Keukens en badkamers zijn erg modegevoelig. Daarnaast blijven ze niet mooi en verloopt de garantie na x-jaar.ASW1 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:30:
[...]
Helemaal niet, badkamer en keuken zijn het duurst en die hebben echt een klein fortuin gekost. Verder ook inbouwkasten die spijkervast zitten. Luxe wandstofferingen overal die blijven ook zitten. Ik zie helemaal niet veel meubels die mee zullen verhuizen, op dit prijsniveau krijg je die er overigens vaak ook nog gratis bij omdat de verkoper wat nieuws wil.
[...]
Niet mee eens, die keuken is echt megaduur, kijk alleen al naar hoe de gaspitten individueel in het natuurstenen blad geboord zitten, daarnaast is alle apparatuur Miele geen ikea. Badkamer idem, enorme plakken natuursteen die gespiegeld zitten, sanitair zelf ook het allerduurste waarschijnlijk. Kijk hoe die douchekop blind in het plafond verwerkt zit, dat is klasse. Denk dat er makkelijk 100k op die keuken en badkamer samen is stukgegooid. Nee niet alles zit erin, ook een bidet mist in de badkamer etc.; daarvoor is een appartement van 100m2 gewoon te klein. Die wastafelafvoer is inderdaad raar, zoals die radiatoren en ventilatieroosters dat ook zijn.
Het is alsof er niet gecoördineerd gewerkt is vanuit 1 aannemer die het geheel naar een hoog niveau trekt, maar door 1 persoon die het niet echt overzag maar wel een megadure keukenboer en sanitairinstallateur heeft laten opdraven. Het valt me nu ook op dat het hang- en sluitwerk van de buitenboel allemaal nog niveau sociale woningbouw is.
Zie bijvoorbeeld hier de buitendeur in de keuken met zo'n spanjolet:
[Afbeelding]
En hier nog op de foto links met goedkope aluminium grepen boven en onder om de deur dicht te klemmen.
Op de foto rechts een fancy inbouwkast met koperen deuren; die verhuist echt niet mee...
[Afbeelding]
Op dit niveau verwacht je fatsoenlijke deuren met driepuntsluiting, niet dit soort meuk....
Edit: Ik zie in de beschrijving staan dat het hele apartement van vloerverwarming is voorzien, dus ofwel die beschrijving klopt niet of waarom hangt die radiator daar dan nog?
Door diverse taxateurs wordt van keukens zo rond de 60% van de investering meegenomen en afgeschreven in 5 jaar. Van badkamers 70-80% afgeschreven in 7 jaar.
Voor deze foeilelijke deprimerende keuken zou ik nooit extra betalen