Met de voeding van de PI gekoppeld (via buck) aan de voeding van de printer krijg ik niet aan de praat in octoprint. WIN10 ziet de printer ook pas als ik na verbinden de printer aanzetReddol schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:54:
Sinds deze week ben ik ook bezitter van een Creality Ender 3 (Pro). Vrijwel direct de firmware geflasht (TH3D) en een BLTouch geïnstalleerd. De printer werkt ver boven mijn verwachtingen.
Ik zit echter met één probleem; binnenkort wil ik hem ook weg plaatsen van mijn computer, daarom heb ik een Raspberry Pi voorzien van OctoPrint. Dit werkt in principe perfect, alleen krijg ik geen verbinding met de printer als ik de USB-kabel aansluit *nadat* ik de printer aan heb gezet. Als ik de USB-kabel aansluit voordat ik de printer aanzet, kan ik wel verbinden. Het probleem lijkt te zijn dat de Raspberry Pi hem simpelweg niet detecteert (geen /dev/TTYUsb0). Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?

Display gaat wel aan als ik koppel met PI en WIN10 is het de USB-kabel (data + power) of is het een setting in de Ender 3?
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1