Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:27:
[...]
Jij geeft aan dat Zigbee en 433MHz óók een mesh netwerk hebben op batterij apparaten en daar ga je de mist in.
Omdat Zwave dat ondersteunt is het logisch dat je batterijen sneller (kunnen) leeglopen en de één vindt dat spannender dan de ander, ik vervang ze wel zodra ze onder de 50% zijn uit voorzorg.
Zwave is op deze manier ontwikkeld, een mesh netwerk via apparaten op batterij behoort daar nou eenmaal toe, dat is een logisch gevolg. Geen tekort koming.
Ken meerdere mensen om mij heen die alléén een Zwave controller hebben (Fibaro, etc) en daar werkt alles prima en zonder problemen. Ja, je moet even een batterij op voorraad hebben.
Heb overigens is een maand tijd al mijn Zigbee sensoren moeten voorzien van nieuwe batterijen, die zitten er allemaal nog geen jaar in
@
kromme action is (vermoedelijk) 433MHz dus de kans is groot dat het werkend te krijgen is, mits je ook een ontvanger hebt voor 433MHz. Als je die nog niet hebt dan zou je ook naar alternatieven kunnen kijken zoals de Aeon Labs inbouw versie zoals
hier. Zie je hem ook niet

Ik stop er maar mee wat je gaat mijn woorden verdraaien.
een 433 een mesh :-) pfff.
Ik begon ergens over batterij en jij wist niet eens dat je hem eigenlijk niet mag verplaatsen..
Batterijen wisselen als ze op 50% zijn das goed bezig als je 25 devices hebt..
En tsja een om zo kinderachtig te zeggen dat een zigbee ook leeg is... hoera je hebt een punt, alle batterijen moet je wel eens wisselen..
Moeilijk toegeven dat een lege batterijdevice in een Meshnetwerk je netwerk kan killen...
Zelfs niet als je een plaatje kunt zien.
Vraag gizmocuz maar eens even wat hij van batterij zwave vindt.
Of lees het Domoticz forum eens hoeveel Zwave problemen er zijn.
En ja ik blijft het ook mooi spul vinden, alleen als het gevoed is door het net.
Maar er zijn ook gewoon nadelen toch?
Maar als je dat niet in wilt zien,.
Hoef je mij niet uit te leggen hoe eea gebouwt is
Maar je praat je jezelf al tegen, bij 50% batterij uit voorzorg vervangen
En zigbee heeft de repeaters alleen op 220 en niet batterij, wat dus eigenlijk gewoon beter is.
stel voor....
Je batterij device is kapot [ of toch stiekum leeg ] terwijl hij wel in je mesh zit....
En dus je node 4 [ en mss 5 en 6 en 7 ] niet bereikt wordt...
Wat dan:-)
maar je hebt gewonnen ik geef je gelijk...
Wij van WC eend...
@
kromme
Eerst een Rfxcom of Rflink bekijken.
Dan kijken of dit device ondersteund wordt door je controller dan pas kopen..
Dit geld ook voor je evt. Zwave
[
Voor 3% gewijzigd door
Dylantje2 op 22-09-2019 14:16
]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520