Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Evertt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

€ 1,69 15%OFF | 3D Printer Heater Block Silicone Cover Mk7/Mk8/Mk9 Hotend For Ender 3, Ender 3 Pro, Cr-10,10S,S4,S5 Anet A8 And Extruder Nozzl
https://a.aliexpress.com/_B0QesB
Zo gelijk besteld, kan ik voorlopig vooruit. Ook weer reserve nozzles gelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49
Als jullie dit filmpje zien, wat gaat er dan mis of is verkeerd afgesteld. Wat ik ook probeer krijg geen fatsoenlijke print uit dit apparaat.

YouTube: Ender 3 Pro print fail.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
robbinonline schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:46:
Als jullie dit filmpje zien, wat gaat er dan mis of is verkeerd afgesteld. Wat ik ook probeer krijg geen fatsoenlijke print uit dit apparaat.

volgens mij is het printbed niet goed schoon.Wat zeep op de glasplaat wassen en laten drogen.
Gebruik zelf haarlak op een glasplaat. Fashion professional Balance & Hold van de Action.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij staat de nozzle ook veel te hoog afgesteld. Lijkt of het filament op je glasplaat gelegd wordt. Lijm/haarlak e.d. is echt niet nodig als je bed leveling goed is gedaan.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
te hoog afgestelde nozzle, bed niet "schoon" genoeg, eventueel een te lage nozzle temp... in die volgorde denk ik.
En eens met Sircuri… al die lapmiddelen van lak en prit enzo… ik begin er niet aan.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik gebruik wel lak, eerst pritstift maar lak werkt toch fijner. Maar zo'n dure bus gekocht bij 123. Vandaag een octopus begonnen te printen maar die kleine delen donderen zonder brim eromheen keihard ervan af, althans een paar :+ en rest blijft wel zitten. Word zootje dus. Nu afgedrukt met brim en dat werkt wel. Ook een Among us op 80% afgedrukt, maakt niet uit met welke versie botje valt constant om lol. Dus print eerst de andere delen dan het botje. Wacht nog op veel spullen van ome alie zodat ik ook eindelijk.... de camera kan gaan proberen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Ja dat kan ik me allemaal niet voorstellen.

Volgends bed visualizer zijn er geen afwijkingen. Er zit een BLTouch op en de nozzle heb ik gesteld met een papiertje tot die bijna vast zit.

Begin er wel een beetje hopeloos van te worden heb dit ding nu een jaar en nog geen fatsoenlijke print kunnen maken. Je zou bijna denken dat het frame krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

robbinonline schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:54:

Volgends bed visualizer zijn er geen afwijkingen. Er zit een BLTouch op en de nozzle heb ik gesteld met een papiertje tot die bijna vast zit.

Begin er wel een beetje hopeloos van te worden heb dit ding nu een jaar en nog geen fatsoenlijke print kunnen maken. Je zou bijna denken dat het frame krom is.
Dat frame krom kun je allemaal nalopen he of het haaks is ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:30

Ik zou je z toch nog iets lager proberen.

En anders aan de Pritt!

Eerste laag wat trager kan ook helpen.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Je kan vanalles proberen, maar je zal toch echt eerst je z-offset moeten corrigeren. Bed visualizer zegt niets over je z-offset. Enkel of je bed redelijk recht is.

Teaching tech heeft een goede manual hoe je je z-offset goed af kan stellen. Een A4-tje is echt veel te grof. In het begin deed ik het afstellen ook zo en dan zorgde ik er zelfs voor dat het blaadje echt net vast zat onder de nozzle. En dan nog was het eigenlijk niet correct.

Pritt en 3Dlac echt niet aan beginnen. Die dingen heb je alleen nodig als je heel veel fijne lijntjes moet printen op het bed. Zo heb ik het gebruikt toen ik zo'n zittende baby-groot had geprint met de handjes op het bed. Dat was voor mijn printer setup een brug te ver... die kreeg ik ook niet goed. Toen heb ik spray gebruikt.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:25

Maar dan laat je alsnog een hoop tips liggen.
Het is niet per definitie perfect als het papiertje bijna vast zit, probeer gewoon is met een lagere nozzle.
Het krult en blijft overduidelijk niet plakken toch? Kijk daar naar, dat is wat je wilt oplossen, niet of het papiertje goed voelt.

Heb jeje bed al is schoon gemaakt met gewoon afwasmiddel?
Hoe zitten je bed temps, nozzle temp.
Er spelen veel factoren dan een krom frame..

[ Voor 19% gewijzigd door Christoxz op 09-10-2020 19:33 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:20

Geprobeerd om tijdens het printen van bijvoorbeeld een bed level test de z offset te veranderen?

Welke temperatuur heb je bed ingesteld? In print PLA op 65 na 5 lagen verlaag ik deze naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:37

Z ietsje lager denk ik ook. En je printbed GOED schoonmaken. Ik kreeg op mijn glazen bed geen hechting ook eerst totdat ik hem met 70% alcohol en een doek eens goed had schoongeveegd. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aannames in combinatie met 3D printers zijn geen goede combi.
Kwestie van uitsluiten. dat is de enige manier om er achter te komen.

Zoals al is aangeven, leuk dat bed visualizer aangeeft dat je bed recht is. Als je Z-offset niet klopt heb je daar niets aan. BL-Touch is ook maar een hulptool en vangt kleine verschillen op maar is niet zo omdat je deze gebruikt je niets meer moet instellen.

Op de film is duidelijk te zien dat je filament er bijna op wordt gelegd ipv dat deze net wordt aangedrukt.

Als dit alles goed is afgesteld dan zul je de printer moeten gaan nalopen en kijken of alles wel haaks en recht is.

Het kan frustrerend zijn, spreek uit ervaring, maar de aanhouder wint.
Door veel testen en uitproberen, youtube filmpjes bekijken, en dan ineens zie je het >:)

Wij kunnen helpen/meedenken maar jij moet het doen. Soms moet je even afstand nemen en later weer eens proberen. Als je na een jaar nog geen print hebt kunnen maken dan is het misschien tijd om eens te informeren in je omgeving of er iemand is met ervaring die mee kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

... ik hoop dat het hem ook al lukt binnen 11 maanden. Een jaar is wel lang. :+

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, ik ben mn 2e teddybeer aan het printen op de ender 5
Ik heb nu de SKR mini e3 v2 erin met een ABL en een meanwell voeding.
Heb de bedrading van de ABL vervangen door een langer stuk netwerk kabel zodat die gewoon netjes met de rest van de touwtjes meebeweegt.
Ik gebruik gewoon het standaard profiel behalve de 190 graden voor de hotend.
Hij is nu aan het printen en na een z-offset ingesteld te hebben en dat ging in 1x goed.
Het eerste wat me opvalt is dat hij ineens in de goede orientatie print!
Voorkant in Cura is nu ook voorkant op het printbed...?
Ik heb een hoop van de firmware instellingen van mn ender 3 gecopieerd waaronder het startscript maar daar zit niets in wat ik hiervan verdenk.
Ook print hij de purgelijn aan de rechterkant ipv de linkerkant.
Weird...
Vanmiddag is hij klaar om een uur of 4 en dan vergelijk ik hem met de volledig basis teddybeer die mn dochter hopelijk nog niet uit elkaar heeft gehaald...
Oude was volledig standaard ender 5 en deze wordt dus met de hardware aanpassingen.
Verdere dingen zoals firmware aanpassingen op de snelheid van de ABL en een 5x5 patroon als mesh heb ik ook aangepast maar doen niets wat je terugziet in de print.
Als hij deze af heeft gemaakt ga ik aan mn cura profiel sleutelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0n86fpPKnJ699NyTxoSNeKZWT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uye5dZklLV7hakIJtO3PtdPP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1zO-IHhQ79O2oJ_J32k4HiZAFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wTodDRTdfykhNwqmeL6p3gB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfTBE_nQ1qKl2jr3IYM18TMTKA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0G96VqaTjdQDJcvlKuvmcne.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr2YufTxoTJjvQi619lEf_8bM6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gudUhBT3NYfUIaDGiZT3syk8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEzIj-cZa6CbGLwTZHA-0iluzUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yffzrFd4KDimDwb4gLbrZyZa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door DRuw op 10-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@DRuw Is de nieuwe meanwell voeding stiller dan de oude? Ik heb namelijk precies dezelfde lian di als die jij had.

Nadat ik de SKR mini e3 met nieuwe firmware had geïnstalleerd, was linksvoor ook ineens het startpunt op het printbed. Dat heb ik weer aangepast naar rechtsachter, daar zitten ook de endstops en staat er minder spanning op de koppeling van de bowden tube. Alleen kloppen nu de locaties van de manual bedleveling in het menu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee qua geluid maakt het niet uit.
En ik heb het onderste deksel niet teruggeplaatst zag ik, helpt ook niet;)
Ik heb om m'n 3 de fan in de voeding vervangen maar de hotend blower wint het.
Meer dan de fans vervangen kun je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Ik ben op het moment erg tevreden met m'n prints, alleen op de eerste layer zie ik dit soort artifacts: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS233zOIRScgKgcNILCVmze62rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0VtpuR3ApzvdxRhvaSlYRA1N.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe deze heten of hoe ik deze kan verhelpen? Ik heb ergens het idee dat mijn bl touch loopt te spelen met de Z tijdens het neerleggen waardoor je deze patroontjes ziet, maar geen idee of die aanname klopt..
Verder hecht de layer super en komen de prints prima terug dus is een beetje mierenneuken. :p

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 10-10-2020 16:55 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is je extrusie goed?
Lijkt een beetje of de lijnen niet lekker tegen elkaar liggen... Zie foto hieronder van de onderkant van m'n beertje.

Anyway, beertje geprint en de oude ernaast gezet (oude is rechts).
Probleem is eerlijk gezegd dat het kan dat deze print bedoeld kan zijn om fuzzy over te komen ipv glad.
De oude is bijna gelijk aan de nieuwe maar is wel iets strakker en minder blobs en zits. Belangrijker nog... Hij was heerlijk stil met printen en zat in 1x muurvast.
Ook deze was bij printen de nozzle tegen de infill aan het tikken om een of andere reden.
Binnenkort esteps en cura afstellen en dan een 3e printen:)
Links is de nieuwe met ABL en skr mini V2 en rechts is helemaal standaard.
Enige aanpassing op het standaard profiel in cura is 190 deg printen volgens mij:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmIPKuRxknJkcLWAh2ib0Z6tsng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRn8X6iisaWxkDP5DGuqEfsu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXnhRis4gNOoo2RKJCnvNrZ_luY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lMAdpJhQGjwL5sEPTUYTCvH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1-YKYqPhRYxqwucrwh4Stn4-DM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7p8XxuLFSCMzRZnRLAoSCnPh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjg0SAOuSA_j8a4QAPOXbAnfYD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhBrj69dLGASDeU4JUqjsc4P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w34E-kUOE-btGlevEHDuNKWWx1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EPamGwwO9o8uzSP0qYGeIFq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik heb sinds gisteren een Ender 5 Pro en heb al mijn eerste prints gemaakt. Nu had ik een rechthoek uitgeprint met twee gaten erin. Print is 1 bij 1cm en 7cm breed. Alleen nu laat de buitenkant los van de interne geprinte structuur, maar de hoeken zitten prima vast. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto?
Basisstappen van je esteps en je flow doorlopen? Zo nee, die eerst doen, zo ja waarschijnlijk te weinig overlap tussen je wall en je infill.
Als ik je issue goed begrijp dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Gents excuses voor een vraag bovenop een vraag maar komt ie:
Als ik deze video goed begrijp gaat het onderste stukje stock ptfe tubing stuk na een tijdje. Vandaar de simple hotend fix (met capricorn tubing bijv).

Ik heb hier een meter capricorn tubing liggen, als ik de hele ptfe tube vervang hoef ik deze fix toch niet toe te passen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij heb je de fix dan niet begrepen. Het is om te voorkomen dat de tube door draaien en frictie (heen en weer bewegen van de printkop) loskomt van de hotend en filament kan gaan lekken tussen tube en hotend.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 21:43
KirovAir schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:04:
Als ik deze video goed begrijp gaat het onderste stukje stock ptfe tubing stuk na een tijdje. Vandaar de simple hotend fix (met capricorn tubing bijv).

