Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.546 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:37
Weldie schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:13:
[...]

Ik bedien mijn upc mediabox xl met de originele IR afstandsbediening van upc die er vroeger bijgeleverd werd.
En wie bedient mijn tv en versterker dan om die goed intestellen om TV te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:52
Ik heb de laatste last als mijn pi reboot of de domoticz service dit weet ik niet zeker. Alles bestanden op mijn pi worden terug gezet naar juli.
Ook mijn handmatige python scripts/config file van mijn dashticz dus het lijkt aan de pi te liggen.
Ik het pi besturingssysteem rasbian denk ik ge update naar de laatste versie maar geen verschil..

Kan het zijn dat ik geen schrijf rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel simpel alarm systeem gebouwd in Domoticz. Ik heb 2 bewegingssensoren en een sirene. Ik heb een dummy switch 'ALARM' aangemaakt en een event:
If 'alarm' = 'on' and 'sensor1' = 'on' or 'sensor2' = 'on'
then set 'sirene' = 'on'
set pushover bericht
Simpel maar effectief. Via de iPhone app zet ik de dummy switch 'alarm' aan en bij beweging in het huis gaat de sirene + krijg ik bericht op de iPhone.

Gebruiksvriendelijk is het nog niet echt.. De bewegingssensoren staan na een detectie voor 30sec op 'on'. Dus de dummy switch kan je maar na 30sec na het verlaten van het huis aanzetten of de sirene gaat al meteen aan.. Ik heb dit opgelost door de dummy switch te bewerken en een 'on-delay' te configureren van 30sec. Ook nog niet echt proper want als je in de iPhone app de dummy switch op zet, springt die meteen weer 'off', om dan na 30sec op 'on' te springen.. Enigszins logisch, maar je bent nooit zeker of die wel effectief op 'on' gaat springen, dus na een minuut check ik altijd eens..

Nu heb ik ook al gehad, dat één van de sensoren .. niet op 'off' ging! 1x gebeurd, weet niet wat er mis was, maar die bleef dus uren lang op 'on' staan. Wel lastig natuurlijk, je verwacht als je de deur uitgaat dat die na 30sec op 'off' gaat, en dan gaat ook de dummy switch op 'on'.. Maar als de sensor nog op 'on' staat, gaat meteen de sirene..

Kan ik ergens een check inbouwen? Dat als ik de dummy switch, met een delay van 30sec, op 'on' zet, hij eerst de status van de sensoren gaat controleren? Ik vind met blockly er geen oplossing voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:37:
Ik heb een heel simpel alarm systeem gebouwd in Domoticz. Ik heb 2 bewegingssensoren en een sirene. Ik heb een dummy switch 'ALARM' aangemaakt en een event:

[...]

Simpel maar effectief. Via de iPhone app zet ik de dummy switch 'alarm' aan en bij beweging in het huis gaat de sirene + krijg ik bericht op de iPhone.

Gebruiksvriendelijk is het nog niet echt.. De bewegingssensoren staan na een detectie voor 30sec op 'on'. Dus de dummy switch kan je maar na 30sec na het verlaten van het huis aanzetten of de sirene gaat al meteen aan.. Ik heb dit opgelost door de dummy switch te bewerken en een 'on-delay' te configureren van 30sec. Ook nog niet echt proper want als je in de iPhone app de dummy switch op zet, springt die meteen weer 'off', om dan na 30sec op 'on' te springen.. Enigszins logisch, maar je bent nooit zeker of die wel effectief op 'on' gaat springen, dus na een minuut check ik altijd eens..

Nu heb ik ook al gehad, dat één van de sensoren .. niet op 'off' ging! 1x gebeurd, weet niet wat er mis was, maar die bleef dus uren lang op 'on' staan. Wel lastig natuurlijk, je verwacht als je de deur uitgaat dat die na 30sec op 'off' gaat, en dan gaat ook de dummy switch op 'on'.. Maar als de sensor nog op 'on' staat, gaat meteen de sirene..

Kan ik ergens een check inbouwen? Dat als ik de dummy switch, met een delay van 30sec, op 'on' zet, hij eerst de status van de sensoren gaat controleren? Ik vind met blockly er geen oplossing voor..
ik zou een 'force off' call maken voor die bewewingsensor(s), maar dat werk alleen als hij zich niet weer zelf als 'aan' meld in die 30 seconden.
Force off is dan te realiseren via de JSON interface van domoticz, juiste sensor ID invoegen en waarde voor 'off' erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:49:
[...]

nou, ben ongeveer halverwege, maar bij het isntalleren van npm (command: npm install) krijg ik allerlei errors. command npm start werkt ook niet, ook veel errors.

gaat niet echt van leien dakje.

morgen weer verder. of zo....
in de tutorial ben ik bij de volgende stap beland.

code:
1
npm install

ik pik het weer ff op, maar dit is de error code die ik terugkrijg. Als ik google op de eerste foutmelding
code:
1
Error: Invalid name: "@serialport/parser-byte-length"

krijg ik eoa code snippet waar ik niet weet wat ik er mee moet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
npm ERR! Error: Invalid name: "@serialport/parser-byte-length"
npm ERR!     at ensureValidName (/usr/lib/nodejs/normalize-package-data/lib/fixer.js:284:15)
npm ERR!     at Object.module.exports.fixNameField (/usr/lib/nodejs/normalize-package-data/lib/fixer.js:199:5)
npm ERR!     at /usr/lib/nodejs/normalize-package-data/lib/normalize.js:29:38
npm ERR!     at Array.forEach (native)
npm ERR!     at normalize (/usr/lib/nodejs/normalize-package-data/lib/normalize.js:28:15)
npm ERR!     at final (/usr/lib/nodejs/read-package-json/read-json.js:342:33)
npm ERR!     at then (/usr/lib/nodejs/read-package-json/read-json.js:126:33)
npm ERR!     at /usr/lib/nodejs/read-package-json/read-json.js:266:40
npm ERR!     at evalmachine.<anonymous>:272:14
npm ERR!     at /usr/lib/nodejs/graceful-fs/graceful-fs.js:102:5
npm ERR! If you need help, you may report this *entire* log,
npm ERR! including the npm and node versions, at:
npm ERR!     <http://github.com/npm/npm/issues>

npm ERR! System Linux 4.9.40+
npm ERR! command "/usr/bin/nodejs" "/usr/bin/npm" "install"
npm ERR! cwd /opt/zigbee2mqtt
npm ERR! node -v v0.10.29
npm ERR! npm -v 1.4.21

iemand die nog tips heeft?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 18:54
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:37:
Kan je niet de laatste update tijd van de alarm button checken? Ik doe dit via JSON in shell scriptje. Dus de sirene enkel aanzetten als de alarmbutton meer dan 30 sec geleden aangezet is om zo de bewegingssensoren de gelegenheid te geven ‘uit’ te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rasper schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:20:
[...]

Kan je niet de laatste update tijd van de alarm button checken? Ik doe dit via JSON in shell scriptje. Dus de sirene enkel aanzetten als de alarmbutton meer dan 30 sec geleden aangezet is om zo de bewegingssensoren de gelegenheid te geven ‘uit’ te gaan.
Maar het geval dat hij beschrijft dat sensor 'on' blijft hangen vang je niet af. Harde 'off overwrite' bij alarm activeren moet dat eventueel wel verhelpen als dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 18:54
dooiedodo schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:46:
[...]

Maar het geval dat hij beschrijft dat sensor 'on' blijft hangen vang je niet af. Harde 'off overwrite' bij alarm activeren moet dat eventueel wel verhelpen als dat zou werken.
ja eens, masr betwijfel of dat werkt. mijn bewegingssensoren accepteren geen off commando. hangende bewegingssensor lijkt me meer een dodgy sensor die vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
fabstar81 schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:44:
[...]

in de tutorial ben ik bij de volgende stap beland.

code:
1
npm install

ik pik het weer ff op, maar dit is de error code die ik terugkrijg.
code:
1
2
3
4
npm ERR! Error: Invalid name: "@serialport/parser-byte-length"
..
npm ERR! npm -v 1.4.21

iemand die nog tips heeft?
Lijkt erop dat je nodejs op je systeem verouderd zijn.
Volgens de notes:
node --version # Should output v10.X
npm --version # Should output 6.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rasper schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:38:
[...]

ja eens, masr betwijfel of dat werkt. mijn bewegingssensoren accepteren geen off commando. hangende bewegingssensor lijkt me meer een dodgy sensor die vervangen moet worden.
het 'off commando' gaat ook niet naar de sensor maar naar het sensor object in domoticz (via JSON). Dan heeft domoticz hem op uit staan en hoef je niet te wachten. Vraag is alleen of de ON nog steeds van de sensor komt in de komende 30 seconden of dat het stil is tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tranzity schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:04:
[...]

Lijkt erop dat je nodejs op je systeem verouderd zijn.
Volgens de notes:
node --version # Should output v10.X
npm --version # Should output 6.X
Van node denk ik dat de versie wel goed zit. Is ook versie 10 zij het met komma verkeerd. Maar dat npm, geen idee hoe ik die moet upgraden?!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zit die ook bij nodejs. Wat je anders kan doen is npm updaten met:
npm install -g npm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:03
sterremos schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:53:
even een vraagje ben vandaag bezig geweest met Telegram toe te voegen in Domoticz. en kom op 1 instelling niet uit.

* Heb een api aangemaakt via de @bot in telegram,
* Id gevonden
* de gegevens toegevoegd in Domoticz.
* test gedaan en de melding komt binnen in Telegram.

Toen een Channel aagemaakt.
* mijn Bot toegevoegd als admin.
* Mijn vrouw toegevoegd in de groep.
*Test gedaan via de browser en bij beide komt de melding binnen.
* de nieuwe ID code toegevoegd in Domoticz en test gedaan.
* op beide komt de melding binnen in de groep.

Daarna een testje gedaan met de melding licht aan, melding wordt verstuurd maar niet naar de channel groep maar naar mijn bot account? dus geen melding naar mijn vrouw.

waar gaat het Fout?
Mijzelf maar even Qouten, weer een stukje verder,
Denk dat ik nog iets moet toevoegen, de melding die door Dom verstuurd kwam uit het testje welke ik had toegevoegd in de : enkele Telegram setting,
Deze uitgezet en de gegevens getest in de aangepaste HTTP actie. test uitgevoerd en inderdaad komt bij beide de test melding binnen.

Lamp aan geeft geen melding naar de groep. :'( mis waarschijnlijk nog iets in de settings?
Kan iemand mij verder in deze helpen?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
Is het mogelijk met een Netatmo weerstation niet alleen de actuele waarden van de diverse sensors op te halen in Domoticz, maar ook de 7-daagse forecast zoals je die zit op de pagina van Netatmo zelf ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Gents,

Ik heb inmiddels domoticz en ha-bridge draaien op een PI3. Vanuit beide consoles kan ik Milight G10 spots bedienen. Echter wil ik ze nu ook nog voice controlled kunnen bedienen middels de Amazon Echo Plus. Iemand enig idee hoe verder te configureren vanaf hier?

In HA-Bridge zijn de devices geconfigureerd als een domoticz device. Vermoedelijk moet ik Alexa dus met domoticz laten communiceren. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
hannibal2206 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:44:
Is het mogelijk met een Netatmo weerstation niet alleen de actuele waarden van de diverse sensors op te halen in Domoticz, maar ook de 7-daagse forecast zoals je die zit op de pagina van Netatmo zelf ?
zover ik weet komt de forecast niet van je eigen weerstation en haalt de netatmo app het ergens anders vandaan. Zou kijken naar een weather API om forecast te vinden, maar dan nog doet domoticz niet makkelijk tonen, daar is dashticz weer wat mooier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50
dooiedodo schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:01:
[...]

zover ik weet komt de forecast niet van je eigen weerstation en haalt de netatmo app het ergens anders vandaan. Zou kijken naar een weather API om forecast te vinden, maar dan nog doet domoticz niet makkelijk tonen, daar is dashticz weer wat mooier in.
Wat betreft het weer, hebben de meesten hier toch ook wel losi draaien, naast domoticz (althans daar ga ik van uit) weatherbit.io geeft een perfecte forecast

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
sterremos schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:13:
[...]

Klopt , zeg ik ook altijd, maar ze gelooft het niet :)

Herstart gedaan, blijft hetzelfde

als test de lamp kast bij aan een melding volgens de onderstaande. maar zoals aangegeven komt deze melding niet in de groep

[Afbeelding]
Ik verstuur altijd twee opdrachten, een naar mijn ID en een naar het ID van mijn vrouw.

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:06
Kan iemand aangeven waarom onderstaand stukje code niet werkt? Het zit in de uservariabele, maar lijkt niet te werken. De variabele is integer 1 bij het testen. Echt super simpel stukje code maar doet niets :(

code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
    if (devicechanged['ThuisSimulatie'] == 'Off') and (uservariables['EcoModeSwitched'] == '1') then
                commandArray['Thuis Living Room Manual Eco Mode'] = 'Off'
                commandArray['Variable:EcoModeSwitched'] = '0'
    end
return commandArray

Het zetten naar 0 werkt wel als ik de variabele uit de if statement haal.

Kortom, help?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferrox1 op 25-12-2018 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:48
Ferrox1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:17:
Kan iemand aangeven waarom onderstaand stukje code niet werkt? Het zit in de uservariabele, maar lijkt niet te werken. De variabele is integer 1 bij het testen. Echt super simpel stukje code maar doet niets :(

code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
    if (devicechanged['ThuisSimulatie'] == 'Off') and (uservariables['EcoModeSwitched'] == '1') then
                commandArray['Thuis Living Room Manual Eco Mode'] = 'Off'
                commandArray['Variable:EcoModeSwitched'] = '0'
    end
return commandArray

Kortom, help?
Je variabele is integer 1 en je test op ‘1’ wat als string wordt gezien? Probeer eens zonder quotejes

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:06
Mozart schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:23:
[...]

Je variabele is integer 1 en je test op ‘1’ wat als string wordt gezien? Probeer eens zonder quotejes
Zo,,, goedemorgen. Dankjewel! (had ergens gelezen dat alles als string opgeslagen werd in domoticz database..., daarom had ik die nog niet geprobeerd)

De grap ik dat je hem dus wel as string moet zetten, maar niet moet uitlezen.. hier ontgaat mij de logica :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
j0eyv schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:49:
Gents,

Ik heb inmiddels domoticz en ha-bridge draaien op een PI3. Vanuit beide consoles kan ik Milight G10 spots bedienen. Echter wil ik ze nu ook nog voice controlled kunnen bedienen middels de Amazon Echo Plus. Iemand enig idee hoe verder te configureren vanaf hier?

In HA-Bridge zijn de devices geconfigureerd als een domoticz device. Vermoedelijk moet ik Alexa dus met domoticz laten communiceren. Iemand tips?
Als je nu eens in HA-bridge op My echo klikt in het menu ?
En onder help kijkt in de readme.
(zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25
Kan iemand me hiermee verder helpen..
Ik krijg een dummy switch niet verzonden naar Grafana via Influxdb...
https://www.domoticz.com/wiki/HttpLink

Ik stuur dit script naar een dummy.
return {
on = { timer = { "every 2 minutes"}}, --at 21:52 every minute

execute = function(dz)

local WarmtepompKWH = dz.devices('Z: WP Tot').counterToday
dz.log(WarmtepompKWH)
local WP_gas = dz.devices('D.M.: WP naar Gas')
local usage = WarmtepompKWH * 500
dz.log(usage)
WP_gas.updateGas(usage)

end
}
Maar de dummy wordt niet zichtbaar in influxDB dus ook niet in grafana

De dummy werkt
Influxdb icm grafan werkt ook met 30 sensoren.

Alleen kan ik geen dummy's doorsturen..
Dit zou de crux moeten zijn:
[quote]
Note to Virtual / Dummy sensors: If the HTTP link or MQTT is not sending any values to the database, check the update method of your virtual sensors in your scripts. If using the ['UpdateDevice'] method, you will directly write the value to the internal database without triggering an HTTPlink or MQTT update for this sensor. Better is to use the JSON API of Domoticz and update your virtual sensors this way.
[/quote]

I

Maar dit is voor mij net te moeilijk

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Gisteravond een Monit melding dat Domoticz was gestopt. Daarna een Monit melding dat Domoticz niet meer kan worden gestart (Execution failed). Ik kan daarna niet meer via de Domoticz web interface verbinding maken. Ook via SSH is niet mogelijk.

Voor alle zekerheid even de Raspberry Pi gewisseld maar dat was het niet. Bekabeling etc. is in orde.

Ik wilde eigenlijk de SD kaart even onder Linux bekijken maar krijg dan onderstaande melding. Enig idee hoe ik toch nog op de SD kaart kan kijken of een andere oplossing?

Ik heb nog wel een Domoticz database backup alleen die is (zucht) een paar maanden oud...

Edit:
Onderstaande melding krijg ik als de SD kaart automatisch wordt gemount (onder Ubuntu). Ik zoek dus denk ik het juiste handmatige mountainbike commando...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JRQ8qKw.png

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 27-12-2018 10:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:06
Lizard schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:06:
[...]
Verder lukt het aan/uitzetten nog niet met de hosted versie, ik krijg deze error:
Nog even een vervolg, hier lijken inkomende berichten nog niet te werken:
code:
1
 2018-12-11 21:01:57.212 (gBridge) Incoming message!{'PacketIdentifier': 1, 'Topics': [{'Description': 'Failure', 'Status': 128}], 'Verb': 'SUBACK'}

EDIT: Ok, probleem gevonden...
in MQTT base topic: had ik de userid niet aangepast. daar stond nog vrolijk "gBridge/u1". Nadat ik die gecorrigeerd heb lijkt het te werken! _/-\o_
Hmm vreemd, ik krijg ook steeds dezelfde foutmelding in de hosted versie en het verwerken van de voice commando's in Domoticz werkt ook nog niet. Maar in mijn geval heb ik wel de juiste userid gevuld.

Ik begrijp alleen niet goed wat ik nog over het hoofd zie nu. Ik heb de instellingen gevuld volgens het hosted voorbeeld en mijn wachtwoord, userid, gebruikersnaam en domoticz poortnr natuurlijk veranderd.Toch krijg ik elke paar seconden deze meldingen. Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) Message from base
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) Incoming message!{'Topics': [{'Status': 128, 'Description': 'Failure'}], 'Verb': 'SUBACK', 'PacketIdentifier': 1}
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) onMQTTSubscribed
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) MqttClient::onDisonnect Disconnected from: mqtt.gbridge.kappelt.net:8883
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) MqttClient::Close
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) onMQTTDisconnected
kraades schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:05:
Gisteravond een Monit melding dat Domoticz was gestopt. Daarna een Monit melding dat Domoticz niet meer kan worden gestart (Execution failed). Ik kan daarna niet meer via de Domoticz web interface verbinding maken. Ook via SSH is niet mogelijk.

Voor alle zekerheid even de Raspberry Pi gewisseld maar dat was het niet. Bekabeling etc. is in orde.

Ik wilde eigenlijk de SD kaart even onder Linux bekijken maar krijg dan onderstaande melding. Enig idee hoe ik toch nog op de SD kaart kan kijken of een andere oplossing?

Ik heb nog wel een Domoticz database backup alleen die is (zucht) een paar maanden oud...

Edit:
Onderstaande melding krijg ik als de SD kaart automatisch wordt gemount (onder Ubuntu). Ik zoek dus denk ik het juiste handmatige mountainbike commando...

[Afbeelding]
Ik kan je helaas niet helpen. Maar vanwege andere problemen (zie paar posts naar boven) is er toch een rpi 3B onderweg. Kan ik de SD kaart van de oude rpi (1) gewoon in de nieuwe stoppen en dan werkt alles weer? Of moet ik echt migreren of zo?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fabstar81 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:06:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen. Maar vanwege andere problemen (zie paar posts naar boven) is er toch een rpi 3B onderweg. Kan ik de SD kaart van de oude rpi (1) gewoon in de nieuwe stoppen en dan werkt alles weer? Of moet ik echt migreren of zo?
Ik ben van ene Rpi2 naar RPi3 gegaan en dat ging zonder problemen. Maar later toch alles opnieuw gedaan.
Van 1 naar 3 zou je kunnen testen (wel even SD backup maken) maar al het mogelijk is zou ik opnieuw beginnen. Op zich niet zoveel werk als je de boel backuped. Alleen alles wat buiten Domoticz om is geïnstalleerd is altijd even weer nadenken hoe dat ook al weer was maar dat is per gebruiker verschillende >:)
MikeOO schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:20:
[...]

Ik ben van ene Rpi2 naar RPi3 gegaan en dat ging zonder problemen. Maar later toch alles opnieuw gedaan.
Van 1 naar 3 zou je kunnen testen (wel even SD backup maken) maar al het mogelijk is zou ik opnieuw beginnen. Op zich niet zoveel werk als je de boel backuped. Alleen alles wat buiten Domoticz om is geïnstalleerd is altijd even weer nadenken hoe dat ook al weer was maar dat is per gebruiker verschillende >:)
Ik zie daar heel erg tegenop. Waarom zou je alles opnieuw Doen? Wat zijn de voordelen?!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

fabstar81 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:31:
[...]

Ik zie daar heel erg tegenop. Waarom zou je alles opnieuw Doen? Wat zijn de voordelen?!
Omdat er aardig verschil zit tussen de Rpi1 en Rpi3 qua hardware en grote kans dat niet alles stabiel gaat werken.
Als je direct bijhoudt welke stappen je volgt dan is dat voor een volgende keer als het nodig mocht zijn ook handig.

Normaal hoef je maar een paar stappen te volgen om een nieuwe installatie van Domoticz uit te voeren.
Daarna DB terugzetten en alles draait weer.

Maar niets houdt je tegen om dit soort dingen gewoon te proberen. Mogelijk werkt het wel stabiel genoeg en is er niets aan de hand ;) Maar persoonlijk zou ik overgaan naar een verse start.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Mardox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:39:
[...]

Hmm vreemd, ik krijg ook steeds dezelfde foutmelding in de hosted versie en het verwerken van de voice commando's in Domoticz werkt ook nog niet. Maar in mijn geval heb ik wel de juiste userid gevuld.

Ik begrijp alleen niet goed wat ik nog over het hoofd zie nu. Ik heb de instellingen gevuld volgens het hosted voorbeeld en mijn wachtwoord, userid, gebruikersnaam en domoticz poortnr natuurlijk veranderd.Toch krijg ik elke paar seconden deze meldingen. Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) Message from base
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) Incoming message!{'Topics': [{'Status': 128, 'Description': 'Failure'}], 'Verb': 'SUBACK', 'PacketIdentifier': 1}
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) onMQTTSubscribed
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) MqttClient::onDisonnect Disconnected from: mqtt.gbridge.kappelt.net:8883
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) MqttClient::Close
2018-12-27 10:31:45.434 (gBridge Kappelt) onMQTTDisconnected
Heb je een screenshot van je settings?

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb een beetje hulp nodig met een dzvents script wat ik wil gebruiken voor een lichtschakelaar. De lamp die ik met de schakelaar bedien zit in een groep met andere lampen. Als ik deze groep activeer dan schakelt elke lamp aan in de gewenste kleur en lichtsterkte. In domoticz is de status van de eettafel lamp dan dus ook niet "On" maar "19%". En daar kom ik niet uit in onderstaand script... ipv Eettafel.state == 'On' moet ik dus iets hebben wat de daadwerkelijke status van de lamp aan geeft.... (en de status kan verschillen, afhankelijk van de gekozen scene)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'Lichtschakelaar eettafel'
        },
    },
    execute = function(domoticz, Lichtschakelaareettafel)

local Eettafel = domoticz.devices('Lamp eettafel')
       if (Lichtschakelaareettafel.state == 'Off') and (Eettafel.state == 'Off') then
           Eettafel.switchOn()
           domoticz.log('Lamp eettafel ingeschakeld door de knop')
        end

if (Lichtschakelaareettafel.state == 'Off') and [b](Eettafel.state == 'On')[/b] then
            Eettafel.switchOff()
            domoticz.log('Lamp eettafel uitgeschakeld door de knop')
        end
    end
}

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
Furiousz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:31:
Ik heb een beetje hulp nodig met een dzvents script wat ik wil gebruiken voor een lichtschakelaar. De lamp die ik met de schakelaar bedien zit in een groep met andere lampen. Als ik deze groep activeer dan schakelt elke lamp aan in de gewenste kleur en lichtsterkte. In domoticz is de status van de eettafel lamp dan dus ook niet "On" maar "19%". En daar kom ik niet uit in onderstaand script... ipv Eettafel.state == 'On' moet ik dus iets hebben wat de daadwerkelijke status van de lamp aan geeft.... (en de status kan verschillen, afhankelijk van de gekozen scene)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'Lichtschakelaar eettafel'
        },
    },
    execute = function(domoticz, Lichtschakelaareettafel)

local Eettafel = domoticz.devices('Lamp eettafel')
       if (Lichtschakelaareettafel.state == 'Off') and (Eettafel.state == 'Off') then
           Eettafel.switchOn()
           domoticz.log('Lamp eettafel ingeschakeld door de knop')
        end

if (Lichtschakelaareettafel.state == 'Off') and \[b](Eettafel.state == 'On')\[/b] then
            Eettafel.switchOff()
            domoticz.log('Lamp eettafel uitgeschakeld door de knop')
        end
    end
}
Misschien denk ik te makkelijk ,maar is het dan niet zo dat je alles behalve Off goed vind? Not in DzVents is '~=' voor het geval.

• jobr
Dylantje2 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:49:
Kan iemand me hiermee verder helpen..
Ik krijg een dummy switch niet verzonden naar Grafana via Influxdb...

Ik stuur dit script naar een dummy.

[...]

Maar de dummy wordt niet zichtbaar in influxDB dus ook niet in grafana

De dummy werkt
Influxdb icm grafan werkt ook met 30 sensoren.

Alleen kan ik geen dummy's doorsturen..
Dit zou de crux moeten zijn:
[quote]
Note to Virtual / Dummy sensors: If the HTTP link or MQTT is not sending any values to the database, check the update method of your virtual sensors in your scripts. If using the ['UpdateDevice'] method, you will directly write the value to the internal database without triggering an HTTPlink or MQTT update for this sensor. Better is to use the JSON API of Domoticz and update your virtual sensors this way.
[/quote]

I

Maar dit is voor mij net te moeilijk
Valt wel mee hoor.

De json api kun je hier vinden.

Dan gebruik je dus zoiets in je script:

domoticz.openURL('http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue='..usage)
(dit op 1 regel)

Voor IDX gebruik je dus de juiste IDX van je gas sensor.

Je kunt het ook eerst even in een browser proberen. Dan voor localhost het ip-adres van domoticz gebruiken.

Je kan natuurlijk die berekening (WarmtepompKWH * 500) ook in Grafana doen. Dan heb je die gas sensor niet nodig in Domoticz. Er van uitgaande dat je die WarmtepompKWH wel in influxdb hebt.
Tranzity schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:16:
Volgens mij zit die ook bij nodejs. Wat je anders kan doen is npm updaten met:
npm install -g npm
ik krijg volgende errors na het uitvoeren van sudo npm install -g npm:

pi@raspberrypi:~ $ sudo npm install -g npm
npm ERR! error rolling back Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1'
npm ERR! error rolling back npm@6.5.0 { [Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1']
npm ERR! error rolling back errno: 27,
npm ERR! error rolling back code: 'ENOTDIR',
npm ERR! error rolling back path: '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1' }
npm ERR! Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1'
npm ERR! If you need help, you may report this *entire* log,
npm ERR! including the npm and node versions, at:
npm ERR! <http://github.com/npm/npm/issues>

npm ERR! System Linux 4.9.40+
npm ERR! command "/usr/bin/nodejs" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "npm"
npm ERR! cwd /home/pi
npm ERR! npm -v 1.4.21
npm ERR! path /usr/local/share/man/man1/npm-access.1
npm ERR! code ENOTDIR
npm ERR! errno 27
npm ERR!
npm ERR! Additional logging details can be found in:
npm ERR! /home/pi/npm-debug.log
npm ERR! not ok code 0

in de log npm-debug.log zie ik van alles. laatste lines hieronder:
39 silly resolved _resolved: 'https://registry.npmjs.org/npm/-/npm-6.5.0.tgz',
39 silly resolved readme: 'ERROR: No README data found!' } ]
40 info install npm@6.5.0 into /usr/local/lib
41 info installOne npm@6.5.0
42 verbose lib/node_modules/npm unbuild
43 info preuninstall npm@6.5.0
44 info uninstall npm@6.5.0
45 verbose true,/usr/local/lib/node_modules,/usr/local/lib/node_modules unbuild npm@6.5.0
46 verbose /usr/local/bin,[object Object] binRoot
47 verbose lib/node_modules/npm unbuild
48 info preuninstall npm@6.5.0
49 info uninstall npm@6.5.0
50 verbose true,/usr/local/lib/node_modules,/usr/local/lib/node_modules unbuild npm@6.5.0
51 verbose /usr/local/bin,[object Object] binRoot
52 error error rolling back Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1'
52 error error rolling back npm@6.5.0 { [Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1']
52 error error rolling back errno: 27,
52 error error rolling back code: 'ENOTDIR',
52 error error rolling back path: '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1' }
53 error Error: ENOTDIR, unlink '/usr/local/share/man/man1/npm-access.1'
54 error If you need help, you may report this *entire* log,
54 error including the npm and node versions, at:
54 error <http://github.com/npm/npm/issues>
55 error System Linux 4.9.40+
56 error command "/usr/bin/nodejs" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "npm"
57 error cwd /home/pi
58 error node -v v0.10.29
59 error npm -v 1.4.21
60 error path /usr/local/share/man/man1/npm-access.1
61 error code ENOTDIR
62 error errno 27
63 verbose exit [ 27, true ]

dit gaat mij allemaal boven mijn pet :? |:(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Dylantje2
jobr schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:51:
[...]

Valt wel mee hoor.

De json api kun je hier vinden.

Dan gebruik je dus zoiets in je script:

domoticz.openURL('http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=IDX&nvalue=0&svalue='..usage)
(dit op 1 regel)

Voor IDX gebruik je dus de juiste IDX van je gas sensor.

Je kunt het ook eerst even in een browser proberen. Dan voor localhost het ip-adres van domoticz gebruiken.

Je kan natuurlijk die berekening (WarmtepompKWH * 500) ook in Grafana doen. Dan heb je die gas sensor niet nodig in Domoticz. Er van uitgaande dat je die WarmtepompKWH wel in influxdb hebt.
mm deze doet het niet:

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• jobr
Ik neem aan dat je de browser hebt gebruikt.

&svalue=%27..usage werkt alleen in het script (zonder %27).

Probeer deze eens:
http://192.168.5.70:8080/...268&nvalue=0&svalue=12345

12345 is dus de waarde die je aan de sensor wil doorgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 27-12-2018 20:05 ]

• Dylantje2
jobr schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:04:
[...]

Ik neem aan dat je de browser hebt gebruikt.

&svalue=%27..usage werkt alleen in het script (zonder %27).

Probeer deze eens:
http://192.168.5.70:8080/...268&nvalue=0&svalue=12345

12345 is dus de waarde die je aan de sensor wil doorgeven.
Werkt...

• jobr
Mooi.

Dat ..usage is dus de waarde van jouw variabele 'usage' die aan het commando wordt geplakt.

• Dylantje2
jobr schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:07:
[...]

Mooi.

Dat ..usage is dus de waarde van jouw variabele 'usage' die aan het commando wordt geplakt.
Maar doe ik dit:
Gebeurt er niet in mijn brouwser

• jobr
Dylantje2 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:09:
[...]

Maar doe ik dit:

[...]

Gebeurt er niet in mijn brouwser
Nee, dat werkt alleen in het script. In de browser moet je een getal gebruiken.
In het script geef je op deze manier de inhoud van de variabel door.

Je script wordt dus zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {

execute = function(dz)

dz.log(WarmtepompKWH)
dz.log(usage)
--WP_gas.updateGas(usage)
domoticz.openURL('http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12268&nvalue=0&svalue='..usage)
}

[ Voor 40% gewijzigd door jobr op 27-12-2018 20:14 ]

@Dylantje2
Je kan dat ook uitvoeren in een PHP scriptje toch? :P

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
AUijtdehaag schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:18:
@Dylantje2
Je kan dat ook uitvoeren in een PHP scriptje toch? :P
zou wel willen maar ja..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/php
<?php
//***********************************
//WP To Gas
//***********************************
// IDX:      Device:
// 11919    Z: WP Tot
// 12268    D.M.: WP naar Gas

// WP_Kwh_tot from Z: WP Tot IDX 11919
$json_string = file_get_contents("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=11919");
$parsed_json = json_decode($json_string, true);
$parsed_json = $parsed_json['result'][0];
$WP_kWh_tot = $parsed_json['CounterToday'];

//WP to gas to Domoticz (Calculated)
$WP_to_gas = $WP_kWh_tot*500;
file_get_contents("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12268&nvalue=0&svalue={$WP_to_gas}");

?>

zoiets?

• Dylantje2
@jobr @AUijtdehaag

Ik krijg het script van @jobr niet aan de gang..
En voordat ik met PHP aan de slag ga...

Mijn probleem is dat ik die Omgezette Kwh naar mindergas en grafana wil uploaden..
En kan dit met jullie scripts?
Mijn upload script naar mindergas wat het jaren deed met de echte Gasmeter is als volgt:
#!/bin/bash

#Token to authenicate with mindergas.nl
TOKEN=vckcC24PsME9-Q8pe2t3

#fetch meterstand (use jq to parse JSON object correctly)
METERSTAND=`curl -s "http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=devices&rid=12268" | jq '.result[0].counter'| tr -d '"' | cut -c 1-6`

#Get OS date, and format it corectly.
NOW=$(date +"%Y-%m-%d")

#Build JSON by hand ;-)
JSON='{ "date":"'$NOW'", "reading":"'$METERSTAND'" }'
echo $METERSTAND meters
echo $METERSTAND meterstandjes
#post using curl to API
curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:$TOKEN" -d "$JSON" https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings
Maar als de tekst lees in de http met dummy zou dit het probleem moeten zijn?

Alleen hoe kan ik dat oplossen..

Dit script update de dummy en doet wat hij moet doen..
return {

execute = function(dz)

dz.log(WarmtepompKWH)
dz.log(usage)
WP_gas.updateGas(usage)

end
}
Maar daarna met dit script de dummy gasmeter uploaden werkt niet ggrr:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:06
Lizard schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:48:
Heb je een screenshot van je settings?
Het bleek te zitten in de hoofdletter die ik had gebruikt in 'gBridge' bij de MQTT username. Ik heb alle instellingen een voor een nagelopen, maar had niet verwacht dat de gebruikersnaam hoofdlettergevoelig was :) Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik probeer een scrpt te maken om een variabele te vullen of iets een speciale dag is of kerstperiode. afhankelijk van of deze variabele On of Off staat moet de buitenverlichting anders reageren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
commandArray = {}

time = os.date("*t")

-- check every 720 minutes for the season to change
if((time.min % 720)==0) then

-- check once a minute if day is special day
-- Example kan gevonden worden in Seizoenen script
------------------------Januari
if (time.month == 1 and time.day == 1) then 
    isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------Februari
    ------------------------Maart
    elseif (time.month == 3 and (time.day == 16 or time.day == 28)) then 
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------April
    elseif (time.month == 4 and (time.day == 4 or time.day == 9)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------Mei
    elseif (time.month == 5 and (time.day == 6 or time.day == 10 or time.day == 13)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------Juni
    elseif (time.month == 6 and (time.day == 2 or time.day == 4 or time.day == 8 or time.day == 24)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------Juli
    ------------------------Augustus
    elseif (time.month == 8 and (time.day == 21 or time.day == 26)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------September
    elseif (time.month == 9 and (time.day == 11 or time.day == 17)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------Oktober
    elseif (time.month == 10 and time.day == 6) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------November
    elseif (time.month == 11 and (time.day == 10 or time.day == 20 or time.day == 27)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    ------------------------December speciale dagen
    elseif (time.month == 12 and (time.day == 5 or time.day == 6 or time.day == 16 or time.day == 28)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    else isSpecialeDag == 'Off'
end
end
commandArray['Variable:' .. isSpecialeDag] = tostring(isSpecialeDag)
------------------------December kerstperiode
if (time.month == 12 and time.day >= 20) then
   isKerst == 'On'
else isKerst == 'Off'
end
commandArray['Variable:' .. isKerst] = tostring(isKerst)

return commandArray

ik krijg een melding over een "unexpected identifier 'isSpecialeDag' near 'On' op regel 23.

maar ik kom er niet achter. ik heb alle mogelijke opties al geprobeerd. haakjes hier, haakjes daar, etc.. Iemand die dit kan analyseren? het script is gebaseerd op het seizoenen script.

ik heb geen ideeën meer....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 17-09 21:48
fabstar81 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:07:
ik probeer een scrpt te maken om een variabele te vullen of iets een speciale dag is of kerstperiode. afhankelijk van of deze variabele On of Off staat moet de buitenverlichting anders reageren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
commandArray = {}

time = os.date("*t")

-- check every 720 minutes for the season to change
if((time.min % 720)==0) then

-- check once a minute if day is special day
    isSpecialeDag == 'On'
        isSpecialeDag == 'On'
        isSpecialeDag == 'On'
    elseif (time.month == 5 and (time.day == 6 or time.day == 10 or time.day == 13)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    elseif (time.month == 6 and (time.day == 2 or time.day == 4 or time.day == 8 or time.day == 24)) then
        isSpecialeDag == 'On'
        isSpecialeDag == 'On'
        isSpecialeDag == 'On'
        isSpecialeDag == 'On'
    elseif (time.month == 11 and (time.day == 10 or time.day == 20 or time.day == 27)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    elseif (time.month == 12 and (time.day == 5 or time.day == 6 or time.day == 16 or time.day == 28)) then
        isSpecialeDag == 'On'
    else isSpecialeDag == 'Off'
end
end
commandArray['Variable:' .. isSpecialeDag] = tostring(isSpecialeDag)
   isKerst == 'On'
else isKerst == 'Off'
end
commandArray['Variable:' .. isKerst] = tostring(isKerst)

return commandArray

ik krijg een melding over een "unexpected identifier 'isSpecialeDag' near 'On' op regel 23.

maar ik kom er niet achter. ik heb alle mogelijke opties al geprobeerd. haakjes hier, haakjes daar, etc.. Iemand die dit kan analyseren? het script is gebaseerd op het seizoenen script.

ik heb geen ideeën meer....
Als je een controle uitvoerig gebruik je == en als je een variabele wil instellen gebruik je =.
Jij moet dus isSpecialeDag = ‘On’ doen en niet isSpecialeDag == ‘On’

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mozart schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:22:
[...]

Als je een controle uitvoerig gebruik je == en als je een variabele wil instellen gebruik je =.
Ben inderdaad van die error af. Nu weer nieuwe, concatenate global nil of zoiets. Ga ik morgen weer mee verder. Lijkt erop dat de local variabele interferentie heeft met de uservariabele

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Ik ben volgens de startpost een "beginner" en heb hier thuis enkele kaku ontvangers en een Homewizard.
2 Sonoff basic en 2 Shelly's 1 komen er aan.
Ik heb hier veel gelezen maar ik kan iets niet vinden. Het kaku gebeuren wil ik nog gebruiken. Ik kom namelijk een wisselschakelaar te kort om de lamp op de overloop aan/uit te doen als ik van zolder kom. Nu had ik bedacht dat als ik een kaku schakelaar neem en die op zolder plaats, deze indruk, een RFXtrx433E USB, aangesloten op de nas ontvangt deze en in domoticz laat ik via een http regel de Shelly schakelen.
Is dat mogelijk? Ik heb gezien dat je in Domoticz een schakelaar kan aanmaken via de RF en dat hij bij de schakelaars staat, maar ik weet niet wat er onder de "edit" knop zit. Is dat hetzelfde als bij de dummy switches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mozart schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:22:
[...]

ik ben er! script is nu als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
-- LUA Script: check once a minute if day is special day
commandArray = {}

time = os.date("*t")
print(SpecialeDag)
print(Kerst)

-- Variables
var_SpecialeDag = 'isSpecialeDag'                       -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
var_Kerst       = 'isKerst'                             -- Valt dag in kerstperiode
SpecialeDag     = uservariables[var_SpecialeDag]        -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
Kerst           = uservariables[var_Kerst]              -- Valt dag in kerstperiode

SpecialeDag='On'
    print('Speciale dag: Vandaag is een speciale dag')
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
    else SpecialeDag='Off'
        print('Speciale dag: Vandaag is een hele normale dag')
end
commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring(SpecialeDag)

Kerst='On'
    print('Kerst: Vandaag is het kerstperiode')
else Kerst='Off'
    print('Kerst: Vandaag is een hele normale dag')
end
commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring(Kerst)

return commandArray

niet echt onderhoudsvriendelijk, want elke verjaardag die je erin wilt hebben moet je handmatig toevoegen. maar goed....leuk om de variabelen weer in blockly te kunnen gebruiken nu en de verlichting te laten schakelen.

bedankt voor de hulp :+

[ Voor 43% gewijzigd door fabstar81 op 29-12-2018 09:47 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoller
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 09:38
Als een mooi projectje voor de kerstvakantie heb ik afgelopen week mijn home automation systeem gemigreerd naar Domoticz - ik had hiervoor Zipato. In eerste instantie op een Raspberry Pi 3B+, maar al snel heb ik het verplaatst naar een minicomputer die Debian draait gezien de vele horror verhalen over betrouwbaarheid van de SD kaartjes in de RaspBerry Pi.

Over het algemeen ben ik wel enthousiast, bijvoorbeeld de 'out of the box' integratie met mijn Honeywell Evohome systeem is echt wel een mooie plus ten opzichte van de Zipato. Blockly is wennen, vooral omdat ik een aantal wall switches heb die alleen de status veranderen (1x klikken is 'aan', nog eens klikken 'uit' etc). Blockly kent voorzover ik kan zien standaard geen 'trigger', dus een aktie baseren puur op het feit dat er op de knop is gedrukt. Da's niet handig, maar er is omheen te programmeren.

Wat me echt dwars zit is de 'scene performance' van Domoticz. Die is ronduit belabberd. Alle devices schakelen 1 op 1 'instant', zonder merkbare vertraging. Zet ik ze in een scene dan duurt het rustig seconden voordat zeg 5 devices uit staan. Dat lijkt nergens op. Met een 5 tal devices lijkt een halve tot een seconde me een redelijke termijn, niet meerdere seconden.

Ik heb hier al veel over gelezen, en zie veel mensen die hetzelfde ervaren: individueel schakelen prima, scens duren lang. Naar aanleiding van die verhalen heb ik bijvoorbeeld de "RetryTimeOut" in options.xml al naar 2000 gezet. Dat scheelt wel wat, maar snel wordt het niet - en het blijft onbetrouwbaar/de performance is variabel.

Via google kwam ik nog op dit topic terecht. Daar weten ze de performance wel echt netjes te krijgen (< 100ms) al is het voor individuele devices. Maar daarvoor moet je dan wel met PHP aan de slag. Die kennis heb ik niet, en voor een hobby projectje gaat me dat ook echt te ver.

Zijn er andere mensen die dit ook ervaren? Of ben ik de enige die zich ergert aan het feit dat schakelen niet 'instant' gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

spoller schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:52:
Als een mooi projectje voor de kerstvakantie heb ik afgelopen week mijn home automation systeem gemigreerd naar Domoticz - ik had hiervoor Zipato. In eerste instantie op een Raspberry Pi 3B+, maar al snel heb ik het verplaatst naar een minicomputer die Debian draait gezien de vele horror verhalen over betrouwbaarheid van de SD kaartjes in de RaspBerry Pi.

Over het algemeen ben ik wel enthousiast, bijvoorbeeld de 'out of the box' integratie met mijn Honeywell Evohome systeem is echt wel een mooie plus ten opzichte van de Zipato. Blockly is wennen, vooral omdat ik een aantal wall switches heb die alleen de status veranderen (1x klikken is 'aan', nog eens klikken 'uit' etc). Blockly kent voorzover ik kan zien standaard geen 'trigger', dus een aktie baseren puur op het feit dat er op de knop is gedrukt. Da's niet handig, maar er is omheen te programmeren.

Wat me echt dwars zit is de 'scene performance' van Domoticz. Die is ronduit belabberd. Alle devices schakelen 1 op 1 'instant', zonder merkbare vertraging. Zet ik ze in een scene dan duurt het rustig seconden voordat zeg 5 devices uit staan. Dat lijkt nergens op. Met een 5 tal devices lijkt een halve tot een seconde me een redelijke termijn, niet meerdere seconden.

Ik heb hier al veel over gelezen, en zie veel mensen die hetzelfde ervaren: individueel schakelen prima, scens duren lang. Naar aanleiding van die verhalen heb ik bijvoorbeeld de "RetryTimeOut" in options.xml al naar 2000 gezet. Dat scheelt wel wat, maar snel wordt het niet - en het blijft onbetrouwbaar/de performance is variabel.

Via google kwam ik nog op dit topic terecht. Daar weten ze de performance wel echt netjes te krijgen (< 100ms) al is het voor individuele devices. Maar daarvoor moet je dan wel met PHP aan de slag. Die kennis heb ik niet, en voor een hobby projectje gaat me dat ook echt te ver.

Zijn er andere mensen die dit ook ervaren? Of ben ik de enige die zich ergert aan het feit dat schakelen niet 'instant' gaat?
Ik herken jouw "probleem" wel. Zo heb ik bijv. Zigbee2mqtt draaien met wat tradfri lampen gekoppeld. Als ik de 2 spots van de hal wil uit of inschakelen zit er tussen die 2 spots echt iets van een halve tot seconde verschil.

Schakel ik een sonoff basic uit via domoticz werkt het altijd direct zonder vertraging.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:09
Ik zat precies aan hetzelfde te denken. Het viel me weer eens op nu ik domoticz via Google Home gebruik. Als ik zeg 'Schakel de verlichting in de woonkamer uit', dan gaan 6 lampen vrijwel direct na elkaar uit, zonder veel vertraging. Doe ik dat vanuit een Domoticz scene, dan duurt het seconden lang. Als ik mij niet vergis, zit er een hard-coded delay van een x aantal milliseconde in de scene afhandeling. Ik kan deze even niet zo snel vinden.. Anders had ik eens een versie kunnen compileren met minder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoller
BizzieBis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:24: Als ik mij niet vergis, zit er een hard-coded delay van een x aantal milliseconde in de scene afhandeling. Ik kan deze even niet zo snel vinden.. Anders had ik eens een versie kunnen compileren met minder vertraging.
Ben benieuwd. Wonderlijk wel dat die vertraging er blijkbaar bewust in is geprogrammeerd. Daar moet een logica in zitten, ik snap alleen niet welke. Waarom wachten...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

BizzieBis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:24:
Ik zat precies aan hetzelfde te denken. Het viel me weer eens op nu ik domoticz via Google Home gebruik. Als ik zeg 'Schakel de verlichting in de woonkamer uit', dan gaan 6 lampen vrijwel direct na elkaar uit, zonder veel vertraging. Doe ik dat vanuit een Domoticz scene, dan duurt het seconden lang. Als ik mij niet vergis, zit er een hard-coded delay van een x aantal milliseconde in de scene afhandeling. Ik kan deze even niet zo snel vinden.. Anders had ik eens een versie kunnen compileren met minder vertraging.
Waarom werken jullie met scenes dan? Ik gooi er gewoon een simpele dzvents script in eventueel met een virtuele schakelaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Maar zit je dan niet alsnog met vertragingen? Ik kan me voorstellen dat een script alsnog alle commando's in een wachtrij plaatst en deze sequentieel afhandelt. Het volgt immers dezelfde interne logica.

Wanneer je via een http request een schakelaar omzet, wordt deze actie direct uitgevoerd. Meerdere requests achter elkaar worden allemaal als apparte schakelmomenten behandeld, en daardoor snel uitgevoerd. Waarschijnlijk dat daarom ook vaak het Pass2PHP script aangehaald wordt om vertragingen op te lossen.

Maar goed, dat is een mogelijkheid.. Ik zou liever weten of de vertraging een gevolg is van een (bewuste?) keuze in de programmering, of dat er iets niet lekker in de afhandeling binnen de programmering zit.

Wat ik nog wil proberen:

* 6 lampen schakelen middels een scène -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een LUA script -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een LUA script met os.execute('curl etc..') -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een BASH script -> tijd opnemen

Misschien dat dat nog wat inzicht biedt.

[ Voor 19% gewijzigd door BizzieBis op 29-12-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
BizzieBis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:24:
Hoe gebruik jij google home via domoticz??

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Met Controlicz. De service is niet gratis, het kost je €2 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:24
BizzieBis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:51:
Maar zit je dan niet alsnog met vertragingen? Ik kan me voorstellen dat een script alsnog alle commando's in een wachtrij plaatst en deze sequentieel afhandelt. Het volgt immers dezelfde interne logica.

Wanneer je via een http request een schakelaar omzet, wordt deze actie direct uitgevoerd. Meerdere requests achter elkaar worden allemaal als apparte schakelmomenten behandeld, en daardoor snel uitgevoerd. Waarschijnlijk dat daarom ook vaak het Pass2PHP script aangehaald wordt om vertragingen op te lossen.

Maar goed, dat is een mogelijkheid.. Ik zou liever weten of de vertraging een gevolg is van een (bewuste?) keuze in de programmering, of dat er iets niet lekker in de afhandeling binnen de programmering zit.

Wat ik nog wil proberen:

* 6 lampen schakelen middels een scène -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een LUA script -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een LUA script met os.execute('curl etc..') -> tijd opnemen
* 6 lampen schakelen middels een BASH script -> tijd opnemen

Misschien dat dat nog wat inzicht biedt.
Ik haak even aan, want ik zit ook met vertragingen, dus ben zeer benieuwd wat er uit je onderzoek komt.

Zit met alles op dzVents. Raspberry Pi 2B.

Een bewegingsmelder moet via dzVents de lamp schakelen, maar er zit zo een halve seconde vertraging in:

Logging (hier vertraging 422 ms):
2018-12-30 11:54:26.480 (Z-Stick S2) Light/Switch (Bewegingsmelder gang)
2018-12-30 11:54:26.890 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command! NodeID: 6 (0x06)
2018-12-30 11:54:26.902 (Z-Stick S2) Light/Switch (Lamp Gang)

Heb ook wel Home Assistant eens geprobeerd, maar dit bevalt mij niet. Maar wat ze wel goed doen is dat alle events en switch commands instant worden doorgestuurd. Zou voor mij de enige reden zijn om over te stappen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

WheeleE

Dinges

Na lange tijd toch m'n Tweakersaccount weer eens afgestoft.

Mijn Domoticz draait al een tijdje prima met een verzameling kaku-items. Ik ben nu bezig om aanwezigheidsdetectie te knutselen d.m.v. bluetooth-tags en op basis daarvan verlichting aan en uit te schakelen.
Met behulp van deze howto heb ik 2 gebruikersvariabelen (Bluetooth_Tag_Groen & Bluetooth_Tag_Wit ingesteld die op HOME danwel AWAY worden gezet als de BLE's worden gedetecteerd of niet.

Om de aanwezigheid binnen Domoticz te kunnen gebruiken wordt met dit lua-event een virtuele switch IemandThuis geüpdatet:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
commandArray = {}

for variableName, variableValue in pairs(uservariables) do
    if string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "AWAY" then
       commandArray['IemandThuis'] = "Off"
       --print ("Niemand thuis")
    elseif string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "HOME" then
        commandArray['IemandThuis'] = "On"
--        print ("Iemand thuis")
    end
end
return commandArray

Functioneel gezien doet dit precies wat ik voor ogen had. Echter...
Het event worden tig keer per seconde afgetrapt waardoor ook de virtuele switch evenzoveel keer wordt geüpdatet. Dit zorgt voor zoveel vulling van de log dat dat eigenlijk niet meer bruikbaar is/lijkt.
Ik ben niet goed genoeg thuis in programmeren met lua i.c.m. Domoticz events om een goed beeld te hebben of dit intended behaviour is, of dat er een andere manier is om dit te doen.

Zit ik op de goede weg of moet ik een andere aanpak overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Omdat je niet kijkt of IemandThuis al op Off staat blijft hij deze op Off zetten. Je code zal dus nog hiernaar moeten kijken.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
commandArray = {}

if string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "AWAY" and otherdevices['IemandThuis'] == 'On' then
    elseif string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "HOME" and otherdevices['IemandThuis'] == 'Off' then
    end
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Er zijn hier vast wel Honeywell Lyric gebruikers vandaar dat ik mijn vraag ook even hier stel aangezien ik het met het volgende probleem zit:

Ben al een week bezig om mijn lyric weer online te krijgen. Ik heb de lyric icm Domoticz al een aantal maanden in gebruik, maar sinds een tijdje gaf de buitentemperatuur altijd -18 aan. Ik dacht, ik pas even mijn thuis locatie aan in de app op mijn telefoon, toen ik dat deed gooide de app alles eruit en moest ik heel de thermostaat opnieuw toevoegen, toen begon de drama. Ik doorloop alle stappen (heb eerst mijn 5g wifi en 3/4g data verbinding naar buiten uit gezet) en kom overal goed doorheen, dus de wifi is ook goed ingesteld van de thermostaat, maar dan bij de stap: verbinding maken met Honeywell Home, rkijg ik na een tijdje de melding: detecteren van de thermostaat op het netwerk is mislukt (verifieer dat u bent verbonden met een 2.4Ghz netwerk) maar dit is gewoon het geval. Dus ik snap er helemaal niets van. Ik heb de thermostaat ook al paar keer gereset en alle stappen weer doorlopen, maar blijf het zelfde probleem behouden. Behoorlijk frustrerend dit. Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoller
BizzieBis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:51:
Ik zou liever weten of de vertraging een gevolg is van een (bewuste?) keuze in de programmering, of dat er iets niet lekker in de afhandeling binnen de programmering zit.
+1

Ben benieuwd naar de uitkomst van je tests!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
vwtune schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:53:
Ik heb de lyric icm Domoticz al een aantal maanden in gebruik, maar sinds een tijdje gaf de buitentemperatuur altijd -18 aan.
Ik heb exact hetzelfde probleem en heb dus die buitentemperatuur van de Lyric als apparaat weggehaald.
Verder heb ik een apparaat toegevoegd m.b.v. Open Weather Map.

Het is dat ik die Lyric gekregen heb, maar ik ben tegenwoordig geen fan meer van Honeywell; 2 camera's (een C1 enC2) die 'wel werken', maar als ik iets wil zien duurt het ruim een minuut voordat ik beeld heb.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

WheeleE

Dinges

Knielen schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:24:
Omdat je niet kijkt of IemandThuis al op Off staat blijft hij deze op Off zetten. Je code zal dus nog hiernaar moeten kijken.
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
commandArray = {}

if string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "AWAY" and otherdevices['IemandThuis'] == 'On' then
    elseif string.match(variableName, "Bluetooth_Tag") and variableValue == "HOME" and otherdevices['IemandThuis'] == 'Off' then
    end
end
return commandArray
Doh...dat had ik zelf kunnen/moeten bedenken. Dank!
Maar het klopt dus wel dat events altijd allemaal afgaan als er ergens een variabele of switch van status wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Dylantje2 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:53:
@jobr @AUijtdehaag

Ik krijg het script van @jobr niet aan de gang..
En voordat ik met PHP aan de slag ga...

Mijn probleem is dat ik die Omgezette Kwh naar mindergas en grafana wil uploaden..
En kan dit met jullie scripts?
Mijn upload script naar mindergas wat het jaren deed met de echte Gasmeter is als volgt:

[...]

Maar als de tekst lees in de http met dummy zou dit het probleem moeten zijn?

Alleen hoe kan ik dat oplossen..

Dit script update de dummy en doet wat hij moet doen..

[...]

Maar daarna met dit script de dummy gasmeter uploaden werkt niet ggrr:
@jobr
@AUijtdehaag

Het is gelukt met het script van @jobr Php.... sorry..
Zelfs het uploaden naar mindergas is gelukt.. een c of een C bij counter...
Nu nog 1 probleem de dummys willen niet zichtbaar worden Influxdb
Zou mooi zijn als ik mijn "naast" naast het vermogen kan zetten in grafana.

Heeft er iemand een oplossing voor: waarom een dummy dus nit naar influx wil oplossing?

Of @AUijtdehaag kan ik misschien in 1 php script alle Dummy's die ik evt. doorgepushd willen hebben naar grafana benoemen?

Zoiets als 5sec php, dummy 1, dummy 2, dummy 3, enz enz, php stop after 10 sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dylantje2
Json al geprobeerd?
jobr in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"
Php doet dat op dezelfde manier en dan is het wel zichtbaar in influxdb

[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-12-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Ja hij werkt wel ..
Upodate enz gewoon goed.

Maar in Grafan is de dummy niet voor de dag te krijen.
Jouw dT script met php wordt wel zichtbaar..:

Ik heb dit script:
return {
on = { timer = { "every 3 minutes"}}, --at 21:52 every minute

execute = function(dz)

dz.log(WarmtepompKWH)
dz.log(usage)
WP_gas.updateGas(usage)
domoticz.openURL('http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12268&nvalue=0&svalue='..usage)
end
}
Dz met json.
Maar de dummy gaat "gewoon"niet door naar grafana...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Ik haal al maanden de buitentemperatuur op via weatherunderground, vanaf 1 januari werkt hun api niet meer. Heeft iemand een mooi alternatief?
Via weatherunderground pakte ik een weerstation paar straten achter me, dat werkte mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
mastair schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:06:
[...]

Ik haak even aan, want ik zit ook met vertragingen, dus ben zeer benieuwd wat er uit je onderzoek komt.

Zit met alles op dzVents. Raspberry Pi 2B.

Een bewegingsmelder moet via dzVents de lamp schakelen, maar er zit zo een halve seconde vertraging in:

Logging (hier vertraging 422 ms):
2018-12-30 11:54:26.480 (Z-Stick S2) Light/Switch (Bewegingsmelder gang)
2018-12-30 11:54:26.890 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command! NodeID: 6 (0x06)
2018-12-30 11:54:26.902 (Z-Stick S2) Light/Switch (Lamp Gang)

Heb ook wel Home Assistant eens geprobeerd, maar dit bevalt mij niet. Maar wat ze wel goed doen is dat alle events en switch commands instant worden doorgestuurd. Zou voor mij de enige reden zijn om over te stappen.
Mijn lampen gaan hier zelfs nog met een Blocky aan (uit met Dzvents) maar dat gaat super snel en het is een mengeling van Hue en Milight en Yeelight. Er zit 10'den van seconden tussen. Draai op een Pi 3 en laatste Beta.

bewegings melders gebruik ik met het volgende stript en die werken ook direct en snel in Dzvents:

return {
active = true,
on = {
devices = {
'Pir_Gang',
'Pir_Gang2'
}
},
execute = function(domoticz,Pir_Gang)
local gang = domoticz.devices('Lamp_gang')
local zonondergang = domoticz.devices('zonondergang')
local voordeur = domoticz.devices('Voordeur')
local Pir_Gang2 = domoticz.devices('Pir_Gang2')
local Pir_gang = domoticz.devices('Pir_Gang')
local donker = domoticz.devices('StateIsDonker')
if (gang.state == 'Off') and (zonondergang.state == 'On') then
if (Pir_Gang.state == 'On') or (Pir_Gang2.state == 'On') then
gang.dimTo(20)
gang.switchOff().afterSec(45)
Pir_Gang2.switchOff()
Pir_gang.switchOff()
end
end

end
}

[ Voor 31% gewijzigd door bing69 op 30-12-2018 16:34 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
spoller schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:20:
[...]

+1

Ben benieuwd naar de uitkomst van je tests!
Tot nu toe weinig tot geen verschil tussen de verschillende methodes. Wat wel enorm verschil maakt, is alleen LUA gebruiken en geen DzVents. Met DzVents ingeschakeld heb ik enorme vertraging tussen de script trigger en de uitvoer. Soms wel een halve tot een hele seconde. Ook de processor load van de Pi 3B+ is een stuk hoger met DzVents ingeschakeld.

Dus intern in Domoticz lijkt het wel goed te zitten. Alleen waarom DzVents zo belastend is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Dacuuu schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:12:
Ik haal al maanden de buitentemperatuur op via weatherunderground, vanaf 1 januari werkt hun api niet meer. Heeft iemand een mooi alternatief?
Via weatherunderground pakte ik een weerstation paar straten achter me, dat werkte mooi.
Buienradar plugin
Openweathermap
Darksky

Of een 433 Mhz uit je buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Dacuuu schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:12:
Een DS18B20 buiten in de schaduw hangen?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
klump4u schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:14:
[...]

Dht22 / 21 heb je meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
klump4u schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:14:
[...]

Ik heb nog een dht22 liggen. Maar als ik voor een fysieke sensor ga word het een xiaomi temp sensor.

op zondag 30 december 2018 @ 16:37[/message]:[/b]
[...]

Buienradar plugin
Openweathermap
Darksky

[/quote]

Ik ga deze 3 even onder de loep nemen.
Ik heb geen 433 mhz ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Dacuuu schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:21:
[...]

Ik heb nog een dht22 liggen. Maar als ik voor een fysieke sensor ga word het een xiaomi temp sensor.

op zondag 30 december 2018 @ 16:37[/message]:[/b]
[...]

Buienradar plugin
Openweathermap
Darksky

[/quote]

Een Rflink heb je voor weinig...

Ik ga deze 3 even onder de loep nemen.
Ik heb geen 433 mhz ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Dylantje2 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:21:
[...]

Dht22 / 21 heb je meer aan?
Voor de vochtigheid?
Op de een of andere manier werken deze bij mij maar even buiten bij mij, na verloop van tijd loopt de vochtigheids sensor op naar 100 % en komt hier alleen overdag nog onder??????

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
klump4u schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:27:
[...]

Voor de vochtigheid?
Op de een of andere manier werken deze bij mij maar even buiten bij mij, na verloop van tijd loopt de vochtigheids sensor op naar 100 % en komt hier alleen overdag nog onder??????
Heb je een standaard met weerstand erop?
Als ik zonder doe gaan ze mis
Maar als ik er 1 koop waarde weerstand aan vast zit werkt hij oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:24
bing69 schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:27:
[...]

Mijn lampen gaan hier zelfs nog met een Blocky aan (uit met Dzvents) maar dat gaat super snel en het is een mengeling van Hue en Milight en Yeelight. Er zit 10'den van seconden tussen. Draai op een Pi 3 en laatste Beta.

bewegings melders gebruik ik met het volgende stript en die werken ook direct en snel in Dzvents:

return {
active = true,
on = {
devices = {
'Pir_Gang',
'Pir_Gang2'
}
},
execute = function(domoticz,Pir_Gang)
local gang = domoticz.devices('Lamp_gang')
local zonondergang = domoticz.devices('zonondergang')
local voordeur = domoticz.devices('Voordeur')
local Pir_Gang2 = domoticz.devices('Pir_Gang2')
local Pir_gang = domoticz.devices('Pir_Gang')
local donker = domoticz.devices('StateIsDonker')
if (gang.state == 'Off') and (zonondergang.state == 'On') then
if (Pir_Gang.state == 'On') or (Pir_Gang2.state == 'On') then
gang.dimTo(20)
gang.switchOff().afterSec(45)
Pir_Gang2.switchOff()
Pir_gang.switchOff()
end
end

end
}
Ik vind 10'den van seconden vrij hoog, zeker voor een PIR. Ik verwacht hooguit een 50 ms response time, wat eigenlijk al hoog is gezien je op dit moment al in de cloud kunt gamen via bijvoorbeeld GeForce Now met een kleinere latency dan dat. Bij domoticz blijft alles intern en is een heel stuk minder rekenintensief. Om eens een vergelijking te maken. ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Reinder83 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:31:
[...]

Home Assistant heeft er inmiddels al een fix voor, door websockets te gebruiken ipv XMPP, ik hoorde dat OpenHAB ook al bezig is met een fix. Dus het zou volgens mij ook mogelijk moeten zijn om dit in Domoticz te fixen.
Heb het gelezen inderdaad, en voor zover ik weet heeft inmiddels Logitech de wijziging teruggedraaid waardoor alles weer zou moeten werken.

Toen had ik helaas mijn Harmony al verkocht. Ik was (ben) helemaal klaar met Logitech.
Knielen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:21:
[...]

Broadlink RM Mini 3 misschien een optie?
Ik heb de Broadlink RM Pro gekocht. Die kan ook RF, ik dacht: misschien kan ik nog de RF frequentie van mijn rookmelders inleren op dat ding en misschien komt het sowieso later nog van pas. En misschien dat er ergens hacks zijn waardoor milights kunnen reageren op dat ding (moet nog ff zoeken online). Zou wel fijn zijn: weer een hub minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
fabstar81 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:38:
[...]

ik ben er! script is nu als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
-- LUA Script: check once a minute if day is special day
commandArray = {}

time = os.date("*t")
print(SpecialeDag)
print(Kerst)

-- Variables
var_SpecialeDag = 'isSpecialeDag'                       -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
var_Kerst       = 'isKerst'                             -- Valt dag in kerstperiode
SpecialeDag     = uservariables[var_SpecialeDag]        -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
Kerst           = uservariables[var_Kerst]              -- Valt dag in kerstperiode

SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
        SpecialeDag='On'
    else SpecialeDag='Off'
end
commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring(SpecialeDag)

Kerst='On'
else Kerst='Off'
end
commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring(Kerst)

return commandArray

niet echt onderhoudsvriendelijk, want elke verjaardag die je erin wilt hebben moet je handmatig toevoegen. maar goed....leuk om de variabelen weer in blockly te kunnen gebruiken nu en de verlichting te laten schakelen.

bedankt voor de hulp :+
Deze versie is iets makkelijker te onderhouden:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
-- LUA Script: check once a day if the current day is a special day
commandArray = {}

current_time = os.date('%H:%M')
current_date = os.date("%d-%m")

-- Variables
var_SpecialeDag  = 'isSpecialeDag'                       -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
var_Kerst        = 'isKerst'                             -- Valt dag in kerstperiode
array_SpecialeDag = {"01-01","16-02","28-02","04-04","09-04","06-05","10-05","13-05","02-06","04-06","08-06","24-06","21-08","26-08","11-09","17-09","06-10","10-11","20-11","27-11","05-12","06-12","16-12","28-12"}
array_Kerst       = {"21-12","22-12","23-12","24-12","25-12","26-12","27-12","28-12","29-12","30-12","31-12"}

-- Function to check if a day exists in a given table
local function checkDay(table, date)
    for index, value in pairs(table) do
        if value == date then
            return true
        end
    end
    return false
end

-- Run once at set time
if current_time == '00:00' then

-- Check if current day is a special day
    if checkDay(array_SpecialeDag, current_date) then
        commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring('On')
    else
        commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring('Off')
    end

-- Check if current day is Christmas Time
    if checkDay(array_Kerst, current_date) then
        commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring('On')
    else
        commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring('Off')
    end

end

return commandArray

Opslaan als LUA - Time en je bent er :)

Ik zou het script niet iedere minuut laten runnen. 500.000 keer per jaar checken of het een speciale dag is lijkt me wat veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
mastair schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:59:
[...]

Ik vind 10'den van seconden vrij hoog, zeker voor een PIR. Ik verwacht hooguit een 50 ms response time, wat eigenlijk al hoog is gezien je op dit moment al in de cloud kunt gamen via bijvoorbeeld GeForce Now met een kleinere latency dan dat. Bij domoticz blijft alles intern en is een heel stuk minder rekenintensief. Om eens een vergelijking te maken. ;)
Ik heb het niet en kan het moeilijk nameten, maar de lampen gaan voor mij vrijwel direct aan.

Met de bewegingsmelder gaat de lamp al aan als de deur nog niet half open is en ik dus in het zicht ben. Dat is voor mij snel en voldoende.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BizzieBis schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:18:
[...]

Deze versie is iets makkelijker te onderhouden:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
-- LUA Script: check once a day if the current day is a special day
commandArray = {}

current_time = os.date('%H:%M')
current_date = os.date("%d-%m")

-- Variables
var_SpecialeDag  = 'isSpecialeDag'                       -- Is dag een verjaardag of andere speciale dag
var_Kerst        = 'isKerst'                             -- Valt dag in kerstperiode
array_SpecialeDag = {"01-01","16-02","28-02","04-04","09-04","06-05","10-05","13-05","02-06","04-06","08-06","24-06","21-08","26-08","11-09","17-09","06-10","10-11","20-11","27-11","05-12","06-12","16-12","28-12"}
array_Kerst       = {"21-12","22-12","23-12","24-12","25-12","26-12","27-12","28-12","29-12","30-12","31-12"}

-- Function to check if a day exists in a given table
local function checkDay(table, date)
    for index, value in pairs(table) do
        if value == date then
            return true
        end
    end
    return false
end

-- Run once at set time
if current_time == '00:00' then

-- Check if current day is a special day
    if checkDay(array_SpecialeDag, current_date) then
        commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring('On')
    else
        commandArray['Variable:' .. var_SpecialeDag] = tostring('Off')
    end

-- Check if current day is Christmas Time
    if checkDay(array_Kerst, current_date) then
        commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring('On')
    else
        commandArray['Variable:' .. var_Kerst] = tostring('Off')
    end

end

return commandArray

Opslaan als LUA - Time en je bent er :)

Ik zou het script niet iedere minuut laten runnen. 500.000 keer per jaar checken of het een speciale dag is lijkt me wat veel :P
Dat ziet er stuk simpeler uit haha
Ik ga die eens proberen, thanks!

Edit: werkt! (maar dat wist je al >:) O-) )

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brnbtc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 21:40
Ik heb de volgende vraag.

Als ik een groep aanmaak in de webinterface kan ik die AAN en UIT schakelen. een scene kan alleen AAN geschakeld worden.

Vervolgens wijs ik de groep toe aan een fysieke knop. en ga ik er vanuit dat ik met die knop de groep AAN kan schakelen als deze UIT is en omgekeerd. dit gebeurt niet. de groep wordt namelijk enkel UIT geschakeld middels de knop als deze AAN staat. is dit normaal?

Ik gebruik de Qubino dimmer en ingang2 met een pulsdrukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoller
BizzieBis schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:34:
[...]
Tot nu toe weinig tot geen verschil tussen de verschillende methodes. Wat wel enorm verschil maakt, is alleen LUA gebruiken en geen DzVents. Met DzVents ingeschakeld heb ik enorme vertraging tussen de script trigger en de uitvoer. Soms wel een halve tot een hele seconde. Ook de processor load van de Pi 3B+ is een stuk hoger met DzVents ingeschakeld.

Dus intern in Domoticz lijkt het wel goed te zitten. Alleen waarom DzVents zo belastend is weet ik niet.
DzVents in of uitschakelen maakt bij mij geen verschil. Waarom je zegt 'intern in Domoticz lijkt het wel goed te zitten' volg ik niet: 'scenes' zie ik als 'intern Domoticz', en ook bij gebruik van scenes duurt het lang. Of roept Domoticz dan op de achtergrond ook scripts aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Heeft iemand sinds kort problemen met de Nest Protect in Domoticz? Bij mij staan de rookmelders continu op ON (alarm dus). Als ik ze reset, staan ze na een paar seconden wederom op alarm. In de Nest app staan ze op normaal. De overige functies van Nest lijken via Domoticz normaal te werken (instellen van de thermostaat bv). Ik heb al geprobeerd om de Nest hardware in Domoticz uit- en weer aan te zetten, maar dat lost het probleem niet op.

Het is voor mij geen echt probleem, er zijn geen consequenties verbonden aan de alarmstatus in Domoticz en als er echt brand is dan merk ik dat wel via de Nest app. Maar ik houd niet van schoonheidsfoutjes en het heeft eerder wel goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Hoop dat iemand mij in deze topic kan helpen met het volgende.

In domoticz heb ik een LG webostv plugin draaien, ik kan hiermee een tv source/app selecteren dmv level selectors. Werkt allemaal prima.
Ik heb ook homebridge draaien en de betreffende lg device verschijnt mooi in Homekit. Alleen als ik de device ingedrukt hou om de level selector in homekit te zien krijg ik de melding dat 1 knop niet geconfigureerd is...?
Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Ik heb wat door het topic gelezen, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

De situatie is als volgt; ik wil het huis hier slimmer maken. Lampen op de overloop die automatisch na x aantal minuten dimmen, lampen aansturen via mobiele telefoon, diverse lichtsettings, een slimme deurbel die al dan niet een foto door kan sturen etc. Met andere woorden, langzaam maar zeker wat zaken automatiseren en slimmer maken.

Ik ben reeds in het bezit van wat klik aan klik uit schakelaars waarbij je met een cijfer en nummer de juiste combinatie moet maken. Nu las ik dat dit de goedkope oplossing is, maar niet een waar je op de lange termijn vanuit wilt gaan. Ik vraag me daardoor af of ik niet beter voor een van de andere opties kan gaan?

De vraag is dan alleen welke? Zoals gezegd zie ik met de huidige keuzes door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat ik graag wil gaan werken met een Raspberry en dat ik ook via mijn telefoon (Apple) en een Google home/Alexa apparaat de boel wil kunnen bedienen. We hebben overigens ook een Toom :+. Ik vind het geen probleem om in het begin een paar tientjes in een ontvanger of iets dergelijks te moeten investeren. Maar ik zou het wel leuk vinden als ik daarna simpelweg via bijvoorbeeld AliExpress en dergelijke redelijk goedkoop elementen aan kan schaffen om zaken "slim" te maken.

Een beetje knutselen is geen probleem, ik heb een elektra achtergrond uit het verleden :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Bij mij werkt Weather Underground nog steeds, dacht dat dit met het nieuwe jaar klaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Knielen schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:01:
Bij mij werkt Weather Underground nog steeds, dacht dat dit met het nieuwe jaar klaar zou zijn.
Hij doet het nog eventjes.
https://apicommunity.wund...age%5D=4#topic-reply-list

Maar dit wist ik ook niet, maar op zoek naar een ander alternatief dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
flexje schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:45:
Hoop dat iemand mij in deze topic kan helpen met het volgende.

In domoticz heb ik een LG webostv plugin draaien, ik kan hiermee een tv source/app selecteren dmv level selectors. Werkt allemaal prima.
Ik heb ook homebridge draaien en de betreffende lg device verschijnt mooi in Homekit. Alleen als ik de device ingedrukt hou om de level selector in homekit te zien krijg ik de melding dat 1 knop niet geconfigureerd is...?
Wat zou dit kunnen zijn?
Hoeft volgens mij niks te betekenen. Zolang Domoticz maar de actie kent, dat ie aangeeft dat een knop niet geconfigureerd is, is eigenlijk een melding dat je je knop nog kunt toewijzen aan een actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Rgerr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Hoeft volgens mij niks te betekenen. Zolang Domoticz maar de actie kent, dat ie aangeeft dat een knop niet geconfigureerd is, is eigenlijk een melding dat je je knop nog kunt toewijzen aan een actie.
Begrijp ik maar ik krijg geen selector te zien in homekit, alleen de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
barktus schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:03:
Ik heb wat door het topic gelezen, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

De situatie is als volgt; ik wil het huis hier slimmer maken. Lampen op de overloop die automatisch na x aantal minuten dimmen, lampen aansturen via mobiele telefoon, diverse lichtsettings, een slimme deurbel die al dan niet een foto door kan sturen etc. Met andere woorden, langzaam maar zeker wat zaken automatiseren en slimmer maken.

Ik ben reeds in het bezit van wat klik aan klik uit schakelaars waarbij je met een cijfer en nummer de juiste combinatie moet maken. Nu las ik dat dit de goedkope oplossing is, maar niet een waar je op de lange termijn vanuit wilt gaan. Ik vraag me daardoor af of ik niet beter voor een van de andere opties kan gaan?

De vraag is dan alleen welke? Zoals gezegd zie ik met de huidige keuzes door de bomen het bos niet meer. Ik weet dat ik graag wil gaan werken met een Raspberry en dat ik ook via mijn telefoon (Apple) en een Google home/Alexa apparaat de boel wil kunnen bedienen. We hebben overigens ook een Toom :+. Ik vind het geen probleem om in het begin een paar tientjes in een ontvanger of iets dergelijks te moeten investeren. Maar ik zou het wel leuk vinden als ik daarna simpelweg via bijvoorbeeld AliExpress en dergelijke redelijk goedkoop elementen aan kan schaffen om zaken "slim" te maken.

Een beetje knutselen is geen probleem, ik heb een elektra achtergrond uit het verleden :)
Kaku heeft als nadeel dat het geen terugkoppeling geeft, dus je kan nooit controleren of een schakelaar ook echt aan is gegaan. Sommige mensen lossen dit op door het signaal 2 of 3 keer te versturen waardoor in 99 van de 100 gevallen dit wel werkt.

Volgens mij kan je het beste eens kijken of je met Xiaomi Gateway spulletjes een eind kan komen. Slimme lampen kan ik persoonlijk de Yeelight aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gisteren toch eindelijk maar geüpgrade naar Domoticz 4.9700. Ik wil graag mijn Broadlink RM 3 pro gaan koppelen (na de verkoop van mijn Logitech Harmony hub), en de python plugin werkt alleen met de nieuwere versies.

Helaas moest ik hiervoor weer de distro upgraden van Wheezy naar Stretch. Na een uur te prutsen met upgrades toch maar opgegeven en een fresh install gedaan. Veel makkelijker.

Je bent er al met al best even mee bezig, maar ik moet wel zeggen dat Domoticz weer veel sneller is geworden. _/-\o_

Alleen mijn scripts trappen nu niet correct af. Heb ze wel in de scripts map gezet en in de cron -e gezet dat ze moeten draaien, maar vanacht heeft mindergas niet geüpdate en er staat geen dropbox backup in de map. Vanavond maar even kijken waar dat aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
vwtune schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:53:
Ik heb de lyric icm Domoticz al een aantal maanden in gebruik, maar sinds een tijdje gaf de buitentemperatuur altijd -18 aan.
Toevallig vandaag nog eens een keer geprobeerd, maar nu geeft hij weer wel prima de temperatuur aan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
funske schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Toevallig vandaag nog eens een keer geprobeerd, maar nu geeft hij weer wel prima de temperatuur aan.
Oke.... ik kan nog steeds mijn Thermostaat niet gebruiken met de app (dus ook niet in domoticz): detecteren van thermostaat op het netwerk is mislukt krijg ik steeds. (al paar keer de boel gereset). Ik baal er behoorlijk van. :(

[ Voor 3% gewijzigd door vwtune op 02-01-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36
Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar wat is nu een betaalbare sensor om temperatuur en eventueel vochtigheid te meten? Als het even kan liefst niet via 433. Zwave (reeds in gebruik) zou mooi zijn, maar dit wordt al snel erg duur of mis ik iets?

Zie dat xiaomi veel gebruikt wordt, maar heb je daar een gateway voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
vwtune schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Oke.... ik kan nog steeds mijn Thermostaat niet gebruiken met de app (dus ook niet in domoticz): detecteren van thermostaat op het netwerk is mislukt krijg ik steeds. (al paar keer de boel gereset). Ik baal er behoorlijk van. :(
Ik neem aan dat je probeerd om vanaf de Lyric de verbinding te maken?

Have Fun Funske

Pagina: 1 ... 5 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!