[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 103 Laatste
Acties:
  • 270.307 views

• braamr80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 21:33
Je kan toch gewoon een account bij Blockport maken ? Gebruik je het orderboek van Bitstamp dus volgens mij altijd (genoeg) volume.

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
de laatste tijd lees ik steeds meer over STO's in de plaats de huidige ICO's.
Wat denken jullie dat 2019 gaat brengen? Ik ken niet echt STO's die het moeten gaan maken. Hebben jullie daar ervaring/voorbeelden van?

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Carl van The Moon verwacht een verdere daling richting 3600 (Coinbase), is ongeveer 3500 op Binance.

[YouTube: Bitcoin BREAKOUT Coming? | Stock Market Recovery, Thanks To Plunge Protection Team??]

We zitten nu op het fib 0.5 niveau zoals op het kaartje van Tominatie te zien. Meestal zijn er weer stijgingen vanaf 38.2 of 61.8. Voor nu ziet het er allemaal maar zwak uit, overal lage volumes. Op die manier kunnen we de 3800 niet breken.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19
Had ik maar vanaf het begin (4 weken geleden) ge-hodl-ed. Opzoek naar de dip ben ik meer dan 10% kwijt geraakt.

Op 3,2k ben ik 100% ingestapt. Omdat ik dubbel bodem test had verwacht weer zo goed als alles verkocht op 3,4k. Nu alles rondom 3,7k weer gekocht, heb er dus veel minder voor de hodlers tot de volgende piek en beyond.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Mooi avontuurtje weer dat Strat, en weer verkocht ff meeliften op BTC staan wel erg veel sellwalls daaro klaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 12:53 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

@Gondor En dus koop je nu juist weer als de meerderheid een daling verwacht? Buy low, sell high hé, niet andersom :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Afbeeldingslocatie: https://www.stevepomeranz.com/wp-content/uploads/2017/03/tsps_steve-pomeranz_buy-high-sell-low-640x480.jpg

• Gondor
Met nu op 3,7k ingekocht bedoel ik niet nu nu maar twee dagen geleden.

Ik heb gemerkt dat ik het erger vind om geen tokens/coins te hebben bij een stijging dan wel tokens/coins hebben bij een daling.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Gondor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:09:
Ik heb gemerkt dat ik het erger vind om geen tokens/coins te hebben bij een stijging dan wel tokens/coins hebben bij een daling.
FOMO in z'n puurste vorm :P

• Gondor
Nee maar, nadat ik alles op 3,4k heb verkocht heb ik niet gekocht toen het helemaal naar 4,2k ging, en heb gewacht tot de daling naar 3,7k. Dat is toch best no-FOMO,of niet?

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 10:40
ik hoop dat stratis en haven keihard gaan zakken zodat ik ze kan terug kopen

• Thommie.nl
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:16:
ik hoop dat stratis en haven keihard gaan zakken zodat ik ze kan terug kopen
Ja en dat er dan iemand met een bordje staat. Vanaf hier weer omhoog zeker 😂 :)F

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:49
Ik ben maar eens begonnen met de tips hier rondom day traden.
4K scherm neergezet met mooie grafieken.

Loop er tegen aan, wat duurt het allemaal lang! Ik had meer actie verwacht, markt sukkelt beetje door en daar kijk je naar..

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 10:40
Maxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:00:

Loop er tegen aan, wat duurt het allemaal lang! Ik had meer actie verwacht, markt sukkelt beetje door en daar kijk je naar..
Is altijd rond de kerst, nu is tijd om te kopen voor veel coins.

• twain4me

twain4me

@Maxxi
Je kan ook gewoon veder inzoemen, het nadeel daarvan is dat je denkt dat de wereld vergaat op het moment dat er een 1% daling is. _O-

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Maxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:00:

Meer actie ? met daytraden als ik vanuit mijn zelf spreek is er genoeg actie, ik denk dat je iets meer je verwachtingen moet bijstellen, ik koop en verkoop bijvoorbeeld soms al met 1% of minder en dat meerdere keren per dag.
Juist met de extreem volatiele dagen doe ik het wat minder omdat ik in de flow van kleine marges zit. en altijd moet omschakelen iets wat mij meestal niet lukt, en dus vaker meer verlies heb dan winst.

Soms zijn er ook dagen dat ik niet aan het traden ben, en als ik dan in zo extreem volatiele tijd aan breekt pak ik weet wat meer winst dan verlies.

