Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Weg
Ik ook nog niet, kan wel komenNew Yorker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:54:
Ik zie geen reden om opnieuw in te stappen.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Kennis delen > DM
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
En na de stijging die mogelijk volgt is het ook niet slim om in te stappenNew Yorker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:54:
Ik zie geen reden om opnieuw in te stappen.
Ik weet ook niet of ik nu nog in zou stappen, maar, ik weet wel dat ik gisteren en eergisteren leuke kleine stijgingen heb meegepakt, en de afgelopen weken iedere keer de >100-200 Dollar stijgingen van Bitcoin heb gemist.
Mijn gevoel zegt nog steeds dat we op de langere termijn gaan dalen, maar, het feit dat we al wat langer in deze regionen zitten en de 12h en 1d charts mij geen duidelijkheid geven, is voor mij een indicatie dat ik het er deze keer wel op wil gokken. Ik blijf dus nog even zitten, totdat er duidelijkheid is en als dat omlaag is, dan is dat maar zo. Normaal gesproken ben ik erg voorzichtig, maar soms moet je een gokje wagen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Dat verklaart waar we zitten wel een beetje.
[ Voor 95% gewijzigd door loonatick78 op 04-01-2019 18:06 ]
Degene die nu ingestapt zijn willen ook niet uitstappen. Deze zone is gewoon een belangrijk punt, breken we naar beneden is dat erg bearish, breken we omhoog word ik daar wel behoorlijk bullish van. (moet het volume dit keer wel mooi zijn.)wehave schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:03:
Dus komt er op neer dat niemand wilt instappen![]()
Dat verklaart waar we zitten wel een beetje.
Nu kopen is precies kopen waar de beslissing voor verder omhoog of verder omlaag genomen gaat worden.loonatick78 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:05:
Ik denk dat we gaan stijgen, ga er weer voor.
Dus veel winst of veel verlies.PilatuS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:08:
[...]
Nu kopen is precies kopen waar de beslissing voor verder omhoog of verder omlaag genomen gaat worden.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Klopt.
Persoonlijk wacht ik op zulke punten altijd tot de richting duidelijk is. Kopen op weerstand is een slecht plan, er net boven niet.
Fortune favors the braveBushalte schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:11:
Ik ben net ingestapt, dus het zal wel veel verlies worden ha
Ik gun je veel winst, begint altijd bij 1 iemand
[ Voor 66% gewijzigd door dabla op 04-01-2019 18:16 ]
Daar gaan we lekker doorheen.dabla schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:14:
Denk dat we eerst nog eens de 3.7k gaan testen

Pak voor de grap is het grotere plaatje erbij sinds we door de 6k zijn gezakt.
Ziet dat er bullish uit? Naar mijn idee niet.
De lijntjes die ik daar heb getrokken van de belangrijke zone waar we nu inzitten zijn niet super mooi maar geven wel een beeld. Er zit iedergeval weer een grote move aan te komen naar mijn idee, ik ga voor omlaag. Sorry
Hoop omhoog.
Omhoog vanuit de 3.6 - 3.7 zoneTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:20:
[Afbeelding]
De lijntjes die ik daar heb getrokken van de belangrijke zone waar we nu inzitten zijn niet super mooi maar geven wel een beeld. Er zit iedergeval weer een grote move aan te komen naar mijn idee, ik ga voor omlaag. Sorry![]()
Hoop omhoog.

Dat hebben we hier al gedaan, zonder echt veel succes of een TOP vervolg. Hoe reëel is het dat men dan nog geloof heeft in een tweede poging die wel lukt?
Naar mijn mening moeten we vanaf hier ergens omhoog gaan om bullish te blijven. Gaan we onder de 3.7k wordt het pijnlijk denk ik.
Precies mijn gedachte. BTC beweegt naar mijn idee nu iets te lang zijwaarts. Ja, er is wel volatiliteit, maar uitgezoomd op een wat grotere kaart stelt het allemaal niet zoveel voor. Doet me denken aan de zijwaartse beweging na de 7400. Toen dachten velen dat er een nieuwe bullrun zat aan te komen omdat het einde van het jaar in zicht kwam. Een stijging omdat het moet. Dat gevoel heb ik nu ook met die zgn inverse H&S. Het moet stijgen omdat het moet want kijk eens naar dat patroon. Ik zeg niet dat het niet meer kan, want de support op 3600-3700 lijkt voor nu wel erg sterk maar toch stijgt het maar niet. Ik denk dat we weer eens flink moeten zakken om voordat we weer omhoog kunnen.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:20:
[Afbeelding]
De lijntjes die ik daar heb getrokken van de belangrijke zone waar we nu inzitten zijn niet super mooi maar geven wel een beeld. Er zit iedergeval weer een grote move aan te komen naar mijn idee, ik ga voor omlaag. Sorry![]()
Hoop omhoog.
Klopt, maar langs de andere kant zou het ook niet de eerste keer zijn dat we zoiets zien en mocht de inverse H&S nog altijd van toepassing zijn.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:26:
[...]
[Afbeelding]
Dat hebben we hier al gedaan, zonder echt veel succes of een TOP vervolg. Hoe reëel is het dat men dan nog geloof heeft in een tweede poging die wel lukt?
Naar mijn mening moeten we vanaf hier ergens omhoog gaan om bullish te blijven. Gaan we onder de 3.7k wordt het pijnlijk denk ik.
Ik hoop het beste!

Over 1,5 uur een zwaar gevecht waar de bears het even lijken te winnen, maar uiteindelijk m'n hele bordje leeggegeten.
Verwijderd
Interessant... Alleen groene candles!Chris.nl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:48:
'k Heb net een TA-Salade gemaakt op de 15 minutenschaal.
[Afbeelding]
Over 1,5 uur een zwaar gevecht waar de bears het even lijken te winnen, maar uiteindelijk m'n hele bordje leeggegeten.
*schuift 5k naar Binance*
@Chris.nl jouw TA maakt me behoorlijk bullish dus begin aan de mijne te twijfelen.
Hu? Bullish turned bearish Tom die voorheen gekend was als The Shorter wordt weer bullish?Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:57:
Weetje wat, ik close mijn short wel gewoon. Ik ga wel even aan de zijlijn staan kijken, ik short of long wel weer als er een keuze is gemaakt.
@Chris.nl jouw TA maakt me behoorlijk bullish dus begin aan de mijne te twijfelen.
Niet nog ergens een rode peper liggen ofzo ?Chris.nl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:48:
'k Heb net een TA-Salade gemaakt op de 15 minutenschaal.
[Afbeelding]
het kan snel gaan.. Nee ik ben nog steeds wel bearish maar ik wil de profits van m'n short straks niet in rook zien opgaan vanwege een groene dildo. Ik short wel weer als er een bevestiging komt van verdere daling. Ik ga long als Bitcoin eindelijk die groene candle gaat pakken! We moeten echt die neckline van de H&S breken (ongv. 3900 nu) dan wordt het leuk, wellicht.dabla schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:04:
[...]
Hu? Bullish turned bearish Tom die voorheen gekend was als The Shorter wordt weer bullish?

Dit is een no trade zone..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Klopt, maar we hebben 2 dagen geleden al gezien hoe moeilijk het was deze te breken, volgens mij is deze van hetzelfde kaliber als de 6k. Is inderdaad een no trade zone.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:08:
[...]
het kan snel gaan.. Nee ik ben nog steeds wel bearish maar ik wil de profits van m'n short straks niet in rook zien opgaan vanwege een groene dildo. Ik short wel weer als er een bevestiging komt van verdere daling. Ik ga long als Bitcoin eindelijk die groene candle gaat pakken! We moeten echt die neckline van de H&S breken (ongv. 3900 nu) dan wordt het leuk, wellicht.![]()
Dit is een no trade zone..
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik kan je vertellen dat je voor pepers kweken bij @Verwijderd moet zijn, die is daar echt een master inPilatuS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:05:
[...]
