DRuw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:23:
@
kmichael daar zit ik tussen te twijfelen maar ik ben zelf hoofdzakelijk mechanisch van achtergrond en is electro een hobby;)
Als je aan de voorkant een klein tandwiel hebt klopt het met de fiets vergelijking maar als ze beiden gelijk zijn maakt het niet uit hoor.
Enige wat je zou kunnen verzinnen is dat je met meerdere tanden gript waardoor je minder kans op doorslippen hebt en minder speling hebt.
Theoretisch dan...
Hoe heb je ze geprint als ik vragen mag?
Ik wil eerst mijn instellingen goed hebben en dan pas kijken naar petg of dergelijke... Ik ben meer aan het afstellen dan printen de laatste tijd door gebrek aan tijd. Heb nu vakantie dus vandaar dat ik aan de gang kon....tot m'n fan ermee ophield en een stukje afbrak van de baseplate. Fan is onderweg nu en m'n baseplate gelijmd waar ik nu iig mee kan printen vanavond...
Vanwaar de verandering naar 2x motor? Er zijn voor en tegens maar volgens mij weinig voordelen met een extra motor en wel mogelijke synch issues die erg moeilijk te herkennen zijn...
ik heb ze geprint in 0.2 dacht ik of lager dan 0.2 ligt er aan hoe lang het printen duurt, over het algemeen print ik niet snel onder de 35mm/s ivm DirectDrive.
Door die dual Z met 1 motor zoals eerder besproken zijn mijn prints wel mooier geworden, het op en neer schudden aan de rechter zijde wordt enorm verminderd, doordat deze nu op een Z screw kan rusten.
Daarbij heb ik gekozen voor de dualZ zoals in de video, zelf printen de rest kost een paar euro.
Het was om te proberen maar deze versie bevalt zo goed dus heb ik deze maar gehouden.
Het enige wat ik heb veranderd aan zijn opstelling zijn de geprinte spacers tussen de tandwiel en de lagers, ik heb ze iets verdikt dacht ik.
Het was een hele leuke build en als het niet bevalt kost deze versie maar een paar euro.
De verandering naar 2 motoren, 19 CM hoogte ipv ca25 cm scheeld enorm.
Daarbij heb ik een Duet3D moederbordje in combinatie met een BLTouch (of andere) kun je de Y balk (of X balk:) ) recht laten zetten voor elke print met 2 stepper motors die on afhankelijke besturing hebben.
Over het algemeen print ik dus alleen in PETG, sinds kort print ik ook met PC-PETG van REAL.
Wat een mooi spul is dat het ziet er mooi uit na een print.
Ik ben zoals je misschien al hebt gelezen een eigen printer aan het bouwen, overal waar kracht op komt te staan zoals BED beugels en stepperdriver beugels print ik in PC-PETG.
Je bed was stuk?
Ik heb het er al eerder over gehad. Ik heb GFK platen besteld in duitsland
http://www.lerrox.de/gfk/index.php
Ik vind het super fijn, ik heb een dunne versie op een spiegel geplakt zodat het nog vlakker is.
Alles blijft er op plakken, als het er niet meer goed op plakt even met een fijne schuurpapiertje wit (dof) maken en je kunt weer verder.
Een groepje uit deze Topic hebben ook GFK platen besteld, hoe bevalt jullie deze platen nu we maanden verder zijn?