En ik koop nooit de grote candels down ik wacht tot het weer wat stabieler wordt voordat ik instap, met groene candels stap ik soms weer wel op .

Maar dat ben ik, morgen kan het weer anders zijn maar elke dag is er toch wel actie in crypto voor mij ;)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25
Met HODL is er geen bull of bear markt. Je kan niet alleen HODLen in een bull markt, dan HODL je niet. Met HODL heb je geen verlies, dan heb je bitcoin. Je bent een trader of een HODLer, je kan niet allebei zijn. Of in ieder geval niet met dezelfde coins.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op dit soort dagen valt er toch nog een leuk rendement te maken als je Bitcoin iedere keer rond 3670-95 koopt en rond 3740-45 verkoopt. Hetzelfde gaat uiteraard op voor de meeste andere coins, ze hebben een redelijke bodem en redelijke top, daarbinnen beweegt de koers steeds heen en weer.

Natuurlijk gaat de koers ooit naar boven of beneden uitbreken en dan werkt deze aanpak tijdelijk niet meer, maar dan is het zaak om die 2 punten weer zo snel mogelijk helder te krijgen.

Ik doe dit overigens maar met max 25% van de pf om te voorkomen dat ik met een uitbraak naar beneden zwaar in het rood kom te staan.

Zojuist weer verkocht, nu weer wachten op die bodembedragen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41
Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:38:
Op dit soort dagen valt er toch nog een leuk rendement te maken als je Bitcoin iedere keer rond 3670-95 koopt en rond 3740-45 verkoopt. Hetzelfde gaat uiteraard op voor de meeste andere coins, ze hebben een redelijke bodem en redelijke top, daarbinnen beweegt de koers steeds heen en weer.

Natuurlijk gaat de koers ooit naar boven of beneden uitbreken en dan werkt deze aanpak tijdelijk niet meer, maar dan is het zaak om die 2 punten weer zo snel mogelijk helder te krijgen.

Ik doe dit overigens maar met max 25% van de pf om te voorkomen dat ik met een uitbraak naar beneden zwaar in het rood kom te staan.

Zojuist weer verkocht, nu weer wachten op die bodembedragen.
Precies, ik doe hetzelfde alleen pak ik niet alle golfjes mee hoor. 1 a 2 per dag als ik mazzel heb. Toch steeds proberen om wat extra te pakken.

Zero.

• Thommie.nl
De weg naar boven is nu redelijk vrij nu dus ik waag het gokje nu.

• Pelox
Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:42:
Net de drop onder de 7k 3.7k gemist maar ik wacht daar nog eventjes op. Dan wil ik wel weer opstappen.

Zijn er hier nog Ark holders trouwens? Ik haal nu ongeveer 1 ark per week binnen, best aardig. Helemaal als hij ooit weer enigzins waarde krijgt..

[ Voor 21% gewijzigd door Pelox op 27-12-2018 14:49 ]

Zero.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 17:33
Klaas25 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:47:
Is er hier ook iemand die wat Binance coin heeft opgeslagen voor toekomst?

Binance Coin werkt met ERC20 tokens en heeft vooralsnog 200 miljoen coins in circulatie. Binance heeft aangegeven elk kwartaal 20% van hun winst te gebruiken om de munt terug te kopen en te vernietigen tot er 100 miljoen coins over zijn.

En aangezien Binance toch nergens naartoe gaat en al 1 van de of al dan niet de grootste is?
Zeker, verreweg de meest interessante en ondergewaardeerde coin in mijn ogen.
Heb wel her en der ooit over BNB geschreven op dit forum.

Belangrijkste is de burn idd, waar er bij BTC elke dag 1800 coins bijkomen verbrand binance er elke dag tienduizenden.
Dat o.b.v. echte winsten en reeds bereikte massa schaal. Met hun Trustwallet en DEX kunnen ze straks ook echt op de blockchain tour.

• Thommie.nl
Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:43:
[...]

Net de drop onder de 7k gemist maar ik wacht daar nog eventjes op. Dan wil ik wel weer opstappen.

Zijn er hier nog Ark holders trouwens? Ik haal nu ongeveer 1 ark per week binnen, best aardig. Helemaal als hij ooit weer enigzins waarde krijgt..
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar het verkooporderboek in de 3700 is dagen niet zo leeg geweest.

• Pelox
Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:48:
[...]

