De printer blijft lastig.
Heb inmiddels alles vervangen, wat je geloof ik bijna vervangen kan aan mijn Ender 3 Pro.
Glazen bed, andere veren voor het bed, SKR Mini E3 V2, Micro Swiss All Metal Hotend, Capricorn tube, creality aluminium extruder.
Dit alles is begonnen nadat mijn extruder stappen bleef skippen en ik telkens blobs kreeg of het filament brak af in de extruder. Dus langzaam aan dingen geupgrade om het op te lossen. Zelfs na al die upgrades lijkt het nog steeds niet goed voor elkaar.
Wat gaat er mis:
Extruder skipt af en toe nog steeds. Na lang onderzoeken kwam ik erachter dat het in de Cura met retraction te maken had. Die stond te hoog, waardoor het filament te ver terug getrokken werd en wanneer het filament weer terug geduwd moest worden liep hij ergens vast omdat er wat afgekoeld filament of iets tussen zat.
Retraction aangepakt. Dat lijkt nu goed te gaan.
Verder gaat het fout in mijn Z-as. Laag 1 gaat er perfect op, maar bij laag 2,3,4 lijkt het dat de layer height niet klopt. ipv dat hij 0.2 omhoog gaat, lijkt het dat hij maar 0,05 omhoog gaat bijvoorbeeld. Oftewel, het filament kan er niet meer genoeg uit gedrukt worden om en daardoor gaat de extruder natuurlijk ook skippen.
Nu met Mini E3 V2, kan ik dan op dat moment gelukkig 'baby z steps' doen om dat op te lossen. Want vanaf laag 5, 6, 7 etc lijkt het allemaal weer normaal te lopen.
En eigenlijk weet ik niet, hoe ik dit kan oplossen. Iemand hier een idee voor?
Gebruik in Cura het default Standard Quality profiel. Met dus de retraction instellingen al wat aangepast. Voor de rest dus default.
[
Voor 4% gewijzigd door
Hupske op 02-08-2020 10:56
]