It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Vooral bij de voorste klapramen, waar condens/damp beter weg kan, zie je duidelijk minder aanslag. Doet mij toch eerder denken aan vocht. Overigens ben ik benieuwd wat de isolatiewaarde van de buitenmuur is, getuige de donkerbruine aanslag daar. Vermoed dat dat een koud wandje is..
Ik vermoed dat een serieuze koper hier gewoon een klusjesman voor laat opdraven en de boel in 1 keer op laat knappen, waarom zou je als verkoper daar geld tegenaan gooien? Wie rijk wilt worden moet op de kleintjes letten.Als dat door vocht komt lijkt het me vreemd dat daar niet wat tegen gedaan is, al is het maar voor de verkoop.
[ Voor 30% gewijzigd door Aganim op 22-12-2019 21:19 ]
Bruin lijkt gelijk aan de zeepaarden en neem aan dat dat ook geen vochtplekken zijn😉
[ Voor 35% gewijzigd door Mereco op 22-12-2019 21:47 ]
Die donkere rand onderaan die bruine zooi? Lijkt mij geen schaduw, maar gewoon typisch vochtschade, dat wordt naar de buitenranden toe donkerder.Mereco schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:44:
Ik denk aangezien alle wanden het hebben en als je inzoomt je een schaduwrand ziet aan de uiteinden, het aangebracht is.
Bruin lijkt gelijk aan de zeepaarden en neem aan dat dat ook geen vochtplekken zijn😉
* Aganim vindt het verdacht veel lijken op een exteme variant van de oude lekkageplekken op zijn zolder. (opknapbeurt komt er aan, na de kozijnen en een ingrijpende badkamerverbouwing.
Ik vind het niet echt op elkaar lijken, maar goed, het feit dat dit al zo voor discussie vatbaar is geeft wel aan dat er wat aan mag gebeuren, want dit ziet er echt niet uit zo.Bruin lijkt gelijk aan de zeepaarden en neem aan dat dat ook geen vochtplekken zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Aganim op 22-12-2019 23:04 ]
Was eigenlijk ook mijn eerste reactie, dat is geschilderd, wie gaat een bezichtiging aanvragen om het te checken?ASW1 schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:09:
Wat mij betreft helemaal niet voor discussie vatbaar dat is overduidelijk geschilderd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nu hoef ik echt niet persé mijn gelijk, maar als het zo duidelijk is, beargumenteer het dan op zijn minst even waarom dit echt schilderwerk is. Wat het ook mag zijn, ik zou van mijn leven in ieder geval niet kunnen voorstellen waarom je je muur onder voorziet van allerhande sculptuurachtige schilderingen en daar boven dan zo grondig weet te verpesten.ASW1 schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:09:
Wat mij betreft helemaal niet voor discussie vatbaar dat is overduidelijk geschilderd.

Het is inderdaad super lelijk, maar het heeft zo'n harde rand dat het toch geheel kunstmatig aangebracht lijkt te zijn.Aganim schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:32:
[...]
Nu hoef ik echt niet persé mijn gelijk, maar als het zo duidelijk is, beargumenteer het dan op zijn minst even waarom dit echt schilderwerk is. Wat het ook mag zijn, ik zou van mijn leven in ieder geval niet kunnen voorstellen waarom je je muur onder voorziet van allerhande sculptuurachtige schilderingen en daar boven dan zo grondig weet te verpesten.
Het is volkomen in lijn met de andere schilderingen in die ruimte, het is helemaal rondom en het moet een soort horizon voorstellen met bergkammen in de stijl van Renaissanceschilders die Italiaanse landschappen maakten.Aganim schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:32:
[...]
Nu hoef ik echt niet persé mijn gelijk, maar als het zo duidelijk is, beargumenteer het dan op zijn minst even waarom dit echt schilderwerk is. Wat het ook mag zijn, ik zou van mijn leven in ieder geval niet kunnen voorstellen waarom je je muur onder voorziet van allerhande sculptuurachtige schilderingen en daar boven dan zo grondig weet te verpesten.

Eens zien wat men daar in ziet😁🤨

Zie ook Streetview.

https://www.funda.nl/koop...1513460-soesterengweg-19/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik dacht eerst aan nestkastjes, maar het zijn toch heus ramen als ik een beetje verder kijk met StreetviewFiber schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Niks mis mee verder, maar wat zijn die gekke kastjes aan de muur bij deze huizen...?![]()
Zie ook Streetview.
[Afbeelding]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Nope is de overloop op de eerste verdieping:ocrammarco schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:02:
Denkt het ook, Als ik een gokje mag doen zit hij achter die enorme kast. Staat namelijk verder ook niet op de plattegrond.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...rengweg-19/#plattegrond-2

Foto vanaf de kant van dat "raam" genomen.
Yes, dat heb je helemaal goed.ocrammarco schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:02:
Denkt het ook, Als ik een gokje mag doen zit hij achter die enorme kast. Staat namelijk verder ook niet op de plattegrond.
[Afbeelding]
Ik vind het een keurig huis, maar 7 ton voor een 2-onder-1-kapper. Dan heeft de regio 010 nog wel wat groeiruimte. Begin dit jaar een huis gekocht met nagenoeg dezelfde afmetingen en zelfs na alle investeringen die ik er in gedaan heb, is dit huis nog ruim een ton duurder. En dan woon ik al in een duur dorp.
Nope, je ziet in de plattegrond dat het raam op de overloop nog muur rondom heeft, terwijl het raam in de kamer met het uitstekende raam, het raam in de voorgevel juist stijf tegen de muur aan staat. Je ziet ook dat de vloer ineens een kwartslag gedraaid is. @ocrammarco heeft dus volgens mij gelijk.ytterx schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:08:
[...]
Nope is de overloop op de eerste verdieping:
[Afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 23-12-2019 14:13 ]
Maar dit is de andere kant naar dat raam en dat is qua formaat anders:ytterx schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:08:
[...]
Nope is de overloop op de eerste verdieping:
[Afbeelding]

Hij zit denk ik toch echt achter die grote kast die je in de afbeelding hierboven ook ziet als je de linker kamer in kijkt, daar moet hij volgens het aangezicht buiten namelijk ook zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door YdieresiS op 23-12-2019 14:20 ]
Latin capital letter y with diaeresis
Jullie hebben gelijk, dat "raam" zit inderdaad achter die kast, maar dit moet de makelaar toch ook zijn opgevallen? Blijf het een beetje een vreemde toevoeging van het huis vinden.YdieresiS schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:19:
[...]
Maar dit is de andere kant naar dat raam en dat is qua formaat anders:
[Afbeelding]
Dat wel, zal wel het kenmerkje van de architect zijn ofzo. Die willen ook altijd graag een eigen kenmerk aan een ontwerp geven. De makelaar kon hem van binnenuit waarschijnlijk niet meten en heeft hem toen niet in de plattegrond opgenomen.ytterx schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:22:
[...]
Jullie hebben gelijk, dat "raam" zit inderdaad achter die kast, maar dit moet de makelaar toch ook zijn opgevallen? Blijf het een beetje een vreemde toevoeging van het huis vinden.
Latin capital letter y with diaeresis
ytterx schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:22:
[...] maar dit moet de makelaar toch ook zijn opgevallen? [...]
In mijn ervaring is er altijd wel iets aan een plattegrond die niet klopt. Niet zo gek natuurlijk want die 'native' Funda plattegronden worden vrijwel altijd door een extern bureau gemaakt. De makelaar die schetst alles in op een plattegrondje (of pakt een bestaande plattegrond van een vergelijkbaar huis en schetst daar wat op), dat wordt vervolgens naar een externe partij gestuurd en daarna rechtstreeks Funda opgemikt...YdieresiS schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:24:
[...] De makelaar kon hem van binnenuit waarschijnlijk niet meten en heeft hem toen niet in de plattegrond opgenomen. [...]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Dat is de toekomst, daar kan je een warmtepomp in plaatsenFiber schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Niks mis mee verder, maar wat zijn die gekke kastjes aan de muur bij deze huizen...?![]()
Zie ook Streetview.
[Afbeelding]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Denk dat het een stukje ontwerp is. Zelf woon ik in een huis uit 1979 en ook toen bestond dit soort ontwerp ook al. Alhoewel het bij ons misschien maar een cm. of 20 uitsteekt vanaf de buitenmuur gemeten en het idee is om wat meer licht binnen te krijgen en er een plant oid in te kunnen zetten.Fiber schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Zie ook Streetview.
[Afbeelding]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Alleen dat snappen de huidige eigenaren niet helemaal en die zetten er gewoon een lompe kast voor...Tjeerd schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:08:
[...]
Denk dat het een stukje ontwerp is. Zelf woon ik in een huis uit 1979 en ook toen bestond dit soort ontwerp ook al. Alhoewel het bij ons misschien maar een cm. of 20 uitsteekt vanaf de buitenmuur gemeten en het idee is om wat meer licht binnen te krijgen en er een plant oid in te kunnen zetten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Helemaal in stijl ingericht en die barrelsauna in de tuin is wat mij betreft een pre.
Of die eigenaren weten/beseffen dat je voor een kledingkastkamer dat extra raampje niet nodig heb en je die muur dus prima kan gebruiken voor een riante kastenwand.#omdenkenFiber schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:42:
[...]
Alleen dat snappen de huidige eigenaren niet helemaal en die zetten er gewoon een lompe kast voor...
Zo'n kozijn noemen ze ook wel eens een bloemenkozijn. Ik had ze nog niet zo klein gezien. Meestal zijn het mini-erkers.
Ik vind het een mooi huis, helemaal up-to-date gebracht met de interieurmode van 2016 ... maar dan energielabel F. Erg jammer, de komende twintig jaar is het zonde om zo'n huis helemaal overhoop te gooien om de isolatie van de schil te verbeteren.D.deJong schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:57:
https://www.funda.nl/koop...uis-87987978-smitshoek-3/
Helemaal in stijl ingericht en die barrelsauna in de tuin is wat mij betreft een pre.
Het lijkt wel een Riviera Maison modelwoning.D.deJong schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:57:
https://www.funda.nl/koop...uis-87987978-smitshoek-3/
Inderdaad wel een beetje een toonzaal maar ik vind het ook wel een bepaalde klasse uitstralen ondanks dat het niet mijn smaak is.karel-jacobse schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:46:
[...]
Het lijkt wel een Riviera Maison modelwoning.

https://www.funda.nl/koop...3336-dorresteinseweg-102/
Grappig, een galerijflat op miniformaat. Eigenlijk vind ik de zithoek met spotjesslinger uit de jaren '90 het grappigste detail.Fiber schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:52:
Gezellig...? Nee niet echt!Valt er wat van te maken...? Dacht het wel!
Eerlijk gezegd vind ik het een hoop ongemakkelijke ruimtes; een zithoek die net iets te krap is, dan een tweede op hoger niveau die juist veel te open en tochtig lijkt. Misschien is het wel fantastisch, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe je in zo'n huis 'leeft'.
Eigenlijk viel ik zelf nog het meest op die prachtige vintage B&O audio installatie aan de muur...CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:13:
[...]
Grappig, een galerijflat op miniformaat. Eigenlijk vind ik de zithoek met spotjesslinger uit de jaren '90 het grappigste detail.
Eerlijk gezegd vind ik het een hoop ongemakkelijke ruimtes; een zithoek die net iets te krap is, dan een tweede op hoger niveau die juist veel te open en tochtig lijkt. Misschien is het wel fantastisch, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe je in zo'n huis 'leeft'.

Edit: Waarschijnlijk een Beosystem 2300 of zo.
Edit 2: Ze waren daar blijkbaar nogal dol op de straatnaam Dorresteinseweg. De hele buurt daar heet zo...

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 26-12-2019 22:22 ]
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de voetbalvelden grenzend aan de achtertuin..
Een conferentiecentrum hotel. Maar dan een huis.CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:13:
https://www.funda.nl/koop...3336-dorresteinseweg-102/
[...]
Grappig, een galerijflat op miniformaat.
Begin eens dan? Woon ook direct naast voetbalvelde, en behalve op zondag 2 of 4 uurtjes (en soms zaterdag 2 uurtjes), is er niemand te vinden. En zelfs dan, af en toe hoor je wat gevloek of gejuich, en dat is het wel. Kan me geen betere achterburen voorstellen.nokiaan958GB schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:25:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de voetbalvelden grenzend aan de achtertuin..
Ik snap dat het inderdaad een nadeel is dat niet de hele buurt mooi in je achtertuin en woning kan kijjken, als je daar op kikt.
En dan de functie van het bijgebouw. Wel een woonkamer en keuken, maar geen slaapkamer ?CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 21:13:
Eerlijk gezegd vind ik het een hoop ongemakkelijke ruimtes;
Misschien is het wel fantastisch, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe je in zo'n huis 'leeft'.
Is dat voor als "mevrouw" en de "heer des huizes" even wat "ruimte nodig hebben" ?
Maak er dan een mancave/hobbyhok van
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Niks nieuws.Fiber schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Zie ook Streetview.
[Afbeelding]
Dudok tekende zoiets in de jaren 1920 ook al. Als onderdeel van één van de vele sociale woningbouwcomplexen in Hilversum van zijn hand:
[ Voor 46% gewijzigd door Ivow85 op 27-12-2019 10:16 ]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
-- LANDELIJK WONEN IN DE ROOK VAN UTRECHT --
Op fraaie locatie treft u deze vrijstaande eenvoudige woning op een royaal (tuin-)perceel van maar liefst 2.130 m² met grote vrijstaande stenen schuur van circa 115 m².

Eenvoudig, dan weet je het wel. Gashaard, boiler, energie label B, keukenblok als uit een huur woning jaren 70.
Kortom platgooien.
Het enige pluspunt is dat je wat grond hebt.

O, nee.....
https://www.funda.nl/koop/odijk/huis-41672482-houtenseweg-4/- Omliggend weiland is thans verpacht.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Onder de rook van Utrecht is waarschijnlijk de uitdrukking die de makelaar voor ogen had.
En energielabel D? Zonder aanvullende isolerende maatregelen lijkt mij dat sterk. Bouwjaar 1968 betekent een spouwmuur, vloer en dak met de immense hoeveelheid van NUL cm isolatiemateriaal. En enkel glas.
Uitgaande van de foto's is er sinds de bouw niets gemoderniseerd, dus ik vrees dat op hooguit wat oud dubbel glas na er nog steeds sprake is van nul isolatie.
[ Voor 49% gewijzigd door Ivow85 op 27-12-2019 10:28 ]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
*edit* Kijk ook maar even op de kadatstrale kaart.
[ Voor 10% gewijzigd door CrazyOne op 27-12-2019 10:41 ]
Ik snap niet zo goed wat die grond eromheen uberhaupt in de tekst te zoeken heeft. Die schept alleen maar verwarring zo naar mijn idee.CrazyOne schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:26:
Die grond heb je gewoon hoor. Het perceel waar het huis op staat is gewoon die 2100 m2, beetje op de fotos afgaand (bron, tuin van 1400m2). de grootte van het land eromheen wat wordt verpacht wordt niet vernoemd.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwarming van het hele huis is dmv een moederhaard.Ivow85 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:24:
Lekker ook. In de rook van Utrecht. Je kan er dus maar beter geen ramen open zetten.
Onder de rook van Utrecht is waarschijnlijk de uitdrukking die de makelaar voor ogen had.
Ik denk toch echt dat "In de rook" een "bewussie" is.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Gaan we nu ook al B platgooien? ik vermoed dat je D bedoeltNico Klus schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:20:
Lekker genieten
Eenvoudig, dan weet je het wel. Gashaard, boiler, energie label B, keukenblok als uit een huur woning jaren 70.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat is dan anders dan bij ons in het dorp. Bij ons wordt 5 avonden per week getraind van 17:00 tot 23:00 met s’winters de lampen aan, op zaterdag worden er meer dan 80 wedstrijden afgewerkt vanaf 8:00 tot 18:00 en op zondag trainen er ook nog wat andere verenigingen. Dan heb ik het nog geeneens over de Korfbal en Atletiek die op hetzelfde complex zitten. Ik woon er hemelsbreed een km vandaan en ik kan de wedstrijden en trainingen prima horen als de wind goed staat laat staan als je er naast woont.CrazyOne schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:40:
[...]
Begin eens dan? Woon ook direct naast voetbalvelde, en behalve op zondag 2 of 4 uurtjes (en soms zaterdag 2 uurtjes), is er niemand te vinden. En zelfs dan, af en toe hoor je wat gevloek of gejuich, en dat is het wel. Kan me geen betere achterburen voorstellen.
Ik snap dat het inderdaad een nadeel is dat niet de hele buurt mooi in je achtertuin en woning kan kijjken, als je daar op kikt.
Dit huis is volgens mij prima te moderniseren, als ik het geld er voor had zou ik zeker belangstelling hebben. Al was het alleen maar vanwege de stenen schuur erbij, daar kun je heel veel mee doen. Alleen zit er wel een enorme scheur in de muur:Nico Klus schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:20:
Lekker genieten
[...]
[Afbeelding]
Kortom platgooien.
Het enige pluspunt is dat je wat grond hebt.
[Afbeelding]
O, nee.....
[...]
https://www.funda.nl/koop/odijk/huis-41672482-houtenseweg-4/

Ik ben geen bouwkundige, dus ik weet niet of zo'n scheur kwaad kan.
Ze lopen in elk geval verticaal en niet horizontaal, de kans dat het heel ernstig is, is dan i.h.a. kleiner (let wel: ik ben ook absoluut geen bouwkundige).
Bij dit soort scheuren is de druk vaak niet helemaal lekker over de fundering verdeeld waardoor het verticaal scheurt, en dan een nieuwe drukverdeling vind die wel stabiel is. Horizontale scheuren zijn meestal zorgelijker omdat dan de boel in het ergste geval uit elkaar kan schuiven. De kans dat je "vanzelf" een nieuw stabiel evenwicht krijgt is dus kleiner.
Uiteraard ga je hier een bouwkundige hij vragen als je overweegt het te kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 27-12-2019 16:21 ]
Deze heeft grootheidswaanzin en is ook net iets te ordinair in mijn ogen, qua prijs (€ 950.000 k.k.) ook veel te duur voor de grootte (106 m²) want voor die prijs kan je ook huizen van >130 m² vinden in de buurt.

Als je zo naar de foto's kijkt denk je dat het een groot losstaand huis is, maar is maar een gewoon benedenhuis met dit als straatkant

In de rook van...Nico Klus schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:20:
Lekker genieten
[...]
...
[...]
https://www.funda.nl/koop/odijk/huis-41672482-houtenseweg-4/
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
https://www.albertsmuus.nl/aanbod/var/402450/

Let vooral op het volgende:
Dat vergt wel een zeer creatief idee om de aankoop en bouw te bekostigen.Het onderhavige object is in het bestemmingsplan Actualisering 2015 Oog in Al en Lunetten opgenomen met de bestemming “Groen”. De Gemeente Utrecht staat welwillend tegenover een eventuele bestemmingswijziging indien het “cultuur en welzijn” betreft. Horeca is nadrukkelijk niet toegestaan.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Dat zijn wel hele kalme voetbalveldjes dan. Ik woon er niet naast, maar de vereniging hier is in het seizoen het hele weekend in de weer. En de doordeweekse trainingsavonden niet te vergeten. De parkeerdruk is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven op die tijden. Ik zou er doodongelukkig van worden.CrazyOne schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:40:
[...]
Begin eens dan? Woon ook direct naast voetbalvelde, en behalve op zondag 2 of 4 uurtjes (en soms zaterdag 2 uurtjes), is er niemand te vinden. En zelfs dan, af en toe hoor je wat gevloek of gejuich, en dat is het wel. Kan me geen betere achterburen voorstellen.
Wat @D.deJong zegt dus
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Goed gevonden!L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
Akkoord, wonen zal sowieso niet mogen, maar wie heeft er nog een goed idee voor een kraan met 336 m2 grond:
Als ik een verwarde kunstenar met teveel geld was zou ik proberen er zoveel mogelijk onmogelijke en vergezochte raketten mee te lanceren.
Enigste wat ik mij kan verzinnen wat voldoet aan de eisen dat een of andere kunstenaar er zijn/haar atelier van maakt. Geeft dan ook wel wat sfeer aan het atelier, maar verder is er echt zeer weinig mogelijk.L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
Akkoord, wonen zal sowieso niet mogen, maar wie heeft er nog een goed idee voor een kraan met 336 m2 grond:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dat vergt wel een zeer creatief idee om de aankoop en bouw te bekostigen.
ze zijn zo verticaal dat ik haast ga denken dat het een DIY dilatatie isWilke schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:43:
2 grote scheuren bedoel je.
Ze lopen in elk geval verticaal en niet horizontaal, de kans dat het heel ernstig is, is dan i.h.a. kleiner (let wel: ik ben ook absoluut geen bouwkundige).
Bij dit soort scheuren is het gewicht vaak niet helemaal lekker over de fundering verdeeld waardoor het verticaal scheurt, en dan een nieuwe drukverdeling vind die wel stabiel is. Horizontale scheuren zijn meestal zorgelijker omdat dan de boel in het ergste geval uit elkaar kan schuiven. De kans dat je "vanzelf" een nieuw stabiel evenwicht krijgt is dus kleiner.
Uiteraard ga je hier een bouwkundige hij vragen als je overweegt het te kopen.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Springplank?L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Incolumis op 27-12-2019 15:59 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
Die heeft VT wonen wel goed van voor tot achter uitgespeld in elk geval!Pompi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:51:
https://www.funda.nl/koop...-pieter-lastmankade-68-h/
Deze heeft grootheidswaanzin en is ook net iets te ordinair in mijn ogen, qua prijs (€ 950.000 k.k.) ook veel te duur voor de grootte (106 m²) want voor die prijs kan je ook huizen van >130 m² vinden in de buurt.
Wat ik dan weer een beetje jammer vind is 950k vragen voor 100 m2, maar dan niet zelf die 16k even aftikken om voorgoed van de erfpacht af te zijn.
Bungee jumpen met paaltjes koppen?L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
"When you grow up your heart dies"
Alweer? De soja fabriek daar is al afgefikt, De kraan is volgens mij het enige wat er nog van over gebleven is.jadjong schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:59:
Steek het in de fik op 31 december en noem dat Haagse cultuur.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je kan er een klein kantoor in vestigen , en als de zaken slecht gaan kun je altijd nog in het kanaal springen .L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
Verwijderd
Dit is een installatie die gebruikt is om oranje reddingsboten mee te lanceren. Die knallen dan koppie-onder het water in, om vervolgens weer boven water als een speer weg te scheren. Helm op en vierpuntsgordel vast en gaannnnnn met die banaan!L-project schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
@Wilke, ik tel drie scheuren in de stenen schuur- rechtsboven de deur, onder, maar ook boven het raam?
Ik weet niet wat jij op heb met de kerstdagen, maar het is nog niet uitgewerktVerwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:35:
[...]
Dit is een installatie die gebruikt is om oranje reddingsboten mee te lanceren. Die knallen dan koppie-onder het water in, om vervolgens weer boven water als een speer weg te scheren. Helm op en vierpuntsgordel vast en gaannnnnn met die banaan!
@Wilke, ik tel drie scheuren in de stenen schuur- rechtsboven de deur, onder, maar ook boven het raam?
Van de website:
Dit is dus een graanelevator. Ik kon mij al niets voorstellen bij een lijnzaadfabriek met reddingssloepenDe in 1908 opgericht Coöperatieve Olie- en Lijnkoekenfabriek had vanaf de aanvang een installatie (scheepselevator/graanlosinstallatie) aan de Kanaalzijde om de grondstoffen vanuit afgemeerde schepen via een transportbaan in de fabriek te transporteren. De nu aanwezige mechanische losinstallatie dateert uit 1978. De installatie staat op kade van het sluizencomplex Merwedekanaal (de kade is een rijksmonument). De transportbanen zijn niet meer aanwezig en de pompinstallatie is incompleet.
Op een betonnen plaat gesitueerde losinstallatie, bestaande uit twee stalen, geknikte schoorpoten (hoog ca 20 meter) die samen de hoofdconstructie vormen. Twee smalle stalen schoren ondersteunen de constructie aan de kanaalzijde. Aan de hoofdconstructie hangt op circa 17 meter een giek (uithouder).
[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 27-12-2019 20:46 ]
Knappe foto's en knappe inrichting dus...Pompi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:51:
[Afbeelding]
Als je zo naar de foto's kijkt denk je dat het een groot losstaand huis is, maar is maar een gewoon benedenhuis met dit als straatkant
[Afbeelding]
Zal best verkopen hoor. Op loopafstand van de Zuidas, aan een gracht, netjes opgeknapt, leuk tuintje voor de BBQ. Zal best wel een expat met een goede baan in de financiële sector instappen.
Ik herken het pand direct, staat al minstens sinds maart te koop. https://twitter.com/MLind.../1105507930982490112?s=19Pompi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je moet het je maar kunnen veroorloven om een pand een jaartje te koop te laten staan. Megadure verbouwing gedaan en dat geld moet er sowieso ook dubbel uit terugkomen blijkbaar.
Dit was een sociale huurwoning die in 2018 voor ruim 3 ton verkocht is.
Het maffe is dat je dat zelfs nog zien kunt want tussen al dat marmer hangen bijvoorbeeld nog van die hele goedkope radiatoren; Joost mag weten waarom ze die hebben laten hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 27-12-2019 22:03 ]
Qua inrichting zijn kosten nog moeite gespaard, voor de prijs van die onyx in boek achter het bad kopen wij een tweedehands boodschappenauto met de kop er net vanaf. Het marmer in de keuken is ook niet de goedkoopste variant.Pompi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies, maar dat is dus het maffe. Wel die standaard paneelradiator laten hangen en zo'n aluminium schuifrooster met trektouwtjes boven de ramen waaraan je de sociale woningbouw nog kunt afzien.D.deJong schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:21:
[...]
Qua inrichting zijn kosten nog moeite gespaard, voor de prijs van die onyx in boek achter het bad kopen wij een tweedehands boodschappenauto met de kop er net vanaf. Het marmer in de keuken is ook niet de goedkoopste variant.
Raadselachtig.
Die radiator is nog niet zo gek, want vervangen doe je niet zo super eenvoudig. Zelfde geldt voor de roosters.ASW1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:45:
[...]
Precies, maar dat is dus het maffe. Wel die standaard paneelradiator laten hangen en zo'n aluminium schuifrooster met trektouwtjes boven de ramen waaraan je de sociale woningbouw nog kunt afzien.
Raadselachtig.
Wat ze met die radiator dan wel hadden kunnen doen is voor 200 euro per radiator van de magnetische platen er overheen klikken, zodat ze er in ieder geval strak en fris uitzien.
Verder mag deze verbouwing wat gekost hebben, ik vind het echt een ouwelullen smaak met al dat marmer.
Wel bizar, overigens valt een groot deel te verklaren; prijsstijging in Amsterdam is nog steeds behoorlijk, als de woning corporatie (die volgens mij geen winst kan/mag maken) de woning voor WOZ waarde heeft verkocht (1/1/2017), dan is er sprake van 2 jaar waardestijging + verschil woz vs marktwaarde + toegevoegde waarde verbouwing.. Dan nog is het absurdASW1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:00:
[...]
Ik herken het pand direct, staat al minstens sinds maart te koop. https://twitter.com/MLind.../1105507930982490112?s=19
Je moet het je maar kunnen veroorloven om een pand een jaartje te koop te laten staan. Megadure verbouwing gedaan en dat geld moet er sowieso ook dubbel uit terugkomen blijkbaar.
Het maffe is dat je dat zelfs nog zien kunt want tussen al dat marmer hangen bijvoorbeeld nog van die hele goedkope radiatoren; Joost mag weten waarom ze die hebben laten hangen.
[Afbeelding]
Ik vermoed dat die aannemer specialist is in Marmer oid en daardoor redelijk goedkoop aan dat spul kan komen en installeren (massa).
EDIT en als de woning destijds voor 400k was verkocht sprak iedereen weer schande van de woning corporatie
[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 28-12-2019 10:35 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ze hebben niet de doelstelling winst te maken, ze mogen best winst maken op de verkoop van een individuele woning.PaT schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:56:
[...]
als de woning corporatie (die volgens mij geen winst kan/mag maken)
Dan is het voor hen logisch om een markante jaren '30 woning te verkopen; dat geld kunnen ze steken in het deel van hun woningbestand dat goedkoop kan worden gerenoveerd.
Als je voor dit soort hysterische kitch gaat zou ik eerder een goudgespoten lamellenradiator kiezen ofzoPaT schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:56:
[...]
Wat ze met die radiator dan wel hadden kunnen doen is voor 200 euro per radiator van de magnetische platen er overheen klikken, zodat ze er in ieder geval strak en fris uitzien.
Maar leuk dat mensen zo ver gaan in het doorvoeren in hun eigen smaak. Ik ben blij dat het de mijne niet is
[ Voor 31% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 28-12-2019 10:24 ]

Wanneer je renders probeert te verkopen voor 1,3 miljoen. Wel erg goede overigens.
Erg verwarrend alle foto's. Bij de 360-foto's zie je pas echt hoe het is.
https://www.funda.nl/koop/ingen/huis-40867004-hoogkana-13-a/
Edit: of zijn het nu toch geen renders en staat de 2e serre met keukenblok gewoon niet op de 360-foto?

[ Voor 27% gewijzigd door Timoth op 28-12-2019 10:24 ]
Dat zijn geen renders lijkt mij..Timoth schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:18:
[Afbeelding]
Wanneer je renders probeert te verkopen voor 1,3 miljoen. Wel erg goede overigens.
Erg verwarrend alle foto's. Bij de 360-foto's zie je pas echt hoe het is.
https://www.funda.nl/koop/ingen/huis-40867004-hoogkana-13-a/
Edit: of zijn het nu toch geen renders en staat de 2e serre met keukenblok gewoon niet op de 360-foto?
Verwijderd
Jij weet het schijnbaar beter, wel raar dan dat wij als KMARNS vanuit de VBHKAZ in Doorn regelmatig getraind hebben bij deze installatie in Utrecht, met reddingssloepen. Weliswaar ca. 20 jaar geleden, maar wel deze exacte lokatie.PaT schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:46:
[...]
Ik weet niet wat jij op heb met de kerstdagen, maar het is nog niet uitgewerkt
Van de website:
[...]
Dit is dus een graanelevator. Ik kon mij al niets voorstellen bij een lijnzaadfabriek met reddingssloepen
(Als onderdeel en uitwisseling binnen het maritieme pakket, net als heli-ditchen onder water, vrije opstijging onder water op 21-30mtr diepte zonder perslucht, om exfil in nood te kunnen beoefenen etc.)
Het is een scheepselevator. Die giek hangt met boot en al onder een hoek van ca. 45graden boven het water gedraaid, via de ladder klim je omhoog naar het plateau om in te stijgen en als de zoemer gaat, knalt die reddinssloep (bedoeld voor reddingsoperaties op de binnenwateren) omlaag het water in. Dan knalt ie zo hard het water in, dat hij even koppie-onder gaat, om vervolgens weg te scheren over het water, naar zijn bestemming.
Maar als jij graag graan optakelt aan dit gevaarte, prima- gewoon doen!
Misschien moet je dan de makelaar en het Rijksvastgoedbedrijf informeren, dat jij beter denkt te weten wat ze verkopen dan dat ze zelf wetenVerwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:35:
[...]
Jij weet het schijnbaar beter, wel raar dan dat wij als KMARNS vanuit de VBHKAZ in Doorn regelmatig getraind hebben bij deze installatie in Utrecht, met reddingssloepen. Weliswaar ca. 20 jaar geleden, maar wel deze exacte lokatie.
(Als onderdeel en uitwisseling binnen het maritieme pakket, net als heli-ditchen onder water, vrije opstijging onder water op 21-30mtr diepte zonder perslucht, om exfil in nood te kunnen beoefenen etc.)
Het is een scheepselevator. Die giek hangt met boot en al onder een hoek van ca. 45graden boven het water gedraaid, via de ladder klim je omhoog naar het plateau om in te stijgen en als de zoemer gaat, knalt die reddinssloep (bedoeld voor reddingsoperaties op de binnenwateren) omlaag het water in. Dan knalt ie zo hard het water in, dat hij even koppie-onder gaat, om vervolgens weg te scheren over het water, naar zijn bestemming.
Maar als jij graag graan optakelt aan dit gevaarte, prima- gewoon doen!

Die kraan daar verving deze:

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 28-12-2019 15:10 ]
Verwijderd

https://www.funda.nl/koop...-sint-ansfridusstraat-19/
Ik houd hier zelf wel van, maar ik kan me voorstellen dat anderen het vooral rommelig vinden:
Is dit huis aan de voorkant nu scheef/verzakt of lijkt dat maar zo?
Vervangen doe je toch nog altijd het makkelijkst wanneer kaal. En gezien de rest van deze woning, zit hierin echt het verschil niet. Die roosters hadden ze ook echt wel kunnen vervangen, het is een energieklasse D woning, waarschijnlijk zit er gewoon enkel glas in. Glaswerk laten vervangen en nieuwe ventilatieroosters laten plaatsen. Oude weg. We hebben het hier over een woning van bijna een miljoen. Hier zijn toch echt gewoon steken laten vallen.PaT schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:56:
[...]
Die radiator is nog niet zo gek, want vervangen doe je niet zo super eenvoudig. Zelfde geldt voor de roosters.
Energielabel D haal je meestal niet met enkel glas, en volgens het overzicht zit er ook dubbel glas in. Dat geloof ik ook wel als het ex-sociale woningbouw is, die hebben dat vrijwel overal uitgerold.psychodude schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:48:
[...]
Vervangen doe je toch nog altijd het makkelijkst wanneer kaal. En gezien de rest van deze woning, zit hierin echt het verschil niet. Die roosters hadden ze ook echt wel kunnen vervangen, het is een energieklasse D woning, waarschijnlijk zit er gewoon enkel glas in. Glaswerk laten vervangen en nieuwe ventilatieroosters laten plaatsen. Oude weg. We hebben het hier over een woning van bijna een miljoen. Hier zijn toch echt gewoon steken laten vallen.
Er is een reden dat de modale woning in Nederland label C/D heeft - dat is het punt waarop je tegen afnemende meerverdiensten aanloopt. Investeringen van duizenden euro's die je moet terugverdienen op een energierekening van enkele tientjes per maand. En als je een huis als dit kunt veroorloven, dan zit je er sowieso warmpjes bij.
Woningeigenaar: 'we willen graag een dakopbouw'Fiber schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:50:
Van binnen niet heel bijzonder, maar van buiten toch best wel 'apart' voor een hoekhuis...:
[Afbeelding]
Ik houd hier zelf wel van, maar ik kan me voorstellen dat anderen het vooral rommelig vinden:
Welstandsgemandateerde: 'dat is prima, als het maar duidelijk is dat het een latere toevoeging is'.
Woningeigenaar: 'komt voor elkaar!'
Man, wat een villa Kakelbont. Het meeste erger ik mij nog aan dat verschoten roze, wat een @#%! kleur.
Het ging niet zozeer om beïnvloeding van de energierekening. Maar meer in het kader van als je er dan toch al tienduizenden euro's tegenaan gooit om het interieur op dusdanige wijze op te knappen. Vervang dan simpelweg die ramen mee (want zonder zijn die roosters dacht ik niet vervangbaar), knap die roosters op en fix die kachels.CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:07:
[...]
Energielabel D haal je meestal niet met enkel glas, en volgens het overzicht zit er ook dubbel glas in. Dat geloof ik ook wel als het ex-sociale woningbouw is, die hebben dat vrijwel overal uitgerold.
Er is een reden dat de modale woning in Nederland label C/D heeft - dat is het punt waarop je tegen afnemende meerverdiensten aanloopt. Investeringen van duizenden euro's die je moet terugverdienen op een energierekening van enkele tientjes per maand. En als je een huis als dit kunt veroorloven, dan zit je er sowieso warmpjes bij.
Grappig, had een paar haren gescheeld of wij hadden dit gekocht een paar maanden geleden. Uiteindelijk niet gedaan omdat er ruim 100k verbouwd moet worden wegens achterstallig onderhoud, slechte fundering en veroudering.Fiber schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:50:
Van binnen niet heel bijzonder, maar van buiten toch best wel 'apart' voor een hoekhuis...:
[Afbeelding]
In alle eerlijkheid, dat radiators 'lelijk' zouden zijn hoor ik hier op dit forum eigenlijk voor het eerst. Ik weet niet of dat een breed gedeelde mening is. Die suskast vind ik wel lelijk, maar eigenlijk heb ik nog nooit een sierlijke variant gezien.psychodude schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:56:
[...]
Maar meer in het kader van als je er dan toch al tienduizenden euro's tegenaan gooit om het interieur op dusdanige wijze op te knappen. Vervang dan simpelweg die ramen mee (want zonder zijn die roosters dacht ik niet vervangbaar), knap die roosters op en fix die kachels.
Radiators op zich zijn niet lelijk, maar die radiators passen gewoon niet bij het prijsplaatje. Je hebt een legio aan design radiatoren om uit te kiezen.CVTTPD2DQ schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:14:
[...]
In alle eerlijkheid, dat radiators 'lelijk' zouden zijn hoor ik hier op dit forum eigenlijk voor het eerst. Ik weet niet of dat een breed gedeelde mening is. Die suskast vind ik wel lelijk, maar eigenlijk heb ik nog nooit een sierlijke variant gezien.
haha ik heb ook echt precies hetzelfde.CVTTPD2DQ schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:14:
[...]
In alle eerlijkheid, dat radiators 'lelijk' zouden zijn hoor ik hier op dit forum eigenlijk voor het eerst.

De radiatoren zijn niet vervangen omdat alles wat echt duur is er gewoon uitgaat als de woning verkocht is. De kasten staan niet nagelvast en de 'fancy as fuck' uitstraling komt ook vooral door slim gebruik van de juiste kleur verf met dure meubels en accessoires. De vloer, keuken en badkamer zijn de echte investeringen die gedaan zijn; de rest is gewoon een likje 'luxe' verf en een paar heel dure meubels (en kasten) lenen/huren voor de foto's. En zelfs die keuken is behoorlijk basic; het blad is enkel geplaatst om het een luxe uitstalling te geven (en het is ze gelukt ook nog; het kan zomaar een Ikeakeuken zijn die iemand met marmer heeft afgewerkt) Er is een wijnkoeler geplaatst voor de uitstraling; niet voor de functionaliteit. Als voorbeeld; waarom is er geen stoom(druk)oven aanwezig in de keuken?ASW1 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:00:
[...]
Ik herken het pand direct, staat al minstens sinds maart te koop. https://twitter.com/MLind.../1105507930982490112?s=19
[Afbeelding]
En waarom is in de badkamer de afvoer van de wastafel zichtbaar?
Alles is gedaan om voor zo min mogelijk geld het zo luxe mogelijk te laten lijken. Een lelijke radiator valt niet op als je er een heel rare en dure kast naast zet die de aandacht afleidt. Door het marmeren blad valt het niet op dat de keuken klein en onpraktisch is.
Ze hebben het heel slim gedaan. Als ze voor hetzelfde geld een andere kleur verf hadden gebruikt en (voor de foto's) wat andere (meer praktische) zaken als inrichting hadden gebruikt dan was de vraagprijs zomaar twee ton lager...
7400 Wp op het dak

Kijk, het kan dus wel, als alle makelaars hun verwarrende renders of nep-foto's nou eens zo duidelijk zouden markeren...:

https://www.funda.nl/koop...uis-40375271-veenwal-8-b/
Scherp. En dan hopen een rijke expat te vinden die daar bij bezichtiging niet zo snel soorheen kijkt.Theo schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:39:
De radiatoren zijn niet vervangen omdat alles wat echt duur is er gewoon uitgaat als de woning verkocht is. [...]
Echter staat het dus al wel sinds maart te koop, dus of het nou succesvol is, is de vraag. In deze prijsklasse zit je sowieso in een vrij kleine markt.
Dat is idd goed. Aan de andere kant is dit alleen een stuk grond met niets erop, voor bijna 9ton!Fiber schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:50:
LOL:
[Afbeelding]
Kijk, het kan dus wel, als alle makelaars hun verwarrende renders of nep-foto's nou eens zo duidelijk zouden markeren...:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 29-12-2019 22:38 ]

Helemaal niet, badkamer en keuken zijn het duurst en die hebben echt een klein fortuin gekost. Verder ook inbouwkasten die spijkervast zitten. Luxe wandstofferingen overal die blijven ook zitten. Ik zie helemaal niet veel meubels die mee zullen verhuizen, op dit prijsniveau krijg je die er overigens vaak ook nog gratis bij omdat de verkoper wat nieuws wil.Wilke schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:18:
[De radiatoren zijn niet vervangen omdat alles wat echt duur is er gewoon uitgaat als de woning verkocht is. ]
Scherp. En dan hopen een rijke expat te vinden die daar bij bezichtiging niet zo snel soorheen kijkt.
Niet mee eens, die keuken is echt megaduur, kijk alleen al naar hoe de gaspitten individueel in het natuurstenen blad geboord zitten, daarnaast is alle apparatuur Miele geen ikea. Badkamer idem, enorme plakken natuursteen die gespiegeld zitten, sanitair zelf ook het allerduurste waarschijnlijk. Kijk hoe die douchekop blind in het plafond verwerkt zit, dat is klasse. Denk dat er makkelijk 100k op die keuken en badkamer samen is stukgegooid. Nee niet alles zit erin, ook een bidet mist in de badkamer etc.; daarvoor is een appartement van 100m2 gewoon te klein. Die wastafelafvoer is inderdaad raar, zoals die radiatoren en ventilatieroosters dat ook zijn.Theo schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:39:
[...]
De radiatoren zijn niet vervangen omdat alles wat echt duur is er gewoon uitgaat als de woning verkocht is. De kasten staan niet nagelvast en de 'fancy as fuck' uitstraling komt ook vooral door slim gebruik van de juiste kleur verf met dure meubels en accessoires. De vloer, keuken en badkamer zijn de echte investeringen die gedaan zijn; de rest is gewoon een likje 'luxe' verf en een paar heel dure meubels (en kasten) lenen/huren voor de foto's. En zelfs die keuken is behoorlijk basic; het blad is enkel geplaatst om het een luxe uitstalling te geven (en het is ze gelukt ook nog; het kan zomaar een Ikeakeuken zijn die iemand met marmer heeft afgewerkt) Er is een wijnkoeler geplaatst voor de uitstraling; niet voor de functionaliteit. Als voorbeeld; waarom is er geen stoom(druk)oven aanwezig in de keuken?
En waarom is in de badkamer de afvoer van de wastafel zichtbaar?
Alles is gedaan om voor zo min mogelijk geld het zo luxe mogelijk te laten lijken. Een lelijke radiator valt niet op als je er een heel rare en dure kast naast zet die de aandacht afleidt. Door het marmeren blad valt het niet op dat de keuken klein en onpraktisch is.
Het is alsof er niet gecoördineerd gewerkt is vanuit 1 aannemer die het geheel naar een hoog niveau trekt, maar door 1 persoon die het niet echt overzag maar wel een megadure keukenboer en sanitairinstallateur heeft laten opdraven. Het valt me nu ook op dat het hang- en sluitwerk van de buitenboel allemaal nog niveau sociale woningbouw is.
Zie bijvoorbeeld hier de buitendeur in de keuken met zo'n spanjolet:

En hier nog op de foto links met goedkope aluminium grepen boven en onder om de deur dicht te klemmen.
Op de foto rechts een fancy inbouwkast met koperen deuren; die verhuist echt niet mee...

Op dit niveau verwacht je fatsoenlijke deuren met driepuntsluiting, niet dit soort meuk....
Edit: Ik zie in de beschrijving staan dat het hele apartement van vloerverwarming is voorzien, dus ofwel die beschrijving klopt niet of waarom hangt die radiator daar dan nog?
Koperen deuren met noesten?ASW1 schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:30:
[...]
Op de foto rechts een fancy inbouwkast met koperen deuren; die verhuist echt niet mee...
Maar idd, daar is serieus geld tegenaangegooid waardoor de goedkope details alleen maar extra opvallen..
9 ton voor een lappie grond met niks er op.Fiber schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:50:
LOL:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan moet je ook nog recht van overpad zien te krijgen van de voor-buren die net hun nieuwe huis aan het bouwen zijn.

En nu ik het kaartje nog eens bekijk jij waarschijnlijk ook aan achter-buren.
[ Voor 4% gewijzigd door Ashundi op 30-12-2019 21:22 ]
Ik ben een dorp verder opgegroeid en zag dat de nieuwbouw rijtjeshuizen met 1 meter voortuin voor 5 ton weggaan. Daarvan kun je hier 2 blokken kwijt. Zo terugverdiend.Ashundi schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:12:
[...]
9 ton voor een lappie grond met niks er op.
En dan moet je ook nog recht van overpad zien te krijgen van de voor-buren die net hun nieuwe huis aan het bouwen zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nu ik het kaartje nog eens bekijk jij waarschijnlijk ook aan achter-buren.
[ Voor 24% gewijzigd door Anatidae op 30-12-2019 21:40 ]
Nou dag he
Nog een gok: wij Nederlanders letten op dingen als radiatoren en raambeslag omdat we dat met sociale woningbouw associëren en armoedig vinden. Iemand van buitenlandse origine heeft andere associaties en vindt het wellicht prima. (Ik heb bijvoorbeeld begrepen dat kozijnen in de VS veel dunner zijn, en dat dus zelfs het simpelste woco-raampje hen al heel degelijk toeschijnt)manzonderdas schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:34:
Eventueel een VVE die dwarslag bij het vervangen van de ramen en deuren?
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.