Ik heb hier een meter capricorn tubing liggen, als ik de hele ptfe tube vervang hoef ik deze fix toch niet toe te passen?
Kan je mij 35 mm opsturen, dat is genoeg om een potentieel probleem te voorkomen. ;)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
Sircuri schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:13:
Volgens mij heb je de fix dan niet begrepen. Het is om te voorkomen dat de tube door draaien en frictie (heen en weer bewegen van de printkop) loskomt van de hotend en filament kan gaan lekken tussen tube en hotend.
Ter toevoeging, in plaatst van dat de coupler mechanisme de tube vast moet houden, doet dat nu de gehele coupler door het aan te drukken. Waardoor de tube eigenlijk altijd perfect tegen de nozzle blijft zitten.
https://prnt.sc/uwu75g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Bedoeling is dat je een vast stuk tube krijgt tussen je nozzle, de ring er tussen en de moer die je aandraaid. Bij mij draait het al enige tijd zonder vollopen (wat eerst wel het geval was). Ik heb ook capricorn buis en kreeg vollopers. Na de fix toe te passen (knock on wood) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, gewoon de hele tube vervangen. Voor die paar euro zou ik niet gaan martelen. Lijkt mij eigenlijk een slechte idee wat hij doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
smitae schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Inderdaad, gewoon de hele tube vervangen. Voor die paar euro zou ik niet gaan martelen. Lijkt mij eigenlijk een slechte idee wat hij doet.
Dan denk ik dat jij de fix ook niet goed begrijpt. Het gaat niet om die paar euro, of om de tube.
Het zou ook leerzaam voor iedereen zijn waarom je denkt dat het een slecht idee is?

Het gaat er om dat de tube juist op z'n plaatst blijft zitten.
Een voorbeeld, als je aan de tube trekt zonder deze fix, zit de tube niet meer perfect tegen de nozzle aan.
Dit kan perongeluk gebeuren en met je volgende print heb je lekkage.
Als je er aan trekt met deze fix, in het ergste geval komt je tube los van de coupler, maar tegen de nozzle blijft het perfect zitten.

Anyway, beide manier zijn niet goed of fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christoxz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Dan denk ik dat jij de fix ook niet goed begrijpt. Het gaat niet om die paar euro, of om de tube.
Het zou ook leerzaam voor iedereen zijn waarom je denkt dat het een slecht idee is?

Het gaat er om dat de tube juist op z'n plaatst blijft zitten.
Een voorbeeld, als je aan de tube trekt zonder deze fix, zit de tube niet meer perfect tegen de nozzle aan.
Dit kan perongeluk gebeuren en met je volgende print heb je lekkage.
Als je er aan trekt met deze fix, in het ergste geval komt je tube los van de coupler, maar tegen de nozzle blijft het perfect zitten.

Anyway, beide manier zijn niet goed of fout ;)
Ja, sorry, beetje kort af zonder uitleg.

Ik snap de setup. Maar het is een meer complexe setup, het voegt een extra onderdeel toe. Simpel is in dit geval denk ik beter. En ik vraag mij af wat probleem je er mee oplost?

Als je speling en/of lekkage hebt dan draai de boel toch even los en zet je het opnieuw vast? Desnoods vervang je de hele tube? En waarom zou je aan de tube willen trekken, zelfs per ongeluk? Als je de boel goed vast zet trek je echt je tube niet zomaar per ongeluk even iets los? Als dat wel zo is dan is hebt echt tijd voor een nieuwe coupler.

Als het je helpt vooral gebruiken zou ik zeggen. Maar ik houd het liever gewoon simpel.
En bij het plaatsen van de tube; de tube plaatsen, tube in coupler vast zetten en daarna aandraaien met de tube erin. 100% vast en aangedrukt.

[ Voor 7% gewijzigd door smitae op 11-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als ik dit zo lees ben ik blij met mijn all metal hotend :P Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom alle hotends gewoon all metal zijn, geen gezeik met de bowden tube (in ieder geval op dat gebied :+ ). Daarnaast lijkt me de extra prijs ook wel mee te vallen tegenwoordig.

Kortom; wat zijn eigenlijk de nadelen van een all metal hotend om een niet all metal nog te verkopen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heeft iemand die arcwelder plugin in gebruik en een vergelijk van voor en na?
Ben benieuwd naar de ervaringen:)

Wat hieronder betreft. Die koppeling gebruik je omdat door het bewegen van de printerkop je tube losser kan komen te zitten waarbij de ruimte ertussen de pla smelt en de boel vastloopt. Om dat te voorkomen zorg je met die block ervoor dat in het hete deel de boel vast blijft zitten.
Slim hoor maar heb het (nog?) niet nodig gehad:)
Tja,er zullen best nadelen aan zitten.
Kwartje in de Google machine geeft bijvoorbeeld dit: https://3dprinting.stacke...al-hot-end-compared-to-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08 09:46
Mijn Ender 3 v2 is (nog) volledig stock en het volgende valt me op.
Ik krijg de bed leveling behoorlijk goed inmiddels. eerst manual bed leveling, daarna mesh bed leveling en een 1st layer test ziet er dan prima uit.
Maar als ik een dag later wil gaan printen, kan het best zijn dat mijn bed level helemaal off is.

Ligt dat dan bijv. aan de stock bed springs die ik er nog op heb zitten? Gaan die gele springs dit probleem dan oplossen?
Of moet ik toch overstappen op ABL als ik niet ieder dag opnieuw m'n bed leveling wil uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb ook de 3V2 en helemaal stock.
Geen enkel probleem tot nu toe, maar ik heb wel de levelling heel uitvoerig en precies uitgevoerd, en óók daarna nog eens met een verwarmde plaat. Daarna ben ik er niet meer aan geweest.
De delen die ik tot nu toe heb gemaakt zijn allemaal prima, en met de veel gemelde hechtingsproblemen heb ik ook geen ervaring: eerder dat ze rotsvast zitten, en 1 maal een dun onderdeeltje iets beschadigde met het verwijderen.
Daarom heb ik dat bijgeleverde plamuurmes nu vlijmscherp geslepen, zoals een hout beitel, en daarna gewet om elke braamvorming weg te halen.
Daarna werkte dat prima, om een 2 mm dik, en vrij groot onderdeel los te maken van de glasplaat.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
arno.stolk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:51:
Ik krijg de bed leveling behoorlijk goed inmiddels. eerst manual bed leveling, daarna mesh bed leveling en een 1st layer test ziet er dan prima uit.
Maar als ik een dag later wil gaan printen, kan het best zijn dat mijn bed level helemaal off is.

Ligt dat dan bijv. aan de stock bed springs die ik er nog op heb zitten? Gaan die gele springs dit probleem dan oplossen?
Of moet ik toch overstappen op ABL als ik niet ieder dag opnieuw m'n bed leveling wil uitvoeren?
Heb zelf ook de V2. De gele veren maakt je bed stabieler en hoef je minder te levelen.
Wel zorgen dat de moeren goed strak zijn aangedraaid.
Ik heb de veren vervangen voor rubbers nu is de bed wat stabieler.

Het is wel zo als je glasplaat verwijderd moet je vaak weer levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 11:03
M.b.t. de hotend fix. Heb ik ook en werkt prima. Sinds dien geen enkele verstopping meer gehad!
Met stock bowden couplers >:)

Wel 1 tip, doe er een stuk pla in op het moment dat je hem vast draait! En beweeg deze een klein stukje op en neer tijdens het vast draaien. Gaat de pla stroever, dan zit hij vast genoeg!
Ook heb je anders kans dat het allemaal net niet perfect alligned is. Als je dan de pla er doorheen voert loopt het vast of erg stroef met skippende extruder tot gevolg.
arno.stolk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:51:

Heb je je bed stel moeren in het begin zo goed als helemaal vast gedraaid? (Zodat de veren zo goed als maximaal ingedrukt zijn)
Dan zou hierna na levelen je bed niet zo snel mogen verlopen.
Als de veren bijna niet onder druk staan zal een van de bed stel moeren sneller los kunnen trillen wat dus verloop van je bed tot gevolg heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door BlueFlame op 11-10-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
de veren zijn voor ongeveer 2/3 ingedrukt dus volgens mij staat er wel genoeg spanning op.
Denk dat ik zo'n setje koop, met veren Capricorn tube en ijzeren extruder onderdelen. En als het dan toch nog problemen blijft geven een BLTouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zijn compleet andere dingen die andere issues oplossen of verbeteren.
Die veren hebben te maken met je complete bed en de abl lost issues van het bed zelf gedeeltelijk op.
Die metalen extruder vind ik zelf niet echt veel uitmaken. Een dge daarintegen weer wel.
Het zijn de kosten niet hoor maar voor de prijs van die metalen extruder heb je volgens mij ook ongeveer een abl... En dan wist ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
arno.stolk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:02:
de veren zijn voor ongeveer 2/3 ingedrukt dus volgens mij staat er wel genoeg spanning op.
Denk dat ik zo'n setje koop, met veren Capricorn tube en ijzeren extruder onderdelen. En als het dan toch nog problemen blijft geven een BLTouch.
Ik geloof dat ik het gevonden heb. In de Marlin configuration.h heb ik MANUAL_PROBE_START_Z 0.2 aan gezet, als onderdeel van de mesh bed leveling functionaliteit. Om dit te compenseren doe ik na de mesh bed leveling er weer wat bovenop, maar na een uit/aan van de printer was die instelling weg.

Vandaar dat een dag later (nadat te printer uit is geweest) er opeens weer wat verschil zat in de hoogte van Z. Het blijft een ontdekkingsreis, maar wel heel leuk!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Gisteren voor het eerst een hele lang print gedaan 22 uur. Een lithografie van de vrouw :). Onderkant aan de uiteindes krulden ligt op maar dat komt omdat ik het bed niet goed schoongemaakt had voordat ik begon. Wel mooi die lithografie prints. Met nieuw rol jupiter pla van 123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
mutsje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:31:
Gisteren voor het eerst een hele lang print gedaan 22 uur. Een lithografie van de vrouw :). Onderkant aan de uiteindes krulden ligt op maar dat komt omdat ik het bed niet goed schoongemaakt had voordat ik begon. Wel mooi die lithografie prints. Met nieuw rol jupiter pla van 123.
Foto!

PSN: PcDCch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Nou vooruit. Dit is van paar jaar geleden tijdens een vrijgezellenfeest van een collega van misses mutsje.
frame is 12x15cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrRncdY23RIHCl6yIvNo168KKKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOCweknw7acqVKG53wwXphKH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
mutsje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

Nou vooruit. Dit is van paar jaar geleden tijdens een vrijgezellenfeest van een collega van misses mutsje.
frame is 12x15cm

[Afbeelding]
Hoe maak je zoiets? Heel gaaf trouwens!

PSN: PcDCch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-01 22:10
Mozart schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Hoe maak je zoiets? Heel gaaf trouwens!
https://tool.itslitho.com...I4YMdrAXGOX4#/CreateModel

https://lithophanemaker.c...HQxeKfo3gZyNRFT0ARIZUSd0Y

Wit of doorzichtig (no color) filament nodig natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb de 2e site van @molano999 gebruikt. Je krijgt de stl en dan moet je het nog in stukjes hakken. En dan heel veel geduld hebben. Er is op thingiverse ook een maan (print duur ongeveer 72 uur....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

knetters... hoeveel advertenties passen er op 1 pagina... niet te lezen op die manier. *skip*

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
@Sircuri
Ik heb 0 advertenties :+

Maar je hebt gelijk alle advertenties overal wordt je niet goed van.
Youtube spant de kroon, elk filmpje wat je wil bekijken...

@mutsje
Ziet er mooi uit!

Ik heb ook wel eens een Lithophane geprint apart om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 11:03
mutsje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:25:
ik heb de 2e site van @molano999 gebruikt. Je krijgt de stl en dan moet je het nog in stukjes hakken. En dan heel veel geduld hebben. Er is op thingiverse ook een maan (print duur ongeveer 72 uur....)
Had je jouw voorbeeld ook in stukjes geprint? Niet te zien als dat het geval is nl, dus hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik zie ook geen advertenties (holy pi-hole), maar de place holders staan er wel.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

BlueFlame schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Had je jouw voorbeeld ook in stukjes geprint? Niet te zien als dat het geval is nl, dus hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Hoe bedoel je in stukjes geprint? Ik upload een foto naar die lito website en zet de breedte hoogte zodat ik tevreden ben en download dan de STL, die haal ik vervolgens door Cura met aanpassing dat ik brimm wil hebben start temp etc en zet ding dan aan het werk. Heb het 1x afgebroken omdat die erg omhoog kwam en daarna doodleuk weer gestart (dom achteraf had beter schoonmaken, lak en dan printen) Dus het is in 1 sessie van 22 uur geprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:06
Hier is de CR6-SE met add-ons eindelijk binnen _/-\o_, als Early Bird met levering Augustus zijn ze maar iets verlaat door mijn add-ons 8)7 Nog te druk met werken en printen voor het kerstdorp dus uitpakken zal helaas nog even moeten wachten. Hint voor wie nog een E3 Pro zoekt met upgrades, check V&A

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEMfvQNw20UEhBD__HuP0YfzbC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ggeC9c9B6myj3rPhrzC6OHN2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

mutsje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Hoe bedoel je in stukjes geprint? Ik upload een foto naar die lito website en zet de breedte hoogte zodat ik tevreden ben en download dan de STL, die haal ik vervolgens door Cura met aanpassing dat ik brimm wil hebben start temp etc en zet ding dan aan het werk. Heb het 1x afgebroken omdat die erg omhoog kwam en daarna doodleuk weer gestart (dom achteraf had beter schoonmaken, lak en dan printen) Dus het is in 1 sessie van 22 uur geprint.
Hij bedoelt of deze print in 1x geprint is of in delen. Anders zou het wellicht niet op je bed passen qua formaat.

