BounceMeister schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 01:50:
Ik rook net een vage brandlucht, blijkt m'n hotend aan twee kanten te lekken. Vol met zwarte troep. Ik heb geprobeerd hem uit elkaar te halen, maar alles zat zo vast en vol prut dat ie nu kapot is. Ook krijg ik het verwarmingselement er niet uit omdat daar een miniatuur inbusschroefje in zit wat al dol draait als je er naar kijkt.
Zal ik een nieuwe Creality hotend bestellen voor 20 euro op amazon, of voor iets anders gaan? Maar dan niet zo ontzettend duur. Ik vind het namelijk helemaal geen leuke hobby meer om nog geld aan uit te geven, alles gaat alleen maar kapot.
Volgende keer wel eerst de hotend verwarmen (lees ik niet dus ga er vanuit dat je dit niet hebt gedaan of hebt kunnen doen) voor je het lost haalt. Als het vol met filament zit dan zorgt dat er dus ook voor dat alles vast blijft zitten. Door het te verwarmen gaat het dan meestal zonder problemen.
Welke je nu moet bestellen is aan jou. Zelf al een tijd Trianglelab Highall-Metalen V6 en bevalt prima.
Inbus moet je ook goed opletten welke kant je gebruikt als je de meegeleverde gebruikt. De korte kant is namelijk iets anders en er zit een soort kopje op. Die moet je alleen gebruiken als het al los is. Gebruik je die toch dan sloop je meestal de inbusschroef zelf.
Maar welke hotend je ook besteld als je er geen lol in hebt moet je je afvragen of het iets voor je is.
Natuurlijk kan er eens iets stuk gaan. Gaat alles steeds stuk dan doen je dingen echt niet goed en zul je je meer moeten gaan verdiepen in het 3D printen. Veel lezen en youtube bekijken en printer standaard laten totdat hij doet wat hij moet doen en jij hem ook begrijpt.
3D printen is heel leuk maar vereist dit wel omdat je wek beetje moet weten waar je mee bezig bent. Zeker in het begin is dat soms zeer lastig en uitdagend. Het luistert allemaal erg nauw qua afstelling en bouwen. Maar de aanhouder wint.
Spreek uit ervaring en in het begin kon ik soms ook helemaal gek worden waarom het niet wilde plakken op het bed. Soms dagen bezig geweest en elke keer weer opnieuw proberen en testen. En dan ineens werkt het weer en vraag je je af hoe dat kan.
Maar je krijgt hiermee wel de ervaring die je later helpt om de dingen wel goed aan te pakken.
Belangrijkste tip: lukt iets niet en wordt je gek, neem afstand en ga iets anders doen. Volgende dag weer eens proberen.
Hoop dat je toch weer de energie kunt vinden

, en een nieuwe hotend.....
[
Voor 15% gewijzigd door
MikeOO op 17-10-2020 08:10
]