Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.861.977 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06

breinonline

Are you afraid to be known?

vso schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:21:
[...]

Dit huis schreeuwt Ikea, en leen bakker 90% van de foto's kan je zo in de ikea folder plaatsen.

pff energie zuinig NOT .. de huidge bewoners hebben meer geld voor "uiterlijk" dan voor aandacht ..
ik zie kids .. maar wel lego display + transformers ? .. (foto 14)
het is wel erg "rolstoel" vriendelijk zeg maar..

ze hebben geld uitgegeven als water .. en van de paar euro die ze nu over hebben .. zie je cheap oplossingen .. voor dagelijkse leven..
bv wijn koelkast oid .. (zou ik verwachten) .. alles lijkt "gevuld" boeken op de slaapkamer ??

en ik weet nouw niet wat ik van die kledingkast (inhoud) moet denken bij foto 26 ..

grappig die lengtes op foto 28 .. kind is ongeveer 8 ? (eerste 3 jaar + 5 maatstreepjes ?)

voor de rest veel luxe voor de ouders ... maaruh zie weinig kinder zaken .. wat toys for boy(s) maar tja .. ik moet bij mijn kids regelmatig veel weg mikken anders komen ze hun kamer niet meer in .. dat mis ik hier wel erg ..
offtopic:
Als je leestekens en hoofdletters gebruikt zoals bedoeld, dan leest je stuk heel wat makkelijker.
Als je jongere kinderen hebt en je huis op de foto moet heb je een behoorlijke uitdaging met opruimen. Ik vind het dan ook niet gek dat je geen stapels speelgoed terug ziet op de foto's.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:41
vso schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:21:
ze hebben geld uitgegeven als water .. en van de paar euro die ze nu over hebben .. zie je cheap oplossingen .. voor dagelijkse leven..
Sja, een huis is redelijk waardevast, op interieurspullen kun je voornamelijk afschrijven. Met dezelfde logica kun je zeggen dat hier financieel verstandige mensen wonen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:52:
[...]
Sja, een huis is redelijk waardevast, op interieurspullen kun je voornamelijk afschrijven. Met dezelfde logica kun je zeggen dat hier financieel verstandige mensen wonen ;)
ik vind het er cheap en stuurloos uitzien..

maar de huis-ontwerp (lees vaste objecten) zijn erhm ... tja wijfelachtig .. raamlocatie/douche etc .. niet mijn ding

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
nokiaan958GB schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:34:
Hierbij een redelijk betaalbaar karakteristiek vrijstaand huis in het noorden des lands.

https://www.funda.nl/koop...418587-abel-tasmanweg-52/

Het huis staat op zandgrond dus de scheurtjes in de gevel zullen wel zettingsscheurtjes zijn.
Ik dacht even bij het zien van de foto's in de hal: "zo hé! de man des huizes heeft superzaad" maar volgens mij hangen er wat willekeurige dames. Ik meen Anna Kendrick te herkennen in de meest rechter foto en drie foto's naar links Julia Roberts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:04

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
GodDamage schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Ik dacht even bij het zien van de foto's in de hal: "zo hé! de man des huizes heeft superzaad" maar volgens mij hangen er wat willekeurige dames. Ik meen Anna Kendrick te herkennen in de meest rechter foto en drie foto's naar links Julia Roberts.
2e is Daniela Ruah denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:18
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:37:
Wat een afzichtelijk, misplaatst en volstrekt onnodig plankje hier in de gang:

[Afbeelding]
Of het is gewoon een bureau, en de boeken in de slaapkamer horen hier in de kast thuis?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Nog een leuke woning met een interieur nog vóór de oorlog?

Slechts 79k voor 122 m².

https://www.funda.nl/koop/ulrum/huis-41663490-marktstraat-3/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nsdzxSa9B7NhCOMOhLtPK24a/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UZhIXtUt2B6i4WJft6I8Yu8N/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gSuHX24ZD6JjKnBX3TLlXB9K/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7WfTsF0kTZ9ija7Vy1mnzQ5N/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor de leeftijd van het interieur (en het huis) ziet het er nog behoorlijk netjes uit. Dat kan betekenen dat het goed onderhouden is, óf dat alle gebreken weggepoetst zijn voor de foto's :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pathogen schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Voor de leeftijd van het interieur (en het huis) ziet het er nog behoorlijk netjes uit. Dat kan betekenen dat het goed onderhouden is, óf dat alle gebreken weggepoetst zijn voor de foto's :P
Daar zullen gewoon oudere mensen gewoond hebben. Bij mijn opa en oma stonden ook spullen van voor de oorlog die er allemaal netjes uitzagen. Tot mjin opa overleed, toen ging mijn oma shoppen voor nieuwe meubels.

Goedkoop trouwens, huisje ziet er best leuk uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-02-2020 11:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 22:28

QuattroNL

It is I.

Wáár hangt die wc rol? :+
https://www.funda.nl/koop...90-marktstraat-3/#foto-15

Maar ideaal als 2e huisje. Beetje opknappen en Airbnb-en die handel :9
Inmiddels onder bod.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:51
QuattroNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:16:

Inmiddels onder bod.
Maak je wel makkelijk van veel toiletbezoeken een beenspieroefening door al dat squatten.