/slap 8)7 : er staat gewoon boven je foto dat het 12x15 cm is... dus in 1x geprint, want dat past op je bed. Sorry :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sircuri op 12-10-2020 12:23 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
lubbertkramer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:00:
Hier is de CR6-SE met add-ons eindelijk binnen _/-\o_, als Early Bird met levering Augustus zijn ze maar iets verlaat door mijn add-ons 8)7 Nog te druk met werken en printen voor het kerstdorp dus uitpakken zal helaas nog even moeten wachten. Hint voor wie nog een E3 Pro zoekt met upgrades, check V&A

[Afbeelding]
Bijna 3 maanden op gewacht dus.

De Ender 6 SE is helaas niet zonder problemen. Er zijn veel kapotte printers in omloop. https://gist.github.com/S...c8d2ad9bab1e87b3fc4238281

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

lubbertkramer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:00:

[Afbeelding]
Ook hier is de CR6-SE binnen. En de eerste print is al in de maak. In elkaar zetten kostte 10 minuten (rustig aan gedaan ;)) en paar minuten later was hij bezig met de eerste print. :9

Lijkt dus vooralsnog geen issues te hebben. Zal een check gaan doen op de beschreven issues die @Evertt linkt.

Zag pas nadat ik hem aan had gezet dat er een 110/230 switch op de voeding zit, gelukkig stond deze op 230. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 12-10-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik zou de 3 pro niet zomaar weg doen.... ik heb er een hogere pet van op van de 6 SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Evertt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

De Ender 6 SE is helaas niet zonder problemen. Er zijn veel kapotte printers in omloop. https://gist.github.com/S...c8d2ad9bab1e87b3fc4238281
Uiteindelijk van alle duizenden verzonden printers valt het wel mee, de gebruikers met een probleem roepen het hardst. De vele succesvolle prints spreken inmiddels namelijk ook een ander verhaal. Grootste issue vind ik het (mogelijke) probleem met de powerswitch. Uiteindelijk is het net als met de Enders 3 die in de brand vlogen vanwege het ontbreken van Thermal Runaway je gezonde verstand gebruiken en weten wat je doet.

Mijn E3Pro heeft dan ook een Nest rookmelder en sensoren gekoppeld aan Home Assistant om de temperatuur in/rondom de kast te meten en de stroom eraf te kunnen halen indien het misgaat + het huis alarmeren/meldingen @ telefoon
Beekforel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Ook hier is de CR6-SE binnen. En de eerste print is al in de maak. In elkaar zetten kostte 10 minuten (rustig aan gedaan ;)) en paar minuten later was hij bezig met de eerste print. :9

Lijkt dus vooralsnog geen issues te hebben. Zal een check gaan doen op de beschreven issues die @Evertt linkt.

Zag pas nadat ik hem aan had gezet dat er een 110/230 switch op de voeding zit, gelukkig stond deze op 230. :X
Hij was vanuit Duitsland onderweg, vanmorgen de melding dat hij in Utrecht was en morgen zou komen tot om 11:00 ineens UPS voor de deur stond _/-\o_ Maar klinkt goed, hier gaat het pas echt misschien vanavond worden door werk / prints die lopen en nog een huisbezichtiging waarna de kids weer thuis komen voor eten/avond ritueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is voor jullie de reden om naast een 3 pro een CR-6SE te nemen dan?
ik zie er niet echt het voordeel van als je je pro al hebt geupgrade enzo… of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
DRuw schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:48:
Wat is voor jullie de reden om naast een 3 pro een CR-6SE te nemen dan?
ik zie er niet echt het voordeel van als je je pro al hebt geupgrade enzo… of mis ik iets?
Omdat het kan, gadgets :P Nee zonder gekkigheid iets groter volume is voor mij deels de doorslag geweest en dat ik hem als early bird heb kunnen scoren voor een mooi bedrag (319 dollar). Daarnaast geinteresseerd in het ABL/Fixed bed en wat dat als voordelen gaat geven.

Onderstaande is iets wat ik moet printen, (rood)al in twee delen gemaakt maar groen is eigenlijk wat ik wil hebben en dat zou ik dan in drie prints moeten hakken, nu in twee gemaakt omdat de CR6 onderweg was :P (Voor diegene die het wil weten of het zich afvraagt, dit gaat een constructie worden om Aquanura na te maken met WS2811 pixels, mistmakers en waterpompen in het Efteling kerstdorp zie eerdere posts van mij voor wat foto's van het dorp met al geprinte onderdelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZsVDYU0tlGTft3_Lf0HKuwodGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KJkDSuLl4D1rnGwqlIaXj66g.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 12-10-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
lubbertkramer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Uiteindelijk van alle duizenden verzonden printers valt het wel mee, de gebruikers met een probleem roepen het hardst. De vele succesvolle prints spreken inmiddels namelijk ook een ander verhaal. Grootste issue vind ik het (mogelijke) probleem met de powerswitch. Uiteindelijk is het net als met de Enders 3 die in de brand vlogen vanwege het ontbreken van Thermal Runaway je gezonde verstand gebruiken en weten wat je doet.
Elke melding is er 1 te veel. Dit zijn wel dingen die niet mogen gebeuren er is grotere kans op brand.

Ik vindt de laatste tijd de elektronische spullen steeds slechter worden dat geld helaas niet alleen voor Chinese producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-laat maar-

[ Voor 97% gewijzigd door DRuw op 12-10-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Dank voor alle tips van de week. Zeker met betrekking tot de Z offset. Het vreemde was dat ik op een andere manier de zelfde stappen had doorlopen dan 3DMN uitlegt.

Maar dat bleek te werken. Deze test printjes uitgespuwd. Zeker ruimte voor verbetering maar het begin is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2ZXRPE0_8dd0g9nrp_CI3CKVkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6G8fjTrCADUh8QYgzp0jDVq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v159gb1sDEomRNvkKPD3URgo9u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gmj0HLkrTxsmJbt1Epb6HW7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-MmQEjJD7NVjE10wxiTQnQe-hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj67lGNAQeezE6TpqcCrx3TQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zI7g-HGk-YqIhRoTcKnHQH-MzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRRMBCKYYf5JPFJ5itt5OSVa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
Iemand die manual Mesh Bed Leveling gebruikt, net als ik?

Zo ja, dan heb ik raar gedrag gevonden icm de e3v2 en de laatste marlin firmware. In tegenstelling tot wat veel video's en posts suggereren, wordt de mesh bed leveling na een reboot van je printer gedisabled. Je zal dus na iedere reboot
code:
1
M420 S
uit moeten voeren om mesh bed leveling weer te enablen. Of zoals ik heb gedaan, het in de start GCODE van mijn slicer geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 19:07
arno.stolk schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:59:
Iemand die manual Mesh Bed Leveling gebruikt, net als ik?

Zo ja, dan heb ik raar gedrag gevonden icm de e3v2 en de laatste marlin firmware. In tegenstelling tot wat veel video's en posts suggereren, wordt de mesh bed leveling na een reboot van je printer gedisabled. Je zal dus na iedere reboot
code:
1
M420 S
uit moeten voeren om mesh bed leveling weer te enablen. Of zoals ik heb gedaan, het in de start GCODE van mijn slicer geplaatst.
Jup.
Dit was bij de oudere versies van marlin ook het geval.
Ik draai op mijn ender 3 pro (e3 v1.2) marlin 2.0.5.3 en hier moet dit ook in de start Gcode van de slicer opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 10:00
robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:
Dank voor alle tips van de week. Zeker met betrekking tot de Z offset. Het vreemde was dat ik op een andere manier de zelfde stappen had doorlopen dan 3DMN uitlegt.

Maar dat bleek te werken. Deze test printjes uitgespuwd. Zeker ruimte voor verbetering maar het begin is er.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cura gebruikt? Mocht je versie 4.7.x hebben dan snel eraf gooien en 4.6.1 of 4.6.2 eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
savale schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Cura gebruikt? Mocht je versie 4.7.x hebben dan snel eraf gooien en 4.6.1 of 4.6.2 eens proberen....
Ja dat klopt, veroorzaakt 4.7 problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
savale schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

En waarom dan wel? Aan zo'n statement heeft niemand iets.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Ja dat klopt, veroorzaakt 4.7 problemen?
Het is niet bij iedereen even erg lijkt het, maar check de benchy's maar eens in dit topic:
https://github.com/Ultimaker/Cura/issues/8321

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/7066761/92333691-6852ef80-f07f-11ea-916e-132c19d62ff8.jpg

Ik verwacht zeker verbetering als je overstapt naar 4.6.x

[ Voor 14% gewijzigd door savale op 13-10-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Naalroc schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:28:
[...]

En waarom dan wel? Aan zo'n statement heeft niemand iets.
:+
Bij deze inderdaad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:36

Sebazzz

3dp

Inmiddels heb ik hem ook maar het bed loopt niet soepel, gelijk uit de doos niet :/

Hij loopt niet vast op twee punten maar juist los. Ik vermoed dat de oorzaak deze putjes zijn op de wielen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o1oZ1Vj6INbOpEFn8KpFzUIlZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQRmuZBiv6L68lX2CTm7F2A6.png?f=fotoalbum_large

Ik kan het niet oplossen door de wielen te stellen, het enige wat ik kan doen is het bed laten wiebelen.

De X-as heeft er ook last van, maar daar kon ik het wel "oplossen" door de wielen ietsje los te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA8shNtr0C_9w_BB7IXUWnIEe_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4RLbVPITHN6kNgo6LKS9Zu0E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoFZeF90cMKLZ934WAE6vn0kIG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wyuCcnHDRA8IjGM5ucdRgfdF.png?f=fotoalbum_large

Balen :/ Nu maar zien of dat ding de Eevee wel fatsoenlijk kan afronden.

Tot nu toe is het een printer die er heel erg premium uitziet, in vergelijking met de BIQU B1, maar toch ben ik met de BIQU gelukkiger.
Evertt schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb die lijst gemaakt. Meer om voor mijzelf te bewijzen dat er echt geen bak ellende aankwam :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
@Sebazzz Die putjes zorgen er enkel voor dat het misschien net iets minder soepel loopt. Als het op een bepaald punt "zwaar" loopt en verderop "los", dan zit er een oneffenheid in dat framedeel waar die wieltjes overheen lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

savale schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:33:
@Sebazzz Die putjes zorgen er enkel voor dat het misschien net iets minder soepel loopt. Als het op een bepaald punt "zwaar" loopt en verderop "los", dan zit er een oneffenheid in dat framedeel waar die wieltjes overheen lopen....
Het valt nog te bezien wat het effect op de printkwaliteit is.

De printer is nu de Eevee aan het afronden. Duurde wat langer dan ik dacht, ik wil naar bed :O
Hebben ze dat ding op 0.05mm gesliced ofzo :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
gauntlet schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Jup.
Dit was bij de oudere versies van marlin ook het geval.
Ik draai op mijn ender 3 pro (e3 v1.2) marlin 2.0.5.3 en hier moet dit ook in de start Gcode van de slicer opgenomen worden.
https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/issues/19705

Ik had een bug gelogd, maar die wordt resoluut naar de prullenbak verwezen. Kennelijk is het toch echt niet de bedoeling om automatisch je mesh bed leveling aan te zetten.
oh well, in de start gcode staat het ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Omdat het kan, gadgets :P Nee zonder gekkigheid iets groter volume is voor mij deels de doorslag geweest en dat ik hem als early bird heb kunnen scoren voor een mooi bedrag (319 dollar). Daarnaast geinteresseerd in het ABL/Fixed bed en wat dat als voordelen gaat geven.
Zover ik kon vinden is het printoppervlak toch gelijk aan een Ender 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
MikeOO schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:30:
[...]

Zover ik kon vinden is het printoppervlak toch gelijk aan een Ender 3.
Ender 3 vermelden ze een printing size van 220x220 en bij de CR geven ze 235x235 aan.
Terwijl beide een bed hebben van 235.
Typisch Creality/marketing, eentje is er dus al ingetrapt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 14:59
Christoxz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:57:
[...]
Ender 3 vermelden ze een printing size van 220x220 en bij de CR geven ze 235x235 aan.
Is het mogelijk om het complete vlak van de Ender 3 V2 te gebruiken? Ik meette idd 235 terwijl het apparaat maar 220 aangeeft :)

Even wat anders :9

Ik zie grote verschillen in printtijd met Cura en Prusaslicer. Omdat ik nog maar net ben begonnen met printen heb ik sinds het begin enkel Cura 4.7 gebruikt. Kan iemand me een andere versie van cura aanraden? Of is de algemene mening toch om een andere slicer te gebruiken? Settings zijn naargenoeg hetzelfde in cura en prusaslicer maar het tijdsverschil is bijna 3 uur op respectievelijk 6:20 en 3:30 :+

Heb mijn setup nu zo dat ik via Alfredcam de printer in de gaten kan houden met een oud android mobieltje en een Sonoff schakelaar om hem uit te zetten mocht er iets misgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In theorie kan het natuurlijk zij dat door het frame en de breedte van de kop je die 235 niet kunt gebruiken en je 220 overhoud;)
Is dus niet zo voor de duidelijkheid....gewoon in de firmware 235 instellen

[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 13-10-2020 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Esso21 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:05:
[...]

Ik zie grote verschillen in printtijd met Cura en Prusaslicer. Omdat ik nog maar net ben begonnen met printen heb ik sinds het begin enkel Cura 4.7 gebruikt. Kan iemand me een andere versie van cura aanraden? Of is de algemene mening toch om een andere slicer te gebruiken? Settings zijn naargenoeg hetzelfde in cura en prusaslicer maar het tijdsverschil is bijna 3 uur op respectievelijk 6:20 en 3:30 :+
Zoals hier 5 post naar boven al is aangegeven, is Cura 4.7 redelijk buggy. Er is ook aangegeven dat je dan beter 4.6.2 kan blijven gebruiken. Wat wil je nog meer weten precies?

Verder heb ik geen mening over een andere slicer. Heb daar nog nooit energie in gestoken. Moet ik misschien wel eens doen inderdaad als blijkt dat ze Cura toch niet op het rechte pad kunnen krijgen. Als ik alle comments zo lees op Github lijken ze niet echt te weten wat ze aan het doen zijn / wat het probleem is.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 14:59
Sircuri schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

Zoals hier 5 post naar boven al is aangegeven, is Cura 4.7 redelijk buggy. Er is ook aangegeven dat je dan beter 4.6.2 kan blijven gebruiken. Wat wil je nog meer weten precies?

Verder heb ik geen mening over een andere slicer. Heb daar nog nooit energie in gestoken. Moet ik misschien wel eens doen inderdaad als blijkt dat ze Cura toch niet op het rechte pad kunnen krijgen. Als ik alle comments zo lees op Github lijken ze niet echt te weten wat ze aan het doen zijn / wat het probleem is.
Oke, duidelijke taal! (y) Zal 4.7 ontwijken en 4.6.2 een kans geven. (Nu overigens aan het printen met Prusa en lijkt prima te gaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ontdekte gisteren dat mijn Ender 5 niet haaks print. Ik weet dat het frame niet 100% haaks is, maar dat kreeg ik tijdens het bouwen niet recht. Ik las ook dat het niet zo erg zou zijn, zolang de printkop maar parallel aan het bed loopt. Het leek ook geen probleem te zijn, totdat ik gisteren een 4020 fan mount ging printen, dat kwam er behoorlijk scheef uit. In Cura lijkt hij gewoon recht en haaks.

Hoe lossen jullie zoiets op? Bij het vastzetten van het frame lijkt alles toch steeds zijn eigen weg te zoeken. Moeten er dan spacers tussen o.i.d? Kan het probleem ook een andere oorzaak hebben?
De belts zitten volgens mij ook niet te strak of te los.
DRuw schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:06:
In theorie kan het natuurlijk zij dat door het frame en de breedte van de kop je die 235 niet kunt gebruiken en je 220 overhoud;)
Is dus niet zo voor de duidelijkheid....gewoon in de firmware 235 instellen
Ik had dus vrolijk 235 ingesteld naar aanleiding van berichten op internet, maar dat haalt een Ender 5 helemaal niet, hij loopt dan al tegen het frame aan met de rollers. Ik moet hem dus weer op 220 zetten. Wellicht was dat dan toch een voordeel van de ender 3 t.o.v. de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:32:

Ik had dus vrolijk 235 ingesteld naar aanleiding van berichten op internet, maar dat haalt een Ender 5 helemaal niet, hij loopt dan al tegen het frame aan met de rollers. Ik moet hem dus weer op 220 zetten. Wellicht was dat dan toch een voordeel van de ender 3 t.o.v. de 5?
Zal er nog eens naar kijken straks maar ik draai op 235 x 235 in de firmware hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is inderdaad pure marketing en daar zijn ze goed in.
En bij de Ender 3 is het inderdaad ook gewoon 235x235 maar tot aan de rand printen is een uitdaging >:)

Wil je groter printer dan is dit een betere keuze als je geen nieuwe printer wilt en kun je 2x ze groot printen.
Staat zeker op mijn wensenlijst maar moet ik eerst ruimte zien te vinden >:)
https://www.manchester3d.co.uk/category/endzilla-series

Nog 1 maar gaat via Amerika en dus nog hogere verzendkosten
https://enderextender.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:39

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:03
Ik ben hiervoor aan het kijken.. zesde volume maar wel 120 euro goedkoper en hele makkelijke montage

YouTube: Sunlu S8 - 3D Printer - Unbox & Setup

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 20:51

Mitchell

Ondertitel

Mistacal schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:17:
Ik ben hiervoor aan het kijken.. zesde volume maar wel 120 euro goedkoper en hele makkelijke montage

YouTube: Sunlu S8 - 3D Printer - Unbox & Setup
CHEP heeft er ook een video over gemaakt:

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Yep. heb de meeste nu wel gezien. Wordt wel een kanshebber voor einde jaar.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 18:30
Inmiddels mijn cr6 es ontvangen.
Aansluiting rechter z axis motor pinnetjes gebogen en plastic kapot omdat deze er zo uit getrokken is.
Na het rechtzetten van de pinnetjes werkt hij gelukkig toch nog.

Nu even flink printen en zien of alles blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Oké, dus als je je printer nu ontvangt wil dat niet zeggen dat de problemen zijn opgelost :(

Ik heb volgens mijn serienummer een printer gehad van juli 2020, een vroeg productiemodel dus en mét slechte, vonkende, schakelaar. Naar retail worden nieuwere modellen gestuurd zonder defect schakelaar en kennelijk ook met stillere ventilatoren.

Ondertussen heeft mijn printer 3 maanden op de plank gelegen bij Creality. Ze hebben niet de schakelaar vervangen, zelf niet een extra schakelaar in de doos erbij gegooid. Dat is gewoon nalatigheid, ik weet niet wat ik er anders van moet maken. :(

Als ze stiekem iets hebben gedaan om het probleem met de moederborden op te lossen dan zit dat hier dus ook niet in. 3 maanden heeft die printer ruimte ingenomen, dus dit is ook niet echt "per ongeluk" gebeurd lijkt mij.... :r
[...]

De CR-6 heeft een bed van 245x255cm. Het printvolume is 235x235x250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Sebazzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:27:
Oké, dus als je je printer nu ontvangt wil dat niet zeggen dat de problemen zijn opgelost :(

Ik heb volgens mijn serienummer een printer gehad van juli 2020, een vroeg productiemodel dus en mét slechte, vonkende, schakelaar.
Waar kan ik dit serienummer controlleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Saido schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Waar kan ik dit serienummer controlleren?
Sticker kan je niet missen als je je SD kaart inplugt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Sebazzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Sticker kan je niet missen als je je SD kaart inplugt :)
Ik bedoel meer hoe deze SN te interpreteren en of op te zoeken van welke lichting mijn printer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wel jammer dat die sunlu niet uitgerust is met silent steppendrivers :( wat een herrie maakt dat ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
mutsje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:43:
Wel jammer dat die sunlu niet uitgerust is met silent steppendrivers :( wat een herrie maakt dat ding :)
Ja gemiste kans wel, misschien nog een verbeterde versie voor einde jaar.. betwijfel het maar een SKR er in zou dan nog maar op 250 totaal komen en valt behoorlijk mee voor dit formaat

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:32:
Ik ontdekte gisteren dat mijn Ender 5 niet haaks print. Ik weet dat het frame niet 100% haaks is, maar dat kreeg ik tijdens het bouwen niet recht. Ik las ook dat het niet zo erg zou zijn, zolang de printkop maar parallel aan het bed loopt. Het leek ook geen probleem te zijn, totdat ik gisteren een 4020 fan mount ging printen, dat kwam er behoorlijk scheef uit. In Cura lijkt hij gewoon recht en haaks.

Hoe lossen jullie zoiets op? Bij het vastzetten van het frame lijkt alles toch steeds zijn eigen weg te zoeken. Moeten er dan spacers tussen o.i.d? Kan het probleem ook een andere oorzaak hebben?
De belts zitten volgens mij ook niet te strak of te los.

[...]

Je frame is niet 100% haaks? Waarom stuur je hem dan niet terug? Lijkt mij wel en goede reden?
Gaat er toch juist om dat de kubus een perfect kubus is. En als het ding scheef is dan krijg je er echt geen rechte prints uit zonder te corrigeren in je code lijkt mij?

Voor de Ender 5 heb je in Cura een profiel beschikbaar, dan staat alles direct goed. 220x220x300 Niet alles geloven wat op het internet staat >:)
Voordeel van de E5 is het kubusframe en een bed wat alleen in Z beweegt, net een beetje stabieler dan en E3 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Saido schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Ik bedoel meer hoe deze SN te interpreteren en of op te zoeken van welke lichting mijn printer komt.
P202J07 lijkt te staan voor 2020 maand 07. Dat klopt ook, gezien het Banggood model dus 202J08 is en de switch wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Sebazzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

P202J07 lijkt te staan voor 2020 maand 07. Dat klopt ook, gezien het Banggood model dus 202J08 is en de switch wel goed is.
Bummer, ik heb een 2020 juli variant, modelnummer 459.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Saido schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Bummer, ik heb een 2020 juli variant, modelnummer 459.
Twee meer dan ik, ik heb 457.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Ik heb wat foto's gemaakt met mijn probleem bij levering (moeilijk te zien maar als je goed kijkt zie je het):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PZWqQZkxUSeVEaO-kFjB9nxnKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23cP81yHXedU3fkfyNvmyO0G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogP-7M5yCcihe-scdel2Jom-zUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hFlJfL7wisXTHifH69LYaiaf.jpg?f=user_large

Verder ga ik eerst een week testen voordat ik contact met Creality opneem, zodat ik elk mogelijk probleem in 1 keer naar hen kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
[...]

Zoals hierboven ook al aangegeven is het printvolume niet gelijk, het bed is 245 bij de CR6-SE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RzvqO6gmtNqAP5APp9x7ug3vuA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ILCmOaBZvd2EL1qcK7fNTdlG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDZrcQ_niVIgSqAESwYm7zZaj5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qAc9DFzkeiRvGNEAkncgYeUQ.png?f=user_large
Sebazzz schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:27:

Ik heb volgens mijn serienummer een printer gehad van juli 2020, een vroeg productiemodel dus en mét slechte, vonkende, schakelaar. Naar retail worden nieuwere modellen gestuurd zonder defect schakelaar en kennelijk ook met stillere ventilatoren.

Ondertussen heeft mijn printer 3 maanden op de plank gelegen bij Creality. Ze hebben niet de schakelaar vervangen, zelf niet een extra schakelaar in de doos erbij gegooid. Dat is gewoon nalatigheid, ik weet niet wat ik er anders van moet maken. :(
Oef, dat klinkt noet goed! Moet hier hem nog steeds in elkaar zetten maar snel even gekeken welk serienummer ik had bij die van mij die gisteren binnenkwam en dat was juli 2020 345 (oftewel nog langer op de plank gelegen)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 13-10-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Die CR-6 heeft zo'n beetje zelfde bouwvolume als mijn cr-20 :+ dus niet interesant. Maak sowieso niet zulke grote prints. En standaard met een herrie mobo natuurlijk.
Pagina: 1 ... 80 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie