[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste
Acties:
  • 270.292 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:53
Bartvandelaar schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:44:
Ik denk dat het gros van de mensen hier ook wel weten dat er keihard gemanipuleerd wordt. Tenminste, dat mag ik hopen.
Ben onlangs gekko gaan gebruiken. Je kan allerlei scenario's back-testen. Maar dat heeft naar mijn mening geen nut (vanwege manipulatie). Daarom gebruik ik alleen een trailing stop loss methode. Mooie is dat je zowel een buy als sell kan instellen, een functie die je mist op de exhanges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wallie Wallie schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:54:
[...]
Mooie is dat je zowel een buy als sell kan instellen, een functie die je mist op de exhanges.
Dat mis ik dus ook op Binance. Ik wil best een koop order er in gooien voor de nacht, maar dan moet daar wel gelijk een sellorder op 2 bedragen tegenover komen te staan. Erg jammer dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
T lijkt nu echt wachten op die groene candle omhoog, maar telkens als het lijkt dat ie er vandoor wil volgt de zoveelste afwijzing. Net als de 3.9k van gisteren, uiteindelijk blijft dit niet goed gaan en komt er een rode candle onder het mom van:"laat maar zitten.... hij wil niet omhoog." < ik behoor trouwens al tot die groep, zit rustig in een stablecoin alles waar te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie Wallie
PilatuS schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:59:
[...]

Dat mis ik dus ook op Binance. Ik wil best een koop order er in gooien voor de nacht, maar dan moet daar wel gelijk een sellorder op 2 bedragen tegenover komen te staan. Erg jammer dat dit niet mogelijk is.
Gebruik een Raspberry PI, een kleine investering (en staat 24/7 aan). Maar tot nu werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:49
Wallie Wallie schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:10:
[...]

Gebruik een Raspberry PI, een kleine investering (en staat 24/7 aan). Maar tot nu werkt het goed.
Interessant, ga ik proberen. Zie niet direct de features als stop loss met een aanvullende order. Dit kan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@Wallie Wallie Hoe weet je zeker dat de maker van de software er niet met je API keys vandoor gaat? Ik heb wel vaker mensen met de handen in het haar zien zitten nadat de eigenaar van een trade bot er met hun API keys vandoor ging en hun hele exchange pf leeg had getrokken.

Gewoon een stukje gezonde argwaan, want het klinkt als een leuke optie om te gaan gebruiken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie Wallie
Taro schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:29:
@Wallie Wallie Hoe weet je zeker dat de maker van de software er niet met je API keys vandoor gaat? Ik heb wel vaker mensen met de handen in het haar zien zitten nadat de eigenaar van een trade bot er met hun API keys vandoor ging en hun hele exchange pf leeg had getrokken.

Gewoon een stukje gezonde argwaan, want het klinkt als een leuke optie om te gaan gebruiken.
Geen idee, op dit moment ben ik nog aan het testen met niet al te grote bedragen. Ga wel een 2e account gebruiken op binance alleen voor gekko. Dit omdat je hele portfolio van een bepaalde coin verkocht wordt. Dit is soms niet handig omdat je voor de long term bepaalde coins wil houden en niet wil gokken op pump.

Ik snap de argwaan, wat dat beteft moet je ook voorzichtig zijn. Maar check het forum. Zitten wizzkids tussen en heb tot toe niks geks kunnen ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de broncode openbaar is en daar zijn wat mensen met kennis doorheen gegaan zit het wel goed. Anders is het inderdaad wel een tricky iets, ook al werkt al een half jaar zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wallie Wallie
Maxxi schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:21:
[...]

Interessant, ga ik proberen. Zie niet direct de features als stop loss met een aanvullende order. Dit kan wel?
Geen idee. Ik gebruik deze methode: https://github.com/askmik...37#issuecomment-336697031

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik wilde net zeggen; de broncode is gewoon openbaar: https://github.com/askmike/gekko
Mooi spul hoor! Ik heb er te weinig tijd voor, maar alles is voor je geregeld. Je kan dus helemaal los gaan en je focussen op het bedenken van je eigen strategie.. (moet je wel een beetje javascript/es6 kunnen/kennen)

[ Voor 9% gewijzigd door Marthusiast op 30-12-2018 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Taro schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:29:

Bij het 'genereren' van je API key kun je withdrawals uitzetten en ip restrictie opgeven. In het ergste geval wordt je btc tegen 1 cent verkocht maar daar heeft de maker/ontwikkelaar geen baat bij.
Edit:
Afbeelding lukt niet

[ Voor 6% gewijzigd door Gondor op 30-12-2018 23:52 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Gondor De methode die ze vaak gebruiken is een cryptocurrency met laag volume uitzoeken, daar door een veels te dure order op uit te voeren zwaar verlies te maken met het gehackte account en daarmee dus zwaar winst maken met het echte account van de hacker. Op die manier kan je geld overhevelen van account 1 naar account 2, zonder een withdrawal te gebruiken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marthusiast
Wallie Wallie schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:54:
[...]

