Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 12:47
@DRuw https://www.reddit.com/r/...bltouch_inductive_sensor/ misschien dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Iemand ervaring mat BasicFil PLA? Ik had de PETG van hun al wel gebruikt en die is redelijk te gebruiken maar ik merk bij de PLA meer under extrusion dan bij andere PLA. Ook heb ik het gevoel dat het brozer is? Mijn extruder tikt en klapt bij deze PLA, bij andere gewoon niet. Printen met 0.8 nozzle leek al het helemaal niet trekken, zijn er methoden/instellingen om dit te compenseren?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 15:48
ik ben nu sinds kort eigenaar van de ender 3 v2 en heb dankzij dit topic al ontzettend veel mogen leren.
echter heb ik nog wel een aantal kleine vragen:

- ik gebruik nu de firmware en guide van:
https://smith3d.com/ender...ion-guide-by-smith3d-com/
bied het voordelen om voor een andere te kijken en kiezen?

- De bed level visualizer is geweldig. Dankzij een tip om de scale aan te passen heb ik nu een nog nauwkeuriger overzicht van mijn bed level. Alleen vergeet ik vaak de temperaturen in te stellen of met eerst een auto home te geven.
kan ik dit in mijn onderstaande code verwerken?
code:
1
2
3
4
M155 S30        ; set temperature reporting delay, use a value longer than the time it takes for your leveling command to complete.
@BEDLEVELVISUALIZER ; instruct plugin to start recording responses from printer.
G29 T           ; report the bed leveling mesh points.
M155 S3         ; set the temperature reporting delay back to a shorter time span.

- heeft er iemand hier al persoonlijke ervaring met een laser engraver? die kan voor de normale ender 3 gekocht worden en naar het schijnt magnetisch bevestigd worden. het lijkt mij ook wel leuk om hier eens naar te kijken.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Mij petg blijft niet plakken aan het bed na een half uur laat deze los. Maak deze regelmatig schoon met spiritus.

Heb de 123 petg op 75 bed en de nozzel 230.

Ik wil kijken voor tape. Blijft de print dan beter zitten en welke tape kan ik gebruiken om te testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 06-09-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-10 07:59
Evertt schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:49:
Mij petg blijft niet plakken aan het bed na een half uur laat deze los. Maak deze regelmatig schoon met spiritus.

Ik wil kijken voor tape. Blijft de print dan beter zitten en welke tape kan ik gebruiken om te testen.
Had het zelfde met PETG, na halfuur kwam een zijde omhoog, zelfs met brede brim. Denk stuk of 5 pogingen gedaan. Ook 123 petg, 75 om 230. (Wel wat veranderd tijdens pogingen.)
Tussendoor steeds schoon gemaakt met 100% ipa, maar na schoonmaken met Dreft bleeft het gewoon weer plakken! Ikea spiegel trouwens.
Wellicht een poging waard :)

[ Voor 7% gewijzigd door Christoxz op 06-09-2020 22:01 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Voor PETG gebruik ik gewoon 3Dlac, maar zag iemand in een Youtube filmpje gewoon Garnier Fructise gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mulder schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:25:
Voor PETG gebruik ik gewoon 3Dlac, maar zag iemand in een Youtube filmpje gewoon Garnier Fructise gebruiken.
Ik gebruik ook 3Dlac op een glazen bed voor PETG. Ik heb wel gemerkt dat de Z offset enorm uitmaakt. Met PETG zorg ik er altijd voor dat deze heel iets lager ligt. Maar Fructise, dan ruikt het ineens naar vrouw op de zolderkamer :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 20:51

Mitchell

Ondertitel

Ik gebruik zelf ook 3DLac. Lijkt me een stuk beter idee dan haarlak waar nog allemaal andere troep in zit.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je bed eens op 80° zetten. Ik print het 123-3d PETG op 220° (First layer 225°) en bed op 80° en dat zit gewoon goed vast ( Ender5 Plus) met eventueel 3 brim lijntjes tegen het opkrullen van de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Al die goedjes laten residuen achter op het bed. Ook spiritus is geen 100% alcohol. Daar zit allemaal troep in om te voorkomen dat je het opdrinkt.
Het best is inderdaad om gewoon je bed te poetsen met water en zeep. En eventueel heel hardnekkige plakproblemen, kan je een keer 3dlac gebruiken voordat je gaat printen.

Daarnaast is het gewoon een kwestie van proberen. Zet je bed temp eens hoger of juist lager. Check je part cooling.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Is het verstandig je raspberry pi 3b+ van heatsinks te voorzien als je grote printopdachten gaat uitvoeren? en dan met of zonder fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:03

Print zelf hier op de magnetische bedden van Creality met 3DLac en dat gaat prima. Heb de temperatuur iets hoger moeten zetten en dan is het spul niet eraf te krabben. Wel inderdaad de Z iets lager moeten zetten na de switch van PLA. That's it.

Misschien wel in hetzelfde thema een vervolgvraag:
- Mijn eerste laag is top, netjes en plakt goed, maar de eerste lagen daarna zijn erg plakkerig en pluizig terwijl de uiteindelijke printjes echt goed eruit komen (minimale stringing). Gebruik zelf OWL-Filament PETG. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik merk op dat de lijntjes van een brim rondom bijvoorbeeld een tandwiel minder goed op elkaar aansluiten dan lijntjes van het reguliere object. De functie van een brim verdwijnt hierdoor eigenlijk behoorlijk. Bij een object met rechte/langere lijnen is de brim wel sluitend.

Iemand hier wellicht een idee of suggestie over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cOLPhiv49xzJOtNM8QnD1csFLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n2xvgYePCFQEYq1i3iUaKyPN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
JBS schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:53:
Ik merk op dat de lijntjes van een brim rondom bijvoorbeeld een tandwiel minder goed op elkaar aansluiten dan lijntjes van het reguliere object. De functie van een brim verdwijnt hierdoor eigenlijk behoorlijk. Bij een object met rechte/langere lijnen is de brim wel sluitend.

