Zojuist het bed voor de zekerheid handmatig uitgebreid geleveld met CHEP_Ender_3_bed_level.gcodeybjlus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:42:
[...]
Misschien heel suf hoor maar heb je het bed geleveled? Na het knutselen aan je bord kan het zijn dat dit is verschoven natuurlijk.
Tijdens het printen van de test cross de Z as inderdaad voelen draaien, dat is dus in orde.Hardy8 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:38:
[...]
Moet je echt wel goed kunnen voelen, zeker op zo'n afstand, en dat de ubl aanstaat wil nog niet zeggen dt hij die ook gebruikt zoals opgeslagen in de eprom.
M.b.t. de firmware: Deze heb ik inmiddels op basis van 2.0.5.3 en deze post https://www.reddit.com/r/..._3_using_skr_mini_e3_v12/ handmatig gemaakt. Linear advance is enabled maar LIN_ADVANCE_K staat op 0.00 en S_CURVE_ACCELERATION is enabled. Met andere woorden: Met Linear advance ben ik nog niet bezig geweest.ybjlus schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:38:
@JBS Waarom compile je niet zelf je firmware? Het is echt niet zo moeilijk en zo heb je zoveel meer controle over de instellingen. Als je eenmaal bezig gaat, leer je gelijk welke instellingen er zijn en hoe ze in elkaar steken. En zo kom je er ook achter of o.a. de bl touch instellingen goed staan of dat je ze wellicht anders wilt.
Hier een super artikel: https://www.reddit.com/r/..._3_using_skr_mini_e3_v12/
En filmpje: YouTube: Skr 1 3 and Mini e3 (dip) configuration with vscode and marlin 2 wit...
Het nieuwe resultaat is ietsjes beter, maar zeker nog niet naar tevredenheid en zoals het hoort.
Ik zie nogal wat verschillende zaken, van prima in orde tot rommeltje.
- Prima in orde.
- Rommeltje
- Rechtsboven prima in orde.
- Ruimte tussen de lijntjes. Lijkt op under extrusion, maar dan zou de hele print daar last van moeten hebben? G1 E100 F100 geeft ook netjes 100mm filament.
- Ook hier ruimte tussen de lijntjes, opvallend is dat iets naar rechts het wel weer prima is.
- Linker bovenhoekje prima in orde.
- Hoekje los gelaten.
/f/image/GqchJUsZEiQ8yQN8AWAKNbAq.png?f=fotoalbum_large)
Wat zou ik nog kunnen doen?