Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hardy8 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Esun PLA+ is erg mooi spul, en gewoon hier bij een nederland bedrijf te bestellen, voor de prijs hoef je geen eigenmerk filament meer te gebruiken.
https://3dwensshop.nl/
Nou ja zeg... die zijn gewoon gesloten nu :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:41

Hupske

AFCA

Hardy8 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Alle upgrades had je je kunnen besparen (skr mini uitgezonderd misschien), het is gewoon een hardware probleem, ergens loopt er gewoon iets niet goed, dat kun je niet oplossen door zo maar van alles te gaan vervangen zonder logische verklaring van wat er nu precies gebeurt. Hij moet gewoon goed kunnen printen zonder aanpassingen, vooral allmetal kan juist in combinatie met PLA problemen opleveren, dus je veroorzaakt misschien weer nieuwe problemen die ook weer opgelost moeten worden.
How! Alles is gedaan met een gedachte erachter hoor! De problemen waren er al voor de ‘upgrades’. De tube vervangen doordat dacht dat die andere frictie opleverde. Teveel speling had. Waardoor er spanning op t filament komt en daardoor dus breekt. Met nieuwe tube kwam het probleem uiteindelijk ook. De extruder was aardig versleten. De kroon was redelijk vlak geworden en De geleider was aardig ingesleten. In alles nog niet de lagen van de z-as opgevallen.

De all metal hotend is er gekomen omdat het schroefdraad bij de nozzle compleet er door was door het telkens schoonmaken van de blobs. Daarnaast was de heatblock gewoon niet meer los te krijgen. Koop je dan weer de standaard van creality of ga je voor een upgrade, wat gelijk ook beter andere materialen kan printen?

Veren van printbed natuurlijk zodat de levelling langer behouden blijft en glazen bed omdat dat prettige print.
En het bordje was inderdaad de keuze omdat het wellicht in de stepperdriver of iets lag met probleem. Dan maar de mini halen die tevens ook nog beter is.

Ik ga nu iig nog even de met de x-as puzzelen. De wieltjes lijken mij gewoon goed vast te zitten. Ook wat aangedraaid weer. Straks daarin wat testen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-06 11:57
Hupske schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

How! Alles is gedaan met een gedachte erachter hoor! De problemen waren er al voor de ‘upgrades’. De tube vervangen doordat dacht dat die andere frictie opleverde. Teveel speling had. Waardoor er spanning op t filament komt en daardoor dus breekt. Met nieuwe tube kwam het probleem uiteindelijk ook. De extruder was aardig versleten. De kroon was redelijk vlak geworden en De geleider was aardig ingesleten. In alles nog niet de lagen van de z-as opgevallen.

De all metal hotend is er gekomen omdat het schroefdraad bij de nozzle compleet er door was door het telkens schoonmaken van de blobs. Daarnaast was de heatblock gewoon niet meer los te krijgen. Koop je dan weer de standaard van creality of ga je voor een upgrade, wat gelijk ook beter andere materialen kan printen?

Veren van printbed natuurlijk zodat de levelling langer behouden blijft en glazen bed omdat dat prettige print.
En het bordje was inderdaad de keuze omdat het wellicht in de stepperdriver of iets lag met probleem. Dan maar de mini halen die tevens ook nog beter is.

Ik ga nu iig nog even de met de x-as puzzelen. De wieltjes lijken mij gewoon goed vast te zitten. Ook wat aangedraaid weer. Straks daarin wat testen.
Precies wat ik al schreef, goed uitzoeken waarom het steeds vastloopt, wanneer je de nozzle zo vaak moet schoonmaken moet je toch iets fout hebben met het in elkaar zetten, en tube vervangen omdat je denkt dat het te ruim zou zijn, terwijl legio (ook professionele machines), gewoon standaard tubes hebben, wanneer je een versleten kroon hebt, dan heb je de veer gewoon te strak staan waardoor je filament ook verder in elkaar gedrukt wordt en dus ook te strak door de tube loopt, ik heb al jaren dezelfde messing kroon en ik kan nog steeds niets aan zien, de standaard kunstof houder is inderdaad niet de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Als je nozzle steeds verstopt raakt zit gewoon de tube niet goed op je nozzle gedrukt. Mogelijk niet recht afgesneden. Ik heb dat zelf opgelost door een stukje tube af te snijden en deze direct in je hotend te duwen. Ringetje erop en dan pas de rest van de tube erop.

Ik kan alleen de beschrijving en de thingiverse nummer niet meer vinden van dat ringetje.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02

GeeBee

Oddball

Sircuri schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:09:
Ik kan alleen de beschrijving en de thingiverse nummer niet meer vinden van dat ringetje.
Zoiets?
https://www.thingiverse.com/thing:3820322

[ Voor 67% gewijzigd door GeeBee op 02-08-2020 14:18 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nee, zoiets: YouTube: Simple HOTEND FIX for Creality Ender 3, CR-10

Maar was niet deze beschrijving, maar geeft wel aan wat ik bedoel.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Hardy8 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Precies wat ik al schreef, goed uitzoeken waarom het steeds vastloopt, wanneer je de nozzle zo vaak moet schoonmaken moet je toch iets fout hebben met het in elkaar zetten, en tube vervangen omdat je denkt dat het te ruim zou zijn, terwijl legio (ook professionele machines), gewoon standaard tubes hebben, wanneer je een versleten kroon hebt, dan heb je de veer gewoon te strak staan waardoor je filament ook verder in elkaar gedrukt wordt en dus ook te strak door de tube loopt, ik heb al jaren dezelfde messing kroon en ik kan nog steeds niets aan zien, de standaard kunstof houder is inderdaad niet de beste
Nou het heeft gewoon 7 maand zonder problemen gedraaid hoor waarbij het gemiddeld een uur per dag aan staat ;) Het kroontjes was ligt versleten, waarbij die haakjes ietsjes mee gebogen waren met de draai richting. Kroontje kon ik ook stukje laten zakken en was het prima. Maar als het plastic toch redelijk ingesleten is kan je het net zo goed vervangen :) Verder haalde het netjes de 100mm met de Esteps, dus ga je er van uit dat het prima is.

En idd de nozzle raakt zovaak verstopt omdat je gaat troubleshooten. Iedere keer de nozzle er weer terug in draaien en dan paar keer net iets te strak doet is niet al te best voor je schroefdraad. Plus de tube schoonmaken, stukjes afknippen en je houd geen tube meer over.

Uiteindelijk dus de som van de 2 fouten samen, z-as wat niet goed mee werkt en teveel retraction maakte het ingewikkeld om nu precies te achterhalen waar het fout ging. Dit met de kennis van nu! Waarin dus vooral de retraction het grootste probleem was, want hierin kon het ook gewoon nog bij laag 50 fout gaan. Dus de eerst lagen kwam die normaal door (ga je dus niet in de z-as kijken) om later dus tegen de blob aan te lopen.

