Rincewind schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:59:
[...]
ik

Initieel had ik hetzelfde probleem maar na hulp via dit forum ben ik eruit gekomen. Ik heb een eigen versie van Marlin 2.0.7.2 geconfigureerd en deze werkt nu. Wat heb je geprobeerd en waar gaat het fout? Welke foutmeldingen heb je?
Terwijl ik dit aan het typen was, heb ik enige vooruitgang geboekt (helaas geen idee hoe, ik heb deze instellingen eerder ook al gehad), onderaan het originele bericht. De probe reageert nu wel tijdens een bed level test, hij gaat 9 punten meten met de 3dtouch, maar de offset t.o.v. de nozzle lukt nog niet. De "
z offset wizard" werkt niet (vanuit gewone marlin interface), hij homed dan gewoon op de normale endstop i.p.v. de 3dtouch. Wanneer ik de probe uitschuif in het menu en vervolgens de z as verminder, schuift de 3dtouch langzaam in, totdat hij rood gaat knipperen en reageert daarna niet meer. Hij plopt dan niet naar binnen bij het omslagpunt. Geen idee hoe ik dan de probe z-offset moet instellen.
Ook is het heel raar dat hij eerst m'n nozzle het bed induwde, ik dat handmatig bijgesteld heb en hij nu ineens weer 1 a 2mm te hoog zit.
Origineel bericht:
Ik heb de 3D touch van
Trianglelab, aangesloten op de Z-probe aansluiting (5 pins op rij) van de SKR Mini E3 V2 en ik gebruik tevens het bigtreetech TFT35 scherm.
Bij opstarten zag ik steeds deze meldingen:
- Failed to enable bed leveling
- Bed leveling off
- Fade height off.
Momenteel zie ik daarvan alleen de "Fade height off" nog maar, wanneer hij met de TFT35 opstart.
Bij opstarten gaat de probe twee keer in en uit en er gaat dan een rode led in branden. Wanneer ik in het menu "deploy" kies, komt de pin eruit en wordt hij blauw. Wanneer ik "stow" kies, gaat de pin naar binnen en wordt hij weer rood. Wanneer ik "test" kies blijft de pin continu in en uit klikken totdat ik weer stow kies.
Wanneer ik de bed level test start, gaat hij eerst alles homen op de normale endstops en stopt daarna. De pin van de 3d touch is dan niet naar buiten gekomen.
Wanneer ik de probe Z offset wizard start, gebeurt hetzelfde.
De 3d touch is aangesloten als volgt:
Vervolgens de laatse Marlin firmware uit de Bugfix branch v2.0.x branch gedownload.
Daarbij het Ender 5 met SKR Mini E3 V2 profiel uit de configurations/examples gekopieerd.
Dan het volgende aangepast:
(Wisselen van PC6 en PC7 omdat 1 fan poort kapot is.)
Aanpassingen betreft de 3D Touch:
Bestand: Config.h:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #define Z_MIN_PROBE_PIN 14
#define BLTOUCH
#define NOZZLE_TO_PROBE_OFFSET { -44, -24, 0 }
//#define AUTO_BED_LEVELING_3POINT
//#define AUTO_BED_LEVELING_LINEAR
define AUTO_BED_LEVELING_BILINEAR
//#define AUTO_BED_LEVELING_UBL
//#define MESH_BED_LEVELING
#define PROBING_MARGIN 45
#define RESTORE_LEVELING_AFTER_G28
#define GRID_MAX_POINTS_X 3
#define Z_SAFE_HOMING
#define Z_MIN_PROBE_ENDSTOP_INVERTING false
// #define Z_MIN_PROBE_USES_Z_MIN_ENDSTOP_PIN //want ik gebruik niet de endstop pin voor de probe |
Bestand Configuration_adv.h
De z offset wizard is nieuw,
hier de uitleg, maar dat werkt niet. Hij homed dan op de standaard Z-stop en niet op de probe.
code:
1
2
| #define PROBE_OFFSET_WIZARD
//#define BLTOUCH_SET_5V_MODE |
Bestand Marlin\src\pins\stm32f1\pins_BTT_SKR_MINI_E3_common.h
code:
1
| #define Z_MIN_PROBE_PIN PC14 |
Compileren met Marlin autobuilder waarbij ik "STM32F103RC_btt_512K" kies.
Na flashen eerst een M502 en dan een M500.