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar het verkooporderboek in de 3700 is dagen niet zo leeg geweest.
2 uur geleden stonden we nog onder 3.7. Gaat nog wel een keertje gebeuren vandaag denk ik.

Zero.

• Thommie.nl
Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:51:
[...]

2 uur geleden stonden we nog onder 3.7. Gaat nog wel een keertje gebeuren vandaag denk ik.
Tja, Ik probeer wat Aion op te scoopen en hij is er bijna, dus ietsie pietsje nog dalen totdat iuemand nog verkoopt en dan pieuw de lucht in als een raketje:)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:56
gewoon weer een saaie dag in crypto land

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:42:
Gisteren heb ik mij laten meeslepen door het enthousiasme van een aantal anderen en heb toen om 14:29 1,5 Bitcoin @ 3749 USDT gekocht. Daarna heb ik een paar uur met de billen bij elkaar gezeten, omdat de rode candles toch wel erg groot werden.

Gelukkig geen panic sell uitgevoerd en redelijk quitte weer uitgestapt, om uiteraard daarna de koers nog verder door te zien stijgen...

Afijn, maak altijd je eigen keuzes en deze keer laat ik je het gokje alleen wagen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/du8wGaljWGH2vNSgpoqee3uf/full.png

• Thommie.nl
Tja het ziet er nu gewoon wel gezonder uit. 180 btc tot 3780. 250 sell nodig voor 3700.
EN we zitten laag in de 3700, dus ik hoop dat iemand mij nog wat Aion verkoopt, want ALS hij wel zo omhoog stoot wil ik wat Aion te verkopen hebben strak.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
Al meer dan een jaar geen crypto bijgekocht. Begint wel langzaam te kriebelen. Een buy order gezet op $1500 :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:04:
Tja het ziet er nu gewoon wel gezonder uit. 180 btc tot 3780. 250 sell nodig voor 3700.
EN we zitten laag in de 3700, dus ik hoop dat iemand mij nog wat Aion verkoopt, want ALS hij wel zo omhoog stoot wil ik wat Aion te verkopen hebben strak.
Ik zie een herhaling van gisteren :)

Veel bots plaatsen pas sell orders als een bepaald niveau is bereikt om anderen niet af te schrikken. Laat je dus niet leiden door een orderbook, sell- of buywalls, maar kijk naar de langere termijn, het sentiment en andere indicatoren. De koers kan maar zo door de 3800 schieten, maar, als ik nu naar de 12h-1d chart van Bitcoin kijk, dan zie ik eerder een rode afgrond aankomen dan een mooie groene candle.

• Pelox
The Redman schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:11:
Al meer dan een jaar geen crypto bijgekocht. Begint wel langzaam te kriebelen. Een buy order gezet op $1500 :)
Smeerlap

:N

Zero.

• Thommie.nl
Ho ho, nog even niet stijgen zit al op 55% van mijn buyordertje.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05

Jumpiefox

Hoi ?

De Afgelopen X Aantal jaar is het elke januari/februari feest geweest..elk jaar een dikke vette crash. Vorig jaar ook. Dit jaar? Geen idee..hoop het wel. Misschien komt de extra dip er niet omdat we al super laag zitten all across the board. Maar mocht hij er wel komen dan is het pas feest en gaan we echte leuke instap prijzen zien.

The first casualty in war is always the truth...

• Thommie.nl
Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:23:
[...]

Ik zie een herhaling van gisteren :)

Veel bots plaatsen pas sell orders als een bepaald niveau is bereikt om anderen niet af te schrikken. Laat je dus niet leiden door een orderbook, sell- of buywalls, maar kijk naar de langere termijn, het sentiment en andere indicatoren. De koers kan maar zo door de 3800 schieten, maar, als ik nu naar de 12h-1d chart van Bitcoin kijk, dan zie ik eerder een rode afgrond aankomen dan een mooie groene candle.
Precies dat.
Denk contra, rebels, dat willen ze je laten denken! Ze maken tekeningen wat ze willen, en vervolgens trekken mensen zelf de lijntjes en zijn ze altijd het laatste.

Nee ze zijn flink aan het inslaan, om straks hoog te kunnen verkopen als iedereen weer positieve lijntjes kan maken.....

• Thebackstab
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-10 12:50

• Pelox
zo eerst maar eens een nieuwe shitcoin aangeschaft, je weet maar nooit :)

3k 4New (Kwatt) in the pocket!

Zero.

• Thommie.nl
:F Ik word nu stiekum wel een beetje bang hoor. :F
Van de grote sellwalls.

;w Naja me order is er net doorheen van Aion, en ik kan niet altijd geluk hebben toch ;w
Maar ik blijf zitten waar ik zit! Rebellion!!!!! Daar gaat Bitcoin toch over!@ Vinger in de Tank hoppa! O-)
8)7 |:(

[ Voor 79% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 15:37 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Thommie.nl Ik zwem regelmatig tegen de stroom in, maar ik zie de markt als een optelsom van vele onderliggende factoren en niet als een donker complot van een paar whales en grote instituten die de rest proberen te misleiden, door jou "ze" genoemd.

Natuurlijk heeft dat er wel deels invloed op, maar, je schetst het wel heel erg zwart-wit.

Er zijn gewoon erg veel mensen die op de top kopen en in het dal verkopen, omdat ze de verkeerde strategie toepassen. En als ze daardoor verliezen, dan is dat de schuld van manipulatie, whales en instituten. Terwijl als je bepaalde regels en strategieën hanteert en voor jezelf oplegt, je dan samen met "ze" geld kunt gaan verdienen in deze markt.

Ik gun je veel winst, maar, blijf vooral kritisch naar je eigen strategie kijken. Misschien maak je al jaren enorm veel winst, maar, dan wil ik je vragen om hier uit te leggen hoe je dat dan precies doet zodat we er allemaal beter van worden. Niet lullig bedoeld, maar ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je op je trades van gisteren veel winst hebt gemaakt?

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:35:
:F Ik word nu stiekum wel een beetje bang hoor. :F
Van de grote sellwalls.

;w Naja me order is er net doorheen van Aion, en ik kan niet altijd geluk hebben toch ;w
Maar ik blijf zitten waar ik zit! Rebellion!!!!! Daar gaat Bitcoin toch over!@ Vinger in de Tank hoppa! O-)
8)7 |:(
Ik zou het wel in de gaten houden hoor.. als bitcoin eenmaal naar beneden gaat zijn alts echt linke soep.

Als we verder zakken is het ook wel klaar met mijn laatste bull hoop.

• Pelox
Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:41:
[...]

Ik zou het wel in de gaten houden hoor.. als bitcoin eenmaal naar beneden gaat zijn alts echt linke soep.

Als we verder zakken is het ook wel klaar met mijn laatste bull hoop.
Tot 3600 mogen we zakken hoor.

Zero.

• Thommie.nl
Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:39:
@Thommie.nl Niet lullig bedoeld, maar ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je op je trades van gisteren veel winst hebt gemaakt?
600 USD winst gister O-) , en ik leg toch net uit wat ik doe....:).

Ik doe gewoon wat een wijs man ooit zei; Be greedy when others are fearfull and be fearfull when others are greedy.
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben hoor, met dat hij zo als een kaartenhuis in elkaar klapt.
Mega sellwalls en alles roept om een drop naar de 3600 en flink ook....

Maar als alles gebeurde wat iedereen de hele tijd hier verwacht, waarom staat de meerderheid dan zo dik in de min....
Niet lullig bedoeld trouwens hoor.... O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 15:48 ]

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:42:
[...]

Tot 3600 mogen we zakken hoor.
Van mij mogen we ff niks meer, genoeg gezakt. Ik geloof ook niet in die h&s patronen, allemaal onzinnig naar mijn mening. :$

Ik hoop gewoon op moon.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:23
Zien jullie dat IH&S patroon bij BTC dan helemaal niet als een mogelijkheid?
Als 'ie nog ff een downtick maakt naar 3500-ish dan begint het er toch wel erg op te lijken dat 'ie dat patroon gaat voltooien.
Dan zal BTC vervolgens vrij snel omhoog gaan, misschien wel naar 5k.
Hoeft natuurlijk uiteindelijk niets van te kloppen, maar ik houd het persoonlijk scherp in de gaten...
Aan de reacties te zien krijg ik het idee dat bijna niemand rekening houdt met dit patroon.
Een soortgelijk IHS patroon speelde namelijk in juni/juli ook erg mooi uit.

• Thommie.nl
EN nog een zwikkie Stratis opgepikt net, waarom gooit iedereen alles toch zomaar weg:)?!
Het zijn hele waardevolle muntjes hoor.... O-) |:( :?

[ Voor 5% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 15:50 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
toilet_paper schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:49:
Zien jullie dat IH&S patroon bij BTC dan helemaal niet als een mogelijkheid?
Hier wel hoor :) Voor mij is het juist kijken naar al die opties en zien wat er op de belangrijke levels gebeurt.

