Ik heb het gezeik met mijn hot-end (zie mijn vorige post) nu opgelost door over te stappen naar een micro-swiss kloon. Geen smurrie meer aan mijn nozzle of bovenop het heat-block (bij de heatbreak). Maarrrrr....
Het gezeur met de extruder die maar blijft skippen krijg ik niet opgelost! Ik heb echt alles al vervangen inmiddels:
- hot end compleet (dus ook nieuwe heater en thermistor etc)
- nieuwe nozzles (meerdere geprobeerd)
- nieuwe Capricorn bowden tube (tot 2x toe)
- nieuwe extruder (aluminium versie)
- nieuwe extruder gears (meerdere)
- de extruder bearing wat losser gezet
- de extruderveer wat strakker voorgespannen
- standaard Marlin firmware er terug op want ik had met TMC currents lopen klieren (2.0.6)
- printtemperatuur 25 graden hoger
- meerdere soorten PLA (123-3d.nl, hobbyking PLA x3, real PLA mat)
- nieuwe stepper motor voor de extruder
- standaard 0.2 profiel en magic 0.2 profile in Cura 4.6.1
- retraction settings: met originele hotend alles van 3 tot en met 6.5 mm op 25-40 mm/s, met de micro swiss kloon naar 1.5 - 2 mm op 25-40 mm/s gegaan.
en nóg heb ik last van een skippende extruder!!!
Alles zit goed vast, is schoon of zelfs nieuw maar het lijkt wel alsof er een gremlin ofzo ergens zit. Het lijkt ook pas na een 5 minuutjes printen mis te gaan, de eerste lagen gaan gewoon goed. Uiteindelijk zie je het niet echt in de prints, maar het klópt gewoon niet... Ik heb álles dat enigszins van invloed kan zijn vervangen of teruggezet naar hoe het uit de doos kwam, maar het helpt niet. Het is geen kwestie van te weinig kracht lijkt het, want de gear 'vreet' zich wel in het filament in, het lijkt op een blokkade ergens in de hot-end maar dat kán haast niet, want alles daar is schoon (en daarna zelfs vervangen)!
Wat doe ik verkeerd? Wie o wie heeft het verlossende inzicht? Op dit moment kan me die hele k-printer gestolen worden om eerlijk te zijn...
[
Voor 6% gewijzigd door
Icephase op 24-09-2020 15:22
]