Edmin schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:48:
[...]
Eerste test was prima. Ik weet niet of hij het waard is om je 3 mee te vervangen, want het is mijn eerste FDM printer. Heb wel twee DLP's maar dat is wezenlijk anders natuurlijk.
Communicatie vanuit Creality was dramatisch. Mijn printer was op 4 augustus verzonden en dat hij vrijdag hier was was een totale verrassing
Verpakking was prima en de afwerking van het spul is ook erg netjes

Communicatie was inderdaad een drama, maar hij is onderweg dus ik klaag vooralsnog niet, langer moeten wachten blijft een risico bij Kickstarter. Wat ik er voor betaald heb is lager dan hij nu elders te koop is dus maar positief bekijken.
Inmiddels een update over een aantal prints en je ervaring?

Sebazzz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:54:
Houd je de brandblusser gereed
Als je afgelopen week je trackingcode hebt gehad, wat ik ook heb gehad, dan zit ie nog in China of tussenin op een boot. Levering lijkt tussen de 30 - 50 dagen te duren, dus ergens midden tot eind oktober.
Deze hele "pre-order" is één grote straf geweest IMHO
En express shipping hè...
Volgende keer maar geen Kickstarter. Of in ieder geval niet van Creality.
Misschien €1 inleggen zodat je kan commenten en dan gewoon Amazon/AliExpress/Banggood in de gaten houden...
Gezien de
duizenden verzonden printers denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Uiteindelijk is een goede controle bij zoiets altijd noodzakelijk, weten waar je mee bezig bent.
Communicatie mocht zeker beter al vond ik hun wekelijkse updates met wat verzonden was wel een pluspunt. Ondanks de vertraging nog steeds blij met het ondersteunen van hun KS gezien de prijs van 319 dollar. Dat is ook een beetje het leuke aan KS, het avontuur en de teleurstelling dat het niet voor 23.59 besteld morgen in huis is zoals we gewend zijn

Evertt schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:46:
De CR6se stond op mij lijstje. Omdat deze niet of weinig te tweaken is heb voor de Ender 3 v2 gekozen.
Er zijn wel problemen met de CR6SE
[Afbeelding]
Ik heb zelf heb een rookmelder bij de printer en een blusdeken voor het geval als het fout gaat. Heb ook een noodstop maar deze moet nog worden aangesloten.
Bestaat dat probleem niet met iedere 3D printer of andere hardware? Zelf monitor ik de temperatuur in en buiten de kast met HA en er hangt een Nest rookmelder vlakbij. Ik slaap er niet minder om als mijn Ender print
Tweaks en upgrades volgen vanzelf voor de CR6 de eerste upgrades/verbeteringen om zelf te printen staan al op Thingiverse (net als voor een Ender 3 (V2)) en ook aan de hardware kant zijn er al mogelijkheden als dual extruders e.d. Reddit/Facebook groepen in de gaten houden toont dat er inmiddels al veel mogelijk is.
Ik heb de Ikea lack enclosure gemaakt voor mijn Ender 3 Pro maar bevalt prima. Toch zijn er ook Tweakers hier die zelf iets gemaakt/ontworpen hebben zoals @
JBS (weet niet of die ook foto's gepost had)
Ik print al tijden met de voeding en alles in de kast. Ik had altijd het voornemen deze buiten de kast te plaatsen maar omdat de printer bleef printen en er verder geen tijd was zo gelaten. Lange prints van 24+ uur zijn geen probleem geweest. En dat zijn er nogal wat gezien de prints voor mijn wederhelft haar
Lemax kerstdorp
Hieronder ter inspiratie een kast gemaakt van 2 lack tafels
[
Voor 19% gewijzigd door
lubbertkramer op 22-09-2020 23:58
]