Hallo allen,
Ik kom af en toe weer in dit topic kijken (laatste keer was in deel 3! Dus heb veel gemist!)
Is er in de tussentijd al een een hoop geschreven in dit topic, maar ondanks de zoekfunctie heb ik mijn vraag niet gevonden.
Vraag algemeen;
Zijn er al betrouwbare (en betaalbare) stekkerblokken?
Eigen inzet;
Domoticz Wiki; Greenwave PowerNodes 1 and 6 socket version with power measurement, also known as Nuon Smart Plug 1 and 6
Deze wordt helaas niet meer gemaakt en is EOL (bron;
Fibaro forum)
Ook heb ik een
Xiaomi powercord gevonden, maar nog niet de koppeling met domoticz.
Sonoff 4channel gebruiken, nadeel is geen eigen behuizing waardoor lomp als ik dit systeem in een behuizing bouw. Daarbij werkt dit niet met stekkers en moet zelf verloop stekkers/kabels maken of stekkers van apparatuur knippen. No-Go.
Meerdere "single units" zoals de
Neo Coolcam Power Plug. Vraag is of deze goed werken als er 3 naast elkaar zitten in het zelfde verlengsnoer. KAKU 433mHz stoort elkaar als ze naast elkaar zitten.
Mijn situatie
Ik heb bij de bank de volgende apparaten op 1 verlengsnoer;
- Platenspeler
- Voorversterker platenspeler (Altijd aan)
- Lamp met Klik-Aan-Klik-Uit
- Harmony One afstandbediening (Altijd aan)
- Dual USB blok met 2 kabels om de telefoons op te laten als we in de woonkamer zitten (Altijd aan)
Aan de andere kant;
- Raspberry Pi (Altijd aan, is ook de bedoeling. Dit is mijn DomoPi)
- Xiaomi Vacuum (Altijd aan)
- Xiaomi Mijia/Aqara Hub (Altijd aan)
Achter het TV Meubel
- Modem (Altijd aan)
- Router (Altijd aan)
- Vaste telefoon (Altijd aan)
- TV (Altijd aan)
- PS3 (zet ik altijd uit dmv knop op de achterkant)
- IR Extender (Altijd aan)
- UPC Decoder (Altijd aan)
- A/V Versterker (Altijd aan)
- Raspberry Pi (Altijd aan, is ook de bedoeling. Draait Pi-Hole en PiVPN op)
Mijn wens
Minder stroomverbruik! De huidige verlengsnoeren vervangen voor "slimme" zodat ik per apparaat kan schakelen.
Zoals je kan zien, staan er erg veel apparaten 24/7 op het net in een standby modus of laad modus. Er zijn apparaten die dit moeten (Modem, Router, Vaste telefoon, Pi's, Xiaomi Hub) maar eigenlijk het grootste deel kan uit.
Wij kijken weinig TV, dus de TV, IR Extender en de UPC decoder kunnen vaker uit dan standby.
Dit zelfde geld voor de platenspeler en de losse voorversterker.
De Harmony One en de Xiaomi Vacuum wil ik eigenlijk na 23:00 uur "aan" zetten en tegen de ochtend weer uit. Zodat ze in dal tarief laden.
Ik wil niet per verlengsnoer schakelen zoals de
Klik-Aan-Klik-Uit verlengsnoer of een enkele KAKU voor het verlengsnoer. Omdat ik dan niet de enkele lamp of een laad-programma kan schakelen.
Daarbij wil ik eigenlijk ook geen 433mHz apparaten meer (ik heb wel de RFXCom, maar het KAKU spul wat ik nu heb, is met moeite gepositioneerd zodat ik nu 90% goede ontvangst heb)
Helaas kan ik geen stekkerblokken vinden, die door Domoticz ondersteund worden (volgens de Wiki) en de diverse "wifi powercords working with ITTT, Alexa and Google" op Aliexpress vertrouw ik niet direct. Xiaomi heeft er ook enkele, vertrouw hun meer op kwaliteit, maar weet niet of ze werken met Domoticz.
Mijn vraag concreet
Zijn er verlengblokken / verlengsnoeren beschikbaar voor Domoticz
Zijn deze dan ook per poort / socket aan te sturen
Is de Xiaomi versie (mits mogelijk) een betrouwbaar product? (heb diverse producten, dus denk zelf van wel)
Is een alternatief, zoals meerdere Coolcams een optie?
Dank :-)
Bedankt voor het lezen van deze lap tekst. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven.