Prepare for the next ATH
lekkere ruggengraad heb jij....Thommie.nl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:58:
Lol koop voor het eerst in meeleven ripple. (Principe kwestie)
hoe de exchange bevalt en of je er ook trade ?
Prepare for the next ATH
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik heb er een keer een NEO order uitgevoerd die niet daadwerkelijk uitgevoerd werd, na 3 mailtjes en een paar uur wachten faalde deze alsnog. Erg jammer, want toen had ik x Euro gemist. In de mailconversatie die daarna volgde werd mijn verzoek voor compensatie compleet genegeerd, de mail staat van mijn kant nog steeds open, maar ik verwacht geen reactie meer. Dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb. Het negeren van mails is voor mij een verdere no go. Iedere klantvriendelijke partij zal daar in ieder geval op reageren, bij Blockport bleef het stil.sourcecode schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:19:
[...]
hoe de exchange bevalt en of je er ook trade ?
Verder wel een paar orders uitgevoerd, Blockport was de goedkoopste, maar als je mijn mails negeert, dan kijk ik de volgende keer ergens anders verder. Het gaat om vertrouwen en dat is bij mij inmiddels wel weg bij Blockport. Ik zou je aanraden ergens anders te kijken.
Traden via hun platform is net als Coinbase, leuk voor de beginner die graag opgelicht wil worden, maar voor de gevorderde gebruiker ga je nat op de kosten en fee's.
Ps. Blockport, mochten jullie meelezen: Er staat nog een onbeantwoorde mail open van 21 november..., dat is pas 5 weken geleden, dus valt nog prima binnen de marge, not...
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 29-12-2018 20:30 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
cheerz m8 TaroTaro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:28:
[...]
Ik heb er een keer een NEO order uitgevoerd die niet daadwerkelijk uitgevoerd werd, na 3 mailtjes en een paar uur wachten faalde deze alsnog. Erg jammer, want toen had ik x Euro gemist. In de mailconversatie die daarna volgde werd mijn verzoek voor compensatie compleet genegeerd, de mail staat van mijn kant nog steeds open, maar ik verwacht geen reactie meer. Dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb. Het negeren van mails is voor mij een verdere no go. Iedere klantvriendelijke partij zal daar in ieder geval op reageren, bij Blockport bleef het stil.
Verder wel een paar orders uitgevoerd, Blockport was de goedkoopste, maar als je mijn mails negeert, dan kijk ik de volgende keer ergens anders verder. Het gaat om vertrouwen en dat is bij mij inmiddels wel weg bij Blockport. Ik zou je aanraden ergens anders te kijken.
Traden via hun platform is net als Coinbase, leuk voor de beginner die graag opgelicht wil worden, maar voor de gevorderde gebruiker ga je nat op de kosten en fee's.
Ps. Blockport, mochten jullie meelezen: Er staat nog een onbeantwoorde mail open van 21 november..., dat is pas 5 weken geleden, dus valt nog prima binnen de marge, not...
was niet van plan om te handelen, maar deze info is bruikbaar voor ieder een ander
Prepare for the next ATH
TnxTaro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:08:
[...]
Een limit order plaatsen die direct wordt ingevuld = taker, niet maker. Dat zou wel erg makkelijk zijn
Zou inderdaad te makkelijk zijn ja. Alleen zat er over te denken dus moest het toch even vragen
Kan mij hier totaal niet in vinden, al duizenden euros door blockport gepompt zonder noemenswaardige problemen.sourcecode schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:34:
[...]
cheerz m8 Taro
was niet van plan om te handelen, maar deze info is bruikbaar voor ieder een ander
1 keer werd mijn order voor ETH door bitstamp afgekeurd om onbekende reden, na support via telegram kon ik binnen 30 min weer bestellen en was het dus geregeld.
