ik heb gister de de banden weer opnieuw aangetrokken, zat een heel klein beetje speling in nu.Sircuri schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:39:
[...]
Je print ook alles zonder support zie ik. Die losse steuntjes kun je goed zien dat je probeert om layers in het luchtledige te printen. Dat gaat sowieso niet lukken.
Ik kan het even niet rijmen. Je zegt dat je al 7 maanden probleemloos print en dat het nu ineens fout gaat? (oh nee, ik haal posts van verschillende mensen door elkaar zie ik.) Het lijkt erop dat je helemaal terug naar de basis moet.Daarnaast worden modellen op bijvoorbeeld Thingiverse niet altijd in de goede richting aangeleverd. Het kan dus heel goed zijn dat je een model moet roteren in Cura om hem goed te krijgen. Ik probeer een model altijd zo op een logische manier te draaien, dat ik zo min mogelijk support nodig heb. Daarnaast heb ik een overhang test gedaan en weet ik dat ik een overhang kan printen van +- 60 graden zonder support.
- Frames helemaal nalopen. Zit alles recht? Wiebelt het frame niet als deze op tafel staat?
- Zitten beide belts goed strak?
- Als je de belts losmaakt van de geleiders, kun je de geleiders dan geheel vrij bewegen over het profiel of heb je het gevoel dat er bobbels in het profiel zitten (wieltjes niet rond? Wieltjes te strak gedraaid?)
- De wieltjes van de X-as in de verticale richting goed aangedraaid? Je gaf aan dat de X-as iets naar rechts naar beneden hangt? Dit kun je vaak oplossen door de wieltjes strakker te draaien. Zorg wel dat alles nog steeds vrij kan bewegen. Dus maak de Z-as los en probeer de X-As omhoog en omlaag te bewegen. Dat moet soepel gaan.
- Glasplaat lijm je overiges niet vast! Daar heb je 4 klemmen voor nodig.
- Hoeveel heb je met de cura instellingen gespeeld? Layer height? Print speed eens verlagen?
- Heb je alle 4 de stappenmotoren gecalibreed? Dus ook de extrusion?
- ehm.....
Maar zonder iets om tegenaan te printen, zal je toch altijd support nodig hebben.
Had je een 3DBenchy wel eens geprint?
Ik heb de blokhaak weer op de koppelingen gezet, dat zit nog steeds hetzelfde, maar als het moet zal ik hem nog een keer uit elkaar halen en in elkaar zetten, na 5x weet ik wel ongeveer hoe dat moet...
ook heb ik de veren van het printbed vervangen voor die gele veren, staat nu wat stabieler.
De glasplaat die ik had besteld is helaas te klein, dus die past niet goed, dus daar moet ik een andere voor bestellen.
Ik heb alleen de extruder opnieuw ingesteld van 92 naar 350 na een tip van een andere tweaker, nadat ik na 30x bed levelen nog steeds geen print kreeg...
Verder heb ik niets ge kalibreert
wel heb ik de extruder vervangen omdat die vanaf fabriek steeds slipte of vast liep, afhankelijk van de instelling.
ik heb alleen nog de XYZ Kubus, het test kruis, een pi camera behuizing, de testcat van ender zelf en dan twee keer een poging tot een octoprint behuizing geprint.
De camera behuizing en octoprint behuizing heb ik een op een gekopieerd, maar begrijp dat dat eigenlijk niet zo werkt.
Verder ben ik in de twee a drie maanden nog niet gekomen helaas....
Of ik die iets verkeerd als beginner, was al opzoek gegaan naar een training oid, of het is toch iets TE ingewikkeld voor mij, en de Ender 3 is toch een wat te ingewikkelde beginners machine wat ik al eerder begreep hier...
Morgen zal ik nog eens in de software wat proberen aan te passen, en kijken of ik toch met de glasplaat aan de gang kan, het is immers toch geen weer om buiten te zijn.
Bedankt voor het meedenken.