Er gebeurt iets vreemds bij het printen van de
Ender 5 bed supports. Het eerste grote object wat ik print.
Ik heb een infill van 50%, dus maakt hij een mooi ruitjespatroon in de print. Nu gaan de randjes daarvan een beetje omhoog staan aan het voorste deel op het bed, waardoor de printkop daar tegenaan komt en trilt alsof het een rasp is. Resultaat is dat het hele printbed staat te klapperen.
Ik ben dit nog niet tegengekomen, weet iemand welke instelling of "afwijking" dit kan veroorzaken? Dan kan ik daar mee aan de slag. Ik heb zelf het idee dat de kop te dicht op de print staat o.i.d.
Misschien hebben die rare plekken voor op de Benchy daar ook mee te maken?
Cura 4.7 settings:
Layer height 0,2mm
Wall thickness 1,2mm
Infill 50% Cubic
Print speed 60mm/s
Retraction 6mm
Retraction Speed 25mm/s
Fan 100%
Temp 215/60 graden voor eSun PLA+.
Ik heb gisteren de hele Z-as uit elkaar gehaald, omdat er een vreemde "hobbel" in de prints zat. Ik merkte dat op een bepaalde positie op de z-as het bed los op de as kon wiebelen, alleen in neergaande beweging. Na alles uit- en in elkaar gezet te hebben, z-as omgedraaid, lijkt het opgelost. Alles nagemeten, alles stond recht en even ver uit elkaar, as is niet krom. Voor de zekerheid maar een anti-backlash moer besteld voor mijn z-as (pitch 2mm, lead 4mm), misschien helpt iets meer druk op de schroefdraad. Ook het ptfe smeermiddel is onderweg.
[
Voor 17% gewijzigd door
BounceMeister op 07-10-2020 12:46
]