En prijzen liggen lager als coinbase en Nederlandse concurrentie maar dat kan je vrij makkelijk zelf bekijken.
en wachten op mainnet
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Het negeren van klanten vind ik not done. Als een order goed gaat, prima. Gaat een order niet goed, dan weet je welke toegevoegde waarde een partij heeft en die heb ik bij Blockport gemist. Het gaat mij echt niet om die paar Euro/NEO, maar om het principe: Het niet (adequaat) reageren op verzoeken/mails.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ja dat begrijp ik, is ook not done. Support vind ik juist heel goed via telegram, werkt veel prettiger/sneller als mailen.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:54:
@tias86 Hier ook x.000 Euro besteed, maar, de manier waarop ze een order afhandelen die niet goed gaat zegt voor mij erg veel. Het betrof een order van >50 NEO, doordat dit mis ging bleef ik daarnaast ook nog met een restwaarde zitten waar ik nu niets meer mee kan (4 Euro en <1 NEO, waardoor ik die niet kan versturen), even los van de gemiste inkomsten (3% op >50 NEO in die paar uur).
Het negeren van klanten vind ik not done. Als een order goed gaat, prima. Gaat een order niet goed, dan weet je welke toegevoegde waarde een partij heeft en die heb ik bij Blockport gemist. Het gaat mij echt niet om die paar Euro/NEO, maar om het principe: Het niet adequaat reageren op verzoeken/mails.
Prepare for the next ATH
XRP = trash
dus ?Mr_Ripple schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:12:
Die Bart Simpson krijgt een steeds grotere kop.
Prepare for the next ATH
Goede vraag, weet ik niet precies.Sahara schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:06:
[...]
Hoe moet je dat zien dat ze gebruik maken van klant funds? Bedoel je door liquidatie van shorts en longs bij Bitfinex zelf, m.b.t. de voor hun "juiste" tijd weer online te komen?
Misschien bedoelen ze wel actief de markt manipuleren waarbij een groot aantal gebruikers niks kan doen door de down time.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Iets winst tov de inkoop, maar, dit is voor mij verder nu een no trade zone. Of > 4.000 of < 3.600, dan pas stap ik weer in.
Ga ik er vanuit dat er ook weer een rode streep naar beneden komt.
Zeker als ik op 12h kijk, het lijkt dan wel te zijn gestegen, eigenlijk gaat het nog steeds lager.
XRP = trash
Heb er ook maar weinig vertrouwen in. Maar het blijft toch wel opvallend stabiel, had eigenlijk allang een dump verwacht.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:20:
Op basis van de 12h en 1d Bitcoin chart heb ik er geen vertrouwen in. Bij de stijging van zojuist zowel ETH, ADA als XRP verkocht. Bij een eerdere stijging rond 16:45 de rest (ONT, NEO en ander deel ETH) al verkocht, los van de ZIL die ik al eerder had verkocht.
Iets winst tov de inkoop, maar, dit is voor mij verder nu een no trade zone. Of > 4.000 of < 3.600, dan pas stap ik weer in.
Ik speel het safe en zit volledig in BTC, hou het vanavond wel weer met n schuinoog in de gaten. Misschien ga ik als t er nog slechter uit ziet wel weer een stablecoin in. Meer BTC bij een daling is dan altijd lekker.
Jullie onzekerheid doet onze HODL harten niet veel goeds. Gooi er nog een paar charts en dure bear en bull tekeningen tegenaan.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Nee. Dat is een te lange run. Maar ik denk dAt ik wel instap op 35 rond. De lowers van eth/btc zijn consequent iets hoger. Die 36 gaat er dus wel aan.
[ Voor 54% gewijzigd door Malarky op 29-12-2018 21:49 ]
yeah why notMalarky schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:46:
Oioioi. ETH gaat de 36 weer testen op de btc. Het zal toch niet?
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Omlaag, ik zal je mijn schetsen besparenScreamGT schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:42:
Jezus mannen. Wat wordt het nou, omhoog of omlaag?
Jullie onzekerheid doet onze HODL harten niet veel goeds. Gooi er nog een paar charts en dure bear en bull tekeningen tegenaan.
Ik heb vandaag na mijn lage inkooporders een paar uurtjes die coins "gehold" en de waarde van mijn pf fluctueerde met 200-300 Dollar (negatief!) per 30 minuten. Hetzelfde gold voor de Bitcoin waarde van mijn pf. Ik kan het echt niet verkroppen om dat te zien. Ik begrijp ook echt niet dat mensen een paar maanden kunnen holden en die waarde zo terug te zien lopen.
Liever iets winst missen zoals gisteren, dan er honderden of duizenden Dollars/Euro's achteraan te gooien. En misschien mis ik later vandaag of morgen weer een pump, maar, volgens mij zijn we de komende weken in ieder geval gemiddeld beter af in fiat dan in welke cryptocurrency dan ook.
Malarky schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:46:
Oioioi. ETH gaat de 36 weer testen op de btc. Het zal toch niet?
Nee. Dat is een te lange run. Maar ik denk dAt ik wel instap op 35 rond. De lowers van eth/btc zijn consequent iets hoger. Die 36 gaat er dus wel aan.
Maar ik zie liever BCH door het putje gaan met dank aan Roger Ver en Jihan Wu
Vice versa ook.
Ik ga zo in bed met de instelling sell limit order ergens in de 3760.
En dan zien ik het morgen wel. Of wat doekoes eraf, of wat erbij.
Daardoor is eth usdt heel stabiel op exact zelfde level. Weet nu niet wat ik ervan moet denken.
Maargoed misschien moet ik mij focussen op de btc. Die gaat stukje lager support zoeken komende 24u en dan zal alles wel flink meezakken.
[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 29-12-2018 21:56 ]
Prepare for the next ATH
Qkc is een eth coin vanuit TA. Hele duidelijke lijnen. Nog geen enkele actie daar. Verlies op verlies.
BART (reverse) ?Thommie.nl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:56:
Correctie ik ga toch alles in usdt zetten vannacht. Toch een mooi bedrag en ben tevreden na vandaag.
Prepare for the next ATH
Omlaag en flink ook. Al hoop ik van niet.ScreamGT schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:42:
Jezus mannen. Wat wordt het nou, omhoog of omlaag?
Het geeft mij weinig vertrouwen dat we sinds de bounce van 3.6k naar 3.9k maar niet kunnen doorzetten. Het volume is ook erg laag. We kunnen dit prijs niveau nog wel redelijk houden, maar blijkbaar zijn er niet genoeg mensen bereid in te stappen nu. Daarbij, ook de constante lower highs etc.....
Ik denk dat de volgende run omlaag, mits hij komt ook gewoon een retest kan worden van de 3k, de 3.6k zal nu echt niet meer zulke sterke support zijn. Misschien nog een dood katje op 3.2-3.4k ergens maarja.
We gaan het meemaken
dat komt omdat die steeg terwijl de rest zakte afgelopen maanden, echter er is nu een andere tijd........Malarky schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:57:
[...]
Qkc is een eth coin vanuit TA. Hele duidelijke lijnen. Nog geen enkele actie daar. Verlies op verlies.
Prepare for the next ATH
Samen met MANA, XLM is QKC een anti cyclische coin inderdaad. Heb je alleen nu weinig aan.sourcecode schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:03:
[...]
dat komt omdat die steeg terwijl de rest zakte afgelopen maanden, echter er is nu een andere tijd........
Wie er wel erg sterk is: SYS. Elke keer afgelopen maanden dat die 34 wei is gaat die er vol gas vandoor. Zo ook vandaag.
[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 29-12-2018 22:07 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Op basis van mijn gevoel gaat ETH snel weer de <100 Dollar aantikken (net als Bitcoin weer sub 3.700 gaat). Wat is jouw gevoel?
Zelfde als de normale aandelen en fondsen. Slikken..en wachten. Al lijkt het vreemd mijn fondsen gaan harder achteruit dan mijn crypto'sTaro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:51:
[...] Ik begrijp ook echt niet dat mensen een paar maanden kunnen holden en die waarde zo terug te zien lopen.