Niet nog ergens een rode peper liggen ofzo ?
Hier komen morgen ook 10 verschillende peper zaadjes binnen, hij heeft mij enthousiast gemaakt...
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Meestal stijgt BTC sluipenderwijs in het weekend, is mij telkens weer opnieuw opgevallen.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
I broke even on my ETH short. I decided to wait for more confirmation. pic.twitter.com/0SroQvSNQE
— Philakone (@PhilakoneCrypto) 4 januari 2019
Philakone is uit zijn ETH short gestapt. Dat zag ik al aankomen natuurlijk, daarom was ik vanochtend al ingestapt
[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 04-01-2019 21:05 ]
Damnn, had gehoopt dat er al reden was tot actie ondernemen. De koers doet echt werkelijk helemaal niks he. Heb op delta een alertje voor > 3800 en < 3720, hoop toch straks m'n tellie te zien trillen.
yep is surplacen at the momentTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:30:
*kijkt naar de chart*
Damnn, had gehoopt dat er al reden was tot actie ondernemen. De koers doet echt werkelijk helemaal niks he. Heb op delta een alertje voor > 3800 en < 3720, hoop toch straks m'n tellie te zien trillen.
Kijkt naar chart, snapt er geen kut van. Gaat verder met hodlen.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:30:
*kijkt naar de chart*
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Zei ik een week tot een paar weken geleden nog - niet gek op kijken als we een tijdje sideways gaan. Is ook niets om over in paniek te raken. Is heel gebruikelijk na de actie die we gezien hebben de laatste tijd zowel omhoog als omlaag.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:30:
*kijkt naar de chart*
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Dat kan normaal gesproken niet. F5 eens? En welke exchange?Klaas25 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:40:
Hoe kunnen orders die voor hogere verkoopprijs dan mijne staat al weggesnoept worden? Mijne blijft staan
Op Binance zie ik dat ook weleens, maar, dan heb ik een tab al meerdere uren open staan en vernieuwt die niet goed meer. Even de pagina verversen en het probleem is vaak opgelost.
Klaas25 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:40:
Hoe kunnen orders die voor hogere verkoopprijs dan mijne staat al weggesnoept worden? Mijne blijft staan

[ Voor 60% gewijzigd door ggj87 op 04-01-2019 21:43 ]
Binance inderdaad. Me 1e en gelijk laatste trade lolTaro schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:42:
[...]
Dat kan normaal gesproken niet. F5 eens? En welke exchange?
Op Binance zie ik dat ook weleens, maar, dan heb ik een tab al meerdere uren open staan en vernieuwt die niet goed meer. Even de pagina verversen en het probleem is vaak opgelost.
Succes! Hier gaan ze volgende week de opstartfase in. En over een week of 6 de tomaten. Groeit er iig nog íets. Van de pf hoeven we het niet te hebben momenteel.Taro schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:22:
[...]
Ik kan je vertellen dat je voor pepers kweken bij @Verwijderd moet zijn, die is daar echt een master in
Hier komen morgen ook 10 verschillende peper zaadjes binnen, hij heeft mij enthousiast gemaakt...
Mja, is wel ff wennen. Laatste tijd hebben we constante actie eigenlijk van een paar procent. Sinds de 6k eigenlijk alleen maar mooie swings gehad, gisteren ook nog.DAMAGE schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:40:
[...]
Zei ik een week tot een paar weken geleden nog - niet gek op kijken als we een tijdje sideways gaan. Is ook niets om over in paniek te raken. Is heel gebruikelijk na de actie die we gezien hebben de laatste tijd zowel omhoog als omlaag.
1 dag zonder actie is toch wel ff wennen
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Maar was dat nu inderdaad de oorzaak? Was je order dus al ingevuld?Klaas25 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:43:
[...]
Binance inderdaad. Me 1e en gelijk laatste trade lol
Ps. al eerder door anderen aangegeven, kijk even op https://media.dumpert.nl/...hil_tussen_me_en_mijn.jpg.