• Tominatie
  • Niet online
Langzaam maar zeker gaat het volume ook weer naar zielige getalletjes. Op binance nu “maar” 140 mil (btc/usdt) op dit tempo gaan we weer snel onder de 100 mil. Tis wachten op een grote move.. Sideways it is :r

Blijkbaar staat Bitcoin nog niet op een prijs wat mensen aantrekkelijk vinden, anders zag je dat echt wel terug.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:02:
Langzaam maar zeker gaat het volume ook weer naar zielige getalletjes. Op binance nu “maar” 140 mil (btc/usdt) op dit tempo gaan we weer snel onder de 100 mil. Tis wachten op een grote move.. Sideways it is :r

Blijkbaar staat Bitcoin nog niet op een prijs wat mensen aantrekkelijk vinden, anders zag je dat echt wel terug.
Haha in diverse posts lees ik de frustratie af bij je. En ik moet zeggen, hier heerst ook enorme teleurstelling. De run naar 4200 zag er echt bullish en veelbelovend uit.. Achja, afwachten maar weer
Stand strong cryptobrother, we are the future millionaires!

Daar bovenop, ik vind het heerlijk om alle negatieve geluiden te horen in mijn omgeving als het gaat om crypto. Dat betekent simpelweg dat we er nog op tijd bij zijn!!

• Thommie.nl
He uhm, vraagje voor de streepjestrekkers onder ons.
Stel je kan niet meer naar boven, en je kan niet meer naar beneden, is dat dan de bodem:)?

Gekheid natuurlijk, maar wat ik me wel afvraag, die dikke sellwall van dik 200 BTC die er 10 sats boven staat gepositioneerd, waarom drukt die niet lekker gewoon op Market sell...

Maar nee, juist het feit dat het niet gebeurd stemt mij uitermate Bullish.
Bangmakerij, want ze willen dat de btc-tjes van opa en Oma verkocht worden into hun buywalls, daarna de markt opstuwen om vervolgens weer aan dezelfde Opa en Oma te verkopen.

Schijnbaar weten ze dat dit een goede prijs is om te kopen.
Weten ze meer dan wij.....? (spannend muziekje....) :X

[ Voor 77% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 16:22 ]

• Pelox
Bijna 17.00u dan gaat er weer wat gebeuren, is bijna dagelijks het geval.

Zero.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
https://www.crypto-inside...tocurrency-te-stimuleren/
Mischien kleine pumpje na die gevecht.

Weg

• bie100
Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:18:
Bijna 17.00u dan gaat er weer wat gebeuren, is bijna dagelijks het geval.
ja lekker aan de piepers om 5 uur

• bie100
sta er vroeg voor op iig niet voor LTC maar voor het gevecht dan :)

• Thommie.nl
ok ok misschien had ik het wel mis, haha maar ik verkoop lekker niet.
EDIT ze vallen gewoon over elkaar heen om de BTC tjes van Opa en Oma te kopen, god wat een wanvertoning.
Burn in Hell zullen ze. _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 16:28 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45

hmr

~ A broken watch is right twice a day ~

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Ik vind het er maar raar uit zien op coinmarketcap. Meeste in het rood en een aantal onbekende willekeurige in het groen. Al dan niet licht maar toch.

• Slux
  • Niet online
Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:15:
Gekheid natuurlijk, maar wat ik me wel afvraag, die dikke sellwall van dik 200 BTC die er 10 sats boven staat gepositioneerd, waarom drukt die niet lekker gewoon op Market sell...
Je weet dat er meer exchanges zijn en dat binance niet eens in de top 5 staat qua volume BTC ?

• Klaas25
XRP pairs blijft maar uitbreiden. Nu al 307 :)

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
De meeste hebben lopen sowieso te kloten met volume, binance is daar wel legit in.

• Slux
  • Niet online
jostefa schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:00:
De meeste hebben lopen sowieso te kloten met volume, binance is daar wel legit in.
:?
Wat bedoel je precies ? dat exchanges maar zelf het volume verzinnen ? Heb je daar een bron van want het lijkt mij onzin.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Slux schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:02:
[...]

Wat bedoel je precies ? dat exchanges maar zelf het volume verzinnen ? Heb je daar een bron van want het lijkt mij onzin.
Zie hier: https://bitcoinist.com/binance-bitfinex-not-fake-volume/.

