Ik heb pas sinds vandaag de Ender 3 Pro, is m'n eerste 3d printer en nog niet helemaal tevreden. Heb vooraf en nu na gebruik wel eea gegoogled en gelezen maar heb 1 groot probleem en iets wat niet goed lijkt, misschien kan iemand me in de richting van een oplossing sturen?
1) zodra ik hem wilde gebruiken sprong al een keer het scherm spontaan uit nog voordat ik een eerste print had gemaakt. Leek losse stekkertje ergens, maar niks kunnen vinden. Scherm ging aan en heb een volledig print van de 3D benchy boot kunnen printen. Echter wilde ik daarna een ander print uitvoeren, maar nu springt het scherm al uit vrij snel op verschillende momenten na aanvang van de print, en springt ie soms weer aan (en vervolgens werkt de resume print eigenlijk niet , warmt wel op maar print niet verder). Enig idee wat ik kan doen? Moet ik echt m'n net nieuwe printer uit elkaar halen qua scherm/kabel/control box?
2) ik merk dat de control box echt loeiheet is, alsof dat net als m'n printbed ook verwarmt wordt. Inclusief lichte verbrande geur die me geen nieuwigheid lijkt, eerder dat dit echt veels te heet wordt. Is dit normaal?
Problemen kunnen met elkaar te maken hebben maar ik snap nog niet helemaal de opmerkingen over die thermische beveiliging waar als ik zo lees iets mee is? Al lijkt het dus wel erg op wat ik beschrijf.
Gekocht overigens bij Banggood en kan best zelf wat door meten of vervangen, want fix het liever als mogelijk even zelf dan voor het eeuwige proces qua garantie te gaan...
Edit:
https://www.reddit.com/r/..._a_quick_note_on_thermal/ Ga ik zowieso mee aan de slag maar is dit dan ook de reden dat m'n printer scherm en het printen zelf, uitspringt (en mn voeding blijft gewoon aan)?
[
Voor 7% gewijzigd door
Timmio op 18-07-2019 00:38
]