Weer een dzvents probleempje.
Ik heb zojuist mijn opentherm gateway USB vervangen voor een ethernet versie. Werkt prima, alle devices komen netjes binnen in domoticz.
Nu had ik een CV Automodus script in dzvents draaien, ging allemaal prima.
Maar nu met de nieuwe OTGW wil het volgende niet werken:
Ik krijg dan de melding dat een string word vergeleken met een int:
dzvents herkent de woonkamer temperatuur niet als temperatuur sensor denk ik. Terwijl het wel als temp. sensor in domoticz staat.
EDIT: Ik heb het wel werkend gekregen door de tonumber() te gebruiken bij de wk.temperature en cv.setPoint maar het zou ook zonder moeten werken, heeft ie voorheen wel altijd gedaan namelijk.........
Ik heb zojuist mijn opentherm gateway USB vervangen voor een ethernet versie. Werkt prima, alle devices komen netjes binnen in domoticz.
Nu had ik een CV Automodus script in dzvents draaien, ging allemaal prima.
Maar nu met de nieuwe OTGW wil het volgende niet werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| local cv = dz.devices('Woonkamer Setpoint') -- Room Setpoint local lk = dz.devices('Lionels Kamer') local wk = dz.devices('Woonkamer Temperatuur') -- Woonkamer Temperatuur if(wk.temperature >= cv.setPoint) then cv.updateSetPoint(wk.temperature+1) dz.log('CV aan het verwarmen naar ' .. cv.setPoint .. ' graden') |
Ik krijg dan de melding dat een string word vergeleken met een int:
code:
1
2
3
4
| 2019-02-09 21:07:00.405 Status: dzVents: Info: ------ Start internal script: CV Setpoint:, trigger: every 1 minutes 2019-02-09 21:07:00.427 Status: dzVents: Error (2.4.7): An error occured when calling event handler CV Setpoint 2019-02-09 21:07:00.428 Status: dzVents: Error (2.4.7): ...moticz/scripts/dzVents/generated_scripts/CV Setpoint.lua:15: [b]attempt to compare string with number[/b] 2019-02-09 21:07:00.428 Status: dzVents: Info: ------ Finished CV Setpoint |
dzvents herkent de woonkamer temperatuur niet als temperatuur sensor denk ik. Terwijl het wel als temp. sensor in domoticz staat.
EDIT: Ik heb het wel werkend gekregen door de tonumber() te gebruiken bij de wk.temperature en cv.setPoint maar het zou ook zonder moeten werken, heeft ie voorheen wel altijd gedaan namelijk.........
[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 09-02-2019 21:28 ]
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."