Nee gelukkig niet. Die heb ik toen nog verkocht voor 1200 sat per stuk, zag ze laatst nog op 400 sat staan haha. Nu wel een beste pump, maarja. Dat project is echt half-dood nu
Als buikje strak goed rond is, gaan het los misschien. Rond de 4k, alles weer verkopen en 20.procent bewaren voor flinke dump en dan weer van voren af aan.
Klopt maar als je uit zoomed zie je dat we al een tijdje in dezelfde range lopen te kloten. Maar in mijn optiek juist een goed teken.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:45:
[...]
Mja, is wel ff wennen. Laatste tijd hebben we constante actie eigenlijk van een paar procent. Sinds de 6k eigenlijk alleen maar mooie swings gehad, gisteren ook nog.
1 dag zonder actie is toch wel ff wennen
[ Voor 56% gewijzigd door Thommie.nl op 04-01-2019 21:54 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM

Nee, niet dalen, doorzetten!!!
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 04-01-2019 21:55 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Urrim op 04-01-2019 21:56 ]
Komt wel goed komende dagen
Ze timmeren weer lekker aan de weg hoor. Ik begin weer te geloven in het project. Ben er laatst weer in gestapt, dus dit is een mooie opsteker.Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:50:
[...]
Nee gelukkig niet. Die heb ik toen nog verkocht voor 1200 sat per stuk, zag ze laatst nog op 400 sat staan haha. Nu wel een beste pump, maarja. Dat project is echt half-dood nu
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Dead cat bounce, maar goed gezien!Thommie.nl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:53:
There we go, of is het een engine test
Dit is tientjeswerk waar we al een tijdje mee dood worden gegooid.DAMAGE schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:55:
Dit zijn een paar groene staven en die maken nog een uptrend. Daar zijn dagen voor nodig. Maar een beetje omhoog is altijd leuk.
Maar omdat de range zo klein is lijkt het heel wat zo'n groene kaars.
Als ik de afgelopen 2 weken niet gekeken had was er niks veranderd. En dan zeggen ze dat het volatiel is.burnebie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:00:
[...]
Dit is tientjeswerk waar we al een tijdje mee dood worden gegooid.
Maar omdat de range zo klein is lijkt het heel wat zo'n groene kaars.
Met meer longs dan shorts kun je toch geen shortsqueeze meer doen? En een longsqueeze is toch juist een dump?LONG SHORT
BTC: 52% 48%
Long: 33,100 BTC
Short: 30,696 BTC
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
NEO en ONT doen maar zwakjes mee en kwamen daar voor dezelfde hoeveelheid USD bij lange na niet aan. ADA haalde het zo te zien ook niet bij ETH. ONT, NEO en ADA zijn alweer aan het terugkrabbelen, ETH stijgt door. Voor mij een bevestiging dat vooralsnog, met de hardfork en 2 airdrops in het vooruitzicht, ETH de beste keuze is op dit moment.
Denk zelf dat ik gewoon lekker in BTC blijf zonder een long of short te doen. Ik wacht het wel ff af.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Zeker, ik ben tov mijn post @ 16:40 toen ik op -170 Dollar stond inmiddels weer >335 Dollar gestegenTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:06:
Bitcoin pumpje stelt weinig voor maar ETH joh! Ziek hoor.
NiceTaro schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:14:
[...]
Zeker, ik ben tov mijn post @ 16:40 toen ik op -170 Dollar stond inmiddels weer >335 Dollar gestegenDeze keer goed gegokt, hopelijk kakt het niet weer in...

Wel opvallend dat die 3.8k niet breek op bitmex. Dat moet voor m'n gevoel echt breken, anders is dit een klassieke bull trap.
@Chris.nl Je TA komt uit trouwens, bedankt voor het delen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
PSN - ps4 : sir_kowlier
Wat dacht je van de double tops op BTC, deze op een groter timeframe:

En nu deze, voor de short term erg belangrijk op een klein timeframe:

We moeten de 3.8k breken anders ga ik me inladen met shorts, vooral op ETH.
3.8 lijkt alsnog niet doorbroken, wil geen spijt krijgen als hij er toch doorgeraaktTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:15:
[...]
Nice![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel opvallend dat die 3.8k niet breek op bitmex. Dat moet voor m'n gevoel echt breken, anders is dit een klassieke bull trap.
Rookworst zonder r is ook worst.
[ Voor 76% gewijzigd door dabla op 04-01-2019 22:43 ]
ProofOfSalad is infallible, maar ik zat er wel een beetje naast qua hoogte balkjes en tijdspanneTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:15:
Voor mij hetzelfde. Gaat iedergeval de mooie kant op, denk wel dat ik 'm straks weer close voor de profit want zie deze candle te weinig volume oppikken. We zullen zien.dabla schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:40:
Ingestapt, na 2 groene Candles en op constant 3820 was ik overtuigd
Dat kan alleen als BTC/USDT stijgt. De pariteitsbots waaronder die van mij kopen elk minimaal verschil weg hoor. Volautomatisch.ggj87 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:44:
ETH/USDT stijgt verder maar ETH/BTC nog niet.
SL ingesteld op 3319 euro, zalig als je het juist kan meepikken, zoniet was dit een gemiste kans, maar goed er staat ons een zwaardere noot te kraken!Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:44:
[...]
Voor mij hetzelfde. Gaat iedergeval de mooie kant op, denk wel dat ik 'm straks weer close voor de profit want zie deze candle te weinig volume oppikken. We zullen zien.

[ Voor 16% gewijzigd door dabla op 04-01-2019 22:47 ]
https://amfeed.com/
Zie je toch mooi de volumes en hoe het sentiment is.
Thx die kende ik nietwehave schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:49:
@Tominatie jij had toch deze link gedeeld?
Yep leuke site om in de gaten te houden, maar vindt dit pumpje niet erg overtuigend.wehave schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:49:
@Tominatie jij had toch deze link gedeeld?
Hoop toch op wat meer..!
Ik ook, maar goed kon het niet laten, dus maar ingestapt, hoe noemen ze dat ook weer?Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:54:
[...]
Yep leuke site om in de gaten te houden, maar vindt dit pumpje niet erg overtuigend.![]()
Hoop toch op wat meer..!
Nou weetje wacht, ik rij dit pumpje nog even mee. Lol, gaat PIVX er net weer vlammed vandoor. Wat een prachtcoin is dat toch ook. Alstie stil valt kopen.. ritje meerijden: 15%.Malarky schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:38:
ADA/ETH is bijna op zijn all time low aangekomen. ADA/USDT ziet er ook perfect uit, als een rakketbasis vlak voor de launch. Hoewel ik nog aan het wachten ben op PIVX/ETH, stap ik toch graag over.
Ik ben af en toe een laatbloeier.. zo nu weer. Maar als je schrijft dat ETH de beste keuze is, daar bedoel je dan mee dat je i.p.v. BTC koopt, je ETH koopt en dan de alt/ETH pair neemt i.p.v. alt/BTC pair omdat qua dollars de ETH pair harder stijgt dan de BTC pair. Correct?Taro schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:05:
Wel mooi om te zien bij de pump van zojuist: Laten we zeggen dat het max 40 USDT per 1 Bitcoin was, maar, het was 50-65 Dollar voor een zelfde hoeveelheid Ethereum....
NEO en ONT doen maar zwakjes mee en kwamen daar voor dezelfde hoeveelheid USD bij lange na niet aan. ADA haalde het zo te zien ook niet bij ETH. ONT, NEO en ADA zijn alweer aan het terugkrabbelen, ETH stijgt door. Voor mij een bevestiging dat vooralsnog, met de hardfork en 2 airdrops in het vooruitzicht, ETH de beste keuze is op dit moment.
Ik ben m´n hele crypto leven al gefocused op BTC, dat ik de alle ETH pairs links heb laten liggen

Alleen nu al hoop ik dat dit een fake-out wasTominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:38:
Ok ik word een bull nu, ik ga long. Tijd voor een retest van 3.9k.
Zou mij niet verwonderen vrees ik, maar we zien wel.LED-Maniak schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:05:
[...]
Alleen nu al hoop ik dat dit een fake-out was
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Een pair waarmee je een coin koopt maakt op zich niet uit, behalve bijvoorbeeld bij HOT, waar het aantal Bitcoin sats enorm laag is (10-15 sats, stappen dus: 7-10% per stuk), dan maakt een ETH pair wel uit, omdat de stapjes kleiner zijn tov BTC (Je kunt dus ipv tussen 12 en 13 BTC sats, tussen xxx en yyy (bijv. 0,3%) ETH sats/gwei handelen, waardoor je minder grote stappen maakt).Sahara schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:05:
[...]
Ik ben af en toe een laatbloeier.. zo nu weer. Maar als je schrijft dat ETH de beste keuze is, daar bedoel je dan mee dat je i.p.v. BTC koopt, je ETH koopt en dan de alt/ETH pair neemt i.p.v. alt/BTC pair omdat qua dollars de ETH pair harder stijgt dan de BTC pair. Correct?
Ik ben m´n hele crypto leven al gefocused op BTC, dat ik de alle ETH pairs links heb laten liggen. Maar resultaat hiervan is dat ik door een gedaalde BTC bij m´n switch van USDT naar BTC op ca. $4000 naar whatever het nu waard is, vs. mijn gestegen ZIL ik maar marginaal profiteer omdat BTC daalde in de tussentijd.
Maar, op dit moment stijgt ETH in USD waarde sneller dan dat Bitcoin in USD waarde stijgt:
Stel dat je voor 3770 USD aan Bitcoin had gekocht, dan was dat 3810 USD waard geworden na die pump.
Stel dat je voor 3770 USD aan Ethereum had gekocht, dan was dat 3835 USD waard geworden na die pump.
Ik handel altijd vanuit USDT in een bear market, in een bull market handel ik met BTC of ETH, of een verdeling daartussen. Een BTC vs ETH pair doet het in Dollars/USDT nooit veel anders, MAAR, als je doelstelling is om meer BTC of meer ETH te vergaren, los van de Dollar/Euro waarde ervan, dan is het op dit moment dus beter om in ETH pairs te handelen dan in BTC pairs, omdat ETH in USDT waarde sneller stijgt, mits je na het handelen dus in ETH blijft zitten en niet teruggaat naar USD(T) of BTC.
Als je dus uitgaat van een stijgende waarde van ETH tov USD en daarnaast uitgaat van ETH die sneller stijgt in USD waarde dan Bitcoin, dan is handelen in ETH pairs wel lucratiever, omdat je daarmee steeds terugvalt op ETH ipv Bitcoin en dus iedere sat/gwei die je extra bij elkaar handelt ook nog meer USD(T) oplevert.
De pair an sich maakt dus niet zoveel uit, USDT/ADA of BTC/ADA of ETH/ADA is in USDT waarde exact hetzelfde waard, dus heb je eenmaal ADA, dan maakt het pair waarmee je die hebt gekocht niet uit, maar, als je daytrade met ADA als ETH/ADA pair tov BTC/ADA, en daarna ETH hold en ETH stijgt in USD(T) waarde sneller/meer dan Bitcoin, dan is dat een erg slimme keuze.
Ik ga ervan uit dat >99% voor jou hiervan al lang bekend en overbodig is, maar, dan is de toelichting voor anderen ook duidelijk
Wacht nou gewoon even!
Begint meer en meer op bull trap te lijken.oNo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:21:
Man man. Mooie groene staven en dan begint er ineens een klein rood stipje te verschijnen. Vervolgens zijn er allemaal van die schijtbakken die meteen volgen en dan gaat het even naar beneden.
Wacht nou gewoon even!
Volgens mij zitten we gewoon in een wedge. Nog 1 a 2 dagen en dan gaan we zien waar we heen gaan. Tot die tijd steeds kleinere waves. Ik zet mijn ETH buy order klaar op 147 usdt op Binance. De high daarna zal dan weer iets lager zijn dus zo'n 152. Daarna gaat het spannend worden.
Dit denk ik dus.. en hier ga ik proberen op te handelen. Nog een paar kleine winst momentjes.
Zero.
Mee eens. Als we nu niet uitbreken (en dat lijkt er niet op) is het weer terug omlaag.Pelox schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:28:
[...]
Volgens mij zitten we gewoon in een wedge. Nog 1 a 2 dagen en dan gaan we zien waar we heen gaan.
Ik ben je dankbaar voor jouw heldere uitleg! Petje afTaro schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:20:
[...]
Een pair waarmee je een coin koopt maakt op zich niet uit, behalve bijvoorbeeld bij HOT, waar het aantal Bitcoin sats enorm laag is (10-15 sats, stappen dus: 7-10% per stuk), dan maakt een ETH pair wel uit, omdat de stapjes kleiner zijn tov BTC (Je kunt dus ipv tussen 12 en 13 BTC sats, tussen xxx en yyy (bijv. 0,3%) ETH sats/gwei handelen, waardoor je minder grote stappen maakt).
Maar, op dit moment stijgt ETH in USD waarde sneller dan dat Bitcoin in USD waarde stijgt:
Stel dat je voor 3770 USD aan Bitcoin had gekocht, dan was dat 3810 USD waard geworden na die pump.
Stel dat je voor 3770 USD aan Ethereum had gekocht, dan was dat 3835 USD waard geworden na die pump.
Ik handel altijd vanuit USDT in een bear market, in een bull market handel ik met BTC of ETH, of een verdeling daartussen. Een BTC vs ETH pair doet het in Dollars/USDT nooit veel anders, MAAR, als je doelstelling is om meer BTC of meer ETH te vergaren, los van de Dollar/Euro waarde ervan, dan is het op dit moment dus beter om in ETH pairs te handelen dan in BTC pairs, omdat ETH in USDT waarde sneller stijgt, mits je na het handelen dus in ETH blijft zitten en niet teruggaat naar USD(T) of BTC.
Als je dus uitgaat van een stijgende waarde van ETH tov USD en daarnaast uitgaat van ETH die sneller stijgt in USD waarde dan Bitcoin, dan is handelen in ETH pairs wel lucratiever, omdat je daarmee steeds terugvalt op ETH ipv Bitcoin en dus iedere sat/gwei die je extra bij elkaar handelt ook nog meer USD(T) oplevert.
De pair an sich maakt dus niet zoveel uit, USDT/ADA of BTC/ADA of ETH/ADA is in USDT waarde exact hetzelfde waard, dus heb je eenmaal ADA, dan maakt het pair waarmee je die hebt gekocht niet uit, maar, als je daytrade met ADA als ETH/ADA pair tov BTC/ADA, en daarna ETH hold en ETH stijgt in USD(T) waarde sneller/meer dan Bitcoin, dan is dat een erg slimme keuze.
Ik ga ervan uit dat >99% voor jou hiervan al lang bekend en overbodig is, maar, dan is de toelichting voor anderen ook duidelijk
Hoi. Ik was te laat bij m´n PC om ook maar iets van die TRX top af te snoepen. Maar thanks voor de tip!Tominatie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:46:
DAMN, zie dat TRX behoorlijk aan het pompen is, mooi short moment op bitmex? @toilet_paper @Sahara ?
Hahaha helaas ik heb er een leuke profit op gepakt. Had mn short achteraf langer moeten holdenSahara schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:39:
[...]
Hoi. Ik was te laat bij m´n PC om ook maar iets van die TRX top af te snoepen. Maar thanks voor de tip!
Heb mn long positie ook maar gesloten, dus zit nu weer volledig in BTC. Ben vanaf hier neutraal, als we weer onder de 3.8k gaan weer bearish, dan ga ik ETH shorten iedergeval.
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!