Heb zelf ook een v2, gantry probleem heb ik zelf niet maar bij het bouwen is het wel aan te raden alle bouten eerst redelijk los te laten en wanneer alles goed recht staat ze dan aandraaien.Koen Hendriks schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:03:
Ik heb een ender 3 v2 gekocht en vandaag kwam die binnen!
Nog weinig ervaring met printen dus dit leek me leuk om er mee in te duiken.
Met YouTube aan de hand vond ik de build redelijk makkelijk gaan, ik heb alleen een probleem met mijn gantry.
Deze lijkt veelste strak tussen de staanders in te zitten. De wielen rollen bijna niet. Ik heb geprobeerd met de sleutel de wielen slapper af te stellen maar zelfs dan lijkt hij nog heel erg te klemmen. Ook eerst de staanders redelijk los gehad zodat ik het frame kon vastdraaien achteraf maar dit geeft me niet veel resultaat.
YouTube: Creality Ender 3 V2 - 3D Printer - Unbox & Setup
Deze video heb ik gevolgd.
2e probleem wat ik heb is dat wanneer ik de glas plaat erop heb ik met de nozzle eerder op het bed kom dan bij de z-switch. Zelfs als ik het bed naar onder draai met de wieltjes. Moet ik handmatig de z switch omhoog zetten?
Heeft iemand hier ook zulke ervaring met de ender 3 v2? Ik hoop graag de build af te krijgen maar durf zo niet te gaan printen.
Heb zelf de z stop ook wat omhoog gezet inderdaad maar niet heel veel, anders moest ik mijn bed helemaal naar onder draaien. Overigens is een bltouch echt aan te raden