Ben onlangs gekko gaan gebruiken. Je kan allerlei scenario's back-testen. Maar dat heeft naar mijn mening geen nut (vanwege manipulatie).
Is dat zo @Wallie Wallie ? Je kan iid backtesten, en als je gewoon echte historische exchangedata als testgeval gebruikt, zit daar dus ook manipulatie in. Dus je test (imo) wel degelijk reële use-cases..
Wat denk ik heel belangrijk is is je keuze van 'time-window'. Ik bedoel: om de hoeveel tijd laat je je bot opnieuw evalueren wat er met je handelspotje moet gebeuren (als in: nieuwe buy/sell orders plaatsen of niks doen).
Heb er mbt Gekko een paar youtube vids bekeken (ook van de maker), is echt reuze interessant. Maar echt geen tijd, anders wist ik het wel. Dan maakte ik een @PilatuS en een @Taro bot.. Ging ik ze interviewen enzo, alle kennis opzuigen.. en dan modelleren. Dan kunnen we het in dit topic tenminste gewoon over bier/auto's en maanreizen hebben O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Nu online
Taro schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:52:
@Gondor De methode die ze vaak gebruiken is een cryptocurrency met laag volume uitzoeken, daar door een veels te dure order op uit te voeren zwaar verlies te maken met het gehackte account en daarmee dus zwaar winst maken met het echte account van de hacker. Op die manier kan je geld overhevelen van account 1 naar account 2, zonder een withdrawal te gebruiken.
Hmm, ja daar kan de API restrictie niets aan doen.
Maar is het niet zo dat je bij trading bots moet opgeven in welke coins/tokens gehandeld mag/moet worden en als het opensource is kun je checken of ze hieromheen kunnen werken?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je het bij top 10 coins blijft houden mag het geen probleem zijn. Kleine shitcoins zijn sowieso erg link qua manipulatie. Daarom zijn er ook genoeg traders die er niets mee doen, ook al doen ze soms 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Gondor Ik weet dat dat bij de CCXT bot handmatig moet worden opgegeven inderdaad, maar, ik weet ook dat gebruikers ervan graag zoveel mogelijk trading pairs opnemen om de winst en kansen te vergroten.

Hoe dat bij Gekko werkt weet ik niet, maar, een bot laat je graag zoveel mogelijk kansen spotten, dus des te meer pairs je toevoegt, hoe meer cryptocurrency hij kan kiezen. Ik wist het dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
@Taro , voor zover ik weet is ccxt een wrapper (abstractielaag) om alle exchange API's. Gekko maakte daar ooit geen gebruik van, maar zeer waarschijnlijk nu wel.
Welke bot bedoel je met de ccxt bot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie Wallie
Correct, als je zo een strategie hebt gevonden, dan.... _/-\o_

Maar ik heb daar ook geen tijd voor, een aantal back tests gedaan en werd er niet wijzer van. En als je echt wat wil bereiken heb je java kennis nodig, wat ik niet heb. Er wordt het e.e.a. gedeeld op het forum. Maar voorlopig hou ik bij de trailing stop loss strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Marthusiast Inderdaad een framework/wrapper/library: https://github.com/ccxt/ccxt. Heb daar een half jaar geleden met PHP ook iets voor geschreven wat je een bot zou kunnen noemen. Maar in een bear market heb ik graag zelf de touwtjes in handen, hij draait dus nu niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marthusiast
Haha, ik heb JAVA én javascript kennis, als ik maar wist wAt te programmeren he.. En tijd..
Maar misschien (gezien de reacties) wel interessant om eens een community bot te maken komend jaar.. En heel misschien vind ik het wel leuk om het programmeer werk te doen (als de community me voedt met ideeen voor werkende strategieen).. En nee niet om zelf rijk van te worden, lijkt me gewoon leuk om te doen..
Ofzo.. Denk ik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Midacmm
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-09 11:08
Marthusiast schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:53:
[...]

Is dat zo @Wallie Wallie ? Maar echt geen tijd, anders wist ik het wel. Dan maakte ik een @PilatuS en een @Taro
@Malarky niet? Dan is het 'set sail to fail'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
PilatuS schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:47:
[...]

