Man het is bijna lachwekkend hoe voorspelbaar het is.... alleen maar wat pumpjes en dumpjes van bots lijkt het wel. Ik ben nu alleen nog maar meer bearish

Niet instant. Btc/usdt was vandaag helemaal stil gaan liggen. Alle volume en alle beweging was er uit en stond vlak bij zijn support van 3660. Die shorts groeien in aantal dan. Het wachten is op iemand die de trekker overhaalt.Maxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:11:
Wtf een behoorlijke INSTANT drop!?
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
            Kennis delen > DM
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community) 

Heel voorspelbaar die drop, nu even aankijken of we nog verder gaan, ik verwacht het wel.
Mocht je wat afleiding en troost na deze drop zoeken: Ik heb op https://goedkoopbitcoinko...ken-op-eth-blockchain.php een uitleg geschreven over hoe je je eigen ERC-20 token op de Ethereum blockchain kunt aanmaken. Het voorbeeldbestand dat ik voor xRekt heb gebruikt staat er als download bij. Dit heb ik een paar weken geleden nog toegezegd om uit te schrijven. Hopelijk is het duidelijk
Ps. nieuwe versie van de website met beter leesbaar font en mooiere vormgeving volgt spoedig, hopelijk is het voldoende leesbaar.
                    Mocht je wat afleiding en troost na deze drop zoeken: Ik heb op https://goedkoopbitcoinko...ken-op-eth-blockchain.php een uitleg geschreven over hoe je je eigen ERC-20 token op de Ethereum blockchain kunt aanmaken. Het voorbeeldbestand dat ik voor xRekt heb gebruikt staat er als download bij. Dit heb ik een paar weken geleden nog toegezegd om uit te schrijven. Hopelijk is het duidelijk
Ps. nieuwe versie van de website met beter leesbaar font en mooiere vormgeving volgt spoedig, hopelijk is het voldoende leesbaar.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
            Hahaha zonder gekheid.
Mega drop en wat gebeurd er met mijn muntje aion. Er komt een buywall van tonnen. Hahaha btc waarde omhoog ondanks dikke drop.
Ongelooflijk
            Mega drop en wat gebeurd er met mijn muntje aion. Er komt een buywall van tonnen. Hahaha btc waarde omhoog ondanks dikke drop.
Ongelooflijk
Was top geweest als je ff aangekondigd had ;-)Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:21:
Heel voorspelbaar die drop, nu even aankijken of we nog verder gaan, ik verwacht het wel.
            ZIL heeft ook niet veel gedaan..............

Prepare for the next ATH
            Hoppa en nog een bearflag er bovenop. When support?

je moet je naam veranderen in Guus GelukThommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:24:
Hahaha zonder gekheid.
Ongelooflijk
wanneer ik verkoop vaak danggj87 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:28:
- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

De afgrond had ik al benoemd (Taro in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6"), de tijd wist ik toen helaas nog niet, anders had ik het gezegdMaxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:25:
[...]
Was top geweest als je ff aangekondigd had ;-)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
doe net als ik helemaal niet meer naar kijken ( pas over een maandje of 3 ) minder stressMaxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:29:
Pff nu alles verkopen naar USDT of nog even uurtje aankijken..?
            Mijn focus ligt op ZIL nu

Prepare for the next ATH
            Het hele topic was al bearish, zelfs ik heb vanochtend mijn heil in een stablecoin gezocht. 
Dat pumpje naar 4.2k maakte me even bullish maar toen ik de "correctie" zag wist ik genoeg... Het zal me niet verbazen als we daadwerkelijk onder de 3k gaan komen met bitcoin, alhoewel ik de prijzen nu al wel weer heel erg aantrekkelijk vindt........
            Dat pumpje naar 4.2k maakte me even bullish maar toen ik de "correctie" zag wist ik genoeg... Het zal me niet verbazen als we daadwerkelijk onder de 3k gaan komen met bitcoin, alhoewel ik de prijzen nu al wel weer heel erg aantrekkelijk vindt........
Heb er geld ingestopt dat ik terug wil (kan wel missen). Geen HODL geld ;-)bie100 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:31:
[...]
doe net als ik helemaal niet meer naar kijken ( pas over een maandje of 3 ) minder stress
De mijne ook, omdat ik ZIL nog heb. Heb jij ook nog ZIL?sourcecode schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:32:
Mijn focus ligt op ZIL nu
            Sjonge... Deze newbie voor 3320 USDC/BTC gekocht, 1.02. Advies gekregen, van dezelfde persoon, om hoog 4100 te verkopen.
Nah, ik kijk het allemaal even aan.
Duss, weer wat geleerd. Nog zonder verlies, dat wel.
            Nah, ik kijk het allemaal even aan.
Duss, weer wat geleerd. Nog zonder verlies, dat wel.
jazeker......Sahara schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:34:
[...]
De mijne ook, omdat ik ZIL nog heb. Heb jij ook nog ZIL?
ik hou de twitter strak in de gaten van hun
Prepare for the next ATH
Er wordt de afgelopen uren en dagen heel veel bitcoins aan ZIL opgekocht. Daarom ben ik ondanks oplopend verlies huiverig om ZIL te dumpen.sourcecode schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:35:
[...]
jazeker......
ik hou de twitter strak in de gaten van hun
[ Voor 11% gewijzigd door Sahara op 27-12-2018 20:38 ]
ja ik wil mijn geld ook terug als het kan en als de goden het willen met wat winstMaxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:33:
[...]
Heb er geld ingestopt dat ik terug wil (kan wel missen). Geen HODL geld ;-)
            Het erge vind ik eigenlijk nog het feit dat we nog amper herstel hebben gepakt sinds de daling van 4.2k.
Niet even een hoopgevend wipje omhoog ofzo.....
Ik wil opzich wel weer instappen nu maar dit zijn toch allemaal tekenen van een diepere put
            Niet even een hoopgevend wipje omhoog ofzo.....
Ik wil opzich wel weer instappen nu maar dit zijn toch allemaal tekenen van een diepere put
Hahahahahabie100 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:28:
[...]
je moet je naam veranderen in Guus Geluk
Zakt ie ineens naar 370, doet iemand een market buy naar 400 whahahahah
verwachtingen zijn hoog van ze..........Sahara schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:36:
[...]
Er wordt de afgelopen uren en dagen heel veel bitcoins aan ZIL opgekocht. Daarom ben ik ondanks oplopend verlies niet huiverig om ZIL te dumpen.
als het plaatje klopt, dan kunnen ze in potentie ETH vervangenn:)
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

@Tominatie Ik zou sowieso tot ~3350 wachten. 3150 kan ook, maar, ik verwacht daartussen wel weer een kleine opleving, omdat veel mensen daar opnieuw rekening zullen houden met een stijging zoals we die de afgelopen weken hebben gezien. Ik persoonlijk verwacht een kleinere stijging dan de vorige (dus niet meer >4000), om daarna definitief door de 3000-3150 regionen heen te breken.

De supportline waar ie nu op hangt is de schouderlijn van een IHS patroon van 17/18/19 dec. waar ik ook een mooie trade op pakte. Die speelde perfect uit, dus acht ik die vrij sterk.ggj87 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:28:
http://prntscr.com/m0b11c
Als BTC verder naar onder breekt, heb ik de volgende supportline staan op het niveau van de neckline van dat patroon.
Net boven die lijn heb ik een buyorder staan om shortpositie te sluiten.
Hij kan dan nog iets lager (tot headline misschien), maar ik denk dat ik dan al op 'n longpositie ga azen
            @Taro Ik heb al 25% ingekocht, nu wacht ik 't af. Ik ladder wellicht wat omlaag, want ergens zit dat stiertje nog in me.... Ik focus me vooral op ETH. Toch zo safe mogelijk probeer ik het te spelen, de lowcap (shit)coins raak ik ff niet aan.. in een bullmarket zijn die leuk maar nu probeer ik het echt te zoeken in de top 10.

Ik heb zojuist alles verkocht naar USD. Even adem halen, misschien niet slim maar dat is dan ook het leermoment.

Waarop baseer je deze verwachting? Je zou best eens gelijk kunnen hebben hoor, maar ik vind het nogal een voorspelling.Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:41:
@Tominatie
...om daarna definitief door de 3000-3150 regionen heen te breken.
            @toilet_paper Nog steeds is dat H&S patroontje een mogelijkheid hé, dan zou het vanaf hier wel omhoog mogen gaan. Ik hou alle scenario's open ook al ziet het er enorm bearish uit.....
edit: oh ik zag je bovenstaande reactie niet, im sorry 

[ Voor 14% gewijzigd door Tominatie op 27-12-2018 20:56 ]
            misschien kunnen we die 1000BTC marketbuy gast even lief aankijken....

Als het er zo bearish uitziet is de kans groot dat ze ons weer een oor aannaaien met een bullmoveTominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:54:
@toilet_paper Nog steeds is dat H&S patroontje een mogelijkheid hé, dan zou het vanaf hier wel omhoog mogen gaan. Ik hou alle scenario's open ook al ziet het er enorm bearish uit.....
Zero.
Daarom ladder ik weer in op ETH. Ik geloof niet in een veel verdere daling.Pelox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:59:
[...]
Als het er zo bearish uitziet is de kans groot dat ze ons weer een oor aannaaien met een bullmove
Het is misschien best risky onder het mom van "never catch a falling knife", maarja.... Deze markt is niet te timen en wil best het risico'tje nemen. Ben sowieso al blij dat ik nu al een stuk meer coins kan halen dan vanochtend toen ik in de stablecoin ging zitten.
We zien het wel, ondertussen houdt de 3.6k wel aardig stand. Maar ook weer zonder bounce...matig wat de bulls laten zien...
Dit is wel precies wat alle grote ta'ers voorspeld hebben.. Nu eens zien of men ernaar handelt.Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:05:
[...]
Daarom ladder ik weer in op ETH. Ik geloof niet in een veel verdere daling.
Het is misschien best risky onder het mom van "never catch a falling knife", maarja.... Deze markt is niet te timen en wil best het risico'tje nemen. Ben sowieso al blij dat ik nu al een stuk meer coins kan halen dan vanochtend toen ik in de stablecoin ging zitten.
We zien het wel, ondertussen houdt de 3.6k wel aardig stand. Maar ook weer zonder bounce...matig wat de bulls laten zien...
Zero.
Is die inv H&S nu niet teniet gedaan? Wat voor rechter schouder zijn we anders aan het vormen? Ziet er wel erg raar uit dan.Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:54:
Hij zit er dichterbij dan vanmiddag. Dus ik sluit het niet uit.ggj87 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:08:
[...]
Is die inv H&S nu niet teniet gedaan? Wat voor rechter schouder zijn we anders aan het vormen? Ziet er wel erg raar uit dan.
Zero.
            Waarom ook niet een full retrace  

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
            waarom kunnen we morgen niet gewoon op 10k staan?
moon soon
            moon soon
            Ik ga even een gokje wagen.
Verkoop aion en all inn op Strat.
Met wat geluk een mooi ritje en dan terug naar aion
Is is een risicovol gokje maar denk dat 't best goed kan uitpakken. Maar dan moet bitcoin wel gaan bouncen/de bulls moeten laten zien kapot gretig te zijn om alle bitcoins weg te kapen op deze prijzen van niks.Thommie.nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:13:
Ik ga even een gokje wagen.
Stratis, met al het goede nieuws en de FA die nog nooit zo goed stond is zeker een mooie, gaat ook sowieso goed presteren als bitcoin bounced.
            Ik denk dat het Chinese Nieuwjaar dit jaar iets eerder is gekomen. "Dit is goed voor crypto" blabla..

Deze:ggj87 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:08:
[...]
Is die inv H&S nu niet teniet gedaan? Wat voor rechter schouder zijn we anders aan het vormen? Ziet er wel erg raar uit dan.
http://prntscr.com/m0blb3
Dat andere HS patroon in mijn afbeelding was slechts een klein onderdeeltje van deze en is idd allang verleden tijd. Echter kunnen de support- en resistance levels daarvan nog wel effect hebben.
            Bitcoin Cash ook echt een zinkend schip. Tering  

Het houdt niet op... niet vanzelf..

- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

Op het feit dat er een paar weken geleden zelfs nog 800-1200 ranges werden genoemd en we die ineens allemaal vergeten lijken te zijn. Ik heb 2800 USD altijd als reële optie gezien waarbij ik zou gaan inslaan en holden. Veel lager verwacht ik niet dat we gaan hoor, maar uitsluiten kan je het niet.toilet_paper schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:52:
[...]
Waarop baseer je deze verwachting? Je zou best eens gelijk kunnen hebben hoor, maar ik vind het nogal een voorspelling.
Vanaf hier weer verder omhoog is ook zeker een optie ( < 25% wat mij betreft). Maar als ik dan toch een verwachting moet uitspreken (=dus geen voorspelling, want voorspellen kan niemand), dan gaan we nog een stuk lager (kans acht ik > 75%).
Het was ook een aantal dagen geleden een flinke raket, logisch dat ie wat harder retracedTominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:25:
Mag ook wel gezien de pump van 75 naar 230. Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen voor een munt die zo enorm veel heeft gedaanTominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:25:
Da's waar, maar dit is wel extreem. Hij staat nu zo'n beetje weer waar zijn enorme run begon.JorzoR schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:26:
[...]
Het was ook een aantal dagen geleden een flinke raket, logisch dat ie wat harder retraced
Edit: laat maar, hij was inderdaad gewoon $80 - 2 weekjes geleden, jeezzz!
[ Voor 11% gewijzigd door Tominatie op 27-12-2018 21:30 ]
Ik mocht het niet shorten van jullieTominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:25:
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
            Dat BCH ff lekker zakt vind ik wel oke. Heb vorige week een foutje gemaakt en te hoog ingekocht. Wil dat straks rechtzetten door laag in te kopen en na opnieuw een stijging weer te verkopen.
Hopen dat dat gaat lukken.
van mij mag je allesLED-Maniak schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:34:
[...]
Ik mocht het niet shorten van jullie
Zo ben ik ook nog een hoop fouten aan het goedmakenVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:36:
Dat BCH ff lekker zakt vind ik wel oke. Heb vorige week een foutje gemaakt en te hoog ingekocht. Wil dat straks rechtzetten door laag in te kopen en na opnieuw een stijging weer te verkopen.
Verwijderd
            Nu nog even goed zien in te schatten wanneer we een bodem raken  

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2018 21:49 ]
            Even een vraagje. Ik heb voor iemand een zak ZIL gekocht een tijd terug. Nou heb ik deze verzonden naar een adres waar ik ook gewoon de privatekeys van heb. Alleen met de komst van het mainnet is het denk ik handig om ze tijdelijk even op Binance te zetten voor de swap. Ik heb toegang via MyEtherWallet en wil ze via daar verzenden, alleen staat er op dat adres alleen ZIL en geen GAS. Iemand een idee wat een handige manier is om ze van uit daar naar Binance te verzenden nu ik op dat adres nog geen GAS heb staan ?

Opzich prima om binance te laten swappen, maar zou nog ff afwachten hoe het door zil team zelf voorgesteld wordt alvorens het daar neer te zetten.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:49:
Even een vraagje. Ik heb voor iemand een zak ZIL gekocht een tijd terug. Nou heb ik deze verzonden naar een adres waar ik ook gewoon de privatekeys van heb. Alleen met de komst van het mainnet is het denk ik handig om ze tijdelijk even op Binance te zetten voor de swap. Ik heb toegang via MyEtherWallet en wil ze via daar verzenden, alleen staat er op dat adres alleen ZIL en geen GAS. Iemand een idee wat een handige manier is om ze van uit daar naar Binance te verzenden nu ik op dat adres nog geen GAS heb staan ?
Nog even wachten kan geen kwaad inderdaad. Ze hadden het sowieso al over maanden om te kunnen swappen, dus dat komt goedBever! schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:52:
[...]
Opzich prima om binance te laten swappen, maar zou nog ff afwachten hoe het door zil team zelf voorgesteld wordt alvorens het daar neer te zetten.
Alleen dan nog wel de vraag hoe ik die ZIL ga versturen als ik het wil gaan doen op een MyEtherWallet account zonder GAS. Geen idee hoe ik daar goedkoop GAS op kan krijgen en hoeveel ik nodig heb ?
            zil en gas ? mis ik wat ?

