Sahara schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:06:
Heb zitten kijken naar hoeveel keer een paar van mijn favoriete coins over de kop moeten gaan om op de all time high uit te komen voor de potentie:
ADA 36x
XLM 7x
IOTA 21x
XRP 10,6x
ONT 17,8x
NEO 30x
Denk dat qua usercases IOTA, XRP hot zijn, maar aangezien XRP al de tweede coin is in de ranking heb ik wat vraagtekens bij de opwaartse potentie. ONT stijgt harder dan NEO en is nieuwer, ZIL staat er niet bij, maar die wil ik sowieso naast BTC. Wat denken jullie qua top selectie aan (andere) coins voor zowel spreiding als maximaal rendement? Suggesties?
Hi @
Sahara ,
Het is maar hoe je het bekijkt, potentie. Potentie qua koers, of potentie qua techniek/(community) visie/potentieel nut zijn twee verschillende dingen, die (zoals ik afgelopen jaar heb geleerd, amper samen lijken te hangen).
Ik ben zelf enorm fan van ADA en IOTA. XLM ook nog. Dat zijn voor mij de toppers uit jouw lijstje. En dan heb ik het over techniek/(community) visie/potentieel nut.
-ADA omdat ze een formele standaard neerzetten, obv POS (en ook bewezen hebben dat dat kan). Ze zijn traag, maar dat komt omdat ze hun oplossing wetenschappelijk verantwoord willen neerzetten. Als het er eenmaal als zodanig is hebben ze goede ideeen over hoe de wereld hiermee te verbeteren. En btw: kijk eens wat videos waarin Cardano's kopstuk Charles Hoskinson vertelt over hun visie. Wat een mastermind is die man.
-IOTA, hele andere techniek (tangle ipv blockchain). Heel ambitieus, hele goede 'Internet of Things' use-cases. Werken ook met grote spelers samen om deze use-cases te realiseren (Bosch, Volkswagen bijv.). In bestuurlijke zin een vage club, maar met een community die erg actief is. En een prachtige visie om de wereld van dingen efficienter te maken, met oog voor milieu.
-XLM, omdat dit de decentrale versie van XRP is, met een van de grondleggers van XRP (Jed McCaleb) aan het technische stuur. De Stellar foundation die erg actief is om (net als Cardano) mooie use-cases in de banking for the unbanked sfeer neer te zetten.
Uiteraard is dit maar een mening, en die kan dus heel waar en heel onwaar zijn. Ik probeer te helpen.
Voor een inschatting vwb de koers kunnen de handelaren in deze thread misschien wat nuttigs toevoegen.
Cheers!