Zeker, maar het is niet zo dat iedere beweging dat ook is, laat staan dat er één iemand of één groep volledig aan de knoppen zit.
https://www.tradingview.c...o-be-4200-or-5200-Part-7/

deze was/is wel interessant over dit onderwerp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik lees wat hij post sowieso :) Ik zeg ook nergens dat er geen manipulatie is, in tegendeel ik weet dat het er is. Alleen één persoon of groep die zorgt voor een move van nu naar 4k en terug naar 3.6k om daar weer te kopen, dus de complete markt kan bewegen naar wens, daar van zeg ik dat het onzin is. Ik vind die hele verhalen over ZE doen even dit en dan even dat met 100'en dollars verschil gewoon BS.

Edit: Gisteren bijvoorbeeld waar Malarky het over had was een prachtige move van iemand met hele diepe zakken, maar dat is één flinke move, niet de koers over dagen of weken compleet onder controle hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2018 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wanneer komt er een move. Mijngod :')
Valt helemaal niks te traden. Volume ook laag. :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
15 dollar tussen min en max op Binance als je op 1m scherm kijkt. Je zou nu toch wel een keer wat actie gaan verwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Ik ga nog steeds voor een rode candle, bulls zijn zwak. Ik wacht erop :)
edit: moet er wel bij zeggen dat bears ook zwak zijn. Elke keer als we een kant lijken te kiezen bouncen we weer terug naar hetzelfde level.

ik vind het maar lastig te voorspellen

[ Voor 56% gewijzigd door Tominatie op 31-12-2018 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie Wallie
Gisteren om 00:40 was het raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:39
Trading met behulp van bots gaat mij (nog) boven de pet. Wie weet echter, gezien de hoeveelheid tijd ik erin steek,waar het pad van de toekomst leidt...

Dus met mijn excuses maar ff enkele stapjes terug qua gespreksniveau:
Ik heb ook maar eens de Delta app geïnstalleerd. Na wat naslagwerk heb ik daar het meest positieve gevoel bij. Namelijk heb ik inmiddels best veel accounts en wallets her en der.
Handel al best een tijdje maar heb eigenlijk wel behoefte aan een handig overzicht buiten mijn Excel sheet en de exchange apps afzonderlijk.

Maar met mijn nuchtere boerenverstand vraag ik mij af of er geen risico's zitten aan het feit dat je accounts moet koppelen aan de app. Met zulke dingen gaan mij allerlei alarmbellen rinkelen. Je weet wel, in het kader van rondstrooien van gegevens etc. Echter gezien het feit dat zoveel mensen gebruik maken van Delta of Blockfolio o.i.d. zal ik dit wellicht fout hebben.

Denken jullie dat dit 'veilig' is of zijn er ergens twijfels en adviseren jullie om bij het good old handwerk te blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gondor
  • Nu online
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:27:
Voorspellen is niet lastig hoor, maar goed voorspellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
vertrekken we? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:27:
Ik ga nog steeds voor een rode candle, bulls zijn zwak. Ik wacht erop :)
edit: moet er wel bij zeggen dat bears ook zwak zijn. Elke keer als we een kant lijken te kiezen bouncen we weer terug naar hetzelfde level.

Over het algemeen hoe langer het duurt om omhoog te komen en hoe meer pogingen falen hoe groter de kans op omlaag. Iedere run omhoog neemt wat weerstand weg maar het kost ook vertrouwen als het keer op keer niet lukt. Op dit moment zien we weer een gefaalde poging tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
00:34:20 3954.1 170.015
00:34:19 3951.7 340
00:34:19 3951.7 170.020

Pfff, wordt ff flink gepompt op Bitfinex 8)7

En nog eens:
00:37:37 3972.3 179.298

[ Voor 14% gewijzigd door ggj87 op 31-12-2018 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Damnnnn we proberen met man en macht omhoog te komen. Kom aan dan! misschien fomo ik in maar iets meer pit wil ik zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ggj87
De een pompt er honderden BTC in en iemand anders ziet dat weer als kans om zijn 100 BTC te kunnen dumpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
Dit lijkt wel een mislukte pump. Kijk naar die groene candles van 10.00u vanochtend. Toen ging alles wél mee maar ETH blijft nu hangen rond 137.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Matig ey.

23:00 - 00:00 lag het volume op bitfinex op <200 BTC
00:00 - 01:00 ligt het volume al op 1800+ btc.

Er is dus wel iemand die zin heeft in een stijginkje maar blijkbaar zijn de beren gretig aan het verkopen. Mja, wie weet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Misschien dat ze het dadelijk nog een keer doen? Vanochtend rond 10.00u waren het ook 2 pumps. Ik zie althans 2 grote spikes in het volume (had het niet live gezien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
SPANNEND! iedergeval weer wat actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Had ook zo een hartslaggrafiek kunnen zijn.. Dan is dit de 'chill' zone..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:49:
[...]

Geen idee. Wat houdt het in?
Geen idee, zie het nu ineens erbij staan op Bitcoinwisdom.io. De kaart is ook nog niet zo oud zie ik, dus het moet wel nieuw zijn :P Ik weet alleen niet wat het moet voorstellen of wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
Gaat denk ik over margin funding, wat dat ook mag zijn :P

Durven jullie het aan vannacht in BTC oid. te blijven? Of slapen jullie in een stablecoin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marthusiast
Ik slaap (net als het hele jaar) in crypto, maar ik zit er als HODL-er long in. Dus als jouw doel afwijkt van het mijne: negeer mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
@ggj87 Stablecoin.

Heb ook een short lopen op bitmex (met ½ van mijn BTC). Nu met een gemiddelde entry van $3817.8139. Heb daar de andere helft van m'n BTC nog langs de zijkant staan en koop meer short contracten op de weg omhoog. Ik sluit m'n short pas als de bulls power laten zien. Dit is 3x ik niks namelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Shorts zijn er uiteindelijk om rekt te gaan hé, doe voorzichtig. Morgen vroege dienst 🥴 eens kijken of ik 7u een oliebol bij m'n koffie vind. Trusten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
XRP doet ff een sprintje.

@Chris.nl Uiteindelijk wel maar dit jaar moet je de mensen die long zijn gegaan maar is vragen hoe het voelt. Uiteindelijk op de lange termijn gaan shorts rekt, daar heb e gelijk in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
@Tominatie , ik snap de ballen van dat leverage traden. Wat is je inleg, hoeveel winst heb je bij welke koers en welk risico loop je? (ps geen absolute aantallen, zeg me alleen dat je er niet met je hele BTC hodl pot in zit ;-) )

[ Voor 26% gewijzigd door Marthusiast op 31-12-2018 01:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Waar zijn die mensen die riepen dat we naar 6k gingen?

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marthusiast
Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 17:18
Ik ga komende dagen toch nog eens een poging wagen met traden op BTC/EUR op Coinbase op basis van wat de BTC/USD koers doet. Die EUR-handel is zoveel kleiner dat 'ie vaak achterloopt, en arbitrage op EUR gaat bijna niet. En zolang je taker bent op Coinbase heb je geen transactiekosten (maker wel - en da's meteen het risico, als de koers al stijgt op /USD is het maar de vraag of een buyorder in het orderbook nog wel gepakt wordt door iemand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Marthusiast schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:09:
@Tominatie , ik snap de ballen van dat leverage traden. Wat is je inleg, hoeveel winst heb je bij welke koers en welk risico loop je?
Je kan niet alleen verdienen als bitcoin/alts naar de maan gaan, maar ook als de bitcoin/alts naar de pleuris gaan. Dat is eigenlijk het leuke eraan. Als jij denkt dat Bitcoin er slecht uit ziet en gaat zakken kan je dus short contracten kopen, dit kan je met leverage doen (hoe hoger je leverage, hoe meer risico). Eigenlijk leen je dan geld dat je niet hebt voor je trade. Ik doe het bescheiden met een x3 en dan is het risico beperkt. St

Het betekent dan eigenlijk: daalt bitcoin 1%, win jij 3% (op een short contract) en als je long bent gegaan op bitcoin en je verwacht een stijging win je 3% bij een stijging van 1%.

Ik weet er zelf ook nog niet heel veel vanaf hoor, zit er pas sinds gisteren. Ik kan zeggen, het geluk is aan mijn zijde want al mijn posities tot nu toe zijn in een mooie winst gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Dank voor het delen @Tominatie , dus bij elke idiote candle van BTC (of die nu omhoog of omlaag is) dreig je je inleg (op welk scenario je ook gegokt hebt) te verliezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Ze zijn op Bitfinex weer lekker aan het klooien met die buy- en sell walls. Heerlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Marthusiast schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:20:
Dank voor het delen @Tominatie , dus bij elke idiote candle van BTC (of die nu omhoog of omlaag is) dreig je je inleg (op welk scenario je ook gegokt hebt) te verliezen?
Ligt eraan hé. Stel je gaat een hele hoge leverage doen dan wel. Maar met een x3 short die ik nu heb moet er echt een idiote candle komen als ik #REKT wil gaan.

Mijn liq. prijs ligt op: 5704.5.

Ik zie 'm dat in 1 minuutje niet zomaar halen, zonder dat ik mijn short bijvoorbeeld al close. Dus opzich is een kleine leverage redelijk veilig en het is toch iets interessanter traden als een 1% stijging bijv. je opeens al 3% extra oplevert. Maar ik ga iedergeval niet verder dan x2/x3 leverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthusiast
Dus, even voor mij, je zit nu dus de hele nacht shorts en longs te openen en closen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Marthusiast schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:26:
Dus, even voor mij, je zit nu dus de hele nacht shorts en longs te openen en closen?
Nop, ik open alleen iets als ik er een goed gevoel bij heb. Nu ben ik short omdat ik vind dat bitcoin niet in staat gaat zijn om omhoog te gaan, uiteindelijk gaan we dan omlaag (verwacht ik).

Ik wissel niet snel van positie en soms zit ik ook al uren in geen enkele positie. Je moet alleen een short/long aangaan als jij ergens van overtuigd bent.

Mocht ik het fout hebben, dan close ik m'n short voor een verliesje en ga ik verder kijken hoe en wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toilet_paper
Marthusiast schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:20:
Je verliest je gehele positie pas als je geliquideerd wordt. Dus als de koers omhoog gaat terwijl je short zit, of omlaag gaat terwijl je long zit. Hoe hoger je leverage, hoe dichterbij de liquidatiegrens bij je entry ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Ah ok @Tominatie en @toilet_paper , ik snap het, dank voor de uitleg! Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
toilet_paper schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:30:
[...]

Je verliest je gehele positie pas als je geliquideerd wordt. Dus als de koers omhoog gaat terwijl je short zit, of omlaag gaat terwijl je long zit. Hoe hoger je leverage, hoe dichterbij de liquidatiegrens bij je entry ligt.
Al weleens overkomen? :>
Hoe werkt dat eigenlijk dan? Stel je hebt 0.50 btc op je bitmex account en gaat long x10 en de prijs komt op je liqudatieprijs verlies je dan je hele account (dus die 0.50 btc). Damn, ik zie zovaak mensen #REKT gaan, hoe kan je nou zoveel op het spel zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marthusiast
Haha dat was ik meer aan het uitzoeken @Tominatie , dus ben benieuwd naar de reacties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10 12:21
Dit filmpje laat mooi zien hoe 2 open posities van een kerel die sliep werden geliquideerd op Bitmex (YouTube: What not to do on Leverage trading, BITMEX).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:33:
[...]

Al weleens overkomen? :>
Hoe werkt dat eigenlijk dan? Stel je hebt 0.50 btc op je bitmex account en gaat long x10 en de prijs komt op je liqudatieprijs verlies je dan je hele account (dus die 0.50 btc). Damn, ik zie zovaak mensen #REKT gaan, hoe kan je nou zoveel op het spel zetten.
Ik ben één keer geliquideerd, zeer recent, maar dat kwam omdat ik een stop loss per ongeluk had verwijderd en niet bij de knoppen zat.
In de wandelgangen worden 'account' en 'positie' vaak door elkaar gehaald. Veel mensen denken dat je alles op je account kwijtraakt als je niet oplet. Dat is niet zo, behalve als je all in gaat natuurlijk, zoals jij aangeeft met je 0,50 BTC.
Je verliest echter enkel je volledige positie bij liquidatie.
Als je 0,5 BTC op je account hebt staan en je stapt in een positie met 0,1 BTC kun je enkel die 0,1 BTC kwijtraken.
Er is een optie waarmee je je gehele account kunt laten wegvreten maar die gebruik ik nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
dat mensen uberhaubt x50 x100 gaan haha, maarja de winkansten zijn iedergeval hoger dan bij roulette tho.
Kan je best weleens doen met minimale bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:44:
dat mensen uberhaubt x50 x100 gaan haha, maarja de winkansten zijn iedergeval hoger dan bij roulette tho.
Bij een enorme piek of dip met niet teveel geld zou dat niet al te risicovol zijn. Het aandurven is een tweede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mewn IOST 22,44% *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
ggj87 schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:51:
[...]

Bij een enorme piek of dip met niet teveel geld zou dat niet al te risicovol zijn. Het aandurven is een tweede.
Ik vind x3 al spannend zat voor nu. Wil m'n btc'tjes ook echt niet riskeren, dus hogere leverage zou ik sowieso niet aandurven. :$

Bij een x100 ben je geloof ik al bij een 50$ candle de verkeerde kant op helemaal klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
arghh, heb maar een klein zakje op kucoin staan. Bij de volgende dip gooi ik er wat extra btc in. Wel erg lekker voor je! DCA'en gaat uiteindelijk beloond worden :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:44:
Is de kans op winst eigenlijk niet juist groter als je een hele grote leverage neemt?

Stel je neemt x100 (kan nog groter of is dat het maximum?). En dan bij 200% winst direct closen. Hoe kleiner het gebiedje is waarin je kunt schuiven voordat je alles kwijt bent, hoe groter de kans dat je de juiste kant op gaat met een grotere hoeveelheid.

Bij x100 betekent het: 1% verlies is alles kwijt. Maar 2% winst betekent inleg x 3. Als je dat nou steeds herhaalt met hetzelfde bedrag, gewoon puur op de gok.

Neem eerst even 1% verlies = alles kwijt, 1% winst = direct sluiten (liefst automatisch). Als dat kan zou de kans op beide ongeveer even groot moeten zijn, toch?

Als je dan 2% winst doet ipv 1% winst en de kans is minder dan gehalveerd, dan maak je gemiddeld winst. Zie ik nu iets over het hoofd?

Misschien moet ik dit morgen eens gaan uitproberen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:53:
[...]

Ik vind x3 al spannend zat voor nu. Wil m'n btc'tjes ook echt niet riskeren, dus hogere leverage zou ik sowieso niet aandurven. :$

Bij een x100 ben je geloof ik al bij een 50$ candle de verkeerde kant op helemaal klaar
$38 op dit moment. Maar goed, dan is de vraag: Is de kans op $38 omlaag minder dan 2x zo groot als de kans op een candle $76 omhoog? Want als dat zo is heb je meestal winst... Bij pure random-beweging zou dat niet zo zijn, maar een beweging een kant op zet vaak een beetje door...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahara
Ik kan hier niks mee. Ik ga slapen denk ik, het gaat sideways todat we een ons wegen. Hold m'n ZIL en verder USDT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:54:
[...]

arghh, heb maar een klein zakje op kucoin staan. Bij de volgende dip gooi ik er wat extra btc in. Wel erg lekker voor je! DCA'en gaat uiteindelijk beloond worden :P 8)
Nog iets van +75% om quite te spelen op al m'n inleg ooit maar ik geloof wel dat m'n shitcoin dat gaat flikken. Maar fijn om idd goed te hebben kunnen DCA'n op 0,3 en 0,4 cent. Nu maar hopen dat 't geen P&D is maar de toekomstig IOST node-runners hun 10.5M tokens per node aan het inkopen zijn. Ik ga ook een deel staken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:00:
Ik kan hier niks mee. Ik ga slapen denk ik, het gaat sideways todat we een ons wegen. Hold m'n ZIL en verder USDT.
Geen positie op bitmex verder? :>

Het is inderdaad maar een treurige bedoeling.

@Specy ik heb geen idee maar door de volatiliteit van bitcoin gaat een x100 denk vaker fout dan goed omdat een kleine spike naar beneden/boven vaak voorkomt waarbij je al geliquideerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Sahara schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:00:
Ik ga ook. BTC zal ongetwijfeld moonen terwijl ik slaap, maar het risico op kopen en een daling (wat ik nog steeds denk gezien de gelijkenissen met de vorige stijging voor de 3200 dip) is mij te groot. Ik ga wel extra USDT scalpen mocht het toch zijn gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een testdeel, dan kan je met nep geld oefenen en spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Laatste iemand gezien die succesvol x100 deed voor 70% van de runs. Heel simpel in een kleine driehoek met kleine hoeveelheden en dan bij iedere bounce omhoog direct longen en iedere bounce die omlaag ging direct shorten. Dit dan met zulke kleine hoeveelheden dat 3 van de 10x rekt gaan geen probleem was. Verder ook op zulke korte termijn dan de kans op dat het goed ging heel groot was. Die pakte 50 tot 100% per trade en dan dit iedere 5 minuten.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2018 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Het is echt een stevig gevecht van bull vs. bear. Werd net weer een paar honderd BTC in gepompt maar iemand kocht de buywall weg met eveneens een dikke 100 BTC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
There we go & nu gewoon echt flink doorzakken a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toilet_paper
ggj87 schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:51:
[...]

Zelf heb ik een aantal keren met 10x en 25x mooie profits gehaald. 50x en 100x blijf ik ook vanaf.
Als je er bovenop zit kun je best met een hoge leverage instappen.
Er zijn spaarzame momenten waarbij je op het juiste moment de koers kunt zien vertrekken. Soms is het overduidelijk. Dan stap ik in met een limit order net boven of onder de koers met high leverage, afhankelijk van de richting. Groot nadeel is wel dat je er dan vanwege drukte bijna niet tussenkomt, dus je bent gauw te laat en dan moet je je gewoon terugtrekken. 'T is wel opletten geblazen.
Ook uitstappen op het juiste moment blijft een kunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:02:
[...]

Geen positie op bitmex verder? :>

Het is inderdaad maar een treurige bedoeling.

@Specy ik heb geen idee maar door de volatiliteit van bitcoin gaat een x100 denk vaker fout dan goed omdat een kleine spike naar beneden/boven vaak voorkomt waarbij je al geliquideerd kan worden.
Ik heb geen positie ingenomen op Bitmex. Ik kan voor hetzelfde geld nu tegen de wind in of met de wind mee pissen. Ok het daalt nu, maar daarna veert het ook weer op. Ik ben bang dat met een long of short ik op één of andere manier toch naast de pot pis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
De bulls en bears laten elkaar echt niks van terrein winnen zeg. Telkens als je denkt dat de bulls of bears gaan winnen bouncen we weer terug naar de eerdere prijs. Resultaat: sideways in een minimale range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
when whale manipulatie candle? when actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:10:
when whale manipulatie candle? when actie?
Pas wel op met je short(s). De eerste paar winning trades waren dan wel een soort van "beginnersgeluk". Maar voor je het weet zit je op oplopend verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:08:
De bulls en bears laten elkaar echt niks van terrein winnen zeg. Telkens als je denkt dat de bulls of bears gaan winnen bouncen we weer terug naar de eerdere prijs. Resultaat: sideways in een minimale range.
Daarom vind ik het ook lastig om weer in te stappen. Ik zou wel in ETH willen, maar dan zul je net zien dat een van die bears die bull een genadeklap geeft en zorgt voor een dump. Dan is USDT even veiliger en wellicht een betere nachtrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Sahara schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:12:
[...]

Pas wel op met je short(s). De eerste paar winning trades waren dan wel een soort van "beginnersgeluk". Maar voor je het weet zit je op oplopend verlies.
Ik close mijn short per direct als het er goed uit ziet, dan pak ik misschien een paar procent verlies. Voor nu zie ik geen reden om bullish te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Kan je trouwens ook 'n SL instellen @Sahara dan hoef ik er zelf niet de heletijd op te letten. Wil graag mijn short closen op 3880 ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
PilatuS schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:05:
Laatste iemand gezien die succesvol x100 deed voor 70% van de runs. Heel simpel in een kleine driehoek met kleine hoeveelheden en dan bij iedere bounce omhoog direct longen en iedere bounce die omlaag ging direct shorten. Dit dan met zulke kleine hoeveelheden dat 3 van de 10x rekt gaan geen probleem was. Verder ook op zulke korte termijn dan de kans op dat het goed ging heel groot was. Die pakte 50 tot 100% per trade en dan dit iedere 5 minuten.
Dat doe ik ook regelmatig, alleen niet met 100x. En de laatste tijd is dat erg risky, er zijn imho weinig duidelijke triangles waarin de koers bounced. Nu zie je veel te vaak een onverwachte grote candle up of down. Maar er zijn regelmatig overduidelijke patronen waarop je heerlijk kan traden op die manier.
Dat is uiteraard enkel weggelegd voor de mensen die een beetje in de TA zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:13:
Kan je trouwens ook 'n SL instellen @Sahara dan hoef ik er zelf niet de heletijd op te letten. Wil graag mijn short closen op 3880 ofzo.
Volgens mij heet dat een Buy Stop Limit
Limit Price 3880
Stop Price 3875

Of zo iets. @toilet_paper is dit goed?

[ Voor 51% gewijzigd door Sahara op 31-12-2018 02:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
@Sahara ik ga denk even googelen op bitmex SL instellen. Kom er vast wel achter.
Tot dusver hoef ik me daar iedergeval nog niet druk om te maken. We hebben het nu al moeilijk met de 3.8k houden dus een rode candle zit er toch wel aan te komen nu. Maarja, schijn bedriegt de hele avond al dus ik durf niks meer te voorspellen.

Zou mooi zijn als we weer dumpen, de gratis btc stroomt dan toch mooi binnen. Geinig hoe dat werkt

Edit:
[YouTube: Stop loss For Bitmex | Leverage Trading Bitmex]

[ Voor 12% gewijzigd door Tominatie op 31-12-2018 02:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ggj87
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:22:
@Sahara ik ga denk even googelen op bitmex SL instellen. Kom er vast wel achter.
Tot dusver hoef ik me daar iedergeval nog niet druk om te maken. We hebben het nu al moeilijk met de 3.8k houden dus een rode candle zit er toch wel aan te komen nu. Maarja, schijn bedriegt de hele avond al dus ik durf niks meer te voorspellen.

Zou mooi zijn als we weer dumpen, de gratis btc stroomt dan toch mooi binnen. Geinig hoe dat werkt
Gratis Bitcoin jonguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
toilet_paper schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:17:
[...]

Dat doe ik ook regelmatig, alleen niet met 100x. En de laatste tijd is dat erg risky, er zijn imho weinig duidelijke triangles waarin de koers bounced. Nu zie je veel te vaak een onverwachte grote candle up of down. Maar er zijn regelmatig overduidelijke patronen waarop je heerlijk kan traden op die manier.
Dat is uiteraard enkel weggelegd voor de mensen die een beetje in de TA zitten :)
Wat nu als je geen TA gebruikt maar short en long tegelijk gaat op 1% boven en 1% onder de huidige koers, beide met 100x leverage? Zolang je tussen die 2 koersen (+1% en -1%) in blijft zitten gebeurt er niks. Zodra je er doorheen schiet heb je in principe winst, mits je 'm direct geclosed krijgt.

Bij randomgedrag heb je daar precies niks aan, maar omdat 'ie vaak in een richting doorbeweegt zou je daar gebruik van kunnen maken. Een paar seconden later heb je *waarschijnlijk* (>50% van de gevallen) winst.

Disclaimer: Ik moet nog kijken hoe het precies werkt. Het moet wel lukken om op beide prijzen short en long te gaan bijv., en de transactiekosten moeten niet al te hoog zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Specy op 31-12-2018 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het grote verschil bij short gaan, en nog zonder hefboom, is dat als de koers met 10 omlaag gaat je 10 verdient, maar gaat ie 10 omhoog verlies je 30. Dat maakt de strategie om zowel long als short te gaan kapot. Geen idee of die x3 klopt, maar als je short gaat verlies je meer bij een stijging dan wat je aan de daling verdient.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2018 02:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marthusiast
Cryptobroeders/-zusters, ik wil jullie allemaal een goed uiteinde wensen en een bullish 2019!! Spreek jullie later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:30:
[...]

Het grote verschil bij short gaan, en nog zonder hefboom, is dat als de koers met 10 omlaag gaat je 10 verdient, maar gaat ie 10 omhoog verlies je 30. Dat maakt de strategie om zowel long als short te gaan kapot. Geen idee of die x3 klopt, maar als je short gaat verlies je meer bij een stijging dan wat je aan de daling verdient.
Als bitcoin daalt van 3820 naar 3800 is dat -0,50% met een x3 leverage is dat dan 1,50% profit op je short.
Als bitcoin stijgt van 3820 naar 3840 is dat +0,50% en met een x3 leverage is dat dus -1,50% lose op je short.

Mis ik wat? Je verliest toch niet meer als ie stijgt, dan dat je wint als ie daalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Marthusiast schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:38:
Cryptobroeders/-zusters, ik wil jullie allemaal een goed uiteinde wensen en een bullish 2019!! Spreek jullie later!
Op naar 100k!

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
Sahara schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:18:
[...]

Volgens mij heet dat een Buy Stop Limit
Limit Price 3880
Stop Price 3875

Of zo iets. @toilet_paper is dit goed?
Moest ff luier verschonen.
Als je een stop loss wilt plaatsen op 3880 terwijl je short zit met bijv. 1000 contracts, kun je daar een stop limit of stop market buy order plaatsen van gelijke waarde.
Bij stop limit moet je een trigger price en een limit price aangeven. Triggerprice is dan de prijs waarbij je order getriggered wordt, dus 3880. Limit price bijv. iets van 3900. Maar als je limit te dichtbij plaatst heb je kans dat 'ie er voorbij loopt als het hard gaat, en je order niet gevuld wordt. Je order staat gewoon in de rij te wachten. Dus veiligheidshalve zou je ook voor bijv. 3920 kunnen gaan.
Je kunt ook je limit price op 3880 zetten, maar dan moet je trigger price lager staan, wat denk ik niet de bedoeling is.
Bij stop market wordt je order sowieso gevuld, maar heb je de kans dat wanneer het hard gaat, je veel meer betaalt dan je in gedachten had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:39:
[...]

Als bitcoin daalt van 3820 naar 3800 is dat -0,50% met een x3 leverage is dat dan 1,50% profit op je short.
Als bitcoin stijgt van 3820 naar 3840 is dat +0,50% en met een x3 leverage is dat dus -1,50% lose op je short.

Mis ik wat? Je verliest toch niet meer als ie stijgt, dan dat je wint als ie daalt?
Daar ging ik in ieder geval vanuit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:39:
[...]
Als je short gaat leen je wat je short dus er zit sowieso rente op. Van wat ik gelezen heb verlies je wel degelijk meer als het omhoog gaat dan wat je kan winnen wanneer het omlaag gaat, ook zonder hefboom. Weet ook niet hoe het precies zit hoor, maar dit van wat ik zo tegengekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:45:
[...]

Als je short gaat leen je wat je short dus er zit sowieso rente op. Van wat ik gelezen heb verlies je wel degelijk meer als het omhoog gaat dan wat je kan winnen wanneer het omlaag gaat, ook zonder hefboom. Weet ook niet hoe het precies zit hoor, maar dit van wat ik zo tegengekomen ben.
Hmm, denk dat dat wel meevalt want waarom zou je anders shorten? :+
Als je zoveel meer kans hebt op verlies kan je beter roulette gaan spelen 8)7
Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!