Prepare for the next ATH
Heb dat ook weleens gehad, heb toen gewoon voor wat euro's ETH gekocht op litebit en naar mijn MEW gestuurd.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:58:
[...]
Nog even wachten kan geen kwaad inderdaad. Ze hadden het sowieso al over maanden om te kunnen swappen, dus dat komt goed
Alleen dan nog wel de vraag hoe ik die ZIL ga versturen als ik het wil gaan doen op een MyEtherWallet account zonder GAS. Geen idee hoe ik daar goedkoop GAS op kan krijgen en hoeveel ik nodig heb ?
Nu?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:44:
Nu nog even goed zien in te schatten wanneer we een bodem raken
            ZRX staat lekker. Geen idee of die nog lager gaat, maar je koop nu iig precies in de dip.

Ik wil het verzenden vanuit MEW, maar heb daar alleen ZIL op dat adres. Bij het verzenden geeft ie aan dat er niet genoeg funds zijn om het te doen, of het nou 50% of 100% van het totaal is. Dus ik neem aan dat ik GAS nodig heb want dat geeft ie ook bij de transactie aan.sourcecode schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:08:
zil en gas ? mis ik wat ?
Ik kan vanuit Binance wel even wat er heen sturen, maar moet het dan ETH zijn of GAS ? En hoeveel heb ik nodig voor 1500 ZIL ? Enig idee ?Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:09:
[...]
Heb dat ook weleens gehad, heb toen gewoon voor wat euro's ETH gekocht op litebit en naar mijn MEW gestuurd.
            Welke bch hebben jullie ‘t nu over? Abc of sv?

Ik zou ook nog even wachten tot nadere berichtgeving.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:58:
[...]
Nog even wachten kan geen kwaad inderdaad. Ze hadden het sowieso al over maanden om te kunnen swappen, dus dat komt goed
http://prntscr.com/m0c8ld
Document is hier te vinden:
https://drive.google.com/...Qv2mcRrlin5d0wvrleja/view
- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

@PilatuS Ik denk dat 0,001 ETH ruim voldoende moet zijn.

ABC.Animal schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:18:
Welke bch hebben jullie ‘t nu over? Abc of sv?
Yep, maar vanuit mijn persoonlijke view ziet het er niet heel slecht uit. Vindt het al best bullish dat ie nu stand houdt.Maxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:20:
BTC Wéér vrijwel vlakke lijn en matig volume. Net geleerd dat dat een drop kan betekenen..
Iedergeval begin ik weer wat bull energie te krijgen, geen idee waarom. TA-gewijs is dat niet logisch trouwens..
Ik wacht er nog even mee, bedankt voor de infotoilet_paper schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:18:
[...]
Ik zou ook nog even wachten tot nadere berichtgeving.
http://prntscr.com/m0c8ld
Document is hier te vinden:
https://drive.google.com/...Qv2mcRrlin5d0wvrleja/view
Gewoon ETH dus een geen GAS ?Taro schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:18:
@PilatuS Ik denk dat 0,001 ETH ruim voldoende moet zijn.
Of we krijgen even een mooie run omhoog als correctie op deze dalingMaxxi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:20:
BTC Wéér vrijwel vlakke lijn en matig volume. Net geleerd dat dat een drop kan betekenen..
- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

Klopt. Doe ik doorgaans vanaf Coinbase Pro, kost je geen fee, dus ideaal voor kleine aantallen. Vanaf andere exchanges ben je maar zo 0,01 ETH kwijt aan withdrawal fee's.
Gewoon ether.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:22:
[...]
Ik wacht er nog even mee, bedankt voor de info
[...]
Gewoon ETH dus een geen GAS ?
[...]
Of we krijgen even een mooie run omhoog als correctie op deze daling
            Ik gok erop dat ik in #REKTCITY beland. Zit nu 40% in ETH en 60% in TUSD. Ben enorm gevoelig voor FOMO en probeer het te onderdrukken. De verleiding om nu al all-in te gaan is erg aanwezig toch wacht ik het af... ik wil natuurlijk geen James at the watercooler worden...

WTF, ik heb al een bril op, maar ik denk dat ik het toch niet goed lees. "50% van m'n tethers", ben jij eindelijk "om" wat Tether betreft?Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:20:
Mis ik nou gewoon de boot met 50% van m'n tethers?
God nondeju
 Dat is wel een mega prestatie voor jou!!
 Dat is wel een mega prestatie voor jou!!

Ik las net dit bericht op Telegram:
https://twitter.com/skew_markets/status/1078267114765586432
Weet iemand wat dat precies inhoudt? Dat er minder vraag zal zijn en de prijs nog verder omlaag gaat? Of hoe moet ik dat lezen?
Weet iemand wat dat precies inhoudt? Dat er minder vraag zal zijn en de prijs nog verder omlaag gaat? Of hoe moet ik dat lezen?
Ja sinds vanochtend in de stablecoin gestapt. Niet de tether trouwens maar zo'n variantje, TUSD.Sahara schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:32:
[...]
WTF, ik heb al een bril op, maar ik denk dat ik het toch niet goed lees. "50% van m'n tethers", ben jij eindelijk "om" wat Tether betreft?Dat is wel een mega prestatie voor jou!!
Ik voelde me gewoon te bearish.... Uiteindelijk goed uitgepakt haha
Heb jij niet eens gezegt dat je nooit naar stablecoins zou uitstappen ? Of was jij dat niet ?Tominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:34:
[...]
Ja sinds vanochtend in de stablecoin gestapt. Niet de tether trouwens maar zo'n variantje, TUSD.
Ik voelde me gewoon te bearish.... Uiteindelijk goed uitgepakt haha
Los van dat helemaal gelijk hoor
Dat was hij miljoenmiljard procent zeker.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:37:
[...]
Heb jij niet eens gezegt dat je nooit naar stablecoins zou uitstappen ? Of was jij dat niet ?
Yep, maar gelukkig zijn er nu naast de tether andere stablecoins. Ga het trouwens niet vaak doen maar deze keer wou ik de kans op meer bitcoin niet laten liggen. De daling die zou komen was toooooooo obvious.PilatuS schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:37:
[...]
Heb jij niet eens gezegt dat je nooit naar stablecoins zou uitstappen ? Of was jij dat niet ?
Welcome to the clubTominatie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:39:
[...]
maar deze keer wou ik de kans op meer bitcoin niet laten liggen.
toch ga ik het niet vaak doen want er zijn genoeg mensen die de boot missen en daardoor veel minder btc kunnen halen. Als je in zo'n stablecoin zit moet je telkens alert zijn en dat kost echt veel tijd.
            Update van InvestingScope:
https://www.tradingview.c...n-Inverse-Head-Shoulders/
Hij heeft het nu ook over een inverse Head & Shoulders.
Weet iemand nog hoe het hier mee zit?
            https://www.tradingview.c...n-Inverse-Head-Shoulders/
Hij heeft het nu ook over een inverse Head & Shoulders.
Het kan een pump of dump geven. Heb eens een TA gezien met data van aflopende opties en daarbij wat de koers deed. Vaak genoeg kwam er een pump of dump net voordat ze afliepen. Wat dit nu voor de koers gaat betekenen is niet te zeggen. Soms gebeurt er helemaal niets. Soms wordt er gepumped, maar soms ook gedumped. Ligt er maar net aan of wat whales die opties hebben gekocht en het nuttig vinden om de koers te gaan beinvloeden. Zeker iets om rekening mee te houden dat de koers gekke dingen kan gaan doen, maarja het hoeft niet en de richting is ook niet duidelijk van te voren.ggj87 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:51:
            Ben benieuwd of btc na de redelijk forse opleving van een paar dagen en nu weer wegzakken, nu daadwerkelijk door de 3k zal zakken. Begreep dat dat toch wel een kritische grens is voor de miners. Dat wil ik dus wel eens zien. Niet om leedvermaak, maar om te kijken wat het doet met netwerk.

- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

@Oscar Mopperkont Ze schakelen gewoon wat ASICS uit, dan worden de stroomkosten lager, wordt de difficulty lager en mined men gewoon weer door hoor.
>x Jaar geleden was Bitcoins minen met CPU's ook nog prima te doen. Zit er allemaal ingebouwd, het minen blijft altijd rendement opleveren, daar is de code op voorbereid.
Enige nadeel is dat een >51% attack steeds makkelijker wordt.
                    >x Jaar geleden was Bitcoins minen met CPU's ook nog prima te doen. Zit er allemaal ingebouwd, het minen blijft altijd rendement opleveren, daar is de code op voorbereid.
Enige nadeel is dat een >51% attack steeds makkelijker wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 27-12-2018 23:02 ]
Als we door de 3k zakken vraag ik mij af of het veel inlvoed gaat hebben op de miners. Ben ook wel benieuwd hoor, dat zeker, maar kan mij niet voorstellen dat ze er massaal mee gaan stoppen. Je mag er vanuit gaan dat miners long term bullish zijn. Als ze genoeg geld hebben om te blijven draaien zou ik als miner lekker BTC gaan hoarden en niet verkopen. Beter blijven minen met wat theoretisch verlies om bij herstel pas te gaan verkopen. Voor miljoenen aan miners hebben staan die niets opleveren maar wel verouderen is ook niets.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:57:
Ben benieuwd of btc na de redelijk forse opleving van een paar dagen en nu weer wegzakken, nu daadwerkelijk door de 3k zal zakken. Begreep dat dat toch wel een kritische grens is voor de miners. Dat wil ik dus wel eens zien. Niet om leedvermaak, maar om te kijken wat het doet met netwerk.
            Waarom wordt de >51% attack makkelijker? Omdat er toch miners uitstappen?

Als bepaalde groepen er mee stoppen en andere groepen een groter aandeel krijgen is het in theorie mogelijk. Alleen wanneer een 51% attack mogelijk wordt zal dat ook de prijs van BTC slopen. Geen enkele miner wil dat een 51% attack mogelijk is want het kan BTC compleet om zeep helpen.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:02:
- Taro
- Niet online
            Kennis delen > DM

De hashrate van het complete netwerk wordt lager doordat men miners uitschakelt. Maar, die ASICS staan er fysiek nog steeds. Stel dat 1 partij lak heeft aan de stroomkosten en de totale hashrate op het Bitcoin netwerk wordt lager, dan kan je ervoor kiezen je ASICS weer aan te slingeren en andere blocks te laten minen dan de rest van het netwerk. Als je dan qua hashrate voldoende power hebt, kunnen jouw foutieve blocks winnen en kan je dus blocks gaan "faken" die in jouw voordeel zijn.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:02:
Niet alleen voor de miners maar ook voor de fabrikanten van miners.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:57:
en dan heb ik het nog niet eens over die spleetoog van BCHABC, ofwel Jihan Wu van Antminers, die honderden miljoenen verliezen.GMO Internet stopt met productie van Bitcoin-miners
Bron: https://www.bitned.nl/nie...productie-bitcoin-miners/
 Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.

Let op:

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

/u/1001629/crop609d980a9b904_cropped.png?f=community) 
            /u/201305/Pig.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/640752/crop5bf9b6f8d553f_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/515588/crop5c0c38adb4bb4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/458889/crop5e83b5ecbf703_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/1016333/crop605879047228c.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/66890/crop5fac416dd4ada_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/94119/358157.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/64029/crop5b4e6ed3481f4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/109762/crop63cfada0dde8a_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/994279/crop5ad6393e78ef2_cropped.jpeg?f=community) 

/u/1124637/crop5ce47085cdd41.png?f=community) 

:strip_exif()/u/23160/Oscar.gif?f=community)