Iemand hier wellicht een idee of suggestie over?

[Afbeelding]
Komen je line width overheen met de line width bij de brim settings?
Zijn ze wel strak in je slicer preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

chriistiix schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:56:
[...]

Komen je line width overheen met de line width bij de brim settings?
Zijn ze wel strak in je slicer preview?
Goed punt. In de preview zie ik tussen de kleine hoekjes ook ruimte. Eigenlijk niet tussen de lijntjes in de flauwere bocht.

Line width van de brim is gelijk aan de normale line width. Beide 0.4mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdSTeh4hMT74EJhFgWqoHuuA9Vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hcJ2dvulq0yh5L3N4z8nAeM.png?f=fotoalbum_large
Klik om te zoomen om de ruimte daadwerkelijk te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
JBS schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:14:
[...]
Goed punt. In de preview zie ik tussen de kleine hoekjes ook ruimte. Eigenlijk niet tussen de lijntjes in de flauwere bocht.

Line width van de brim is gelijk aan de normale line width. Beide 0.4mm.

[Afbeelding]
Klik om te zoomen om de ruimte daadwerkelijk te kunnen zien.
Op sommige plekken zit er ook ruimte ook de flauwe bochten. Ik zou even kijken of je een setting kan fine tunen in Cura. Het ziet er naar uit dat hij print zoals hij gesliced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

de Peer

under peer review

Enige wat ik doe is de 'flow' van de allereerste laag 20% hoger zetten dan de rest van de print. Sindsdien nooit meer problemen gehad met loslatende prints. Door die hogere flow heb je heel veel oppervlak dat contact maakt met de glasplaat.
Enige wat ik doe is af en toe (niet eens altijd) een beetje spiritus erop. verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10 15:17
de Peer schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:22:
[...]

Enige wat ik doe is de 'flow' van de allereerste laag 20% hoger zetten dan de rest van de print. Sindsdien nooit meer problemen gehad met loslatende prints. Door die hogere flow heb je heel veel oppervlak dat contact maakt met de glasplaat.
Enige wat ik doe is af en toe (niet eens altijd) een beetje spiritus erop. verder niets.
Krijg je wel een elefant-foot van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

de Peer

under peer review

Hardy8 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:26:
[...]

Krijg je wel een elefant-foot van _/-\o_
haha in extreme gevallen wel ja. Zelf zie ik het niet of nauwelijks eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:09:
Mijn Creality glass bed ligt nog steeds zonder klemmen op de printer. Vroeg of laat moet dat 'n keer mis gaan lijkt me, hoewel ie behoorlijk vast ligt wanneer het bed is opgewarmd.

De bekende klemmen van 123-3d of de Action zijn aan de grote kant. Iemand hier die iets kleiners kan aanbevelen?
En bij de tweede print na dit bericht ging het mis, het bed was verschoven. Had 't natuurlijk ook wel een klein beetje over mezelf afgeroepen.
In combinatie met de BLTouch, dus opletten waar je ze klemt, gewoon voor deze van 123-3d gaan https://www.123-3d.nl/123...set-van-4-i328-t3117.html? Of zijn de ervaringen met iets als dit https://nl.aliexpress.com/item/32815747957.html beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik heb die kleine klemmetjes van 123, gekregen toen ik de printer overnam van mede tweaker. Werken prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
JBS schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:00:
[...]
En bij de tweede print na dit bericht ging het mis, het bed was verschoven. Had 't natuurlijk ook wel een klein beetje over mezelf afgeroepen.
In combinatie met de BLTouch, dus opletten waar je ze klemt, gewoon voor deze van 123-3d gaan https://www.123-3d.nl/123...set-van-4-i328-t3117.html? Of zijn de ervaringen met iets als dit https://nl.aliexpress.com/item/32815747957.html beter?
https://www.123inkt.nl/Ma...132590-i37923-t76324.html
Stuk goedkoper trouwens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vooral opletten na de purgelijn dat je bltouch of je nozzle de klem links onder niet raakt. Ik heb m'n purglijn aangepast dat hij eerder stopt om die reden.
Viel me gisteren trouwens op dat mijn glasplaat 99% recht is een de gfk plaat niet als ik die erop klem. Als ik de klemmen verplaats gaat mijn profiel van m'n bed ook alle kanten op dus ik moet binnenkort even een stel van die klemmen van mijn werk "lenen" om hem rondom vast te zetten. Volgens mij los ik daar al een hoop mee op...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mutsje schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:38:
Is het verstandig je raspberry pi 3b+ van heatsinks te voorzien als je grote printopdachten gaat uitvoeren? en dan met of zonder fan?
Ik gebruik een Pi 4 voor mijn E5. Met heatsinks en fan. Denk dat heatsinks wel slim zijn, fan durf ik niet te zeggen voor een Pi 3. De Pi 4 is van zichzelf al een beetje een warmer ding dan de Pi 3. En de case op thingivers die ik heb geprint zat een fan mount bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van de fan van de pi is dat hij achterlijk veel geluid maakt:(
Ik moet er nog een andere voor verzinnen wat dat mini ding is niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
DRuw schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:59:
Een weerstand tussen de fan of een step down gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kun je er geen grotere noctua op kwijt? gewoon openzagen en monteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

DRuw schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:20:
Vooral opletten na de purgelijn dat je bltouch of je nozzle de klem links onder niet raakt. Ik heb m'n purglijn aangepast dat hij eerder stopt om die reden.
Viel me gisteren trouwens op dat mijn glasplaat 99% recht is een de gfk plaat niet als ik die erop klem. Als ik de klemmen verplaats gaat mijn profiel van m'n bed ook alle kanten op dus ik moet binnenkort even een stel van die klemmen van mijn werk "lenen" om hem rondom vast te zetten. Volgens mij los ik daar al een hoop mee op...
Inderdaad een goede tip. Ik denk dat ik de klemmen ook aan de zijkant bevestig en niet aan de voorkant. M'n Ender pas namelijk met volledig uitgeschoven bed precies in z'n huisje. Aan de voorkant uitstekende klemmen zorgen ervoor dat de deurtjes niet meer dicht kunnen.