Maar belangrijker nog: waarom hangt die rol verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

QuattroNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:16:

Inmiddels onder bod.
Hygienisch ook, die schuimmat. Zou daar een gat in de muur zitten ofzo?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 01-06 22:28

QuattroNL

It is I.

Marzman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Hygienisch ook, die schuimmat. Zou daar een gat in de muur zitten ofzo?
Gezien de vorm vermoed ik een ruggesteun (kussen) als je op de pot zit.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:56
Whahaha :z

Vergeet ook de heater niet; Waarvan de kabel losbungelt omdat de stekker wss aan de linkerkant van de deur in het stopcontact moet. :P

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 14-02-2020 13:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Laatst online: 28-05 10:48
Daar kan je een leuk vakantie huisje van maken ook niet gek op die locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
Wow, linea recta door naar het openluchtmuseum in Arnhem zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SmiGueL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:09:
[...]

Whahaha :z

Vergeet ook de heater niet; Waarvan de kabel losbungelt omdat de stekker wss aan de linkerkant van de deur in het stopcontact moet. :P
Dat is wel comfortabel met dat schuimkussen en zo'n infraroodlamp. Ik neem hem.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yuumai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-06 16:37
Goede verbetering!

Afhankelijk van hoeveel je zelf doet of laat doen, zal je toch minimaal wel 100k kunnen verdienen aan zo'n flip, kijkend naar de verhoging van de vraagprijs. Geen gekke investering eigenlijk :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 23:25
Werkelijk helemaal volgens de huidige trend.

Het doet mij een beetje aan als H&M die Chanel een paar jaar later kopieert in de zomercollectie. Maar wel op zo’n manier dat alleen het optische is gebleven, en de kwaliteit is ‘vergeten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
Nou moet ik zeggen dat je regelmatig van dit soort flips ziet waarbij het er optisch allemaal wel volgens de laatste trends uitziet, maar als je goed kijkt alles dan vrij goedkoop gedaan is.

Hier zit ik dat tenminste in de keuken niet: een Quooker en Bora inductieplaat, kookeiland, kasten, die keuken heeft wel een paar knaken gekost. Het werkblad is dan wel dun, maar dus neem ik aan geen kunststof, al is dat lastig te zien. Vier hoge kasten. Ik zou zelf meer werkblad willen hebben. Maar het lijkt mij netjes gedaan in elk geval, daar is niet elke cent bezuinigd om er zoveel mogelijk winst op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Luchtbakker schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:29:
Nog een leuke woning met een interieur nog vóór de oorlog?

Slechts 79k voor 122 m².

https://www.funda.nl/koop/ulrum/huis-41663490-marktstraat-3/
Van voor de golfoorlog misschien - dit is een beetje een standaard jaren '50-'60 interieur, en ook de keuken stamt uit die tijd. Wel duidelijk dat die mensen ook toen al het niet breed hadden.

Hopelijk steens muren, waarschijnlijk enkel glas. Vrijstaand, gashaarden - ik denk dat dit op z'n best een leuk zomerhuisje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Van voor de golfoorlog misschien - dit is een beetje een standaard jaren '50-'60 interieur, en ook de keuken stamt uit die tijd. Wel duidelijk dat die mensen ook toen al het niet breed hadden.

Hopelijk steens muren, waarschijnlijk enkel glas. Vrijstaand, gashaarden - ik denk dat dit op z'n best een leuk zomerhuisje is.
Het heeft ook de prijs van een zomerhuis en het is best een interessnte plek.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, ziet er buiten vrij keurig uit. De achterdeur lijkt een 2ehandsje waar een brievenbus in gezeten heeft.

Als je de zijaanbouw plat gooit kan daar mooi een fatsoenlijke garage met eventuele bijkeuken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Dit soort flips zijn ideaal voor inversteerders. Kopen een huis, knappen het op en halen er 2 ton meer uit. 30k verbouwkosten = 170k winst.

Kon ik maar zo makkelijk geld verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat 30k kosten wel wat optimistisch is :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 22:37

TheBorg

Resistance is futile.

Het meest kansloze is dat alles is verbouwd voor looks.

Voor de verbouwing energielabel G. Na de verbouwing energielabel G. Dat wil je vandaag de dag toch niet? De doelgroep die dit koopt gaat er ook niks meer aan doen.

Bottom line betaal je 200k voor een verbouwing en stook je alsnog je portemonnee leeg. Had je dit zelf met een aannemer gedaan was het 50k goedkoper en wel geisoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 31-05 22:37

TheBorg

Resistance is futile.

Luchtbakker schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:24:
30k verbouwkosten = 170k winst.

Denk eerder 100-120k.

- Nieuwe keuken
- Nieuw toilet
- Nieuwe badkamer
- Vloerverwarming
- Stucwerk
- Aanbouw
- Schilderwerk

-- edit --
Sorry had ook één reactie kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBorg op 14-02-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
TheBorg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Voor de verbouwing energielabel G. Na de verbouwing energielabel G. Dat wil je vandaag de dag toch niet? De doelgroep die dit koopt gaat er ook niks meer aan doen.

Bottom line betaal je 200k voor een verbouwing en stook je alsnog je portemonnee leeg. Had je dit zelf met een aannemer gedaan was het 50k goedkoper en wel geisoleerd.
Eens, vind het er persoonlijk goed uit zien maar moet wel je stijl zijn. De tip is toch altijd om niet voor verkoop een nieuwe keuken te plaatsen? Voor je het weet vinden de kijkers het niks. Denk dat ze het beter goed hadden kunnen opknappen, maar zaken als keuken en badkamer leeg gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
[...]

:? :? :X :X

Ik zie toch echt nieuwe kozijnen, dubbel glas, een geïsoleerde zolder, en in de omschrijving staat ook dat de begangegrondvloer geïsoleerd is en voorzien is van vloerverwarming.
Ik gok zo dat de spouwmuren ook wel geïsoleerd zijn.

Verre van kansloos.
Smitovic schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:58:
[...]

Eens, vind het er persoonlijk goed uit zien maar moet wel je stijl zijn. De tip is toch altijd om niet voor verkoop een nieuwe keuken te plaatsen? Voor je het weet vinden de kijkers het niks. Denk dat ze het beter goed hadden kunnen opknappen, maar zaken als keuken en badkamer leeg gelaten.
Zo'n woning is instapklaar, de keuken en badkamer zijn modern en strak en passen bij de rest van het huis, het maakt het toch wel aantrekkelijker om zo te kopen dan een lege ruimte waar alles nog aan moet gebeuren. Veel mensen kijken daar maar moeilijk doorheen en bovendien moet je dan nog een keuken en badkamer uit gaan zoeken, daar gaat over het algemeen wel veel tijd inzitten.

Weet iemand trouwens wat dat zwarte ding is?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/316/156_2160.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 15-02-2020 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Aardappel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 02:27:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt op een boxje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
[...]

Of gewoon geen nieuw energielabel aangevraagd, want niemand boeit die papieren werkelijkheid iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

APBaguette schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:24:
[...]

Of gewoon geen nieuw energielabel aangevraagd, want niemand boeit die papieren werkelijkheid iets.
:? Dat lijkt me sterk met de huidige energieprijzen en verwachtingen voor de toekomst. Bij mij speelde het zeker een rol.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw huis en ik let ook echt op de energielabels..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• APBaguette
Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:00:
[...]

:? Dat lijkt me sterk met de huidige energieprijzen en verwachtingen voor de toekomst. Bij mij speelde het zeker een rol.
Wat voor informatie wil je uit dat energielabel halen dan? Het is een checklist die je voor een tientje kan aanvragen, het zegt helemaal niets over de werkelijke prestaties van het huis.
Het huis waar ik nu in woon heeft energielabel B. Ik hoop niet dat toekomstige bewoners de illusie hebben dat dit een energiezuinig huis is... Misschien als je er tienduizenden euro's tegenaan gooit om de technische gebreken te repareren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-06 17:47

kgl

Requiem19 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:19:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw huis en ik let ook echt op de energielabels..
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Zo'n ding wordt door iemand voor 2 euro binnen een minuut of 15 gemaakt op basis van een makelaarsbrochure en/of wat foto's van de isolatie en het dubbel glas.
Bij wat nieuwere woningen kun je beter de bestektekeningen opvragen, daarop staat vaak de EP waarde. Tevens is dat afhankelijk van de versie van het bouwbesluit waaronder de woning is gebouwd, dus het bouwjaar vertelt veel.
Ga je voor een oude woning, dan moet de verkoper kunnen vertellen welke isolatie door de jaren heen is aangebracht. En vraag naar de huidige voorschotten bij de energieleveranciers.
Vertelt je stukken meer dan dat flutlabel (dat bij 9 van de 10 op Funda ook nog voorlopig is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

APBaguette schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:41:
[...]

Wat voor informatie wil je uit dat energielabel halen dan? Het is een checklist die je voor een tientje kan aanvragen, het zegt helemaal niets over de werkelijke prestaties van het huis.
Het huis waar ik nu in woon heeft energielabel B. Ik hoop niet dat toekomstige bewoners de illusie hebben dat dit een energiezuinig huis is... Misschien als je er tienduizenden euro's tegenaan gooit om de technische gebreken te repareren...
Er bestaat zoiets als een onderzoeksplicht als je een woning koopt. Simpel dus even checken of het klopt wat het energielabel zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

APBaguette schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:41:
[...]

Ik heb een huis in België gekocht. Daar moet het via een keuringsinstantie. Al zal het ook een checklist zijn, ze zullen niet blijven slapen om te kijken hoe veel graden het huis snachts afkoeld. Maar die lijst gaat over isolatie in ramen, dak, muren, manier van verwarmen, hernieuwbare energie. Dat zegt meestal ook wel iets.

In België is het ook meer dan een letter. Je krijgt het hele rapport.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 15-02-2020 09:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Ik zie toch echt nieuwe kozijnen, dubbel glas, een geïsoleerde zolder
Op zolder zie je dat de gordingen precies evenver uitsteken als op de 'vóór' foto's, en de kozijnen in de dakkapel zijn duidelijk de oude aluminium kozijnen met een laagje verf. Waarschijnlijk zat er al iets van isolatie in het dak, want de flipper heeft er duidelijk zo min mogelijk aan gedaan.

Maar zelfs dan is het best aannemelijk dat dit huis een F, E of D label zou kunnen krijgen. En uit het feit dat flippers dat vrijwel nooit doen, ook al kost het aanvragen vrijwel geen moeite, kun je denk ik wel controleren dat nieuwe kopers absoluut niet naar het energielabel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

[Afbeelding]
lijkt schoorsteenaansluiting

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Dat energielabel vind ik nauwelijks van belang bij dit huis, die snelweg die door de voortuin loopt is naar mijn mening een veel groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:52:
Er bestaat zoiets als een onderzoeksplicht als je een woning koopt. Simpel dus even checken of het klopt wat het energielabel zegt.
Ja, alleen hoe goed isolatie echt is, is dus helemaal niet makkelijk te controleren. Glas, ok dat kan je zien. Zit er isolatie in alle spouwmuren? Is niet zo makkelijk vast te stellen. Hoe dik dan? Tja. In het dak? Is het in een toestand dat je er nog iets aan hebt? Luchtdichtheid? Valt misschien niet dadelijk op bij een bezichtiging.

Of je moet alleen een huis kopen als het buiten -10 is en een IR thermometer meenemen bij de bezichtiging. En eigenlijk ook even een blowerdoor test laten uitvoeren ;) Laten we zeggen, ik ken mensen die er niet op dat niveau mee bezig zijn als ze een huis kopen.

Zoals door anderen al gezegd, als je het huidige energielabel als serieuze bron neemt, you're doing it wrong.

Mijn huis heeft een label B. En voorzover ik kan vaststellen kan dat nog kloppen ook, ik kan in elk geval in de beschrijving bij het label geen duidelijke onjuistheden ontdekken. Er staat bv. gewoon in dat de eerste verdieping deels enkel (!!) glas heeft (ja dit wordt binnenkort gefixt). En toch label B. Dan weet je dus ook meteen wat je aan zo'n label hebt. Naar mijn maatstaven kun je ook voorbij dat glas nog het nodige geld er op stuk slaan voordat ik het echt energiezuinig zou noemen. Het is afgezien van dat glas ook weer niet heel slecht overigens, vloer is geïsoleerd, muren ook, dak ook, maar ja naar 1992 standaarden dus het vinkje staat er, maar hoe goed is het echt? Als dit al label B krijgt, dan is de lat niet erg hoog. (Ik vraag me wel af of het C had moeten zijn, maar goed, als dit er uitkwam dan zal het wel).

Ik denk dat je wel kunt zeggen dat als er D of lager staat en dat werkelijk op up-to-date informatie gebaseerd is, het tijd is om er hard bij weg te rennen. Bij bovenstaand huis geloof ik eerlijk gezegd niet dat het label klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Wilke schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:22:
Mijn huis heeft een label B. En voorzover ik kan vaststellen kan dat nog kloppen ook, ik kan in elk geval in de beschrijving bij het label geen duidelijke onjuistheden ontdekken. Er staat bv. gewoon in dat de eerste verdieping deels enkel (!!) glas heeft (ja dit wordt binnenkort gefixt). En toch label B. Dan weet je dus ook meteen wat je aan zo'n label hebt.
Heb je toevallig zonnepanelen? Die tellen heel zwaar. Dat je huis uit 1992 komt ook. Met mijn huis uit de jaren '60 kom ik in online calculators meestal uit op 'D', ook al is alles nageisoleerd, ook al bereken ik het label met nog meer isolatie erbij. Zet ik (virtueel) een paar zonnepanelen op het dak, dan blijkt het ineens een A-label te hebben. Als dat label puur gebaseerd is op energiekosten na salderen klopt dat wellicht ook ...

Voor nieuwbouw komen binnenkort de BENG-normen, die zonnepanelen (terecht) niet als zuinigheidsmaatregel beschouwen. Maar geen idee wat men voor bestaande bouw wil doen.

In dat licht snap ik wel waarom mensen liever nu een keuken twv. 20000 euro hebben die je bij de bezichtiging al kunt inspecteren, ipv. een onzichtbare isolatiemaatregel die misschien wel 20000 euro gaat besparen over 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Op zolder zie je dat de gordingen precies evenver uitsteken als op de 'vóór' foto's, en de kozijnen in de dakkapel zijn duidelijk de oude aluminium kozijnen met een laagje verf. Waarschijnlijk zat er al iets van isolatie in het dak, want de flipper heeft er duidelijk zo min mogelijk aan gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/110/115/434_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/316/198_2160.jpg

Het is niet bepaald de dikte die er tegenwoordig op ligt maar ik zie hier toch duidelijk verschil.
Dakkapelkozijn van de zolder is inderdaad alleen opgeknapt, volgens mij geen aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 10:43

mwa

Luchtbakker schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:24:
[...]

Dit soort flips zijn ideaal voor inversteerders. Kopen een huis, knappen het op en halen er 2 ton meer uit. 30k verbouwkosten = 170k winst.

30K verbouwing voor die woning? Maak dat gerust een factor 3 tot 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mwa schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:27:
[...]

30K verbouwing voor die woning? Maak dat gerust een factor 3 tot 4.
Je moet vooral materiaalkosten rekenen, ik denk dat je dan alles zelf moet doen om winst te maken. Er zal wel een ton winst op zitten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-06 22:57
Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:00:
[...]

en @Requiem19 , vraag gewoon naar de jaarrekening van gas/elektra. Dan weet je tenminste wat het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Marzman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Je moet vooral materiaalkosten rekenen, ik denk dat je dan alles zelf moet doen om winst te maken. Er zal wel een ton winst op zitten.
Tussen de 2 verkopen zit 7 maanden. Gezien wat daar allemaal aan gedaan is lukt je dat niet in je eentje, en heb dus een partijen erbij moeten schakelen voor het grotere werk. Dat gaat in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 18:59
kgl schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Zo'n ding wordt door iemand voor 2 euro binnen een minuut of 15 gemaakt op basis van een makelaarsbrochure en/of wat foto's van de isolatie en het dubbel glas.
Hier nog erger:
Bij de verkoop van ons appartement zo’n label moeten aanvragen. Online binnen een minuut er 1 in de mail gekregen. Was iets van een 10tje ofzo. Gaat dus volledig automatisch, 0 waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy Wachelder
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:07
@Aardappel "https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/316/156_2160.jpg" "Weet iemand trouwens wat dat zwarte ding is?" Volgens mij is dat een afdekplaatje/dekseltje voor een schoorsteenopening zoals die gebruikt werden als in een ruimte geen (steenkool)kachelgebruikt werd terwijl er wel een gemetseld rookkanaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 22:29
Smobbo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Hier nog erger:
Bij de verkoop van ons appartement zo’n label moeten aanvragen. Online binnen een minuut er 1 in de mail gekregen. Was iets van een 10tje ofzo. Gaat dus volledig automatisch, 0 waarde.
Energielabel gaat echt niet automatisch, ik heb er van de week ook een aangevraagd en kreeg een bericht terug voor meer bewijs dat mijn appartement uit meerdere lagen bestaat. Eerste foto vanaf de straat was niet voldoende, daarna foto van de trappen gestuurd en toen was het wel in orde. Er ging bij mij een dag overheen, wel maar 2 euro betaald :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 23:25
jerh schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:30:
[...]

en @Requiem19 , vraag gewoon naar de jaarrekening van gas/elektra. Dan weet je tenminste wat het daadwerkelijk is.
Let dan wel op of er geen pelletkachel of allesbrander of zo in de woonkamer staat. Daarmee is de gasrekening behoorlijk te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Andy Wachelder schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:44:
@Aardappel "https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/316/156_2160.jpg" "Weet iemand trouwens wat dat zwarte ding is?" Volgens mij is dat een afdekplaatje/dekseltje voor een schoorsteenopening zoals die gebruikt werden als in een ruimte geen (steenkool)kachelgebruikt werd terwijl er wel een gemetseld rookkanaal zat.
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar daar vond ik 'm nogal klein voor, en meestal zitten die op de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

karel-jacobse schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:26:
[...]

Let dan wel op of er geen pelletkachel of allesbrander of zo in de woonkamer staat. Daarmee is de gasrekening behoorlijk te beïnvloeden.
Dat kun je niet controleren. Ik heb een petroleumkachel, mijn vader een mobiele gaskachel. Daar zie je niks van.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Aardappel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:24:
Het is niet bepaald de dikte die er tegenwoordig op ligt maar ik zie hier toch duidelijk verschil.
Het verschil lijkt me ongeveer de dikte van een stucplaat ...

Er zijn twee mogelijkheden - ook op de vóór foto's is het dak waarschijnlijk al nageisoleerd. Óf de renovator heeft het bestaande geisoleerde dak alleen afgewerkt. Óf hij heeft het bestaande gestript, vervangen door iets nieuws, en ongeveer op dezelfde hoogte afgewerkt. En vervolgens geen nieuw energielabel aangevraagd.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 19:52
Huisje uit het pre-geodriehoek tijdperk:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/096/589/535_1440.jpg

Verder helemaal insttapklaar... https://www.funda.nl/koop...40603667-broekstraat-115/

[ Voor 47% gewijzigd door TacoTaco op 15-02-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Het verschil lijkt me ongeveer de dikte van een stucplaat ...

Er zijn twee mogelijkheden - ook op de vóór foto's is het dak waarschijnlijk al nageisoleerd. Óf de renovator heeft het bestaande geisoleerde dak alleen afgewerkt. Óf hij heeft het bestaande gestript, vervangen door iets nieuws, en ongeveer op dezelfde hoogte afgewerkt. En vervolgens geen nieuw energielabel aangevraagd.
Het kan ook zijn dat er natuurlijk wel 50 mm glaswol ingedaan is want volgens mij is het wel iets meer dan 9 mm stucplaat. Dan kan de verkoper wel zeggen dat de zolder geïsoleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/345/442_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/345/496_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...640671-roy-eldridgepad-1/

Meer dan een half miljoen euro, en dan krijg je een voortuin van 30 cm diep en een binnenplaats van een gevangenis als achtertuintje :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Blaze85 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer dan een half miljoen euro, en dan krijg je een voortuin van 30 cm diep en een binnenplaats van een gevangenis als achtertuintje :')
Dat richeltje? Ik denk niet dat dat gewoon gemeentegrond of gemeenschappelijke grond is. Je mag er alleen een deurmat opleggen of een bloempot neerzetten (maar dat mag zonder dat richeltje ook in de meeste steden)

Die uitstekende stenen in de muur zijn wel raar. Is dat om het makkelijker te maken voor inbrekers? Je kan dan zo dat dak op klimmen? En die uitsparingen in dat muurtje is ook om het makkelijker te maken daar overheen te klimmen? Of waren de stenen op?

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 15-02-2020 16:52 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 10:29
TacoTaco schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:12:

[Afbeelding]

Verder helemaal insttapklaar... https://www.funda.nl/koop...40603667-broekstraat-115/
Ik denk dat het openluchtmuseum wel interesse heeft. Holy shit.

e; Volgens het kadaster moet er ook nog ergens een bijgebouw zijn, maar dat is waarschijnlijk al ingestort.. Als je dit koopt lijkt het me het verstandigste om het tactisch in te laten storten en dan "Sorry"en iets nieuws bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door MrAngry op 15-02-2020 16:57 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

Er wordt vaak gemopperd over de kwaliteit van de foto's, maar ik vind ze hier wel intrigerend. Ik zeg: inlijsten en aan de muur hangen
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/096/589/530_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat kruis, dat lijkt mij vooral bedoeld om het een en ander af te weren :D

Ik krijg echte horror ideeën bij die foto :P

/edit: bij dat hele huis eigenlijk.
Dan zit er èèn vers gemetselde muur in dat huis, dan vraag je je toch gelijk af, wat zit daar achter gemetseld?

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-02-2020 17:15 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan mijn regio niet exact zoiets vinden (uit 2019) maar wel ouder, voor onder de 3 ton. Van het geld dat je dan uitspaart kun je ook een NS jaarabonnement nemen en er dan alsnog 300 euro per maand overhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APBaguette
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En weer een kiep-kantelraam die tegen de kraan aan komt ;(

Ook wtf, dat raam in de woonkamer aan de straatkant die tot aan de vloer doorloopt.

Die hele buurt trouwens... Wat een troosteloosheid zeg. Het schoolgebouw is het meest spannende stukje architectuur, ze hebben namelijk willekeurig blauwe en groene zonneschermen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ArthurMorgan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:13:

Dan zit er èèn vers gemetselde muur in dat huis, dan vraag je je toch gelijk af, wat zit daar achter gemetseld?
Dat was ook mijn eerste ingeving, het lijkt wel de filmset van een horrormovie. Er hangen meer van die kruisjes.
https://www.funda.nl/koop...-broekstraat-115/#foto-13

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Erg bijzonder huis inderdaad. En die plattegrond...
https://www.funda.nl/koop...-broekstraat-115/#foto-19

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je zou het nog kopen om het om te duwen voor de grond, maar het is een gemeentelijk monument dus je zit de hele dag met een ambtenaar aan tafel die wil bepalen hoe je je half miljoen bouwdepot moet besteden...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@JackBol die grond is >400k waard en dat huis...

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

vanDaal

-ismeereentje

Als mijn huis nou spontaan 1mln meer waard wordt, ruil ik hem graag in voor deze :9~

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/357/378_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/357/383_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/357/392_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/357/403_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/357/403_2160.jpg

Ok, de oubollige inrichting moet je soms even vergeten. Maar die tuin _/-\o_ . En geen erfpacht. Dan vind ik de prijs nog "meevallen".

https://www.funda.nl/koop...4613-sterkenburgerlaan-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 14-05 19:55
vanDaal schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:43:
Ok, de oubollige inrichting moet je soms even vergeten. Maar die tuin _/-\o_ . [...]

Noem me een barbaar, maar dan heb ik ècht liever zo'n onderhoudsloze betegelde tuin waarover iedereen hier zo neerbuigend lijkt te doen :)
MrAngry schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:54:
[...]
Als je dit koopt lijkt het me het verstandigste om het tactisch in te laten storten en dan "Sorry"en iets nieuws bouwen.
JackBol schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:03:
[...]
Je zou het nog kopen om het om te duwen voor de grond, maar het is een gemeentelijk monument dus je zit de hele dag met een ambtenaar aan tafel die wil bepalen hoe je je half miljoen bouwdepot moet besteden...
De standaardmethode bij 'moeilijke oudbouw' is hier in Nijmegen, dat er spontaan brand uitbreekt, òf dat er een rapport komt waaruit blijkt dat het gebouw zó waardevol is dat het wel afgebroken móet worden om nader onderzoek te kunnen doen. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door niek_nijmegen op 15-02-2020 19:16 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
Maar wel met schitterend uitzicht op de parkeerplaats, dat dan weer wel :)

-O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
APBaguette schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:20:
Die hele buurt trouwens... Wat een troosteloosheid zeg. Het schoolgebouw is het meest spannende stukje architectuur, ze hebben namelijk willekeurig blauwe en groene zonneschermen gebruikt.
Ik vraag me af wat met dit soort nieuwbouwwijken aan de hand is, want ik zie ze steeds meer. Projectontwikkelaars die ontwerpen voor een maximaal aantal vierkante meters en meer niet? Een nieuwe Architecturele stroming geïnspireerd door Pyongyang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:02
@vanDaal wat een bizar slechte foto's voor een woning van die prijs zeg...

@niek_nijmegen bij een dergelijke woning met tuin krijg jij zelf geen vieze vingertjes hoor :+ dat wordt gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 14-05 19:55
0p
GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:48:
@niek_nijmegen bij een dergelijke woning met tuin krijg jij zelf geen vieze vingertjes hoor :+ dat wordt gewoon gedaan.
Heb ik daar dan nog geld voor, denk je? :-)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 10:05
APBaguette schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Leidserijn is dan ook wel vinex in de buitencategorie. Ik moest ooit eens overdag in Leidserijn centrum zijn. Nog nooit zoiets doods en sfeerloos gezien. Een eigenschap welke ook in de rest van de wijk te zien is. Vast leuk voor gezinnen maar ik zou er nooit kunnen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:01

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn appartementje heeft in totaal iets van 70m2. Dan heb ik twee kleine slaapkamers, een keuken, badkamer en een toilet.

Deze woning is ongeveer vijf keer zoveel "waard" als mijn huurwoning en heeft slechts twee keer zoveel ruimte. Okee, ik heb dan maar een armetierig balkonnetje, geen luchtplaats voor drugsdealers.
Maar toch, wat zijn het, drie op elkaar gestapelde zeecontainers ofzo qua oppervlakte?
ArthurMorgan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:13:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/096/589/523_1440.jpg

Over horror ideeën gesproken. Je zou toch zweren dat er boven die deur een donkere ruimte zit en je net de poot of staart van één of ander wezen ziet. Het enige wat nog ontbreekt zijn twee gloeiende gele of rode ogen.
Of het lijkt als je heel snel kijkt net een vleermuis die er hangt te slapen :D

[ Voor 30% gewijzigd door Vrijdag op 15-02-2020 20:46 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
vanDaal schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:43:
Als mijn huis nou spontaan 1mln meer waard wordt, ruil ik hem graag in voor deze :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ok, de oubollige inrichting moet je soms even vergeten. Maar die tuin _/-\o_ . En geen erfpacht. Dan vind ik de prijs nog "meevallen".

Als je het kon kopen kun je het dan ook betalen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 16:16
Aan het einde van onze straat staat nog een leuk pand te koop,
het valt tussen een apple store en een psychiatrische kliniek :) :

https://www.funda.nl/koop...s-87884512-waterlelie-15/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/119/003/658_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

vanDaal

-ismeereentje

Aardappel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:42:
Als je het kon kopen kun je het dan ook betalen?
Haha, neuh, tenzij ik de ketel uit zet en de belasting ontduik :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
satya schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:58:

[Afbeelding]
Voor 2+mln iets in Terneuzen kopen 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
Sethro schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:38:
[...]

Iets verderop staat er een met een waarde van 5mln,
je mag je verbazen over het aantal miljonairs in zeeuws vlaanderen,
Landelijk het hoogste of nu op een na hoogste gemiddelnde > 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

vanDaal schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Haha, neuh, tenzij ik de ketel uit zet en de belasting ontduik :+
Ik vind het echt een prachttent met een keurig interieur. De keuken zou ik compleet vernieuwen, maar verder erg mooi.

Als ik 2M zou hebben slingeren voor een nieuw huis, kan de energierekening er ook wel vanaf.

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 15-02-2020 23:07 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 00:12
Dat zou een mooie winst zijn, als het voor deze prijs wordt verkocht :)

https://www.quotenet.nl/v...lm-invest-verkocht-19211/
De villa van Remco Voortman in Blaricum is voor een bedrag rond de vraagrijs van €2,1 miljoen van eigenaar verwisseld. Een betrouwbare bron aan de kant van de verkoper meldt Quote dat de deal tussen de curator en de koper rond is. Toen het pand op de markt kwam lag de vanafprijs overigens nog op €2,2 miljoen, wellicht dat de tijdelijke bewoners die er anti-kraak in hebben gezeten de vraagprijs een tonnetje of wat naar beneden hebben geduwd.

Voortman kocht de villa in 2007 voor €2.450.000, met zijn Panamese vennootschap Darwin Assets. Inderdaad, een man van de wereld. Het onderkomen van partner in crime Danny Klomp in Bussum staat overigens nog steeds te koop, ook die villa kunt u met een bescheiden korting op de kop tikken. En de nieuwe eigenaar van Villa Voortman? Dat is Patrick Lommers, eigenaar van het plaatselijke zwaaiwinkeltje Moeke Spijkstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

Sow, hoe is dat ding ooit bewaard gebleven?

Je zit nog midden in Lindenholt ook aan de uitvalsweg.
En pas sinds 2007 gemeentelijk monument ook. Niet platgooien is dus echt een gemiste kans geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door sambalbaj op 16-02-2020 04:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Suggs schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Er wordt vaak gemopperd over de kwaliteit van de foto's, maar ik vind ze hier wel intrigerend. Ik zeg: inlijsten en aan de muur hangen
[Afbeelding]
Die Ludolfs was mijn eerste gedachte.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 20-05 11:27
Vrijdag schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:42:

[Afbeelding]

Over horror ideeën gesproken. Je zou toch zweren dat er boven die deur een donkere ruimte zit en je net de poot of staart van één of ander wezen ziet. Het enige wat nog ontbreekt zijn twee gloeiende gele of rode ogen.
Of het lijkt als je heel snel kijkt net een vleermuis die er hangt te slapen :D
Ik zou het wat rustiger aan doen in het weekend :o
Kan hier niks van maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Sethro schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:38:
[...]

Zit in de lamp... :D van een Belgische designer. Mooi ding, maar dikke prijs. Denk alleen niet dat je deze erbij krijgt. Maar denk dat er gedeelte gereserveerd mag worden voor bedrijfsruimte dus. :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Laatst online: 28-05 10:48
satya schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:58:

[Afbeelding]
Gezellig hek om het perceel heen (google maps)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa

mwa

ocrammarco schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Gezellig hek om het perceel heen (google maps)
Aan de overkant van dit huis staat helemaal een unit van een huis..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hgk2Td0qLJ95HZOecsXyjIZC/full.png

Overigens ligt de goedkoopste straat van Nederland ook in Terneuzen (ik had zelf Delfzijl oid gedacht).

[ Voor 14% gewijzigd door mwa op 17-02-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

mwa schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:16:
[...]

[Afbeelding]
1.382m2 en een perceel van 12.200m2. Das best huge ja :D

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:01

Vrijdag

De Zwarte

TakeAway schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:01:
[...]

Ik zou het wat rustiger aan doen in het weekend :o
Kan hier niks van maken >:)
Ik heb net The Haunting of Hill House afgekeken 😅🙈

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

[...]

[Afbeelding]

Overigens ligt de goedkoopste straat van Nederland ook in Terneuzen (ik had zelf Delfzijl oid gedacht).
https://www.quotenet.nl/v...gewoon-in-zeeland-203255/

In de regio een zeer gekend huis.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 19:24

[Afbeelding]

Ik woon hier toevallig bij in de buurt.
Het omatje dat hier heel lang heeft gewoond is afgelopen jaar (volgensmij) overleden. Heeft daar bijna heel haar leven gewoond, zolang ik mij kan herinneren (en ik woon al 20 jaar in nijmegen) heeft het er altijd hetzelfde uit gezien. Overigens niet de ''leukste'' wijk van nijmegen om te wonen, dus als je denkt het huisje plat te gooien en zelf iets neer te zetten :+ .

(Dit huis staat iets verder op overigens, leuk contrast.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/81F6Elz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
CrashOne schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:19:
[...]

1.382m2 en een perceel van 12.200m2. Das best huge ja :D
Is de eigenaar van het oorspronkelijke bouwbedrijf van de hele wijk, inclusief alle grond. De man wordt geschat op meer dan een miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
[...]
Mooi, welke straat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
satya schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Is de eigenaar van het oorspronkelijke bouwbedrijf van de hele wijk, inclusief alle grond. De man wordt geschat op meer dan een miljard.
32 miljoen volgens het artikel van @Wom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa

mwa

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:35
Leuke flip, als ze een expat gek genoeg krijgen om het te betalen..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/124/423/328_1440.jpg

Te koop in 2017 voor: €495.000,-
Nu te koop voor: €1.250.000,- (eerst zelfs 1.295.000,-)

Helaas met weinig smaak "gerenoveerd" (ergo: we doen alleen een uitbouw, visgraat vloer, nieuwe badkamer, standaard witte greeploze keuken en verder niks qua duurzaamheid of comfort) en er lijkt weinig over van de oorspronkelijke kneuterigheid en mooie tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HKP32 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:38:
Leuke flip, als ze een expat gek genoeg krijgen om het te betalen..

[Afbeelding]

Te koop in 2017 voor: €495.000,-
Nu te koop voor: €1.250.000,- (eerst zelfs 1.295.000,-)

Helaas met weinig smaak "gerenoveerd" (ergo: we doen alleen een uitbouw, visgraat vloer, nieuwe badkamer, standaard witte greeploze keuken en verder niks qua duurzaamheid of comfort) en er lijkt weinig over van de oorspronkelijke kneuterigheid en mooie tuin.
Niet normaal, voor die prijzen verwacht je toch dat ze het platgooien en er iets moderns neerzetten?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:56
Uit dezelfde wijk in terneuzen:

https://www.funda.nl/koop...4-waterviolier-4/#foto-11
(Link naar plaatje invoegen vanaf ipad is lastig)

Keuken met bijpassend bureau?
Bureau met bijpassende keuken?
Pagina: 1 ... 98 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.