Verwijderd

Dear cryptogods. Please send us large amounts of buyers with deep pockets and strong hands so I can dump these shitcoins for much dollars.
Daddy needs a new pair of shoes.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Maar waarom slik je dat? Ik sprak vanmiddag iemand die met ETF's ging starten. Toen ik aangaf dat de DOW & S&P juist aan het dalen waren en ik dus persoonlijk even (misschien wel enige jaren...) zou wachten, zei hij "het is toch maar xxx Euro per maand".Danster schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:06:
[...]
Zelfde als de normale aandelen en fondsen. Slikken..en wachten. Al lijkt het vreemd mijn fondsen gaan harder achteruit dan mijn crypto's
Persoonlijk zou ik het nu op een spaarrekening storten om het, als de aandelenmarkt weer gaat stijgen ipv dalen, dan pas in ETF's te investeren. Maar op de een of andere manier besteed men daar geen aandacht aan, of vindt men het niet belangrijk. Men ondergaat het lijdzaam, heel vreemd...
Middellange termijn? Ik reken op scenario van augustus 2017. Toen ging btc ook van 3200 naar 4950 en daar weer terug (om daarna aan rally naar 20k te beginnen). Ik reken erop dat we 4900 gaan komende weken en vanaf daar naar 2500 area.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Als we tussendoor de 4900 (Bitcoin) kunnen aantikken doe ik uiteraard graag mee en zou ETH dus eerst nog richting >175 kunnen stijgen, maar je bent ook bearish op de korte/middellange termijn met mogelijk eerst nog een stijging op korte termijn? Dat zie ik ook wel gebeuren, maar, even los van de stijging die nu gaande is (en mogelijk weer in niets eindigt...), denk ik niet dat veel mensen dit nu aandurven en daarom twijfel ik of het lukt en gaat gebeuren.
Verwijderd
Ik vind dit toch apart ik handel al maanden met blockport en elke klacht word direct behandeld zelfs op een zondagavond om 23:00, ik durf zelfs te stellen dat ik zelden zulke goede klanten service heb ervaren. Ik moet daar wel bij vertellen dat ik contact zoek via de telegram app. En hierop krijg je direct antwoord.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:28:
[...]
Ik heb er een keer een NEO order uitgevoerd die niet daadwerkelijk uitgevoerd werd, na 3 mailtjes en een paar uur wachten faalde deze alsnog. Erg jammer, want toen had ik x Euro gemist. In de mailconversatie die daarna volgde werd mijn verzoek voor compensatie compleet genegeerd, de mail staat van mijn kant nog steeds open, maar ik verwacht geen reactie meer. Dus de laatste keer dat ik daar iets besteld heb. Het negeren van mails is voor mij een verdere no go. Iedere klantvriendelijke partij zal daar in ieder geval op reageren, bij Blockport bleef het stil.
die was ook weer snel weg
pff hoop echt dat de bulls nu kunnen breken........ komaan
Bulls hebben eth genomen. Maar wachten nu daar op btc usdt. Die wil nog niet.Tominatie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:24:
[...]
die was ook weer snel weg![]()
pff hoop echt dat de bulls nu kunnen breken........ komaan
Omdat dat echt lange termijn is. Denk een jaar of 10. En heb ook spaardeposito's staan dus linksom of rechtsom. We komen er wel.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:11:
[...]
Maar waarom slik je dat? Ik sprak vanmiddag iemand die met ETF's ging starten. Toen ik aangaf dat de DOW & S&P juist aan het dalen waren en ik dus persoonlijk even (misschien wel enige jaren...) zou wachten, zei hij "het is toch maar xxx Euro per maand".
Persoonlijk zou ik het nu op een spaarrekening storten om het, als de aandelenmarkt weer gaat stijgen ipv dalen, dan pas in ETF's te investeren. Maar op de een of andere manier besteed men daar geen aandacht aan, of vindt men het niet belangrijk. Men ondergaat het lijdzaam, heel vreemd...
Het is meer een kwestie van geduld voor heel Holland Li....eh..volhouden dus
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Weet je, ik geef het nog 1 kans: Ik heb ze een reminder gestuurd op die 5 weken oude mail, daarna bepaal ik of ze de gunfactor weer terugkrijgen, of dat iemand anders die krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:23:
[...]
Ik vind dit toch apart ik handel al maanden met blockport en elke klacht word direct behandeld zelfs op een zondagavond om 23:00, ik durf zelfs te stellen dat ik zelden zulke goede klanten service heb ervaren. Ik moet daar wel bij vertellen dat ik contact zoek via de telegram app. En hierop krijg je direct antwoord.
nee idd..... gaat m niet worden op deze manier, eth pleurt straks gelijk weer in elkaar als btc het laat afweten.Malarky schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:27:
[...]
Bulls hebben eth genomen. Maar wachten nu daar op btc usdt. Die wil nog niet.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Die jaar of 10 gaat ook in cycli van 7-8 jaar crisis/niet crisis. Begin je in jaar 1, dan heb je 7-8 jaar lang mooi rendement. Begin je in jaar 5, dan heb je 2-3 jaar mooi rendement, om 4 jaar later een grote reset te krijgen. Begin je in jaar 7 of 8, dan zie je een groot deel van je geld verdampen, voordat er weer iets wordt opgebouwd.Danster schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:28:
[...]
Omdat dat echt lange termijn is. Denk een jaar of 10. En heb ook spaardeposito's staan dus linksom of rechtsom. We komen er wel.
Het is meer een kwestie van geduld voor heel Holland Li....eh..volhouden dus
Als iemand mij nu vertelt dat hij met ETF's gaat beginnen terwijl de Amerikaanse beurzen instorten (bijv. jaar 7-8), dan zou ik persoonlijk nog even wachten. Ben je al een paar jaar bezig, dan zou ik of gewoon doorgaan, of even pauzeren.
Het gaat mij er dus om dat mensen er niet bewust mee bezig zijn wat ze doen. Beleggen = beleggen, maar, het instapmoment denken ze niet over na.
Ps. de 7-8 jaar hierboven is puur indicatief om een denkwijze te schetsen, dat hoeft natuurlijk niet 1 op 1 correct te zijn, het gaat om de cycli.
Verwijderd
Verander je naam gewoon in BTCwhale. Dan gaan er deuren open en komen de rode lopers tevoorschijn.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:28:
[...]
Weet je, ik geef het nog 1 kans: Ik heb ze een reminder gestuurd op die 5 weken oude mail, daarna bepaal ik of ze de gunfactor weer terugkrijgen, of dat iemand anders die krijgt.
Kwestie van afwegen voor jezelf en dan keuzes nemen en er bij blijven en niet in paniek alles verkopen
Die 7 tot 8 jaar klopt heel goed. Ze zeggen niet voor niets: Zeven vette en zeven magere jaren.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ik heb op LinkedIn al een tijdje een connectie met de oprichter van Blockport (op zijn verzoek), die leest vast wel meeVerwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:35:
[...]
Verander je naam gewoon in BTCwhale. Dan gaan er deuren open en komen de rode lopers tevoorschijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 29-12-2018 22:50 ]
Verwijderd
oke top , hoe vind je dat het platform werkt verder ? Het is natuurlijk nog in ontwikkeling en vanaf Q1 2019 zou er copy trading mogelijk moeten zijn , daar ben ik zelf vooral erg benieuwd naar.Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:28:
[...]
Weet je, ik geef het nog 1 kans: Ik heb ze een reminder gestuurd op die 5 weken oude mail, daarna bepaal ik of ze de gunfactor weer terugkrijgen, of dat iemand anders die krijgt.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Heb je er zelf een belang in? Want dan praat ik graag via een ander medium verder met jeVerwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:45:
[...]
oke top , hoe vind je dat het platform werkt verder ? Het is natuurlijk nog in ontwikkeling en vanaf Q1 2019 zou er copy trading mogelijk moeten zijn , daar ben ik zelf vooral erg benieuwd naar.
Juist, ik zou nu persoonlijk geen deposito met vaste rente kiezen. Wij hebben nu een 0% rente sparen (naast beleggen). Ik heb wat (public) rapporten (ofzoiets) gelezen dat men verwacht (als het zo door blijft gaan, mist, tenzij etc dus) dat de rente na de zomer van 2019 gaat beginnen met stijgen. Ook hier geld natuurlijk DYOR.Danster schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:36:
@Taro snap wat je bedoelt. Maar dat blijft altijd een risico. Hetzelfde met deposito's neem je 5 of 10 jaar met het risico dat de rente stijgt? Of?
Kwestie van afwegen voor jezelf en dan keuzes nemen en er bij blijven en niet in paniek alles verkopen
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Dit gaat een mooie nacht worden....Tominatie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:50:
stel bitcoin breekt nu naar boven, dan zie ik jullie op de maan met ETH op $150 :)!
Stijgende rente? Echt niet.Gondor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:48:
[...]
Juist, ik zou nu persoonlijk geen deposito met vaste rente kiezen. Wij hebben nu een 0% rente sparen (naast beleggen). Ik heb wat (public) rapporten (ofzoiets) gelezen dat men verwacht (als het zo door blijft gaan, mist, tenzij etc dus) dat de rente na de zomer van 2019 gaat beginnen met stijgen. Ook hier geld natuurlijk DYOR.
Dat kunnen de Zuid europese landen niet hebben met hun mega rente aflossingen op de staatschuld.
Hier in NL. zou je dat wel willen, ivm vermogensrendementheffing en de goed gevulde pensioenpot die
echter niet eens maar kan indexeren door oa de lage rente.
Denk wel dat we nu moeten doorzetten, waar het niet op lijkt, anders kan het wel eens heel snel heel lelijk worden.
Ding met ETH is: gaat 2x zo hard omhoog maar ook 2x zo hard naar beneden.... en aangezien btc maar niet door de 3880 komt... keer op keer..Tominatie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:50:
stel bitcoin breekt nu naar boven, dan zie ik jullie op de maan met ETH op $150 :)!
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Klinkt als de >5% rente die men mij destijds gaf op de ING kinderspaarrekeningen. Met 25 Euro per maand zouden ze rond hun 18e per kind 18.000 Euro hebben. De oudste is inmiddels halverwege, heeft nog geen 3.400 Euro en de rente voor hun spaarrekening staat nu op nog maar 0,20% ipv >5%...Gondor schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:48:
[...]
Juist, ik zou nu persoonlijk geen deposito met vaste rente kiezen. Wij hebben nu een 0% rente sparen (naast beleggen). Ik heb wat (public) rapporten (ofzoiets) gelezen dat men verwacht (als het zo door blijft gaan, mist, tenzij etc dus) dat de rente na de zomer van 2019 gaat beginnen met stijgen. Ook hier geld natuurlijk DYOR.
Geloof nou aub niet in al die toezeggingen en voorspellingen voor de toekomst, men naait je gewoon, echt. Hetzelfde gaat op voor je pensioen, over >20 jaar is het allemaal niets meer waard.
Eens, het is best gevaarlijk. Zie ons namelijk straks wel uit het niks als een baksteen naar beneden vallen maarja, wie weet.Malarky schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:08:
[...]
Ding met ETH is: gaat 2x zo hard omhoog maar ook 2x zo hard naar beneden.... en aangezien btc maar niet door de 3880 komt... keer op keer..
Ik lees dat ECB gaat stoppen met opkopen van staatsleningen in 2019, dus rente gaat oplopen (eerst naar nul). Maar goed, dat is mijn interpretatie en ik ben geen fin persoon.RaptorXS schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:55:
[...]
Stijgende rente? Echt niet.
Dat kunnen de Zuid europese landen niet hebben met hun mega rente aflossingen op de staatsschuld.
Hier in NL. zou je dat wel willen, ivm vermogensrendementheffing en de goed gevulde pensioenpot die
echter niet eens maar kan indexeren door oa de lage rente.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Damn ja de rentes zijn echt niet meer... Ik kon me de tijd herinneren dat je 5-10% rente kreeg op je spaargeld als je het een beetje slim deed, nu zijn het fracties van procenten... En v.w.b. pensioenen, helaas zijn die niet altijd optioneel (tenzij je ZZP'er of eigen baas bent natuurlijk)Taro schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:09:
[...]
Klinkt als de >5% rente die men mij destijds gaf op de ING kinderspaarrekeningen. Met 25 Euro per maand zouden ze rond hun 18e per kind 18.000 Euro hebben. De oudste is inmiddels halverwege, heeft nog geen 3.400 Euro en de rente voor hun spaarrekening staat nu op nog maar 0,20% ipv >5%...
Geloof nou aub niet in al die toezeggingen en voorspellingen voor de toekomst, men naait je gewoon, echt. Hetzelfde gaat op voor je pensioen, over >20 jaar is het allemaal niets meer waard.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Sparen kost alleen maar geld helaas. Zolang de rente lager is dan de inflatie heb je er niets aan en de rente is ook nog eens flink lager nu. Laat staan dat je boven de 30k zit of boven de 100k met de belasting die je dan nog extra moet betalen.p0st schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:13:
[...]
Damn ja de rentes zijn echt niet meer... Ik kon me de tijd herinneren dat je 5-10% rente kreeg op je spaargeld als je het een beetje slim deed, nu zijn het fracties van procenten... En v.w.b. pensioenen, helaas zijn die niet altijd optioneel (tenzij je ZZP'er of eigen baas bent natuurlijk)
Dat maakt niet uit als je het opgeeft bij de Belastingdienst en je het hebt over bedragen boven de vermogensMarthusiast schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:16:
Om dat te compenseren dus met een deel van het kapitaal long in aandelen of crypto gaan lijkt me daarom niet zo onhandig..
vrijstelling in Box 3.
Het is allemaal scheef. Ik wil met mijn spaargeld een huis kopen, ik ben zzp-er dus ik moet voor een gunstige hypotheek veel winst maken. Maar ik word daardoor wel gestraft want ik kan een jaar later flink belasting betalen. Vervolgens word ik ook nog als scheefhuurder bestempeld en krijg ik de maximale huurs verhogingen.PilatuS schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:15:
[...]
Sparen kost alleen maar geld helaas. Zolang de rente lager is dan de inflatie heb je er niets aan en de rente is ook nog eens flink lager nu. Laat staan dat je boven de 30k zit of boven de 100k met de belasting die je dan nog extra moet betalen.
Als ik een normaal huis koop kost het me minder in de maand dan dat ik een huis huur. De wereld op zn kop.
Welk rendement je hebt behaald is niet interessant voor de Belastingdienst.Marthusiast schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:20:
Dat klopt ook, de vermogensbelasting zelf moet je dus ook compenseren met het beleggingsdeel (en hopelijk de grote winsten die je daar maakt). Of begrijp ik je punt niet goed?
Je betaald over bezit.
Sommige dingen zijn helaas erg krom. Laatst ook het topic gelezen hier op Tweakers over de middenklasse bestaat niet. Heel apart om te zien dat je het bovenaan goed voor elkaar hebt en onderaan niet slecht, maar in het midden heb je wel de lasten, maar niet de lusten.Thaam schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:23:
[...]
Het is allemaal scheef. Ik wil met mijn spaargeld een huis kopen, ik ben zzp-er dus ik moet voor een gunstige hypotheek veel winst maken. Maar ik word daardoor wel gestraft want ik kan een jaar later flink belasting betalen. Vervolgens word ik ook nog als scheefhuurder bestempeld en krijg ik de maximale huurs verhogingen.
Als ik een normaal huis koop kost het me minder in de maand dan dat ik een huis huur. De wereld op zn kop.![]()
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Mits je kosten laag genoeg zijn welMarthusiast schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:26:
Als je hoog rendement behaalt bouw je toch bezit op?
Ik heb je voorspellingen de afgelopen dag een beetje meegelezen hier, ben benieuwd of je (o.b.v. je "bronnen") gelijk krijgtMatadores schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:27:
Letten we ff op boys, crypto beurs in de lift; green numbers!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
ja man , telkens dat proberen omhoog te gaan en telkens weer terug gegooid worden, irritant. Ik stap wel weer in als het er beter uit ziet.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:34:
eth en btc zijn echt irritant
Verwijderd
De meest pure essentie van crypto die ik dit jaar heb gezien, right there.Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:34:
eth en btc zijn echt irritant
Ik pink even een traantje weg, dit raakt me.
Ik blijf nog ff kijken. Popcorn erbij.
[ Voor 19% gewijzigd door Marthusiast op 29-12-2018 23:57 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Het mooie van crypto is dat je dat altijd te laat doet, dus die zullen wel weer naar <115 Euro dalen vannacht. En dan baal ik er weer van, gelukkig heb ik dan als troost dat ik verder in fiat heb gezeten.
In een bull market weet je wat je moet doen, in een bear market weet je wat je moet doen, maar in de huidige markt is het echt gokken welke kant we op gaan en dat is erg gevaarlijk. Wat mij betreft nog steeds verder naar beneden, maar, ik hoop dat het tegenovergestelde snel wordt bewezen. Slaapze!
Als (en dat is een big if) de bulls laten zien de 3.9k te breken met power, stieren geweld enzo wellicht geef ik het nog een kansje dan. Maar met dit soort slap gedoe kan je me niet verleiden.
Tot morgen!
Zou mij niet verbazen als er vannacht al 600+ sats voor ZIL op het bord staat.
[ Voor 53% gewijzigd door Sahara op 30-12-2018 00:16 ]
Zil is op een piek niveau waar die lang niet doorheen kwam: 550-570. Ben erg benieuwd.JoeriF84 schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:21:
uitbraak uit de bull pennant zo te zien. ben benieuwd nu of BTC toch om hoog wil nu
Hoe wil je ooit gaan moonen als je blijft hopen op een correctie. Kijk eens naar de hoeveelheid rood wat het afgelopen jaar bij elke chart staat. Weg met die correcties, gewoon gaan.PilatuS schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:29:
Ik denk (of is het hoop) dat ZIL even een correctie doet. Het is wel erg veel groen zo achter elkaar nu. Even een correctie is denk ik niet slecht om daarna de highs te kunnen breken.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Zil is al moon. Is zojuist bii zijn 6 month high aangekomen. Ik was sowieso hier even uitgestapt als ik em had.ScreamGT schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:37:
[...]
Hoe wil je ooit gaan moonen als je blijft hopen op een correctie. Kijk eens naar de hoeveelheid rood wat het afgelopen jaar bij elke chart staat. Weg met die correcties, gewoon gaan.
Verwijderd
Maar een correctie naar 3k zou welkom zijn..,. Ik zie het niet gebeuren maar zou het erg waarderen.
Als je in de weg omhoog niet af en toe een een correctie doet krijg je uiteindelijk een crash. Niets gaat ooit op een gezonde manier alleen maar omhoog. In de weg omhoog correcties doen is juist goed om hoger te komen.ScreamGT schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:37:
[...]
Hoe wil je ooit gaan moonen als je blijft hopen op een correctie. Kijk eens naar de hoeveelheid rood wat het afgelopen jaar bij elke chart staat. Weg met die correcties, gewoon gaan.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!