Deze https://www.123inkt.nl/Ma...132590-i37923-t76324.html zijn inderdaad ook nog eens goedkoper dan de variant die ik linkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik gebruik exact die klemmen voor mijn bed. Ik klem mijn spiegel aan één kant op het bed en het zit daarmee stevig genoeg. De hotend kan er nog precies langs. Werkt perfect.

Eventueel kun je na bevestigen ook de zilverkleurige beugels er nog af halen, want die steken uit naar achteren.

[ Voor 24% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-09-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen aan de zijkant van je bed moeten die zilveren haakjes eraf anders raak je het frame.
@Evertt stepdown vanaf 5v? Kleine snertfan moet gewoon anders.
Eigenlijk gewoon een nieuwe behuizing en 120mm fans erop.
Kijk wel, eerst m'n bed level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@DRuw sorry zie dat nu pas om een rpi gaat.
Hoe is met je bed afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgenavond weer verder daarmee. Nog niet verder geprobeerd maar zal wel lukken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 00:28
JBS schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:23:
[...]
Inderdaad een goede tip. Ik denk dat ik de klemmen ook aan de zijkant bevestig en niet aan de voorkant. M'n Ender pas namelijk met volledig uitgeschoven bed precies in z'n huisje. Aan de voorkant uitstekende klemmen zorgen ervoor dat de deurtjes niet meer dicht kunnen.

Deze https://www.123inkt.nl/Ma...132590-i37923-t76324.html zijn inderdaad ook nog eens goedkoper dan de variant die ik linkte.
Xenos kun je ze ook nog wel eens vinden eurotje voor 8 stuks, maar staan er niet op thingiverse een hoop alternatieve bed clamps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
wally1987 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:57:
[...]

Xenos kun je ze ook nog wel eens vinden eurotje voor 8 stuks, maar staan er niet op thingiverse een hoop alternatieve bed clamps?
Of de HEMA https://www.hema.nl/vrije...2AmADvEAQYASABEgJWmvD_BwE

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-01 22:10
Hello,

Ik had een vraag van vriend om bumpers voor zijn RC auto te printen. Dit lukte perfect, maar nu blijkt PLA toch niet het ideale materiaal hiervoor. :D Na een kwartiertje had hij er al drie gebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGe3XxQ6boS2e6508weoEbX9ME8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BN11iVauZ7UTCNaVtQDfcRqK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTOR9OcRynlp_2MWyWDMcvCaKMk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wUqRlTBQW9wQ9j7Dv2bhgOxa.png?f=fotoalbum_tile

Is er iets dat ik kan doen om PLA steviger te maken (hogere temp of zo)? Of moet ik toch uitkijken naar een ander materiaal?

Heb beetje gezocht en ABS, PETG of Nylon zouden steviger moeten zijn.
Iemand ervaring met Nylon? Ik heb een EZR extruder en een Microswiss hotend, dus dat zou toch al goed moeten zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
molano999 schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:17:
Hello,

Ik had een vraag van vriend om bumpers voor zijn RC auto te printen. Dit lukte perfect, maar nu blijkt PLA toch niet het ideale materiaal hiervoor. :D Na een kwartiertje had hij er al drie gebroken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Is er iets dat ik kan doen om PLA steviger te maken (hogere temp of zo)? Of moet ik toch uitkijken naar een ander materiaal?

Iemand ervaring met Nylon? Ik heb een EZR extruder en een Microswiss hotend, dus dat zou toch al goed moeten zijn.

Alvast bedankt!
Denk dat je hier wel wat mee kan,

[ Voor 8% gewijzigd door kmichael op 08-09-2020 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet als je een goede fan koopt? Heb de Pi altijd aanstaan, je hoort de fan als je je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Hello,

[Afbeelding][Afbeelding]

Alvast bedankt!
Stuk door tegen iets aan te rijden?
Eigen gemaakte design?

Ik zou inderdaad is hogere temp proberen, dat helpt in het algemeen om het net iets sterker te krijgen.
Op je tweede foto zie je ook los komende lijnen,dus de lagen hechten niet optimaal.
Wellicht ook plat printen, lastig te zien maar volgens mij is hij staand geprint?

Ik weet niet hoe hard dat ding rijdt, maar pla is zeker niet zo zwak om er binnen een kwartier al 3 stuk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

chriistiix schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:27:
[...]
Ik weet niet hoe hard dat ding rijdt, maar pla is zeker niet zo zwak om er binnen een kwartier al 3 stuk te rijden.
PLA is sterk, maar niet flexibel en breekt daardoor makkelijk. Bij een bumper heb je het over een object dat klappen moet kunnen opvangen (vaak op een specifiek punt i.p.v. netjes verdeeld over de print)
in plaats van een statische belasting. PLA is dan niet voor de hand liggend, althans niet als een bumper de botsing zelf moet overleven. PETG of een stugge TPU lijken me veel geschikter.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Na 17 uur gedraait te hebben dan eindelijk de tamperstation, wel is er ongeveer op 5mm hoogte een rare lijn maar dat komt volgens mij omdat de schoonmaakster p.o. de rol van de houder (lagerding) geduwd had. Redelijk strak en heb er al gebruik van gemaakt. Ook het rode opzetstukje is handig dan mors je geen gemalen koffie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQ9NGYdQ1iOgWXywJwao0Jzxveo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8biGLlNqwuWEMkP7gEp7UfP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Zijn hier die ervaring hebben met de BLV kit voor de Ender 3?

Wil ook kijken voor de dubbele z as. Kan ik beter voor een 2de motor of voor een riem aandrijving gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molano999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-01 22:10
chriistiix schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:27:
[...]

Stuk door tegen iets aan te rijden?
Eigen gemaakte design?

Ik zou inderdaad is hogere temp proberen, dat helpt in het algemeen om het net iets sterker te krijgen.
Op je tweede foto zie je ook los komende lijnen,dus de lagen hechten niet optimaal.
Wellicht ook plat printen, lastig te zien maar volgens mij is hij staand geprint?

Model komt van https://www.thingiverse.com/thing:4551949 en wordt geprint zoals hij erop staat. Dus met grote vlakke kant naar beneden. Zonder support.

Dingetjes rijden 40km per uur en ik weet dat hij er mee over schansen springt, dus de impact komt recht op die bumper terecht dan.

Ga filmplje hierboven eens bekijken en dan mss naar PETG of Nylon gaat. Al lees ik dat Nylon niet makkelijk is om te printen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Net de PI camera voor de ender 3 geprint past ie niet op de CR-20 :+ denk dat ik maar met mini slijpmachientje aan werk ga want ontwerp is wel goed alleen de plaat is dikker bij de CR-20.

PI camera is binnen gelijk met korte kabel even aangesloten en functioneerd :) dat is 1e positieve stuk dus. Nu wachten op verlengkabel en de bevestiging in orde maken. word vervolgd.

Net filmpjes van een dual gear extruder gezien, hoe zijn de ervaringen hier daarmee ? is het de moeite waard om er ooit naar toe te upgraden.?

[ Voor 49% gewijzigd door mutsje op 08-09-2020 23:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Rincewind

Take me in your arms tonight

Nieuw huiswerk gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayKndEDJgWtfQhLiaysbNBv9m3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGxd3cV73bWiwqr0Jn4eOkET.jpg?f=fotoalbum_large

Cadeau vanwege mijn verjaardag :9~

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchassasin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2020
Rincewind schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:20:
Nieuw huiswerk gekregen:
[Afbeelding]

Cadeau vanwege mijn verjaardag :9~
Gefeliciteerd Rince!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Na 3 maanden weer een wat printen. ziet er (voor mij) strak uit... 10 uur af laten koelen en bij het eraf halen toen brak mijn spiegel :( en daarna mijn print!!!

Iemand nog tips om het beste een grote print van een spiegel met 3dlac los te krijgen? toch vriezer?
Normaal gingen kleine printer na afkoelen er zonder problemen af maar dit heeft een groot oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
Zo het is weer even geleden maar na een flinke rollercoaster periode zijn we er weer. }:O

Printer is weer live met de SKR

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Hello,

[Afbeelding][Afbeelding]

Alvast bedankt!
Zo te zien is het voornamelijk je ontwerp wat in eerste instantie opvalt. Het materiaal rondom de bevestiging houdt niet over en mag mijn inziens veel grover uitgevoerd worden. Alle krachten komen uiteindelijk hier op uit en dit wil je lekker stevig hebben.

Sterker materiaal is ook zeker een uitkomst maar enkel als het ontwerp zich er niet toe leent om aangepast te worden, zo te zien is er nog genoeg ruimte om bij de interface (auto-bumper) nog wat te optimaliseren.

Zo hebben we hier al behoorlijk veel geprint voor quad en hela copters die met 50 tot 80 km/h richting een boom klappen maar nog niet echt de behoefte gehad naar ABS te gaan (behalve de baseplate).

[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 09:11 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 17:06
Druk, Druk, weinig geprobeerd onder andere door veel rond kijken en dingen proberen te begrijpen.
Printer een andere plek gegeven vanwege een paar kittens die het huis letterlijk afbreken.

printer staat nu op een plek waardoor ik even moet gaan uitzoeken hoe ik het beste de filament kan plaatsen/wegwerken.
Binnenkort hopelijk ook een de Raspberry pi 4 binnen voor het Octoprint verhaal.
had ook gelezen over andere veertjes on het bed dus die heb ik ook net binnen, even tijd vinden (en ruimte) om deze te gaan plaatsen.

Nu zie ik veel over het vervangen van het moederboard naar Bigtreetech SKR, wat mij het meeste aantrekt is dat ik lees dat het heel veel voordeel heeft in de richting van het geluid. dus ben ik een beetje aan het rond kijken op dit gebied. nu zie ik overal dat er verschillende versies, op zich geen probleem alleen zie ik ook dat er bordjes zijn met en zonder TMC2209 UART en dan loop ik een beetje vast, heb al heel wat gegoogled maar krijg toch niet echt in beeld of dat ik met of zonder zou moeten doen, misschien iemand mij toch even in een goede richting kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
mr.wjca schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:10:
Druk, Druk, weinig geprobeerd onder andere door veel rond kijken en dingen proberen te begrijpen.
Printer een andere plek gegeven vanwege een paar kittens die het huis letterlijk afbreken.

printer staat nu op een plek waardoor ik even moet gaan uitzoeken hoe ik het beste de filament kan plaatsen/wegwerken.
Binnenkort hopelijk ook een de Raspberry pi 4 binnen voor het Octoprint verhaal.
had ook gelezen over andere veertjes on het bed dus die heb ik ook net binnen, even tijd vinden (en ruimte) om deze te gaan plaatsen.

Nu zie ik veel over het vervangen van het moederboard naar Bigtreetech SKR, wat mij het meeste aantrekt is dat ik lees dat het heel veel voordeel heeft in de richting van het geluid. dus ben ik een beetje aan het rond kijken op dit gebied. nu zie ik overal dat er verschillende versies, op zich geen probleem alleen zie ik ook dat er bordjes zijn met en zonder TMC2209 UART en dan loop ik een beetje vast, heb al heel wat gegoogled maar krijg toch niet echt in beeld of dat ik met of zonder zou moeten doen, misschien iemand mij toch even in een goede richting kan gooien.
Makkellijkste is een ge-update Creality moederbordje, dat is plug en play, wel wat duurder.

Zelf in het bezit van de SKR 1.4 Turbo met TMC2208 (UART), dat werkt als een malle, over de 2209 heb ik wel e.e.a. gelezen maar zou met de juiste firmware gewoon moeten werken.

Met nieuwe dingen kijk vooral even waar het meeste succes in is geboekt en probeer niet meteen voor het nieuwste te gaan. Ik hou niet heel erg van troubleshooten en code technisch ben ik niet super gedreven.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:06
Welke printer heb je? Met het SKR Mini E3 bord zou je er normaliter vrij makkelijk uit moeten kunnen komen. Standaard staat daar al een Marlin firmware op voor de Ender 3, maar volgens mij moet het intussen ook vrij eenvoudig zijn om (basis) configs, of wellicht zelfs precompiled firmwares, voor bv de Ender 5 te vinden. Form factor van de Mini E3 is ook gelijk aan het creality bordje, dus kwestie van het ene bord eruit draaien en het ander erin draaien. Met andere bordjes zitten schroefgaten anders etc dus moet je een andere "doos" printen of verloop plaatje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

[...]
Je moet dan ook een eigen firmware er op zetten en dat is imho het moeilijkste. Ik programmeer nu zo'n 30 jaar en was gister vol frisse moed Marlin gaan forken om zo mijn eigen firmware te bakken maar dat is niet triviaal op z'n zachts gezegd.

Edit: Ik post lekker een tegenstrijdige mening tegelijkertijd :o

[ Voor 3% gewijzigd door mulder op 09-09-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:06
mulder schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:22:
[...]
Je moet dan ook een eigen firmware er op zetten en dat is imho het moeilijkste. Ik programmeer nu zo'n 30 jaar en was gister vol frisse moed Marlin gaan forken om zo mijn eigen firmware te bakken maar dat is niet triviaal op z'n zachts gezegd.
Als tegengeluid. Ik programmeer "pas" ~14 jaar (en pas 9 jaar van opleiding af :P), maar ik had Marlin op tijd van 1 a 2 uur aan de praat op een Ender 5. Hoe Marlin te code te "gebruiken" is goed beschreven (VS Code met PlatformIO etc), vervolgens de Ender 5 example config (voor het Creality bordje) als basis genomen, en een diff gemaakt tussen Ender 3 example config (ook voor Creality bordje dan) en Ender 3 config voor de SKR Mini E3. En de verschillen tussen de E3 config voor Creality vs SKR bordje dan over gezet naar de E5 config, en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ja dat pad wil ik ook gaan bewandelen, de configuratie van Ender Pro + config van Mini 2.0 combineren, ik was eerder eigenwijs en dacht ff zelf zo'n config in elkaar te draaien. Maar dan nog, er komt een hoop op je af als je niet een programmeerachtergrond hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Wat een ervaring zeg, wou dat ik dat had. Ik programmeer 0,0 en ben pas 1 jaar geleden begonnen met een adruino voor de Ender.

Vorige week mijn eerste custom Marlin voor de SKR 1.4 Turbo gemaakt in een uurtje of 2. Ik vond het eigenlijk allemaal wel vrij simpel moet ik zeggen. Er is zoveel te vinden op Github en Reddit dat er bijna niets is wat er al niet is gedaan.

Dus eigenlijk een hoop copy paste werk, enige waar ik tegen aan liep is dat mijn steps/unit moesten gehalveerd worden in de firmware, nog steeds niet achter hoe dat nu komt. Verwacht het probleem in de TMCstepper folder van Github en de verwijzing er naar toe.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 17:06
cheers voor de reacties.
eerst het gaat om een Ender-3 Pro.

Opzicht als ik kijk naar de info op youtube en bijvoorbeeld hier mag het niet te moeilijk zijn om het even (kuch) te doen.

Alleen zoals ik al zeg met of zonder TMC2209, waarom met en wat is het echte voordeel dit verhaal heb ik nog niet echt duidelijk kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
mr.wjca schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:37:
cheers voor de reacties.
eerst het gaat om een Ender-3 Pro.

Opzicht als ik kijk naar de info op youtube en bijvoorbeeld hier mag het niet te moeilijk zijn om het even (kuch) te doen.

Alleen zoals ik al zeg met of zonder TMC2209, waarom met en wat is het echte voordeel dit verhaal heb ik nog niet echt duidelijk kunnen krijgen
Is er enkel de keuze voor 2209? De kits zijn er ook met 2208 of 2130 steppers, ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Het grootste voordeel is het geluid en de nauwkeurigheid maar dat hebben alle vernieuwde steppers.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
Vraag, waar ik door de bomen het bos niet meer van kan zien.

Als ik een gewone, oudewetse Ender 3 heb, geen Pro, geen V2, gewoon de oude. Heeft het nut om op zoek te gaan naar een vervang mobo met daarom marlin? En zo ja, welke kan ik dan het beste nemen voor huis/tuin en keuken gebruik.

Ik heb wel eens zitten kijken om er zelf Merlin op te zetten, maar zie het niet zitten om de mobo te unlocken en dan met soldeerpinenn en dergelijke er op te werken, ik durf dat gewoon niet aan.

is dit dan bijv wat ik zoek ; https://www.amazon.de/dp/B07V7S4NK7

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 09-09-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:27:
Vraag, waar ik door de bomen het bos niet meer van kan zien.

Als ik een gewone, oudewetse Ender 3 heb, geen Pro, geen V2, gewoon de oude. Heeft het nut om op zoek te gaan naar een vervang mobo met daarom merlin? En zo ja, welke kan ik dan het beste nemen voor huis/tuin en keuken gebruik.

Ik heb wel eens zitten kijken om er zelf Merlin op te zetten, maar zie het niet zitten om de mobo te unlocken en dan met soldeerpinenn en dergelijke er op te werken, ik durf dat gewoon niet aan.
Ik heb zelf een "ouderwetse" Ender 3 met nu een SKR mini e3.
Of het nut heeft, hangt een beetje af van wat jij zoekt. Als je gewoon wil printen met een printer die zijn werk goed doet, en je printer doet dat nu, dan heeft het voor jou geen enkel nut. Zeker niet als jij aangeeft het niet aan te durven om software te flashen en met pinnen te gaan werken.

De voordelen van een nieuw moederbord zijn voornamelijk de stillere stepper drivers. Mij stoorde het niet, maar het is wel een pak aangenamer, dat kan je niet ontkennen. Voor de rest zal Marlin wel meer ruimte hebben om alle features in de firmware te hebben (normaal strip je Marlin nogal stevig van features, anders past het niet), en je hebt iets meer rekenkracht waardoor ellipses in je gcode enzo vloeiender zullen zijn. Maar dat was voor mij geen argument want ik gebruik Klipper.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Mavamaarten
Thnx, ik ga eens goed lezen wat je schrijft. Het normale flashen heb ik niet zo'n moeite mee, wel als ik moet solderen. Mijn sonoffs flash ik ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:34:
@Mavamaarten
Thnx, ik ga eens goed lezen wat je schrijft. Het normale flashen heb ik niet zo'n moeite mee, wel als ik moet solderen. Mijn sonoffs flash ik ook wel.
Dan kom je met een 32bit bord wel weg. Hier zit inprincipe gewoon al een bootloader op. Je kan direct gaan flashen met een sd kaart.
Ik vind de kwaliteit van de Creality bordjes wat laag, ik zou een SKR Mini aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:07
Mistacal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:20:
[...]

Is er enkel de keuze voor 2209? De kits zijn er ook met 2208 of 2130 steppers, ieder met zijn eigen voor- en nadelen. Het grootste voordeel is het geluid en de nauwkeurigheid maar dat hebben alle vernieuwde steppers.
Gaat dit niet om het verschil tussen de SKR E3 mini en de SKR E3 Mini dip (waar je zelf drivers in moet steken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:34:
@Mavamaarten
In dat geval zou ik het gewoon proberen, het is een leuke hobby. De grootste reden dat ik mijn moederbord heb vervangen was omdat ik ermee wou prutsen!

Voor zover ik het weet moet je zelfs niet solderen om een bootloader te flashen, dat moet enkel als je een extra GPIO pin wilt voor automatic bed leveling. Om een bootloader te flashen moet je gewoon dupont kabeltjes aansluiten op de juiste pinnen en verbinden met de juiste pinnen op je USBasp of Raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mavamaarten schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:37:
[...]

In dat geval zou ik het gewoon proberen, het is een leuke hobby. De grootste reden dat ik mijn moederbord heb vervangen was omdat ik ermee wou prutsen!

Voor zover ik het weet moet je zelfs niet solderen om een bootloader te flashen, dat moet enkel als je een extra GPIO pin wilt voor automatic bed leveling. Om een bootloader te flashen moet je gewoon dupont kabeltjes aansluiten op de juiste pinnen en verbinden met de juiste pinnen op je USBasp of Raspberry pi.
Thnx.

Maar idd 8 bit of 32 bit, kan idd in het printen nogal eens wat uitmaken. En stiller vindt mijn Lady ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
chriistiix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:36:
[...]

Dan kom je met een 32bit bord wel weg. Hier zit inprincipe gewoon al een bootloader op. Je kan direct gaan flashen met een sd kaart.
Ik vind de kwaliteit van de Creality bordjes wat laag, ik zou een SKR Mini aanraden.
En dan dit bordje?
https://www.amazon.de/PoP...ed-Creality/dp/B0888CYPWZ

Maar moet daar dan ook een nieuw display bij?

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 09-09-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:42:
[...]

En dan dit bordje?

Het is alleen het moederbord, het huidige scherm kan je gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Dutchone schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:36:
[...]

Gaat dit niet om het verschil tussen de SKR E3 mini en de SKR E3 Mini dip (waar je zelf drivers in moet steken)
Dat kon ik even niet ophalen uit de post.

Mijn insteek was de 1.4 als bundel met steppers, ik zie geen enkele reden om een E3 te gebruiken behalve het formaat. :P

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx mensen, ik ben er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Succes en we zijn benieuwd of het is gelukt :)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mistacal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:55:
[...]

Succes en we zijn benieuwd of het is gelukt :)
Oh, maar ik zal nog wel terug komen. ding staat nu door een grote verbouwing al even stil maar gaat strax weer op gang komen.

Ok, iig al een visule guide gevonden ; YouTube: Guide of replacing the motherboard of ender3 with BTT SKR MINI E3 V2...

[ Voor 32% gewijzigd door maartend op 09-09-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:13
Mavamaarten schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:31:
[...]

Ik heb zelf een "ouderwetse" Ender 3 met nu een SKR mini e3.
Of het nut heeft, hangt een beetje af van wat jij zoekt. Als je gewoon wil printen met een printer die zijn werk goed doet, en je printer doet dat nu, dan heeft het voor jou geen enkel nut. Zeker niet als jij aangeeft het niet aan te durven om software te flashen en met pinnen te gaan werken.

