ADA staat op 30 wei tegenover ETH. Meestal wordt die niet veel lager en zit er een lekkere swung in (gedurende 2018). 38 is dan steeds weer zijn piek. Aan de andere kant staat 90% van de coins nu laag tegenover ETH.
VET zou ik sowieso van wegblijven nu. Die zakt al maandenlang zeer gestaag tegenover ETH. Dat is een aan zekerheid grenzend zekerheidje. Staat nu op 31. Kreeg in augustus heel veel push rond 23. Misschien daar weer...
Zet TRX op een jaar tegenover ETH en je ziet een en al winst. Downside: tron behoort dus al tot de relatief dure coins. Heeft dan ook nu elke dag heel veel moeite om te overleven rond de 15 wei. Als die daar doorgaat en bearish wordt: wegwezen. Heeft veel te verliezen dan. Kan je zeggen: het is TRON. Pak dan vooral QKC, MANA, XLM erbij. Ramsterke coins gedurende 2018 tegenover ETH. Maand in maand uit. Maar nu ETH dan eindelijk zelf aan de beurt is: ze zijn helemaal nergens. Iedere coin heeft een tijd van komen en gaan....
ZIL gaat constant heel hard up maar ook heel hard down tegenover ETH. Als de btc nu even support op 3700 gaat zoeken en alle coins weer bad gaan... wie weet is ZIL dan andermaal te halen voor 145 wei. Dan doe ik em zeker. Wat nu in het nadeel van ZIL is is zijn btc koers. Die was lange tijd 55-57 sat top tot die begin november door het putje ging. Heeft nu heel erg veel gewonnen maar is bijna 55 sat weer. En tjah whales will be whales en normaliter dumpen ze dan direct als de oude top weer bereikt is. Tot 50 sat zeker maar wellicht eronder.
Uiteindelijk moet je coins op de ETH, BTC en USD(T) chart bekijken om te zien waar resistance is. Dat zie ik heel veel traders niet doen. Die focussen zich enkel op de btc of juist eth koers. Dan gaan veel dumps je inderdaad volledig verassen: want je hebt de helft van het verhaal.
Als er iets namelijk oneerlijk is in de crypto market tegenover de stock market is het het brengen van groot nieuws wel. Stock market moet dan direct, zonder voorbehoud, iedereen tegelijk op straffe van hoge boetes. Crypto market komt 90% van de mooie twitter berichtjes van de crypto owner als de coin er net lekker voorstaat op een net lekkere support. En laten we wel wezen: we hadden waarschijnlijk allemaal hetzelfde gedaan: vrienden en familie nog is dik laten inkopen op de lage support en dan twitter berichtje eruit. Elke keer weer.
Daarom is imho TA in cryptomarket nog veel belangrijker als in stock market. En dan heb ik het juist niet over de BTC zelf. Die is zo groot en ‘eigendom’ van zo een grote groep dat de short en longs daar het veel meer voor het zeggen hebben. Die handelen ook op TA maar proberen elkaar constant te verassen. Erg lastig in te schatten.
[
Voor 36% gewijzigd door
Malarky op 29-12-2018 13:56
]