Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:58
Knielen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:40:
[...]

Het nadeel van een PIR sensor is dat deze ook uit gaat als je stil zit. Dus als je lekker filmpje zit te kijken op de bank en je hebt bijvoorbeeld het zo ingesteld dat na een kwartier geen beweging, de lamp dus na een kwartier uit gaat terwijl je er nog wel bent. Ik heb het aanschakelen wel geautomatiseerd met een motion sensor, maar het uitschakelen doe ik altijd met de hand, blijft voor mij het meest bevredigend.
Ik gebruik motion sensors op overlopen, gangen en toiletten, daar verblijf je kort en dan werkt het voor mij echt perfect. Dit deed ik alleen voorheen met hue sensors, maar wil nu dus boven overgaan op zwave en domoticz, zodat ik me daar meer in kan verdiepen.

Zoals je begrijpt wil ik dus voor dit soort verblijven hetzelfde bereiken als ik beneden met hue heb.
- Ik kom een ruimte in.
- lamp gaat aan
- na 3 minuten gaat deze weer uit. Tenzij er nog beweging is.

Ik dacht dit even snel voor elkaar te krijgen 😂, niet dus!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Knielen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:40:
Het nadeel van een PIR sensor is dat deze ook uit gaat als je stil zit. Dus als je lekker filmpje zit te kijken op de bank en je hebt bijvoorbeeld het zo ingesteld dat na een kwartier geen beweging, de lamp dus na een kwartier uit gaat terwijl je er nog wel bent. Ik heb het aanschakelen wel geautomatiseerd met een motion sensor, maar het uitschakelen doe ik altijd met de hand, blijft voor mij het meest bevredigend.
Dat is inderdaad een groot nadeel. Ik gebruik deze dan ook op het toilet en in ruimtes waar ik maar heel kort ben (de hal bijv).

Ik zit er echter wel aan denken om de toiletlamp uit te laten gaan bij het doortrekken. Doorsensor hangen aan de spoelknop bijv.
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:43:
Ik merk al dat ik iets te snel hierin ben gedoken...IDX zegt mij even niks.
Elke sensor, schakelaar, onderdeel in Domoticz heeft een uniek nummer en dat is de IDX. Dit kan je vinden onder 'hardware' / 'Devices'. Die nummers wijzigen niet, maar de namen willen dan nog wel eens doen. Om te voorkomen dat je na zo'n naamwijziging met een hoop kapotte scripts zit is het logischers om de IDX te gebruiken. Voor nu zou ik dat echter nog even vergeten.
Maar zoals ik begrijp loop je dus al snel tegen beperkingen aan met blockly en is het toch beter om te verdiepen in Lua? Of raadt je iets anders aan om mee te beginnen?
Dat was mijn ervaring zo'n 6 maanden geleden wel. Je kan er een stuk meer mee dan met Blocky en het is een stuk overzichtelijker. Overigens is LUA de programmeertaal en dzvents een 'schil' die Domoticz erom heen gebouwd heeft.
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:48:
Zoals je begrijpt wil ik dus voor dit soort verblijven hetzelfde bereiken als ik beneden met hue heb.
- Ik kom een ruimte in.
- lamp gaat aan
- na 3 minuten gaat deze weer uit. Tenzij er nog beweging is.
Na hoeveel minuten gaan de PIR sensoren van HUE op 'uit', anders kan je het hangen op het 'uit' commando.
Ik dacht dit even snel voor elkaar te krijgen 😂, niet dus!
Het is even uitvogelen hoe scripts precies werken, maar als je dat door hebt werkt het echt stukken beter.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
traders schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:20:
Wat is de goedkoopste oplossing om met domoticz realtime het stroomverbruik van individuele apparaten te meten?
Deze voor 19,99 als je ze flashed met tasmota: https://www.amazon.de/TEC...nktioniert/dp/B07FTDG4B2/.

6,66 per stuk.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeOS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Deze voor 19,99 als je ze flashed met tasmota: https://www.amazon.de/TEC...nktioniert/dp/B07FTDG4B2/.

6,66 per stuk.
Let er alleen wel op dat je deze niet aan de app moet hangen voordat je er Tasmota op wilt zetten. (Dat ging bij mij fout :( ) Hij gaat dan namelijk de firmware updaten en in de latere versies is het gat gedicht waar de Tuya-OTA op werkt. Het is dan nog alleen maar mogelijk om het fysiek te flashen (en daarvoor moet hij open).

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
rens-br schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:53:
[...]

Let er alleen wel op dat je deze niet aan de app moet hangen voordat je er Tasmota op wilt zetten. Hij gaat dan namelijk de firmware updaten en in de latere versies is het gat gedicht waar de TasmOTA op werkt. Het is dan nog alleen maar mogelijk om het fysiek te flashen (en daarvoor moet hij open).
Correct, en je hebt een MQTT broker nodig en moet ze na het flashen nog kalibreren met een gloeilamp en een multimeter. Dus niet de makkelijkste manier, maar wel de goedkoopste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Na hoeveel minuten gaan de PIR sensoren van HUE op 'uit', anders kan je het hangen op het 'uit' commando.
Geen idee of dit echt uit gaat. Ik denk dat dit continue op actief staat want als ik instel dat het licht na 2 min uit moet. En ik wandel na 1 minuut weg, dan blijft hij volgens mij nog 2 minuten aan (zou het even precies moeten uitproberen straks)

Maar wat ik dus nu had met de Neo coolcam is dat de verlichting na een minuut uit gaat. Maar dan duurt het dus echt even voordat de sensor op beweging reageert. Het is dus niet zo dat de lamp uit gaan en direct weer aan. Ook dit voelt voor mij raar. Maar zoals ik begrijp is een PIR dus niet continue actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:03:
Geen idee of dit echt uit gaat. Ik denk dat dit continue op actief staat want als ik instel dat het licht na 2 min uit moet. En ik wandel na 1 minuut weg, dan blijft hij volgens mij nog 2 minuten aan (zou het even precies moeten uitproberen straks)

Maar wat ik dus nu had met de Neo coolcam is dat de verlichting na een minuut uit gaat. Maar dan duurt het dus echt even voordat de sensor op beweging reageert. Het is dus niet zo dat de lamp uit gaan en direct weer aan. Ook dit voelt voor mij raar. Maar zoals ik begrijp is een PIR dus niet continue actief?
De meeste PIR zijn een bewegingsmelder en die werken met intervallen. Die van Ikea en van Xiaomi sturen natuurlijk meteen door wanneer er beweging is, maar vervolgens houden ze dat 2 minuten vast (ongeacht of ze wel of geen beweging hebben gezien)

In mijn hal is 2 minuten meer dan voldoende. Dus de lamp gaat aan bij beweging en uit wanneer de PIR sensor terugstuurt dat er geen beweging meer is (meestal na 2 minuten dus). Op de toilet is 2 minuten echter niet voldoende, dus daar gaat de lamp gewoon voor 'X' tijd aan, tenzij er beweging is gedetecteerd, dan reset de timer en begint hij opnieuw met tellen.

Beide script mag je overigens hebben als je wilt.
DeOS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:56:
moet ze na het flashen nog kalibreren met een gloeilamp en een multimeter. Dus niet de makkelijkste manier, maar wel de goedkoopste ;)
Daar heb ik destijds wel iets van gelezen ja. De powermeter wijkt een beetje af, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rens-br schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:08:
[...]

De meeste PIR zijn een bewegingsmelder en die werken met intervallen. Die van Ikea en van Xiaomi sturen natuurlijk meteen door wanneer er beweging is, maar vervolgens houden ze dat 2 minuten vast (ongeacht of ze wel of geen beweging hebben gezien)

In mijn hal is 2 minuten meer dan voldoende. Dus de lamp gaat aan bij beweging en uit wanneer de PIR sensor terugstuurt dat er geen beweging meer is (meestal na 2 minuten dus). Op de toilet is 2 minuten echter niet voldoende, dus daar gaat de lamp gewoon voor 'X' tijd aan, tenzij er beweging is gedetecteerd, dan reset de timer en begint hij opnieuw met tellen.

Beide script mag je overigens hebben als je wilt.

[...]

Daar heb ik destijds wel iets van gelezen ja. De powermeter wijkt een beetje af, toch?
Dat laatste is dus ook precies wat ik wil bereiken. Zodra er nog beweging is, moet hij gewoon aan blijven staan. Maar t lijkt mij dat je een 'tijd' instelt. Laten we zetten 2 minuten. Tenzij er nog beweging is. Zodra de beweging er niet meer is, dan blijft hij nog 2 minuten aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
rens-br schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:08:
[...]
Ja, verschilt iets per hardware en door verschillen in de frequentie van het stroomnet. Bij mij gaf hij out-of-the-box bijna 290V aan dus moest er wel iets aan doen ;). Maar stelt niet zoveel voor hoor: https://github.com/arends...er-Monitoring-Calibration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:12:
Dat laatste is dus ook precies wat ik wil bereiken. Zodra er nog beweging is, moet hij gewoon aan blijven staan. Maar t lijkt mij dat je een 'tijd' instelt. Laten we zetten 2 minuten. Tenzij er nog beweging is. Zodra de beweging er niet meer is, dan blijft hij nog 2 minuten aan staan.
Dat script van @DjAntoon lijkt gewoon precies te doen wat je wilt bereiken.
DeOS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:14:
Ja, verschilt iets per hardware en door verschillen in de frequentie van het stroomnet. Bij mij gaf hij out-of-the-box bijna 290V aan dus moest er wel iets aan doen ;). Maar stelt niet zoveel voor hoor: https://github.com/arends...er-Monitoring-Calibration.
Ziet er inderdaad vrij simpel uit, alleen jammer dat ik mijn Switches niet kan flashen naar Tasmota. (en heb nog geen behoefte gehad om nieuwe te kopen voor nog eens 20 euro)

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 21-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
Grolsch schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:34:
Meer mensen hier met een Youless :?

Het werkte altijd goed, maar sinds vanmorgen +- 10.30 komt er geen data meer binnen, en de logfile zegt dit :

code:
1
2019-08-21 13:32:43.351 (Youless) YouLess Meter (Unknown)

De Youless zelf is nog wel benaderbaar op z'n IP adres.

Iemand een idee :?
In navolging op bovenstaand probleem heb ik onder hardware bewust het IP adres van m'n Youless verkeerd ingevuld.

Save

Kijk in log en zie foutmeldingen

Vervolgens het ip adres weer goed ingevuld, Save

En alles werkt weer...........

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
rens-br schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Ziet er inderdaad vrij simpel uit, alleen jammer dat ik mijn Switches niet kan flashen naar Tasmota. (en heb nog geen behoefte gehad om nieuwe te kopen voor nog eens 20 euro)
Toch maar open maken dan? Een rubberen hamer schijnt goed te werken ;) . https://github.com/arends...50#issuecomment-451688460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DeOS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Toch maar open maken dan? Een rubberen hamer schijnt goed te werken ;) . https://github.com/arends...50#issuecomment-451688460
Ook dat is zeker een goede optie. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:58
Grolsch schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

In navolging op bovenstaand probleem heb ik onder hardware bewust het IP adres van m'n Youless verkeerd ingevuld.

Save

Kijk in log en zie foutmeldingen

Vervolgens het ip adres weer goed ingevuld, Save

En alles werkt weer...........
Jammer die oplossing werkt bij mij niet. Heb hier ook spontaan last van.

Wat mij opvalt ik heb ook bij enkele Zwave onderdelen Unknown staan. Gooi ik ze weg krijg ik ze ook weer terug. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:49
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik vraag me alleen nog even iets af. Ik heb de motion sensor dus eerst in Blockly gedaan (omdat ik nog niet heel bekend ben met Lua) maar als ik onderstaande blockly maak (zie link), dan gaat inderdaad het licht aan, maar hij gaat dus ook letterlijk uit na 1 minuut. Wat voor block zou ik toe moeten voegen zodat hij aan blijft zolang er nog beweging is?

https://ibb.co/1qQrdvV

En in de code die jij stuurde, waar vul ik dan mijn lamp in?
Mijn sensor binnen domoticz heet: 'Overloop | Neo Coolcam Sensor'
en mijn lamp heet: 'Lamp Overloop'
Jammer dat ik niet meer weet van wie ik het truckje geleerd heb, was zelf ook blij verbaast dat het zo goed werkte.
De 3 bij formin / aftermin, is de tijd in minuten die de lamp minimaal aan moet blijven.
Let trouwens op dat formin en aftermin enkel werkt bij devices, niet bij variabelen, daar ging ik zelf mee in de boot, is blijkbaar toch niet hetzelfde. Indien je een soort variabele nodig hebt, kun je ook een dummy device gebruiken dat werkt prima.
Het is trouwens dzvents code, misschien kijk je er tegen op, maar het werkt zoveel beter als blockly.

Er is trouwens een goede wiki van, en kijk ook eens naar voorbeeld scripts op het domoticz forum.
https://www.domoticz.com/..._generation_LUA_scripting
https://www.domoticz.com/...dc787cfb26abae80f3f4f08a3
https://github.com/dannyb...e/master/dzVents/examples

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = {
            'Overloop | Neo Coolcam Sensor'
        },
    },
    execute = function(domoticz, device)
        if (device.state == 'On') then
            domoticz.notify('De binnen sensor testswitch')

domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOn().checkFirst().forMin(3) 
            domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff().checkFirst().afterMin(3)
        end
    end
}

[ Voor 7% gewijzigd door DjAntoon op 21-08-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Staat je PIR al die tijd niet gewoon op On? Ik zou de logging eens checken.
Mijn script werkt enkel goed als je langer als de PIR ON tijd wilt, maar waarom zou je voor een lamp korter willen, ik neem aan dat je LED gebruikt en geen bouwlamp van 2000W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
Grolsch schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:34:
Meer mensen hier met een Youless :?

Het werkte altijd goed, maar sinds vanmorgen +- 10.30 komt er geen data meer binnen, en de logfile zegt dit :

code:
1
2019-08-21 13:32:43.351 (Youless) YouLess Meter (Unknown)

De Youless zelf is nog wel benaderbaar op z'n IP adres.

Iemand een idee :?
Stroom er al een keer afgehad?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Jammer dat ik niet meer weet van wie ik het truckje geleerd heb, was zelf ook blij verbaast dat het zo goed werkte.
De 3 bij formin / aftermin, is de tijd in minuten die de lamp minimaal aan moet blijven.
Let trouwens op dat formin en aftermin enkel werkt bij devices, niet bij variabelen, daar ging ik zelf mee in de boot, is blijkbaar toch niet hetzelfde. Indien je een soort variabele nodig hebt, kun je ook een dummy device gebruiken dat werkt prima.
Het is trouwens dzvents code, misschien kijk je er tegen op, maar het werkt zoveel beter als blockly.

Er is trouwens een goede wiki van, en kijk ook eens naar voorbeeld scripts op het domoticz forum.
https://www.domoticz.com/..._generation_LUA_scripting
https://www.domoticz.com/...dc787cfb26abae80f3f4f08a3
https://github.com/dannyb...e/master/dzVents/examples

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = {
        },
    },
            domoticz.notify('De binnen sensor testswitch')

domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOn().checkFirst().forMin(3) 
            domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff().checkFirst().afterMin(3)
        end
    end
}
Dank je voor de code, echter zit ik met hetzelfde als wat ik voorheen had Ik zet hem op 1 minuut (is in deze situatie meer dan voldoende). maar hij gaat vervolgens gewoon weer uit. er wordt dus niet tussentijds gekeken of er nog beweging is. En zodra hij uit is gegaan, moet ik een minuut of 3 wachten, voordat de Neo coolcam weer wat registreert

Er zitten trouwens bij ons allemaal raampjes boven de slaapkamers, vandaar dat ik de tijd zo kort mogelijk wil hebben! Het heeft dus niet zoveel met energieverbruik te maken.

De log zegt overigens dat hij steeds aan/uit gaat. Dus hij staat niet continue op on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:48:
[...]En zodra hij uit is gegaan, moet ik een minuut of 3 wachten, voordat de Neo coolcam weer wat registreert
Ik neem aan een Z wave type? Hmm die gaat hier continu aan en uit, ik begrijp de opmerking minuut of 3 wachten niet.
De log zegt overigens dat hij steeds aan/uit gaat. Dus hij staat niet continue op on!
Wat is het nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Ik neem aan een Z wave type? Hmm die gaat hier continu aan en uit, ik begrijp de opmerking minuut of 3 wachten niet.

[...]

Wat is het nu? :?
Sorry dat het niet duidelijk overkomt.
De motion sensor is Neo Coolcam (zwave plus) Ik heb de code die jij had gemaakt geprobeerd. en de lamp gaat dan inderaad aan. (heb de tijd wel op 1 minuut gezet om te testen) Echter als de minuut voorbij is, gaat de lamp (ondanks ik daar nog beweeg) gewoon uit. Ik moet dan vervolgens een minuut of 3 wachten voordat de Neo Coolcam sensor weer op mijn beweging reageert.

Als ik de log bekijk van de Neo Coolcam, dan zie ik daar gewoon tijden staan, met daarachter of hij aan of uit is gegaan. Hopelijk is het zo iets duidelijker..... zo niet dan hoor ik het graag,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Ik vrees dat je tijden gewoon te kort zijn, ik zou het graag zien dat je met wat langere tijden speelt om te kijken of het dan wel werkt. (En het script op zich wel goed is)

Een andere manier kan zijn:

domoticz.devices('Lamp Overloop').cancelQueuedCommands()
domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOn().checkFirst().forMin(1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
bing69 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Stroom er al een keer afgehad?
Nee, want ik was niet thuis :P

Maar het probleem was al opgelost, dus ik laat de stroom er nu ff op voordat ik weer andere problemen heb!

Met hulp van @Wiley99 zojuist m'n eerste werkende dZvents script gemaakt om Dt te bepalen tussen Ta en Tr :P

Dit getal kan ik weer doorzetten naar influxDB, en dus weergeven in Grafana :P

@Wiley99 bedankt voor je hulp!! _/-\o_

oh ja, hier het script

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
return {
    active = true,

on = {
        devices = {5}--,
        --timer = { 'at 15:51'}
    },

execute = function(domoticz, item)
      print("START Testscript---------------------------------------------------")
     domoticz.log('Test temperatuur: ' .. domoticz.devices(5).state .. domoticz.devices(5).temperature)
     domoticz.devices(23).updateTemperature(domoticz.devices(5).state - domoticz.devices(6).state)    
-- toont alle info van item:
--    item.dump()
      print("END Testscript-------------------------------------------------")

end
}

Device 23 is de Dt WP sensor
Device 5 = Ta - WP
Device 6 = Tr - WP

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mnvte2b7r6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:21:
Ik vrees dat je tijden gewoon te kort zijn, ik zou het graag zien dat je met wat langere tijden speelt om te kijken of het dan wel werkt. (En het script op zich wel goed is)

Een andere manier kan zijn:

domoticz.devices('Lamp Overloop').cancelQueuedCommands()
Ik ga het even testen, wel nog een vraagje, er stond op de wiki het volgende
Also make sure that in the Security section in the settings (Setup > Settings > System > Local Networks (no username/password) you allow 127.0.0.1 to not need a password

echter wordt er nu gevraagd om een login, maar ik kan niet inloggen met de standaard inlog gegevens. Inloggen via SSH gaat wel gewoon. Wat gaat hier fout en is het echt nodig om dit te doen?

alvast bedankt voor alle tijd en hulp _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:32:
[...]
Inloggen via SSH gaat wel gewoon.
Via SSH log je toch niet in op de GUI?
Die regel klopt toch? Ik heb er ook 192.168.0.* staan, dan kan ik er altijd in vanaf elke computer op mijn LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Via SSH log je toch niet in op de GUI?
Die regel klopt toch? Ik heb er ook 192.168.0.* staan, dan kan ik er altijd in vanaf elke computer op mijn LAN.
Nee klopt, maar ik heb dit ingevoerd en krijg ineens een login scherm van Domoticz onder als ik naar 192.168.0.12:8080 ga 8)7

Edit: Ik heb inmiddels via ssh domoticz gestopt en een file in de domoticz directory gestopt 'resetpwd'
daarna kon ik er weer gewoon in. (zie onderstaande link mocht je het ooit nodig hebben)

https://www.domoticz.com/wiki/Application_Settings

[ Voor 23% gewijzigd door Wachten... op 21-08-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@DjAntoon

Ik heb de tijd inmiddels weer op 3 minuten gezet, en ben zelf in de gang gebleven. (beetje bewegen) om te kijken of het nu met de langere tijd wel werkt, en kwam achter iets geks.

De lamp gaat nog steeds na 3 minuten uit, dus dat probleem blijft nog bestaan. Maar ik kwam erachter, dat zolang ik blijf staan. de lamp ook echt uit blijft. Ik ben namelijk nog 10 minuten in de gang gebleven, maar geen reactie meer, pas als ik even weg ga uit de ruimte en er dan weer in kom, dan doet hij het weer.

Ik denk dat er misschien iets niet goed staat in mijn settings ofzo, dus heb voor de zekerheid wat screenshots gemaakt.

https://ibb.co/wyGXXFc
https://ibb.co/HPbPHHd
https://ibb.co/nP3BRNp
https://ibb.co/4NBq4Gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:03
DeOS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

6,66 per stuk.
@DeOS
Ik heb hier 2 vragen over:
  • Hoe kan ik zien of ik een Chinese stekker kan flashen met tasmota? Kan ik dat zien aan de specs?
  • Uit de follow up maak ik op dat Tasmota alleen werkt op oude firmware en gebruik maakt van een zwakheid? Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een stekker krijg met nieuwe firmware. Hoe krijg ik Tasmota er dan op. Is daar een guide voor?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:10:
@DjAntoon

Ik heb de tijd inmiddels weer op 3 minuten gezet, en ben zelf in de gang gebleven. (beetje bewegen) om te kijken of het nu met de langere tijd wel werkt, en kwam achter iets geks.

De lamp gaat nog steeds na 3 minuten uit, dus dat probleem blijft nog bestaan. Maar ik kwam erachter, dat zolang ik blijf staan. de lamp ook echt uit blijft. Ik ben namelijk nog 10 minuten in de gang gebleven, maar geen reactie meer, pas als ik even weg ga uit de ruimte en er dan weer in kom, dan doet hij het weer.

Ik denk dat er misschien iets niet goed staat in mijn settings ofzo, dus heb voor de zekerheid wat screenshots gemaakt.

https://ibb.co/wyGXXFc
https://ibb.co/HPbPHHd
https://ibb.co/nP3BRNp
https://ibb.co/4NBq4Gg
Heb je de regel met notify weg gehaald, of werkt dat op je smartphone?
Maak er anders log van, en kijk in je log file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:18:
[...]

Maak er anders log van, en kijk in je log file.
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:18:
[...]

Nee staat nog niet aan, maar dacht dat het niet zoveel uit zou maken, ik haal die code even weg.
Ik heb trouwens nu gevonden wat je eerder vroeg met 'staat je Motion detection' wel aan. Ik zie nu onder hardware en dan de motion sensor, dat Motion detection op disabled staat. Ik heb deze nu veranderd, maar er gebeurd nog niet veel. Hij geeft ook aan dat het even kan duren omdat de 'node in slaapmodes kan zijn' kan ik dit nog op een manier realtime veranderen dat de settings gelijk doorgevoerd worden?

Sorry, maar alles is echt nieuw dus het is overal spitten en zoeken voor mij. zo stukje bij beetje kom ik wat dingen tegen en hoop ik dat straks alles werkend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Op je plaatjes zie ik niets vreemds, behalve dat je ID nummers een beetje vreemd zijn.

Ik weet niet of | in de naam goed werkt... Zal wel.

Plaats de log eens in plaats van de notify, dan kun je zien hoe vaak de scene getriggerd word in de log.
Bijv: domoticz.log('De binnen sensor testswitch')

Wat heb je nu aan script?
Plaats deze eens opnieuw tussen
code:
1

Dan is het leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
traders schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

@DeOS
Ik heb hier 2 vragen over:
  • Hoe kan ik zien of ik een Chinese stekker kan flashen met tasmota? Kan ik dat zien aan de specs?
  • Uit de follow up maak ik op dat Tasmota alleen werkt op oude firmware en gebruik maakt van een zwakheid? Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een stekker krijg met nieuwe firmware. Hoe krijg ik Tasmota er dan op. Is daar een guide voor?
Bedankt
Hier kun je alle apparaten zien waar tasmota firmware op kan. https://blakadder.github.io/templates/ Er staat dan ook bij of ze alleen serieel geflashed kunnen worden of ook via bijvoorbeeld tuya convert . in hert geval van de sp22 is hij niet meer met tuya convert te flashen als je de firmware geüpdate hebt. Je zult hem dan serieel moeten flashen door hem open te maken .Verder zul je je er wel wat in moeten verdiepen hoe het e.e.a. werkt en te configureren is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:29:
Op je plaatjes zie ik niets vreemds, behalve dat je ID nummers een beetje vreemd zijn.

Ik weet niet of | in de naam goed werkt... Zal wel.

Plaats de log eens in plaats van de notify, dan kun je zien hoe vaak de scene getriggerd word in de log.
Bijv: domoticz.log('De binnen sensor testswitch')

Wat heb je nu aan script?
Plaats deze eens opnieuw tussen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = {
        },
    },

domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff().checkFirst().afterMin(1)
        end
    end
}

Dan is het leesbaar.
Zie jou quote voor de code!

Dit is een stuk van de log als ik naar setup>log ga:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
    All
    Status

Filter: X
2019-08-21 19:46:27.929 Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-08-21 19:46:27.948 Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 12:04:08
2019-08-21 19:46:27.949 Status: Startup Path: /home/pi/domoticz/
2019-08-21 19:46:28.300 Status: PluginSystem: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.
2019-08-21 19:46:28.304 Status: Philips Hue: Using default poll interval of 10 secs.
2019-08-21 19:46:28.338 Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 8081
2019-08-21 19:46:28.356 Status: WebServer(SSL) started on address: :: with port 4433
2019-08-21 19:46:28.360 Status: RxQueue: queue worker started...
2019-08-21 19:46:28.359 Status: TCPServer: shared server started...
2019-08-21 19:46:30.361 Status: Philips Hue: Worker started...
2019-08-21 19:46:30.362 Status: EventSystem: reset all events...
2019-08-21 19:46:30.369 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Script #1.lua
2019-08-21 19:46:30.369 Status: EventSystem: reset all device statuses...
2019-08-21 19:46:30.383 Status: EventSystem - Python: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.
2019-08-21 19:46:30.383 Status: EventSystem: Started
2019-08-21 19:46:30.383 Status: EventSystem: Queue thread started...
2019-08-21 19:46:30.861 Status: OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
2019-08-21 19:46:30.880 Status: OpenZWave: Starting...
2019-08-21 19:46:30.880 Status: OpenZWave: Version: 1.4-3335-g74e05982-dirty
2019-08-21 19:46:31.076 Status: OpenZWave: Driver Ready
2019-08-21 19:46:31.114 Status: OpenZWave: Awake Nodes queried
2019-08-21 19:46:40.925 Status: Incoming connection from: 192.168.0.7
2019-08-21 19:53:27.211 Status: EventSystem: reset all events...
2019-08-21 19:53:27.212 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Script #1.lua
2019-08-21 19:53:45.616 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 19:53:45.616 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 19:53:45.619 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 19:53:45.648 Status: Notification: De binnen sensor testswitch
2019-08-21 19:56:45.683 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 19:59:36.020 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:00:27.030 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:01:58.236 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:01:58.238 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:01:58.239 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:01:58.241 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:01:58.262 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:01:58.375 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "Off"
2019-08-21 20:01:58.375 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:01:58.375 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:04:42.202 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:05:12.809 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 1)
2019-08-21 20:05:33.232 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:06:41.422 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:06:41.424 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:06:41.425 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:06:41.426 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:06:41.447 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:06:41.593 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:06:41.566 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 20:06:41.566 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:06:41.567 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:06:41.569 Status: Notification: De binnen sensor testswitch
2019-08-21 20:07:12.549 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:07:12.555 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:07:12.556 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:07:12.559 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:07:12.574 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:07:12.714 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "Off"
2019-08-21 20:07:12.714 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:07:12.715 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:09:38.189 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:09:41.633 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:10:29.238 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:10:29.239 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 1)
2019-08-21 20:13:53.330 (Philips hue bridge) Color Switch (Gang beneden)
2019-08-21 20:13:53.355 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:13:53.356 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:14:03.559 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:14:44.387 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:14:52.936 Status: EventSystem: reset all events...
2019-08-21 20:14:52.937 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Script #1.lua
2019-08-21 20:15:05.628 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:15:05.634 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:15:05.635 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:15:05.637 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:15:05.654 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:15:05.815 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:15:05.772 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 20:15:05.772 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:15:05.774 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:15:05.786 Status: Notification: De binnen sensor testswitch
2019-08-21 20:15:25.234 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:16:05.805 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:16:06.030 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:16:16.238 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:16:46.865 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:16:57.079 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:17:04.422 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:17:04.424 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:17:04.424 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:17:04.426 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:17:04.447 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:17:04.573 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "Off"
2019-08-21 20:17:04.573 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:17:04.573 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:17:07.283 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:17:37.900 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:18:18.755 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:18:28.955 (Philips hue bridge) Light/Switch (ZLLPresence Gang beneden sensor)
2019-08-21 20:18:59.566 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:19:00.701 Status: OpenZWave: Heal Node command initiated for node: 2 (0x02)...
2019-08-21 20:20:31.406 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:20:31.408 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 1)
2019-08-21 20:20:41.587 (Philips hue bridge) Color Switch (Gang beneden)
2019-08-21 20:21:12.204 (Philips hue bridge) Color Switch (Gang beneden)
2019-08-21 20:23:24.893 (Philips hue bridge) Lux (ZLLLightLevel Lux Hue ambient light sensor 2)
2019-08-21 20:25:27.355 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:25:51.949 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:25:51.951 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:25:51.952 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:25:51.954 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:25:51.975 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:25:52.120 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:25:52.090 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 20:25:52.090 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:25:52.092 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:25:52.094 Status: Notification: De binnen sensor testswitch
2019-08-21 20:26:16.308 Status: OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3430810852, NodeID: 2 (0x02)
2019-08-21 20:26:19.353 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:26:19.355 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:26:19.356 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:26:19.359 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:26:19.776 (Z-Stick Gen 5) Lux (Unknown)
2019-08-21 20:26:19.793 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)
2019-08-21 20:26:19.311 Status: OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 3430810852, NodeID: 2 (0x02)
2019-08-21 20:26:19.407 Status: OpenZWave: All Nodes queried
2019-08-21 20:26:29.772 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:26:29.774 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:26:29.775 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:26:29.777 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:26:29.803 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)
2019-08-21 20:26:52.150 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:26:54.666 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)
2019-08-21 20:27:13.278 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)
2019-08-21 20:28:04.313 Status: EventSystem: reset all events...
2019-08-21 20:28:04.314 Status: dzVents: Write file: /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Script #1.lua
2019-08-21 20:28:36.905 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)
2019-08-21 20:29:29.933 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:29:29.935 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:29:29.936 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:29:29.938 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:29:29.954 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:29:30.085 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "Off"
2019-08-21 20:29:30.085 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:29:30.085 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:29:40.245 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:29:40.247 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:29:40.247 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:29:40.250 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:29:40.265 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:29:40.430 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:29:40.382 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 20:29:40.382 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:29:40.384 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:30:23.367 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 2)
2019-08-21 20:30:23.369 (Philips hue bridge) Temp (ZLLTemperature Hue temperature sensor 1)
2019-08-21 20:30:40.419 (Philips hue bridge) Color Switch (Lamp Overloop)
2019-08-21 20:31:23.252 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Type)
2019-08-21 20:31:23.254 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Alarm Level)
2019-08-21 20:31:23.255 (Z-Stick Gen 5) General/Alarm (Alarm Type: Burglar 7 (0x07))
2019-08-21 20:31:23.257 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Burglar)
2019-08-21 20:31:23.273 (Z-Stick Gen 5) Light/Switch (Overloop | Neo Coolcam Sensor)
2019-08-21 20:31:23.395 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "Off"
2019-08-21 20:31:23.396 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3
2019-08-21 20:31:23.396 Status: dzVents: Info: ------ Finished Script #1
2019-08-21 20:34:24.102 (Z-Stick Gen 5) Temp (Temperature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@DjAntoon

Dit zijn trouwens nu de settings van mijn motion sensor onder setup>hardware (en dan naar de setup van mijn zwave usb stick)

https://ibb.co/ZLkFS4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
2019-08-21 20:29:40.382 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Overloop | Neo Coolcam Sensor", value: "On"
2019-08-21 20:29:40.382 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: Script #1: Device: "Overloop | Neo Coolcam Sensor (Z-Stick Gen 5)", Index: 3

Dit is vreemd, value is On, maar geen notify of log in je log, wat eerder wel het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
@ivootjuh , de volgende keer graag ff in code tag, hier krijgen de telefoon kijkers onder ons een RSI duim van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DjAntoon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:52:

Dit is vreemd, value is On, maar geen notify of log in je log, wat eerder wel het geval was.
Ik heb nog iemand gevonden die een beetje hetzelfde probleem heeft.
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=25296

En even voor de duidelijkheid, het hoeft dus niet een bepaalde tijd te zijn dat de lamp aan gaat. als er een code is die het onderstaande doet, dan ben ik ook al redelijk geholpen:

- Er is beweging, lamp gaat aan
- Zolang er beweging is, lamp laten branden
- Als de beweging stopt, dan blijft de lamp nog x-aantal seconde of minuten aan.

Maar ik heb geen idee wat het makkelijkst is qua code.
(het is me wel een project geworden zeg) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
met logging in je script is het duidelijker wat er gebeurt

Ook een mooi script zal normaal gesproken ook werken, maar in dit geval. :?

[ Voor 40% gewijzigd door DjAntoon op 21-08-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@DjAntoon

Ik ben nog even zelf aan het puzzlen geweest, en heb nu een werkende code.
Ik weet niet of de code 'schoon' en 'goed' is, maar dat hoor ik dan eventueel graag nog.

Onderstaand de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOn().checkFirst()
        else            
            domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff()

end
    end
}

Nu is het zo dat de zolang de sensor beweging ziet hij gewoon een trigger blijft geven. Als hij geen beweging meer ziet, dan geeft hij het commando off aan de lamp.

Dit gebeurt overigens na 30 seconden. Deze interval valt in te stellen onder Setup>hardware>zwaveUSB 'setup' Als ik daar dan de Neo Coolcam aanklik, dan krijg ik daaronder wat settings en zou ik de interval aan kunnnen passen.

Mocht ik iets over het hoofd zien of mocht ik de code efficienter of beter kunnen schrijven, dan hoor ik het graag. Ik ga nu proberen of ik tussen 22:00 en 07:00 de intensiteit lager kan zetten van de lamp. Mochten hier nog suggesties voor zijn, dan hoor ik het heel graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:59:
@DjAntoon

Ik weet niet of de code 'schoon' en 'goed' is, maar dat hoor ik dan eventueel graag nog.

Onderstaand de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOn().checkFirst()
        else            
            domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff()

end
    end
}

Nu is het zo dat de zolang de sensor beweging ziet hij gewoon een trigger blijft geven. Als hij geen beweging meer ziet, dan geeft hij het commando off aan de lamp.

Dit gebeurt overigens na 30 seconden. Deze interval valt in te stellen onder Setup>hardware>zwaveUSB 'setup' Als ik daar dan de Neo Coolcam aanklik, dan krijg ik daaronder wat settings en zou ik de interval aan kunnnen passen.
Dat gaat inderdaad prima werken, echter werken dit soort scripts wel alleen als je de interval kan aanpassen. Bij Ikea en Xiaomi hardware is deze fixed op 2 minuten, waardoor de lamp dus elke 2 minuten aan/uit gaat.
Ik ga nu proberen of ik tussen 22:00 en 07:00 de intensiteit lager kan zetten van de lamp. Mochten hier nog suggesties voor zijn, dan hoor ik het heel graag!
Je moet dan een extra If toevoegen, dat vergelijken met de tijd en gebruik maken van dimTo i.p.v. switchOn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

local Time = require('Time') --Time function
        local CurrentTime = Time() --Current time

if (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 21:59'))) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(100).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 22:00 and 06:59'))) them
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(50).checkFirst()
        else            
            domoticz.devices('Lamp Overloop').switchOff().checkFirst()
        end
    end
}

En mocht je om exact 07.00u en 22.00u de lampen ook laten dimmen wanneer ze al aanstaan, moet je de tijden ook nog toevoegen als trigger.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:27
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Dat gaat inderdaad prima werken, echter werken dit soort scripts wel alleen als je de interval kan aanpassen. Bij Ikea en Xiaomi hardware is deze fixed op 2 minuten, waardoor de lamp dus elke 2 minuten aan/uit gaat.

[...]

Je moet dan een extra If toevoegen, dat vergelijken met de tijd en gebruik maken van dimTo i.p.v. switchOn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 21:59'))) then
        elseif (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 22:00 and 06:59'))) them
        else            
        end
    end
}

En mocht je om exact 07.00u en 22.00u de lampen ook laten dimmen wanneer ze al aanstaan, moet je de tijden ook nog toevoegen als trigger.
Ik heb met belangstelling de conversatie gevolgd aangezien ik net met zoiets bezig met betrekking tot de lamp in de WC in combinatie met een Xiaomi motion sensor en een Mi-Light. Begrijp ik uit jou opmerking dat de Xiaomi sensoren "pauzes" kennen van 2 minuten? Dus sensor ziet beweging-> aan. 2 minuten wachten -> Sensor kijkt weer of er beweging is -> aan.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:50:
Ik heb met belangstelling de conversatie gevolgd aangezien ik net met zoiets bezig met betrekking tot de lamp in de WC in combinatie met een Xiaomi motion sensor en een Mi-Light. Begrijp ik uit jou opmerking dat de Xiaomi sensoren "pauzes" kennen van 2 minuten? Dus sensor ziet beweging-> aan. 2 minuten wachten -> Sensor kijkt weer of er beweging is -> aan.?
Grappig. Dat is precies de combinatie die ik ook gebruik. Maar ja de Human Body Sensors van Xiami hebben een 'pauze' die heeft dus altijd een 'aan' tijd van 2 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:27
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Grappig. Dat is precies de combinatie die ik ook gebruik. Maar ja de Human Body Sensors van Xiami hebben een 'pauze' die heeft dus altijd een 'aan' tijd van 2 minuten.
Thanks! Ik had al het idee dat er een dergelijke "pauze" in moest zitten. Mooi dat ik nu ook weet hoe lang die precies is. Ik zie je naam inderdaad regelmatig voorbij komen in de mi-light topics :-)

• Wachten...
[...]

Echter kun je volgens mij wel dezelfde code aanhouden. Waar ik nu achter ben genomen neemt domoticz de tijden heel serieus. Zeg je dus 3 minuten aan in je script. Dan blijven ze ook echt 3 minuten aan en gaan dan uit. In het geval van de code die ik nu gebruik (als ik het goed begrijp) check jouw sensor na 2 minuten en ziet deze beweging, dan blijft hij gewoon weer 2 minuten aan staan. Net zo lang tot er geen beweging meer is (correct me if I'm wrong)

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:31:
Echter kun je volgens mij wel dezelfde code aanhouden. Waar ik nu achter ben genomen neemt domoticz de tijden heel serieus. Zeg je dus 3 minuten aan in je script. Dan blijven ze ook echt 3 minuten aan en gaan dan uit. In het geval van de code die ik nu gebruik (als ik het goed begrijp) check jouw sensor na 2 minuten en ziet deze beweging, dan blijft hij gewoon weer 2 minuten aan staan. Net zo lang tot er geen beweging meer is (correct me if I'm wrong)
Dat zou je wel verwachten, maar dat is niet wat er gebeurd. Na 2 minuten gaat de sensor namelijk 'uit' vervolgens wordt het script nogmaals uitgevoerd, aangezien de sensor uit is gaat hij de code in 'else' uitvoeren en gaat de lamp dus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Hieronder de log van een xiaomi PIR bewegingssensor.
Duidelijk is te zien dat er ook meerdere ON meldingen kunnen komen na elkaar binnen de tijd, en dat de uitschakeling niet altijd exact na 2 minuten na de laatste On komt. Het lijkt bijna dat er 2 minuten opgeteld word bij elke On melding...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2019-08-21 22:46:29 Off
2019-08-21 22:44:29 On
2019-08-21 22:43:47 Off
2019-08-21 22:40:48 On
2019-08-21 22:38:56 On
2019-08-21 22:37:55 On
2019-08-21 22:36:08 Off
2019-08-21 22:30:01 On
2019-08-21 22:28:16 On
2019-08-21 22:25:55 On
2019-08-21 22:24:21 On
2019-08-21 22:22:32 On

[ Voor 34% gewijzigd door DjAntoon op 22-08-2019 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
ivootjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:59:
@DjAntoon

Vanuit de hardware settings:

2. On/Off Duration: (second) (actual: 5)

This parameter can be determined how long the associated devices should stay ON status. For instance, this parameter is set to 30(second), the PIR detector will send a BASIC_SET Command to an associated device with value basic set level if PIR detector is triggered and the associated device will be turned on 30(second) before it is turned off. This Parameter value must be large than Parameter 6#. If user set this parameter to default by Configure CC, the parameter #6 will be set to default value. Available Settings:5 to 600(second).

Ik geloof niet dat deze waarde in dit geval verschil maakt, het gaat over associated devices en dat is volgens mij de directe verbinding die je kunt maken tussen z wave devices zonder centrale controller.

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:23
Is er iemand die mij hier een tip kan geven bij het volgende,

Ik heb Domoticz een hele tijd draaiend gehad in VMware maar sinds kort stopt Domoticz er telkens mee
en ik kan er niet achter komen wat nu de oorzaak is.
Soms blijft het een dag of wat draaien, en soms na een half uur crasht het geheel, dan moet ik m'n VM herstarten om het weer werkend te krijgen.

Heeft iemand een tip hoe ik er achter kan komen waar de oorzaak kan liggen ?

Version: 4.10937

• rens-br
Jerry_bboy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:25:

Ik heb Domoticz een hele tijd draaiend gehad in VMware maar sinds kort stopt Domoticz er telkens mee
Soms blijft het een dag of wat draaien, en soms na een half uur crasht het geheel, dan moet ik m'n VM herstarten om het weer werkend te krijgen.

Ik zou in ieder geval beginnen met het doorspitten / posten van de logfiles. Nu is het vooral 'glazenbolkijken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
[...]

Je kan de sensor modden.
https://community.smartth...uper-motion-sensor/139806

• rens-br
Dat zou wel een mooie toevoeging zijn zeg, ga dat eens op mijn to-do lijst zetten.

• Jerry_bboy
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Ik zou in ieder geval beginnen met het doorspitten / posten van de logfiles. Nu is het vooral 'glazenbolkijken'.
Bedankt, ja ik begrijp inderdaad dat het lastig is te beoordelen wat de oorzaak kan zijn. Wellicht dat er standaard tips en tricks zijn die ik kan checken. Welke log bedoel je precies ? Want die in Domoticz zelf is namelijk elke keer leeg na het herstarten.

• rens-br
Jerry_bboy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:36:
Bedankt, ja ik begrijp inderdaad dat het lastig is te beoordelen wat de oorzaak kan zijn. Wellicht dat er standaard tips en tricks zijn die ik kan checken. Welke log bedoel je precies ? Want die in Domoticz zelf is namelijk elke keer leeg na het herstarten.
Kan je de logs niet uitlezen voor het herstarten?

• Wachten...
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

else            
        end
    end
}

Bedankt voor de uitleg en je code, echter zit ik ineens te denken dat het in deze situatie veel handiger is om het via de Lux meter te doen. Dan weet ik zeker dat de lamp niet onnodig aan gaat als er voldoende licht is.

Ik vraag me alleen af wanneer je nou bepaalde dingen voor de execute = function plaats en waneer erachter? Ik zie namelijk ook veel voorbeelden tegenkomen met bijvoorbeeld time die ze dan voor de execute = function plaatsen. Wat voor verschil zit er tussen en wanneer pas je wat toe?

Ik ben nu dus benieuwd of ik met de lux meter iets moet maken zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
return {

on = {
        devices = {
             'Overloop | Neo Coolcam [b]lux[/b]'
        },
    },
    execute = function(dz, device)

Of moet ik nog steeds gewoon de Motion sensor aanhouden en de lux scripts onder de execute = function plaatsen? Ik kan niet echt vinden hoe je hiermee om dient te gaan!

• DjAntoon
voor de execute zitten de triggers om het script te starten, kunnen devices zijn, maar net zo goed tijd triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:43:
Bedankt voor de uitleg en je code, echter zit ik ineens te denken dat het in deze situatie veel handiger is om het via de Lux meter te doen. Dan weet ik zeker dat de lamp niet onnodig aan gaat als er voldoende licht is.
Dan zal je nog een 3e variable in de 'if' moeten zetten. Je moet dan niet alleen kijken naar tijd en beweging, maar ook naar de hoeveelheid licht.
Ik vraag me alleen af wanneer je nou bepaalde dingen voor de execute = function plaats en wanneer erachter? Ik zie namelijk ook veel voorbeelden tegenkomen met bijvoorbeeld time die ze dan voor de execute = function plaatsen. Wat voor verschil zit er tussen en wanneer pas je wat toe?
Ervoor = trigger. Dat wil zeggen, 'wanneer moet het script uitgevoerd worden'. Nu triggert hij op verandering van status van je Coolcam, wil je iets laten gebeuren op een exact moment (of tussen momenten) zet je daar ook tijd bij. Zoals je ook kan lezen in de Wiki.
Ik ben nu dus benieuwd of ik met de lux meter iets moet maken zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
return {

on = {
        devices = {
             'Overloop | Neo Coolcam [b]lux[/b]'
        },
    },
    execute = function(dz, device)
Als je dit er neer zet wordt het script uitgevoerd bij elke verandering van je Lux waarde, lijkt mij niet wenselijk.

• Wachten...
DjAntoon schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Vanuit de hardware settings:

2. On/Off Duration: (second) (actual: 5)

This parameter can be determined how long the associated devices should stay ON status. For instance, this parameter is set to 30(second), the PIR detector will send a BASIC_SET Command to an associated device with value basic set level if PIR detector is triggered and the associated device will be turned on 30(second) before it is turned off. This Parameter value must be large than Parameter 6#. If user set this parameter to default by Configure CC, the parameter #6 will be set to default value. Available Settings:5 to 600(second).

Ik geloof niet dat deze waarde in dit geval verschil maakt, het gaat over associated devices en dat is volgens mij de directe verbinding die je kunt maken tussen z wave devices zonder centrale controller.
Is de associated devices in dit geval dan niet het licht? Als ik namelijk de tijd bij hou, dan doet hij er ongeveer 30 seconden over voordat hij uit gaat. Misschien is het toeval, maar ik zal deze tijd eens veranderen naar 1 minuut, en kijken wat er dan gebeurt.

Hierbij de juiste setting waar we het over hebben
2. Motion detection ON time:

Wel zo handig voor mensen die via google een soortgelijke oplossing zoeken.

• Wachten...
Dan zal je nog een 3e variable in de 'if' moeten zetten. Je moet dan niet alleen kijken naar tijd en beweging, maar ook naar de hoeveelheid licht.
Top, ga ik even naar kijken dan. Weet jij trouwens waar ik ergens alle codes kan vinden en hoe je deze in moet voeren?
Als ik namelijk in de wiki kijk, dan zie ik het volgende staan bij Lux

Lux sensor

lux: Number. Lux level for light sensors.
updateLux(lux): Function. Supports command options.

Ik heb dan echter nog steeds geen idee hoe ik dit in moet voeren. Of is het dan letterlijk zoiets als dit;

code:
1
if lux <200 then

Ik wil het echt heel graag zelf uitzoeken en kunnen, maar de wiki is net even wat te beknopt om alles zelf in één keer alles uit te zoeken. Ik ben dus ook echt heel blij met jullie hulp.
Ervoor = trigger. Dat wil zeggen, 'wanneer moet het script uitgevoerd worden'. Nu triggert hij op verandering van status van je Coolcam, wil je iets laten gebeuren op een exact moment (of tussen momenten) zet je daar ook tijd bij. Zoals je ook kan lezen in de Wiki.
Helder :*)

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:13:
Top, ga ik even naar kijken dan. Weet jij trouwens waar ik ergens alle codes kan vinden en hoe je deze in moet voeren?
Als ik namelijk in de wiki kijk, dan zie ik het volgende staan bij Lux

Lux sensor

lux: Number. Lux level for light sensors.
updateLux(lux): Function. Supports command options.

Ik heb dan echter nog steeds geen idee hoe ik dit in moet voeren. Of is het dan letterlijk zoiets als dit;

code:
1
if lux <200 then

Ik wil het echt heel graag zelf uitzoeken en kunnen, maar de wiki is net even wat te beknopt om alles zelf in één keer alles uit te zoeken. Ik ben dus ook echt heel blij met jullie hulp.
Je kan devices aanroepen met
code:
1
domoticz.devices(NUMMER / NAAM)

Vervolgens beschrijft de Wiki hoe je vervolgens de informatie uit het device haalt en dat is voor elk device anders. Als je dat commando achter de aanroeping zet krijg je de informatie eruit.

Je vergelijking zal dus zoiets worden als:
code:
1
2
3
if (domoticz.devices(NUMMER / NAAM).lux > waarde) then
    DOE IETS
end

• Wachten...
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:28:
[...]

Je kan devices aanroepen met
code:
1
domoticz.devices(NUMMER / NAAM)

Vervolgens beschrijft de Wiki hoe je vervolgens de informatie uit het device haalt en dat is voor elk device anders. Als je dat commando achter de aanroeping zet krijg je de informatie eruit.

Je vergelijking zal dus zoiets worden als:
code:
1
2
3
if domoticz.devices(NUMMER / NAAM).lux > waarde) then
    DOE IETS
end
Ik probeer van alles, maar krijg het niet voor elkaar, Je eindigde de code na de tijd ook met drie haakjes ))) waar is dat precies voor?

Ik heb nu een aantal variaties geprobeerd zoiets als onderstaand (met en zonder haakjes, verschillende waardes etc) maar niks werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
return {

on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Sensor').lux > ('600')(CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 21:59'))) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(80).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 22:00 and 06:59'))) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(10).checkFirst()
        else            
        end
    end
}

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de Lux meter niet onder Switches zie. Klopt dit? Ik zie nog steeds alleen maar de motion sensor en de lamp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:58:
Ik probeer van alles, maar krijg het niet voor elkaar, Je eindigde de code na de tijd ook met drie haakjes ))) waar is dat precies voor?
Het aantal haken zegt natuurlijk helemaal niks, maar het aantal sluit haken moet overeen komen met het aantal open haken.
Ik heb nu een aantal variaties geprobeerd zoiets als onderstaand (met en zonder haakjes, verschillende waardes etc) maar niks werkt.
Ik heb je script aangepast. De lux waarde hoeft niet tussen haakjes en in quotes, verder was je voor CurrentTime de 'and' vergeten. Overigens kan je ook in de log zien als je syntax fouten hebt gemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
return {
    on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Sensor').lux > 600) and CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 21:59')) then
        elseif (device.state == 'On' and (CurrentTime.matchesRule('between 22:00 and 06:59'))) then
        else            
        end
    end
}
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de Lux meter niet onder Switches zie. Klopt dit? Ik zie nog steeds alleen maar de motion sensor en de lamp!
Een sensor is ook geen switch, dus dat kan wel kloppen. Lux sensoren zullen waarschijnlijk staan onder het tabblad 'Overige'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Het aantal haken zegt natuurlijk helemaal niks, maar het aantal sluit haken moet overeen komen met het aantal open haken.
Weer wat geleerd, dat maakt alles weer een stuk duidelijker. Ik heb daar trouwens nog wel een vraag over, maar zal ik later even posten aan je!
Ik heb je script aangepast. De lux waarde hoeft niet tussen haakjes en in quotes, verder was je voor CurrentTime de 'and' vergeten. Overigens kan je ook in de log zien als je syntax fouten hebt gemaakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
return {
    on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Sensor').lux > 600) and CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 21:59')) then
        else            
        end
    end
}
Helemaal perfect De code werkt inderdaad zo.
Ik heb er nog een extra elseif aan toegevoegd zodat ik overdag, begin avond, en in de nacht andere instellingen kan regelen met de lamp (zie code). Ik neem aan dat je elseif bijna oneindig toe kan voegen? of zou je dit beter op een andere manier kunnen doen in deze situatie?

Het enige wat ik nu daarna dan nog uit wil zoeken is of ik in het script de huidige Lux kan updaten. Het gebeurt namelijk wel eens dat de deuren even open worden gedaan, en daarna dicht (en er dus meer licht is op de overloop) Mocht hij dan net een meting doen terwijl de deur open staat, dan gaat de lamp daarna niet aan. Dit is echter een detail, ik ben al enorm blij dat dit een beetje voor elkaar is, echt onwijs bedankt tot zover!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
return {
    on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 19:59')) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(70).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 20:00 and 23:59')) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(40).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 00:00 and 06:59')) then
        else            
        end
    end
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 20:26

flexje

got-father

ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Weer wat geleerd, dat maakt alles weer een stuk duidelijker. Ik heb daar trouwens nog wel een vraag over, maar zal ik later even posten aan je!

[...]

Ik heb er nog een extra elseif aan toegevoegd zodat ik overdag, begin avond, en in de nacht andere instellingen kan regelen met de lamp (zie code). Ik neem aan dat je elseif bijna oneindig toe kan voegen? of zou je dit beter op een andere manier kunnen doen in deze situatie?

Het enige wat ik nu daarna dan nog uit wil zoeken is of ik in het script de huidige Lux kan updaten. Het gebeurt namelijk wel eens dat de deuren even open worden gedaan, en daarna dicht (en er dus meer licht is op de overloop) Mocht hij dan net een meting doen terwijl de deur open staat, dan gaat de lamp daarna niet aan. Dit is echter een detail, ik ben al enorm blij dat dit een beetje voor elkaar is, echt onwijs bedankt tot zover!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
return {
    on = {
        devices = {
        },
    },

if (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 07:00 and 19:59')) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(70).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 20:00 and 23:59')) then
            domoticz.devices('Lamp Overloop').dimTo(40).checkFirst()
        elseif (device.state == 'On' and (domoticz.devices('Overloop | Neo Coolcam Lux').lux < 70) and CurrentTime.matchesRule('between 00:00 and 06:59')) then
        else            
        end
    end
}
Je kunt ook domoticz.time.matchesRule("between 14:00 and 19:00") gebruiken trouwens.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:49:
Graag gedaan.
Top! Fijn dat het werkt. In normale programmeercode zou je al gauw overstappen op iets anders, namelijk CASE, echter heeft dzvents daar volgens mij geen ondersteuning voor, dus gewoon elsif gebruiken inderdaad.
Het enige wat ik nu daarna dan nog uit wil zoeken is of ik in het script de huidige Lux kan updaten. Het gebeurt namelijk wel eens dat de deuren even open worden gedaan, en daarna dicht (en er dus meer licht is op de overloop) Mocht hij dan net een meting doen terwijl de deur open staat, dan gaat de lamp daarna niet aan.
Je bedoeld vanuit een script de sensorwaarde beïnvloeden? Meestal zijn sensoren read only en gaat dat dus niet.
flexje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:00:
Je kunt ook domoticz.time.matchesRule("between 14:00 and 19:00") gebruiken trouwens.
Goed om te weten, dat kon ik paar maanden geleden niet uit de Wiki halen. Met die code heb je de twee variable 'Time' en 'CurrentTime' niet meer nodig ofwel?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 22-08-2019 14:16 ]

• Wachten...
Je bedoeld vanuit een script de sensorwaarde beïnvloeden? Meestal zijn sensoren read only en gaat dat dus niet
Nee ik bedoel dat de sensor aan het begin van het script de lux waarde meet, om te kijken wat de huidige lux waarde is. De lux wordt na 180 seconden opnieuw gemeten (automatisch) maar als hij dan net een andere waarde heeft gemeten omdat de deuren open stonden, dan gaat het licht daarna niet meer aan.

Het moet dus iets zijn:
UpdateCurrentLux
(ik weet dat deze code niet klopt, maar hoop dat je het zo begrijpt)

Echter kan ik me ook voorstellen dat hoe complexer/langer het script, hoe meer vertraging in het activeren van de lampen... Of werkt dat niet zo?

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:29:
Nee ik bedoel dat de sensor aan het begin van het script de lux waarde meet, om te kijken wat de huidige lux waarde is. De lux wordt na 180 seconden opnieuw gemeten (automatisch) maar als hij dan net een andere waarde heeft gemeten omdat de deuren open stonden, dan gaat het licht daarna niet meer aan.

Het moet dus iets zijn:
UpdateCurrentLux
(ik weet dat deze code niet klopt, maar hoop dat je het zo begrijpt)
Ah ik begrijp nu wat je bedoeld. Die functie is er inderdaad, wederom zie de Wiki:

[code]updateLux(lux)[/]

Edit: Volgens mij is die functie bedoeld om een bepaalde waarde naar je Lux sensor te schrijven en niet om de sensorwaarde te vernieuwen. My bad.

Volgens mij is het ook niet mogelijk om sensoren te forceren om waardes nogmaals uit te lezen en te sturen.
Echter kan ik me ook voorstellen dat hoe complexer/langer het script, hoe meer vertraging in het activeren van de lampen... Of werkt dat niet zo?
In principe doet hij er langer over om alle code uit te voeren, dus duurt het langer om de lamp aan te schakelen. Echter is het verschil echt maar een paar miliseconden. Dus in praktijk ga je dat niet merken.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 22-08-2019 14:55 ]

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:06
Jerry_bboy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:25:

Version: 4.10937
Buienradar plugin?
Die er uitlaten

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Jerry_bboy
Dylantje2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:54:
[...]

Buienradar plugin?
Die er uitlaten
Is het alleen de plugin ?
Want die heb ik niet, ik heb wel een event met een script die wat checkt van buienradar.
Maar deze is momenteel niet actief, kan het daar ook aan liggen?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wanneer ik de Raspberri Pi uitzet (na een sudo shutdown via ssh) en de Pi weer aanzet, dan start Domoticz niet meer op. Ik heb ook Monit draaien, en die start hem ook niet op. Die geeft aan dat hij het bestand niet kan vinden. Na een sudo reboot werkt het ineens wel.
Waar ligt de oorzaak mogelijk? Linux houdt niet van mij, dus afgezien van tutorials volgen kom ik niet ver.
Het heeft lange tijd wel goed gewerkt, maar nu dus niet meer.

Ik vond wel dit:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=28188
Maar na 1 minuut stroom eraf, zou de datum/tijd toch geen probleem moeten zijn?
De Pi is bedraad aangesloten op het netwerk.

Version: 4.10717
Build Hash: b38b49e5
Compile Date: 2019-05-09 13:04:08
dzVents Version: 2.4.19
Python Version: 3.4.4 (default, Apr 17 2016, 16:02:33) [GCC 5.3.1 20160409]

[ Voor 29% gewijzigd door BounceMeister op 22-08-2019 18:06 . Reden: Verkeerde link ]

• rens-br
BounceMeister schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:57:
Wanneer ik de Raspberri Pi uitzet (na een sudo shutdown via ssh) en de Pi weer aanzet, dan start Domoticz niet meer op. Ik heb ook Monit draaien, en die start hem ook niet op. Die geeft aan dat hij het bestand niet kan vinden. Na een sudo reboot werkt het ineens wel.
Welk bestand is 'het' bestand?

En hier is natuurlijk een simpele oplossing voor: niet uitzetten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Welk bestand is 'het' bestand?

En hier is natuurlijk een simpele oplossing voor: niet uitzetten. :+
De melding van monit is nu natuurlijk al weer weg, maar volgens mij was het etc/init.d/domoticz.sh, waar monit op monitort.
Ik moest de stekkers herindelen, dus moest de Pi toch even uit. ;)

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:06
bing69 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:16:
Vorige week mijn eerste Shelly, de Plus S, binnen gekregen en ben aangenaam verrast.
Heeft iemand ervaring met de Shelly 2,5 icm rolluiken?
Welke firmware heb je erop?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
[...]

Nee hoor, die van mij (Aqara PIR) geeft veel eerder dan 2 min weer een On. Ik heb er meerdere.

2019-08-22 18:34:17 On
2019-08-22 18:33:17 On
2019-08-22 18:32:16 On
2019-08-22 18:31:11 On
2019-08-22 18:30:20 Off
2019-08-22 18:29:10 On
2019-08-22 18:28:10 On

Ik heb op het device in domoticz een Off delay ingesteld van 70 sec.
Dat heeft als resultaat dat mits ik beweeg binnen die 70sec de lamp aan blijft vanwege de volgende On.
Soms heb ik een misser maar 95% gaat het goed.

• rens-br
jobr schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:41:
Nee hoor, die van mij (Aqara PIR) geeft veel eerder dan 2 min weer een On. Ik heb er meerdere.
Ow dat is wel bijzonder, ik lees overal dat de delay 2 minuten is, maar ik ga het bij mij ook eens in de gaten houden!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 12:05
Ik heb sinds deze avond regelmatig error meldingen mbt Hue, error connecting to Hue Bridge...

Het heeft altijd goed gewerkt en er is niets veranderd.

Ik heb geprobeerd alles uit en aan te zetten, maar heeft geen effect.

Heeft er misschien iemand een oplossing?

(versie 4.11201)

• Wachten...
bloedcel schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:57:
Ik heb sinds deze avond regelmatig error meldingen mbt Hue, error connecting to Hue Bridge...

Het heeft altijd goed gewerkt en er is niets veranderd.

Ik heb geprobeerd alles uit en aan te zetten, maar heeft geen effect.

Heeft er misschien iemand een oplossing?

(versie 4.11201)
Kun je wel gewoon connecten met de hue bridge doormiddel van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Na al jullie hulp, ben ik erachter gekomen dat dit best verslavend is :)
Ik ben dus ook gelijk doorgegaan met een volgend project. Doormiddel van Google Home en een Harmony hub, mijn lampen laten dimmen zodra ik zeg "hey Google, zet tv aan"

Dit werkt met de onderstaande code, er zit alleen een vertraging in van een seconde of 8 a 10. Heeft iemand enig idee waar deze vertraging vandaan kan komen? Ik heb trouwens een hele groep aangestuurd Woonkamer lampen die geimporteerd zijn vanuit Hue!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'TV kijken',
        }
    },
                domoticz.devices('Woonkamer lampen').dimTo(10).checkFirst()
            else
                domoticz.devices('Woonkamer lampen').dimTo(30).checkFirst()    
        end
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:43:
[...]

Kun je wel gewoon connecten met de hue bridge doormiddel van de app?
Ik heb gemerkt, dat het hoogstwaarschijnlijk aan Hue ligt.

Wanneer ik via de Hue app de lampen bedien, gebeurt er op de tijden dat de error komt in Domoticz, niets.

Het lijkt wel of de bridge regelmatig de connectie met de router verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 16:35
Op de Plus: 20190711-084501/v1.5.0-hotfix4@3b4f7414

Op de 2,5 weet ik nog niet, gisteren besteld.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

bloedcel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 04:48:
[...]

Ik heb gemerkt, dat het hoogstwaarschijnlijk aan Hue ligt.

Wanneer ik via de Hue app de lampen bedien, gebeurt er op de tijden dat de error komt in Domoticz, niets.

Het lijkt wel of de bridge regelmatig de connectie met de router verliest.
Heb je wel een vaste ip adres op de Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 17:23
Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb nu mijn opwek van de zonnepanelen in Grafana staan en zie netjes wat ze de laatste 12/24 uur hebben opgewekt. Alleen wil ik het niet weten van de laatste 24 uur, maar van vandaag. Als ik nu bijvoorbeeld kijk dan zie ik ook de opwek van de laatste uurtjes van gisteren er nog bij opgeteld, logisch, maar dat wil ik dus niet. Hoe ik het nu heb:

SELECT difference(last("value")) / 1000 FROM "Usage" WHERE $timeFilter GROUP BY time(12h) fill(null)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:40
Knielen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:14:
Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb nu mijn opwek van de zonnepanelen in Grafana staan en zie netjes wat ze de laatste 12/24 uur hebben opgewekt. Alleen wil ik het niet weten van de laatste 24 uur, maar van vandaag. Als ik nu bijvoorbeeld kijk dan zie ik ook de opwek van de laatste uurtjes van gisteren er nog bij opgeteld, logisch, maar dat wil ik dus niet. Hoe ik het nu heb:

SELECT difference(last("value")) / 1000 FROM "Usage" WHERE $timeFilter GROUP BY time(12h) fill(null)
In de interface van het dashboard selecteer ik 'today' . Welke term dat voor de query is.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
flexje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:13:
[...]

Hier zat ik ook gelijk aan te denken. Als je de app opent, dan naar instellingen>Hue Bridges en vervolgens op de (i) klikken. Daar kun je onder netwerk instellingen een vast ip adres geven (of gewoon dhcp uitzetten)

Probeer dat even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:18:
[...]

Hier zat ik ook gelijk aan te denken. Als je de app opent, dan naar instellingen>Hue Bridges en vervolgens op de (i) klikken. Daar kun je onder netwerk instellingen een vast ip adres geven (of gewoon dhcp uitzetten)

Probeer dat even!
Beter vanaf de router/dhcp server instellen.
Als je je hue bridge een keer een reset geeft hoef je dan niet meer dat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:52:
Na al jullie hulp, ben ik erachter gekomen dat dit best verslavend is :)
Haha, dat is goed om te horen. :9
Dit werkt met de onderstaande code, er zit alleen een vertraging in van een seconde of 8 a 10.
Wat is de switch 'TV kijken' en wanneer wordt deze geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 17:23
Theone098 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:48:
[...]

In de interface van het dashboard selecteer ik 'today' . Welke term dat voor de query is.... ?
Dat betekend dan wel dat je voor al je grafieken en gauges alleen van vandaag ziet toch? Het is niet mogelijk om van bijvoorbeeld de zonnepanelen alleen vandaag te zien en van de slimme meter van de afgelopen 24 uur? Naja, met today kom ik al een heel eind, ik zat totaal op de verkeerde plek te zoeken kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
[...]

Yep, maar ik heb iets gelezen op reddit dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de plaats van de hub. Straks even verzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:40
Knielen schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Dat betekend dan wel dat je voor al je grafieken en gauges alleen van vandaag ziet toch? Het is niet mogelijk om van bijvoorbeeld de zonnepanelen alleen vandaag te zien en van de slimme meter van de afgelopen 24 uur? Naja, met today kom ik al een heel eind, ik zat totaal op de verkeerde plek te zoeken kennelijk.
Jawel, alleen moet je dan een grafiek toevoegen aan het dashboard. Dit kan niet in 1 grafiek voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Haha, dat is goed om te horen. :9

[...]

Wat is de switch 'TV kijken' en wanneer wordt deze geactiveerd?
[...]

Ik geef een commando aan Google home.
- 'hey google, zet TV aan"
- Google geeft signaal aan harmony hub.
- de tv en versterker worden aangezet
- nu duurt het ongeveer 8 a 10 seconden voordat de lampen naar de gewenste instelling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:37:
Ik geef een commando aan Google home.
- 'hey google, zet TV aan"
- Google geeft signaal aan harmony hub.
- de tv en versterker worden aangezet
- nu duurt het ongeveer 8 a 10 seconden voordat de lampen naar de gewenste instelling gaan.
Maar hoe wordt de trigger ''TV kijken' geactiveerd? Wat voor hardware o.i.d. zit daarachter?

Overigens zit er nog een klein foutje in je script, wanneer je maar één trigger hebt moet er geen comma achter staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'TV kijken' --HIER STOND DE COMMA
        }
    },
            else
        end
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

bloedcel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:59:
[...]

Yep, maar ik heb iets gelezen op reddit dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met de plaats van de hub. Straks even verzetten.
Je Hue is toch bekabeld? De error zie je toch in domoticz? Dit zou dus niks te maken hebben met het bereik van je zigbee netwerk. Buiten dat om, je lampen zorgen ook voor een groter netwerk.

Ik neem aan dat 'TV kijken' gewoon een virtual switch/dummy is in Domoticz?

Heb je de Hue bridge gewoon geimporteerd in Domoticz en zo ook je lampen? Probeer dan eens 1 lamp te schakelen ipv een groep en zonder de .checkFirst()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Maar hoe wordt de trigger ''TV kijken' geactiveerd? Wat voor hardware o.i.d. zit daarachter?

Overigens zit er nog een klein foutje in je script, wanneer je maar één trigger hebt moet er geen comma achter staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
return {
    active = true,
    on = {
        devices = {
            'TV kijken' --HIER STOND DE COMMA
        }
    },
            else
        end
    end
}
Nee ik heb de harmony hub ooit toegevoegd in de Google home app, daar kon ik toen een commando invoeren en wat er dan moest gebeuren. Toen heb ik als commando "zet tv aan" gebruikt. En de TV kijken die je ziet in mijn script is automatisch geïmporteerd vanuit de harmony hub. Ik heb namelijk een activiteit toegevoegd in de harmony hub die 'TV kijken' heet daarmee gaat mijn versterker en tv aan.

Dus kort gezegd is 'TV kijken' automatisch geïmporteerd vanuit de harmony hub toen ik deze heb toegevoegd in Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:01:
Ik heb namelijk een activiteit toegevoegd in de harmony hub die 'TV kijken' heet daarmee gaat mijn versterker en tv aan.

Dus kort gezegd is 'TV kijken' automatisch geïmporteerd vanuit de harmony hub toen ik deze heb toegevoegd in Domoticz
Ik begrijp het. Die variable wordt dus hoog op het moment dat de Harmony Hub het signaal krijgt. Wellicht zit er een beetje vertraging in op het uitvoeren daarvan. Kan je ook zien wat de vertraging veroorzaakt? Is het de hub of duurt het lang voordat de lampen aangaan op het moment dat er een signaal is gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
flexje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Je Hue is toch bekabeld? De error zie je toch in domoticz? Dit zou dus niks te maken hebben met het bereik van je zigbee netwerk. Buiten dat om, je lampen zorgen ook voor een groter netwerk.

Ik neem aan dat 'TV kijken' gewoon een virtual switch/dummy is in Domoticz?

Heb je de Hue bridge gewoon geimporteerd in Domoticz en zo ook je lampen? Probeer dan eens 1 lamp te schakelen ipv een groep en zonder de .checkFirst()
Ga ik even proberen, echter is de checkFirst juist niet handig om te kijken of ze al gedimt zijn? Of beter gezegd, wanneer zou je dat commando wel of niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Ik begrijp het. Die variable wordt dus hoog op het moment dat de Harmony Hub het signaal krijgt. Wellicht zit er een beetje vertraging in op het uitvoeren daarvan. Kan je ook zien wat de vertraging veroorzaakt? Is het de hub of duurt het lang voordat de lampen aangaan op het moment dat er een signaal is gegeven?
De tv en versterker en tv gaan vrijwel direct aan dit werkt gewoon precies zoals voorheen. Echter de lampen duurt een seconden of 8 a 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:02:
Ga ik even proberen, echter is de checkFirst juist niet handig om te kijken of ze al gedimt zijn? Of beter gezegd, wanneer zou je dat commando wel of niet gebruiken?
Uiteindelijk is de checkFirst() wel handig, maar als er iets in je script niet werkt is het verstandig om zo simpel mogelijk te beginnen.
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:06:
De tv en versterker en tv gaan vrijwel direct aan dit werkt gewoon precies zoals voorheen. Echter de lampen duurt een seconden of 8 a 10
Dat begrijp ik. Maar komt dat dus doordat je 'TV Kijken' bitje pas na 8 tot 10 seconden hoog wordt of dat de lampen pas na 8 tot 10 seconden reageren? Je kan dit controleren door in de logging te kijken dan wel een regel in je scrip toe te voegen dat hij tekst schrijft:

code:
1
print("de tekst")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Uiteindelijk is de checkFirst() wel handig, maar als er iets in je script niet werkt is het verstandig om zo simpel mogelijk te beginnen.

[...]

Dat begrijp ik. Maar komt dat dus doordat je 'TV Kijken' bitje pas na 8 tot 10 seconden hoog wordt of dat de lampen pas na 8 tot 10 seconden reageren? Je kan dit controleren door in de logging te kijken dan wel een regel in je scrip toe te voegen dat hij tekst schrijft:

code:
1
print("de tekst")
Ik denk dat zijn tv etc niet door domoticz geschakeld wordt, alleen de lampen...

Trouwens, om wat voor lampen gaat het?

[ Voor 3% gewijzigd door flexje op 23-08-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
flexje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat zijn tv etc niet door domoticz geschakeld wordt, alleen de lampen...
Volgens mij is het precies dat. Het commando 'TV kijken' wordt direct uitgevoerd nadat ik het zeg tegen google. Op dat moment zou domoticz dus moeten reageren en de lampen aanzetten.

Ik ga in ieder geval proberen om het met 1 lamp te doen ipv een groep. En even de checkFirst eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rens-br schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

[...]

code:
1
print("de tekst")
Maakt het nog uit waar ik deze code toevoeg ik het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Volgens mij is het precies dat. Het commando 'TV kijken' wordt direct uitgevoerd nadat ik het zeg tegen google. Op dat moment zou domoticz dus moeten reageren en de lampen aanzetten.

Ik ga in ieder geval proberen om het met 1 lamp te doen ipv een groep. En even de checkFirst eruit halen.
Wat versta jij onder uitgevoerd? Uitgevoerd in Domoticz of schakeling van je tv en versterker? Hoe zit je koppeling tussen domoticz en je google assistant? Ik geloof niet dat na het aanzetten van de TV kijken dummy een vertraging zit van 8 sec. Dit is denk ik tussen het versturen van de opdracht naar Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:31:
Het commando 'TV kijken' wordt direct uitgevoerd nadat ik het zeg tegen google. Op dat moment zou domoticz dus moeten reageren en de lampen aanzetten.
Maar kan je dus in de logfile ook terugvinden dat het bitje ook meteen hoog wordt?
ivootjuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:32:
Maakt het nog uit waar ik deze code toevoeg ik het script?
In principe niet, maar ik zou er meerdere toevoegen:
code:
1
2
3
4
print("in de loop")
print("Lamp zou aan moeten gaan")
<rest van de code>

Zoals ze wel eens zeggen. Meten is weten en dat geld dan ook voor code.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 23-08-2019 14:37 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!