De voordelen van een nieuw moederbord zijn voornamelijk de stillere stepper drivers. Mij stoorde het niet, maar het is wel een pak aangenamer, dat kan je niet ontkennen. Voor de rest zal Marlin wel meer ruimte hebben om alle features in de firmware te hebben (normaal strip je Marlin nogal stevig van features, anders past het niet), en je hebt iets meer rekenkracht waardoor ellipses in je gcode enzo vloeiender zullen zijn. Maar dat was voor mij geen argument want ik gebruik Klipper.
Klipper ziet er interessant uit :)
Kun je eenvoudig weer terug van klipper firmware naar b.v. marlin?

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Mozart schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:01:
[...]

Ja hoor, gewoon weer Marlin flashen met VScode

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
chriistiix schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:50:
[...]

Het is alleen het moederbord, het huidige scherm kan je gewoon blijven gebruiken.
Vraagje, ik heb dan wel deze kabel nodig?
https://www.aliexpress.com/item/1005001325516605.html
(sorry, ben hardware matig echt slecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:23:
[...]

Volgens mij heb je die niet nodig, en kan je gewoon de kabel gebruiken die er nu ook in zit. Dit is tenminste voor de 1.4 zo en weet het niet helemaal zeker voor de mini maar kan er zo snel ook niets over vinden dat je dit nodig hebt.

Meestal kijk voor de moederbordjes op aliexpress en dan bij de juiste verkopende partij, de productomschrijving is vaak vrij uitgebreid en worden pakketen aangeboden. Hieruit kan je meestal wel ophalen of je iets extra's nog hebt of niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 11:35 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
[...]

Weet dat ook niet exact, maar gebaseerd op je link gebruikt cr10 2 exp poorten, terwijl Ender 3 er gewoon 1 gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mozart schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:01:
[...]
Gewoon een kwestie van je oude firmware terugzetten. Het grootste voordeel aan klipper vind ik de betere movement (de printer "twijfelt" zo niet bij moeilijke stukken gcode) en het feit dat je niet opnieuw moet flashen bij het aanpassen van zaken die je normaal gezien in firmware zou moeten aanpassen. Alles zit netjes in een config file die je vrij simpel kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
[...]

Nee heb je niet nodig, zie ook mijnexit in mijn vorige post.

Hieronder de link en in de omschrijving staat inderdaad dat dit enkel voor de CR-10 nodig is

https://nl.aliexpress.com...8148356.28.5cbc68e5mdrGPu

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Mavamaarten schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:39:
[...]

Gewoon een kwestie van je oude firmware terugzetten. Het grootste voordeel aan klipper vind ik de betere movement (de printer "twijfelt" zo niet bij moeilijke stukken gcode) en het feit dat je niet opnieuw moet flashen bij het aanpassen van zaken die je normaal gezien in firmware zou moeten aanpassen. Alles zit netjes in een config file die je vrij simpel kan aanpassen.
En niet te vergeten de enorme snelheidswinst die je kan halen, je print zo easy op 150mm/s

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Chips nu wil ik Klipper gaan installeren :') Ellendig toch dat ik moet werken tussen het spelen met de 3D printer door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:42:
[...]

En dan dit bordje?

Alle skr Mini werken met de standaard Ender 3 scherm.
Ik zelf heb op mij Ender 3 v2 een SKR Mini E3 v2 geïnstalleerd wel met de CR10 display.
De Ender 3 v2 display werkt (nog) er niet op. De standaard board heeft een TMC2208 en de SKR een TMC2209 driver de verschil hoor je wel aan de steppen motoren.

Ik zal toch kijken om de board te bestellen via AliExpress. Bijvoorbeeld deze https://m.nl.aliexpress.c...ductlist.0.6f7c5b39qtIQ3w kan je kiezen dat deze wordt verzonden uit Tsjechië zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok ik heb een probleem....
Op geen enkele manier wil mijn printer opstarten lijkt het....
Ik probeerde de firmware te lashen via een octprint plugin maar dit lukte niet, uiteindelijk blijk thet dat het SKR mini bord niet wordt ondersteund...
Vandaar dat ik de sd kaart eruit heb gehaald en daar de file op heb gezet en hem een power cycle gaf.
Nu blijft mijn display aan gaan maar verder doet hij niets.
Het is alsof hij ergens op wacht maar gaat niet verder.
ook andere SD kaart geprobeerd maar hij doet niets, ook niet via octoprint
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Evertt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:14:
[...]
Ik zal toch kijken om de board te bestellen via AliExpress. Bijvoorbeeld deze https://m.nl.aliexpress.c...ductlist.0.6f7c5b39qtIQ3w kan je kiezen dat deze wordt verzonden uit Tsjechië zonder extra kosten.
zat al in mijn kar. Amazon was idd even ter voorbeeld. Maar is niet helemaal zonder kosten hoor. Uit China kost het 30 euro (met gevaar invoer) Tjechie kost 36. Maar idd al besteld. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik heb toen ook uit China besteld, kwam toen binnen een week via Engeland binnen. Zonder toeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
maartend schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:31:
[...]

zat al in mijn kar. Amazon was idd even ter voorbeeld. Maar is niet helemaal zonder kosten hoor. Uit China kost het 30 euro (met gevaar invoer) Tjechie kost 36. Maar idd al besteld. Toch bedankt
Hij bedoelt geen risico op extra kosten, die 30 eur uit China kan nog een stuk duurder worden.
In iedere geval goedkoper dan op Amazon en snelle shipping vanuit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:30:
Ok ik heb een probleem....
Op geen enkele manier wil mijn printer opstarten lijkt het....
Ik probeerde de firmware te lashen via een octprint plugin maar dit lukte niet, uiteindelijk blijk thet dat het SKR mini bord niet wordt ondersteund...
Vandaar dat ik de sd kaart eruit heb gehaald en daar de file op heb gezet en hem een power cycle gaf.
Nu blijft mijn display aan gaan maar verder doet hij niets.
Het is alsof hij ergens op wacht maar gaat niet verder.
ook andere SD kaart geprobeerd maar hij doet niets, ook niet via octoprint
Iemand enig idee?
Rechtstreek met Vscode ook niet?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet ik nog checken maar uberhaubt gaat m'n USB niet meer aan van m'n bord merk ik...
Volgens mij zit het in de flash zelf.
Aan het eind van de flash geeft hij een commando dat hij uit de flashmodus gaat en die heeft hij niet gekregen gok ik.
Heb ik ergens via via gelezen dat die flasher dat doet... Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:44:
Moet ik nog checken maar uberhaubt gaat m'n USB niet meer aan van m'n bord merk ik...
Volgens mij zit het in de flash zelf.
Aan het eind van de flash geeft hij een commando dat hij uit de flashmodus gaat en die heeft hij niet gekregen gok ik.
Heb ik ergens via via gelezen dat die flasher dat doet... Vandaar
Wat flash je, custom Marlin? 100% zeker dat je build daar goed is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja marlin 2.0.6 geloof ik. Eerder gedaan en nu wat kleine aanpassingen.... Verder niets geks.
Build was goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:47:
Ja marlin 2.0.6 geloof ik. Eerder gedaan en nu wat kleine aanpassingen.... Verder niets geks.
Build was goed
En wat als je je oude build flashed zonder die aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Verder geen connectiviteit met de printer? Zoals pronter/cura etc? Merkte dat ik wel eens connectivdteitsproblemen kreeg als een andere programma ook probeerde te verbinden

Dit is dus wel met VScode en niet met Octo

[ Voor 11% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 12:49 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij flashed uberhaubt niet meer lijkt het... Dat is het punt.
Scherm blijft blauw met of zonder sd of octopi kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:49:
Hij flashed uberhaubt niet meer lijkt het... Dat is het punt.
Scherm blijft blauw met of zonder sd of octopi kabel...
Maar heb je al is geprobeerd om je oude f/w weer te flashen?
Wellicht is er wat mis met je nieuwe build die er nu op staat en niet correct op kan starten.
Bedoel, dan kan je volledig uitsluiten of het je f/w is, aangezien je daar aanpassingen in hebt gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Christoxz op 09-09-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
https://amp.reddit.com/r/...Vaw2CyT45ZCBdFw0gmTgtltKJ

Hier iets aan?

Oftewel BLtouch foutje in de firmware of een kapotte kabel.. verder heb ik geen enkel idee wat dit zou kunnen zijn

[ Voor 25% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 12:56 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het idee dat ik mijn bootloader heb verkloot.
ik begrijp dat de skr bordjes een commando nodig hebben om in de modus te gaan die de bootloader de firmware laat schrijven en er weer een sluitcommando word gegeven als hij klaar is.
Dat laatste is bij mij dus niet gebeurd lijkt het...
Het is een beetje hetzelfde als halverwege een flash je printer uitzetten..
Volgens mij is dat gebeurd maar wat ik eraan kan doen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:06:
Ik heb het idee dat ik mijn bootloader heb verkloot.
ik begrijp dat de skr bordjes een commando nodig hebben om in de modus te gaan die de bootloader de firmware laat schrijven en er weer een sluitcommando word gegeven als hij klaar is.
Dat laatste is bij mij dus niet gebeurd lijkt het...
Het is een beetje hetzelfde als halverwege een flash je printer uitzetten..
Volgens mij is dat gebeurd maar wat ik eraan kan doen....?
Dan zou hier de oplossing moeten staan zo ver ik kan zien aan de hand van jou reactie

https://github.com/bigtre...-SKR-E3-DIP-V1.0/issues/2

Tevens hier nog een optionele oplossing

https://www.reddit.com/r/...e_skr_mini_e3_bootloader/

edit: Meeste kopen dus gewoon een nieuw bordje 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 13:12 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serieus...
Dus in een octoprint plugin 1 vinkje verkeerd zetten en er kan een ander bord in?
goeie actie...
lijkt er wel op inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:18:
Serieus...
Dus in een octoprint plugin 1 vinkje verkeerd zetten en er kan een ander bord in?
goeie actie...
lijkt er wel op inderdaad...
Nou ik denk dat de meeste tegen hetzelfde aanlopen als dat jij doet en er gewoon niet bekend is wat het probleem en de oplossing is.

Het verhaal van de bootloeder opnieuw flashen lijkt me nog wel het proberen waard. Tevens de SD kaart in je PC formatteren en daar het originele firmware bestand opzetten ook.

I formatted the SD card in my PC, then copied the files to it fresh and it will flash successfully. However it does occasionally not rename to .cur

Overigens wel een goede reden om klipper te gebruiken, dan heb je dat gezeur niet

[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 09-09-2020 13:23 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bootloader flashen heb je een kabel nodig die hetzelfde lijkt te kosten als een nieuw bord...
sd zal ik nog even proberen maar in de tussentijd heb ik mijn platform IO geupgrade en vervolgens gaat daar ook het e.e.a. mis...
topdag dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
DRuw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:23:
bootloader flashen heb je een kabel nodig die hetzelfde lijkt te kosten als een nieuw bord...
sd zal ik nog even proberen maar in de tussentijd heb ik mijn platform IO geupgrade en vervolgens gaat daar ook het e.e.a. mis...
topdag dit..
Gebruik je originele Marlin of vanuit de fork van BTT? Dat wil ook nog wel eens wat uitmaken heb ik gemerkt afgelopen week.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij is dit een BTT forkje
en de nieuwe platform IO wil niet flashen blijkbaar omdat er een andere stm versie op staat... man van de regen in de drup dit:(

[ Voor 66% gewijzigd door DRuw op 09-09-2020 13:36 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie