Hoi Allemaal,
Ik ben ook weer bezig geweest met de printer, heb niet altijd super veel tijd, maar hobby er op los.
Ik heb een Ender 3 Pro, welke in een kast staat special voor deze machine, krap, misschien wel maar eigenlijk ook weer niet. (zie de foto let niet op de rommel)
Ik print op het standaard mee geleverde glasplaat, de magnetische dunne slappe plaat gaf te veel uitdagingen met het level maken.
Out of the box, waren me printjes niet echt top.
Dus na veel lees werk een paar aanpassingen:
- Bigtreetech Skr Mini E3 V2.0 Besturingskaart TMC2209 Driver + TFT35 E3 V3.0 Touch Screen
- Dual Gear Mk8 Extruder Voor Extruder
Ik heb de esteps aangepast
Ik had heel even een serieus probleem met de steppen motor, werkte niet meer, maar na een weekje stil staan, te druk en een beetje boos op de printer, deed hij het toch wel weer. heel apart.
Ik heb ook:
de veertjes onder het printbed vervangen door een paar stevige.
voor het bed levelen gebruik ik zo een waaier met allerlei blaadjes van verschillen de diktes waarbij ik de dikte 0.08 gebruik (ik weet echt niet hoe het heet)
nu heb ik best mooie dingen er uit gekregen , maar merkte nu laatste dagen (ja bed is weer gelevel) dat bij het printen de lijntjes (naast elkaar (horizontaal) niet lekker plakken, ik print meestal op 210, heb ook al 215 geprobeerd maar er blijft ruimte tussen de lijntjes
Ik heb even een temperatuur dingetje geprint, opzicht gaat dat niet slecht denk ik zo, ik weet het het kan mooier en daar gaan we aan werken, maar die ruimte tussen de lijntjes, kreeg het niet scherp met de camera dus ik heb er even een dun papiertje tussen geduwd voor het idee.
Waar gaan we kijken om dit een beetje verder op te lossen.
Wees vriendelijk ik leer elke dag weer nieuwe dingen en vind dat ik het helemaal niet slecht doe.
Voordat ik het vergeet, ik heb ook een PI er tussen hangen, PI 4 2GB, met Octoprint
Ik heb de fan op de PSU vervangen voor een stillere variant, en ook de fan bij de hotend zelf vervangen, want een stilte , heb ook een PI camera geplaatst, kut katten hebben de kabel gekauwd dus beetje selcht beeld (nieuwe kabel binnenkort plaatsen).
ik gebruik Ultimaker Cura 4.7.1, om STL om te zetten naar GCode.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips.