Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 11:32
MikeOO schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Heb je na het flashen wel een M502 & M500 uitgevoerd. Anders gebeuren en soms vreemde dingen. ;)
Nee ik heb hem geflasht via sdkaartje en de printer staat niet dicht bij een pc.
Maar het probleem deed zich al voor, voor de firmware upgrade. Dat was er gewoon spontaan.

EDIT: verplaats naam mijn pc en nu werkt hij ineens vlekkeloos. Geen idee wat er mis is gegaan maar voor nu gelukkig op gelost

[ Voor 14% gewijzigd door RensVerlaak op 28-10-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Nee ik heb hem geflasht via sdkaartje en de printer staat niet dicht bij een pc.
Maar het probleem deed zich al voor, voor de firmware upgrade. Dat was er gewoon spontaan.

EDIT: verplaats naam mijn pc en nu werkt hij ineens vlekkeloos. Geen idee wat er mis is gegaan maar voor nu gelukkig op gelost
Mooi dat het is opgelost. Een reset kun je ook via LCD scherm zelf doen.
Wel daarna ook de save uitvoeren om de nieuwe instellingen op te slaan. ;)

Kan ook zijn dat je sd kaart corrupt is geraakt. Gebeurt ook nog wel eens en krijg je ook vreemde dingen.
Zou hem eens controleren op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Bigtreetech tft 3.5 v3.0 aangesloten op de SKR 1.3.

Iemand die weet waar je langere ribbon kabels kunt krijgen.
Ze leveren 2 ribbons kabels die natuurlijk zeker 10 cm te kort zijn. SKR zit aan de achterkant.
De 3de kabel is wel lang genoeg dus snap dan weer niet waarom ze deze niet alle 3 even lang maken 8)7

Nu staat er op de kabel 105 graden en 28AWG afgedrukt dus zijn niet de standaard kabels die je vroeg nog wel eens gebruikte voor de floppy drive >:)

Kan in NL niet echt wat vinden. Via Ali etc gaat een tijd duren en nu ligt het scherm er dus los bij.
Kan hem eventueel wel aan de linkerkant gaan monteren maar vindt ik niet echt een handig plek.

Maar misschien iemand met hetzelfde probleem en dat weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:38
@MikeOO Tijdelijk even die dupont kabeltjes er tussen? Anders

https://www.123-3d.nl/3D-.../10-Geleiders-p15131.html

of met prime morgen in huis

https://www.amazon.nl/pla...id=pla-423186013918&psc=1

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:18:
Ik heb een Bigtreetech tft 3.5 v3.0 aangesloten op de SKR 1.3.

Iemand die weet waar je langere ribbon kabels kunt krijgen.
Ze leveren 2 ribbons kabels die natuurlijk zeker 10 cm te kort zijn. SKR zit aan de achterkant.
De 3de kabel is wel lang genoeg dus snap dan weer niet waarom ze deze niet alle 3 even lang maken 8)7

Nu staat er op de kabel 105 graden en 28AWG afgedrukt dus zijn niet de standaard kabels die je vroeg nog wel eens gebruikte voor de floppy drive >:)

Kan in NL niet echt wat vinden. Via Ali etc gaat een tijd duren en nu ligt het scherm er dus los bij.
Kan hem eventueel wel aan de linkerkant gaan monteren maar vindt ik niet echt een handig plek.

Maar misschien iemand met hetzelfde probleem en dat weten op te lossen.
Bij mijn TFT3.5 zaten ribbon-kabels (zoals de ouderwetse ide-kabels) die ook al aan het originele scherm zaten, kun je die aan elkaar knopen met twee rijtjes jumperpinnen?

Edit,
En wat Mistacal zegt. Heb je misschien nog een oude ide-kabel ergens liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 29-10-2020 08:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 11:03
O man, wat een stilte :D @Mistacal
Zelf even geremixed zodat er een extra bevestigingspunt aan zit specifiek voor de ender 3 (pro) (geleend van de Hero Me gen3) : https://www.thingiverse.com/thing:4636934

Bevestiging is nog een work in progress, dus let niet op de kabel bende :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmdmbu4b0yRGRt4czQqxV1UgQUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77Skyja9rXJNlPbIC9zl7Eyq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVmgdHODtvu3kUKJbOhRE3_ewVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3aDpjqvq6T8s0dP3JRTum2i.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Is deze ook te implementeren op de kop van een CR-20 met buckconvertors, en wil je de stl delen? Ziet er mooi uit. Heb fans onderweg voor de hero me gen 5 maar deze ziet er nog strakker uit :) bruut beest aan koeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFlame
mutsje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:26:
Is deze ook te implementeren op de kop van een CR-20 met buckconvertors, en wil je de stl delen? Ziet er mooi uit. Heb fans onderweg voor de hero me gen 5 maar deze ziet er nog strakker uit :) bruut beest aan koeling
Thingiverse link staat er in ;)
Geen idee of hij daar ook op past. Ik zou dan eerder de originele proberen:
Zonder bltouch: https://www.thingiverse.com/thing:3594440
Met bltouch: https://www.thingiverse.com/thing:4284278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@BlueFlame ik dacht dat je daar stukje van geleend had en andere zaken zelf samengesteld had. my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@BlueFlame Dat ziet er mooi uit. Daar wil ik mijn Ender 3 pro ook wel mee uitrusten :)

Eerst moet ik de voedings fan spanning nog meten want dat schijnt soms wel eens 12 soms 24 V te zijn las ik. Die ga ik als eerste vervangen.. Maar daarna komt dit natuurlijk.

Kunnen die 40mm Noctua hot end fan en part-fans direct op de bestaande kabel of heb je daar ook kans op andere spanningen dan de standaard Ender 3 pro levert?

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nog denk dik 40 uur te gaan, nog niet precies nagekeken :+ bublegum roze, waarom ? gewoon omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAHwLatzv7OdgY0YlTnMwoFO79Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPKKJTSUJpGiqJj2SCKZIqKe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
BlueFlame schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:18:
Zelf even geremixed zodat er een extra bevestigingspunt aan zit specifiek voor de ender 3 (pro) (geleend van de Hero Me gen3) : https://www.thingiverse.com/thing:4636934

[Afbeelding][Afbeelding]
Lekker bezig maat! Ziet er goed uit, heb hem ondertussen al geprint maar nog niet gemonteerd.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
mddd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:43:
@BlueFlame Dat ziet er mooi uit. Daar wil ik mijn Ender 3 pro ook wel mee uitrusten :)

Eerst moet ik de voedings fan spanning nog meten want dat schijnt soms wel eens 12 soms 24 V te zijn las ik. Die ga ik als eerste vervangen.. Maar daarna komt dit natuurlijk.

Kunnen die 40mm Noctua hot end fan en part-fans direct op de bestaande kabel of heb je daar ook kans op andere spanningen dan de standaard Ender 3 pro levert?
Voor de hotend cooler moet je een buck converter plaatsen (want ender 3 pro is standaard 24volt!) Dit heb ik in de behuizing van het mainboard gedaan. De part cooling fans heb ik in serie geschakeld.
Helaas heeft noctua geen 24volt fans :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
Mistacal schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Lekker bezig maat! Ziet er goed uit, heb hem ondertussen al geprint maar nog niet gemonteerd.
Wat voor printer had je ook al weer?

Ik vond de standaard bevestiging wat matig (met maar twee schroefjes) vandaar mijn remix voor de ender 3 (pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
BlueFlame schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:44:
want ender 3 pro is standaard 24volt! [...] De part cooling fans heb ik in serie geschakeld.
Voor de part cooling is dat dan wel weer handig, in serie zetten en beide hebben 'volle kracht' :)
Dank voor je toelichting.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
BlueFlame schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Wat voor printer had je ook al weer?

Ik vond de standaard bevestiging wat matig (met maar twee schroefjes) vandaar mijn remix voor de ender 3 (pro).
Heb een ender 3 + Pro en een Sunlu s8, was me nog niet opgevallen eigenlijk, bedankt voor de tip, misschien een nieuwe printen dan maar.
mddd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Voor de part cooling is dat dan wel weer handig, in serie zetten en beide hebben 'volle kracht' :)
Dank voor je toelichting.
Goed je print in de gaten houden want met 2x een 40mm koelen gaat echt mega hard, denk dat je ergens op 40 of 50% uitkomt voor normaal printen en als je met een flink dikke nozzle of grote overhangs gaat printen kan die hoger

__/`\__/`\__

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Met praktisch geen CAD ervaring toch ff m'n eerste functionele print gemaakt, voormalig babyhekje nu puppyhekje gefixed. Awesome _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weD7HhU8MkmS2Vuh_zlaI4o7TjE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBCyNmsKBVci0uOGWsTqRG2k.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC8FCnJ9eDR7Vp-idX41Xn3bK-E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7mzYjQWsTtLgnOAvTkNLOqb.jpg?f=fotoalbum_medium

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
mulder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:34:
Met praktisch geen CAD ervaring toch ff m'n eerste functionele print gemaakt, voormalig babyhekje nu puppyhekje gefixed. Awesome _O-
Ik ken je gevoel. Gisteren iets voor in mijn carvan gemaakt, werkt ook nog. Ook mijn eerste selfmade ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tnx vreemd dat ik ze niet kon vinden >:)
Besteld bij 123, zaten geen verzendkosten bij dus viel mee.
BounceMeister schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Bij mijn TFT3.5 zaten ribbon-kabels (zoals de ouderwetse ide-kabels) die ook al aan het originele scherm zaten, kun je die aan elkaar knopen met twee rijtjes jumperpinnen?

Edit,
En wat Mistacal zegt. Heb je misschien nog een oude ide-kabel ergens liggen?
Wil het liever als 1 hebben ipv gaan knopen. Weet al hoe dat gaat, later gaat het los krijg je vreemde problemen en ben je vergeten dat het houtje/touwtje zat.

IDE wilde ik juist niet gebruiken omdat die volgens mij beschermd zijn tegen warmte tot 105 graden en zover ik kon voelen zijn dit ook wat dunner .

En omdat de boel toch warm wordt liever het zekere voor het onzekere voor die 13 euro.

Tnx beide voor de hulp ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 10:00
mulder schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Zodra je dit een beetje onder de knie hebt zul je merken dat je de printer ineens voor veel meer dingen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Mistacal schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Nog een dikke tip? Gebruik Prusaslicer, die kan mijn inziens wat makkelijker omgaan met pauze at layer
and @DRuw @MikeOO Na lange omzwervingen, die geen van allen oplossingen boden voor het niet willen pauzeren, ben ik er achter gekomen, dat pauzeren helemaal niet mogelijk is met de Ender 3V2, dit is een bug en de oplossing zou hier zijn, staat op de Ender site;[ https://www.creality.com/download ] ik heb die [ Ender-3 V2-V1.0.2 Source code.rar ]gedownload en na het uitpakken zou ik een .bin file moeten krijgen, die te kopiëren naar de SD card en de rest gaat automatisch, staat op meerdere youtube filmpjes
Echter, ik gebruik een uitpak programma genaamd [b]7z[/b] en zie geen .bin bestand maar alleen het volgende in de adres regel:
C:\Users\xx\xx\3D-printer\Ender-3 V2-V1.0.2 Source code (1).rar\Ender-3 V2-V1.0.2 Source code\Ender-3 V2- V1.0.2.7z\

Eindelijk mijn vraag van deze n00b: ik moet een .bin bestand krijgen, maar ik zie een .7z\ bestand
Moet ik die naam wijzigen?
Bij het uitgepakte bestand staat geen toevoeging, alleen :Ender-3 V2- V1.0.2
kan ik die .bin daar toevoegen, of hoe doe ik dat?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48
Naalroc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

and @DRuw @MikeOO Na lange omzwervingen, die geen van allen oplossingen boden voor het niet willen pauzeren, ben ik er achter gekomen, dat pauzeren helemaal niet mogelijk is met de Ender 3V2, dit is een bug en de oplossing zou hier zijn, staat op de Ender site;[ https://www.creality.com/download ] ik heb die [ Ender-3 V2-V1.0.2 Source code.rar ]gedownload en na het uitpakken zou ik een .bin file moeten krijgen, die te kopiëren naar de SD card en de rest gaat automatisch, staat op meerdere youtube filmpjes
Echter, ik gebruik een uitpak programma genaamd [b]7z[/b] en zie geen .bin bestand maar alleen het volgende in de adres regel:
C:\Users\xx\xx\3D-printer\Ender-3 V2-V1.0.2 Source code (1).rar\Ender-3 V2-V1.0.2 Source code\Ender-3 V2- V1.0.2.7z\

Eindelijk mijn vraag van deze n00b: ik moet een .bin bestand krijgen, maar ik zie een .7z\ bestand
In de bestandsnaam staat ‘source’ dus daar zal geen bin in zitten. Je moet dat nog zelf compileren lijkt me.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naalroc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

.7z moet je uitpakken. Is een compressed archive file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 15:49
Gisteren de Ender 3 V2 binnen gekregen, en merk dat ik toch snel autolevelling wil. Volgens mij is mijn begin punt te hoog of laag ingesteld waardoor ik het bed maar niet goed ingesteld krijg. Aan de achterkant blijft die het glas raken.

Het is echter erg onduidelijk welke sensor ik hiervoor kan gebruiken. Ik heb o.a. de 3 V2 gekocht omdat er een BLTouch sensor eenvoudig op aangesloten zou kunnen worden. Echter als ik nu zoek voor de sensor kan ik hem nergens vinden die ondersteund wordt. Of ik vind tutorials waarbij men aangeeft dat vervolgens niet alles werkt.

Op de Ender site geeft men aan: Notice: Not applicable to Ender 3 V2 (https://www.creality3doff...roducts/creality-bl-touch)

Op 123d print geeft men aan dat deze sensor op bijna alle 3D printers gebruikt kan worden: https://www.123-3d.nl/Ant...1-BLTOUCH-i3640-t324.html

Heb dit topic ook al zitten doorspitten, maar ik heb eigenlijk nog nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden. Dus wie heeft een Ender 3 v2 met werkende BLTouch sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18
@Thoit
Ja die heb ik, op youtube zijn er genoeg tutorials te vinden. Het ding is dat je het kabeltje zelf moet vermaken naar een 5 pin JST connector, anders past het niet op het bord. Maar mocht je dat geen probleem vinden kan je gewoon de bltouch kopen :).

Creality gaf aan dat ze zelf met een versie bezig zijn voor de V2 (met een passend kabeltje waarschijnlijk) maar dat die later pas uitkomt. Dus mocht je een kabeltje maken eng vinden nog even wachten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 30-10-2020 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 15:49
Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:38:
@Thoit
Ja die heb ik, op youtube zijn er genoeg tutorials te vinden. Het ding is dat je het kabeltje zelf moet vermaken naar een 5 pin JST connector, anders past het niet op het bord. Maar mocht je dat geen probleem vinden kan je gewoon de bltouch kopen :).

Creality gaf aan dat ze zelf met een versie bezig zijn voor de V2 (met een passend kabeltje waarschijnlijk) maar dat die later pas uitkomt. Dus mocht je een kabeltje maken eng vinden nog even wachten ;)
Dan wacht ik wel, de tijd om het zelf nog allemaal in elkaar te moeten beunen heb ik wel gehad :X Bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

BlueFlame schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:18:

[Afbeelding][Afbeelding]
Voeg je zo niet heel veel gewicht toe aan je printkop? Ik dacht dat dit niet de bedoeling was.

Ik heb nu dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWwqFPM_nuq2U28KK9RytWbGIdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ek02fCVob2FwcTt2UeYc9GV7.png?f=user_large

En alhoewel het er "interessant" uitziet weet ik niet direct of het ook écht invloed heeft op de printkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
lasharor schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Voeg je zo niet heel veel gewicht toe aan je printkop? Ik dacht dat dit niet de bedoeling was.

Ik heb nu dit: [Afbeelding]

En alhoewel het er "interessant" uitziet weet ik niet direct of het ook écht invloed heeft op de printkwaliteit.
Het is altijd kiezen tussen 2 factoren, of snelheid (en dus weinig massa op je bewegende delen) of de voordelen van bijvoorbeeld direct drive (flex filaments etc).

De fan duct valt reuze mee wat het weegt ten opzichte van bijvoorbeeld een direct drive. Maar ook al zou je hier nog een DD aan toevoegen dan kan je nog steeds prima printen, niet op de>120mm/s (misschien ook wel?)

Wat betreft de printkwaliteit, nee in principe maakt het niets uit, enige wat je er mee bereikt is sneller en beter koelen. Dit is vooral voor grote overhangs of als je met een dikke nozzle gaat printen.

Resume, het ligt helemaal aan je eigen voorkeuren. Voor mij is veel koeling voor 1 printer juist wat ik wil hebben zodat ik met een 0.6 of 0.8 nozzle kan printen, puur voor snelle prints en/of concepts. Je hebt dus eigenlijk een aantal printers nodig want je kan niet alles in 1 krijgen zonder dat je tussendoor dingen moet veranderen

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
lasharor schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Klopt. Maar in vergelijking met een dual fan hero me gen 5 scheelt het denk ik eerder in gewicht.
Ik heb nu dit: [Afbeelding]
Dat is een mooie lean opstelling die prima voldoet als je tegen het (in mijn oren) enorm irritante geluid van een 5015 ventilator kan.
Het heeft geen bal effect op print kwaliteit. Maar dat was dan ook niet mijn doel :)
Mijn doel was zo min mogelijk geluid. (Ik werk naast dat ding in deze tijden ;) )En met twee noctua fans i.p.v. één 4010 of 5015 radiale fan is het een verademing :)

Net een overhang/bridging test gedaan en ik zie geen verschil tussen de hero me gen 5 met single 4010 radiale fan (volgens de geleerde zwaar underpowered) en deze opstelling (op 100% zwaar overpowered in theorie).
Bij beide zijn de bridges goed en de overhangs acceptabel.
Het geluid daarentegen scheelt behoorlijk. (Ik heb helaas geen meting van mijn 4010 fan genomen om dit met "cijfers" te kunnen onderbouwen en zoals ik een paar pagina's terug had gemeld is die helaas overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Iemand een idee wat er hier nou mis gaat met m'n ender 3 pro?

Slicer: cura 4.7.1, 0.8mm nozzle

Omdat rechts zo'n puinhoop werd heb ik gelijk zo'n companion calibration cube uitgeprint. Die is dikke prima geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdKTLP2Gk5d2_n2kbWo3gMadpkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u9Mqdx69RtVib314cFYTt5ik.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMm6IprLjTtnG-208_vwEAdUg_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5qrAU5fFktYkr8JyfaxlwfAu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uHjlDFVCNSNupa0UWnmpqVS5BQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YwnMwwdLfDfdWNW3WViJdqbz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3tRxsWkfkrIsvWrBMgZ29Wpfxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cvcl9x1ltKmXeivzOghbfSd6.png?f=user_large

Toen ik nog een 0.4mm nozzle had en ik een batch gele doosjes printte gebeurde er ook al langzamerhand zoiets, en dat werd steeds ernstiger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjQY1UmJvZ9T8w9JKdsjrUBBpvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hZ8ZwNTlCgEpXXUwbDVq6n6o.png?f=user_large

Rechts is rondom mooi glad, maar links begint vanaf een paar lagen problemen te geven. Het enige verschil tussen beide modellen is dat er op de bodem wat anders staat (spiegelbeeld vs non-spiegelbeeld).

Lijkt alleen bij dunwandige doos-achtigen te gebeuren. Maar waarom ontstaat dit spontaan :?
Tandwielen komen er gewoon netjes uit.

Koeling die achteruit gaat of zo :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:22
Naar aanleiding van mijn filament wijzing een temperatuur toren geprint. Ze vallen eigenlijk allemaal tegen.
Voor de rest gebruik ik het standaard cura profiel wat ik voorheen ook gebruikte met 123-3d filament en dat zag ik er een stuk beter uit. Heb nog wat geprobeerd te veranderen in snelheid zoals de fabrikant het aangeeft maar dat stond eigenlijk op gemiddeld.

Het beste ziet de 215 er nog uit maar dat lijkt me te warm voor PLA?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYtYvkEqXXy4yccODiuP1cDpJTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhlf9vQfPZuVuW4WiuKBs8Tp.jpg?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
robbinonline schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:00:
Naar aanleiding van mijn filament wijzing een temperatuur toren geprint. Ze vallen eigenlijk allemaal tegen.
Voor de rest gebruik ik het standaard cura profiel wat ik voorheen ook gebruikte met 123-3d filament en dat zag ik er een stuk beter uit. Heb nog wat geprobeerd te veranderen in snelheid zoals de fabrikant het aangeeft maar dat stond eigenlijk op gemiddeld.

Het beste ziet de 215 er nog uit maar dat lijkt me te warm voor PLA?
[Afbeelding]
Slice je hem wel met verschillende temperaturen (layer settings)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die een BTT Smart Filament Sensor sensor gebruik icm direct drive en nog een leuke STL heeft.

Kon deze wel vinden en zal vast werken
https://www.thingiverse.com/thing:4490958

Maar mogelijk iemand zelf al creatief geweest of iets gevonden wat mooier is. Moet dus aan de bovenkant bij de spoolhouder komen.

Moet te gebruiken zijn icm https://www.thingiverse.com/thing:3751368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Pinky-H9 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Slice je hem wel met verschillende temperaturen (layer settings)?
Ja ik heb de meegeleverde gcode gebruikt en zag in octoprint ook bij de verschillende lagen andere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
robbinonline schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Ja ik heb de meegeleverde gcode gebruikt en zag in octoprint ook bij de verschillende lagen andere temperaturen.
Ok want is veel gemaakte fout bij Temptowers.
Enigste is als je de Gcode gebruikt zijn jou printersettings niet meegenomen (esteps, speeds etc etc)
Daarom beter zelf slicen :)

Overigens ... is je filament vochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst je extruder en esteps gecalibreerd?
Lijkt op een underextrusie in eerste gezicht...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Nee het filament is niet vochtig, ja die zijn gecalibreerd maar niet met het nieuwe filament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik print met Real PLA matt black ook met 210 graden, dus 215 is helemaal niet gek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

steveman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:51:
Iemand een idee wat er hier nou mis gaat met m'n ender 3 pro?
Slicer: cura 4.7.1, 0.8mm nozzle
Probeer eens versie 4.6.2 van Cura? 4.7.1 had afaik een bug die dit soort zaken kon veroorzaken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Waar kopen jullie nieuwe nozzles? Kan me voorstellen dat de kwaliteit nogal wat uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05
Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:
Waar kopen jullie nieuwe nozzles? Kan me voorstellen dat de kwaliteit nogal wat uitmaakt.
Gewoon bij AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/32814390444.html
Werkt perfect hier.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mavamaarten schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Probeer eens versie 4.6.2 van Cura? 4.7.1 had afaik een bug die dit soort zaken kon veroorzaken.
Even geprobeerd in 4.6.2, maar geen succes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaxrOJwQTbUOhWeX6QZcuJ-n5Hg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uMedEEL4DOFEEptEfnR6Pmbk.png?f=user_large

Zal eens kijken wat retraction settings voor invloed hebben.
Bartske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:
Ik heb een setje met diverse maten van bol.com besteld, daar heb ik nu de 0.8mm van in gebruik. Qua nozzle werkt dat prima. Anders gewoon ali idd.

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 30-10-2020 15:12 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Thanks, zat aan een van deze te denken dus die zullen dan wel prima zijn :)

https://www.amazon.nl/LUT...nozzle%2Caps%2C272&sr=8-1
https://www.amazon.nl/Tel...fRID=3BPHRBXYRNKRXVQAVX31

[ Voor 36% gewijzigd door Bartske op 30-10-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51

Mitchell

Ondertitel

steveman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

Even geprobeerd in 4.6.2, maar geen succes:
[Afbeelding]

[...]
Ik heb ooit ook iets in die richting gehad (rare zits en bumps in een bepaalde richting) en toen had ik blijkbaar met m'n flush cutters een stuk van de nozzle afgeknipt (geen idee hoe, maar goed).

Heb je toevallig nog een 0.8mm liggen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mitchell schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Ik heb ooit ook iets in die richting gehad (rare zits en bumps in een bepaalde richting) en toen had ik blijkbaar met m'n flush cutters een stuk van de nozzle afgeknipt (geen idee hoe, maar goed).

Heb je toevallig nog een 0.8mm liggen?
0.6 of 1.0 wordt het dan. Nu wilde ik die laatste toch nog eens proberen...

Test voor de zekerheid nog even op een lagere temperatuur.

Hmm, maar dan zou ik zowel m'n 0.4 als 0.8mm nozzels op de zelfde manier beschadigd moeten hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 30-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51

Mitchell

Ondertitel

steveman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Hmm, maar dan zou ik zowel m'n 0.4 als 0.8mm nozzels op de zelfde manier beschadigd moeten hebben.
Dat zou wel heel vervelend zijn. 😅

Kan best zijn dat ik er totaal naast zin hoor, maar een nozzle vervangen is gelukkig redelijk snel te doen (niet vergeten Cura settings aan te passen na de nieuwe nozzle size).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mitchell schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Kan best zijn dat ik er totaal naast zin hoor, maar een nozzle vervangen is gelukkig redelijk snel te doen (niet vergeten Cura settings aan te passen na de nieuwe nozzle size).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQheJGfA2rQQVPn-1oKH1M13Ykg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hlMGX476iZ0XOSG2gdec5MZc.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dqdV82_q7h8NveDmGjC2O7yORA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kyB1WSbbqLw83RKCSA8PF458.png?f=user_large
Aha, @185oC lijkt het er al een stuk meer op!

Hmm, nu heb ik dat gele filament niet meer... Ben wel benieuwd of hiermee die andere doosjes ook net er uit zouden komen.

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 30-10-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@steveman een stuk meer erop lijken maakt het nog niet goed hè.....
Ik zou wel ff je flow checken. Misschien dat je diameter toch iets afwijkt en dat je daar de mist in gaat.
Is het puur aan 1 kant en is dat ook de kant waarin hij start stopt bijvoorbeeld?
Is het frame en je bed helemaal goed?
Probeer hem eens op een ander stuk van je bed te printen voor de lol, wellicht dat er iets in je assen zit of een wieltje met een vlakke kant ofzo.
Als je hem bijvoorbeeld eens print helemaal linksvoor op je bed ipv in het midden sluit je dat in ieder geval uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Nog dik 13 uur printen, vingers zijn stijf van het gekruist houden :+
Heb er maar een derde boek onder gelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5trA50Es3efcaTguq9XsVoN5Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfNcviqjF3I3xme0hrYKuJem.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 30-10-2020 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mitchell schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

En mogelijk de z-offset. Die noodzaak merkte ik zelfs bij een switch van 0.4 naar 0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aspg8YCRyEwYx_8jwYqNdwREWcM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MUrJQMoYTmKubfns13ZXBLsh.png?f=user_large

Deze hield m'n printertje even bezig (185oC)

Maar daarna even op 200 nogmaals de kleine doosjes geprint, nu uit het midden, @DRuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUFrvN-5xgGmYGrYqCq8htYgWBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QD6X0u1RxQ30Lw97IFcttRRX.png?f=user_large

Uitstulpingen op de hoeken die het dichtst bij elkaar zaten. Denk dat hiermee lokale fysieke defecten aan de printer uitgesloten zijn.

Hier de hele sessie:

YouTube: Trouble with printing corner edges VVS warning (sorry was necessary)

Op 2:23 lijkt er een homp plastic te vormen op het moment dat er een retraction plaatsvindt.

@mutsje maak je er nou gelijk een bloedmaan van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@steveman had bublegum roze liggen en dacht doe eens gek :) en zou een bloedmaan kunnen zijn ja. Ga er led verlichting van de action in proppen denk ik. Kijken wat voor effect andere kleuren op roze hebben. Als deze goed lukt ga ik er nog eentje in het wit maken denk ik. Geen idee eigenlijk vind deze al reuze spannend, langste print die ik ooit gedaan heb tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mutsje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:12:
@steveman had bublegum roze liggen en dacht doe eens gek :) en zou een bloedmaan kunnen zijn ja. Ga er led verlichting van de action in proppen denk ik. Kijken wat voor effect andere kleuren op roze hebben. Als deze goed lukt ga ik er nog eentje in het wit maken denk ik. Geen idee eigenlijk vind deze al reuze spannend, langste print die ik ooit gedaan heb tot nu toe.
Op zich kun je ook leuke dingen doen met bijvoorbeeld ws2812b RGB ledjes. Arduino (of esp8266 voor wifi-bediening) in het midden en je kunt ze dan afzonderlijk aansturen:

YouTube: My first multiple RGB led setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@steveman mja electronica solderen lukt me wel maar koop liever kant en klaar strip van Alie uuuhh action ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@steveman het lijkt net alsof je idioot veel primet... Dus meer teruggeeft dan dat je retract zegmaar. Heb je iets veranderd aan je retraction settings?
Ik zou eens een retraction towertje proberen om te zien of dat klopt.
Zit je tubing wel helemaal tot onderin tegen je nozzle aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
Zijn er mensen die zijn printer hebben voorzien van ledstrip i.c.m. octopi?
Hoe voeden jullie de ledstrip?
Ik zie volgens de wiki een paar opties maar kan dit ook met een buckconverter of wat is het makkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@DRuw retraction op de standaard 6.5mm. Wat wel aan de hoge kant is trouwens als ik dat zo lees.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnQZ4WzB7Vr2pTkMZ-KTil5YzgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZDcg3keg3lMjcGWBvP6hO5zB.png?f=user_large

Er waren horizontale verbindingen, maar die gingen stuk door de luchtverplaatsing van het openen van de flap van de enclosure.

De tube zit stevig op z'n plek, kan ik aan trekken zonder dat ie beweegt.

Net een 30x30 holle kubus geprint adhv https://3dprintbeginner.com/flow-rate-calibration/

Steeds 1.55mm gemeten. Flow zou zelfs omhoog moeten naar 1.032
En ziet er ook weer keurig uit.

De kubusjes waar ik problemen mee zag had juist een wanddikte van 1.4mm. Wat als ik het goed begrijp veel te dun is voor de line width van 0.8mm, met twee lines per wand.

Kan dat nog een factor zijn? Dunner willen printen dan de line width:?

@RensVerlaak Ik heb momenteel een 3W ledje branden en dat geeft plenty licht in de enclosure iig. Direct op de 3v3 van de pi aangesloten. led koelblok niet op de 5v aansluiten... want dan desoldeert ie zichzelf :X

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 30-10-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
steveman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:24:
De tube zit stevig op z'n plek, kan ik aan trekken zonder dat ie beweegt.

Net een 30x30 holle kubus geprint adhv https://3dprintbeginner.com/flow-rate-calibration/

Steeds 1.55mm gemeten. Flow zou zelfs omhoog moeten naar 1.032
En ziet er ook weer keurig uit.

De kubusjes waar ik problemen mee zag had juist een wanddikte van 1.4mm. Wat als ik het goed begrijp veel te dun is voor de line width van 0.8mm, met twee lines per wand.

Kan dat nog een factor zijn? Dunner willen printen dan de line width:?

@RensVerlaak Ik heb momenteel een 3W ledje branden en dat geeft plenty licht in de enclosure iig. Direct op de 3v3 van de pi aangesloten. led koelblok niet op de 5v aansluiten... want dan desoldeert ie zichzelf :X
Dit is denk ik meer bedoeld voor het belichten van je print?
Ik bedoelde eigenlijk meer statusled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RensVerlaak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:30:
[...]

Dit is denk ik meer bedoeld voor het belichten van je print?
Ik bedoelde eigenlijk meer statusled
Ah, dan snap ik de keuze voor rgb-ledjes ook beter!
Ik heb zelf een keer 1 rgb-ledje aangesloten, zonder externe voeding. Maar hoeveel je er op die manier aan kunt sluiten?

Was er eentje van deze iig: ws2812b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:31
RensVerlaak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:05:
Ik zie volgens de wiki een paar opties maar kan dit ook met een buckconverter of wat is het makkelijkste?
Ja, met een buckconverter
Wil niet meer zonder leds :+

Vandaag mijn allereerste print met een filament swap gedaan en het is cool!
Glow in the Dark en Blue Steel (beide PLA van Real)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKST0es6N5rOa0-Led_kVcUmnIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZrNxkk2juJpLvX0OlBKYI6L.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als printer verlichting heb ik een 24v ledstrip cool White in de binnenste opening van het profiel rondom kunnen doen. Ideaal en aan te sluiten op de voeding ipv octopi:)

@steveman Nooit een ding printen met een dunnere wanddikte dan je nozzle... Das vragen om problemen.
Ook vraag ik me af of een standaard extruder de doorvoer van een 0.8 goed kan bijhouden eerlijk gezegd... Ben niet zo gecharmeerd van dat ding..
Vanwaar de 0.8 trouwens?
Wat die torentjes betreft.. het is juist niet de bedoeling dat je horizontale verbindingen hebt hè!
2 nette cylinders zonder hoekjes of dergelijke aan de binnenkant is de bedoeling.

[ Voor 61% gewijzigd door DRuw op 31-10-2020 07:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:05:
Ik heb een LED-strip (2812B) van 22 LEDs. Niet via Octo, te lui. Als iemand een goede korte how-to heeft zou wel handig zijn :)
Heb een voeding van Ali met schakelaar; https://www.aliexpress.co...ng-Cable/32636509657.html
Die geeft genoeg Amps voor de 22 LEDs op mijn LED strip.

USB connector er afgeknipt en andere connector er aangezet. Zo kan ik de LEDstrip met connector op power aansluiten. LED strip data hangt aan de Pi. Op dit moment draai ik gewoon stukje Python code voor de strip. Ben te lui om uit te zoeken hoe ik een extra button in Octoprint zou kunnen zetten om de LEDs aan te sturen.
En ook te lui om de Printer voeding aan te passen en daar power voor de strip van te gebruiken.
Als ik de printer aanzet zet ik ook de LED voeding aan met de hand.
En nadeel is ook, als ik de printer moet aanpassen kan ik niet printen. En dat is wat onhandig als ik nog minimaal 2 x 2 weken moet printen om mijn bootjes af te krijgen. Dus ik doe de aanpassingen liever “buiten” de printer als dat kan.

Zwart/Rood is Power + ground.
Zwart/Groen is Data + ground naar de Pi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQd0OdjeDGf3duGmP54SbiYcyhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzbpY4nYjVV6n5gcDwcTpjLS.jpg?f=fotoalbum_large

En de 220 aansluiting. Pi 4 power, 5-Volt Voeding voor LED, en als laatste de Printer stekker. De 5Volt voeding heeft een switch op de kabel zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea3_jP21J9Qze3rKqni5hIMpf4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ld7UHcGjazMUO9VGZWmHGHVj.jpg?f=fotoalbum_large

En dan zie ik tenminste wat als ik print 8) Zonder LED zo goed als zwart beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8T7fI5kvuG1BV2SULTfBoI1GFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M6AgTkylBA06t4YLAoXSPGN3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door smitae op 31-10-2020 09:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Woot de maan is klaar, printer mag nu even bijkomen dus even uitgeschakeld
Nu het schroefdraad binnen in opmeten omdat ik de maan op 80% afgedrukt heb. Ben bang dat de normale schroef er niet meer in past qua lamp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzoMhxGUT3lcIrBWZQzJgxdCYpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAaKYz6rifDgqQzGiVoXwX9T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
smitae schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Ik heb een LED-strip (2812B) van 22 LEDs. Niet via Octo, te lui. Als iemand een goede korte how-to heeft zou wel handig zijn :)
Heb een voeding van Ali met schakelaar; https://www.aliexpress.co...ng-Cable/32636509657.html
Die geeft genoeg Amps voor de 22 LEDs op mijn LED strip.

USB connector er afgeknipt en andere connector er aangezet. Zo kan ik de LEDstrip met connector op power aansluiten. LED strip data hangt aan de Pi. Op dit moment draai ik gewoon stukje Python code voor de strip. Ben te lui om uit te zoeken hoe ik een extra button in Octoprint zou kunnen zetten om de LEDs aan te sturen.
En ook te lui om de Printer voeding aan te passen en daar power voor de strip van te gebruiken.
Als ik de printer aanzet zet ik ook de LED voeding aan met de hand.
En nadeel is ook, als ik de printer moet aanpassen kan ik niet printen. En dat is wat onhandig als ik nog minimaal 2 x 2 weken moet printen om mijn bootjes af te krijgen. Dus ik doe de aanpassingen liever “buiten” de printer als dat kan.

Zwart/Rood is Power + ground.
Zwart/Groen is Data + ground naar de Pi.
[Afbeelding]

En de 220 aansluiting. Pi 4 power, 5-Volt Voeding voor LED, en als laatste de Printer stekker. De 5Volt voeding heeft een switch op de kabel zitten.
[Afbeelding]

En dan zie ik tenminste wat als ik print 8) Zonder LED zo goed als zwart beeld.
[Afbeelding]
Via die installer zou het moeten lukken.
https://plugins.octoprint.org/plugins/ws281x_led_status/

Maar zelf dus nog niet geprobeerd.

Hoe heten die connectors die jij daar gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RensVerlaak schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Via die installer zou het moeten lukken.
https://plugins.octoprint.org/plugins/ws281x_led_status/

Maar zelf dus nog niet geprobeerd.

Hoe heten die connectors die jij daar gebruikt?
Dit zijn de connectors die ik heb gebruikt. Male en female, zodat ik dus eenvoudig de boel kan vervangen zonder dingen los te moeten solderen. In combinatie met Dupont kabel, zodat je makkelijk de data en ground draad op de Pi GPIO kunt drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJOZ7eMVWpUHUKFVYTMlFc7mnt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yPUq449GxxB8nxnOp4GBdiES.png?f=fotoalbum_large

En ik heb de connector voor de power in de aan/uit-switch gesoldeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmBcjVO36lmSUBhEpHsDE4pLGbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNIxi6FGgcVuJdAxpToSxnyV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mutsje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:13:
Woot de maan is klaar, printer mag nu even bijkomen dus even uitgeschakeld
Nu het schroefdraad binnen in opmeten omdat ik de maan op 80% afgedrukt heb. Ben bang dat de normale schroef er niet meer in past qua lamp.

[Afbeelding]
Weet dat je er een lamp in gaat stoppen, maar verven in maan kleuren grijs zou ook wel heel cool zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@Druw 0.8mm voor de snelheid. Ik ben nu vooral bezig met mechaniekjes, die hoeven niet heel fraai te zijn. Dus die lichte stringing die al knapt bij een zuchtje wind. Tja, daar knagen m'n tandwieltjes zonder problemen doorheen.

Die gele bakjes moesten wel mooi zijn, maar gaven problemen. Toen ik dat euvel weer langs zag komen op op 0.8 en ik op onderzoek uitgegaan. Ellende is ook dat die hobbels de extruder op z'n sodemieter geven, dat wil ik dan weer niet.

Eens kijken wat er gebeurd als ik veelvouden van nozzle width aanhoud voor de wanden. Klinkt op zich best logisch.

Over de elektrische zaken:

Nadat een ali-usb-lader vrij spectaculair z'n falen aantoonde, heb ik besloten dat dingen die het stopcontact in gaan maar met iets als een kema-keur aangeschaft moeten worden.

Iets als een usb-powered draadloze telefoonlader durf ik nog wel aan, helemaal als ie in m'n pc zit waar ik toch bij ben als ie aanstaat.

Echter ook als je alles in Nederland koopt kun je nog steeds nare verrassingen tegenkomen: kennelijk is er geen standaard wat betreft JST-connectoren over wat + of - is. Dit kostte me een lipo-ladertje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsu_D-o9S3TVk2H7Bc3YXsRhtY8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HST9Lc6TU4azUAfv2G6KyLZS.png?f=user_large

"This is my multimeter, there are many like it but this one is mine..."

Schoot me nog iets te binnen.

Het valt me trouwens op dat als ik m'n 3d-printer uitzet maar octopi nog draait, dat dan de 3d printer weer aanspringt op de stroom van de USB.

Ik wil nog middels een relais (en wellicht de UPS plugin voor octopi) de printer uit kunnen zetten, maar het zou een beetje jammer zijn als ik het zo moet schakelen dat ook gelijk de raspberry pi uit gaat.

Ohja, misschien nog met een 2e relais en een rookmelder iets fixen dat alles uit gaat als er rook onstaat. Zodra het alarmpje stroom krijgt de relais laten onderbreken of zo.

Heb zelfs nog met de gedachte gespeeld om dit in de enclosure te hangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGg5R2sJrumt6vhuEkc91lcgy9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a6sP2sbwpewpe9W474vLNnw0.png?f=user_large

Wordt het te heet --> gelijk blussen. Maar als ie een keer per ongeluk af gaat is het gelijk einde oefening voor de printer.

Ik had m'n printer eerder in de woonkamer staan, als er dan iets zou gebeuren zou ik dat gelijk ruiken. Maar nu staat ie in de garage. Dus dan is iets van monitoring wel handig, ondanks dat ik gewoon thuis ben als ie draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@smitae Opnieuw afdrukken in grijs kan ook optie zijn :) is die meer natuurlijk. Maar heb er nu 3 meter ledverlichting kabel in gepropt want korter verkopen ze niet bij de action 8)7 maar effect is grappig roze met blauw geeft mooie kleur. Vrouw vind het zacht uit gedrukt 3x BS en zonde van geld maar kids zijn grote blij en pappa ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steveman schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:49:
@Druw 0.8mm voor de snelheid. Ik ben nu vooral bezig met mechaniekjes, die hoeven niet heel fraai te zijn. Dus die lichte stringing die al knapt bij een zuchtje wind. Tja, daar knagen m'n tandwieltjes zonder problemen doorheen.

Die gele bakjes moesten wel mooi zijn, maar gaven problemen. Toen ik dat euvel weer langs zag komen op op 0.8 en ik op onderzoek uitgegaan. Ellende is ook dat die hobbels de extruder op z'n sodemieter geven, dat wil ik dan weer niet.

Eens kijken wat er gebeurd als ik veelvouden van nozzle width aanhoud voor de wanden. Klinkt op zich best logisch.

Nadat een ali-usb-lader vrij spectaculair z'n falen aantoonde, heb ik besloten dat dingen die het stopcontact in gaan maar met iets als een kema-keur aangeschaft moeten worden.

Iets als een usb-powered draadloze telefoonlader durf ik nog wel aan, helemaal als ie in m'n pc zit waar ik toch bij ben als ie aanstaat.

Echter ook als je alles in Nederland koopt kun je nog steeds nare verrassingen tegenkomen: kennelijk is er geen standaard wat betreft JST-connectoren over wat + of - is. Dit kostte me een lipo-ladertje.
[Afbeelding]

Het valt me trouwens op dat als ik m'n 3d-printer uitzet maar octopi nog draait, dat dan de 3d printer weer aanspringt op de stroom van de USB.

Ik wil nog middels een relais (en wellicht de UPS plugin voor octopi) de printer uit kunnen zetten, maar het zou een beetje jammer zijn als ik het zo moet schakelen dat ook gelijk de raspberry pi uit gaat.

Ohja, misschien nog met een 2e relais en een rookmelder iets fixen dat alles uit gaat als er rook onstaat. Zodra het alarmpje stroom krijgt de relais laten onderbreken of zo.

[Afbeelding]

Wordt het te heet --> gelijk blussen. Maar als ie een keer per ongeluk af gaat is het gelijk einde oefening voor de printer.

Ik had m'n printer eerder in de woonkamer staan, als er dan iets zou gebeuren zou ik dat gelijk ruiken. Maar nu staat ie in de garage. Dus dan is iets van monitoring wel handig, ondanks dat ik gewoon thuis ben als ie draait.
Ik print alleen als ik zelf thuis ben en nooit in de nacht. Dus ik vertrouw er maar op dat de Ali power het blijft doen. In elk geval een “zware” nemen en dan nooit zwaar belasten. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Klopt dat je printer aan gaat over USB power, kun je voorkomen door je power in de USB Port af te plakken. Heb ergens een thingiverse 1 layer printje daarvoor geprint die exact de power afdekt als je de USB connector in de USB Port van je Pi stopt. Best handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik print ook 's nachts anders kan je nooit zo'n maan printen bijvoorbeeld, maar hangt wel brandmelder in de zolderkamer die regelmatig getest wordt :) dus slaap rustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12

Goedkopere en vele malen makkelijkere oplossing is even wat tape in de USB connector plakken, over de 5V pin heen. Dan gaat er ook geen stroom meer van de RPi naar het printer bordje en is dat probleem meteen opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[

.
Tja... Je printer is ook van Ali hè... Net als dat ik denk 90% van je electrische spullen in huis uit China komen. En stel je niets voor over dat kema of CE keur.... Je krijgt eerst het keurmerk als je belooft het goed te doen en maar een nihil percentage wordt getest, laat staan dat er gecontroleerd wordt of iemand niet gewoon een logo erop heeft geplakt.
Maargoed, niet om je bang te maken maar ik vertrouw op m'n rookmelder en niets brandbaars in de buurt zetten.
Ik print zoveel mogelijk waar ik bij ben maar ik heb ook af en toe m'n slaap nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Tja... Je printer is ook van Ali hè... Net als dat ik denk 90% van je electrische spullen in huis uit China komen. En stel je niets voor over dat kema of CE keur.... Je krijgt eerst het keurmerk als je belooft het goed te doen en maar een nihil percentage wordt getest, laat staan dat er gecontroleerd wordt of iemand niet gewoon een logo erop heeft geplakt.
Maargoed, niet om je bang te maken maar ik vertrouw op m'n rookmelder en niets brandbaars in de buurt zetten.
Ik print zoveel mogelijk waar ik bij ben maar ik heb ook af en toe m'n slaap nodig ;)
Inderdaad, en veel van de elektronica componenten die ik in NL kan kopen zijn 100% gelijk aan de dingen op Ali. Tot op componenten nummering en details.
Gewoon een beetje opletten, je ziet snel genoeg of het echte bagger is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mozart
Vanmorgen heb ik mijn printer verder geupgrade. Ik heb er een dual z van gemaakt maar ik ben nog niet heel tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ad-hvlknS-_Vmm6EKhfoJ_Xz_zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOxjhJDEI7VbHZi0n9el3012.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nogal een gepruts om alles goed ingeregeld te krijgen. Denk wel dat datum gelukt is maar ik kan je wel vertellen dat er voordat ik tevreden was best vreemde geluiden uit zo’n ding kunnen komen :s

Anyway, de eerste print is bezig, eens kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooiste is rookmelder notificatie en een co2 blussen met op afstand geschakeld magneetventiel. Eventueel aangevuld met een mechanische veiligheid, bijvoorbeeld PFA slang als co2 verdeler.

Ik merk toch dat er mee animo komt voor zon systeem, ik denk dat ik mijn projectje weer ga oppakken :)

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ieder z'n afweging natuurlijk, maar na die voorwerkshow in huis ben ik dus wat voorzichtiger geworden :+

In ander nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FElSikhhQtorguj0ZrKkCmpUJxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RCeKakRwzGeBOogj6U02U4pa.png?f=user_large

Postnl kwam wat leuks brengen. Weer iets om mee aan de printer prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17
Mozart schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:43:
Vanmorgen heb ik mijn printer verder geupgrade. Ik heb er een dual z van gemaakt maar ik ben nog niet heel tevreden.
[Afbeelding]

Het is nogal een gepruts om alles goed ingeregeld te krijgen. Denk wel dat datum gelukt is maar ik kan je wel vertellen dat er voordat ik tevreden was best vreemde geluiden uit zo’n ding kunnen komen :s

Anyway, de eerste print is bezig, eens kijken wat het resultaat is.
Ik heb hem weer weggehaald die dual-z, alles moet perfect uitgelijnt zijn. Ik heb nu wel een z-as stabilizer geprint, maar voordat ik die kon installeren moest de z-as al perfect recht staan, dus echt heel veel effect heeft het achteraf niet. Hetzelfde geld ook voor een dual-z setup met band. Ik ben inmiddels gegaan voor de dual-z met dual-motor. Heb toch een E1 motor driver over waar de 2de z-as op kan. Ben niet van plan om mijn Ender 3 te upgraden met een dubbele extrusion. Dat doe ik wel met een zelfbouw en dan 2 aparte printkoppen zodat ze nooit elkaar in de weg zitten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:36

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb met de standaard extruder motor een direct drive setup gemaakt en dat werkt aardig goed! Maar ik zou graag een pancake stepper willen plaatsen, zijn de Nederlandse mogelijkheden enigszins goed of toch maar uit China halen?

https://www.tinytronics.n...a-nema17-jst-ph-connector

http://www.ftec-shop.nl/s...RecID=38838&-token=&-find

Maak al gebruik van een BMG kloon extruder 3:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
@aKra
Ik heb er ook een DD van gemaakt, ook een pancake gekocht de gene met de meeste kracht. (123-3D)
Ik kreeg het niet voor elkaar om te extruden... de stepper motor was te zwak of ik deed wat verkeerd... :)
Misschien kan iemand anders dat vertellen want een pancake motor is wel interessant qua gewicht!

[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 01-11-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@kmichael Ik had hier precies hetzelfde, de pancake stepper kreeg de extruder niet in beweging waar een normale (wel iets plattere) nema 17 het goed doet. Ik heb gespeeld met de voltages etc maar niks hielp.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Maakten jullie ook gebruik van een dual drive/geared extruder?

Gezien de normale 1:1 is, je van ~40Ncm naar ~13Ncm gaat. Dus dan heb je te weinig. Maar 13Ncm x 3 = 39!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
@aKra
Ik maak gebruik van een dual geared extruder.
Ik kan de filament redelijk makkelijk met mijn vingers door de hotend drukken.

[ Voor 42% gewijzigd door kmichael op 01-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Als ik mij niet vergis is die 1:1.4? (Dus ~18.2Ncm tov. de 40Ncm standaard dus inderdaad te weinig).

[ Voor 48% gewijzigd door aKra op 01-11-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmichael schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:19:
@aKra
Ik heb er ook een DD van gemaakt, ook een pancake gekocht de gene met de meeste kracht. (123-3D)
Ik kreeg het niet voor elkaar om te extruden... de stepper motor was te zwak of ik deed wat verkeerd... :)
Misschien kan iemand anders dat vertellen want een pancake motor is wel interessant qua gewicht!
Gebruik ook een DD icm BMG Extruder en pancake en dat werk zonder problemen.

Lijkt er op dat er iets niet goed gaat. Wordt vaak gebruikt dus het kan ook prima. Mogelijk de combo met de extruder die niet lekker gaat of toch iets niet goed gezeten waardoor het niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
MikeOO schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:36:
[...]

Gebruik ook een DD icm BMG Extruder en pancake en dat werk zonder problemen.

Lijkt er op dat er iets niet goed gaat. Wordt vaak gebruikt dus het kan ook prima. Mogelijk de combo met de extruder die niet lekker gaat of toch iets niet goed gezeten waardoor het niet lekker loopt.
Gebruik je een originele BMG of een kloon?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Maar nog steeds benieuwd of die van Tinytronics prima zou zijn ;-)

Al is die Amazon aanbieding/link ook niet verkeerd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistacal schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:28:
[...]

Gebruik je een originele BMG of een kloon?
Begonnen met een clone maar door een inbusschroef die dol gedraaid was door ondergetekende O-)
in een (Hotend setup) en de schroef zit in de BGB dus kreeg hem niet meer los. Moest hem slopen en in de prullenbak ermee.

Was dus Onthand en heb toen snel een originele besteld in NL zodat deze de volgende dag in huis was.
Het is even een uitgave maar ben er nu maanden later nog elke dag super tevreden over.

Loopt als een zonnetje en filament schuif ik er zo doorheen. Met de originele Ender 3 extruder had ik altijd ruzie om het er door te krijgen.

De Hotend setup heeft dus een pancake nodig anders past het niet lekker en dat draait prima. Instellingen staan zelf op de default waarde van 800 in Marlin en heb zelf met 600 gedraaid. Maar door nieuwe Marlin firmware dacht ik, ik laat hem gewoon op de default staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik volg het topic al enkele weken en heb hem ook doorgelezen om te kijken of mijn probleem al eerder langs is gekomen. Blijkbaar niet.

Ik kamp met het volgende probleem.

Bij bijna elke print heb ik nozzle jams. De extruder gaat dan slippen/klikken.
Mijn bed level is goed ingesteld. Mijn extruder is gecalibreerd.

Het vreemde is dat ik het nooit bij de eerste laag heb. Het begint bij de tweede of soms later in de print.

Ik heb al lopen spelen met de temperatuur en de flow rate, zonder succes.

De nozzle is niet verstopt, als ik de print stop en een nieuwe begint is de eerste laag weer geen probleem.

Wat ook vreemd is dat sommige prints gewoon goed gaan.
Zo heb ik de calibartie kubus zonder problemen kunnen printen de maten zijn precies goed.
Ik heb verschillende slicers geprobeerd, geen succes.

Mijn printer is een Ender 3 pro met creatily 4.2.7 32bit mobo en gebruik Cura 4.7.1
Firmware 1.3.1 van creality
PS. met het oude mobo had ik het zelfde probleem.

Weet iemand waar ik het nog kan zoeken ?

Nog een vraag: ik krijg met een marlin firmware de BLtouch niet werkend op pin27
Iemand een idee wat de instellingen moet zijn in de Configuration.h en de Configuration_adv.h file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SpiriTNL Is je tandwieltje van je extruder wel helemaal goed?
als hij op een bepaald stukje vlak is kun je ook dit soort problemen krijgen...
Zoek ook eens in dit topic naar "hotendd fix" voor je hotend dat zou het ook kunnen zijn.
en als je dat toch aan het zoeken bent, google eens op bltouch ender 3 pin27 bijvoorbeeld.
Youtube staat vol met flimpjes van de firmware aanpassingen voor de bltouch. Ik heb het toendertijd gedaan door het filmpje hierover van Teaching Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Calibratie en bed level heeft geen effect op een slippende extruder.

Als het gaat slippen en je stop de print, houdt de nozzle op dezelfde temperatuur en disabled de stepper motoren.. kan je dan met het handje de filament wel doordrukken? De nozzle niet verstopt is namelijk een iets te snelle aannamen. Het kan best zijn dat bij een volgende print de nozzle weer goed warm wordt gemaakt, waardoor het allemaal weer soepel lijkt te lopen. Verwacht toch een verstopping eigenlijk.
Dit kan dan weer te maken hebben met een te snelle retraction speed of een te hoge retraction distance. Dus wat zijn die instellingen in Cura?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
SpiriTNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:59:

Nog een vraag: ik krijg met een marlin firmware de BLtouch niet werkend op pin27
Iemand een idee wat de instellingen moet zijn in de Configuration.h en de Configuration_adv.h file ?
Waarom gebruik je niet de bltouch connector op het moederbord?
https://user-images.githu...1ea-86e4-462a503cc92c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ok, hele stomme vraag. maar als ik een BL-Toch of kloon wil plaatsen op mijn E3 met SKR Mini 2 board, dan zie ik verschillende sets ;

sets met niet zo veel erbij ;
toucher, kabel, wat schroefjes en een frobelding.
Dit bijv ; https://www.aliexpress.com/item/32958675206.html
Kosten 8-10 euro

Sets met veel erbij
toucher, kabel, wat schroefjes, flatcable met burner, wat printplaatdingetjes, een houder (denk ik)
Dit bijv. ; https://www.aliexpress.com/item/4001209045993.html
Kosten 20+ euro

Wat heb ik nou precies nodig? En wat is die burner (firmware upogradable?)?

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 02-11-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:42
maartend schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:22:
Ok, hele stomme vraag. maar als ik een BL-Toch of kloon wil plaatsen op mijn E3 met SKR Mini 2 board, dan zie ik verschillende sets ;

Kosten 8-10 euro

Sets met veel erbij
toucher, kabel, wat schroefjes, flatcable met burner, wat printplaatdingetjes, een houder (denk ik)
Dit bijv. ; https://www.aliexpress.com/item/4001209045993.html
Kosten 20+ euro

Wat heb ik nou precies nodig? En wat is die burner?
Die sets zijn voor de orginele ender 3 boordjes. De burner heb je dan nodig om ervoor te zorgen dat je de firmware kan flashen. Het printboordje heb je dan nodig om via de LCD aansluiting je bl-touch aan te sluiten.

Met je SKR mini 2 is kleine set voldoende.

edit: zoek even het topic/internet af naar ervaringen met kloons, soms werken ze prima maar het gebeurt ook geregeld dat ze niet lekker werken (persoonlijk heb ik de originele bl-touch gekocht daarom)

[ Voor 9% gewijzigd door Soepstengel op 02-11-2020 16:33 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Soepstengel schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:32:
[...]

Die sets zijn voor de orginele ender 3 boordjes. De burner heb je dan nodig om ervoor te zorgen dat je de firmware kan flashen. Het printboordje heb je dan nodig om via de LCD aansluiting je bl-touch aan te sluiten.

Met je SKR mini 2 is kleine set voldoende.

edit: zoek even het topic/internet af naar ervaringen met kloons, soms werken ze prima maar het gebeurt ook geregeld dat ze niet lekker werken (persoonlijk heb ik de originele bl-touch gekocht daarom)
Thnx. Next was idd op zoek naar goed werkende kloon.

Even tav die firmware ; an ik dan stellen dat bij een origineel board de touch wordt aangestuurd vanit de touch zelf en bij een KSR Mini V2, vanuit dat mobo? En ndan met name vanuit Marlin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:22:
Ok, hele stomme vraag. maar al sik een BL-Toch of kloon wil plaatsen op mijn E3 met SKR Mini 2 board, dan zie ik verschillende sets ;

Kosten 8-10 euro

Sets met veel erbij
Kosten 20+ euro

Wat heb ik nou precies nodig? En wat is die burner?
deze en ik op mn ender 3 en 5 (waarbij ik voor mn 5 de kabels moest verlengen)
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.245d4c4dEZlZN2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:34

lasharor

7 december 2004

Die Trianglelab variant werkt bij mij écht heel slecht. Er zat best veel variatie in de meetresultaten en heb deze eigenlijk nooit goed werkend gekregen. Daarna een Antclabs (orginele) aangeschaft die in 1x perfect resultaat geeft.

Die 12 EUR voor de Trianglelabs kan je wat mij betreft net zo goed gelijk in de prullenbak gooien. Koop om frustratie te voorkomen in mijn optiek gelijk de originele variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das jouw mening... ik heb er 2 en werken perfect...
en 4.9 van de 5 sterren met 1168 recenties en 2850 bestellingen krijg ik het vermoeden dat het wel goed zit met het ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:53:
Das jouw mening... ik heb er 2 en werken perfect...
en 4.9 van de 5 sterren met 1168 recenties en 2850 bestellingen krijg ik het vermoeden dat het wel goed zit met het ding....
Zou je op de cr-20 ook verlengkabel nodig hebben? En hoe heb jij het verlengt, even op die andere bl-touch gezocht maar die is inderdaad prijzig :+. Ik wacht nog op mijn 2 fans uut china van ome alie en dan ga ik de hero me 5 printen en bouwen. Gelijk met bl-touch erbij zonder dat ik die heb. Je kan beter voorbereid zijn toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik heb gewoon een stukje UTP kabel gebruikt en werkt prima.
Kun je gewoon die connectors op krimpen en voila:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O96FP2C1_9N8AE2Svg77ogoUhPo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wTodDRTdfykhNwqmeL6p3gB.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYzuvSNHTuzJ66OoDwBNS7cbpjw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uye5dZklLV7hakIJtO3PtdPP.jpg?f=fotoalbum_small
dat stekkertje waar ik op doorlus is het standaard stekkertje wat erop zit en vanaf daar heb je de verlengkabel die bij mn ender 3 wel paste maar bij mn 5 net niet lekker...

[ Voor 86% gewijzigd door DRuw op 02-11-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Mozart schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:41:
[...]

Waarom gebruik je niet de bltouch connector op het moederbord?
https://user-images.githu...1ea-86e4-462a503cc92c.png
Mijn LCD werkt niet direct op de com poort van de 4.2.7
Dan maakt mijn board enge geluiden maar display blijft uit :-(
Pagina: 1 ... 85 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie