mutsje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:54:
[...]
Ik volg momenteel heel veel tips/truuks. Ik ga hitte ook naar beneden schroeven, zal jou 205 graden eens aanhouden! Kijken wat die dan doet. De aanvoer van pla is het probleem niet meer die rol loopt zeer gemakkelijk.
Ik print zelf vrijwel exclusief met PLA en ga nooit hoger dan 200.
Ook met 205 kan het net te hoog zijn. Wat staat er op de rol PLA hoe warm deze moet zijn? (Meestal staat dat wel aangegeven) Of kun je aangeven welke rol PLA je hebt van welke fabrikant. dan kunnen we je eventueel een beter advies geven over de temperatuur.
Khalon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:16:
Heb mijzelf eens wat esun pla + gekocht om mijn upgrades uit te printen en volg de teachingtech guide maar zag daar geen duidelijk verschil.
Heb nu een uitgebreidere uitgeprint maar nu weet ik nog steeds niet welke temperatuur nou het beste is gelukt. Met mijn onervaren oog lijkt de belettering van 220 het best gelukt maar is de overhangs nog niet echt geweldig
[Afbeelding]
Is het misschien een goed idee om een nozzle mod te printen die de lucht dichter op de nozzle blaast ipv eromheen?
Te oordelen naar je foto is die van 200 graden kwa ghosting het beste.
Je moet in je slicer eens kijken naar retraction. Mogelijk dat je hiermee je stringing probleem kunt verhelpen.
Hedenavond heb ik zelf de Pin29 mod uitgevoerd en ik heb inclusief sd support de bltouch en filament runout sensor draaien op het "stock" 1.1.5 Melzi Board met Marlin 2.0 Bugfix release
Enige nadeel van mijn huidige setup / locatie van de filament runout sensor is dat het filament een rare vrij hoekige bocht maakt voordat het de extruder ingaat op mijn Ender 3.
Ik twijfel of ik nu toch maar de locatie van de filament runout sensor aanpas, of dat ik toch maar een filament roller print. Hier moet ik toch maar eens goed over nadenken....
Ik heb als filament guide
deze als basis gebruikt en in autodesk aangepast zodat ik de filament runout sensor op het einde kan monteren. Het werkt goed, maar het filament gaat er dus vanuit de sensor naar de extruder onder een vrij grove hoek in....
[
Voor 63% gewijzigd door
eagle00789 op 19-08-2020 23:20
]