Dus goed uitzoeken klinkt leuk, alsof ik dat niet gedaan hebt. Ik dacht dat ik het goed uitgezocht had. Blijkt toch niet zo. Zo heel evident is het niet dat je alles maar goed doet. Ben er al 3 maand mee bezig 8)7 Tenslotte tussendoor ook succesvolle prints gehad die 23 uur duurde, dat maakte het niet allemaal even logisch waarom het de ene keer dan weer fout ging en dan weer goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
Dat de z-as soms niet meewerkt zoals zou moeten, kan ook nog aan de stepper-driver liggen,heb ik toevallig vorige week zelf ontdekt met TMC2208 op de Extruder motor, ik had ook soms slechte layers, bleek dat de motor soms een hik had, motor was met de hand niet echt tegen te houden, had genoeg kracht maar soms viel de kracht één of twee stappen weg, dus ook van alles geprobeerd, kabel vervangen andere motor geprobeerd, vref verhoogd, toen maar weer een oude A4988 driver erop en dat bleek dus de oorzaak, wel jammer dat je dat niet even op de SKR-mini kunt uitproberen, want daar zitten de drivers vast gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 22:24
Zijn er nog meer die vorige week Ender 3 v2 hebben besteld op AliExpress officiële webshop en nog niet is verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:19
Evertt schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:46:
Zijn er nog meer die vorige week Ender 3 v2 hebben besteld op AliExpress officiële webshop en nog niet is verzonden?
Het is Ali. Kan wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24

ykz

Evertt schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:46:
Ik heb die van mij via Banggood besteld en daar duurde het een week voordat het daadwerkelijk de vliegtuig in ging. En zo'n 3 weken tot ik het mocht ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door ykz op 03-08-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 19:51
[opgelost] Heeft iemand enig idee waar deze Micro SD naar SD converter kabel nog te krijgen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXdZIz63RuPvF2U09MlRP2DgVRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6CGQfMp9SBGe8d2q7Y6bfWUW.jpg?f=user_large

Het SD-reader gedeelte komt in een geprinte behuizing die voor deze kabel ontworpen is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV2dqCmFRzuhMTXh_6AKk25bVOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PcB8ZuQAS03iweHocGI9Gnup.jpg?f=user_large

Hij was hier verkrijgbaar:

Link

Maar deze kabel is zo te zien niet langer leverbaar. Zou het kunnen dat dit dezelfde kabel is als in de link hieronder, die ik uit de openingspost van dit topic heb, maar dan zonder de zwarte behuizing rondom het SD-reader? (Waar we de behuizing dan vanaf kunnen slopen demonteren)

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24

ykz

Gethijsem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:13:
Heeft iemand enig idee waar deze Micro SD naar SD converter kabel nog te krijgen is?

[Afbeelding]

Het SD-reader gedeelte komt in een geprinte behuizing die voor deze kabel ontworpen is:

[Afbeelding]

Link

Maar deze kabel is zo te zien niet langer leverbaar. Zou het kunnen dat dit dezelfde kabel is als in de link hieronder, die ik uit de openingspost van dit topic heb, maar dan zonder de zwarte behuizing rondom het SD-reader? (Waar we de behuizing dan vanaf kunnen slopen demonteren)

Link
Deze lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 16:11
Hou er wel rekening mee dat die geshipt word vanuit China. Mocht je der geen haast bij hebben kan je het zelfs nog goedkoper krijgen rechtstreeks uit China.
Kan helaas ook geen goed alternatief vinden in de EU.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rincewind schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:30:
Ik wil een paar nieuwe rollen PLA kopen om wat te gaan printer: wat is een goede zaak en een goed merk? IK heb nu een paar rollen van 123-3D (Jupiter serie) maar zag op amazon.nl ook hun huismerk AmazonBasics en eSun staan voor een leuke prijs. Heeft iemand ervaring met de laatste 2?
Ik heb beiden besteld. Erg tevreden met de eSun PLA+. Van de AmazonBasics heb ik PETG besteld. Helaas nog niet kunnen proberen omdat ik de thermistor kapot heb gemaakt tijdens het plaatsen van een Micro Swiss Direct Drive Extruder. :'( Morgen komt de vervanger hopelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gethijsem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:13:
Heeft iemand enig idee waar deze Micro SD naar SD converter kabel nog te krijgen is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Link

Link
Ik heb nog 2 van deze liggen. gebruik ik niet omdat ik octoprint gebruik. (25 en 50cm)
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drgcSom

Geen idee waar je woont. Maar voor een paar euro kun je ze overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb de verkoper via ALI benaderd. Hij melden dat het over 1 tot 3 dagen duurt voor de Ender 3 v2 wordt verzonden. Via de magazijn in Duitsland.
Ik moest wel de Extend Processing Time verlengen deze liep bijna af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26
Evertt schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:17:
Heb de verkoper via ALI benaderd. Hij melden dat het over 1 tot 3 dagen duurt voor de Ender 3 v2 wordt verzonden. Via de magazijn in Duitsland.
Ik moest wel de Extend Processing Time verlengen deze liep bijna af
Bij mij exact hetzelfde verhaal... kan niet wachten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-06 17:15
Hupske schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Nou het heeft gewoon 7 maand zonder problemen gedraaid hoor waarbij het gemiddeld een uur per dag aan staat ;) Het kroontjes was ligt versleten, waarbij die haakjes ietsjes mee gebogen waren met de draai richting. Kroontje kon ik ook stukje laten zakken en was het prima. Maar als het plastic toch redelijk ingesleten is kan je het net zo goed vervangen :) Verder haalde het netjes de 100mm met de Esteps, dus ga je er van uit dat het prima is.

En idd de nozzle raakt zovaak verstopt omdat je gaat troubleshooten. Iedere keer de nozzle er weer terug in draaien en dan paar keer net iets te strak doet is niet al te best voor je schroefdraad. Plus de tube schoonmaken, stukjes afknippen en je houd geen tube meer over.

Uiteindelijk dus de som van de 2 fouten samen, z-as wat niet goed mee werkt en teveel retraction maakte het ingewikkeld om nu precies te achterhalen waar het fout ging. Dit met de kennis van nu! Waarin dus vooral de retraction het grootste probleem was, want hierin kon het ook gewoon nog bij laag 50 fout gaan. Dus de eerst lagen kwam die normaal door (ga je dus niet in de z-as kijken) om later dus tegen de blob aan te lopen.

Dus goed uitzoeken klinkt leuk, alsof ik dat niet gedaan hebt. Ik dacht dat ik het goed uitgezocht had. Blijkt toch niet zo. Zo heel evident is het niet dat je alles maar goed doet. Ben er al 3 maand mee bezig 8)7 Tenslotte tussendoor ook succesvolle prints gehad die 23 uur duurde, dat maakte het niet allemaal even logisch waarom het de ene keer dan weer fout ging en dan weer goed ging.
Van wat ik heb gezien en gelezen kan het ook de montage van de z-as zijn die bij sommige modellen net niet lekker recht staat. De motor zit als het ware te dicht op het frame tov. natuurlijk verticale positie (de bracket met de messing moer waarmee het geheel omhoog beweegt). Hoe hoger je komt, hoe minder dit tegenwerkt. Maar hoe dichter bij de motor (de eerste lagen) dan gaat het wringen. De z-as wordt dan als het ware scheef geduwd, waardoor je daar binding kan krijgen. Dit is op te lossen met vulplaatjes tussen de motor en het frame. Die vulplaatjes kan je printen.
Ik weet zo snel even het YouTube filmpje niet meer [edit later]
Ook moet de messing moer die over de z-as beweegt niet "vast" zitten in de bracket. Zegmaar handvast draaien en dan de schroeven een kwart/halve slag los. De moer moet zegmaar kunnen bewegen in het x-y vlak, maar natuurlijk niet met speling in Z richting.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeEs op 03-08-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Hardy8 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:52:
Dat de z-as soms niet meewerkt zoals zou moeten, kan ook nog aan de stepper-driver liggen,heb ik toevallig vorige week zelf ontdekt met TMC2208 op de Extruder motor, ik had ook soms slechte layers, bleek dat de motor soms een hik had, motor was met de hand niet echt tegen te houden, had genoeg kracht maar soms viel de kracht één of twee stappen weg, dus ook van alles geprobeerd, kabel vervangen andere motor geprobeerd, vref verhoogd, toen maar weer een oude A4988 driver erop en dat bleek dus de oorzaak, wel jammer dat je dat niet even op de SKR-mini kunt uitproberen, want daar zitten de drivers vast gemonteerd.
Deze is al uitgesloten, aangezien ik net +-1,5 week over ben op de SKR mini. Het probleem was er al in het gebruik met het silent bordje.
GeeEs schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:40:
[...]

Van wat ik heb gezien en gelezen kan het ook de montage van de z-as zijn die bij sommige modellen net niet lekker recht staat. De motor zit als het ware te dicht op het frame tov. natuurlijk verticale positie (de bracket met de messing moer waarmee het geheel omhoog beweegt). Hoe hoger je komt, hoe minder dit tegenwerkt. Maar hoe dichter bij de motor (de eerste lagen) dan gaat het wringen. De z-as wordt dan als het ware scheef geduwd, waardoor je daar binding kan krijgen. Dit is op te lossen met vulplaatjes tussen de motor en het frame. Die vulplaatjes kan je printen.
Ik weet zo snel even het YouTube filmpje niet meer [edit later]
Ook moet de messing moer die over de z-as beweegt niet "vast" zitten in de bracket. Zegmaar handvast draaien en dan de schroeven een kwart/halve slag los. De moer moet zegmaar kunnen bewegen in het x-y vlak, maar natuurlijk niet met speling in Z richting.
Dit klinkt toch als een weg in de goede richting.

Ik ben iig even gaan meten en dergelijke. De Z-as aan de kant van de motor staat ~4 mm hoger dan de Z-as aan de aan de andere kant. Dit is deels op te lossen door de bed leveling aan de rechterkant lager te zetten, maar de situatie die jij schetst komt aardig overeen.
Het valt mij namelijk op dat aan de rechterkant het probleem zich meer voordoet. Wanneer ik een print plaats dicht bij de motor van z-as gaat het goed. Dit kan dus idd er op duiden dat de rechterkant in de eerste fase minder goed mee komt, naarmate het hoger is die frictie er wel uit is.
Ik heb al zitten draaien een de wieltjes en dergelijk om er eventueel meer spanning op te krijgen of juist af te halen, maar het verschil blijft behouden ongeacht wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Hier een filmpje...
YouTube: Section 8.1 Z Binding Issues Featuring the Ender 3
Of beter nog deze van Alex Kenis!.. Vanaf minuut of 7 gaat het over bovenstaande issue, maar is wat mij betreft sowieso 1 van de toppers op YouTube als het gaat over 3d printen en andere tech.
YouTube: Ender 3 alignment: problems and solutions

[ Voor 54% gewijzigd door GeeEs op 03-08-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

GeeEs schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:58:
Hier een filmpje...
YouTube: Section 8.1 Z Binding Issues Featuring the Ender 3
Of beter nog deze van Alex Kenis!.. Vanaf minuut of 7 gaat het over bovenstaande issue, maar is wat mij betreft sowieso 1 van de toppers op YouTube als het gaat over 3d printen en andere tech.
YouTube: Ender 3 alignment: problems and solutions
Bedankt. Ik zal ze eens goed bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
chriistiix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Hou er wel rekening mee dat die geshipt word vanuit China. Mocht je der geen haast bij hebben kan je het zelfs nog goedkoper krijgen rechtstreeks uit China.
Kan helaas ook geen goed alternatief vinden in de EU.
Die lijkt er idd erg veel op. Bedankt!

Edit: deze wordt besteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gethijsem op 03-08-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19

mulder

ik spuug op het trottoir

Omdat ik mijn x-axis wat bewegelijk vond heb ik maar deze besteld :+
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.56f24c4dPF8flb

Ik heb een Ender Pro dus ik moet m'n power supply verplaatsen. Verschillende mounts gezien maar bij eentje stond dit:
attention: if you use this mount, you must connect the frame with a separate cable to the protective conductor of the psu!!!
Is dit iets wat voor alle mounts belangrijk is, hier schiet mijn kennis tekort op het gebied van elektronica.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
smitae schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb nog 2 van deze liggen. gebruik ik niet omdat ik octoprint gebruik. (25 en 50cm)
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4drgcSom

Geen idee waar je woont. Maar voor een paar euro kun je ze overnemen?
Dank voor je antwoord. Die heeft de plastic behuizing, waarvan we niet zeker weten of deze te demonteren is en past.

[ Voor 6% gewijzigd door Gethijsem op 03-08-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mulder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:19:

Ik heb een Ender Pro dus ik moet m'n power supply verplaatsen. Verschillende mounts gezien maar bij eentje stond dit:

[...]
Is dit iets wat voor alle mounts belangrijk is, hier schiet mijn kennis tekort op het gebied van elektronica.
ik heb geen idee wat ze bedoelen want het lijkt erop alsof ze geleiding door het frame moeten hebben en dat heeft niets met de support te maken...
Maarre vanwaar de versie met motor als ik vragen mag?
Ik heb deze nu liggen, klaar voor inbouw:
https://www.banggood.com/...products&cur_warehouse=CN
Eerst mijn Lack case printen en dan gaat de boel overhoop:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik zag al dat de menigen verschillen betreffende belt en motor maar uiteindelijk voel ik met m'n weinige ervaring toch meer bij een motortje. Het is allemaal ter lering en vermaak.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:27
mulder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:19:

[...]
Ik zou het ook niet weten maar het eerst we me te binnen shiet is het aarden van je frame. Dit wordt in heel veel elektrische apparaten toegepast, dit is om ervoor te zorgen dat je aardlek eruit schiet wanneer er stroom lekt van het apparaat naar de aarde via iets anders dan de nul draad van het apparaat zoals bijvoorbeeld de gebruiker :P

Maar goed, ik zou niet weten hoe dat op de Ender 3 Pro zit. Toevallig van de week nog de PSU van de Pro open gemaakt, maar ik zag niet echt iets wat leek op een aarde beveiliging aan het frame (maar ik heb er dan ook niet specifiek op gelet).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjr
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-07-2023
kmichael schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Heb je na je extruder calibration cura ook gekalibreerd op extrution?
Wrs in combinatie met retraction...
Ik denk dat u daar even bij mag helpen hoe ik dat precies moet doen, en welke waarden er dan ingevuld dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjr
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-07-2023
Sircuri schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:15:
[...]

Begin daar eens mee. Zorg dat dat van "redelijk" naar "goed" gaat. Wat lukt er niet aan het levelen? Als je bed krom is, dan kan de glasplaat zeker uitkomst bieden. Onderzoek dat eerst eens even heel goed. Want dat is toch wel de basis van een goede print.

[...]

180 graden is wel iets aan de lage kant denk ik. Zou eerder proberen op 190 of 195. Het lijkt op stringing in je prints? Kan je precies aangeven wat er niet helemaal goed uitziet? De foto's zijn wat onduidelijk.

Wat bedoel je met spagetti? Kan je eens een foto plaatsen van specifiek dit probleem?
Het bed is niet geheel recht, maar moet de glasplaat nog plaatsen, plak je die direct op de warmteplaat?
Ook zal ik de veren vervangen.

Wellicht zijn de foto's van deze print, een raspberry pi behuizing voor de ender 3, duidelijker wat ik bedoel.

Vooral is het niet glad, en ik merk dat er een duw in zit, maar wellicht is dat gewoon de tekortkoming van deze machine.
En op deze is ook de spaghetti te zien in de print.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlCPMtn8az_roqKH60ffWuMhXMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vDIZDxGDjmiUNBDuuSdJZ7G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nlF8qsU2aIwIEBl-EgkGw5g1hY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3c97zeeQf12tj9NYiWrXcObZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8rcz6UTnQ9gqWj4jbUI2hkpHn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiEsj24iK6BIrXwV8zYa0cTv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YP-NjjOehyZme9aDfH0oViQIZ8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZnUWme1ursHK6IxLoglikvh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC5n9Vk9KiJ72MiPnRhJL19umGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdihxxJh5lugkRJVMKWOBgGv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukyRXNVf18fZ91UW0z2Dc2hJ7e8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpPyDg5XZCWBIfF0wZqxgFxe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 52% gewijzigd door dzjr op 03-08-2020 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
@dzjr

Watch and learn.

Ik kalibreer de flow van cura met 2 wallz en de instellingen op 0.4mm per lijn, en niet op 0.44 per lijn.

Aan de foto's te zien heb je layer shifts, zitten je belts wel strak ?
het kan vele oorzaken hebben...
Alles in ieder geval goed na lopen!

Die gele stekker tussen je voeding en je moederbord, wordt die niet gloeiend heet tijdens het printen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dzjr schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:56:
[...]

Het bed is niet geheel recht, maar moet de glasplaat nog plaatsen, plak je die direct op de warmteplaat?
Ook zal ik de veren vervangen.

Wellicht zijn de foto's van deze print, een raspberry pi behuizing voor de ender 3, duidelijker wat ik bedoel.

Vooral is het niet glad, en ik merk dat er een duw in zit, maar wellicht is dat gewoon de tekortkoming van deze machine.
En op deze is ook de spaghetti te zien in de print.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je print ook alles zonder support zie ik. Die losse steuntjes kun je goed zien dat je probeert om layers in het luchtledige te printen. Dat gaat sowieso niet lukken.

Ik kan het even niet rijmen. Je zegt dat je al 7 maanden probleemloos print en dat het nu ineens fout gaat? (oh nee, ik haal posts van verschillende mensen door elkaar zie ik.) Het lijkt erop dat je helemaal terug naar de basis moet.
  • Frames helemaal nalopen. Zit alles recht? Wiebelt het frame niet als deze op tafel staat?
  • Zitten beide belts goed strak?
  • Als je de belts losmaakt van de geleiders, kun je de geleiders dan geheel vrij bewegen over het profiel of heb je het gevoel dat er bobbels in het profiel zitten (wieltjes niet rond? Wieltjes te strak gedraaid?)
  • De wieltjes van de X-as in de verticale richting goed aangedraaid? Je gaf aan dat de X-as iets naar rechts naar beneden hangt? Dit kun je vaak oplossen door de wieltjes strakker te draaien. Zorg wel dat alles nog steeds vrij kan bewegen. Dus maak de Z-as los en probeer de X-As omhoog en omlaag te bewegen. Dat moet soepel gaan.
  • Glasplaat lijm je overiges niet vast! Daar heb je 4 klemmen voor nodig.
  • Hoeveel heb je met de cura instellingen gespeeld? Layer height? Print speed eens verlagen?
  • Heb je alle 4 de stappenmotoren gecalibreed? Dus ook de extrusion?
  • ehm.....
Daarnaast worden modellen op bijvoorbeeld Thingiverse niet altijd in de goede richting aangeleverd. Het kan dus heel goed zijn dat je een model moet roteren in Cura om hem goed te krijgen. Ik probeer een model altijd zo op een logische manier te draaien, dat ik zo min mogelijk support nodig heb. Daarnaast heb ik een overhang test gedaan en weet ik dat ik een overhang kan printen van +- 60 graden zonder support.
Maar zonder iets om tegenaan te printen, zal je toch altijd support nodig hebben.

Had je een 3DBenchy wel eens geprint?

[ Voor 7% gewijzigd door Sircuri op 03-08-2020 23:47 . Reden: oeps momentje ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kmichael schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:08:

Die gele stekker tussen je voeding en je moederbord, wordt die niet gloeiend heet tijdens het printen ?
Ik hoor daar meer mensen over. De stekker van mij is gewoon kamertemperatuur. Maar het zijn dan ook AW24 kabels volgens mij. Ze zijn goed dik in ieder geval bij mij. Mag ook wel, want volgens mij kan de PSU maximaal 14.6A leveren.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Mij Ender 3 v2 is verzonden via AliExpress in Duitsland.
Nu wachten. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Gisteravond met wat soldeerwerk de fans vervangen door Noctua fans (van het moederbord en de hotend), wat een verschil zeg! Het is echt een verschil tussen dag en nacht, ik kan het iedereen aanraden. Volgende keer de PSU fan ook maar vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sircuri het gaat om de verbinding in de stekker, niet de kabel... Die kabel is in principe prima.
@Evertt je weet dat het relay shipping is he.... Hij is verstuurd vanuit China en is nu in Duitsland aangekomen op het doorzend adres. Nu komt hij naar je toe dan.
Vermoed dat het niet meer heel lang gaat duren voordat de douane dat zat is...
@Soepstengel alleen je partcooler is nog een herrieding maar die radials zijn niet stiller te krijgen vrees ik:(

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 04-08-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
DRuw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:24:
Vermoed dat het niet meer heel lang gaat duren voordat de douane dat zat is...
In 2021 wordt dat sowieso al lastig: https://ec.europa.eu/taxa...low-value-consignments_en (tl;dr je moet in 2021 altijd BTW betalen ook al is het onder de 22 euro, de declaratie gebeurt alleen nog steeds door de bezorger waardoor er nog 10 euro bij komt, en de BTW moet ook afgedragen worden als het via een ander EU land gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF????
Maar ik bedoelde meer die zogenaamde relay shipping. Net doen alsof het uit de EU verzonden wordt maar daar zit alleen een kantoortje hooguit die een ander label erop plakt..

[ Voor 92% gewijzigd door DRuw op 04-08-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ah, ik moet mijn mijn reactie even nuanceren denk ik:
An import scheme will be created covering distance sales of goods imported from third countries or territories to customers in the EU up to a value of EUR 150.
Unlike today, when the import scheme is used, the seller will charge and collect the VAT at the point of sale to EU customers and declare and pay that VAT globally to the Member State of identification in the OSS. These goods will then benefit from a VAT exemption upon importation, allowing a fast release at customs.

The introduction of the import scheme goes hand in hand with the abolition of the current VAT exemption for goods in small consignment of a value of up to EUR 22. This is also in line with the commitment to apply the destination principle for VAT.
Bron: https://ec.europa.eu/taxa...cross-border-ecommerce_en

Dus als Aliexpress netjes de BTW van het aflever adress gaat hanteren en betalen aan het aflever land vervallen die import kosten en wordt alles ook sneller gedeclareerd bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DRuw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:32:
Maar ik bedoelde meer die zogenaamde relay shipping. Net doen alsof het uit de EU verzonden wordt maar daar zit alleen een kantoortje hooguit die een ander label erop plakt..
Neen? Mijn Ender 5 was daadwerkelijk verzonden uit een magazijn. Zit gewoon een groot warehouse dat vol staat met allemaal Chinees spul, en als je op AliExpress bestelt met shipping uit Duitsland komt het dus daadwerkelijk daar vandaan. Min of meer hetzelfde dus als Chinese shops die op Amazon verkopen met Amazon shipping. De artikelen liggen dan ook in magazijn van Amazon te wachten op verkoop.

