Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22
chriistiix schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Ik zou je hotend weer openmaken en controleren wat er rookte. Dat zal je al een stap verder helpen wat de schade is. Wellicht omhulsing gesmolten en nu kortsluiting?
Heb alleen schoon gemaakt. Geen kabel los gemaakt.
Op de temperatuur connector staat 3,3 volt dat lijkt mij in orde. En als ik daar een weerstand tussen zet geeft hij de temperatuur aan.
En wordt de nozzel warm dus dat probleem is het niet.

Het is de temperatuur voeler gaat de printer naar de hoofdmenu als deze geen signaal krijgt.

Of een nieuwe voeler of een nieuwe hotend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

4x achter elkaar een calibration cube (https://www.thingiverse.com/thing:1278865) geprint, 4x een ander resultaat. Onder andere onderstaande afwijkingen in verschillende prints:
  • Warping hoekje 2 + Warping midden van kant X
  • Skirt die niet goed hecht + warping hoekje 1 en 3
  • Warping volledige zijde X + hoekje 1.
Merkwaardig, als je het mij vraagt. Ik zou wat consistentere resultaten verwachten wanneer ik prints vrijwel direct na elkaar start onder dezelfde omstandigheden met de enige actie tussendoor het verwijderen van de print. Zou dat niet logischer zijn?

Ender 3 Pro op een Creality Glass bed.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 25-08-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
@JBS
Dan heb je iets niet goed, de printer print prima steeds hetzelfde.
Zoals je zelf al zegt zit het in je eerste laag.
Je kan last hebben van een of meer van de volgende oorzaken, maar het kan ook wat anders zijn:
- Vette vingers op je bed of smeer
- Extruder niet goed gekalibreerd
- Extruder slipt en op is stuk
- Extruder wieltje zit te strak of te lost op je filament
- Je print niet warm genoeg
- Je Z afstand is niet goed afgesteld
- Je filament is :r
- Een combo van alle bovengenoemde tegelijk :+

Misschien even fotootje posten dan zal er waarschijnlijk wel iemand reageren als ze je hele print hebben bekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@kmichael

Rol filament liep op z'n eind, heb die zojuist vervangen door een nieuwe rol. Mogelijk te lang onbeschermd op de printer gezeten. Resultaten lijken nu al een stuk beter. Zowel de eerste laag als verderop in de print.

Wat ik wel opmerkte bij het vervangen van het filament: De tandjes zijn zicht- en voelbaar in het PLA. Dat is sowieso een punt van aandacht. Betreft de rode metalen extruder.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 25-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

JBS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:34:
@kmichael

Rol filament liep op z'n eind, heb die zojuist vervangen door een nieuwe rol. Mogelijk te lang onbeschermd op de printer gezeten. Resultaten lijken nu al een stuk beter. Zowel de eerste laag als verderop in de print.

Wat ik wel opmerkte bij het vervangen van het filament: De tandjes zijn zicht- en voelbaar in het PLA. Dat is sowieso een punt van aandacht. Betreft de rode metalen extruder.
Heb je het tandwiel dat bij de metalen extruder zat gebruikt, ik heb de originele weer terug gezet. Minder scherpe tanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

mutsje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Heb je het tandwiel dat bij de metalen extruder zat gebruikt, ik heb de originele weer terug gezet. Minder scherpe tanden.
Heb inderdaad het tandwiel dat bij de metal extruder geleverd werd in gebruik. De stock terugzetten klinkt als een goede workaround. Aangezien 't PLA toch verwarmd wordt, is het overigens mogelijk niet per se een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

JBS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:18:
[...]
Heb inderdaad het tandwiel dat bij de metal extruder geleverd werd in gebruik. De stock terugzetten klinkt als een goede workaround. Aangezien 't PLA toch verwarmd wordt, is het overigens mogelijk niet per se een probleem?
Ik heb op advies van hier ook dat ringetje in het koude gedeelte van de hotend geplaatst. YouTube: Simple HOTEND FIX for Creality Ender 3, CR-10

Na mijn houten met lagers filament houder toch maar het 3d design geprint van thingverse, ruwe versie op normal print. Iets te ruw dus moest flink schuren. Lagers zaten niet naar mijn smaak en met schroevendraaier wou ik ze iets van de plaat duwen... krak.. dus gewoon het ontwerp van me houten ding overgezet op de plastic variant :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVbczn4cE9MMir2adzOlHCQO0XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gYCaPRg9mA78pBwfqZKKwYo.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de bijgwerkte variant, lang lever grote kolomboormachine en een klus schuur :+
Enige wat ik nog moet aanpassen is grote waaiers aan de zijkant zodat de spoel niet tussen lager en plastic kan lopen... word vervolgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRYF8sruUoxWviDXZ3uyPCShpnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHiYciyMeqQabX4DI1w6Zubc.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met de rol zwart bezig die op 60 graden 4 uur in de oven had gelegen. Achteraf te heet, maar ziet er positief uit. De mini baby yoda is goed op weg zeg maar.

Woei, baby yoda is geslaagd, morgen naar werk toe dus even geen print overdag :+

[ Voor 61% gewijzigd door mutsje op 25-08-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Heb 100K Thermistor NTC 3950 besteld komt morgen hopelijk binnen.
Denk dat temperatuur te hoog is geworden en zo kapot is gegaan. Gelukkig geen verder schade.

@mutsje ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36

mulder

ik spuug op het trottoir

Nou deze is mij op het lijf geschreven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpgl7jRj3SO4W8h8TE-2-PNHJZU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4h7o5ZWgMne4JLRYfxVPpuOa.jpg?f=fotoalbum_medium

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mulder schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:55:
Nou deze is mij op het lijf geschreven:
[Afbeelding]
Dure hobby;)
Ik heb bijna m'n lack enclosure af. Morgen komen m'n magneetjes om de deuren dicht te houden.
Nu verzinnen hoe ik m'n electronica in een losse behuizing bovenop de kast zet, achter de spoel filament. Voeding gaat waarschijnlijk eronder en onder het bureau waar hij op staat. Moet alleen de powerkabel verlengen daarvoor.
Overige kabels zouden het moeten redden denk ik...
Hopelijk kan het display aan de voorkant erboven, dat zou het mooist zijn:)
Morgen maar weer verder...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Kijk uit naar het eindresultaat. Volgens vast foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt goed. Ik zit alleen te twijfelen wat ik eronder doe als basisplaat. Ik kan de plaat van een andere lack kast gebruiken net als de top maar die is hol en vermoed dat dat niet positief werkt voor het geluid. Een witte plaat van een oud bureau kan ook... Die is dunner en sterk en zou moeten werken maar staat minder mooi denk ik..
Morgen maar ff knoop doorhakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
DRuw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Dure hobby;)
Ik heb bijna m'n lack enclosure af. Morgen komen m'n magneetjes om de deuren dicht te houden.
Nu verzinnen hoe ik m'n electronica in een losse behuizing bovenop de kast zet, achter de spoel filament. Voeding gaat waarschijnlijk eronder en onder het bureau waar hij op staat. Moet alleen de powerkabel verlengen daarvoor.
Overige kabels zouden het moeten redden denk ik...
Hopelijk kan het display aan de voorkant erboven, dat zou het mooist zijn:)
Morgen maar weer verder...
Ben benieuwd naar de eindresultaat.
Zal wel rekening houden met eventuele lucht verplaatsing. Ik ben ook van plan om in een kast te plaatsen.

Alleen wil ik eerst dat eerst de printer goed ken en eventueel fouten er niet meer zijn.
Ben niet zo fan van de lack tafel ik vindt deze beter.
YouTube: How to build a 3D Printer Enclosure out of IKEA furniture!

[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 25-08-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luchtverplaatsing? 100% luchtdicht is hij niet hoor en hoeft ook niet maar hij sluit strak op elkaar aan moet ik zeggen.
Ik ga wel de 2e lack tafel eronder doen. De rest van de voorbeelden doen het ook zie ik op een paar na dus dan zal het wel meevallen.
En anders vervang ik hem weer. Voor die 6 euro...
@Evertt vond die ook wel mooi idd maar die kast is niet meer te krijgen en wilde 2 deurtjes aan de voorkant:)
Ik heb meerdere ontwerpen samengevoegd en nog wat aanpassingen gemaakt:
https://www.thingiverse.com/thing:4564458
Het is nog een work in progress maar ik heb net de deurtjes erin gehangen en de deurgreepjes erop gedaan met stopper.
Filament doorvoer zit er ook in en morgen de onderplaat dus en de magneetjes. In principe is hij dan af:)
Voor het mooie had ik achteraf gezien eigenlijk zwart doorlatend plexiglas moeten nemen voor de zij en achterkant:)
Oja, m'n 24v ledstrip moet ik ook nog uit het frame halen en in de kast plakken.
Aardig projectje zo alles bij elkaar:)

[ Voor 53% gewijzigd door DRuw op 25-08-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:07:
Luchtverplaatsing? 100% luchtdicht is hij niet hoor en hoeft ook niet maar hij sluit strak op elkaar aan moet ik zeggen.
Ik ga wel de 2e lack tafel eronder doen. De rest van de voorbeelden doen het ook zie ik op een paar na dus dan zal het wel meevallen.
En anders vervang ik hem weer. Voor die 6 euro...
@Evertt vond die ook wel mooi idd maar die kast is niet meer te krijgen en wilde 2 deurtjes aan de voorkant:)
Ik heb meerdere ontwerpen samengevoegd en nog wat aanpassingen gemaakt:
https://www.thingiverse.com/thing:4564458
Het is nog een work in progress maar ik heb net de deurtjes erin gehangen en de deurgreepjes erop gedaan met stopper.
Filament doorvoer zit er ook in en morgen de onderplaat dus en de magneetjes. In principe is hij dan af:)
Voor het mooie had ik achteraf gezien eigenlijk zwart doorlatend plexiglas moeten nemen voor de zij en achterkant:)
Oja, m'n 24v ledstrip moet ik ook nog uit het frame halen en in de kast plakken.
Aardig projectje zo alles bij elkaar:)
Complete walkthrough met bouwplan zou mooi nieuw topic zijn. Denk dat mijn CR-20 ook wel in zo'n kast past. Niet dat de vrouw daar blij mee gaat zijn trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Zo gister de eerste prints gemaakt met de ender 3 v2, en het viel niet tegen.

kubusje geprint (met kleine olifant voet)
daarna even een raspberry pi cam mount,
en daarna een onderkant van de PI3 case. daar ging het fout. 1 plakkaat plastic :P
hoe dit komt moet ik nog uitzoeken.

ik heb al wel sterkere veren besteld en een bltouch om het wat makkelijker te maken.

ik heb de marlin 2.0.6 geflashed wat het goed lijkt te doen. alleen als ik via het screen instel dat ik hem vrij wil bewegen zie ik op het schermpje niet dat ik dit optie heb gekozen, en het bewegen van de motors lijkt niet heel anders dan dat ik het niet via het menu aangeef..

en zo blijf je lekker bezig.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mooie samenvatting om een goede eerste layer te krijgen. Handig voor de Tweakers die net hun nieuwe aanwinst binnen hebben of krijgen.

YouTube: Bed levelling for beginners to achieve a perfect first layer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

mutsje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Na mijn houten met lagers filament houder toch maar het 3d design geprint van thingverse, ruwe versie op normal print. Iets te ruw dus moest flink schuren. Lagers zaten niet naar mijn smaak en met schroevendraaier wou ik ze iets van de plaat duwen... krak.. dus gewoon het ontwerp van me houten ding overgezet op de plastic variant :+
Wacht, sommige mensen willen dit design voor hun filament rollen?!

Persoonlijk vind ik het altijd gedoe om de rollen er goed om te zetten. Artillery X1 komt met zo'n setup boven op de printer.

Maar het probleem met zo'n houder in PLA, is dat na een tijdje door frictie de schroefdraad soepeler gaat lopen. en dan krijg je het probleem dat je bij lange prints op smallere spoelen dan de max die je hebt gebruikt (dus zeg maar het afgesleten schroefdraad gedeelte), de spoel bij schuin afwikkelen de klem breder gaat drukken. Om vervolgens van de lagers af te rollen.

Kan de foto even snel niet vinden, maar had 2 jaar geleden voor iemand zo'n vergelijkbaar model geprint, toen kreeg ik 4 maanden later een foto van een CR10 waar de rol er vandoor was gegaan. De print was overigens wel gelukt met minimale extrusie problemen, terwijl tegen het einde de filament spoel 6 meter van de printer vandaan lag, maar nog wel goed had afgewikkeld voor de laatste ~15% van de print.

Uiteindelijk ervoor gekozen om de filment rol met de schroefdraad op z'n max op geprinte rolletjes te zetten.

https://www.thingiverse.com/thing:3850399

Zo dus. Dan hoef je niet te verstellen, rolt even soepel als direct op de lager. (nou ja, het verschil doet er voor de extruder niet zo toe) En is de kans dat je rol zich los weet te werken bij lange prints weggenomen.

Maar zoals ik al aangaf, duurt wel even voordat het PLA glad wordt, dus je kunt het rustig een paar maanden gebruiken zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

MikeOO schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:02:
Mooie samenvatting om een goede eerste layer te krijgen. Handig voor de Tweakers die net hun nieuwe aanwinst binnen hebben of krijgen.

Wat ik alleen heel vaak mis hierin, is de basis hoogte van een bed. Nu is dat bij de Ender niet zo'n punt gezien hoe het bed opgehangen is, maar veel printers hebben ook een centrale bevestiging aan de Y-carriage.

Wat je dan krijgt, is de reactie van mensen dat ze op deze manier hun bed hebben afgesteld, en dat hun bed te krom is. Ze hebben een heuvel of een dal in het midden en de prints mislukken erdoor.

Wat je daar aan kan doen, is met hoekse maat of iets anders rechts, even kijken op welke hoogte één hoek goed recht te krijgen is met enkel het midden van je bed.

Vervolgens verwarm je je bed een beetje en check je het nogmaals. Schuif je nozzle naar het midden van je print oppervlakte, papiertje ertussen en duw je nozzle naar de positie waar je em ongeveer wilt hebben en verplaats je Z-stop zo dat hij op dat punt actueert!

Vervolgens beweeg je je nozzle naar de hoek die al recht was met dat punt en controleer je dit uitgangspunt. En draai je deze naar te laag.

Auto home -> terug naar de eerste positie die je net had gedaan. Vervolgens ga je aan de slag zoals in deze video.

Op het einde, controleer je wederom het midden, hoewel je ook simpelweg het patroon direct kan printen.

Door dit te doen kan je simpelweg veel "kromme bedden" fixen. Voor iedere build plate is er een hoogte op de veren waar het bed netjes recht is en geen kuil of berg vormt. Ook Enders hebben dit.

Als je Z stop te hoog zit, kan je vaak nog steeds prima levellen, maar krijg je een kuil in het midden. Daarnaast heb je onvoldoende spanning en kan je bij het lostrekken van prints je bed wat bewegen en dus je print afstand een beetje beïnvloeden.
Als je Z heel laag zit, crunch je je veren hard omlaag en kan je niet genoeg verstellen, of krijg je een hoger midden.

Heb zo m'n 3e Ender 3 op de kop getikt. De eigenaar kon maar niet van de kuil in het bed af komen en één hoek was totaal niet af te stellen. Dat laatste was waar, de hoek met de heater kabel was waarschijnlijk ooit heel hard scheef omlaag gedraaid.

20 min afstellen en één veer vervangen later was de Z stop positie goed, en 15 min later was het bed perfect recht. Bood de beste man aan de printer voor verkoopsprijs + €40 terug te nemen gezien na 1 uur afstellen alles perfect printte, maar hij was te kwaad en geloofde het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 14:17

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
het 32 bit mainboard is beschikbaar:
Aliexpress
Creality3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:36
MikeOO schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:02:

Bedankt, ik heb net de 3 pro besteld tijdens de actiedagen op AliExpress. Heb erg tegen het aanschaffen aangehikt omdat ik twijfelde of ik hem wel genoeg ga gebruiken. De eerste tijd zal dat wel goed komen met verschillende upgrades voor de printer zelf printen :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 18:41
Vraagje, ik print nu al een tijd goed met mijn ender 5, maar ik dacht laat ik eSun pla+ wit eens proberen(dacht beter merk).

Maar ik heb nu al 3 print verknalt doordat de boel vast is komen zitten.
Heb je ook garantie met dit spul ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSTn-QGuf2PNmf9TEvVqEZrZ4N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4b3i19zUKqihBuilLuLKgHL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

sow die spoel is wel erg verkeerd opgerold zo te zien. Heel stuk afrollen en kijken of je nog meer tegenkomt , dan contact met leverancier opnemen lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmichael
Of over rollen naar een andere spoel en een mail sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Laatst online: 07-10 18:41
mutsje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:58:
sow die spoel is wel erg verkeerd opgerold zo te zien. Heel stuk afrollen en kijken of je nog meer tegenkomt , dan contact met leverancier opnemen lijkt me?
Dat zal ik zo maar even doen. Want met deze rol printen lukt toch niet.
kmichael schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:25:
Of over rollen naar een andere spoel en een mail sturen...
Ga ik zeker doen.

Ik dacht maar even vragen, wie weet was dit meer een pech gehad dingetje.

Ik heb de winkel waar ik 't vandaan heb gehaald gemailed. We zullen zien.

Dank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ik heb het een keer gehad toen ik tussendoor wisselde en hij terugschoot.
toen is hij 1x ergens onderlangs gegaan en daar ging een paar meter doorheen voordat hij daarop vastliep ongeveer gelijk aan die van jou.
Was van creality zelf overigens.

Nou mn enclosure was af.... tot ik de folie eraf deed en onhandige ikke een deurtje in mn hand had want de support brak.
Dit was een van de oude die ik had aangepast met een soldeerbout zodat ik niet opnieuw hoefde te printen.
Was niet mijn ontwerp (goede smoes) en die luiheid brak me nu op dus.
2 nieuwe extender opnieuw naar de printer straks.
Nouja, heeft die wat te doen:)
hier in ieder geval wat fotos hoe hij er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhjRvj3DnerIg38uRr0W-K60mFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxmZJRxAITTuu6Sh2u7a9xiP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DfXRACof_mKv2_Rbj0cUmz4VS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DiTHSWkiQaQRkEsgjD0vkVH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6rcyiEUq-qRBAU1vaOQuAEj6Fs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWEyNRuFQfJmv2hfc2cv0RoE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yujGjehIEgGkZe44ZLZNoXBspdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0guX1I0CsIMVW27ykM2JVoa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpv0nGbMXTbp3Uak3cRrgLw8eFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IH8GCjNHgRYGktVwQgkOLULf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T8KmYyOhf2Q0JpJ5ciCtpLlwug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDNGaDOCoheeCOadrklvncXa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2soUvNxXcy9wTJSFh517ErKy0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1I0o69OcTtoA48jCTOSNr1Q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMhhgRod8YHwir9mOo_Ojzn8x5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9j5fMH0OIgTePf8kxe1vjzJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3rvE5uZZgva16acc8RviOevqTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzkUUk2WtUe6THkLyZFJJ4uA.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit met nog wat fotos. Past er prima in. ondanks de verhoogde poten heb ik nog een gode 5cm over (en de poten gaan er onderuit.
als hij helemaal naar achter gaat red hij het precies en naar voren moet ik wel de pootjes van de klemmetjes afhalen anders doet hij de deur open als hij klaar is (wat ook wel geinis is eventueel:))
nu de nieuwe scharnieren printen en de electronica enclosure verzinnen voor achter de spool:)

[ Voor 51% gewijzigd door DRuw op 26-08-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:13:
ik heb het een keer gehad toen ik tussendoor wisselde en hij terugschoot.
toen is hij 1x ergens onderlangs gegaan en daar ging een paar meter doorheen voordat hij daarop vastliep ongeveer gelijk aan die van jou.
Was van creality zelf overigens.

Nou mn enclosure was af.... tot ik de folie eraf deed en onhandige ikke een deurtje in mn hand had want de support brak.
Dit was een van de oude die ik had aangepast met een soldeerbout zodat ik niet opnieuw hoefde te printen.
Was niet mijn ontwerp (goede smoes) en die luiheid brak me nu op dus.
2 nieuwe extender opnieuw naar de printer straks.
Nouja, heeft die wat te doen:)
hier in ieder geval wat fotos hoe hij er nu uitziet:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Edit met nog wat fotos. Past er prima in. ondanks de verhoogde poten heb ik nog een gode 5cm over (en de poten gaan er onderuit.
als hij helemaal naar achter gaat red hij het precies en naar voren moet ik wel de pootjes van de klemmetjes afhalen anders doet hij de deur open als hij klaar is (wat ook wel geinis is eventueel:))
nu de nieuwe scharnieren printen en de electronica enclosure verzinnen voor achter de spool:)
Mooi resultaat hoor. Misschien leuk om je post uit te breiden met je link naar thingiverse en welke extra hardware onderdelen je waar hebt gehaald. Dan heb je een leuke totaal post en kan ik heb wel opnemen om de Frontpage als idee voor andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mozart schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Bedankt, ik heb net de 3 pro besteld tijdens de actiedagen op AliExpress. Heb erg tegen het aanschaffen aangehikt omdat ik twijfelde of ik hem wel genoeg ga gebruiken. De eerste tijd zal dat wel goed komen met verschillende upgrades voor de printer zelf printen :)
Als je eenmaal je weg weet komen er genoeg dingen hoor. Ineens is er een drempel weg en ga je oplossingen voor dingen zoeken die nooit een probleem waren en nu ineens wel >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Mooi resultaat hoor. Misschien leuk om je post uit te breiden met je link naar thingiverse en welke extra hardware onderdelen je waar hebt gehaald. Dan heb je een leuke totaal post en kan ik heb wel opnemen om de Frontpage als idee voor andere.
Ja hoor, wordt aan gewerkt als hij af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok, was me net aan het verbazen hoeveel die ABL kon compenseren gezien mijn bed echt van -0.4 naar +0.4 ging en ik daar gewoon de extender mee heb geprint.
Dat hield nu dus op als ik er 3 tegelijk print voor een sessie van 16 uur...
bodemlaag blijft gewoon aan de voorkant niet plakken.
Nu even mijn glasplaat erop want die is strak en die ben ik nu level aan het krijgen met de ABL visualiser.
Kan dan de GFK er weer op doen om te zien hoe level die zelf is maar dat vind ik wel het nadeel van die GFK plaat.... mijn is 1 en 1.5mm dik maar krijg ze niet lekker recht nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 10:56
Bij mijn Ender 3 v2 zit een schroef vast dat het het metaale plaatje vasthoud waarop het moederbord ventilator zit.
Nu heb ik tijdens het toevoegen van een BLTouch het vaste deel wat te hard gebogen omdat ik er anders niet aankon.
Iemand een idee of dit los te vinden is of er een print voor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmichael
Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Flufsor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:20:
Bij mijn Ender 3 v2 zit een schroef vast dat het het metaale plaatje vasthoud waarop het moederbord ventilator zit.
Nu heb ik tijdens het toevoegen van een BLTouch het vaste deel wat te hard gebogen omdat ik er anders niet aankon.
Iemand een idee of dit los te vinden is of er een print voor is?
https://www.thingiverse.com/thing:4546724 bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He verdomme... is mn filament houden omgedonderd/uit elkaar gevallen tijdens het printen...
ja dan komt er geen filament meer naar beneden en wordt het een puinhoop.
och, was pas 3 uur bezig:(
mooi tijd om eerst dat bed beter te regelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UP_6bBK2hMNCe7T7UioBmdoMWaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1BXx6qGWhVAnBhz7f6Ig1mz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door DRuw op 26-08-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
Dat is bijna juist enkel is deze voor de voeding ik heb eentje voor het "moederbord" nodig.
Toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Flufsor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:52:
[...]

Dat is bijna juist enkel is deze voor de voeding ik heb eentje voor het "moederbord" nodig.
Toch bedankt
Heb je misschien foto?

Edit: denk dat je deze bedoeld.
https://www.thingiverse.com/thing:4549738

[ Voor 13% gewijzigd door Evertt op 26-08-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
Ja had hem juist ook gevonden.
Moest even wachten voor een foto doordat er een print bezig is,
niet echt de moment om hem rond te draaien voor een foto.

Heb deze ook gevonden:
https://www.thingiverse.com/thing:3593186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vrijwel altijd als je zo'n kruising hebt in een spoel, is een uiteinde een keer los gelaten.

Het is tijdens de productie, het opwinden van zo'n spoel vanuit de plastic extruder onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen.

Als je een nieuwe rol uit de verpakking haalt, controleer dan altijd voordat je het vacuum verbreekt of het stukje filament dat gefixeert is ook werkelijk vast zit. Als het afgebroken is - direct terugsturen.

Het moment dat er een moment geen spanning op het uiteinde staat en het vrij kan bewegen, kan zo'n cross-over erin schieten.

Heb ik denk ik zo'n 4 maal gehad in de afgelopen jaren. Was ALTIJD mijn eigen schuld. Bij de productie en het sealen van de rollen van een heel aantal fabrikanten komen geen mensen te pas. Als je ziet dat het uiteinde los is terwijl de rol nog vacuum verpakt zit krijg je waarschijnlijk zonder meer een nieuwe, daarna? Waarschijnlijk nooit.

Het kan natuurlijk zijn dat bij de productie deze rol los geschoten is en iemand het uiteinde terug heeft gestoken en hop, in de sealer... (een naai actie, maar ok)

Ben erg benieuwd wat voor reactie je gaat krijgen van de fabrikant. Bij Trideus groep, Prusa, Matterhackers en ColorFabb krijg je in ieder geval en reactie zoals hierboven...

Is voor mij persoonlijk de #1 reden waarom ik van filament run-out detectors houd: Je filment blijft altijd ergens in steken en kan nooit vrij twisten op de rol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:40:
Is voor mij persoonlijk de #1 reden waarom ik van filament run-out detectors houd: Je filment blijft altijd ergens in steken en kan nooit vrij twisten op de rol!
Die moet je even uitleggen... een runout detector helpt niet als hij op de rol in de knoop zit... alleen als je meer aan het printen bent dan dat er op je rol zit..
Of heb jij er een weten te maken die daadwerkelijk doorvoer registreert?

Ik krijg nu mn prints niet meer geplakt verdomme. GFK plaat, dreft erover, licht opgeschuurd bleh.
Mn bed is niet lekker level (ja weet ik, is de basis) maar hij zou door de ABL hem alsnog wel moeten kunnen corrigeren zou je zeggen... wat me sowieso opviel is dat mijn brim vaak niet lekker aan elkaar zit en dat het op bepaalde delen losse lijnen zijn. Ik kan nergens zien dat je van de brim aparte instellingen hebt qua flow of dergelijke. mijn basislaag van mijn print zit wel altijd prima dicht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

DRuw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Die moet je even uitleggen... een runout detector helpt niet als hij op de rol in de knoop zit... alleen als je meer aan het printen bent dan dat er op je rol zit..
Helpt met ervoor zorgen dat je rol niet in de knoop komt. Je kan het uiteinde immers niet los laten, hij blijft altijd in de runout detector steken. Dus als je em bruut los moet trekken uit de heatbreak, kan het niet los schieten en zichzelf in de knoop werken, het uiteinde blijft altijd vast zitten!

De verdere runout functionaliteit, meh, boeiend... Je moet er toch altijd op blijven letten op dat moment... Als je niet snel genoeg reageert, en je bed koelt af wegens time-out, dan komt je print toch al los en kan je het weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 00:28
[...]

Naar mijn weten is het ook niet een bestaande optie in marlin om filament doorvoer te meten, zou wel een handig idee zijn.

Uit ervaring weet ik dat industriële borduurmachines vaak wel een doorvoer en spannings-sensor hebben om draadbreuk of knopen op te merken, waarom ditzelfde niet ook voor je filament?
[...]

Ik krijg nu mn prints niet meer geplakt verdomme. GFK plaat, dreft erover, licht opgeschuurd bleh.
Mn bed is niet lekker level (ja weet ik, is de basis) maar hij zou door de ABL hem alsnog wel moeten kunnen corrigeren zou je zeggen... wat me sowieso opviel is dat mijn brim vaak niet lekker aan elkaar zit en dat het op bepaalde delen losse lijnen zijn. Ik kan nergens zien dat je van de brim aparte instellingen hebt qua flow of dergelijke. mijn basislaag van mijn print zit wel altijd prima dicht...?
Wat jij omschrijft heb ik ook gehad toen ik dacht dat niet helemaal 100% level wel oké was, niet dus :F .

Ik level mijn bed op het oog(voelmaat) en print daarna een aantal vierkante lijnen van 1 a 2 lagen, check of hij goed blijft plakken door mijn nagel er langs te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door wally1987 op 26-08-2020 22:41 . Reden: Kleine edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wally1987 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Naar mijn weten is het ook niet een bestaande optie in marlin om filament doorvoer te meten, zou wel een handig idee zijn.

Uit ervaring weet ik dat industriële borduurmachines vaak wel een doorvoer en spannings-sensor hebben om draadbreuk of knopen op te merken, waarom ditzelfde niet ook voor je filament?

[...]

Wat jij omschrijft heb ik ook gehad toen ik dacht dat niet helemaal 100% level wel oké was, niet dus :F .

Ik level mijn bed op het oog(voelmaat) en print daarna een aantal vierkante lijnen van 1 a 2 lagen, check of hij goed blijft plakken door mijn nagel er langs te halen.
Ja mn bed is te warped, ik heb hem weer stil moeten zetten omdat 1 van de 3 items los liet bij laag 1...
eerst maar die GFK plaat op een spiegel plakken binnenkort.
over die sensor: je hebt spool holders die zowel je filament meten als met een wieltje tegen je spool aanzitten. als je spool dus wordt weggetrokken doordat hij verstrikt zit activeer je de runout sensor.
Handig ding maar al printend kun je dus geen spoel meer vervangen als je dat wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
.

[ Voor 113% gewijzigd door Evertt op 27-08-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Evertt schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:11:
https://www.facebook.com/.../videos/3794525030576471/
Kwam deze video tegen van de CR6. Best gevaarlijk zoiets met brand gevaar.
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Dit gebeurt doorgaans doordat de eigenaar de bijlage alleen heeft gedeeld met een kleine groep mensen, de eigenaar heeft gewijzigd wie de bijlage kan zien of omdat de bijlage is verwijderd.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 15:22
@druw en eigenlijk iedereen: deze werkt echt super. Voor mijn direct drive heb ik de rol houder helemaal boven op het frame gezet. Ik heb verder geen geleiding. Een paar kg filament met deze houder geprint en nog nooit problemen gehad. Je heb wel 2 608zz bearings nodig.
https://www.thingiverse.com/thing:3020026

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 00:28
DRuw schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Ja mn bed is te warped, ik heb hem weer stil moeten zetten omdat 1 van de 3 items los liet bij laag 1...
eerst maar die GFK plaat op een spiegel plakken binnenkort.
over die sensor: je hebt spool holders die zowel je filament meten als met een wieltje tegen je spool aanzitten. als je spool dus wordt weggetrokken doordat hij verstrikt zit activeer je de runout sensor.
Handig ding maar al printend kun je dus geen spoel meer vervangen als je dat wilt :+
Heb een specifieke warp links onder het midden van mijn bed, als of er iets op de plaat is gevallen in de fabriek. Prints zitten perfect vast maar op die plek laten kleinere prints los, had al een vervangend bed gekregen maar je kan het wel raden... warped.

Zat wat betreft de sensor voor filament al te denken aan een roterende encoder te denken, had het geen wat jij omschrijft ook al eens gezien maar kwam precies op hetzelfde probleem met rollen wisselen.
wally1987 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:09:
[...]

Heb een specifieke warp links onder het midden van mijn bed, als of er iets op de plaat is gevallen in de fabriek. Prints zitten perfect vast maar op die plek laten kleinere prints los, had al een vervangend bed gekregen maar je kan het wel raden... warped.

Zat wat betreft de sensor voor filament al te denken aan een roterende encoder te denken, had het geen wat jij omschrijft ook al eens gezien maar kwam precies op hetzelfde probleem met rollen wisselen.
Ook dat kun je oplossen door de sensoren te laten acteren met een hoog signaal en een override schakelaartje te maken voor als je een rol moet wisselen. Maargoed zoals James May al eens zei: "it's a solution for a problem that should have never existed in the first place"

• Evertt
Gisteren de temperatuur voeler vervangen. De temperatuur is nu wat constant.
Heb net een reliasblok besteld om de printer uit te kunnen zetten na de prints. En een noodstop.
Geef toch een veilige gevoel als er wat gebeurt kan ik de printer zo uit zetten.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

savale schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 01:02:
@druw en eigenlijk iedereen: deze werkt echt super. Voor mijn direct drive heb ik de rol houder helemaal boven op het frame gezet. Ik heb verder geen geleiding. Een paar kg filament met deze houder geprint en nog nooit problemen gehad. Je heb wel 2 608zz bearings nodig.
https://www.thingiverse.com/thing:3020026
Dat zijn toch rollerskate lagers? Ik hou het voorlopig bij de opstelling die ik nu heb :) werkt goed en ik beweeg die schroef toch amper om het verschil van 2mm in breedte bij de rollen op te vangen.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ben de boel aan het calibreren en denk dat ik toch nog esteps moet aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m49Z6pFvrv0Vf_Ny9AKLLui4ndo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuqKRg8VtpOhSqlhsSLuJnYd.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je flow...
nog niet gedaan begrijp ik? dan sowieso eerst doen....

@mutsje ik had die rollers geprint die bijna iedereen lijk te hebben maar naar verloop van tijd zijn ze uit elkaar gegaan en viel de rol om en is daardoor vastgelopen.... nu met plakband bij elkaar en gebeurt even niets meer mee maar moet het wel veranderen natuurlijk.
Eerst mn bed fixen...

[ Voor 68% gewijzigd door DRuw op 27-08-2020 13:00 ]

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Flow wel test cube van Teching tech gedaan leek goed. Nog maar wat tweaken dan.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:32
mulder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:55:
[Afbeelding]
Ik zou je flow doen, esteps is per filament PETG,PLA of zelfs kleur verschillend en daarvoor heb je juist de flow.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:21
mulder schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:55:
[Afbeelding]
Of je flow?

edit: sorry, ik was te laat

[ Voor 3% gewijzigd door 1ntroduc3 op 27-08-2020 13:04 ]

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Daniel. schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Ik zou je flow doen, esteps is per filament PETG,PLA of zelfs kleur verschillend en daarvoor heb je juist de flow.
Huh? Dat is toch precies andersom? Ik dacht dat esteps extruder afhankelijk zijn (vandaar de e-) en dat flow (die setting in je slicer) juist filament gerelateerd is.

of zeggen we nou hetzelfde maar anders gefomuleerd? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 27-08-2020 13:35 ]

We've got that ring of confidence

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 15:22
mutsje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Dat zijn toch rollerskate lagers? Ik hou het voorlopig bij de opstelling die ik nu heb :) werkt goed en ik beweeg die schroef toch amper om het verschil van 2mm in breedte bij de rollen op te vangen.
Ja inderdaad die lagers. Werkt heerlijk soepeltjes
@Yukkie @Daniel. Ja zover ben ik ook... Je esteps zijn de stappen van je stappenmotor en die hou je gelijk. Je flow kun je daarnaast tweaken.
Als je de 10cm free air test doet (ik zou hem door je hotend laten gaan maar ok) dan kom je met dezelfde esteps in theorie op dezelfde 10cm willekeurig qua filament.
Je flow kan anders zijn door de dichtheid van je filament. Zolang je de diameter hetzelfde houd van je filament zou het fine-tuning moeten zijn met je flow.
Ok, toegegeven dat je de grove afstelling per estep doet en fijn met flow dus als je erg mis zit kun je terug naar je esteps maar in principe zou ik daar vanaf blijven....

• Daniel.
Yukkie schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:33:
[...]

Huh? Dat is toch precies andersom? Ik dacht dat esteps extruder afhankelijk zijn (vandaar de e-) en dat flow (die setting in je slicer) juist filament gerelateerd is.

of zeggen we nou hetzelfde maar anders gefomuleerd? :?
Ik denk anders geformuleerd :X

Wat ik ook veel zie gebeuren is dat iedereen ook de steps op de X en Y as aan past.
YouTube: 3D printing guides: Calibration and why you might be doing it wrong
Dat is een mooie. Sinds het bij mij weer standaard is en de flow perfect is heb ik perfecte prints die echt op maat zijn. De kubus is precies 20x20 en dat met de standaard 400 of als je kleinere steps gebruikt met 1200.

• Evertt
De bltouch heb ik geïnstalleerd. Hier heb ik even mee gewacht omdat ik het levelen eerst goed onder de knie wou hebben. Sinds de Bltouch zijn de prints toch beter geworden. Dus geen overbodige luxe.
De orginele bltouch beugel voor de Ender 3 past ook op de V2 alleen moet er een extra gaatje worden geboord.

Ben toch erg blij met Octoprint zeker met de Cura Octoprint plugin.
Toch is kijken naar een webcam.
Iemand misschien suggesties?

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Evertt schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:17:
Ben toch erg blij met Octoprint zeker met de Cura Octoprint plugin.
Toch is kijken naar een webcam.
Iemand misschien suggesties?
Als je toch Octoprint hebt dan zou ik kijken aliexpress staan de PI cams voor enkele euro's.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:47
Iemand toevallig ervaring met 3DJake eigen merk of Verbatim(Wist niet eens dat zij filament hadden) PETG filament.

Zelf prima ervaring met Jupiter van 123. Maandag daar ook een bestelling geplaatst en zelfde dag 'verzonden' alleen PostNL heeft pakket nog niet ontvangen.
123 geeft aan dat dit waarschijnlijk komt door de IT storing die PostNL had op 25Aug, maar lijkt mij dat na 2 dagen de pakketjes op z'n minst weer gescand worden.. Ze zeggen dat hij maandag gewoon is opgehaald en dat hij ook inmiddels is gescand.
T&T zegt nog steeds "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL". 123 stuur mij een T&T screenshot met de tekst: "Pakket aangemeld bij PostNL, meer informatie volgt later".
Dat klinkt in mijn oren het zelfde als dat de zending nog niet is ontvangen, een pakket meld je altijd van te voren aan.

Anyway, ongeduldig en wil elders is een rolletje bestellen voor het weekend ;)
Vind wel wat info terug betreft Real filament, maar daar zijn de meningen aardig over verdeeld..

T.Net Creality 3D Printer Discord

Picam is makkelijk en goed genoeg.
Ik heb nu cura 4.7 een moet die plugin opnieuw installeren geloof ik want hij is weggevallen.
Sowieso heeft die plugin heet nooit lekker gedaan bij mij want hij zet het in octoprint maar start nooit gelijk... Ik moet altijd naar de interface ook hem te starten.
Nu doe ik dat sowieso wel maar de meerwaarde is dan een beetje weg. Ook de gegevens die cura krijgt klopt niet helemaal en is onvolledig. Veel errors ook dat hij zogenaamd al aan het printen is wat niet klopt.
Buggy at most...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
DRuw schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:16:
Picam is makkelijk en goed genoeg.
Ik heb nu cura 4.7 een moet die plugin opnieuw installeren geloof ik want hij is weggevallen.
Sowieso heeft die plugin heet nooit lekker gedaan bij mij want hij zet het in octoprint maar start nooit gelijk... Ik moet altijd naar de interface ook hem te starten.
Nu doe ik dat sowieso wel maar de meerwaarde is dan een beetje weg. Ook de gegevens die cura krijgt klopt niet helemaal en is onvolledig. Veel errors ook dat hij zogenaamd al aan het printen is wat niet klopt.
Buggy at most...
De OctoPrint plugin voor Cura bedoel je? Ik print niet heel veel, maar nooit issues gehad daar mee. Start ook meteen met printen etc als ik dat in Cura aangeef.
Zodra ik cura update was hij ook weg..
Binnenkort maar eens naar kijken

• Daniel.
chriistiix schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:59:
Iemand toevallig ervaring met 3DJake eigen merk of Verbatim(Wist niet eens dat zij filament hadden) PETG filament.

Zelf prima ervaring met Jupiter van 123. Maandag daar ook een bestelling geplaatst en zelfde dag 'verzonden' alleen PostNL heeft pakket nog niet ontvangen.
123 geeft aan dat dit waarschijnlijk komt door de IT storing die PostNL had op 25Aug, maar lijkt mij dat na 2 dagen de pakketjes op z'n minst weer gescand worden.. Ze zeggen dat hij maandag gewoon is opgehaald en dat hij ook inmiddels is gescand.
T&T zegt nog steeds "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL". 123 stuur mij een T&T screenshot met de tekst: "Pakket aangemeld bij PostNL, meer informatie volgt later".
Dat klinkt in mijn oren het zelfde als dat de zending nog niet is ontvangen, een pakket meld je altijd van te voren aan.

Vind wel wat info terug betreft Real filament, maar daar zijn de meningen aardig over verdeeld..
Ik heb hetzelfde met mijn bestelling van RepRapWorld dus ben niet de enige. Er was een IT storing en ik had hem zaterdag besteld. Ging wel om ongeveer 12kg

• Evertt
Zit te kijken om petg te nemen.
Is dat even makkelijk dan pla ondanks het hogere temperatuur?

• Christoxz
Daniel. schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn bestelling van RepRapWorld dus ben niet de enige. Er was een IT storing en ik had hem zaterdag besteld. Ging wel om ongeveer 12kg
Dan heb ik niks te klagen, tevens sinds deze avond movement op de T&T, hoop bij jou hopelijk ook ;)
Evertt schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:22:
Zit te kijken om petg te nemen.
Is dat even makkelijk dan pla ondanks het hogere temperatuur?
Heb van de week voor het eerst geprint met PETG met een Ender 3 Pro. Ging prima, mooi spul.
Zal op z'n tijd wel de tube moeten vervangen voor Capricorn, maar die ligt al klaar aangezien de Creality tube sneller kuren geeft ivm hoge temperatuur. De tube sluit dan niet goed meer aan de nozzle of het creëert weerstand voor de filament.
Had een momentje dat het niet meer goed bleef plakken, maar na schoonmaken met Dreft, weer een wereld van verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Christoxz op 27-08-2020 21:32 ]

• Evertt
@chriistiix bedankt
Ze hebben een fix voor. YouTube: Simple HOTEND FIX for Creality Ender 3, CR-10

• Christoxz
Evertt schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:35:
@chriistiix bedankt
Ze hebben een fix voor. [URL=""]YouTube: Simple HOTEND FIX for Creality Ender 3, CR-10[/URL]
I know, hou van hacks, maar een goeie tube lijkt mij toch net iets fijner.
Volgens mij los dat ook niet dit probleem op. Schade/vervorming bij de coupler, dat bedoelde ik met weerstand.
Ik laat die standaard tube er ook lekker op zitten tot ik tegen problemen aan kom, leer ik de defecten zelf kennen.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

chriistiix schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:30:
[...]

Dan heb ik niks te klagen, tevens sinds deze avond movement op de T&T, hoop bij jou hopelijk ook ;)

[...]

Heb van de week voor het eerst geprint met PETG met een Ender 3 Pro. Ging prima, mooi spul.
Zal op z'n tijd wel de tube moeten vervangen voor Capricorn, maar die ligt al klaar aangezien de Creality tube sneller kuren geeft ivm hoge temperatuur. De tube sluit dan niet goed meer aan de nozzle of het creëert weerstand voor de filament.
Had een momentje dat het niet meer goed bleef plakken, maar na schoonmaken met Dreft, weer een wereld van verschil.
Is niet dat het kuren geeft met hogere temperaturen. De original Creality tube smelt gewoon bij 240 graden. Die capricorn tube kan tot 300 graden.

Signature van nature

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Op jacht naar Surfwitch model welke op thingverse constant 'something went wrong' melding gaf kwam ik op deze website >> https://modelabo.net/ << registeren met je spammail account en google translate aanzetten is geadviseerd :+

• Geerbeer94
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-09 00:40
Worden jullie steppermotors ook zo super heet? Het voelt niet goed hoe heet die worden

[ Voor 81% gewijzigd door Geerbeer94 op 28-08-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Geerbeer94 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:28:
Worden jullie steppermotors ook zo super heet? Het voelt niet goed hoe heet die worden
Eigen firmware? Dan zou het een te hoge current kunnen zijn in de config.
Alles beweegt wel soepel als de steppers uitstaan?

In iedere geval mijn motors worden warm, maar zeker niet heet. Kan ze prima aanraken, las ooit ergens als ze te heet worden om aan te raken, dat het verstandig is om de current instelling te fine tunen.

[ Voor 23% gewijzigd door Christoxz op 28-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45
Evertt schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:17:
De bltouch heb ik geïnstalleerd. Hier heb ik even mee gewacht omdat ik het levelen eerst goed onder de knie wou hebben. Sinds de Bltouch zijn de prints toch beter geworden. Dus geen overbodige luxe.
De orginele bltouch beugel voor de Ender 3 past ook op de V2 alleen moet er een extra gaatje worden geboord.
...
Heb sinds 2 weken ook een Ender 3 V2. Bevalt goed en de eerste upgrades zijn al geprint (filament guide) en besteld (veren, extruder en capricorn tube).

Welke firmware gebruik je met de Ender 3 V2 en bl touch? Zie op de Creality site nog geen firmware staan die compatible is met de bl touch. Heb geen ervaring met het zelf compilen van de marlin firmware, wat me toch nog tegen houdt om een bl touch te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

chriistiix schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:59:

Geen ervaring met PETG van 3DJake maar hun EcoPLA is echt top spul, print bij mij echt heel aangenaam. Beter dan Jupiter 123, waar ik af en toe mini clogs mee heb (en heel vaak ook niet, maar dat maakt het zo inconsistent).

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Brammel schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

Heb sinds 2 weken ook een Ender 3 V2. Bevalt goed en de eerste upgrades zijn al geprint (filament guide) en besteld (veren, extruder en capricorn tube).

Welke firmware gebruik je met de Ender 3 V2 en bl touch? Zie op de Creality site nog geen firmware staan die compatible is met de bl touch. Heb geen ervaring met het zelf compilen van de marlin firmware, wat me toch nog tegen houdt om een bl touch te bestellen.
https://smith3d.com/ender...tion-guide-by-smith3d-com
Gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Brammel schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:07:
[...]

https://www.creality.com/download/32
Onder kopje V2 zie ik een firmware staan met BLTouch, met een datum van 28 Augustus, dus die staat er net op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
chriistiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

https://www.creality.com/download/32
Onder kopje V2 zie ik een firmware staan met BLTouch, met een datum van 28 Augustus, dus die staat er net op!
Zag ik net ook.
Er staat een filmpje online hoe Creality de Bltouch plaats https://www.creality.com/.../creality-bl-touch-notice . Alleen snap ik niet waarom ze gebruik maken van de LCD port met een verloop er tussen en de voeding gaat via de z limit connector en niet via de Bltouch poort.

De nieuwe Marlin firmware is ook uit.

De smit3d is net wat beter je heb daar een extra z off set instel menu. En een AUX leveling kan je bed wat beter levelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUfDCcBEgCU4WH1kAKuBmdnkZ-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eo2Fk9JjoGfs6XYLeoRxIUEG.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Evertt op 28-08-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Geerbeer94 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:28:
De steppermotoren worden bij mij ook heet. Kan ze niet vasthouden. Moet dus inderdaad ook eens kijken naar de current.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een poging gedaan om in het topic te zoeken, maar vind helaas niets. Sinds begin juni ben ik de eigenaar van een Ender 3 Pro, heb het één en ander aan upgrades voor de printer geprint, zo ook de X en Y belt tensioners. Na het monteren van de tensioners heb ik er last van dat snel heen en weer bewegen over de X-as zorgt voor luidruchtige vibraties. Daarop heb ik de originele tensioners terug gezet, maar het issue blijft. Het is echter niet altijd dat het gebeurt.
Als ik mijn vinger op de cover van de hot-end/fan houd, lijkt het te verdwijnen dus ik vermoed dat er ergens in dat gedeelte iets resoneert. Ik heb de schroeven al een keer gelost en/of aangedraaid, maar zonder resultaat. Is dit een bekend issue en zo ja, is er een oplossing voor?
Mijn printer staat inmiddels op zelf ontworpen voetjes met rubberen trillingsdempers er in, ook dat heeft niet geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Demo op 28-08-2020 12:19 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Demo
Heb ik nog niet langs zien komen , misschien de wieltjes??

Of een "Demo" filmpje maken en hier neer posten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchone
  • Laatst online: 25-09 21:07
Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

Zag ik net ook.
Er staat een filmpje online hoe Creality de Bltouch plaats https://www.creality.com/.../creality-bl-touch-notice . Alleen snap ik niet waarom ze gebruik maken van de LCD port met een verloop er tussen en de voeding gaat via de z limit connector en niet via de Bltouch poort.
Ik vind het best een aanfluiting,

Maak je een nieuw board, maak je reclame dat er een dedicated Bltouch port op zit, gebruik je in je instructies gewoon weer een 27 pin board en de Z limit switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Dutchone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:46:
[...]

Ik vind het best een aanfluiting,

Maak je een nieuw board, maak je reclame dat er een dedicated Bltouch port op zit, gebruik je in je instructies gewoon weer een 27 pin board en de Z limit switch..
Inderdaad. En er is voor zover ik kan vinden geen kit beschikbaar die echt compatible is met de ender 3 v2. De ender 3 kit werkt vast ook, maar toch een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
De nieuwe Marlin firmware is uit.

Moet de ik Configuration.h en de adv.h ook aanpassen? Of kan ik de vorige gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:33
Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:41:

Moet de ik Configuration.h en de adv.h ook aanpassen? Of kan ik de vorige gebruiken?
Meten is weten...gewoon proberen dus en je krijgt zo je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael

Als je er niet zoveel verstand van hebt kun je beter een paar dagen of weken wachten.
Dit omdat sommige commando's misschien veranderd zijn.
Na een week ofzo zal er wel een tutorial online staan.
En na een week zullen de bugs wel gevonden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz

Ik zou de config 2.0.6 pakken en vergelijken met 2.0.6.1, dan zie je exact wat er aangepast is, in de default config.
Zie sws dat er wat verschillen zijn i.v.m. NeoPixel uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer94
chriistiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:14:
[...]

Eigen firmware? Dan zou het een te hoge current kunnen zijn in de config.
Alles beweegt wel soepel als de steppers uitstaan?

In iedere geval mijn motors worden warm, maar zeker niet heet. Kan ze prima aanraken, las ooit ergens als ze te heet worden om aan te raken, dat het verstandig is om de current instelling te fine tunen.
Ik gebruik de laatste versie van marlin 2.0.x Op een skr mini e3 vers. 1.2
Zitten de current instellingen in configuration.h of.adv?

De steppers bewegen soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Brammel schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Inderdaad. En er is voor zover ik kan vinden geen kit beschikbaar die echt compatible is met de ender 3 v2. De ender 3 kit werkt vast ook, maar toch een beetje raar.
Alles werkt gewoon, creality hun kit is gewoon een bltouch met een houder en een verleng kabeltje, bij sommige mensen werkt het wel maar bij iemand die ik ken word het bed geprobed, de skirt goed geprint en daarna gaat hij opeens in de lucht printen..

Ik hou het in de gaten tot de skr e3 de V2 gaat ondersteunen.

Want op de pro kan waar ook de 4.2.2 word geleverd werkt stealthchop niet.. waardoor je nog steeds die herrie hebt

Het 4.2.2 boardje is gewoon een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dutchone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Alles werkt gewoon, creality hun kit is gewoon een bltouch met een houder en een verleng kabeltje, bij sommige mensen werkt het wel maar bij iemand die ik ken word het bed geprobed, de skirt goed geprint en daarna gaat hij opeens in de lucht printen..

Ik hou het in de gaten tot de skr e3 de V2 gaat ondersteunen.

Want op de pro kan waar ook de 4.2.2 word geleverd werkt stealthchop niet.. waardoor je nog steeds die herrie hebt

Heb jij ook problemen met de board?

De SKR E3 werkt wel op de Ender 3 v2 maar niet in combinatie met de Ender 3 v2 scherm. Ze weten niet hoe de pin setting daar is.
Om een nieuw scherm te kopen alleen voor deze probleem vindt ik beetje te veel. Ik doe alleen printen via Octoprint scherm is niet echt nodig.

Heb wel gezien dat de Ender 3 v2 de scherm moet hebben om te kunnen werken.

Vindt het wel lang duren zeker als het opensource is. Er is nog geen elektrische schema van het board beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Dutchone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:11:
[...]
...

Waarom? Misschien ben ik (nog) geen veel veeleisende gebruiker. Ik print voornamelijk via octoprint (nu nog zonder BL touch). Dit werkt echt prima, maar ik weet natuurlijk niet wat ik mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Geerbeer94 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik de laatste versie van marlin 2.0.x Op een skr mini e3 vers. 1.2
Zitten de current instellingen in configuration.h of.adv?
_adv.h
De steppers bewegen soepel.
Volledig in elkaar of los? Bedoel of alles soepel loopt als het in elkaar staat.

Betreft verder qua settings heb ik geen idee. Mijne worden niet heet, nooit verder naar gezocht dus.
X, Y, Z, E staan bij mij op 580,580,580,650. Vanuit een guide van een Ender 3 Reddit
Wat heb jij staan? Ook de juiste drivers enabled?
Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Om een nieuw scherm te kopen alleen voor deze probleem vindt ik beetje te veel. Ik doe alleen printen via Octoprint scherm is niet echt nodig.
Lijkt mij niet, want je zet er een ander moederbord in. Of bedoel je dat de SKR E3 een scherm nodig heeft? Mijn SKR E3 2.0 start in iedere geval prima op zonder scherm en is actief via Octoprint.

[ Voor 33% gewijzigd door Christoxz op 28-08-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Heb jij ook problemen met de board?

De SKR E3 werkt wel op de Ender 3 v2 maar niet in combinatie met de Ender 3 v2 scherm. Ze weten niet hoe de pin setting daar is.

Vindt het wel lang duren zeker als het opensource is. Er is nog geen elektrische schema van het board beschikbaar.
Een bekende van mij heeft de v2 en we komen steeds meer tegen wat niet goed gedaan is, kwa afwerking. Scheve boor gaten bijvoorbeeld.
Brammel schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:37:
[...]

Waarom? Misschien ben ik (nog) geen veel veeleisende gebruiker. Ik print voornamelijk via octoprint (nu nog zonder BL touch). Dit werkt echt prima, maar ik weet natuurlijk niet wat ik mis :)
BLtouch werkt niet goed.

F2 op de board kan gaan roken en daarna zich zelf reseten waardoor je je in eerste instantie rot schrikt. Ik vermoed een te hoog mA op de drivers

Op de pro werkt stealthchop niet, waar door je nog steeds het gepiep van de drivers hebt terwijl dat bij de V2 niet is of ze moeten het bord 4.2.2 hebben genoemd maar geen 2208 drivers.

Laten we zeggen dat ik steeds meer dingen vind die mij verbazen, zeker dat ik op afstand nieuwe gebruikers probeer te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
chriistiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:01:

Lijkt mij niet, want je zet er een ander moederbord in. Of bedoel je dat de SKR E3 een scherm nodig heeft? Mijn SKR E3 2.0 start in iedere geval prima op zonder scherm en is actief via Octoprint.
De pinout van de nieuwe DWIN scherm op de v2 is niet bekend, waardoor je een skr er in kan zetten maar dan je scherm niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer94
chriistiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

_adv.h

[...]

Volledig in elkaar of los? Bedoel of alles soepel loopt als het in elkaar staat.

Betreft verder qua settings heb ik geen idee. Mijne worden niet heet, nooit verder naar gezocht dus.
X, Y, Z, E staan bij mij op 580,580,580,650. Vanuit een guide van een Ender 3 Reddit
Wat heb jij staan? Ook de juiste drivers enabled?
#if AXIS_IS_TMC(Y)
#define Y_CURRENT 580
#define Y_CURRENT_HOME Y_CURRENT
#define Y_MICROSTEPS 16
#define Y_RSENSE 0.11
#define Y_CHAIN_POS -1
#endif

Heb de config bestanden uit een voorbeeldmapje van github. 650 voor extruder.
Ik heb instructies van dit kanaal gehaald. https://www.youtube.com/watch?v=ikHhzOIlHPg en ook andere filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Dutchone schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
De pinout van de nieuwe DWIN scherm op de v2 is niet bekend, waardoor je een skr er in kan zetten maar dan je scherm niet werkt.
Dat klopt.
Maar zonder het scherm werkt het met een SKR bord wel, en hij gaf aan eigenlijk geen scherm te hoeven omdat hij via Octo print. Dus voor zijn upgrade, zou hij geen scherm hoeven kopen.
Geerbeer94 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

#if AXIS_IS_TMC(Y)
#define Y_CURRENT 580
#define Y_CURRENT_HOME Y_CURRENT
#define Y_MICROSTEPS 16
#define Y_RSENSE 0.11
#define Y_CHAIN_POS -1
#endif

Heb de config bestanden uit een voorbeeldmapje van github. 650 voor extruder.
Ik heb instructies van dit kanaal gehaald. https://www.youtube.com/watch?v=ikHhzOIlHPg en ook andere filmpjes.
Verbrand je je vingers er aan?

Het enige wat ik dan nog kan bedenken dat het te strak staat waardoor er te veel weerstand en dus kracht nodig is.

[ Voor 43% gewijzigd door Christoxz op 28-08-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
chriistiix schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Dat klopt.
Maar zonder het scherm werkt het met een SKR bord wel, en hij gaf aan eigenlijk geen scherm te hoeven omdat hij via Octo print. Dus voor zijn upgrade, zou hij geen scherm hoeven kopen.
Heb zelf het geprobeerd via Octoprint en via USB met Cursa en dat werkt niet.
Blijkbaar heeft hij een scherm nodig om te kunnen werken. Het gaat om de skr Mini v2
SKR board heb ik weer retour gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gvX5mmeQWTfPL2_X2HNIBJ5h9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flINMXGctOIdAmRaXFBGD6ng.jpg?f=fotoalbum_large

Heb deze vandaag geprint. Alles is perfect behalve de bovenkant.
Kan niet vinden wat het eventueel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Evertt schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:40:
[...]

Heb zelf het geprobeerd via Octoprint en via USB met Cursa en dat werkt niet.
Blijkbaar heeft hij een scherm nodig om te kunnen werken. Het gaat om de skr Mini v2
SKR board heb ik weer retour gestuurd.

[Afbeelding]

Heb deze vandaag geprint. Alles is perfect behalve de bovenkant.
Kan niet vinden wat het eventueel is.
Hoe stond dit ding op je print bed? Dit ziet er gewoon puur uit als gebrek aan support tijdens het printen.
Ziet er uit als dit ding: https://www.thingiverse.com/thing:2935270
Daar staat toch duidelijk bij dat het support nodig heeft. En gezien het model kan het ook niet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Sircuri op 28-08-2020 19:02 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Evertt
Zo te zien ziet je onderzijde er mooi uit, als de foto 45 graden naar rechts gedraaid is...
Ik denk dat de bovenste stuk support nodig heeft, of je print bijvoorbeeld te snel.
Ik kan het niet thuis brengen wat dat bovenste stukje moet worden...
Als ik naar dat bovenste stukje kijk wat wel aan elkaar zit, dat is bijna vlak ten opzichte van het bed. Zo vlak kun je naar mijn weten niet zonder support printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Sircuri schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:00:
[...]

Hoe stond dit ding op je print bed? Dit ziet er gewoon puur uit als gebrek aan support tijdens het printen.
Ziet er uit als dit ding: https://www.thingiverse.com/thing:2935270
Daar staat toch duidelijk bij dat het support nodig heeft. En gezien het model kan het ook niet anders.
Hij stond recht op. Ik heb het inderdaad via thingiverse gehaald.

Ik had deze al gedownload zonder eerst goed te lezen.
Al voor dat ik de 3 printer had stond op mij lijstje op geprint te worden.
Maar ik heb nu gezien wat er fout is gegaan.

Bovenkant is ingezakt omdat deze geen steun had.

Wat is thingiverse.com slecht bereikbaar zeg.
Pagina: 1 ... 67 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie