Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

@Daniel. wat voor fan heb je op je V6 zitten? Gewoon de 30mm die er bij zat?
Die minimalistische mount ziet er verder best leuk uit namelijk. geen idee hoe goed de parts fan vanaf 1 kant is in vergelijking met van beide kanten. Ik wil echter wel echt mijn 40mm Sunon op de extruder zetten.
Mexicanos schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:09:
Heb je de originele of een kloon? Ik heb de Trianglelab kloon.
Ga er zodra het wat koeler is mee verder. De printer staat hier op zolder, is echt veelste warm
Hier hetzelfde.. het is hier al warm zonder hem aan te hebben, als hij een paar uur lang met een bed op 60ºC staat te stampen is het helemaal een sauna. Wel een goed moment om ABS te proberen zonder enclosure O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Blamm op 26-07-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hem in een Hero Me mount zitten (https://www.thingiverse.com/thing:3370065). Een Noctua 4020 voor het heatblock en een originele 4010 als partscooler.
Probeer een nieuwe mount te printen voor 2x 5015 als partscooler maar hij stopt steeds met extruden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik vraag het hier maar even, want in de V&A krijg ik het niet voor elkaar.

Iemand in Zeeland/West-Oost Vlaanderen die mijn Ender 3 kan/wil rooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:00
Blamm schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:10:
@Daniel. wat voor fan heb je op je V6 zitten? Gewoon de 30mm die er bij zat?
Die minimalistische mount ziet er verder best leuk uit namelijk. geen idee hoe goed de parts fan vanaf 1 kant is in vergelijking met van beide kanten. Ik wil echter wel echt mijn 40mm Sunon op de extruder zetten.

[...]

Hier hetzelfde.. het is hier al warm zonder hem aan te hebben, als hij een paar uur lang met een bed op 60ºC staat te stampen is het helemaal een sauna. Wel een goed moment om ABS te proberen zonder enclosure O-)
Ik wil nog een petsfang printen of herome. Maar wilde zo snel mogelijk deze gebruiken en met de minimalistische een petg mount te printen. Met de standaard hot end bleef die vast zitten na een uur of 2 printen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Mexicanos schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:14:
Ik heb hem in een Hero Me mount zitten (https://www.thingiverse.com/thing:3370065). Een Noctua 4020 voor het heatblock en een originele 4010 als partscooler.
Probeer een nieuwe mount te printen voor 2x 5015 als partscooler maar hij stopt steeds met extruden
Ik heb ook een Hero Me mount nu voor de stock hotend met een 5015 fan, maar voor de V6 was hij bezig met een nieuwe V3. Helaas laat de ontwerper al weken niets meer van zich horen, en ik wil eigenlijk niet de V2 printen als er binnenkort een beter ontwerp aankomt. Misschien ga ik maar naar de Petsfang toe, die is ook behoorlijk bewezen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondFear
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:53
Ik heb de volgende configuratie draaiende:
Ender 3 met MKS Gen L bordje, TMC2208 drivers en een LV8729 voor de extruder. Display is een MKS TFT28. Alles werkt goed met marlin firmware 1.1.x
Omdat het 'bed-levellen' iedere keer voor veel ergernis zorgt heb ik een originele BL-Touch v3.1 aangeschaft.
Marlin 2.0.x is schijnbaar nodig om deze te kunnen laten werken, maar kan geen wijs uit de configuratie (i.c.m. HeroMe Gen 3, OEM 4010 fan & single 5015 duct -> offset -42 X and -16 Y)
Heeft iemand misschien een configuratie welke ik als voorbeeld kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

BeyondFear schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:02:
Marlin 2.0.x is schijnbaar nodig om deze te kunnen laten werken
Met de laatste 1.1-bugfix release zou die ook moeten werken dacht ik. Ze hebben de nieuwe BLTouch code ook daarin opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:39
Ik overweeg momenteel een Ender 3 Pro aan te schaffen met als doel miniaturen en terrein voor tabletop games te maken (zoals bijvoorbeeld Dungeons & Dragons). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gedetailleerde prints van ongeveer 30 mm hoog? Ik heb op Reddit wel wat mooie resultaten langs zien komen maar ik ben altijd benieuwd naar de ervaringen van de Tweaker community.

Verder ben ik helemaal nieuw op het vlak van 3D printers. Eventuele tips bij aanschaf zijn altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
ErikT738 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:10:
Ik overweeg momenteel een Ender 3 Pro aan te schaffen met als doel miniaturen en terrein voor tabletop games te maken (zoals bijvoorbeeld Dungeons & Dragons). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gedetailleerde prints van ongeveer 30 mm hoog? Ik heb op Reddit wel wat mooie resultaten langs zien komen maar ik ben altijd benieuwd naar de ervaringen van de Tweaker community.

Verder ben ik helemaal nieuw op het vlak van 3D printers. Eventuele tips bij aanschaf zijn altijd welkom.
Smallere Nozzle gebruiken voor hogere details, langzamer printen en een lagere lijn hoogte gebruiken.
Gewoon proberen, het is leuk om te doen (als je geen problemen hebt met printen)
Ik print altijd met PETG support verwijderen is soms lastig.
PLA kun je makkelijker na bewerken en is overschilderbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
kmichael schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Smallere Nozzle gebruiken voor hogere details, langzamer printen en een lagere lijn hoogte gebruiken.
Gewoon proberen, het is leuk om te doen (als je geen problemen hebt met printen)
Ik print altijd met PETG support verwijderen is soms lastig.
PLA kun je makkelijker na bewerken en is overschilderbaar.
Alles hierboven doen en met materiaal printen wat te schilderen valt. PLA is te schilderen PETG niet. Eventueel kan je ook met andere materialen printen maar dat moet je even uitzoeken. PLA is het meest makkelijke te printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

ErikT738 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:10:
Ik overweeg momenteel een Ender 3 Pro aan te schaffen met als doel miniaturen en terrein voor tabletop games te maken (zoals bijvoorbeeld Dungeons & Dragons).
Ik heb er helemaal geen ervaring mee hoor, maar heb je ook een SLA printer overwogen als dat je doel is? Die zijn enorm nauwkeurig voor het kleine werk namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Goedemiddag,

Iemand toevallig een *.STL file van een watermeter, waarin je deze kan bevestigen:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4d0kLj8t
op deze watermeter van Vitens (Type 1):
Afbeeldingslocatie: https://www.vitens.nl/-/media/afbeeldingen-servicepaginas/watermetertype1.jpg

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Blamm schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Ik heb er helemaal geen ervaring mee hoor, maar heb je ook een SLA printer overwogen als dat je doel is? Die zijn enorm nauwkeurig voor het kleine werk namelijk
Ik heb het wel even overwogen maar heb vrij snel de beslissing genomen om toch voor een FDM printer te gaan kijken. SLA printers schijnen nogal te stinken en de gebruikte resin is giftig. Het is nog twee keer zo duur ook. De resultaten zien er wel veel beter uit dan die van een FDM printer.

Ik had overigens ook het plan om de printer op zolder te zetten zodat deze kan draaien in mijn afwezigheid. Nu lees ik echter dat 3D printers makkelijk voor brand kunnen zorgen en dat je eigenlijk niet moet printen zonder dat je de boel in de gaten kunt houden. Hebben jullie hier nog tips voor/ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 21:07
ErikT738 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb het wel even overwogen maar heb vrij snel de beslissing genomen om toch voor een FDM printer te gaan kijken. SLA printers schijnen nogal te stinken en de gebruikte resin is giftig. Het is nog twee keer zo duur ook. De resultaten zien er wel veel beter uit dan die van een FDM printer.

Ik had overigens ook het plan om de printer op zolder te zetten zodat deze kan draaien in mijn afwezigheid. Nu lees ik echter dat 3D printers makkelijk voor brand kunnen zorgen en dat je eigenlijk niet moet printen zonder dat je de boel in de gaten kunt houden. Hebben jullie hier nog tips voor/ervaring mee?
Bij een ender 3 is zeker voor de brandveiligheid aan te raden om hem te updaten, aangezien ze de thermische beveiliging (thermal runaway) hebben uitgeschakeld out of the box.

Waarom? Geen idee, niet bepaald een overbodige luxe in mijn ogen.

En daarna, rookmelder, brandblusser voor elektrische branden (CO2) en ik heb zelf dat ik (als het moet) de stekker er uit trekken op een afstandje (lees verlengsnoer op een stekker op een meter afstand).

En om de tijd controleren of er geen kabels beschadigd zijn en de pluggen er goed in zitten, aangezien weerstand = warmte.

En ik heb zelf ook nog octipi met een camera draaien samen met een telegram plugin die mij om x mm height of x aantal minuten een foto stuurt en status

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchone op 29-07-2019 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
ErikT738 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Kies de Ender 3 Pro met betere voeding, hang een rookmelder in de ruimte waar je print en zorg dat hij op een plek staat waar hij niet teveel ingebouwd staat zodat bij problemen niet je gordijnen/papieren/cavia gelijk in de vlammen staan. In het begin durfde ik geen 10 meter erbij vandaan te lopen maar inmiddels heb ik er weinig moeite meer mee. Ff de eerste lagen babysitten of de hechting goed is en daarna zie ik het wel weer op de uitgerekende eindtijd. En als je dat niet fijn vind gewoon de babyfoon/octoprint erbij, kun je af en toe gluren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Dutchone schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:36:
[...]

Bij een ender 3 is zeker voor de brandveiligheid aan te raden om hem te updaten, aangezien ze de thermische beveiliging (thermal runaway) hebben uitgeschakeld out of the box.

Waarom? Geen idee, niet bepaald een overbodige luxe in mijn ogen.

En daarna, rookmelder, brandblusser voor elektrische branden (CO2) en ik heb zelf dat ik (als het moet) de stekker er uit trekken op een afstandje (lees verlengsnoer op een stekker op een meter afstand).

En om de tijd controleren of er geen kabels beschadigd zijn en de pluggen er goed in zitten, aangezien weerstand = warmte.

En ik heb zelf ook nog octipi met een camera draaien samen met een telegram plugin die mij om x mm height of x aantal minuten een foto stuurt en status
Dat updaten schijnt ook nog lastiger te zijn dan dat je in eerste instantie zou verwachten, vooral ook omdat ik geen Raspberry Pi of Arduino heb. Staat de Thermal Runaway beveiliging nog steeds standaard uit op de nieuwere modellen (bijv. als ik vandaag van de officiële AliExpress shop zou bestellen).

Edit - in de AliExpress shop staan drie modellen van de Ender 3 Pro en ik heb geen idee wat het verschil is. Er zit bij alles wel een dikke korting op de komende dagen dus ik moet snel beslissen.

[ Voor 7% gewijzigd door ErikT738 op 29-07-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
ErikT738 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Dat updaten schijnt ook nog lastiger te zijn dan dat je in eerste instantie zou verwachten, vooral ook omdat ik geen Raspberry Pi of Arduino heb. Staat de Thermal Runaway beveiliging nog steeds standaard uit op de nieuwere modellen (bijv. als ik vandaag van de officiële AliExpress shop zou bestellen).
Heel toevallig kwam ik vandaag een post tegen dat het nu wel aan stond Link maar veder durf ik daar niks over te zeggen, ik zie ook dat de OP van de post nog niet gereageerd heeft waar en waneer hij hem gekocht heeft.

Maar updaten is altijd een aanrader, het kan zelfs de print kwaliteit verhogen ik gebruik zelf de 2.x van TH3D.

Ik heb hem geupdate met de raspberry pi die ik ook ging gebruiken voor octopi, dus als je al van plan was omdat te gebruiken kost het je 6 female to female dupont kabels extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar

Edit - in de AliExpress shop staan drie modellen van de Ender 3 Pro en ik heb geen idee wat het verschil is. Er zit bij alles wel een dikke korting op de komende dagen dus ik moet snel beslissen.
Linkje? Als ik zo ff rondkijk is de keuze een kale pro, of al dan niet een glasplaat erbij, en/of X kilo filament, en/of extra nozzles. Glas is erg leuk mits niet krom, en ik heb al 2 officiële creality-glasplaten die krom zijn, dus dat kun je beter besparen. Nozzles loopt niet zo'n vaart dus kan altijd nog. Filament kun je overal krijgen dus dat kun je meebestellen maar is niet perse voordeliger (geen idee van de kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
phYzar schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:33:
[...]

Linkje? Als ik zo ff rondkijk is de keuze een kale pro, of al dan niet een glasplaat erbij, en/of X kilo filament, en/of extra nozzles. Glas is erg leuk mits niet krom, en ik heb al 2 officiële creality-glasplaten die krom zijn, dus dat kun je beter besparen. Nozzles loopt niet zo'n vaart dus kan altijd nog. Filament kun je overal krijgen dus dat kun je meebestellen maar is niet perse voordeliger (geen idee van de kwaliteit).
Ik heb 'm van deze store besteld nu. Ik ben voor de Pro met de meeste reviews gegaan en heb er gelijk 2 rollen filament en kleinere nozzles bij genomen. Of ik een glazen bed nodig heb weet ik nog niet maar dat kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Ik heb sinds twee weken een Ender 3 Pro in mijn bezit, en ben na een aantal dagen flink kalibreren begonnen met m'n eerste echte prints. Nu heb ik vorige week voor het eerst iets geprint waarbij ik een infill gebruikte.

Het is een opvulblokje om iets op te hogen, maar er gaat iets niet helemaal lekker met m'n infill lines:

Infill gaten

De randen van het blokje zijn heel mooi gelukt, maar de infill wanden bevatten hele dunne stukken. Het lijken op gaten, maar als je inzoomt op de foto kan je zien dat het stukken zijn waarbij er dunne lijnen filament zijn getrokken, i.p.v. normale lijnen.

Ik gebruik 1.75mm PLA, en heb Cura hier ook op afgesteld d.m.v. de extrusion multiplier methode die ook in de blogpost van de TS staat beschreven (ofwel, in Cura staat m'n flow parameter op 87%). Ik gebruikte 10% infill, omdat het niet heel stevig hoeft te zijn en me dat wel genoeg leek. Daarna met een collega het probleem besproken en nog een blokje geprint met 15% infill, maar daar had ik hetzelfde probleem.

Zijn er mensen die bekend zijn met dit fenomeen? Ik ben al een beetje door dit topic wezen grasduinen, en ook gekeken naar veel voorkomende 3D printer problemen, maar de term voor dit probleem heb ik tot dusver nog niet gevonden.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Kazu schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:11:

Ik gebruik 1.75mm PLA, en heb Cura hier ook op afgesteld d.m.v. de extrusion multiplier methode die ook in de blogpost van de TS staat beschreven (ofwel, in Cura staat m'n flow parameter op 87%). Ik gebruikte 10% infill, omdat het niet heel stevig hoeft te zijn en me dat wel genoeg leek. Daarna met een collega het probleem besproken en nog een blokje geprint met 15% infill, maar daar had ik hetzelfde probleem.

Zijn er mensen die bekend zijn met dit fenomeen? Ik ben al een beetje door dit topic wezen grasduinen, en ook gekeken naar veel voorkomende 3D printer problemen, maar de term voor dit probleem heb ik tot dusver nog niet gevonden.
Als je cura wilt afstellen op 1.75mm filament dan kies je 1.75mm filament. Nu heb je volgens mij daarbovenop 13% lagere extrusion dus lijkt me dit underextrusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 11:34
Hier heb je een youtube playlist met goede uitleg voor het inregelen, bouwen, afstellen en probleem oplossing. YouTube: Help guide

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
Ik zou gewoon alle custom settings resetten, op het standaard cura ender 3 profiel gaan zitten, en gewoon printen. Als je zonder echte prints gemaakt te hebben al direct via allerlei tutorials allerlei magic numbers in je profiel stopt heb je nul baseline en ga je direct scheef. Lekker printen, constateren dat er dingen niet lekker lopen. Zoeken waarom, 1 punt finetunen, en weer printen. Gewoon prutsen en tinkeren en tweaken, niet vanuit je theorie boek direct proberen af te rijden.

Ik zeg niet dat die tutorials fout zijn overigens, integendeel, er staat echt goud in. Maar begin met de praktijk en je kunt alles veel beter plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Updaten stelt niets voor en valt erg mee en zijn genoeg YouTube filmpjes die je erbij helpen om dit te doen.
Niet meer dan een paar draadjes aansluiten en bestandje aanpassen en versturen naar je Printer.

En Je hoeft dit maar 1x te doen om er een bootloader op te zetten. Als die erop staat gaat het updaten van firmware gewoon via de PC en usb kabel.

Arduino board kost bij Ali maar een paar euro dus voor de kosten hoef je het niet te laten en zeker de extra veiligheid die je ervoor terugkrijgt. Daarbij is het altijd handig om een board te hebben liggen. Je kunt zo voor diverse zaken gebruiken :)

Daarbij als je een printer als een Ender koopt zul je toch veel zaken moeten aanpassen en zul je vaker tegen komen dat je de firmware ook moet aanpassen naar jouw wensen. Je moet veel geduld nodig hebben om alles af te stellen want ook dat is zeker in het begin een behoorlijke leer curve. Daarna wil je meer en betere dingen en begin je weer van voor af aan.

Het is meestal niet een kwestie van bouwen en klaar. Je zult hem soms vervloeken en op andere momenten zit je weer te genieten. Maar het is een prachtige uitvinding waar je eigen creativiteit je beperking is.

1 Tip: als je een 3D printer koopt begin alvast een aparte spaarpot want je blijft kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Mijn Ender 3 is onderweg en gaat vanmiddag gemonteerd worden.
Ondertussen mijzelf al wat bekender aan het maken met Cura als slicer.

Ik heb een simpel sleutelhangertje ontworpen in Fusion met mijn logo, alleen zodra ik ga slicen valt het halve logo weg, de lijnen worden niet meegenomen.
Wall thickness mee zitten spelen maar ook dat mag geen baad hebben.

Iemand met een tip qua settings om dit wel te kunnen printen?
Fusion 360 file: clique
Voorbeeld wat er niet goed gaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jOfRTvnm.png
Zo is het dus als ik hem open in Cura zonder te gaan slicen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IuWfgVlm.png
Dit gebeurd er als ik m slice. Settings staan erbij. Aanpassen hiervan heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Lijntjes te dun?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
RZor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:18:

Ik heb een simpel sleutelhangertje ontworpen in Fusion met mijn logo, alleen zodra ik ga slicen valt het halve logo weg, de lijnen worden niet meegenomen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit gebeurd er als ik m slice. Settings staan erbij. Aanpassen hiervan heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Lijntjes te dun?
Hoe dik heb je de letters getekend en op hoe groot heb je de nozzle staan?

en ik zou even hier kijken, het gaat over de slicer Simplify3D maar het is groten deels goede info Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
phYzar schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:02:
Ik zou gewoon alle custom settings resetten, op het standaard cura ender 3 profiel gaan zitten, en gewoon printen. Als je zonder echte prints gemaakt te hebben al direct via allerlei tutorials allerlei magic numbers in je profiel stopt heb je nul baseline en ga je direct scheef. Lekker printen, constateren dat er dingen niet lekker lopen. Zoeken waarom, 1 punt finetunen, en weer printen. Gewoon prutsen en tinkeren en tweaken, niet vanuit je theorie boek direct proberen af te rijden.

Ik zeg niet dat die tutorials fout zijn overigens, integendeel, er staat echt goud in. Maar begin met de praktijk en je kunt alles veel beter plaatsen.
Klinkt als solide advies. Ik dacht juist alle kalibratie blogposts en tutorials te volgen om er voor te zorgen dat m'n extrusion rate en m'n axis steps helemaal perfect stonden afgesteld. Nu kan ik me dat voor de extrusion stepper motor en X/Y/Z as nog wel voorstellen, maar misschien ben ik inderdaad overboord gegaan met de multiplier.

De flow multiplier was het gevolg van de kalibratie kubus uit de TS. De dikte van de wand was hoger dan hij zou moeten zijn, vandaar dat ik hem met 87% had bijgesteld. Hierna was de wand perfect qua dikte. Maar misschien dat dit alleen goed werkt voor wandjes, en niet voor infills.

Ik zal het eens even terugzetten naar de standaard settings en kijken hoe dat print :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Dutchone schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Hoe dik heb je de letters getekend en op hoe groot heb je de nozzle staan?

en ik zou even hier kijken, het gaat over de slicer Simplify3D maar het is groten deels goede info Link
Die letters zijn best dun denk ik, maat weet ik daar niet zo van, dit is mijn logo omgezet naar SVG file en dan gelift.
Nozzle staat op 0.4, standaard setting en ook nozzle grootte.

Met jou linkje zie ik nog niet echt mijn probleem, ik ga nog even spelen in Cura, anders logo iets dikker maken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalfdegrijze
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05-2023
RZor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Die letters zijn best dun denk ik, maat weet ik daar niet zo van, dit is mijn logo omgezet naar SVG file en dan gelift.

Met jou linkje zie ik nog niet echt mijn probleem, ik ga nog even spelen in Cura, anders logo iets dikker maken.
Zie hier: https://community.ultimak...-to-slice-my-04-mm-walls/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik heb het logo iets dikker gemaakt, de details in de letters zijn voor een sleutelhanger minder boeiend.
Dat werkt nu wel perfect in ieder geval.
Zal die wall thickness ook eens even opzoeken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
RZor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Ik gaf per ongeluk ook achteruit advies, want als je hem geprint had kwam op je deze uit. Link

Maar gelukkig is het opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
Enkele dagen terug aan het 'chatten' met de verkoper (bigtreetech) van m'n mini E3 board voor de ender. Na 1,5maand nog steeds niet verzonden, blijkbaar net uit de boot gevallen voor de eerste batch.
Het zou nog tot eind augustus duren aangezien de 2209's op zich laten wachten? Cancelen kon wel niet meer. Hij wou wel de Dip variant opsturen met 2208 als ik wou.

Vandaag vind ik de Mini E3 in de bus...
Ik denk dat ze het daar zelf ook soms niet weer weten. :p
Straks maar eens inbouwen!

Edit: Board geplaatst en aangesloten. Printen zal voor morgen zijn.
Het is mij wel niet geheel duidelijk of je direct kan starten, of dat er toch eerst nog wat firmware aanpassingen moeten gebeuren waar ik geen weet van heb.
Esteps misschien overnemen en de Emotor reversen (BMG), maar voor derest?

[ Voor 23% gewijzigd door SaikoBe op 30-07-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 05:44
SaikoBe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:12:
Enkele dagen terug aan het 'chatten' met de verkoper (bigtreetech) van m'n mini E3 board voor de ender. Na 1,5maand nog steeds niet verzonden, blijkbaar net uit de boot gevallen voor de eerste batch.
Het zou nog tot eind augustus duren aangezien de 2209's op zich laten wachten? Cancelen kon wel niet meer. Hij wou wel de Dip variant opsturen met 2208 als ik wou.

Vandaag vind ik de Mini E3 in de bus...
Ik denk dat ze het daar zelf ook soms niet weer weten. :p
Straks maar eens inbouwen!
Nice! Ik wacht ook nog steeds en via de track&trace gegevens kom je ook niet veel verder...
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
Ik heb net nog een keer een printje gedaan met de default PLA 1.75mm settings in Cura (wel eerst een update gedaan van 4.1 naar 4.2, daar zaten ook nog wat improvements bij). Halverwege het printje zag het er zo uit:

Infill gaten 2

Dit is al een heel stuk beter dan de vorige print. D'r zitten nog steeds zwakheden in, maar ze zijn minder zichtbaar dan op de andere settings. Ik kan me voorstellen dat wat je nu ziet het gevolg is van de lines infill, omdat er kruislings lijnen over elkaar heen worden gelegd, dus dan heb je bij elke kruising een 'hobbel' waar overheen wordt gelegd.

Wat wel duidelijk was te merken was dat met de stock settings de printkop een heel stuk trager bewoog (print duurde ook een uur i.p.v. 50 minuten). Alleen de printsnelheid heb ik niets aan veranderd t.o.v. de stock settings, dus misschien is dit iets wat in 4.2 is veranderd.

Vooralsnog ziet het er goed genoeg uit voor nu, ik ga later wel weer wat finetunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Kazu schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:11:
Ik heb net nog een keer een printje gedaan met de default PLA 1.75mm settings in Cura (wel eerst een update gedaan van 4.1 naar 4.2, daar zaten ook nog wat improvements bij). Halverwege het printje zag het er zo uit:

[Afbeelding: Infill gaten 2]

Dit is al een heel stuk beter dan de vorige print. D'r zitten nog steeds zwakheden in, maar ze zijn minder zichtbaar dan op de andere settings. Ik kan me voorstellen dat wat je nu ziet het gevolg is van de lines infill, omdat er kruislings lijnen over elkaar heen worden gelegd, dus dan heb je bij elke kruising een 'hobbel' waar overheen wordt gelegd.

Wat wel duidelijk was te merken was dat met de stock settings de printkop een heel stuk trager bewoog (print duurde ook een uur i.p.v. 50 minuten). Alleen de printsnelheid heb ik niets aan veranderd t.o.v. de stock settings, dus misschien is dit iets wat in 4.2 is veranderd.

Vooralsnog ziet het er goed genoeg uit voor nu, ik ga later wel weer wat finetunen :)
De infill lijnen zijn niet echt top hoor, en ik ziet het foto gewijs van links naar rechts slechter worden, is je bed goed geleveld? En volgens mij zit je toch nog aan wat under extrusion.

Heb je toevallig een schuifmaat? Dan kan je je extruder afstellen. Die van mij under extrude iets van 8% bij mij. Maar dat is bij elke motor net iets anders (en software)

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchone op 30-07-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Dutchone schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:33:
[...]
De infill lijnen zijn niet echt top hoor
Lijkt op een te aggressive "coasting" instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Heb je toevallig een schuifmaat? Dan kan je je extruder afstellen. Die van mij under extrude iets van 8% bij mij. Maar dat is bij elke motor net iets anders (en software)
Een stappenmotor is mega-nauwkeurig, 8% is wel heel erg veel. Als je 8% afwijking op je extrudermotor denkt te hebben (op een ongemodde printer) zou ik hem weggooien. Ik hoor eigenlijk nooit dat x/y/z 8% afwijken (met dezelfde motoren). Ik zou, indien je underextrusion hebt, niet aan de motor gaan morrelen maar eerst kijken of je ergens een ander mechanisch probleem hebt: zwakke veer, slippende gear op filament, vuil op filament of afwijkende dikte, issues met koppelingen, weerstand in je bowdentube of heatbreak/hotend, etc.

https://ultimaker.com/en/...ow-to-fix-under-extrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
[...]

De infill lijnen zijn niet echt top hoor, en ik ziet het foto gewijs van links naar rechts slechter worden, is je bed goed geleveld? En volgens mij zit je toch nog aan wat under extrusion.

De extruder had ik al een keer afgesteld (ook weer via de blogpost in de TS), omdat die van mij vanuit de doos ook flink under extrude (iets van 86.5 mm terwijl het 100 had moeten zijn). Daarna via de firmware de steps voor de extruder motor aangepast, en nu extrude hij precies 100 mm.

Daarna heb ik het plastic extruder blok vervangen door de aluminium variant, en nog een keertje het hele kalibratieproces doorlopen.
ManIkWeet schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:28:
[...]

Hier kan ik ook een keertje naar kijken.

Ik ben vooral op zoek naar de term die hier bij hoort, zodat ik kan zoeken naar oplossingen :P
phYzar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Een stappenmotor is mega-nauwkeurig, 8% is wel heel erg veel. Als je 8% afwijking op je extrudermotor denkt te hebben (op een ongemodde printer) zou ik hem weggooien. Ik hoor eigenlijk nooit dat x/y/z 8% afwijken (met dezelfde motoren). Ik zou, indien je underextrusion hebt, niet aan de motor gaan morrelen maar eerst kijken of je ergens een ander mechanisch probleem hebt: zwakke veer, slippende gear op filament, vuil op filament of afwijkende dikte, issues met koppelingen, weerstand in je bowdentube of heatbreak/hotend, etc.

En terwijl ik mijn reactie aan het typen was zie ik nu jouw berichtje er bij komen. Ik had ook al gelezen dat de hoeveelheid under extrusion die m'n printer out-of-the-box had wel echt heel erg veel was. Ik heb het dus wel kunnen fixen via de instellingen, maar ik weet niet of dat dan wel zo'n goed idee is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Kazu schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:36:

Hier kan ik ook een keertje naar kijken.

Ik ben vooral op zoek naar de term die hier bij hoort, zodat ik kan zoeken naar oplossingen :P
De instelling in Cura heet "Enable Coasting", zet dat eens uit en kijk of de infill er beter van word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
phYzar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Ik bedoel ook 8% afwijken op de opdracht 100mm uit draaien alstublieft, dus 92mm extruden terwijl de opdracht 100 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 13:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HI8zJEFkK7fw4PMHK9pOJjLf/thumb.jpg

Print is gemaakt met de rechterkant op het bed.
Ik heb dus curling issues bij overhang, maar vind het best extreem... iemand hier ook last van gehad?
Toch maar naar betere koeling oplossingen kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

RZor schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:18:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijntjes te dun?
Herkenbaar ontwerp, ik heb hetzelfde gedaan voor mijn vrouw en haar team ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ABliYaMouDK5gV6l9jFupOYL/full.jpg

Inderdaad opletten me die fijne lijntjes, die vallen al snel weg. Wat ook erg leuk is voor logo's, is om gelijk na de platte lagen een filament change in te zetten. Dan heb je wel een custom Marlin firmware nodig met advanced pause er in. Op die manier heb ik eerste de witte lagen geprint, gewisseld naar fuchsia, en daarna het logo en de rand er op

[ Voor 3% gewijzigd door Blamm op 31-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
ManIkWeet schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:30:
[...]

De instelling in Cura heet "Enable Coasting", zet dat eens uit en kijk of de infill er beter van word
Ik heb net even gekeken, en die setting staat bij mij standaard uit. Dus dat kan het dan toch niet zijn.

Tijd om me verder te verdiepen in de meest voorkomende issues :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
SaikoBe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:12:
Board geplaatst en aangesloten. Printen zal voor morgen zijn.
Het is mij wel niet geheel duidelijk of je direct kan starten, of dat er toch eerst nog wat firmware aanpassingen moeten gebeuren waar ik geen weet van heb.
Esteps misschien overnemen en de Emotor reversen (BMG), maar voor derest?
En, al geprobeerd? Ben benieuwd. Mijne is zojuist ook binnen gekomen, maar eens moed verzamelen om hem in te bouwen :)

/Edit: hij zit erin, stroom erop en de LCD en fans werken en auto-home kiezen zorgt dat hij netjes naar 0,0,0 gaat. De bewegingen zijn zo erg stil dat de fans extra erg klinken! Drop in replacement was niet overdreven. Al had de originele bouwer niet als een soort Ron Jeremy met hotglue al die stekkers vastgeblubberd had het helemaal fluitje van een cent geweest :p Nouja, niet te vroeg juichen, ff levelen en kijken of hij wil printen...

/Edit 2: hij print. Geen firmware aangepast, gewoon ouwe SD card erin met een al eerder geprintte file erop, en gaan. Superstil en als een raket.

* phYzar heeft big smile

/Edit 3: bijna, maar toch een dingetje: de partscooling fan stond aan vanaf begin en moederbord fan uit. Stekkers blijkbaar andersom tov origineel. Maar nu vraag ik me af of de partscooling fan wel aan gaat...

/Edit 4: :p partscooling gaat netjes aan, dus moeten inderdaad de twee fan-stekkers omgewisseld ten opzichte van origineel.

[ Voor 49% gewijzigd door phYzar op 31-07-2019 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaikoBe
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 15:07
phYzar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:10:
[...]

En, al geprobeerd? Ben benieuwd. Mijne is zojuist ook binnen gekomen, maar eens moed verzamelen om hem in te bouwen :)

/Edit: hij zit erin, stroom erop en de LCD en fans werken en auto-home kiezen zorgt dat hij netjes naar 0,0,0 gaat. De bewegingen zijn zo erg stil dat de fans extra erg klinken! Drop in replacement was niet overdreven. Al had de originele bouwer niet als een soort Ron Jeremy met hotglue al die stekkers vastgeblubberd had het helemaal fluitje van een cent geweest :p Nouja, niet te vroeg juichen, ff levelen en kijken of hij wil printen...

/Edit 2: hij print. Geen firmware aangepast, gewoon ouwe SD card erin met een al eerder geprintte file erop, en gaan. Superstil en als een raket.

* phYzar heeft big smile

/Edit 3: bijna, maar toch een dingetje: de partscooling fan stond aan vanaf begin en moederbord fan uit. Stekkers blijkbaar andersom tov origineel. Maar nu vraag ik me af of de partscooling fan wel aan gaat...

/Edit 4: :p partscooling gaat netjes aan, dus moeten inderdaad de twee fan-stekkers omgewisseld ten opzichte van origineel.
Jazeker! Staat hier momenteel naast mij te printen. Fluisterstil! Wat een verschil.
Hield 2 keer niets in uiteindelijk. Cable management was nog het meest vervelende. :P
Firmware aanpassen was op het eerste zicht niet echt nodig, inderdaad. Maar uiteindelijk toch maar de handleiding gevolgd, zeker omdat ik ook zelf nog wat dingen wou aanpassen in Marlin.

Die moederbord fan heb ik samen aangesloten met de hotend fan. Zo draait hij normaal gezien altijd.
Ik had eens ergens gelezen dat die anders gewoon maar draait als uw part cooling fan draait. Niet zo interessant als je petg print zonder fans.
Of dat die fan daar veel doet is dan weer een andere vraag, die behuizing zit gewoon vol met kabels. Dan kan de airflow niet ten goede komen lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door SaikoBe op 31-07-2019 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blamm schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Herkenbaar ontwerp, ik heb hetzelfde gedaan voor mijn vrouw en haar team ;)

[Afbeelding]

Inderdaad opletten me die fijne lijntjes, die vallen al snel weg. Wat ook erg leuk is voor logo's, is om gelijk na de platte lagen een filament change in te zetten. Dan heb je wel een custom Marlin firmware nodig met advanced pause er in. Op die manier heb ik eerste de witte lagen geprint, gewisseld naar fuchsia, en daarna het logo en de rand er op
In Cura kun je ook op een bepaalde layer een of meerdere keren een pauze inlassen en de printerkop verplaatsen naar de zijkant.

Je wisselt je filament en drukt weer op doorgaan. Die optie gebruik ik bv als ik een magneet of moertje wil aanbrengen in de print. Maar dit werkt natuurlijk ook voor het wisselen. Wel even je filament goed laten doorlopen voor je weer op start drukt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Ik heb mijn voeding vervangen voor een Meanwell HEP-600-24 voeding. Kon goedkoop aan drie stuks komen nieuw in doos. Ik heb er nog twee over voor de liefhebber. PM me maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ottermannetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 09:14
hoi iedereen, ik ben van plan om de ender 3 pro te kopen, maar ik ben de weg kwijt op aliexpress. Ik ben op de computer en in de app op m'n telefoon met hetzelfde account ingelogd maar er zit een prijsverschil van zo'n 30 euro tussen die op de app en op de computer. Hierdoor zit er in de app nauwelijks prijsverschil (1 euro) tussen de gewone ender 3 en de pro, iemand enig idee hoe dit komt?

Ender 3 pro in app
Ender 3 pro website

Daarnaast heb ik nog een vraag betreft het tempered glass bed, is functioneel een verschil met een speigel van de action of ikea?
alvast ontzettend bedankt.

edit: zojuist de ender 3 pro uit Duitsland besteld :9

[ Voor 3% gewijzigd door ottermannetje op 02-08-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

De app is over het algemeen goedkoper bij AliExpress. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Sinds vandaag een spiegel van Ikea geplaatst op mijn Printer. Zit er strak uit!

Klein vraagje, gebruiken jullie een lagere temperatuur voor het Bed dan normaal met de magnetische?
Ik heb nu gewoon dezelfde temp aangehouden 60c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20

Harrie

NederVlaming

ManIkWeet schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:28:
[...]

Is dat niet het verschil tussen lines en grid infill? In de ene laag alleen lijnen in de ene richting, in de andere laag in de andere richting. Dan heb je deze gaps er tussen.

Dit is lines infill, volgens mij is het met grid infill weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 02-08-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Harrie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Is dat niet het verschil tussen lines en grid infill? In de ene laag alleen lijnen in de ene richting, in de andere laag in de andere richting. Dan heb je deze gaps er tussen.

Oh dat zou best kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Harrie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb nog een keer een print gedaan, maar dan met grid infill (i.p.v. lines). Dit werkte inderdaad perfect, de infill walls waren gewoon sterk, geen enkele dunne lijn te bekennen. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
Erik2B schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:42:

Klein vraagje, gebruiken jullie een lagere temperatuur voor het Bed dan normaal met de magnetische?
Ik maak ook gebruik van een spiegel van Ikea, ik print met PETG dit moet warmer dan PLA.
Ik print op 92 graden, misschien is het te warm, ik heb regelmatig een nieuwe spiegel nodig...
Als ik een lagere temperatuur gebruik, trekt mij de hoeken krom van mijn print.
Ik gebruik geen hecht spray meer.
Ik kan langer met de spiegel doen als ik wacht met het verwijderen van de print tot mijn glasplaat helemaal is afgekoeld en dan nog een uur extra wachten.

Ik heb wel de zwarte kleef plaat wat tussen het bed en het glas zit verwijderd. (tip van iemand in deze topic hier) en het werkt perfect. Ik kan nu gemakkelijk de spiegel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt gewoon de temps aanhouden die je hiervoor ook gebruikte.

Belangrijkste is inderdaad dat je geduld moet hebben om het product te laten afkoelen anders trek je de glasplaat stuk want het hecht er erg goed op.

Maar paar minuten afkoelen en je hoort meestal wel zachte geluiden er vanaf komen als hij afkoelt en dan weet je dat hij loskomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
@kmichael en @MikeOO

Bedankt voor de tips. Ja het plakt zeker goed!!! dus geduld met verwijderen lol vandaag nog maar eens printen en kijken als ik langer wacht met verwijderen of dat makkelijker gaat.

Zit alleen nog te twijfelen welk board ik neem om de stock te vervangen. Lees wisselende verhalen over 1.1.5 board van creality maar de meerderheid vind hem goed. Of dat ik een skr neem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Mag ik vragen welke spiegel van Ikea je bedoelt? Lijkt die kwa maatvoering op het bed van een Ender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
-DUS- schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:14:
[...]

Mag ik vragen welke spiegel van Ikea je bedoelt? Lijkt die kwa maatvoering op het bed van een Ender?
Ik heb de lots spiegel 7,99 euro zijn 30 x 30 cm dus je moet met een glassnijder aan de slag. Voordeel dat ze vrij dun zijn en dat het makkelijk gaat en met een schuurpapiertje de randen nabewerking zodat het niet scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Erik2B schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:18:
Ik heb de lots spiegel 7,99 euro zijn 30 x 30 cm dus je moet met een glassnijder aan de slag. Voordeel dat ze vrij dun zijn en dat het makkelijk gaat en met een schuurpapiertje de randen nabewerking zodat het niet scherp is.
Thanks. Van de week maar eens kijken bij de ikea dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik had bij de Gamma €12 neergelegd voor dezelfde spiegels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-DUS- schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:14:
[...]

Maakt niet echt uit welke spiegel je neemt. Ik heb ze zelf bij de Action gehaald, waren 4 tegels voor paar euro maar volgens mij verkopen ze deze niet meer. Althans via de website niet meer te vinden.

Op maat snijden is vrij eenvoudig dus zoek iets wat je goedkoop kunt krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
MikeOO schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:02:
[...]

Maakt niet echt uit welke spiegel je neemt. Ik heb ze zelf bij de Action gehaald, waren 4 tegels voor paar euro maar volgens mij verkopen ze deze niet meer. Althans via de website niet meer te vinden.

Op maat snijden is vrij eenvoudig dus zoek iets wat je goedkoop kunt krijgen ;)
Ben in 3 Actions geweest en verkopen het inderdaad niet meer. Dan maar bij de IKEA halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Merk dat het printbed met de standaard veren wel makkelijk verloopt, na een dag niet printen moet ik hem wel even controleren.
Zijn die siliconen spacers van Ali daarvoor aan te raden of beter andere veren nemen?
Wat heeft jullie voorkeur?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik denk dat een aantal zeggen de gele veren er onder zetten of die siliconen spacers met een bl-touch :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Timmio schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:54:
Heb hem opengemaakt en het schermpje is na korte tests nog niet uitgegaan. Echter begon ik wel na 30seconden al wat te ruiken. Na wat oldschool koelblokjes voelen verbrandde ik m'n vinger zowat aan het grootste koelblok van de 5. Oftewel je hebt kleintjes en 1 grote (die zo te zien op iets van mosfetjes zit), en die grote wordt dus meteen echt kneiterheet, ik mag hopen dat dat niet normaal is? Valt weinig tegenop te ventileren.... ....

Edit: overigens warmt het bed ook meteen op, kan me voorstellen dat er daardoor veel stroom(blijkbaar wel over veilige grenzen qua hitte) door die mosfets heen gaat, maar ik heb helemaal niks gedaan nog behalve de printer aanzetten, hoort ie dan wel meteen het bed op te warmen? Lees al wat dingen dat dit niet helemaal goed lijkt te zijn..
Probleem was dus een kapot control board. 1 mosfet was doorgebrand, die nodig was voor het opwarmen van het bed, wat nu dus direct meteen gebeurde. Het bed warmde nonstop op, boardje werd natuurljk loeiheet doordat er maximaal constante stroom doorheen ging, blijkbaar had het schermpje hier ook moeite mee (misschien vanwege stroomverbruik of de soort van kortsluiting, geen idee).

In iedergeval contact gehad met banggood, filmpje en info gedeeld en vervolgens geld vergoed gekregen voor een nieuw (1.5 !!) versie boardje. Vervangen was ff onhandig ivm vastgelijmde connecties (wtf..) maar uiteindelijk zo gedaan en hij draait nu als een zonnetje!

Thanks hier voor de hulp nog trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

pwillemske schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:17:
Ik denk dat een aantal zeggen de gele veren er onder zetten of die siliconen spacers met een bl-touch :+
Ja zeg. Welke dan :P
Voorlopig doe ik nog even geen BL-Touch, met de hand gaat prima, alleen het verloop ervan zou ik graag tegen willen gaan.
Ik ga die siliconen van Ali maar eens bestellen om te testen.

[ Voor 27% gewijzigd door RZor op 04-08-2019 14:22 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@RZor Ik heb geen Ender dus weet niet precies welke het zijn, maar volgens mij zijn er “officiële” sets verkrijgbaar :) Wellicht dat iemand een linkje kan geven.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RZor schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

Ja zeg. Welke dan :P
Voorlopig doe ik nog even geen BL-Touch, met de hand gaat prima, alleen het verloop ervan zou ik graag tegen willen gaan.
Ik ga die siliconen van Ali maar eens bestellen om te testen.
Ik heb deze en werken uitstekend. Sinds ze er op zitten 1x mijn bed afgesteld maanden geleden en daarna niets meer hoeven doen, icm BL-Touch dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Ender 3 geflashed met de TH3D firmware. U1.R2.14. Als ik nu Auto Home gebruik op de printer dan gaat de Z as niet eerst omhoog meer. Gevolg is dat als deze vrij laag staat hij de clipjes eraf schuift waar de buildplate mee vast zit of dat de nozzle zich in de buildplate graaft als deze niet level staat..

Iemand een tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNyL schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:19:
Ik heb mijn Ender 3 geflashed met de TH3D firmware. U1.R2.14. Als ik nu Auto Home gebruik op de printer dan gaat de Z as niet eerst omhoog meer. Gevolg is dat als deze vrij laag staat hij de clipjes eraf schuift waar de buildplate mee vast zit of dat de nozzle zich in de buildplate graaft als deze niet level staat..

Iemand een tip hiervoor?
Heb je na het flashen wel de printer naar fabrieksinstellingen gereset. Dit moet je altijd doen na het flashen van een firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 17:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

ViNyL schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:19:

Iemand een tip hiervoor?
Afaik is er een optie "z safe homing". Althans voor Marlin.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Heb je na het flashen wel de printer naar fabrieksinstellingen gereset. Dit moet je altijd doen na het flashen van een firmware.
Nee, dat heb ik niet gedaan. Weet niet wat dat zou moeten doen want ik heb niets gewijzigd op het ding zelf. Kan geen kwaad om het dan überhaupt even te doen.
Mavamaarten schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Afaik is er een optie "z safe homing". Althans voor Marlin.
Die ken ik niet, daar zal ik vanavond even naar kijken. Dat klinkt als de optie die ik zoek :)

[ Voor 42% gewijzigd door ViNyL op 06-08-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben inmiddels een aantal dagen aan het printen met mijn stock Ender 3 Pro en het bevalt allemaal prima! Wel heb ik bij het printen van ingewikkelde miniaturen veel last van "stringing" (dit zou ik op moeten kunnen lossen door de retraction distance/speed aan te passen).

Ik heb echter ook al twee keer gespot dat de printer bij het afronden van de print in de laatste paar lagen blijft "roeren" (bij deze bijvoorbeeld). Hij blijft hier een tijdje mee doorgaan totdat de PLA licht verbrand is (bruin uitgeslagen) en rond vervolgens de print af. Gek genoeg gebeurt dit niet bij elke print, ondanks dat de instellingen ongeveer gelijk zijn. Heeft iemand anders hier ook last van?

Edit - dit was met gebruik van het FDG (Fat Dragon Games) miniature profiel.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikT738 op 06-08-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNyL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Nee, dat heb ik niet gedaan. Weet niet wat dat zou moeten doen want ik heb niets gewijzigd op het ding zelf. Kan geen kwaad om het dan überhaupt even te doen.
Je hebt alles gewijzigd door het flashen van de firmware en daarom is het advies om de firmware altijd daarna een reset te geven. Niet moet maar zeker bij problemen is het verstandig om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:34:
Ik ben inmiddels een aantal dagen aan het printen met mijn stock Ender 3 Pro en het bevalt allemaal prima! Wel heb ik bij het printen van ingewikkelde miniaturen veel last van "stringing" (dit zou ik op moeten kunnen lossen door de retraction distance/speed aan te passen).

Ik heb echter ook al twee keer gespot dat de printer bij het afronden van de print in de laatste paar lagen blijft "roeren" (bij deze bijvoorbeeld). Hij blijft hier een tijdje mee doorgaan totdat de PLA licht verbrand is (bruin uitgeslagen) en rond vervolgens de print af. Gek genoeg gebeurt dit niet bij elke print, ondanks dat de instellingen ongeveer gelijk zijn. Heeft iemand anders hier ook last van?

Edit - dit was met gebruik van het FDG (Fat Dragon Games) miniature profiel.
Ik heb dit wel eens gehad als ik print via gcode gemaakt met Cura. Eerste lagen gaan prima en vervolgens stopt hij op een bepaalde plek om een bergje op te bouwen en blijft ie daar in "roeren" inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalfdegrijze
ViNyL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

[...]
Het probleem is, dat de firmware schrijven niet de gegevens in de eeprom wist, en dus de oude gegevens van de vorige firmware bevat en dus onverwachte dingen veroorzaakt. Dus als je een nieuwe firmware schrijft met andere defaults altijd even de eeprom resetten via de menu optie.

Ik denk overigens niet dat het probleem daar nu aan ligt, dat zal de save homing optie zijn. Let ook op, je moet de bed leveling offset ook even naar 35 mm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalfdegrijze schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Het probleem is, dat de firmware schrijven niet de gegevens in de eeprom wist, en dus de oude gegevens van de vorige firmware bevat en dus onverwachte dingen veroorzaakt. Dus als je een nieuwe firmware schrijft met andere defaults altijd even de eeprom resetten via de menu optie.

Ik denk overigens niet dat het probleem daar nu aan ligt, dat zal de save homing optie zijn. Let ook op, je moet de bed leveling offset ook even naar 35 mm zetten.
Offset naar 35 mm lijkt mij per printer verschillende. Hangt maar net af hoe hoog/laag iemand zijn bed heeft. En de ene veer is de andere niet ;)
Beste kun je deze afstellen aan de hand van bv: YouTube: Calibrating Z-Offset With A BLTouch Bed Levelling Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalfdegrijze
Aangezien we hier in het Ender 3 forum zitten, en bij de ender 3 je klemmen geleverd krijgt die ongeveer 25 millimeter over de rand van je bed heen steken lijkt me 35 redelijk save. Natuurlijk als je andere klemmen gebruikt moet je zelf even meten.

En let op, het gaat hier over de X/Y offset(waar hij het print bed gaat aftasten) en niet de Z offset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
MikeOO schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Ik heb deze en werken uitstekend. Sinds ze er op zitten 1x mijn bed afgesteld maanden geleden en daarna niets meer hoeven doen, icm BL-Touch dan ;)
Ik gebruik ook de siliconen cilinders van ali wel zonder bltouch op het moment, maar ze zijn goed afstelling vast misschien even hier en daar een heel klein stukje bij draaien na een paar dagen.

echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 15:10

GeeBee

Oddball

ViNyL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

Ik heb dit wel eens gehad als ik print via gcode gemaakt met Cura. Eerste lagen gaan prima en vervolgens stopt hij op een bepaalde plek om een bergje op te bouwen en blijft ie daar in "roeren" inderdaad.
Ook @ErikT738
Is dat misschien de “ironing”-optie in Cura?

YouTube: Cura Fuzzy Skin and Ironing on 3D Prints

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalfdegrijze schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:35:
Aangezien we hier in het Ender 3 forum zitten, en bij de ender 3 je klemmen geleverd krijgt die ongeveer 25 millimeter over de rand van je bed heen steken lijkt me 35 redelijk save. Natuurlijk als je andere klemmen gebruikt moet je zelf even meten.

En let op, het gaat hier over de X/Y offset(waar hij het print bed gaat aftasten) en niet de Z offset.
Sorry we hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen en ik was dus nog niet wakker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Totale newby op het gebied van 3D printen hier.
Altijd wel een schuin oog naar de techniek gekeken, maar nooit gedacht dat het betaalbaar zou zijn om zoiets te kopen.

Nu was ik op AE aan het kijken en kwam ik de Ender 3 (Pro) tegen en die prijs lijkt leuk om "gewoon een te gaan testen". Maar is dit te doen met zo'n apparaat? Stel dat ik op AE de versie koop waar alles bij zit (dus de nozzles en de filamenten) kan ik dan direct aan de slag of is het echt noodzakelijk om zoveel te tweaken en toe te voegen als in dit topic beschermen wordt?

Wat zal ik printen? Dingen die stuk gaan aan het speelgoed van de kinderen, kleine dingetjes voor in/om het huis etc...huisnnummerbordje .. niets waar ik geld mee verdien of zo 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
smoken schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:11:
Totale newby op het gebied van 3D printen hier.
Altijd wel een schuin oog naar de techniek gekeken, maar nooit gedacht dat het betaalbaar zou zijn om zoiets te kopen.

Nu was ik op AE aan het kijken en kwam ik de Ender 3 (Pro) tegen en die prijs lijkt leuk om "gewoon een te gaan testen". Maar is dit te doen met zo'n apparaat? Stel dat ik op AE de versie koop waar alles bij zit (dus de nozzles en de filamenten) kan ik dan direct aan de slag of is het echt noodzakelijk om zoveel te tweaken en toe te voegen als in dit topic beschermen wordt?

Wat zal ik printen? Dingen die stuk gaan aan het speelgoed van de kinderen, kleine dingetjes voor in/om het huis etc...huisnnummerbordje .. niets waar ik geld mee verdien of zo 😂😂
In principe is zo'n kit volledig uitgerust om gelijk mee te printen.
Echter als je top kwaliteit wilt, dan moet je mods uitvoeren.
Als je betere brandveiligheid wilt, dan moet je mods uitvoeren.
Als je sneller wilt printen, dan moet je mods uitvoeren.
Zie je het patroon?
Uiteraard zo'n kit in elkaar zetten ben je wel een aantal uren zoet mee, dat moet je wel willen. Ook is de kwaliteitscontrole niet fantastisch dus het zou best kunnen dat er iets niet helemaal vlekkeloos verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
ManIkWeet schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

In principe is zo'n kit volledig uitgerust om gelijk mee te printen.
Echter als je top kwaliteit wilt, dan moet je mods uitvoeren.
Als je betere brandveiligheid wilt, dan moet je mods uitvoeren.
Als je sneller wilt printen, dan moet je mods uitvoeren.
Zie je het patroon?
Uiteraard zo'n kit in elkaar zetten ben je wel een aantal uren zoet mee, dat moet je wel willen. Ook is de kwaliteitscontrole niet fantastisch dus het zou best kunnen dat er iets niet helemaal vlekkeloos verloopt.
Duidelijk, dank je voor je snelle reactie!
Ik zie het patroon .. dus nog maar even over denken of ik hier voor de fun € 200,- (als basis) aan wil uitgeven ....

Op zich lijkt het me wel leuk namelijk ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalfdegrijze
smoken schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Duidelijk, dank je voor je snelle reactie!
Ik zie het patroon .. dus nog maar even over denken of ik hier voor de fun € 200,- (als basis) aan wil uitgeven ....

Op zich lijkt het me wel leuk namelijk ..
Fun zal het zeker zijn. Het is alleen de vraag hoeveel tijd je er aan gaat besteden. Je kun het uitbreiden natuurlijk op je gemak doen. Het brandveilig maken is in eerste instantie alleen maar een firmware upgrade en de benodigdheden zijn alleen een computer en een Arduino (of Raspberry Pi) om de upgrade uit te voeren. Daarna zal je printer gewoon het zelfde printen als voorheen, echter met thermal runnaway protectie. Alles wat daarna komt is voor de leut. Je kunt ook al best veel uitbreidingen zelf printen. De print kwaliteit is best wel goed met alles standaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Gandalfdegrijze op 08-08-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Gandalfdegrijze schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

Fun zal het zeker zijn. Het is alleen de vraag hoeveel tijd je er aan gaat besteden. Je kun het uitbreiden natuurlijk op je gemak doen. Het brandveilig maken is in eerste instantie alleen maar een firmware upgrade en de benodigdheden zijn alleen een computer en een Arduino (of Raspberry Pi) om de upgrade uit te voeren. Daarna zal je printer gewoon het zelfde printen als voorheen, echter met thermal runnaway protectie. Alles wat daarna komt is voor de leut. Je kunt ook al best veel uitbreidingen zelf printen. De print kwaliteit is best wel goed met alles standaard.
Dank je!
m.b.t. tot die firmware upgrade, is die voor de modellen die je nu koopt ook nodig?
Ik zit te denken aan de 3X. Voor wat is gelezen heb zou dat de beste keuze zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalfdegrijze
Het probleem met die Creality printers is, dat ze zeggen het aan te hebben gezet, en dan bij nader onderzoek blijkt het toch weer niet aan te staan. Dus beter save than sorry zou ik zeggen en gewoon de laatste firmware der op. Dan weet je het zeker en is er geen twijfel. Ook kun je als je hier een beetje ervaring mee op doet al redelijk wat in te doen, zoals het bed levellen wat makkelijker te maken enz enz... Maar dat hoef je natuurlijk allemaal nog niet te doen. Ik raad ook aan om de eerste paar maanden gewoon te printen en ervaring op te doen, en pas als je een beetje vertrouwen hebt met alle instellingen lekker te gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Gandalfdegrijze schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:42:
Het probleem met die Creality printers is, dat ze zeggen het aan te hebben gezet, en dan bij nader onderzoek blijkt het toch weer niet aan te staan. Dus beter save than sorry zou ik zeggen en gewoon de laatste firmware der op. Dan weet je het zeker en is er geen twijfel. Ook kun je als je hier een beetje ervaring mee op doet al redelijk wat in te doen, zoals het bed levellen wat makkelijker te maken enz enz... Maar dat hoef je natuurlijk allemaal nog niet te doen. Ik raad ook aan om de eerste paar maanden gewoon te printen en ervaring op te doen, en pas als je een beetje vertrouwen hebt met alle instellingen lekker te gaan prutsen.
Wederom dank!
Ik ga denk ik maar eens op zoek naar de allerbeste aanbieding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20

Harrie

NederVlaming

Blamm schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Mijn E3 mini DIP is binnen al een paar dagen, maar ik heb nog geen kans gehad hem te installeren. Word er ook een beetje huiverig voor moet ik zeggen na wat minder positieve berichten in de FB groep. Zo lijkt er een ontwerpfoutje in te zitten waardoor printen vanad de SD kaart nogal gevoelig is voor signalen van buitenaf, opgepikt door de traces op het bordje. Verder schijnen ze helemaal geen EEPROM te hebben en zijn ze verscheept met een firmware die hem onzichtbaar maakt voor Windows (op te lossen door de nieuwste firmware te flashen vanaf de SD)

Ik wacht het nog wel heel even af allemaal. In het ergste geval 14 euro weggegooid
Ondertussen al kunnen testen?
Waarom heb je de DIP gekozen ipv de mini? Verwacht je de stepper drivers te moeten kunnen wisselen? Of gebruik je een andere voor de extruder?

Of @phYzar? Jij jouwe al getest?

Vandaag is dan ook bij mij het sd kaart slot van het standaard bord kapot gegaan. Zal straks eens kijken of ik het nog gefixed krijg. Kan voorlopig wel printen via usb. Octopi is dus ook nog een oplossing.

Een silent bord van Creality is duurder dan de SKR E3 mini, dus lijkt die een beter alternatief, met de voordelen van 32-bit.

edit: Net de cover van de electronics afgehaald. Mijn SD kaart lezer is niet defect. Op een of andere manier was ik erin geslaagd de SD kaart niet in de lezer te steken, maar er boven langs 8)7
Maar ben nog altijd wel geintresseerd in die bordjes!

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 09-08-2019 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Nog niet getest nee. Heb de DIP gekocht omdat ik al een MKS Gen L in gebruik heb, dus de drivers kan overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
Werkt perfect. Originele bordje/stekkers ontdoen van heel veel hotglue, alle draadjes overzetten op nieuwe (alles zit op exact dezelfde plek, alleen de fans zaten omgewisseld bij mij (moederbord/partscooling)). Vastschroeven, kastje dicht, stroom erop, alles ok, ff levelen en printen maar. Echt kind-kan-de-was-doen n00b-proof drop-in replacement. En heel tevreden met de superstille steppers nu. (Erger me nu dus aan de fans :p). Geen firmware aangepast, draai gewoon wat er uit het doosje op staat, Cura 4.2 met default Ender 3 profiel, print super. (Changelog van Cura 4.2 zei dat ze Creawesome Mod ingebakken hebben nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:05
Ik ga na er langer over nagedacht te hebben toch ook maar een bestellen...
De Pro is 207€ bij Ali, maar 27€ duurder dan de standaard versie, lijkt me een no brainer...

Weten julie hoelang het ongeveer gaat duren vanuit Duitsland?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Ik heb vorige week de gele veren uit de TS besteld bij Amazon. Omdat mijn bed toch wel redelijk verloopt na een print (na een dag moet ik toch wel weer afstellen), dus ik hoop dat met de nieuwe veren dit een heel stuk minder is. En anders toch maar een BL Touch bestellen :+
Sensai schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:30:
De Pro is 207€ bij Ali, maar 27€ duurder dan de standaard versie, lijkt me een no brainer...

Die van mij was na 3 werkdagen binnen (zat wel een weekend tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik ben een redelijk grote behuizing aan het printen, die uit meerdere delen bestaat. Helaas er achter gekomen dat ik mijn printer niet kaarsrecht heb opgebouwd, wat er in resulteert dat mijn delen niet perfect vierkant zijn, maar heel licht 'ruitvormig'.

Geen ramp, je ziet het niet eens, maar het betekende wel dat toen ik 1 deel omdraaide omdat hij ondersteboven er op moest passen, hij niet pastte. het scheelt op een vierkant van 216mm slechts 2mm in de uiterste hoeken, maar dat is genoeg om niet te passen... Je kunt dit in Marlin blijkbaar compenseren door het na te meten, maar ik denk dat ik het bovendeel maar opnieuw in elkaar ga zetten een keer, zodra deze prints klaar zijn. Voor nu hou ik er gewoon rekening mee in mijn print-oriëntatie.

Iets anders dat ik merkte, ik heb wat krassen zitten in mijn glazen bed van Creality (de onderzijde) die je ziet in grote vlakke prints, dus ik ga maar eens op zoek naar een andere ondergrond. Voor de hand liggende keuze is een spiegel, maar ook PEI op een flexible, magnetisch bed trekt mij wel. Iemand ervaring met de bedden van ENERGETIC ? Lijkt mij een mooi compleet pakket voor een redelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Sensai schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:30:

Ik ben nog aan het denken. Mag ik vragen waarom je voor een Pro wilt gaan i.p.v. de 3X?

Overigens, de pro kun je voor €178,55 kopen op AliExpress met de coupon bij Creality 3D official Store. Verzending vanuit DE. Als ue de app gebruikt zijn de prijzen anders dan via de website (althans, bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Mijn Ender 3 nu een weekje of twee in gebruik en out-of-the-box naar volle tevredenheid.
Wel wat printbare aanpassingen gedaan, cable clips, sidemount voor de spoel, tool houder.
Had er gelijk een magnetisch bed bij besteld, alleen die houd de print niet altijd even goed.
Nu een glazen besteld samen met een 0.2 en 0.3 nozzle. Eens kijken hoe fijn hij daarmee kan printen.

Bezig met wat speelstukjes voor Catan, kan ik mooi het verschil mee gaan testen.

Spelen met de settings etc is wel erg leuk moet ik zeggen, proef stukjes, fine-tunen etc is al een hobby opzich.

Zelf geen zin om met een Arduino aan de slag te gaan om Marlin erop te zetten, maar als er iemand in de buurt van Middelburg het bij mij wil doen staat er in ieder geval koffie klaar.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
RZor schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:33:

Zelf geen zin om met een Arduino aan de slag te gaan om Marlin erop te zetten, maar als er iemand in de buurt van Middelburg het bij mij wil doen staat er in ieder geval koffie klaar.
Kijk, dan wil ik dus ook wel mee doen. Kom uit Terneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Grrr, na het ophemelen van het skr mini E3 bordje nu ineens serieus issue: de x as beweegt niet meer en hij geeft op het scherm de melding "tmc connection error". Print was halverwege en wilde toen alleen nog maar naar voor en achter en omhoog, niet opzij meer, dus dat werd een vogelnest van jewelste. Maar nu helpt niks meer, aan/uit, firmware geflashed, stepperkabel opnieuw los/vastgeklikt... ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5Hb1i2MxGqlN6UWzmUEBedU/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-09 11:34
@phYzar Dat is balen joh, ik lees inderdaad veel dat er problemen zijn met de E3 mini, en volgens de laatste geruchten is ook de productie gestopt van de TMC2209, omdat de levering te lang duurde had ik de mijne gecanceld en ben voor de SKR V1.3 met de TMC2208 gegaan.
Voordeel van de SKR V1.3 t.o.v. de E3 is dat deze wel alle instellingen opslaat in de eeprom, de E3 mini emuleert dit en saved alles op de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RZor schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:33:
Mijn Ender 3 nu een weekje of twee in gebruik en out-of-the-box naar volle tevredenheid.
Wel wat printbare aanpassingen gedaan, cable clips, sidemount voor de spoel, tool houder.
Had er gelijk een magnetisch bed bij besteld, alleen die houd de print niet altijd even goed.
Nu een glazen besteld samen met een 0.2 en 0.3 nozzle. Eens kijken hoe fijn hij daarmee kan printen.

Bezig met wat speelstukjes voor Catan, kan ik mooi het verschil mee gaan testen.

Spelen met de settings etc is wel erg leuk moet ik zeggen, proef stukjes, fine-tunen etc is al een hobby opzich.

Op zich stelt het niet voor met Arduino en aan de hand van filmpjes op Youtube wordt alles haarfijn uitgelegd.
Meer dan een paar draadjes aansluiten is het niet. Slecht een paar minuten werk en ook een eenmalig actie.

Daarbij kun je dan direct een firmware flashen die beveiliging aan boord heeft aangezien dit volgens mij nog steeds niet goed geregeld is met de standaard firmware. Althans ze zeggen dat het erop zit maar blijkt vaak niet het geval.
Pagina: 1 ... 18 ... 173 Laatste

Let op:
Het meegeleverde rolletje PLA bij een nieuwe Creality printer is vaak van matige kwaliteit, bij printproblemen graag eerst proberen met goede kwaliteit PLA.

Verkoop en printverzoekjes niet in dit topic, maar via V&A:
categorie: 3D Printers
categorie: Grafisch ontwerp en 3d visualisatie