Een exchange die volgens mij zeker volume verzint is Hotbit. Wat ik daar gezien heb toen ik MCT wilde kopen was echt ongelooflijk, wash trading at it's finest.

[ Voor 20% gewijzigd door Sahara op 27-12-2018 17:10 ]

• Maxxi
Slux schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:02:
[...]

https://www.blockchaintransparency.org/

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-10 11:26

sourcecode

Prepare for the next ATH

QKC mainnet bijna, ben benieuwd met de prijs.........

gaat nu ff UP

[ Voor 13% gewijzigd door sourcecode op 27-12-2018 17:17 ]

Prepare for the next ATH

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 17:18
Vraagje aan de AT-guru's hier.

Ik ben dus aan het proberen te zien wat er gebeurt met die Fibonacci-lijnen. Als ik het goed begrijp moet ik de piek-koers van voor de drop (in dit geval de piek van dat hele lange rechte stuk van een maand of anderhalf geleden, 6520) nemen en het dal van de drop (3130).

Dan krijg je lijnen op:
- 23.6%: (6520 - 3130) * .236 + 3130 = 3930
- 38.2%: (6520 - 3130) * .382 + 3130 = 4425
- 50.0%: (6520 - 3130) * .5 + 3130 = 4825
- 61.8%: (6520 - 3130) * .618 + 3130 = 5212

Maar als ik nu in de grafiek van de laatse dagen ga kijken wat op voor levels alles gebeurde, dan zie ik de volgende:
- 4160 en 4220 als bovengrenzen waarop 'ie afgeketst is
- 3440-3550: Gebied waartussen 'ie een tijdje heeft vastgezeten
- 3905-4140: Idem, Dit zou de 23.6% lijn kunnen zijn (maar de echte piek was dan 29.8%)
- Koers bungelt nu tussen 3700 en 3850

Behalve misschien die 3905-4140 lijkt geen enkele van deze getallen op een van die Fibonacci-levels.

Vraag: Doe ik het niet goed? Of is de huidige situatie toevallig afwijkend? Of, wat ook nog goed kan, zijn de screenshots die op pagina's waar Fibonacci-levels worden uitgelegd "toevallig" zo gekozen dat het daar wel vrijwel perfect matcht, maar is dat in werkelijkheid niet zo? Of heb ik te weinig geduld en moet ik - omdat ik als bovengrens de koers van 1.5 maand geleden heb - over een veel langere periode kijken? In dat geval, zou het feit dat we boven de 23.6 zijn gekomen het dan waarschijnlijker maken dat we de volgende grenslijn, 38.2 (4425 euro), ook nog gaan halen?

(Note: Ik snap dat ik geen extacte resultaten moet verwachten maar wat ik nu zie past vrijwel helemaal nergens op die lijnen).

• PilatuS
  • Niet online
Met fib levels kan je iedere grote stijging of daling pakken in verschillende timeframes. Je kan 20k naar 3.2k pakken, maar je kan ook de 3.2k naar 4.2k stijging pakken. Nog een stapje verder is een deel van die stijging. Op die manier krijg je de fib levels op lange termijn of korte termijn. Voor scalpen pak je dan alleen de meeste recente stijging.

Edit: Als je de fib levels voor de range wil hebben waar we nu in zitten pak dan de fib van de stijging vanaf de low tot de high, niet de daling vanaf de high tot de low, andersom dus. Verder is het ook handig om weerstand te bekijken op basis van de stijging omhoog waar we eerder weerstand hadden of juist support.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2018 17:54 ]

• Slux
  • Niet online
Ik geloof er weinig van, die data is mij een beetje te veel op het westen gericht, ze gokken maar wat en vergeten de hele Aziatische markt, een okex bijvoorbeeld is of was de grootste exchange die gaan echt niet hun volume met 90% faken.

Er zal best wat wash handel zijn maar lang niet meer zoveel als vroeger met strenge eisen die ze tegenwoordig stellen.

''
During this time, we have spent countless hours watching order books, analyzing volume data points, and speaking with market makers, high frequency traders, and trade surveillance consultants. We have collected an enormous amount of data and we now feel confident to begin releasing these figures. ''

Orderboekjes volgen is net zo accuraat als de marketcap en een TA.
Alsof die mensen die al anoniem zijn in de rij staan om met hun te spreken.

• PilatuS
  • Niet online
Je kan natuurlijk wel naar de trade historie kijken en of dat overeen komt met het volume. Stel het volume zou 5x hoger zijn dan wat er aan trades is geweest dan is het duidelijk dat er iets niet klopt. Verder geen idee of het zo is of niet hoor, maar het moet uit te zoeken zijn lijkt mij.

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Slux schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:02:
[...]

Ik geloof er weinig van, die data is mij een beetje te veel op het westen gericht, ze gokken maar wat en vergeten de hele Aziatische markt, een okex bijvoorbeeld is of was de grootste exchange die gaan echt niet hun volume met 90% faken.

Er zal best wat wash handel zijn maar lang niet meer zoveel als vroeger met strenge eisen die ze tegenwoordig stellen.

Orderboekjes volgen is net zo accuraat als de marketcap en een TA.
Alsof die mensen die al anoniem zijn in de rij staan om met hun te spreken.
Als je nou met data aankomt zetten.. . met je mening kan ik niet zoveel. Even lachen hooguit.

• bie100
tias86 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:12:
[...]

Als je nou met data aankomt zetten.. . met je mening kan ik niet zoveel. Even lachen hooguit.
lachen is gezond daarom ben ik dagelijks hier

• Slux
  • Niet online
tias86 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:12:
[...]

:? Euhm ik weet het niet hoor, ik vraag juist om data die het echt bewijzen maar ik krijg alleen wat vage input. :P

imo is het net zo FUD verhaal als dat Theter.

Kom op zeg beweren dat een Okex 90% fake volume is, dan moet daar toch wel goed bewijs voor zijn toch ?

[ Voor 14% gewijzigd door Slux op 27-12-2018 18:20 ]

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Waarom je zo druk maken over de exchanges?
De grote handel vindt plaats buiten de beursen om, ofwel de OTC handel.

• Maxxi
Slux schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:17:
[...]

Meer actie ? met daytraden als ik vanuit mijn zelf spreek is er genoeg actie, ik denk dat je iets meer je verwachtingen moet bijstellen, ik koop en verkoop bijvoorbeeld soms al met 1% of minder en dat meerdere keren per dag.
Juist met de extreem volatiele dagen doe ik het wat minder omdat ik in de flow van kleine marges zit. en altijd moet omschakelen iets wat mij meestal niet lukt, en dus vaker meer verlies heb dan winst.
Het hangt er natuurlijk sterk vanaf hoeveel je koop of verkoopt. Ik las een blog dat ongeveer 2% van je portfolio per trade gangbaar is. Als ik dat combineer met 1-2% winst per trade dan praten we over centen.

Wat zou je in deze situatie doen? Wachten op meer winst per trade of groter dan 2% per keer inzetten?

• Slux
  • Niet online
RaptorXS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:20:
Waarom je zo druk maken over de exchanges?
De grote handel vindt plaats buiten de beursen om, ofwel de OTC handel.
Ik maak me er niet druk om hoor, valt mij alleen op dat mensen denken dat het spelletje wordt gespeeld op binance.

En verhalen de wereld in brengen zonder echte data te laten zien is het zelfde om te zeggen dat Donald Trump een allian is, ok misschien is hij een slecht voorbeeld :+ maar je snapt wat ik bedoel hoop ik

• Thommie.nl
Zo net strat maar weer verkocht.
Toch wel 2 uur mee in mijn bezit gehad.
Een top trade op een druilerige dag.

Even nog wat Aion erbij halen.
Als dan ook nog btc beetje meewerkt.
Kan de champagne los.

[ Voor 17% gewijzigd door Thommie.nl op 27-12-2018 18:38 ]

• Pelox
Volgens mij zitten we in de anger fase. Iedereen is boos. Nu nog een beetje depression en we kunnen weer omhoog.

Komt heel aardig overeen met de wallstreet cheat sheet trouwens! Zelfs de laatste stijging staat er bij! Ik zeg moon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7A4yC6oF21B9mxOGC9bsW4Bs/medium.png

[ Voor 59% gewijzigd door Pelox op 27-12-2018 18:47 ]

Zero.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:09
Eerst nog even zakken aub.

• PilatuS
  • Niet online
Maxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:29:
[...]
Ik las een blog dat ongeveer 2% van je portfolio per trade gangbaar is.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen. Eerder 10 tot 25%, tot misschien wel 100%. 2% is leuk als je portfolio een ton is, maar anders is traden vrij nutteloos met 2%.

• Thommie.nl
https://mysteriousunivers...pper-into-a-form-of-gold/

Niet slecht, zal uiteindelijk zijn weerslag hebben op crypto.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Thommie.nl Ben je het jongere broertje van @Tominatie dat nog wel bullish is? :)

Fijn om weer wat enthousiasme hier te zien!

Hoe gaat het met je AION? Je bent nog gemanipuleerd om 16:15 zie ik?

• Tominatie
  • Niet online
@Taro hahaha er is gelukkig nog 1 iemand lekker bullish. Anders wordt het topic wel heel depressief.

When mooooooon?

• Thommie.nl
Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:55:
@Thommie.nl Ben je het jongere broertje van @Tominatie dat nog wel bullish is? :)

Fijn om weer wat enthousiasme hier te zien!

Hoe gaat het met je AION? Je bent nog gemanipuleerd om 16:15 zie ik?
Aion zit ik in vanaf 386 en net 385 bij gekocht van wat ik in Strat had zitten en ineens als een malle ging. Elke sat daling doet pijn dan he.

Its all in the game.

Waar hang jij in uit tegenwoordig?

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Fork? GoldSV? >:) :+

• Thommie.nl
Dit was.ook zo een sikkeneurig forum hier rond de 3200. Ik zei toen al dat we genaaid werden. Nu zeg ik het weer, Maar ja luisteren ho maar he!😋

Nee Anders was de 3700 er allang aan gegaan. Straks 200 erbij en iedereen koopt weer doodleuk mijn aionnetjes op voor 10 a 20 procent meer.

• Klaas25
Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:42:
Volgens mij zitten we in de anger fase. Iedereen is boos. Nu nog een beetje depression en we kunnen weer omhoog.

Komt heel aardig overeen met de wallstreet cheat sheet trouwens! Zelfs de laatste stijging staat er bij! Ik zeg moon!

[Afbeelding]
We tikten net niet de 100B totale marketcap aan.. Hoe depressief wil je het krijgen? De sucker rally is gewoon even gepauzeerd door de feestdagen. Januari gaan we verder.

• twain4me

twain4me

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/264/200/acb.jpg

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Thommie.nl Ik ben even met vrouw en kinderen naar De Gringe (Jaja, de NL versie) geweest. Ondanks de 3/5 rating toch wel een leuke film hoor. Duurt gelukkig ook precies lang genoeg, exact na het 2e biertje was hij afgelopen :D

Verder zit ik nog gewoon in fiat en een plukje BNB, ik kijk het even vanaf de zijlijn aan. Staan wel Bitcoin buy orders klaar vlak boven de 3.800, zodat ik direct mee profiteer van een eventuele stijging, maar geen last heb van een verdere daling.

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-10 22:25
Mijn glazen bol zegt komende nacht rond 1:30 omlaag tot 3480(binance) en daarna omhoog tot 5200 rond 10 januari.

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
De Tweet bekijken van @stratisplatform: https://twitter.com/strat.../1078349458415308800?s=09

Stratis tot the moon (and back)! :P

[ Voor 7% gewijzigd door radem205 op 27-12-2018 19:10 ]

• Pelox
radem205 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:07:
De Tweet bekijken van @stratisplatform: https://twitter.com/strat.../1078349458415308800?s=09

Stratis tot the moon (and back)! :P
Op de moon afstappen dus..

Zero.

• Thommie.nl
@Taro
Koop jij daarnet voor 50 k aan aion.?

• Tominatie
  • Niet online
Nou derest van de alts dwarrelt weer rustig stukje bij beetje omlaag. ETH tikt alweer 120 aan

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-10 19:02
Zo dat was wel even leuk , CAPP maakte een mooie sprong , toch 10% , verder is het ruk

• Thommie.nl
Da's een flinke

• toilet_paper
Plopperdeplop wat voorspelbaar he :-)

• Thommie.nl
Hebben we dat ook weer gehad.😂🤣

• toilet_paper
Hij moet eigenlijk nog net zo'n tikkie lager.

• toilet_paper
Laat m'n short nog ff open staan iig.

• Thommie.nl
Hahaha. Wil iemand voor een dik een ton aion kopen. Mijn redding.!!!

• Maxxi
Wtf een behoorlijke INSTANT drop!?

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Wat een geluk. Net voor de drop van Bitcoin en stratis uitgestapt naar usdt. Nu even wachten aan de zijlijn.
Pagina: 1 ... 58 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!