Mijn Ender 5 was toen dan ook binnen paar dagen gelevert. Stuk sneller dan gewoon uit China, laat staan via een tussenstation dat ander label erop plakt. Dat laatste is volgens mij wel iets dat bij AliExpress standard shipping gebeurt. AliExpress die het zelf invliegt en via een eigen bedrijf laat gaan die het PostNL label erop plakken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 19:15

Rincewind

Take me in your arms tonight

Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:24:
Gisteravond met wat soldeerwerk de fans vervangen door Noctua fans (van het moederbord en de hotend), wat een verschil zeg! Het is echt een verschil tussen dag en nacht, ik kan het iedereen aanraden. Volgende keer de PSU fan ook maar vervangen :)
Klinkt goed! Welke Noctua-fans heb je gekozen en wat is dan het soldeerwerk? Alleen aansluiten op de stroomdraden of is er nog meer werk noodzakelijjk?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Rincewind schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Klinkt goed! Welke Noctua-fans heb je gekozen en wat is dan het soldeerwerk? Alleen aansluiten op de stroomdraden of is er nog meer werk noodzakelijjk?
Deze voor het moederboord: Noctua NF-A4x10 FLX
Deze voor de hotend (dikker dus meer luchtverplaatsing, vond ik wel belangrijk voor de hotend, kijk wel of het past!): Noctua NF-A4x20 FLX
Deze om 24v naar 12v te krijgen: LM2596 Buck Converter

Solderweerwerk:
  • Draad van moederboord naar buck converter solderen
  • Klein stukje draad vanaf de buck converter voor het aansluiten van de twee fans (de aanlsuiting op de buckconverter is te klein om twee draden aan te sluiten)
  • Draad van buck converter aan de hotend fan solderen
  • Draad van buck converter aan de moederboord fan solderen
Ik heb ervoor gekozen om één buck converter te gebruiken voor de twee fans. Beide fans staan toch eigenlijk altijd aan, en ze maken zo weinig lawaai dat ze ook aan mogen blijven. Daarnaast verbruiken ze maar 0.1W max per fan, dus de buck converter zal er niet door overbelasten.

edit: als je het helemaal fancy wilt doen soldeer je twee fan aansluitingen op de buck converter zodat ze makkelijk los te koppelen zijn bij onderhoud. Heb ik niet gedaan want ik heb alleen dupont aansluitingen liggen hier en ik vind dat die niet vast genoeg zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 04-08-2020 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
DRuw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:32:
WTF????
Doen meer bedrijven zo. Maar in Duitsland heeft inderdaad een magazijn.
Wel raar als het zo is via China is de verzendkosten €30 via Duitsland is het gratis.

Volgend jaar komt in België een grote magazijn van Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Deze voor het moederboord: Noctua NF-A4x10 FLX
Deze voor de hotend (dikker dus meer luchtverplaatsing, vond ik wel belangrijk voor de hotend, kijk wel of het past!): Noctua NF-A4x20 FLX
Deze om 24v naar 12v te krijgen: LM2596 Buck Converter

Solderweerwerk:
  • Draad van moederboord naar buck converter solderen
  • Klein stukje draad vanaf de buck converter voor het aansluiten van de twee fans (de aanlsuiting op de buckconverter is te klein om twee draden aan te sluiten)
  • Draad van buck converter aan de hotend fan solderen
  • Draad van buck converter aan de moederboord fan solderen
Ik heb ervoor gekozen om één buck converter te gebruiken voor de twee fans. Beide fans staan toch eigenlijk altijd aan, en ze maken zo weinig lawaai dat ze ook aan mogen blijven. Daarnaast verbruiken ze maar 0.1W max per fan, dus de buck converter zal er niet door overbelasten.

edit: als je het helemaal fancy wilt doen soldeer je twee fan aansluitingen op de buck converter zodat ze makkelijk los te koppelen zijn bij onderhoud. Heb ik niet gedaan want ik heb alleen dupont aansluitingen liggen hier en ik vind dat die niet vast genoeg zitten.
Dank. Ik zal er ook eens naar kijken als ik wat minder andere envoudigere aanpassingen te doen heb. Die buck converter is al onderweg ivm met de Octoprint uitbreiding die ik wil doen dus dan kan ik daar alvast ervaring mee op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik ben nog op zoek naar een mooie oplossing om de hele electronica aan de achterkant van de printer te krijgen, dus voor een: SKR Mini E3, Raspberry Pi 4 en twee buck converters. De connectors van de Raspberry en van het moederbord moeten beschikbaar zijn (ik krijg het gewoon niet voor elkaar om firmware updates te doen via de Raspberry, dus ik moet het kaartje gebruiken). Het liefst wil ik ook de mogelijkheid hebben om twee fans erin te verwerken die dan horizontaal de lucht blazen (dus niet van onderen of boven).

Uiteraard deze al gevonden: https://www.thingiverse.com/thing:3688967 echter zit er maar 1 fan in en die zit aan de onderkant, het moederboord zit ook in de behuizing verwerkt zonder aansluitingen aan de buitenkant voor een SD kaartje.

Deze gevonden: https://www.thingiverse.com/thing:3945794 ziet er mooi uit maar dan moet ik mijn printer verhogen omdat het anders niet past. Opzich is dat wel een mogelijkheid, maar liever niet eigenlijk.

Dit lijkt me de mooiste oplossing: https://www.thingiverse.com/thing:4071141 alleen is dit nog WIP en weet ik niet zo goed hoe goed het allemaal werkt.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Reteip schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb wat pogingen ondernomen. De 4 koperen pads die de connector op z’n plaats houden op de pcb zijn echter allemaal van de pcb los. Het lukt me niet om dat goed te krijgen. Het alleen solderen van de pinnetjes is heel fragiel, ook met hot glue om de connector op z’n plaats te houden.

[Afbeelding]
Inmiddels ook met Creality support contact gehad over het usb issue. Dat werd sneller dan ik dacht wel heel netjes opgelost. Inmiddels is er een nieuw bord onderweg zonder dat ik daarop stuurde of aandrong. Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 00:14
Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:42:
Ik ben nog op zoek naar een mooie oplossing om de hele electronica aan de achterkant van de printer te krijgen, dus voor een: SKR Mini E3, Raspberry Pi 4 en twee buck converters. De connectors van de Raspberry en van het moederbord moeten beschikbaar zijn (ik krijg het gewoon niet voor elkaar om firmware updates te doen via de Raspberry, dus ik moet het kaartje gebruiken). Het liefst wil ik ook de mogelijkheid hebben om twee fans erin te verwerken die dan horizontaal de lucht blazen (dus niet van onderen of boven).

Uiteraard deze al gevonden: https://www.thingiverse.com/thing:3688967 echter zit er maar 1 fan in en die zit aan de onderkant, het moederboord zit ook in de behuizing verwerkt zonder aansluitingen aan de buitenkant voor een SD kaartje.
Heb je al bij de remixes gekeken?

Ik heb deze ook met een extra fan op de kap van de print mobo, de deksels kan je gewoon los printen want de footprint blijft het zelfde

Ik heb hier de linker van.

https://www.thingiverse.com/thing:3745187

En op mijn rechter deze kap

https://www.thingiverse.com/thing:3767380

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchone op 04-08-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
@Dutchone Jazeker! De remixes staan vol met kleine en grote wijzigingen, daar heb ik ook de twee andere gevonden. Het probleem is dat de meeste dus of de fans boven/onder hebben, of geen moederbord aansluiting aan de buitenzijde hebben. Maar de informatie dat de deksels uitwisselbaar zijn geeft met wel een idee om zelf een soort van fan duct te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Heb ik weer. Ik print een temp-tower om te kijken hoe het zit met de temperaturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxzthwcy1B2A1CjXvVcBTq4zKNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ay0i3FmEdhoLk7Za0E2L6wtK.jpg?f=fotoalbum_largeLos van de onderste laag (brim) zie ik geen verschil in kwaliteit. Welke temperatuur kies ik nu? En ja, ik heb gezien dat de temps per laag anders waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:26:
@Dutchone Jazeker! De remixes staan vol met kleine en grote wijzigingen, daar heb ik ook de twee andere gevonden. Het probleem is dat de meeste dus of de fans boven/onder hebben, of geen moederbord aansluiting aan de buitenzijde hebben. Maar de informatie dat de deksels uitwisselbaar zijn geeft met wel een idee om zelf een soort van fan duct te maken.
Wat bedoel je met mobo aansluitingen aan de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 10:00
@Rincewind Als ik zo eens kijkt lijkt mij de overhang op 215 graden beter dan de rest (recht, niet uitgezakt). Daarnaast zie ik naarmate de temperatuur lager wordt een groter artifact ontstaan tussen de naast elkaar gelegen cijfers waar ze dicht bij elkaar komen. Ik zou dus gaan voor 215 graden.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Dutchone schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Wat bedoel je met mobo aansluitingen aan de bovenkant?
Aan de buitenzijde; alsin SD card vanaf de achterkant kunnen bereiken zonder hem open te moeten maken. Bij nader inzien zie ik dat die van Teaching Tech dat wel heeft, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Aan de buitenzijde; alsin SD card vanaf de achterkant kunnen bereiken zonder hem open te moeten maken. Bij nader inzien zie ik dat die van Teaching Tech dat wel heeft, my bad!
Haha ja, klopt aan de achter kan je gewoon ja kaarte en je usb kabel van je pi naar de mobo doen.

