@
Druw 0.8mm voor de snelheid. Ik ben nu vooral bezig met mechaniekjes, die hoeven niet heel fraai te zijn. Dus die lichte stringing die al knapt bij een zuchtje wind. Tja, daar knagen m'n tandwieltjes zonder problemen doorheen.
Die gele bakjes moesten wel mooi zijn, maar gaven problemen. Toen ik dat euvel weer langs zag komen op op 0.8 en ik op onderzoek uitgegaan. Ellende is ook dat die hobbels de extruder op z'n sodemieter geven, dat wil ik dan weer niet.
Eens kijken wat er gebeurd als ik veelvouden van nozzle width aanhoud voor de wanden. Klinkt op zich best logisch.
Over de elektrische zaken:
Nadat een ali-usb-lader vrij spectaculair z'n falen aantoonde, heb ik besloten dat dingen die het stopcontact in gaan maar met iets als een kema-keur aangeschaft moeten worden.
Iets als een usb-powered draadloze telefoonlader durf ik nog wel aan, helemaal als ie in m'n pc zit waar ik toch bij ben als ie aanstaat.
Echter ook als je alles in Nederland koopt kun je nog steeds nare verrassingen tegenkomen: kennelijk is er geen standaard wat betreft JST-connectoren over wat + of - is. Dit kostte me een lipo-ladertje.
"This is my multimeter, there are many like it but this one is mine..."
Schoot me nog iets te binnen.
Het valt me trouwens op dat als ik m'n 3d-printer uitzet maar octopi nog draait, dat dan de 3d printer weer aanspringt op de stroom van de USB.
Ik wil nog middels een relais (en wellicht de UPS plugin voor octopi) de printer uit kunnen zetten, maar het zou een beetje jammer zijn als ik het zo moet schakelen dat ook gelijk de raspberry pi uit gaat.
Ohja, misschien nog met een 2e relais en een rookmelder iets fixen dat alles uit gaat als er rook onstaat. Zodra het alarmpje stroom krijgt de relais laten onderbreken of zo.
Heb zelfs nog met de gedachte gespeeld om dit in de enclosure te hangen:
Wordt het te heet --> gelijk blussen. Maar als ie een keer per ongeluk af gaat is het gelijk einde oefening voor de printer.
Ik had m'n printer eerder in de woonkamer staan, als er dan iets zou gebeuren zou ik dat gelijk ruiken. Maar nu staat ie in de garage. Dus dan is iets van monitoring wel handig, ondanks dat ik gewoon thuis ben als ie draait.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!