Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een Ender 3 V2, en heb er erg veel schik van. Alleen een ding waar ik helemaal gek van wordt is het bed level. Met manual bed leveling kreeg ik ondanks het glas het niet helemaal strak. Daarnaast van print tot print merkte ik dat er nogal verschil zit in de kwaliteit van de lagen.
Ik heb al direct de stock springs vervangen door stijvere, daarnaast heb ik nu sinds gisteren een BLTouch. Echter blijft zich een vreemd ding voordoen, BLTouch of niet. Van print tot print lijkt de Z-Offset te veranderen. Dit varieert echt van 1.71 naar 1.61 naar 1.57 ondanks dat er vooraf aan de print een probe wordt gedaan door de BLTouch. Hij lijkt na elke print te dicht op het bed te staan. Wanneer ik dan tijdens de print de Z-Offset bijstel gaat de hele print perfect.
Nog als toevoeging dat ik soms merk dat de nozzle krast over de print als hij van de ene naar de andere kant gaat tijdens printen
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb de Ender 3 al weer helemaal uit elkaar gehaald om er voor te zorgen dat hij zo recht mogelijk zit.
- Ik heb voor de Z-Stepper nog een onderdeel geprint waardoor deze haaks staat t.o.v. de gantry.
- Alle wielen zitten snug genoeg dat ze niet te strak maar ook niet te los zitten. Al valt het mij wel op dat als de Z-Stepper motor uitstaat hij onderin de neiging heeft naar beneden te zakken.
- Ook de Y axis ben ik na gegaan. Bed zit niet los, leunt niet heel overdreven meer naar 1 kant.
- Bed zoveel mogelijk al manueel kunnen levelen voor ik de BLTouch Mesh liet maken.
Ik draai firmware Ender3-V2-BLTouch-20201123.bin van:
https://marlin.crc.id.au/firmware
Maar probleem leek al voor te doen voor de BLTouch met stock firmware.
Bed level volgens BLTouch:
Een beetje pielen en uitproberen ben ik niet vies van, maar na week klooien heb ik nu wel behoefte aan wat hulp.
[
Voor 3% gewijzigd door
The Otherside op 24-11-2020 17:30
]