Ik was even in de war, gelukkig is het goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die 2e die je aangaf waardoor je printer hoger komt met 2x 4010 fans erin (parallel aangesloten zonder buck dus).
Maakte mij niet uit omdat ik toch voetjes moest printen en mijn PSU zit aan de voorkant waardoor hij toch omhoog moest.
Kon niet goed vinden wat ik hebben wilde en heb deze verzonnen voor mn PSU trouwens:
https://www.thingiverse.com/thing:4192361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
M'n SKR Mini E3 2.0 is binnen en inmiddels gemonteerd. Het werkt, maar het moederbord maakt een beep geluid wanneer de part fan aan gaat. Er gaat ook een groen lampje branden (nagezocht, dat is dat de part fan aan gaat) en daar komt ook het geluid vandaan. Het geluid veranderd van toon als je de part fan harder of zachter zet. Iemand dit wel eens meegemaakt?

YouTube: Beep SKR Mini 2 part fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:10

mutsje

Certified Prutser

Zo vandaag weer terug van vakantie en de nieuwe extruder lag klaar :) nu alleen nog in gaan bouwen en testen of de doorvoer wel goed loopt als ik de pla rol bovenop zet weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Soepstengel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:00:
M'n SKR Mini E3 2.0 is binnen en inmiddels gemonteerd. Het werkt, maar het moederbord maakt een beep geluid wanneer de part fan aan gaat. Er gaat ook een groen lampje branden (nagezocht, dat is dat de part fan aan gaat) en daar komt ook het geluid vandaan. Het geluid veranderd van toon als je de part fan harder of zachter zet. Iemand dit wel eens meegemaakt?

YouTube: Beep SKR Mini 2 part fan
Hier ook, op lage toeren hoor je het goed. Is een aanname, maar ik vermoed dat het de coils van de fan zijn als de fan nog op gang moet komen oid, dan draait de fan nog niet of amper. Of de driver op het mobo, maar die is er voor de fans niet echt... (De treinen van de NS maken ook zo'n geluid bij het optrekken en EV's ook)
In de praktijk hoor ik het niet. Ding draait altijd of niet, of 100%. En dan hoor je niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
GeeEs schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Hier ook, op lage toeren hoor je het goed. Is een aanname, maar ik vermoed dat het de coils van de fan zijn als de fan nog op gang moet komen oid, dan draait de fan nog niet of amper. Of de driver op het mobo, maar die is er voor de fans niet echt... (De treinen van de NS maken ook zo'n geluid bij het optrekken en EV's ook)
In de praktijk hoor ik het niet. Ding draait altijd of niet, of 100%. En dan hoor je niks.
Ik heb wat met de firmware zitten rommelen en het weten op te lossen met FAN_SOFT_PWM. Het piepen is voorbij, alleen heb ik nu een (veel zachter) clickje wat ik hoor wat ik acceptabel vindt, waarschijnlijk hoor je dat toch niet boven de andere print geluiden uit komen zodra die aan het printen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Dat klinkt goed. Dat (pwm signaal) was ook mijn eerste gedachte, maar ging er eigenlijk vanuit dat dit een "domme" fan was, aangezien er dus geen losse pwm lijn naar de fan gaat. Enkel plus en min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrr toch maar tinkeren.
Ik ben druk een Lack enclosure te vinden maar kan niet vinden wat ik wil dus ga dingen samenvoegen.
https://www.thingiverse.com/thing:3083358 wordt de basis maar ik haat die pianoscharnieren.
de hoogte is goed, iets wat bij de andere modellen kiele kiele is vaak valt ma op.
aan de voorkant komen 2 deurtjes die ik baseer op deze: https://www.thingiverse.com/thing:3195402
Ook de handgreep gaat daar vandaan komen maar doe ik bovenin.
aan de rechte kant wil ik dat het paneel ook open kan mocht ik daar wat moeten spelen.
Nu maar ff tinkercadden..
enige nadeel als je boven de 500mm gaat is die plexiglas weer moeilijker aan te komen...
wat hebben jullie gebruikt als extra hoogte?
kan ik die 40mm eraf halen van die eerste thingy bijvoorbeeld?

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 05-08-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Is de Jupiter serie van 123 een goede keuze of is een andere merk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Evertt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:50:
Ik heb 2 rollen Jupiter-PLA van 123-3D en die printen uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Vandaag is mijn no-name BLTouch binnengekomen van Amazon. Ik ga die straks inbouwen maar zie op de Creality-site toch wat raars staan. In de dropbox staat een file met de naam 'Ender-3 Pro_1.1.6V_ BL Touch Firmware_V3.1.zip'. Daarin zit de benodigde software. So far so good. In die zip zit weer een "Ender-3 Pro1.1.6BLTouchV3.1PowerLossContinueEnglish.hex" met 05-08-2019 als filedatum. In diezelfde dropbox staat ook een losse "(2019.11.13)Ender-3 Pro1.1.6BLTouchV3.1PowerLossContinueEnglish.hex".

Welke moet ik straks gebruiken om te flashen? Die laatste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcheijink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 16:47
DRuw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:13:
enige nadeel als je boven de 500mm gaat is die plexiglas weer moeilijker aan te komen...
Ik meende afgelopen weekend bij de Gamma panelen van 50x100 cm te zien staan. Zelf ben ik voor een 50x50 paneel gegaan.
Had geen LACK liggen, dus ben voor het volgende beste gegaan;
Een IKEA Bjorkudden tafel :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zti40PSPo0rPYv3rFEnb24U0PdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPGcA5YOcCoEMvz11Gra3WMG.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.reddit.com/r/ender3/comments/i3pitr/did_a_ikea_table_to_enclosure_conversion_but/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geinig gebakkie:)
Bjorkudden is terug naar zweden zie ik maar het idee is prima:)
ik heb de lackjes al gekocht en staan te wachten op me tot ik geprint heb:)
Gamma heb het inderdaad liggen voor 12 euro maar is 2mm... beetje flimsy
@Evertt prima spul van 123

[ Voor 15% gewijzigd door DRuw op 05-08-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:50:
Ik gebruik alleen de Jupiter serie, geen problemen mee. Maar kan dus ook niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Rincewind schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:02:
Vandaag is mijn no-name BLTouch binnengekomen van Amazon. Ik ga die straks inbouwen maar zie op de Creality-site toch wat raars staan. In de dropbox staat een file met de naam 'Ender-3 Pro_1.1.6V_ BL Touch Firmware_V3.1.zip'. Daarin zit de benodigde software. So far so good. In die zip zit weer een "Ender-3 Pro1.1.6BLTouchV3.1PowerLossContinueEnglish.hex" met 05-08-2019 als filedatum. In diezelfde dropbox staat ook een losse "(2019.11.13)Ender-3 Pro1.1.6BLTouchV3.1PowerLossContinueEnglish.hex".

Welke moet ik straks gebruiken om te flashen? Die laatste?
Ik heb die van de laatste datum gepakt. Dus 13 november 2019.
Maar ondertussen heb ik marlin 2.0 draaien, dus heb deze firmware niet meer nodig gehad.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Sircuri schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb die van de laatste datum gepakt. Dus 13 november 2019.
Maar ondertussen heb ik marlin 2.0 draaien, dus heb deze firmware niet meer nodig gehad.
ok. Klinkt nog beter! Kan ik met die SPI-flasher dan ook marlin 2.0 flashen? Of moet ik eerst die hex-file flashen en daarna marlin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
Hallo allemaal. Zojuist heb ik mijn Ender 3 V2 ontvangen. En direct in elkaar geprobeerd te zetten, met behulp van dit filmpje: YouTube: Creality Ender 3 V2 - 3D Printer - Unbox & Setup

Echter, op het moment dat ik de X-as wil monteren op het frame en de schroefdraad loop ik vast. Op het filmpje kan de X-as eenvoudig naar beneden en omhoog gedrukt worden. Bij mij lukt dat niet. Naar beneden lukt wel met wat kracht, maar omhoog niet. Ik heb de X-as geinstalleerd zonder schroefdraad en dan loopt hij supersoepel. Ik heb gekeken of de schroefdraad netjes recht omhoog gaat, dat lijkt ook zo te zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dirickteur schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:38:
Hallo allemaal. Zojuist heb ik mijn Ender 3 V2 ontvangen. En direct in elkaar geprobeerd te zetten, met behulp van dit filmpje: YouTube: Creality Ender 3 V2 - 3D Printer - Unbox & Setup

Echter, op het moment dat ik de X-as wil monteren op het frame en de schroefdraad loop ik vast. Op het filmpje kan de X-as eenvoudig naar beneden en omhoog gedrukt worden. Bij mij lukt dat niet. Naar beneden lukt wel met wat kracht, maar omhoog niet. Ik heb de X-as geinstalleerd zonder schroefdraad en dan loopt hij supersoepel. Ik heb gekeken of de schroefdraad netjes recht omhoog gaat, dat lijkt ook zo te zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?
De schroefdraad en sommige bouten zijn van slechte kwaliteit zeg.

Heb vandaag ook de Ender 3 v2 binnen.
Heb een bout dol gedraaid van de z as blok.
Misschien is ook dat jou probleem.

Zeker de M4 bouten zijn van slechte kwaliteit.

Edit: Hij is opgebouwd.
Sommige M4 gaten is beter om even een tap door heen te halen.
Het is handig om op te bouwen via de video dan via de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToSk0hsMxulBjwEL7Bis2QGzNpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axIUVnOOzBWFAyTq47I1PLQ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Evertt op 06-08-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Dirickteur schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:38:

Bij mij geeft de motor van de Z-as ook een hoop weerstand. In ieder geval een heel stuk meer dan in het filmpje. Ik heb wel de excentrische stelbouten zo los gedraaid als ging en dan nog zit het, nauw. Uiteindelijk wel met redelijk voldoende speling denk ik (tenminste, m'n prints komen er goed uit), maar als bij jou zonder motor-as het allemaal soepel loopt, dan heeft het waarschijnlijk met de motor te maken. Als je draadeind netjes "waterpas" staat, of in ieder geval gelijk aan het frame (afstand onder gelijk aan afstand boven, en niet uit het lood aan de andere zijde), dan zou ik gewoon proberen een testje te draaien. Wellicht dat de boel even wat moet indraaien. Bij mij is er na een print of 50 nog steeds aardig wat weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Rincewind schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:42:
[...]
ok. Klinkt nog beter! Kan ik met die SPI-flasher dan ook marlin 2.0 flashen? Of moet ik eerst die hex-file flashen en daarna marlin?
Ja hoor, dat moet gewoon werken. Ik had problemen met het flashen van een bootloader, dus heb eerst een kant en klare bootloader+marlin versie gevonden en die geflasht. Daarna kon ik via Visual Studio Code de laatste Marlin installeren via USB. Dus zonder de SPI flasher.

Nu heb ik zelf ook nog even 2 dingen met mijn prints waarvan ik niet zo goed weet op welke kreten ik moet zoeken om uit te vinden wat er aan de hand is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKd_YJnaWW51wbFcfGlDEiqdU5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibMUPcdAtGYGx9NfA0rpo4EG.jpg?f=fotoalbum_large

1. Aan de onderkant zie je een verticale lijn. Zover ik heb kunnen achterhalen is dit de plek waar elke nieuwe laag begint. Dus het lijkt op te veel of te weinig filament op het moment van het aanzetten van laag. Of wellicht teveel druk van nozzle? Aan welke knoppen moet ik draaien om dit probleem aan te pakken?

2. Midden van het stuurhuis zitten de lagen niet echt vast op elkaar. Deze plek is ook zeer broos. Ik heb geprobeerd om te voelen of de X-as verticaal oneffenheden heeft, maar kon niks voelen/ merken. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het lijkt iets hardware matigs, aangezien het toch wel steeds op dezelfde hoogte is.Bij een kleine layer height van 0.1 mm, is het niet broos, maar wel duidelijk een shift.

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting duwen.

[ Voor 55% gewijzigd door Sircuri op 06-08-2020 23:41 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan in je slicer zelf aanwijzen waar de zoom moet komen. Op een hoekpunt valt die niet zo op.

Wat betreft die lagen bovenin... is je filament droog? We hebben een periode met een hoge luchtvochtigheid achter de rug, misschien moet je je filament even drogen in de oven. Als dat het niet is: hoe strak zitten de riemen op de X- en Y-as? Zitten ze niet te los? Het zou ook kunnen zijn dat je te snel print, wat zijn je speed settings?

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 07-08-2020 00:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb gisteren de Ender 3 V2 in mekaar gezet.

Alleen lukte bed levelen niet gelijk.
De nozzel drukte gelijk op de bed en was te laag.

Heb dit opgelost daar de z as limiet stop wat te verzetten. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:55
Bij mij past het bed onder de nozzle met de end stop helemaal onderin gemonteerd. Ik moest wel de schroeven erg veel rondes draaien omdat ze helemaal los zaten. Check dat misschien even. De end stop hoger monteren lijkt me geen probleem verder.

Voor iedereen met een V2, deze website (na een update) geeft precies aan hoe je de firmware update met een BL Touch: https://smith3d.com/ender...tion-guide-by-smith3d-com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb het gevonden. Dit is een fout van Creality zelf.
Ik zie op yt een filmpje staan dat als er een glasplaat wordt dat z as limiet stop wat hoger moet worden geplaatst. De Ender 3 v 1 wordt geleverd zonder glas plaat waardoor de bed wat lager wordt. Het glas is 2mm dikker. Ga er van uit dat Creality hier geen rekening mee heeft gehouden met de V2

Slordig fout van Creality.
Zie hier om dit te doen
YouTube: How to adjust the Z limit switch Creality Ender 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

NMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:40:
Je kan in je slicer zelf aanwijzen waar de zoom moet komen. Op een hoekpunt valt die niet zo op.

Wat betreft die lagen bovenin... is je filament droog? We hebben een periode met een hoge luchtvochtigheid achter de rug, misschien moet je je filament even drogen in de oven. Als dat het niet is: hoe strak zitten de riemen op de X- en Y-as? Zitten ze niet te los? Het zou ook kunnen zijn dat je te snel print, wat zijn je speed settings?
Naar die instellingen zal ik eens kijken inderdaad. Las ook ergens dat het wellicht met de retraction snelheid te maken heeft.

Wat betreft de luchtvochtigheid is wel een punt. Al is dat in dit geval niet waarschijnlijk, omdat dat de eerste print was van een nieuwe rol filament. Kwam net uit het plastic.
Ik print eigenlijk altijd op 50mm/s of lager. Lager doe ik meestal als de print heel fijntjes is met veel dunne lijnen. Ga ik hoger dan 50, dan wil de extruder wel eens slippen. Dus die instelling gebruik ik niet meer. En ik zal ook nogmaals kijken naar de spanning van de snaren. Al dacht ik dat ik die zaken allemaal al wel vaak bekeken had.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Evertt schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:59:
Ik heb het gevonden. Dit is een fout van Creality zelf.
Ik zie op yt een filmpje staan dat als er een glasplaat wordt dat z as limiet stop wat hoger moet worden geplaatst. De Ender 3 v 1 wordt geleverd zonder glas plaat waardoor de bed wat lager wordt. Het glas is 2mm dikker. Ga er van uit dat Creality hier geen rekening mee heeft gehouden met de V2

Slordig fout van Creality.
Zie hier om dit te doen
YouTube: How to adjust the Z limit switch Creality Ender 3
Beetje vreemd, want de Ender 3 Pro past het glazen bed ook gewoon zonder iets aan te passen aan de Z-stop. Ik heb voorheen juist express de z-stop houder aangepast zodat deze juist nog lager kon worden geplaatst. Ik kan daardoor meer spanning op de bedveren zetten en dus een stabieler bed-level creeeren.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
Hmm ik heb de Ender 3 v2 nu werkend. Het schroefdraad gaat nu wat makkelijker, heb alles even losgemaakt en met nog meer aandacht bevestigd. Als ik onderaan de motor probeer te draaien, gaat ie wel soepel.

Eerste printjes gemaakt. Het lijkt alsof het bed in het midden een beetje hol is. Daar pakt het filament ook niet goed. Heb de BL Touch liggen, daar gaan we dit weekend maar eens aan besteden. Heel duidelijk is het me allemaal nog niet, maar dat komt hopelijk van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@Dirickteur Ik zal eerst kijken of de glasplaat recht is.
Zal eerst kijken om zonder de bl touch te printer om zo eventuele fouten eruit te halen.

Ik zelf ben nog bezig met het afstellen de x y z kubus is niet helemaal 20x20x20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
Evertt schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:08:
[Ik zelf ben nog bezig met het afstellen de x y z kubus is niet helemaal 20x20x20.
20x20 kubus is onzin om goed proberen te krijgen, minimaal 100 x 100, het blijft tenslotte gesmolten plastic dus bij kleine voorwerpen heb je al gauw afwijkingen doordat de lagen op elkaar gedrukt worden, dus een het mooie ronde 0.4mm filament wordt bij goede hechting ovaal gedrukt en daardoor naar buiten/binnen gedrukt, dit is wel goed te krijgen bij één merk filament, maar bij een groter voorwerp en/of bij ander filament blijkt er toch weer een afwijking te zijn, daarom gewoon met een groter voorwerp afstellen , dan blijkt dat een 20 x 20 ook nog wel binnen de toleranties ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag de originele plastic extruder van de cr-20 vervangen voor een metalen versie. Hopelijk is het toevoer pla probleem nu opgelost. Hierna (als het opgelost is) de bedveren vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEwcMmUKa8cHvuWMNEP5DtWX3r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TplR8fzXesHRHSsDcrxWnwH9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mutsje check wel even goed het wieltje dat de grip moet hebben op je filament. Die was bij echt slecht van de aluminium set en heb de originele er toen op gezet.
Helft van de tandjes waren waardeloos en kostte me een goede week voor ik dat door had.
Scheen een bekend probleem te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:32:
@mutsje check wel even goed het wieltje dat de grip moet hebben op je filament. Die was bij echt slecht van de aluminium set en heb de originele er toen op gezet.
Helft van de tandjes waren waardeloos en kostte me een goede week voor ik dat door had.
Scheen een bekend probleem te zijn....
Ik heb van het origineel alles opzij gelegd. better safe then sorry. Maar erg bedankt voor de headsup!

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 07-08-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb 2 3DBenchy proberen te printen.
Na ongeveer een uur loop de filament vast in de extruder. De filament is van 123 Jupiter versie.

Weet iemand wat het eventueel kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto?
Hoezo vast?
Nozzle verstopt?
PTFE tube er goed in?
Enz enz enz
Kortom: hij loopt vast, help! Hebben we net wat te weinig informatie aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:54:
Foto?
Hoezo vast?
Nozzle verstopt?
PTFE tube er goed in?
Enz enz enz
De oude plastic extruder was enorm ingesleten, deze heb ik voor een metalen variant vervangen. Het viel me al op toen de rol bovenop zat dat deze vast liep, dus rol er naast op stuk hout. Dat ging goed tot gisteren. Aangezien ik de metalen kit toch al binnen had deze vandaag erop gemonteerd. Is dat afdoende ? Alle tubes etc zitten er goed in, de pla loopt goed door de nozzle mooi recht naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja hoor:) mijn reactie was op @Evertt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
DRuw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:54:
Foto?
Hoezo vast?
Nozzle verstopt?
PTFE tube er goed in?
Enz enz enz
De nozzel is niet verstopt heb bij de 2de poging schoongemaakt.
Hij loopt vast in de extruder.
Ik ga proberen om de filament houder op de zijkant te plaatsen. Net wat Tweakers had gedaan bij de review video.
Bij de test filament die bij de printer geleverd is is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik ook.
Nieuwe rol levert net meer weerstand dan de standaard extruder hebben kan.
Je kunt een houder printen met lagers erin of inderdaad aan de zijkant hangen.
Ik heb nu een dual gear extruder en die trekt desnoods de houder door de extruder heen volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb inderdaad een houder met lagers erin geprint als vervanging. Werkt als de brandweer.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Sircuri schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:31:
Ik heb inderdaad een houder met lagers erin geprint als vervanging. Werkt als de brandweer.
Heb je er een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

En weer PLA toevoer probleem, deze keer de PLA zelfs afgebroken. Je ziet ook erg diepe sporen van het tandwiel in het pla zitten. Zou de veer te strak kunnen zitten? Ik ga het originele tandwiel terug plaatsen en de originele veer. Dan maar weer testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pwv4y-KqlVhMTfZfj0NfZ8C-Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYYhTchx8x8iJ5UNF6F5cncA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 07-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan. Hoe warm print je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik print op 210 graden. het bed op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mutsje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:13:
Ik print op 210 graden. het bed op 60.
Zou warm zat moeten zijn.
Ik vind die tanden afdruk niet normaal hoor... Vergelijk het tanden profiel eens met je standaard tandwieltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

Zou warm zat moeten zijn.
Ik vind die tanden afdruk niet normaal hoor... Vergelijk het tanden profiel eens met je standaard tandwieltje..
Heb originele veer terug gezet en origineel tandwiel. Maar weer afwachten. De Alie veer was ook langer. Niet dat dat wat over de kracht zegt maar viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik ga toch voor een nieuwe extruder.
Ben niet echt tevreden over de standaard Ender 3 v2.
Lees op internet dat vele dit vervangen hebben

Is eventueel van 123 goed?
https://www.123-3d.nl/123...od-rechts-i3136-t372.html

Heb de Ender 3 v2 2dagen en heb aantal punten wat ik wil vervangen. Ik vindt dit nu een leuke hobby. Ben blij dat ik niet voor de CR 6 Se heb gekozen waar je bijna niet mee kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Evertt schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:00:
Ik ga toch voor een nieuwe extruder.
Ben niet echt tevreden over de standaard Ender 3 v2.
Lees op internet dat vele dit vervangen hebben

Is eventueel van 123 goed?
https://www.123-3d.nl/123...od-rechts-i3136-t372.html

Heb de Ender 3 v2 2dagen en heb aantal punten wat ik wil vervangen. Ik vindt dit nu een leuke hobby. Ben blij dat ik niet voor de CR 6 Se heb gekozen waar je bijna niet mee kan upgraden.
Deze kost ongeveer dubbele als die van Alie, ik heb wel de veer en tandwiel van de originele terug gezet. Maar dat is dezelfde set als van Alie, exclusief veren en hele mikmak.

Ik had deze set besteld, volgens mij past die ook op jou printer https://www.aliexpress.co...8&productId=4000069407545

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 07-08-2020 22:25 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie