Weet je wel heel zeker dat het slijpsel van de wieltjes komt?sanscorp schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:32:
Ik denk dat ik toch van die wieltjes af wil, heb er alleen maar gezeur mee, ze slijten best hard (tenminste, ik kan telkens een behoorlijke laag slijpsel verwijderen) vrij en moeten vrij strak om speling vrij te zijn wat weer niet ten goede komt van de soepelheid.
Blijf er aan prutsen dus misschien toch eens een lineaire rails proberen voor Y.
Ga geen rails kopen van 100-300 euro, iemand nog een goede ervaring met een bepaalde leverancier van ome Ali?
De mounts kan je printen, MGN12 is vrij standaard zie ik, maar welke variant C of H weet ik niet.
123 verkoopt alleen 400mm en heb volgens mij 300 nodig.
Weinig info te vinden over wat je precies nodig hebt, wel veel dure kits te vinden.
Ik vond in het begin ook 'zwarte stof', met name aan de rechterkant van de printer, en de printer base.
Aan de wieltjes niets te zien, maar ben met de afstelling van de Y-as tandriem aan het verstellen geweest, en het zwarte slijpsel is nu helemaal weg; mogelijk dat dit bij jou ook het probleem is?
De riem liep kennelijk toch niet helemaal in het midden, en sleepte (kennelijk) aan 1 kant, overigens nog geen slijtage te zien aan de riem.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos