Wilke schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:46:
Wat me ook opvalt nu ik de rest van de foto's eens bekijk: dan heeft het stadsverwarming (voor mijzelf dealbreaker nummer 1, maar OK), en dan zie ik ook nog eens overal (lelijke) radiatoren. Bij een appartement gebouwd in 2016. Waarom?
Kijk, mijn huis uit de jaren '90 heeft ze ook hoor, maar is vloerverwarming inmiddels niet de norm? En zeker in zo'n complex zou je daar echt geen radiatoren bij nodig hoeven te hebben.
Mijn antwoord daarop is: "Leiden".
Om de een of andere reden is de bouwkwaliteit van veel panden in Leiden nogal slecht, ongeacht wanneer ze zijn opgeleverd, omdat er quasi-consequent voor de allergoedkoopste oplossing wordt gekozen (bonuspunten als de verantwoordelijk persoon later in opspraak komt wegens belangenverstrengeling o.i.d.).
Ze hebben een halve woonwijk moeten slopen die medio jaren '80 was gebouwd omdat de woningen tjokvol asbest zaten, nadat die woningen al 10-15 jaar leeg hadden gestaan omdat ze niet veilig waren om in te wonen omdat de asbestvezels open en bloot in de woningen verwerkt waren...
In 2016 (!) heb ik een bouwproject gezien voor sociale woningbouw waar ze de vloeren eventjes doodleuk doortrokken tussen woningen en waar vloer = plafond. Ironie: de woningen werden gebouwd ter vervanging van woningen die door hun slechte bouwkwaliteit zeer gehorig waren...
En ja, het interieur...ook typisch Leids...cheap, cheap, cheap, en dan denken dat je werkelijk tot de top van Nederland behoort en er dus een flinke zak centen voor kan vangen.
Ja, ik ben blij dat ik er niet meer woon, waarom dacht je dat?CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:29:
[...]
Vloerverwarming heeft een lange opwarmtijd, da's helemaal niet zo ideaal als je voornamelijk 's avonds thuis bent (en ik kan me voorstellen dat de oorspronkelijke doelgroep van deze flat jongeren betrof).
LOL, nee, die woningen waren niet voor jongeren bedoeld, behalve als je de jonge effectenbeurshandelaar bedoelt. De meeste nieuwbouw in Leiden is voor het midden-hoog segment, ondanks dat daar weinig vraag naar is en dat juist kleine goedkope woningen gezocht zijn...
[
Voor 15% gewijzigd door
Amphiebietje op 21-12-2019 07:52
]