Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.780 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:54:
[...]

Ik weet echt wel dat 433 en zwave anders zijn.
Het leren is echt niet omdat je meer settings hebt, waar haal je die wijsheid vandaan.. :-)

Officieel mag hem niet leren en hem daarna verplaatsen, waarom zou dat zijn?
Het niet verplaatsen is nieuw, leg me dat uit?

En je zegt dat je voor minder betere sensoren kunt vinden, kan je daar een voorbeeld van geven? Want wat vindt jij ‘beter’ aan een sensor? Ik wil juist wat instel mogelijkheden. En een batterij zou me gestolen kunnen worden, als ik problemen heb met een sensor en de batterij is leeg dan vervang je die, of ik nou 1 of 20 sensoren heb.

Vindt dat je wel heel eenvoudig Zwave aan de kant schuift onder de noemen ‘het werkt niet lekker’ maar Zwave is natuurlijk niets voor niets zo groot geworden.

Ik wil zelfs nu overstappen van een aantal Zigbee sensoren naar Zwave, juist omdat een Zwave sensor completer is dan Zigbee!

[ Voor 44% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 11:03 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:12
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:58:
[...]

Het niet verplaatsen is nieuw, leg me dat uit?
Dat bedoel ik...

In het kort:
https://www.robbshop.nl/mesh-technologie

Alleen dan nog veel uitgebreider.

en ik hoop dat je voor kunt stellen dat in het voorbeeld nummer 3 een batterij device is die leeg is,,, 4 niet meer zal werken al zou hij een 220 voeding hebben..

En het leren op plek 1 dus betekent dat hem niet zomaar naar 3 kunt verplaatsen.
Of mooier.
leren op plek 3 en hem naar 1 zetten, nummer 4 geen bereik meer heeft..

vandaar mijn keuzes, batterij devices nooit op zwave, liever zigbee, en mooier 433 ivm mesh wat zigbee ook heeft. Alleen heeft zigbee minder problemen qua mesh met een leeg batterij device. Bij Zwave kan echt het hele netwerk plat gana door een lege batterij.

Stel je de vraag, wil je een temp sensor van €60 ipv een 433 voor €10
Een motion zo mooi klein als een xiaomi achtige of een everspring Zwave batterij?
Tweak een xiaomi in een pir of een schakelaar... [ of een tmep en hum sensor ]
Werkt echt beter.

En dan een echte Nler tweakt en kijkt naar prijzen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:07:
[...]

Dat bedoel ik...

In het kort:
https://www.robbshop.nl/mesh-technologie

Alleen dan nog veel uitgebreider.

en ik hoop dat je voor kunt stellen dat in het voorbeeld nummer 3 een batterij device is die leeg is,,, 4 niet meer zal werken al zou hij een 220 voeding hebben..

En het leren op plek 1 dus betekent dat hem niet zomaar naar 3 kunt verplaatsen.
Of mooier.
leren op plek 3 en hem naar 1 zetten, nummer 4 geen bereik meer heeft..

vandaar mijn keuzes, batterij devices nooit op zwave, liever zigbee, en mooier 433 ivm mesh wat zigbee ook heeft. Alleen heeft zigbee minder problemen qua mesh met een leeg batterij device. Bij Zwave kan echt het hele netwerk plat gana door een lege batterij.

Stel je de vraag, wil je een temp sensor van €60 ipv een 433 voor €10
Een motion zo mooi klein als een xiaomi achtige of een everspring Zwave batterij?
Tweak een xiaomi in een pir of een schakelaar... [ of een tmep en hum sensor ]
Werkt echt beter.

En dan een echte Nler tweakt en kijkt naar prijzen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoe vaak verplaats je een sensor?

Zigbee heeft geen mesh op batterij devices, alleen op 220V apparaten. Vandaar dat je er ook geen problemen mee ondervindt. Er zijn wel speciale repeaters die je kunnen helpen met het bereik te vergroten.

Je mesh kan automatisch hersteld worden of kan je kan de controller opdracht geven het te doen (‘handmatig’).

Een bewegingsmelder van Zwave koop je nu voor €23 op Ali. Voor alle drie de protocollen heb je een ontvanger nodig dus die laten we in de kosten even achterwegen. Een bewegingsmelder op Zigbee kost je €12, een losse temperatuur sensor een euro of €8. Zou Zwave dus €3 duurder zijn. Voor die €3 heb je dus een sensor waarop je veel kunt instellen.

433MHz neem ik niet serieus als betrouwbaar domotica protocol. Het werkt wel, maar je hebt geen terug koppeling van de actie en geen terug koppeling van je batterij niveau.

Edit: Met Zwave dienen alle apparaten als mesh omdat het protocol dit voorschrijft. Zigbee wordt her en der nog wel beperkt voor de leverancier van de artikelen door sommige dingen verder dicht te zetten: weg mesh netwerk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:17:
[...]

Zigbee heeft geen mesh op batterij devices, alleen op 220V apparaten. Vandaar dat je er ook geen problemen mee ondervindt. Er zijn wel speciale repeaters die je kunnen helpen met het bereik te vergroten.

Je mesh kan automatisch hersteld worden of kan je kan de controller opdracht geven het te doen (‘handmatig’).
[/quote]

Nu zeg je wat.. Zigbee heeft het dus beter verdeeld
Updaten moet je controller wel ondersteunen...
Een bewegingsmelder van Zwave koop je nu voor €23 op Ali. Voor alle drie de protocollen heb je een ontvanger nodig dus die laten we in de kosten even achterwegen. Een bewegingsmelder op Zigbee kost je €12, een losse temperatuur sensor een euro of €8. Zou Zwave dus €3 duurder zijn. Voor die €3 heb je dus een sensor waarop je veel kunt instellen.
Ik heb het niet alleen over china, maar ook een fibaro uit NL die koop je echt niet voor 15 euri oid..
En ja meerdere ontvangers,
Maar een rfxcom oid voor 10 verdien je heel snel terug als je ook 2 of 3 buiten temp sensoren op hangt.

//
433MHz neem ik niet serieus als betrouwbaar domotica protocol. Het werkt wel, maar je hebt geen terug koppeling van de actie en geen terug koppeling van je batterij niveau.//

Je zegt ik neem 433 niet serieus.. Das jammer.
Aangezien 433 voor sommig devices heeeel goed werkt.
En hoe mooi kun je met een AB van Kaku al je zwave device bedienen.
Of heb je ook allemaal Zwave Afstandsbedieningen? [ heb je geld over? ]
Dan zijn er ook 433 die ene batterij status hebben. dat probleem heeft Zwave ook heel vaak,
Als de batterij van een Zwave zo goed als leeg is verzend hij zijn status niet ltijd meer.
En dan?
Of kijk jij elke 5 dagen naar elke status?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:34:
@Dylantje2 Zigbee heeft geen mesh op batterij apparaten.

En Zwave kan je gewoon ‘healen’, alleen moet je het dus in sommige gevallen met de hand doen! :)
#pfffsuccesoid

het begon met waarom Zwave niet alleen beter is

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:44:
[...]

#pfffsuccesoid

het begon met waarom Zwave niet alleen beter is
Jij bent negatief over Zwave terwijl Zigbee veel minder opties heeft en daarom zal de batterij ook langer mee gaan. En ja, ook ik heb Zigbee apparaten maar een aantal daarin geven mij meer problemen dan Zwave.

Als Zigbee ook mesh ondersteunt op batterij apparaten dan is het een gelijkwaardig protocol, alleen ondersteund Zigbee dit niet. Wel op 220V apparaten.

Verder kost een RFXcom geen tientje maar €95 hier te koop.

Fibaro (Bewegingsmelder) is een A merk met verschillende sensoren in één:
- Bewegingsmelder
- Temperatuur
- Lux sensor
- Seismograaf

Een ander A merk met deze functies kan ik zo snel niet vinden.

Ik ben blij met Zigbee én Zwave en zal in de toekomst meer Zwave apparaten zal gaan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:52:
[...]

Jij bent negatief over Zwave terwijl Zigbee veel minder opties heeft en daarom zal de batterij ook langer mee gaan. En ja, ook ik heb Zigbee apparaten maar een aantal daarin geven mij meer problemen dan Zwave.

Als Zigbee ook mesh ondersteunt op batterij apparaten dan is het een gelijkwaardig protocol, alleen ondersteund Zigbee dit niet. Wel op 220V apparaten.

Verder kost een RFXcom geen tientje maar €95 hier te koop.

Fibaro (Bewegingsmelder) is een A merk met verschillende sensoren in één:
- Bewegingsmelder
- Temperatuur
- Lux sensor
- Seismograaf

Een ander A merk met deze functies kan ik zo snel niet vinden.

Ik ben blij met Zigbee én Zwave en zal in de toekomst meer Zwave apparaten zal gaan installeren!
Je praat wel erg veel dingen door elkaar...
https://www.robbshop.nl/f...gs-sensor-met-z-wave-plus
Of die prijzen waar je het zojuist over hebt.

Ik ben zeker niet negatief, want ik weet echt wel dat Zwave een professioneel protocol is.
Maar ik geef een manko in het systeem aan. Die je niet wil erkennen

Ik heb eea geleerd ook ervaring:
https://drive.google.com/...QN4mH4MB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...VWnlK2vS/view?usp=sharing

Maar het mooie van Domoticz

Ieder zijn ding..

Stel je voor dat je dure licenties had van controllers, met alleen de Zwave foundation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:52:
@Peutpeut is het schroef gaatje nog steeds zo mega klein? Had graag een iets grotere schroef gehad, dit is zeker in steen amper vast te zetten namelijk.
Ik heb ze nog niet binnen, ik zal mijn bevindingen delen als ik ze binnen heb. Ook vwb connectiviteit :)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 16:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

We vergeten hier wel eens de achter deur. ikwil bij de action een deursensor halen. Weet iemand of deze werkt met domoticz

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Shelly 2.5 op ons zonnescherm. Helaas lukt het me niet om hem goed geconfigureerd te krijgen. Naar beneden gaat altijd goed. Welke type switch ik ook instel op mijn draaiknop schakelaar, omhoog gaat ie in stapjes van enkele seconden. Ook in de domoticz interface, ook rechtstreeks op de Shelly interface.

Een pulsdrukker lijkt het zelfde te doen. Vreemd...

Met de qubino roller shutter had ik al gezeik met een schakelaar die helemaal niet reageerde, met deze Shelly reageert ie wel maar niet hoe het moet.

Iemand?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:15:
[...]

Je praat wel erg veel dingen door elkaar...
https://www.robbshop.nl/f...gs-sensor-met-z-wave-plus
Of die prijzen waar je het zojuist over hebt.

Ik ben zeker niet negatief, want ik weet echt wel dat Zwave een professioneel protocol is.
Maar ik geef een manko in het systeem aan. Die je niet wil erkennen

Ik heb eea geleerd ook ervaring:
https://drive.google.com/...QN4mH4MB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...VWnlK2vS/view?usp=sharing

Maar het mooie van Domoticz

Ieder zijn ding..

Stel je voor dat je dure licenties had van controllers, met alleen de Zwave foundation
Jij geeft aan dat Zigbee en 433MHz óók een mesh netwerk hebben op batterij apparaten en daar ga je de mist in.

Omdat Zwave dat ondersteunt is het logisch dat je batterijen sneller (kunnen) leeglopen en de één vindt dat spannender dan de ander, ik vervang ze wel zodra ze onder de 50% zijn uit voorzorg.

Zwave is op deze manier ontwikkeld, een mesh netwerk via apparaten op batterij behoort daar nou eenmaal toe, dat is een logisch gevolg. Geen tekort koming.

Ken meerdere mensen om mij heen die alléén een Zwave controller hebben (Fibaro, etc) en daar werkt alles prima en zonder problemen. Ja, je moet even een batterij op voorraad hebben.

Heb overigens is een maand tijd al mijn Zigbee sensoren moeten voorzien van nieuwe batterijen, die zitten er allemaal nog geen jaar in :)

@kromme action is (vermoedelijk) 433MHz dus de kans is groot dat het werkend te krijgen is, mits je ook een ontvanger hebt voor 433MHz. Als je die nog niet hebt dan zou je ook naar alternatieven kunnen kijken zoals de Aeon Labs inbouw versie zoals hier. Zie je hem ook niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
fabstar81 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:01:
Ik heb een Shelly 2.5 op ons zonnescherm. Helaas lukt het me niet om hem goed geconfigureerd te krijgen. Naar beneden gaat altijd goed. Welke type switch ik ook instel op mijn draaiknop schakelaar, omhoog gaat ie in stapjes van enkele seconden. Ook in de domoticz interface, ook rechtstreeks op de Shelly interface.

Met de qubino roller shutter had ik al gezeik met een schakelaar die helemaal niet reageerde, met deze Shelly reageert ie wel maar niet hoe het moet.

Iemand?
Is dit niet een probleem van je zonnescherm zelf? Even opnieuw eind en begin bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:27:
[...]

Jij geeft aan dat Zigbee en 433MHz óók een mesh netwerk hebben op batterij apparaten en daar ga je de mist in.

Omdat Zwave dat ondersteunt is het logisch dat je batterijen sneller (kunnen) leeglopen en de één vindt dat spannender dan de ander, ik vervang ze wel zodra ze onder de 50% zijn uit voorzorg.

Zwave is op deze manier ontwikkeld, een mesh netwerk via apparaten op batterij behoort daar nou eenmaal toe, dat is een logisch gevolg. Geen tekort koming.

Ken meerdere mensen om mij heen die alléén een Zwave controller hebben (Fibaro, etc) en daar werkt alles prima en zonder problemen. Ja, je moet even een batterij op voorraad hebben.

Heb overigens is een maand tijd al mijn Zigbee sensoren moeten voorzien van nieuwe batterijen, die zitten er allemaal nog geen jaar in :)

@kromme action is (vermoedelijk) 433MHz dus de kans is groot dat het werkend te krijgen is, mits je ook een ontvanger hebt voor 433MHz. Als je die nog niet hebt dan zou je ook naar alternatieven kunnen kijken zoals de Aeon Labs inbouw versie zoals hier. Zie je hem ook niet ;)
Ik stop er maar mee wat je gaat mijn woorden verdraaien.
een 433 een mesh :-) pfff.
Ik begon ergens over batterij en jij wist niet eens dat je hem eigenlijk niet mag verplaatsen..
Batterijen wisselen als ze op 50% zijn das goed bezig als je 25 devices hebt..

En tsja een om zo kinderachtig te zeggen dat een zigbee ook leeg is... hoera je hebt een punt, alle batterijen moet je wel eens wisselen..

Moeilijk toegeven dat een lege batterijdevice in een Meshnetwerk je netwerk kan killen...
Zelfs niet als je een plaatje kunt zien.

Vraag gizmocuz maar eens even wat hij van batterij zwave vindt.
Of lees het Domoticz forum eens hoeveel Zwave problemen er zijn.

En ja ik blijft het ook mooi spul vinden, alleen als het gevoed is door het net.

Maar er zijn ook gewoon nadelen toch?
Maar als je dat niet in wilt zien,.

Hoef je mij niet uit te leggen hoe eea gebouwt is
Maar je praat je jezelf al tegen, bij 50% batterij uit voorzorg vervangen

En zigbee heeft de repeaters alleen op 220 en niet batterij, wat dus eigenlijk gewoon beter is.

stel voor....
Je batterij device is kapot [ of toch stiekum leeg ] terwijl hij wel in je mesh zit....
En dus je node 4 [ en mss 5 en 6 en 7 ] niet bereikt wordt...
Wat dan:-)

maar je hebt gewonnen ik geef je gelijk...
Wij van WC eend...

@kromme
Eerst een Rfxcom of Rflink bekijken.
Dan kijken of dit device ondersteund wordt door je controller dan pas kopen..
Dit geld ook voor je evt. Zwave

[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 22-09-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Iemand?
Welke firmware erop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:13:
[...]

Ik stop er maar mee wat je gaat mijn woorden verdraaien.
een 433 een mesh :-) pfff.
Ik begon ergens over batterij en jij wist niet eens dat je hem eigenlijk niet mag verplaatsen..
Batterijen wisselen als ze op 50% zijn das goed bezig als je 25 devices hebt..

En tsja een om zo kinderachtig te zeggen dat een zigbee ook leeg is... hoera je hebt een punt, alle batterijen moet je wel eens wisselen..

Moeilijk toegeven dat een lege batterijdevice in een Meshnetwerk je netwerk kan killen...
Zelfs niet als je een plaatje kunt zien.

Vraag gizmocuz maar eens even wat hij van batterij zwave vindt.
Of lees het Domoticz forum eens hoeveel Zwave problemen er zijn.

En ja ik blijft het ook mooi spul vinden, alleen als het gevoed is door het net.

Maar er zijn ook gewoon nadelen toch?
Maar als je dat niet in wilt zien,.

Hoef je mij niet uit te leggen hoe eea gebouwt is
Maar je praat je jezelf al tegen, bij 50% batterij uit voorzorg vervangen

En zigbee heeft de repeaters alleen op 220 en niet batterij, wat dus eigenlijk gewoon beter is.

stel voor....
Je batterij device is kapot [ of toch stiekum leeg ] terwijl hij wel in je mesh zit....
En dus je node 4 [ en mss 5 en 6 en 7 ] niet bereikt wordt...
Wat dan:-)

maar je hebt gewonnen ik geef je gelijk...
Wij van WC eend...

@kromme
Dank je wel! Net lekker een oliebol gegeten om het te vieren!

Overigens zeg ik nergens dat een node die offline is niet je netwerk kan verstoren, dat kan het namelijk wel. Alleen kan een batterij die op 80% is ook te weinig mAh leveren om een device goed werkend te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 16:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Dylantje2 schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:13:
[...]

@kromme
Heel slecht van me maar ik gebruik idd een RFLink. Maar de huidige producten van action werken die niet op wifi?

Edit:
Ja op wifi
https://www.action.com/nl...mart-connect-deursensor-/

[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 22-09-2019 14:54 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
kromme schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:53:
[...]

Heel slecht van me maar ik gebruik idd een RFLink. Maar de huidige producten van action werken die niet op wifi?
je hebt het over de "nieuwe" sensoren van Action..
Is geloof al een plugin voor ..
Maar plugins zijn niet altijd stable..
Je hebt 433 van action, en de lsc zijn 2 verschillende protocollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwste. Hij zegt tenminste dat er geen nieuwe beschikbaar is.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
fabstar81 schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:29:
[...]

De nieuwste. Hij zegt tenminste dat er geen nieuwe beschikbaar is.
tasmota of espeasy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
kromme schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:53:
[...]

Edit:
Ja op wifi
https://www.action.com/nl...mart-connect-deursensor-/
Niets mis met die LSC, heb hier een slimme stekker, deursensor en lamp draaien.
De plugin is onlangs vernieuwd en werkt hier al 3 dagen zonder problemen. De lsc producten zijn hier en in het google home topic al een paar keer besproken

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 23:11
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:44:
Iemand al een Zwave kWH din rail module gevonden die het verbruik kan bijhouden? Zaterdag komt de wasdroger en daarvoor moet ik even een verdeelkast plaatsen dus DIN zal mooi zijn :)
Voor fibaro switch 2 zijn er dinrail montage elementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
https://www.hashop.nl/ada...jErBe4qce5eBoC8RcQAvD_BwE

Weinig knutselen hoor

[ Voor 6% gewijzigd door vonkkie op 23-09-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:44:
Iemand al een Zwave kWH din rail module gevonden die het verbruik kan bijhouden? Zaterdag komt de wasdroger en daarvoor moet ik even een verdeelkast plaatsen dus DIN zal mooi zijn :)
https://www.robbshop.nl/q...QAvD_BwE#sqr:(q[dinrail])

O-) O-)

Kiezen maar...
Maar een benext kost maar €25 oid en doet het ook...
Ff er tussen en klaar

ps:
Wel op de juiste plek leren en goed leren op je stick..

Edit:
En check of hij ondersteund wordt door Openzwave dat is iets anders dan je hem kunt leren op je stick _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Dylantje2 op 23-09-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:26:
[...]

Maximale belasting op die dingen is 8A, dat ga ik met mijn wasmachine niet halen, die pakt namelijk 2400W. Wasdroger zou wel kunnen op 1100W :9

@Dylantje2 die Benext is wel 3500W dus zou opzich wel kunnen alleen is die geen €25 oid ;)
mmm heb ik jaren geleden er voor betaald zijn wel wat duurder geworden ja
zie wel ergens voor in de 30..

maar ik wil echt niet vervelend doen
zigbee van ikea
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/

Kost niet veel..
En tot 3600
sorry geen monitoring, maar andere systemen staan er wel bij..

Zigbee to mqtt ondersteunt...
Als je beetje spul besteld in china heb je zigbee erbij..
En die ikea heeft meer mooi zigbee spul..

Ik heb een ikea liggen en alle spullen voor zigbee to mqtt

alleen tijd...

En ik geloof dat er in forum voor zigbee tot mqtt mensen die die controller verkopen en hem maken voor je..

Edit:
En een lijst om jaloers op te zijn..
[ dus ga toch maar een controller maken ]
https://www.zigbee2mqtt.i...on/supported_devices.html

[ Voor 9% gewijzigd door Dylantje2 op 23-09-2019 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmmm zie die enkele nu ja, soms beetje te snel hè :9
Dylantje2 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:32:
[...]

mmm heb ik jaren geleden er voor betaald zijn wel wat duurder geworden ja
zie wel ergens voor in de 30..

maar ik wil echt niet vervelend doen
zigbee van ikea
https://www.ikea.com/nl/n...-in-stopcontact-90356166/

Kost niet veel..
En tot 3600
sorry geen monitoring, maar andere systemen staan er wel bij..

Zigbee to mqtt ondersteunt...
Als je beetje spul besteld in china heb je zigbee erbij..
En die ikea heeft meer mooi zigbee spul..

Ik heb een ikea liggen en alle spullen voor zigbee to mqtt

alleen tijd...

En ik geloof dat er in forum voor zigbee tot mqtt mensen die die controller verkopen en hem maken voor je..

Edit:
En een lijst om jaloers op te zijn..
[ dus ga toch maar een controller maken ]
https://www.zigbee2mqtt.i...on/supported_devices.html
Heb al heel veel van Ikea hoor, inclusief de gateway. En Zigbee2mqtt werkt hier prima, inclusief Xiaomi spul ;)

Het gaat mij specifiek om het bij houden van het verbruik, niet voor het schakelen van de wasmachine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:56:
[...]

Hmmm zie die enkele nu ja, soms beetje te snel hè :9

[...]

Heb al heel veel van Ikea hoor, inclusief de gateway. En Zigbee2mqtt werkt hier prima, inclusief Xiaomi spul ;)

Het gaat mij specifiek om het bij houden van het verbruik, niet voor het schakelen van de wasmachine :9
En hoe bevalt de zigbee hardware dan?
En dan zijn er genoeg goedkope zigbee te vinden met monitoring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Iemand?
Kun je iets meer info geven over hoe je eea hebt aangesloten? Ik heb destijds hetzelfde gedrag gezien bij een Zwave controller voor mijn zonnescherm; die bleek verkeerd aangesloten te zijn (L/N wires)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-09 13:23
Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:56:
[...]
Bij de meeste word dit gemeten met een weerstand, die word dus warm bij maximale (over)belasting en dan komt het brandgevaar risico, wat zeker bij de (goedkopere) modellen van toepassing is.

Dergelijke grote vermogens zou ik liever met een stroom trafo willen meten, dan loop je dat risico niet.

Ik heb nog wel eens gedacht om de meetweerstand te vervangen door een factor 10 kleiner, en dan in software weer 10x versterken. Je levert dan wat nauwkeurigheid in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
In domoticz heb je de mogelijkheid om een Honeywell thermostaat toe te voegen als device, je kan daar meteen een api token aanvragen. Nu heb ik al 1,5 jaar een Lyric T6 in gebruik in Domoticz, maar ik krijg sinds 2 weken de melding: error refreshing token. Wanneer ik via de optie probeer een nieuwe token aan te vragen dan komt er een site, waar ik dan moet inloggen met mijn account van Honeywell, dit gaat goed, vervolgens ziet ie ook dat ik een Lyric T6 heb, dan klik ik op: volgende, hij opent dan een nieuwe linkpagina (www.netwalk.be...blablabla....), maar dan krijg ik de melding: error loading page. Waar zou dit aan kunnen liggen en is er misschien een andere manier om aan een token te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:47
@Toppe Sorry met de late reactie betreft de chromecast en Google home hier.
Maar volgens mij heb ik mijn verhaal dan niet helemaal duidelijk gemaakt.

Ik kan met mijn Google home zeer zeker alles bedienen op de chromecast (pauze, play, volume etc) dat is dus niet het probleem.

Wat ik echter nu wil, is dat als ik tegen Google zeg dat mijn tv bijvoorbeeld uit moet (wat dus ook gebeurt, want dit werkt allemaal correct middel CeC) dat de lampen bijvoorbeeld aan gaan op een bepaalde stand.

Ik zie in Python manager een plugin staan 'Google Home & Chromecast'. Is dit de plugin die ik daarvoor nodig hebt?

Ik hoop dat je me kunt helpen, en eventueel op gang kunt helpen met het script!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:50:
@Toppe Sorry met de late reactie betreft de chromecast en Google home hier.
Maar volgens mij heb ik mijn verhaal dan niet helemaal duidelijk gemaakt.

Ik kan met mijn Google home zeer zeker alles bedienen op de chromecast (pauze, play, volume etc) dat is dus niet het probleem.

Wat ik echter nu wil, is dat als ik tegen Google zeg dat mijn tv bijvoorbeeld uit moet (wat dus ook gebeurt, want dit werkt allemaal correct middel CeC) dat de lampen bijvoorbeeld aan gaan op een bepaalde stand.

Ik zie in Python manager een plugin staan 'Google Home & Chromecast'. Is dit de plugin die ik daarvoor nodig hebt?

Ik hoop dat je me kunt helpen, en eventueel op gang kunt helpen met het script!
Heb geen Android (of Google Home), enige ervaring is iOS.

Wellicht niet te vergelijken, maar misschien dat een ander wél een slim idee heeft om dit te vertalen naar Android.

In Domoticz heb ik de TV toegevoegd middels een plugin (Panasonic) en kan ik de TV bedienen vanuit iOS (met HomeBridge) en dus ook met mijn stem kan uitschakelen.

In iOS zit tevens een mogelijkheid om een scene te starten bij het in of uit schakelen van een apparaat. In dit geval zou ik dus kunnen zeggen dat TV -> Off = Start -> TVUit. De scene TVUit zou dan de opdrachten bevatten die ik uitgevoerd wil hebben.

Mogelijk kan je hier toch een bepaalde kant mee op zo niet, dan hoor ik het graag :+

Even heel wat anders:
Gebruik Tradfri in combinatie met de hub in Domoticz en het valt me op dat de lampen erg traag reageren, zeker nu ik een derde lamp heb toevoegt aan een bepaalde scene. Iemand een oplossing? Koppelen via Zigbee2MQTT is (voor nu nog) geen optie.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:59:
[...]

Heb geen Android (of Google Home), enige ervaring is iOS.

Wellicht niet te vergelijken, maar misschien dat een ander wél een slim idee heeft om dit te vertalen naar Android.

In Domoticz heb ik de TV toegevoegd middels een plugin (Panasonic) en kan ik de TV bedienen vanuit iOS (met HomeBridge) en dus ook met mijn stem kan uitschakelen.

In iOS zit tevens een mogelijkheid om een scene te starten bij het in of uit schakelen van een apparaat. In dit geval zou ik dus kunnen zeggen dat TV -> Off = Start -> TVUit. De scene TVUit zou dan de opdrachten bevatten die ik uitgevoerd wil hebben.

Mogelijk kan je hier toch een bepaalde kant mee op zo niet, dan hoor ik het graag :+

Even heel wat anders:
Gebruik Tradfri in combinatie met de hub in Domoticz en het valt me op dat de lampen erg traag reageren, zeker nu ik een derde lamp heb toevoegt aan een bepaalde scene. Iemand een oplossing? Koppelen via Zigbee2MQTT is (voor nu nog) geen optie.!
Jammer, ik ga even kijken of ik ergens anders hier iets over kan vinden. Ik vindt het ergens gek dat er zo weinig over te vinden is tot nu toe.
Wat ik dus het liefst wil, is dat als ik tegen Google home zeg, "zet tv uit" dat dan ook de chromecast op "stop" wordt gezet. Nu zet hij alleen de tv uit, maar blijft de chromecast natuurlijk nog gewoon doorspelen.

Wat betreft jouw tradfri, hoeveel vertraging zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:04:
[...]

Jammer, ik ga even kijken of ik ergens anders hier iets over kan vinden. Ik vindt het ergens gek dat er zo weinig over te vinden is tot nu toe.
Wat ik dus het liefst wil, is dat als ik tegen Google home zeg, "zet tv uit" dat dan ook de chromecast op "stop" wordt gezet. Nu zet hij alleen de tv uit, maar blijft de chromecast natuurlijk nog gewoon doorspelen.

Wat betreft jouw tradfri, hoeveel vertraging zit erin?
Als ik schakel via Trådfri niets, maar via Domoticz toch wel dik een seconde. Opzich geen ramp, het is de bewegingsmelder in de gang maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

flexje

got-father

Hmm begin die zigbee spullen echt zat te raken. Te vaak dat een deel van mn spots niet aan of uitgaan. Weet alleen niet of het aan de spots ligt, de zigbee2mqtt stick of domoticz....
Misschien dat het met een bridge van ikea/philips toch beter gaat.

En ja, ik heb overal zigbee routers, stuk of 30 gu10 spots, bulbs, led strips outdoor spots etc

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flexje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:14:
Hmm begin die zigbee spullen echt zat te raken. Te vaak dat een deel van mn spots niet aan of uitgaan. Weet alleen niet of het aan de spots ligt, de zigbee2mqtt stick of domoticz....

En ja, ik heb overal zigbee routers, stuk of 30 gu10 spots, bulbs, led strips outdoor spots etc
Die Zigbee sticks zijn goed maar het punt waarop je kan zeggen dat ze écht betrouwbaar zijn hebben ze nog niet gehaald.

Heb zelf de hub van Xiaomi, Philips en Ikea en dat werkt allemaal perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:19:
[...]

Die Zigbee sticks zijn goed maar het punt waarop je kan zeggen dat ze écht betrouwbaar zijn hebben ze nog niet gehaald.

Ik denk dat ik dat ook ga doen, heb geen zin in gezeur met mn vrouw. Ze lacht me nu al elke keer uit als 5 van 4 van de 6 keuken spots aangaan :P

Wat is de reden dan je de Ikea én de Philips bridge hebt? Alleen voor de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:19:
[...]

Ik lees even mee daar ik net een zigbee stick heb besteld.
Ik wil volgende week juist gaan uitbreiden met Ikea verlichting en xiaomi aqara temp&hum sensoren.

Geen zin aan dat ik hier ook vaak wordt uitgelachen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

etienne001 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:29:
[...]

Ik lees even mee daar ik net een zigbee stick heb besteld.
Ik wil volgende week juist gaan uitbreiden met Ikea verlichting en xiaomi aqara temp&hum sensoren.

Geen zin aan dat ik hier ook vaak wordt uitgelachen...
Nou bereid je maar voor zou ik zeggen, misschien dat een Conbee 2 stick beter was geweest. Maarja voor die paar tientjes extra neem je ook gewoon een bridge van philips of ikea idd.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het al een jaar draaiende, misschien wel langer. Maar het is niet zo van, het draait foutloos. Ik vind dat zulke systemen gewoon altijd moeten werken. Ook als ik niet thuis ben en mn vrouw of kind wil verlichting kunnen schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Probleem met cc2531/cc2530 begint met het groter worden van je netwerk. Maar z2m met de nieuwe update die op komst is zou hierin verbetering moeten brengen.

De stick is net te langzaam voor veel berichten. Dan moet je kijken naar groups of dus wachten op deze update.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Ik denk toch dat ik de verlichting maar op een Ikea hub ga zetten.
Ik ga beginnen met 10 lampen, maar dat zal natuurlijk wel snel uit gaan breiden.

De Xiaomi gaat dan maar lekker op de z2m stick.
Ik had inderdaad hier en daar iets gelezen over de betrouwbaarheid van de z2m stick, maar de laatste tijd lees ik er steeds meer over.

En net wat @flexje zegt is het wel prettig dat als ik niet thuis ben de vrouw en de kids ook niet in het donker hoeven te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik heb trouwens ook wat verlichting op Shelly draaien. Dat werkt pas prettig! 0,0 delay, werkt altijd.
En nu zie ik dat ze ook dimmers hebben en deurcontacten. Werkt allemaal op wifi.
Enige wat dan op de z2m stick/xiaomi gateway zal draaien zijn de motion sensoren, temp. sensoren (badkamer vocht) van xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Ik heb nu enkele sonoff S20 pluggen zitten, die gaan ook als de brandweer.
Nu wil vrouw lief ook meer kunnen dimmen vandaar dat ik naar de Ikea verlichting toe wil.
Ook wel handig dat ik dan wat meer ruimte bij het stopcontact heb. Ik heb nu een dubbelwcd voor 1 inbouwdoos (wordt nog aangepast naar 2x2wcd met elk een eigen inbouwdoos).
Als er nu een sonoff in zit dan dien je de sonoff eruit te halen als je er een stekker bij wilt plaatsen.

Daarnaast krijg ik de shelly's niet weggewerkt in de centraaldozen, die dingen zitten propvol hier.
Daar had ik ook al naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
flexje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:14:

Ik heb eventueel nog een dimmer over van philip (nieuw) die mag je eventueel wel overkopen. Anders gaat ie op marktplaats.

Ik moet zeggen dat alle hue lampen i.c.m. de bridge echt vlekkeloos werken en zonder delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat ik dat ook ga doen, heb geen zin in gezeur met mn vrouw. Ze lacht me nu al elke keer uit als 5 van 4 van de 6 keuken spots aangaan :P

Wat is de reden dan je de Ikea én de Philips bridge hebt? Alleen voor de updates?
Omdat mijn zelfbouw systeem na de verhuizing niet meer wou werken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z2vSi9Rf7VoofkIJd7Y4FUU6/full.png
En vrouwlief het prettig vond als alles gewoon zou blijven werken.

Mocht er nu wat fout gaan dan is het vervelend voor de data en Domoticz, maar alle lampen kan ik gewoon blijven bedienen.

Enige nadeel hiervan vindt ik de response tijd van de Ikea lampen. Bij de andere sensoren heb ik er minder moeite mee als die een seconde later reageren

Als ik zo terug kijk naar mijn eigen systeem dan ben ik toch wel een beetje verdrietig dat het niet meer werkt hoor... Vooral de interface :'( :'( :'( :'(

[ Voor 62% gewijzigd door Toppe op 24-09-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:10:
[...]

Omdat mijn zelfbouw systeem na de verhuizing niet meer wou werken...
[Afbeelding]
En vrouwlief het prettig vond als alles gewoon zou blijven werken.

Mocht er nu wat fout gaan dan is het vervelend voor de data en Domoticz, maar alle lampen kan ik gewoon blijven bedienen.

Enige nadeel hiervan vindt ik de response tijd van de Ikea lampen. Bij de andere sensoren heb ik er minder moeite mee als die een seconde later reageren

Als ik zo terug kijk naar mijn eigen systeem dan ben ik toch wel een beetje verdrietig dat het niet meer werkt hoor... Vooral de interface :'( :'( :'( :'(
Duidelijk verhaal man, alleen ik weet niet of ik naast de philips hue bridge nog een ikea bridge moet nemen. De lampen van ikea kunnen ook op de hue bridge.

Btw , nice dashboard. Wil ook aan een eigen dashboard beginnen alleen weinig tijd. Ik doe nu alle schakelingen via de ipad op de muur en telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flexje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:41:
[...]

Duidelijk verhaal man, alleen ik weet niet of ik naast de philips hue bridge nog een ikea bridge moet nemen. De lampen van ikea kunnen ook op de hue bridge.

Btw , nice dashboard. Wil ook aan een eigen dashboard beginnen alleen weinig tijd. Ik doe nu alle schakelingen via de ipad op de muur en telefoon
Je hoort altijd 2 dingen die mensen tegenhouden om beide hubs te hebben:
Centjes: Het geld er niet voor hebben of er voor over hebben
Energie: Tuurlijk verbruiken 2 hubs wel wat meer energie maar ik vindt het niet relevant om het daar over te hebben, die €5 op jaar basis?

Wat betreft het dashboard: Thanks! Was er toen ook wel trots op, zo strak en eenvoudig dat het werkte en toch alle luxe hebben van de grotere systemen in real-time. Jammer dat Domoticz zo'n ouderwets en depressief dashboard heeft....

Edit: Net een nieuw scriptje gemaakt voor de bewegingsmelder in de gang, deze is weer wat sneller dan de oude. Voor de mensen die er wat mee kunnen, codesssssssss
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
return {
    on = {
        devices = { 299 } --Activatie bij trigger bewegingsmelder gang
    },
    logging = {
        marker = "Bewegingsmelder gang"
    },
    execute = function(domoticz, bewegingsmelder)

--Bepaal een aantal local variables
        local lichtVoordeur             = domoticz.devices(lightGangVoordeur)
        local lichtTrap                 = domoticz.devices(lightGangTrap)
        local lichtStrip                = domoticz.devices(lightLedKeuken)

local luxWaarde                 = domoticz.devices(luxGang).lux
        local dimLevel                  = 5
        local goodNight                 = domoticz.devices(307).state

--Bepaal of het dag is of nacht (slapen)
        if(domoticz.time.isDayTime) then
            dimLevel = 40
        elseif(domoticz.time.isNightTime and goodNight == "Off") then
            dimLevel = 20
        end

--Bewegingsmelder is actief, lux waarde is onder de 120
            if(bewegingsmelder.active and luxWaarde < 121) then

--Als 'Goodnight' uit staat dan zijn we wakker en kunnen beide lampen aan worden gezet
                if(goodNight == "Off") then
                    lichtVoordeur.dimTo(dimLevel)
                    lichtTrap.dimTo(dimLevel)

--Anders zijn we wel naar bed en willen we niet beide lampen aan hebben staan.
                else 
                    lichtVoordeur.dimTo(dimLevel)

--Als LED strip uit staat zet deze dan aan voor 3 minuten.
                    if(lichtStrip.state == "Off") then
                        lichtStrip.dimTo(dimLevel).forMin(3)
                    end

end

else 

--Schakel alles weer uit.
                lichtVoordeur.switchOff()
                lichtTrap.switchOff()   

end

end
}

[ Voor 75% gewijzigd door Toppe op 24-09-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
[...]

Jammer dat Domoticz zo'n ouderwets en depressief dashboard heeft....
Dashtizc ook al eens bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:14:
[...]

Ja, wel eens naar gekeken maar ik krijg ‘m niet netjes geconfigureerd en dan ben ik er altijd alweer snel klaar mee. Maar is het wel de moeite waard? Want voor wat ik gezien heb blijft ook dat vrij depressief namelijk...
Ik kan zeggen dat ik Domoticz alleen gebruik voor de config, de rest doe ik allemaal met Dashticz.
Ook gezien je er meer in kan koppelen en het uiterlijk zo kan maken zoals je echt zelf wilt.

Voor de setup ben je inderdaad even aan het puzzelen, maar als je dat hebt staan gebruik je het zeker meer dan Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20
Op de een of andere manier krijg ik sinds vanmiddag Domoticz niet meer werkend, ik blijf de melding houden Domoticz Offline - browser cache refresh failed.
Heb al meermaals geprobeerd om via ssh opnieuw Domoticz te starten, en via dhcp een ander ip adres te geven.
Krijg via ssh onderstaand log te zien. Geen idee waar het precies mis gaat. Heeft iemand een idee?
pi@raspberrypi:~/domoticz $ sudo ./domoticz -nowwwpwd
2019-09-24 20:09:43.088 Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-09-24 20:09:43.089 Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
2019-09-24 20:09:43.089 Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-09-24 20:09:43.147 Sunrise: 07:22:00 SunSet: 19:28:00
2019-09-24 20:09:43.148 Day length: 12:06:00 Sun at south: 13:25:00
2019-09-24 20:09:43.148 Civil twilight start: 06:48:00 Civil twilight end: 20:02:00
2019-09-24 20:09:43.148 Nautical twilight start: 06:08:00 Nautical twilight end: 20:42:00
2019-09-24 20:09:43.148 Astronomical twilight start: 05:26:00 Astronomical twilight end: 21:24:00
2019-09-24 20:09:43.269 Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-09-24 20:09:43.270 Status: Philips Hue: Using default poll interval of 10 secs.
2019-09-24 20:09:43.279 Active notification Subsystems: telegram (1/13)
2019-09-24 20:09:43.280 Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8080
2019-09-24 20:09:43.285 Status: WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2019-09-24 20:09:43.287 Status: Camera: settings (re)loaded
2019-09-24 20:09:43.288 Starting shared server on: :::6144
2019-09-24 20:09:43.288 Status: TCPServer: shared server started...
2019-09-24 20:09:43.289 Status: RxQueue: queue worker started...
2019-09-24 20:09:45.290 Status: XiaomiGateway (ID=4): Delaying worker startup...
2019-09-24 20:09:46.291 Status: MQTT: Connecting to localhost:1883
2019-09-24 20:09:46.429 Status: MQTT: connected to: localhost:1883
2019-09-24 20:09:46.529 Status: MQTT: Subscribed
2019-09-24 20:09:48.720 MQTT: Topic: domoticz/in, Message: {"idx":61,"nvalue":0,"svalue":"15.1","Battery":8,"RSSI":5}
2019-09-24 20:09:48.823 MQTT: Topic: domoticz/in, Message: {"idx":60,"nvalue":0,"svalue":"22.2;56.0;1","Battery":8,"RSSI":5}
2019-09-24 20:09:50.291 Status: XiaomiGateway (ID=4): Selected as main Gateway
2019-09-24 20:09:50.291 Status: XiaomiGateway (ID=4): Worker started...
2019-09-24 20:09:50.291 Status: (Toon) Started.
2019-09-24 20:09:50.292 Status: XiaomiGateway (ID=4): Using 192.168.2.4 for local IP address.
2019-09-24 20:09:50.292 Status: Philips Hue: Worker started...
2019-09-24 20:09:50.292 Status: Darksky: Started...
2019-09-24 20:09:50.293 Status: EventSystem: reset all events...
2019-09-24 20:09:50.295 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/zz Deurbel.lua
2019-09-24 20:09:50.296 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/zz Brand.lua
2019-09-24 20:09:50.296 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/zz Led.lua
2019-09-24 20:09:50.296 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Cube.lua
2019-09-24 20:09:50.297 Status: EventSystem: reset all device statuses...
terminate called after throwing an instance of 'std::invalid_argument'
what(): stoull
2019-09-24 20:09:50.341 Error: Domoticz(pid:1587, tid:1599('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-09-24 20:09:50.341 Error: siginfo address=0x633, address=0xffffffff
2019-09-24 20:09:50.441 Status: XiaomiGateway: RGB Gateway Detected
2019-09-24 20:09:50.451 (Xiaomi) Color Switch (Xiaomi RGB Gateway)
2019-09-24 20:09:50.650 Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-09-24 20:09:50.924 (Xiaomi) Temp + Humidity (Schuur)
2019-09-24 20:09:51.520 (Philips Hue) Color Switch (Staande)
2019-09-24 20:09:51.536 (Philips Hue) Color Switch (Bol)
2019-09-24 20:09:51.549 (Philips Hue) Color Switch (Boven)
2019-09-24 20:09:51.664 (Philips Hue) Color Switch (Hoek)
2019-09-24 20:09:51.671 (Philips Hue) Light/Switch (Gang)
2019-09-24 20:09:51.679 (Philips Hue) Light/Switch (Keuken)
2019-09-24 20:09:51.686 (Philips Hue) Color Switch (Hue go 1)
2019-09-24 20:09:54.064 (Philips Hue) Temp (Gang)
2019-09-24 20:09:54.071 (Philips Hue) Light/Switch (ZLLPresence Gang sensor)
2019-09-24 20:09:54.074 (Philips Hue) Light/Switch (ZLLLightLevel Hue ambient light sensor 1)
2019-09-24 20:09:54.080 Error: Thread 12 (Thread 0x706ff430 (LWP 1599)):
2019-09-24 20:09:54.080 (Philips Hue) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 1)
2019-09-24 20:09:54.081 Error: #0 0x76edb51c in __waitpid (pid=1607, stat_loc=0x706fe498, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-09-24 20:09:54.081 Error: #1 0x002d8840 in dumpstack_gdb(bool) ()
2019-09-24 20:09:54.081 Error: #2 0x002d8e2c in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()
2019-09-24 20:09:54.082 Error: #3 <signal handler called>
2019-09-24 20:09:54.082 Error: #4 __GI_raise (sig=sig@entry=6) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/raise.c:51
2019-09-24 20:09:54.082 Error: #5 0x76c84824 in __GI_abort () at abort.c:89
2019-09-24 20:09:54.082 Error: #6 0x00a1ad7c in __gnu_cxx::__verbose_terminate_handler() ()
2019-09-24 20:09:54.082 Error: #7 0x0097b45c in __cxxabiv1::__terminate(void (*)()) ()
2019-09-24 20:09:54.083 Error: #8 0x0097b4d0 in std::terminate() ()
2019-09-24 20:09:54.083 Error: #9 0x009f192c in execute_native_thread_routine ()
2019-09-24 20:09:54.083 Error: #10 0x76ecffc4 in start_thread (arg=0x706ff430) at pthread_create.c:458
2019-09-24 20:09:54.083 Error: #11 0x76d29038 in ?? () at ../sysdeps/unix/sysv/linux/arm/clone.S:76 from /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6
Aborted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        --Bepaal een aantal local variables
        local lichtVoordeur             = domoticz.devices(lightGangVoordeur)
        local lichtTrap                 = domoticz.devices(lightGangTrap)
        local lichtStrip                = domoticz.devices(lightLedKeuken)

local luxWaarde                 = domoticz.devices(luxGang).lux
        local dimLevel                  = 5
        local goodNight                 = domoticz.devices(307).state
}
Volgens mij moet je bij je eigen standpunt blijven en werken met IDX :p en anders deze lichten tussen een aantal quotes zetten.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Thats Me.. schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:19:
Op de een of andere manier krijg ik sinds vanmiddag Domoticz niet meer werkend, ik blijf de melding houden Domoticz Offline - browser cache refresh failed.
Heb al meermaals geprobeerd om via ssh opnieuw Domoticz te starten, en via dhcp een ander ip adres te geven.
Krijg via ssh onderstaand log te zien. Geen idee waar het precies mis gaat. Heeft iemand een idee?

[...]
Ja, je bestandssysteem is of stuk of readonly gemount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

[...]

Ja, wel eens naar gekeken maar ik krijg ‘m niet netjes geconfigureerd en dan ben ik er altijd alweer snel klaar mee. Maar is het wel de moeite waard? Want voor wat ik gezien heb blijft ook dat vrij depressief namelijk...
Ik had ook Dashticz draaien een tijdje, check
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58977436

Nu gewoon de home app van ios op een ipad pro 12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
[...]
Jammer dat Domoticz zo'n ouderwets en depressief dashboard heeft....
Ik draai al een jaar of 2 tot 3 domoticz,en nu een maandje geleden Home assistant er naast geïnstalleerd, puur om te kijken hoe dat is. Domoticz dashbord is niet zo prettig, dat is bij Home assistant een stuk fijner, maar de simpelheid en de snelheid waarmee je dingen instelt vind ik bij Domoticz toch wel erg fijn. Domoticz blijft toch een beetje mijn 1e liefde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Is er trouwens ergens een hele duidelijke uitlege over z-wave, wat Nodes precies zijn, hoe je het beste kan includen, waar je rekening mee moet houden met een z-wave netwerk etc?

Ik was hier namelijk nooit van op de hoogte, maar zover ik begrijp (en niet wist) is dat battery powered devices van z-wave, geen signaal doorgeven? Dit verklaard voor mij dus ook nu pas dat af en toe het licht in het toilet beneden af en toe niet aan gaat. (terwijl de sensor wel beweging registreert. Mijn Aeon stick Gen 5 staat namelijk op zolder, en de rest in huis is alles battery powered.

Klopt dit, en/of heeft iemand hier meer info over hoe je het beste een z-wave netwerk opzet?

Ik kon hier niks over vinden in de openingspost namelijk! (wellicht iets om bij te werken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
imdos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:26:
[...]

Ja, je bestandssysteem is of stuk of readonly gemount.
Heb er vandaag niets bijzonders mee gedaan en kon er dingen op schrijven dus het zal niet verkeerd gemount zijn neem ik aan.
Met bestandssysteem stuk bedoel je een corrupt sd kaartje? Aangezien mijn mqtt server nog wel gewoon werkt (zelfde kaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 13:33
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:31:
Is er trouwens ergens een hele duidelijke uitlege over z-wave, wat Nodes precies zijn, hoe je het beste kan includen, waar je rekening mee moet houden met een z-wave netwerk etc?

Ik was hier namelijk nooit van op de hoogte, maar zover ik begrijp (en niet wist) is dat battery powered devices van z-wave, geen signaal doorgeven? Dit verklaard voor mij dus ook nu pas dat af en toe het licht in het toilet beneden af en toe niet aan gaat. (terwijl de sensor wel beweging registreert. Mijn Aeon stick Gen 5 staat namelijk op zolder, en de rest in huis is alles battery powered.

Klopt dit, en/of heeft iemand hier meer info over hoe je het beste een z-wave netwerk opzet?

Ik kon hier niks over vinden in de openingspost namelijk! (wellicht iets om bij te werken?)
Ik denk dat er vrij veel bekend en geschreven is over zwave. In de basis is het vrij simpel. Includen hangt af van je controller en node/device, maar staat allemaal over het algemeen duidelijk in de handleiding en/of YouTube.

Batterij gevoede nodes geven inderdaad geen signalen door. Als je merkt dat een signaal soms wel en soms niet aankomt zitten ze waarschijnlijk te ver uit elkaar. Je kan er bijvoorbeeld een plug tussen plaatsen.

Mijn eigen ervaring is dat het netwerk een heel stuk betrouwbaarder is geworden toen ik meerdere nodes (niet batterij gevoede) op nam in het netwerk.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
BoschR schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat er vrij veel bekend en geschreven is over zwave. In de basis is het vrij simpel. Includen hangt af van je controller en node/device, maar staat allemaal over het algemeen duidelijk in de handleiding en/of YouTube.

Batterij gevoede nodes geven inderdaad geen signalen door. Als je merkt dat een signaal soms wel en soms niet aankomt zitten ze waarschijnlijk te ver uit elkaar. Je kan er bijvoorbeeld een plug tussen plaatsen.

Mijn eigen ervaring is dat het netwerk een heel stuk betrouwbaarder is geworden toen ik meerdere nodes (niet batterij gevoede) op nam in het netwerk.
Werkt het dan ook sneller? Ik lees namelijk wel, dan als je veel van dat soort nodes hebt. het juist weer veel Delay kan geven. Maar als ik je zo begrijp, is het dus wel handig om minstens 1 device per verdieping op 220V te hebben?

Kun je iets aanraden wat heel goedkoop is en wel nog functioneel of handig kan zijn?

Ondanks er veel te vinden is, had ik ergens verwacht deze info in dit topic te vinden ;) Ik ga echter even youtube en wat forums af dan!

• BoschR
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:22:
[...]

Werkt het dan ook sneller? Ik lees namelijk wel, dan als je veel van dat soort nodes hebt. het juist weer veel Delay kan geven. Maar als ik je zo begrijp, is het dus wel handig om minstens 1 device per verdieping op 220V te hebben?

Kun je iets aanraden wat heel goedkoop is en wel nog functioneel of handig kan zijn?

Ondanks er veel te vinden is, had ik ergens verwacht deze info in dit topic te vinden ;) Ik ga echter even youtube en wat forums af dan!
Waar worstel je mee dan? In gebruik is het toch vrij simpel?

Ik heb wel een vertraging als ik veel tegelijk wil schakelen. Maar heb altijd het idee gehad dat dit een manko van Domoticz was. Als ik ga slapen schakel ik alle lampen incl standby apparatuur uit met 1 druk op de knop (knop is aqara overigens, mooi spul), maar dan duurt het soms best lang voordat alles uit is en soms blijft er zelfs wat aan. Maar individueel schakelen gaat er eigenlijk nooit wat mis.

Ik heb ongeveer 20 zwavel nodes waarvan 3 batterij gevoede (2 rookmelders en een deursensor).

Neo coolcam maakt goedkope nodes. Power plugs kan je altijd wel gebruik is mijn ervaring.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• Dylantje2
[...]

Helemaal naar eigen wens te maken..

• Dylantje2
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:31:

Beste is ergens een 220 device een powerplug oid.

Een router is eigenlijk wel noodzakelijk..
Of batterijen vervangen als ze een juiste status nog verzenden

Er is meer dan genoeg te vi den over zwave

Mss beetje englisch googlen

how to make a zwave mesh network

• Dylantje2
imdos schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:44:
Probleem met cc2531/cc2530 begint met het groter worden van je netwerk. Maar z2m met de nieuwe update die op komst is zou hierin verbetering moeten brengen.

De stick is net te langzaam voor veel berichten. Dan moet je kijken naar groups of dus wachten op deze update.
mmm

Is een stick in the air te updaten?

Kun je aangeven wat een deze update mqtt2zigbee verschillend maakt van de huidige..
Dombo71 over deze stick en software etc... dus sorry

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Thats Me.. schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:10:
[...]
Heb er vandaag niets bijzonders mee gedaan en kon er dingen op schrijven dus het zal niet verkeerd gemount zijn neem ik aan.
Met bestandssysteem stuk bedoel je een corrupt sd kaartje? Aangezien mijn mqtt server nog wel gewoon werkt (zelfde kaartje).
Daar leek het wel even snel op (via mijn GSM) aangezien ik meerdere meldingen zag met:
code:
1
2019-09-24 20:09:50.296 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Cube.lua

Maar het lijkt nu ik het zo zie eerder een probleem met je plugins. Welke versie draai je? Ik zou eens een update doen naar de laatste beta anders?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2019-09-24 20:09:50.341 Error: Domoticz(pid:1587, tid:1599('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)

2019-09-24 20:09:54.074 (Philips Hue) Light/Switch (ZLLLightLevel Hue ambient light sensor 1)
2019-09-24 20:09:54.080 (Philips Hue) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 1)
2019-09-24 20:09:54.081 Error: #0 0x76edb51c in __waitpid (pid=1607, stat_loc=0x706fe498, options=0) at ../sysdeps/unix/sysv/linux/waitpid.c:29
2019-09-24 20:09:54.081 Error: #2 0x002d8e2c in signal_handler(int, siginfo_t*, void*) ()

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dylantje2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:34:
[...]
mmm

Is een stick in the air te updaten?

Kun je aangeven wat een deze update mqtt2zigbee verschillend maakt van de huidige..
Dombo71 over deze stick en software etc... dus sorry
De cc2531 stick kan je niet OTA updaten; dit geschiedt via een debug-connectie. De firmware wordt echter niet heel frequent geupdate.

Wel kan je de z2m software zelf updaten (met een scriptje in de homedire van z2m via git). Maar de nieuwere versie, die nu nog in beta is, brengt dus enkele verbeteringen met zich mee. Dit is de changelog voor die ontwikkeling.

• DjAntoon
ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:22:
[...]

Maar als ik je zo begrijp, is het dus wel handig om minstens 1 device per verdieping op 220V te hebben?
Wat mij betreft nog erg mager, je gaat er dan namelijk vanuit dat het via dat device moet, en dat is nou namelijk net niet de bedoeling om een goed betrouwbaar netwerk op te bouwen.

Kijk maar eens in je:
Z wave network and group info

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:47:
[...]

Wat mij betreft nog erg mager, je gaat er dan namelijk vanuit dat het via dat device moet, en dat is nou namelijk net niet de bedoeling om een goed betrouwbaar netwerk op te bouwen.

Kijk maar eens in je:
Z wave network and group info
Maar als je er veel hebt, dan kan het weer vertragingen geven toch? Of merk je daar niks van als je maar een paar 220V zwave devices per verdieping hebt?

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 16:43
Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat jouw screenshot Dashticz was :) Je zou het zo kunnen maken in Dashticz namelijk.

• Thats Me..
imdos schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:33:
[...]

Daar leek het wel even snel op (via mijn GSM) aangezien ik meerdere meldingen zag met:
code:
1

Maar het lijkt nu ik het zo zie eerder een probleem met je plugins. Welke versie draai je? Ik zou eens een update doen naar de laatste beta anders?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Ik draai de laatste stable, vanmiddag eens kijken hoe ik Domoticz kan updaten zonder dat de user interface werkt.
Iemand hier ervaring mee?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Thats Me.. schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:39:
[...]

Ik draai de laatste stable, vanmiddag eens kijken hoe ik Domoticz kan updaten zonder dat de user interface werkt.
Iemand hier ervaring mee?
In je home directory van domoticz (in jouw geval onder /home/pi/domoticz) ./updatebeta of ./updaterelease uitvoeren.

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:04:
[...]

Maar als je er veel hebt, dan kan het weer vertragingen geven toch? Of merk je daar niks van als je maar een paar 220V zwave devices per verdieping hebt?
Nee hoor, nooit iets van gemerkt. Ik heb van Z wave meer als 25 inbouwmodules voornamelijk dimmers, 5 a 6 tussenstekkers. Daarnaast op batterij 4x een PIR, 3x deur/raam switch. Alles verspreid over het huis, en als ik in mijn mesh kijk dan zijn er veel devices die meer als 10 verbindingen hebben.
Regelmatig liggen er tussenstekkers ergens uit, en daar merk ik helemaal niets van.

Ik ben pas wel na een beta update direct terug gegaan naar een oudere beta versie omdat er momenteel met openzwave gekloot word. De update naar OZW1.6 was bij mij een en al ellende.

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:16:
[...]

Ondanks dat het naar eigen wens te maken is blijf ik tegen het feit aanlopen dat het alsnog vrij depressief oogt. Ik hou van simpel maar wel met wat kleur.

Iemand ervaring met een custom CSS op Dashticz? Wellicht als dat goed werkt dat ik me zelf er kan toe aanzetten me er meer in te verdiepen...
Je bent aardig flexibel in het aanpassen van de css. Opzich leuk maar naar mijn gevoel is alles te omslachtig gescript. Het kan allemaal veel simpeler en sneller dus. Maarja zij moeten natuurlijk rekening houden met verschillende type users.

flexje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:20:
[...]

Je bent aardig flexibel in het aanpassen van de css. Opzich leuk maar naar mijn gevoel is alles te omslachtig gescript. Het kan allemaal veel simpeler en sneller dus. Maarja zij moeten natuurlijk rekening houden met verschillende type users.
Zo, net geïnstalleerd en ben er wel weer klaar mee. Deze configuratie is zó omslachtig dat hier toch niet mee te werken is...?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
var config = {}
config['domoticz_ip'] = 'http://192.168.x.x';
config['domoticz_username'] = "USER";
config['domoticz_password'] = "WW";
config['app_title'] = 'Dashticz';
config['domoticz_refresh'] = '5';
config['dashticz_refresh'] = '60';

/*  REMOVE THIS LINE, INCLUDING THIS TEXT IF YOU WANT TO USE THE CODE BELOW, ALS REMOVE THE LAST LINE OF THIS FILE ( the asterisk * with the slash) */

var publictransport = {}
publictransport.ovinfobus = { show_via: false, station: 'son-en-breugel/bushalte-penseelkever', provider: '9292-bus', icon: 'bus', width:5, results: 6 }

var tvguide = {}
tvguide.dutch = { key:'dutch', icon: 'fa-television', width:7, channels: [1,3,4,31,46,92], maxitems: 5 }

var _STREAMPLAYER_TRACKS        = [
        {"track":1,"name":"Q-music","file":"http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/Qmusic_nl_live_96.mp3"},
        {"track":2,"name":"538 Hitzone","file":"http://vip-icecast.538.lw.triple-it.nl/WEB11_MP3"},
        {"track":3,"name":"Slam! NonStop","file":"http://stream.radiocorp.nl/web10_mp3"},
        {"track":4,"name":"100%NL","file":"http://stream.100p.nl/100pctnl.mp3"},
  ]; 

var buttons = {}
buttons.nunl = {key: 'nunl',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nu.nl', newwindow:true, url: 'http://www.nu.nl'}
buttons.nos = {key: 'nos',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nos', url: 'http://www.nos.nl'}

var blocks = {}
blocks['blocktitle_1'] = {}
blocks['blocktitle_1']['key'] = 'blocktitle_1';
blocks['blocktitle_1']['type'] = 'blocktitle';
blocks['blocktitle_1']['title'] = 'Example';
var columns = {}
columns['bar'] = {}
columns['bar']['blocks'] = ['logo','miniclock','settings']

columns[1] = {}
columns[1]['blocks'] = ['currentweather_big','weather']
columns[1]['width'] = 5;

columns[2] = {}
columns[2]['blocks'] = ['blocktitle_1',tvguide.dutch,publictransport.ovinfobus]
columns[2]['width'] = 5; 

columns[3] = {}
columns[3]['blocks'] = ['sunrise','streamplayer',buttons.nunl,buttons.nos]
columns[3]['width'] = 2; 

var columns_standby = {}
columns_standby[1] = {}
columns_standby[1]['blocks'] = ['clock','weather']
columns_standby[1]['width'] = 12;

var screens = {}
screens[1] = {}
screens[1]['background'] = 'bg2.jpg';
screens[1]['columns'] = [1,2,3]

Zelfs bij de demo config is alleen de rechterkant gevuld en werkt de helft maar. OV blijft op laden staan, evenals het ophalen van tv gids?

Het bewerken van de config via de web interface werkt ook niet... Pfff

Edit: Onderstaande code lost het een en ander op:

code:
1
2
unlink /home/pi/domoticz/www/dashticz
rm -r /home/pi/dashticz_v2/

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 25-09-2019 17:24 ]

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:09:
[...]

Zo, net geïnstalleerd en ben er wel weer klaar mee. Deze configuratie is zó omslachtig dat hier toch niet mee te werken is...?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
var config = {}

/*  REMOVE THIS LINE, INCLUDING THIS TEXT IF YOU WANT TO USE THE CODE BELOW, ALS REMOVE THE LAST LINE OF THIS FILE ( the asterisk * with the slash) */

var publictransport = {}
publictransport.ovinfobus = { show_via: false, station: 'son-en-breugel/bushalte-penseelkever', provider: '9292-bus', icon: 'bus', width:5, results: 6 }

var tvguide = {}
tvguide.dutch = { key:'dutch', icon: 'fa-television', width:7, channels: [1,3,4,31,46,92], maxitems: 5 }

{"track":1,"name":"Q-music","file":"http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/Qmusic_nl_live_96.mp3"},
        {"track":2,"name":"538 Hitzone","file":"http://vip-icecast.538.lw.triple-it.nl/WEB11_MP3"},
        {"track":3,"name":"Slam! NonStop","file":"http://stream.radiocorp.nl/web10_mp3"},
  ]; 

var buttons = {}
buttons.nunl = {key: 'nunl',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nu.nl', newwindow:true, url: 'http://www.nu.nl'}
buttons.nos = {key: 'nos',  width:12, icon: 'fa-newspaper-o', title: 'Nos', url: 'http://www.nos.nl'}

var blocks = {}
var columns = {}
columns['bar'] = {}

columns[1] = {}
columns[1]['width'] = 5;

columns[2] = {}
columns[2]['width'] = 5; 

columns[3] = {}
columns[3]['width'] = 2; 

var columns_standby = {}
columns_standby[1] = {}

var screens = {}
screens[1] = {}

Zelfs bij de demo config is alleen de rechterkant gevuld en werkt de helft maar. OV blijft op laden staan, evenals het ophalen van tv gids?

code:
1
2
Apart, ik neem aan dat je php hebt draaien?
Ook chmod -R a+rX /home/pi/dashticz_v2 gedaan?

(PS: ik zei toch dat het rot te configureren is... behalve css part)

flexje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:25:
[...]

Apart, ik neem aan dat je php hebt draaien?
Ook chmod -R a+rX /home/pi/dashticz_v2 gedaan?

(PS: ik zei toch dat het rot te configureren is... behalve css part)
Ja, PHP draait gewoon mee. Het afspelen van de streams werkt bijvoorbeeld wel, dat is het gekke.

Vraag me af waarvoor ik dit wil gaan doen, ik draai HomeKit en HomeBridge en Domoticz is nergens zichtbaar.

Wanneer ik in Domoticz werk (en dan voornamelijk de events) dan is het allemaal zo depressief :)

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:09:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
var config = {}

var publictransport = {}

var tvguide = {}

]; 

var buttons = {}

var blocks = {}
var columns = {}
columns['bar'] = {}

columns[1] = {}
columns[1]['width'] = 5;

columns[2] = {}
columns[2]['width'] = 5; 

columns[3] = {}
columns[3]['width'] = 2; 

var columns_standby = {}
columns_standby[1] = {}

var screens = {}
screens[1] = {}

code:
1
2
Ik zou de V3 eens zoeken...
one click en werkt op een port
En tsja als je wilt tweaken moeten het open zijn dus veel opties..

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:13:
[...]

Ik hoef niet veel opties, een dashboard zou in mijn ogen juist lekker strak en simpel moeten zijn wat werkt zonder al te veel aanpassingen.
https://github.com/dashticzv3/dashticz_v3

En dan eens:
https://dashticz.readthedocs.io/en/master/

Stapje voor stapje en je zult er veel plezier aan beleven..
https://www.google.com/se...KQKHeLZBLgQ4dUDCAc&uact=5

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:21:
[...]

Hmmm, morgen maar eens kijken. Eerst even een webinar bijwonen :+

Overigens zal ik Dashticz vooral inzetten als tegenhanger van de Domoticz omgeving en niet om als tablet in de woonkamer te gaan gebruiken
uhm dan zijn er betere andere opties

Dash zegt het eigenlijk al..
Waarom zou je andere outlook willen Juist de eenvoud van Domoticz maakt het al jaren zo goed werkend.
Gizmocuz wil niet naar de vette uitstarlingen, maar naar de eenvoud en stabiel werkend..lijkt het wel..

Maar thema's mss iets beter voor je:
https://www.google.com/se..._AUIEigB&biw=1920&bih=937

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:24:
[...]

uhm dan zijn er betere andere opties

Dash zegt het eigenlijk al..
Waarom zou je andere outlook willen Juist de eenvoud van Domoticz maakt het al jaren zo goed werkend.
Gizmocuz wil niet naar de vette uitstarlingen, maar naar de eenvoud en stabiel werkend..lijkt het wel..

Maar thema's mss iets beter voor je:
https://www.google.com/se..._AUIEigB&biw=1920&bih=937
Ik zou dan mijn eigen thema moeten maken... heb daar zeker de aankomende maanden echt geen tijd voor als ik sommige mensen moet geloven. Iets met 9 maanden en luiers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:27:
[...]

Ik zou dan mijn eigen thema moeten maken... heb daar zeker de aankomende maanden echt geen tijd voor als ik sommige mensen moet geloven. Iets met 9 maanden en luiers ;)
Nee er zijn heel veel thema's die je heel simpel kunt laden.. [ wel kijken naar update enz enz ]

Maar als je Papa wordt van Harte!!!!
En tsja ik vrees dat je tijd dan ergens anders aan op gaat...
Maar dat is minstens zo leuk als Domotica..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoschR
Ik ben het wel met Toppe eens dat de GUI droevig en zwaar achterhaald is. Alleen het feit dat het op een ontzettende oude versie van Angular (v1) en jQuery :X draait zegt al veel.

Ik ben ooit (jaar geleden) op GitHub hier wel is over begonnen. Ze zouden toen gestart zijn met het ombouwen naar Angular (2+, destijds 7 geloof ik). Ik had wel interesse om mee te helpen, maar ben vlak daarna geswitcht van werkgever waar ik React ben gaan doen. En daar m'n tijd en energie maar in geïnvesteerd.

Ik heb de codebase van Domoticz zelf nooit fatsoenlijk doorgenomen. Is de backend een beetje fatsoenlijk gescheiden van de GUI? En heeft het fatsoenlijke API's om er een mooie interface voor te zetten?

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het nu een jaar of 5 draai. Eerst op een Synology NAS nu op een Odroid. Het systeem is altijd erg stabiel en nauwelijks problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dylantje2
BoschR schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:34:
Ik ben het wel met Toppe eens dat de GUI droevig en zwaar achterhaald is. Alleen het feit dat het op een ontzettende oude versie van Angular (v1) en jQuery :X draait zegt al veel.

Ik ben ooit (jaar geleden) op GitHub hier wel is over begonnen. Ze zouden toen gestart zijn met het ombouwen naar Angular (2+, destijds 7 geloof ik). Ik had wel interesse om mee te helpen, maar ben vlak daarna geswitcht van werkgever waar ik React ben gaan doen. En daar m'n tijd en energie maar in geïnvesteerd.

Ik heb de codebase van Domoticz zelf nooit fatsoenlijk doorgenomen. Is de backend een beetje fatsoenlijk gescheiden van de GUI? En heeft het fatsoenlijke API's om er een mooie interface voor te zetten?

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het nu een jaar of 5 draai. Eerst op een Synology NAS nu op een Odroid. Het systeem is altijd erg stabiel en nauwelijks problemen gehad.
Uhm je praat pro taal voor me...
Ik weet dat de builder heel simpel alles wilt houden.
Volgens mij is alles juist goed gescheiden waardoor alles zo stabiel blijft draaien..
Plugins gaan wel eens lastig maar dat komt omdat het 3rdparty is..
geen java shit oid
Gewoon html.
Ik zie Domoticz nog steeds als beste domotica door zijn eenvoud en bizar goede DB..
1 probleem, schone installatie, db terug zetten en werken binnen half uur alles weer online.
Moet je eens met andere proberen.
Daarnaast zal hier en daar wat ouder zijn .
maar als je Rob benaderd en je kunt iets voor hem staat hij er voor open.!

Ik draai vanaf de kerst 2012, en heb nog steeds dezelfde Db...
De vraag blijft heel simpel, wat heeft een gelikte of een aparte ui voor meerwaarde?
Stabiel is wat je wilt

Ben benieuwd wat je zou kunnen bouwen hahahah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Dylantje2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:40:
[...]

Uhm je praat pro taal voor me...
Ik weet dat de builder heel simpel alles wilt houden.
Volgens mij is alles juist goed gescheiden waardoor alles zo stabiel blijft draaien..
Plugins gaan wel eens lastig maar dat komt omdat het 3rdparty is..
geen java shit oid
Gewoon html.
Ik zie Domoticz nog steeds als beste domotica door zijn eenvoud en bizar goede DB..
1 probleem, schone installatie, db terug zetten en werken binnen half uur alles weer online.
Moet je eens met andere proberen.
Daarnaast zal hier en daar wat ouder zijn .
maar als je Rob benaderd en je kunt iets voor hem staat hij er voor open.!

Ik draai vanaf de kerst 2012, en heb nog steeds dezelfde Db...
De vraag blijft heel simpel, wat heeft een gelikte of een aparte ui voor meerwaarde?
Stabiel is wat je wilt

Ben benieuwd wat je zou kunnen bouwen hahahah
Het oog wil ook wat :9

Ik ga ook mn eigen thema tikken denk ik. Wat Toppe ook zegt, het is niet dat je domoticz als bediening gebruikt , meer om de events e.d. te regelen. Maarja ik moet nog even kijken of het makkelijk te doen is, thema aanpassen

• Dylantje2
flexje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:12:
[...]

Het oog wil ook wat :9

Ik ga ook mn eigen thema tikken denk ik. Wat Toppe ook zegt, het is niet dat je domoticz als bediening gebruikt , meer om de events e.d. te regelen. Maarja ik moet nog even kijken of het makkelijk te doen is, thema aanpassen
hahah oog wil ook wat.. zeker.
maar ZOOOOO beroerd is het ook niet als je de ingebouwde thema's gebruikt

Maar ik ben benieuwd...
Laat maar zien wat je kunt maken. lijkt me spannend .

• BoschR
Beroerd is het zeker wel. Maar nevermind, deze discussie gaat nergens heen.

Ik heb even opgezocht of er nog aan gewerkt wordt. En dat is wel het geval gelukkig. Gaewljw heeft een fork gemaakt die is hier te vinden:
https://github.com/gaeljw...eature/migrate-to-angular
Laatste commit is van 22 September! Zal in het issue is vragen naar z'n verwachtingen.

@BoschR @Dylantje2 ik vraag me juist af in hoeverre de GUI goed gescheiden is van de backend. Als dat namelijk echt het geval was dan zou er ongetwijfeld al iemand zijn opgestaan om wat knaps in elkaar te zetten. De templates die je kan downloaden is niets meer dan een aangepast stukje HTML met eigen CSS.

Qua backend is Domoticz echt wel sterk maar ze laten wel simpele dingen liggen zoals een plug-in manager, op dit moment moet alles via de GUI en dat is niet voor iedereen even makkelijk.

En wat @BoschR al zegt, ze maken gebruik van verouderde software pakketten terwijl er zulke grote updates zijn. En nog eens mooie alternatieven op een top GUI te maken zoals Bootstrap, heb je de boel ook écht meteen responsive.

Zoals @flexje ook al zegt: het oog wil ook wat :)

@Dylantje2 thanks!

Iemand problemen met de Nefit Easy sinds gisteren? Viel me op dat er geen connectie met de server was en ik kon de app vanmiddag vanaf m'n werk wel gebruiken. Naar mijn idee heeft de thermostaat op dat moment verbinding. Alleen zie ik nu wederom geen waardes uitgelezen worden en lijkt de server weer plat. Ik kan dat alleen nergens controleren. Als het namelijk niet aan de server ligt moet ik lokaal iets gaan knutselen, maar omdat ik niets gewijzigd heb wil ik daar nog niet mee gaan starten.

Domo opnieuw opgestart, RPi herstart, geen effect gehad. Domo geüpdate naar de laatste Beta, zelfde verhaal.

Edit: op de website van Bosch staat dat er geen meldingen (storingen) zijn. Hmmmm.....

[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 25-09-2019 22:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:10:
Iemand problemen met de Nefit Easy sinds gisteren? Viel me op dat er geen connectie met de server was en ik kon de app vanmiddag vanaf m'n werk wel gebruiken. Naar mijn idee heeft de thermostaat op dat moment verbinding. Alleen zie ik nu wederom geen waardes uitgelezen worden en lijkt de server weer plat. Ik kan dat alleen nergens controleren. Als het namelijk niet aan de server ligt moet ik lokaal iets gaan knutselen, maar omdat ik niets gewijzigd heb wil ik daar nog niet mee gaan starten.

Domo opnieuw opgestart, RPi herstart, geen effect gehad. Domo geüpdate naar de laatste Beta, zelfde verhaal.

Edit: op de website van Bosch staat dat er geen meldingen (storingen) zijn. Hmmmm.....
Ik heb geen nefit thermostaat, wel een Honeywell met hetzelfde probleem sinds 2 weken, ik heb hier nog niemand met hetzelfde probleem gehoord of iemand die mij kan helpen 'helaas'. Beetje frustrerend dat je een probleem hebt welke niemand heeft of kan helpen oplossen (heeft 1,5 jaar gewerkt zonder problemen of veranderingen in mijn systeem)
Pagina: 1 ... 46 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!