Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
The Eagle schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:44:
Verkoper geeft al aan dat niet alle sleutels bekend zijn en adviseert nieuwe
Euhm... buiten dat die verkoper het extra adviseert (vriendelijk toch?), maar als je een huis koopt, vervang je toch sowieso de buitencilinders?
Sleutels bijmaken van een cilinder waarvan je weet dat de vorige, blijkbaar niet te vertrouwen (?), bewoner die sleutels ook nog heeft?

Je koopt een huis van een miljoenmiljard, maar 2x 100 euro voor nieuwe cilinders is teveel?
En nieuwe cilinders kopen geeft je meteen de mogelijkheid om gelijksluitende cilinders te nemen, met sleutels die glad zijn zodat je broekzak heel blijft, en kan je meteen voor SKG*** gaan. En de vorige bewoner niet spontaan binnen
De bestaande cilinder is alleen handig om die sleutels aan je aannemer(s) te geven. Huis klaar? Laatste klus voor verhuizing = cilinderwissel.
* Twhomp is misschien te stads, maar ik zou nooit een 'gelekte' cilinder houden/gebruiken.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Wat daar aan gruzelementen ligt is geen raam maar een wandpaneel. Ziet er uit of de "trespa" het begeven heeft. Waarschijnlijk als gevolg van een montagefout.timovd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:09:
[...]
Wat is er met het raam gebeurd?
[Afbeelding]
Geld is er in ieder geval wel voor business class (zie de jeneverhuisjes van KLM).Wobcat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:55:
En dan zet je een huis in Bennekom te koop voor € 1.750.000 k.k maar voor een goede fotograaf of fotosessie is blijkbaar geen geld.
Ook vreemd dat de foto's van de kids bijna altijd geblurred zijn en ze hier volop in beeld komen.
Is voor dat geld ook behoorlijk omgeven door buren, weinig privacy.
Mooie deurknop hoor
[Afbeelding]
Beetje opruimen en gordijn netjes hangen... Waarom ?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...261372-prins-clauslaan-7/

Bizar ook dat je je kinderen mee op de foto zet. Maar goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 02-08-2020 15:35 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
die krijg je er ook bijBorromini schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:34:
Bizar ook dat je je kinderen mee op de foto zet. Maar goed.
Als jullie nu niet luisteren zet ik jullie te koop!
[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 02-08-2020 17:58 ]
Die business class tickets worden toch door de zaak betaaltBorromini schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
Geld is er in ieder geval wel voor business class (zie de jeneverhuisjes van KLM).
[Afbeelding]
Verwijderd
Het zijn 3 woningen met ieder een eigen huisnummer en WOZ waarde. WOZ is gezamenlijk 1m+.Aganim schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:02:
[...]
Wauw..
[...]
Vraagprijs 1-8-2020 1,2 miljoen. WOZ zegt lang niet alles, maar dit is wel een heel erg groot verschil. Succes met de gemeente overtuigen dat die WOZ klopt bij de peiling van volgend jaar. Ga er maar vanuit dat die in 1 jaar 'iets' omhoog gaat.
Ah, was al opgemerkt. Dat had ik dan weer even gemist.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2020 23:08 ]
Verwijderd
Verkoper is Portaal. Dat is een hele grote woningcorporatie en die zullen wel onder toezicht van VROM of SZW staan. Correctie: lijkt onder verantwoordelijkheid van BZ te vallen.The Eagle schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:44:
Het ding wordt onder voorwaarden van het ministerie verkocht. Welk ministerie dan is mij een raadsel, maar dat verklaart denk ik wel die VOG.
Overigens zitten er aan die verkoop wel meer clausules die niet zo tof zijn voor de koper. Verkoper geeft al aan dat niet alle sleutels bekend zijn en adviseert nieuwe
(Op Funda zijn ze in de clausules vergeten ergens "Portaal" door "verkoper" te vervangen.)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2020 23:26 ]
https://www.funda.nl/koop...-a-roland-holststraat-51/

https://www.funda.nl/koop...ent-87308199-bastion-304/

https://www.funda.nl/koop...-87308084-schoener-43-43/

VROM zijn we sinds 2011 alweer kwijt. Het meeste van het goede oude VROM is naar BZK gegaan.Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:16:
[...]
Verkoper is Portaal. Dat is een hele grote woningcorporatie en die zullen wel onder toezicht van VROM of SZW staan. Correctie: lijkt onder verantwoordelijkheid van BZ te vallen.
(Op Funda zijn ze in de clausules vergeten ergens "Portaal" door "verkoper" te vervangen.)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Prachtig. Dit moet in de jaren '90 een heel hippe keuken zijn geweest; kookeiland, zwevende afzuigkap. Eigenlijk zou je dit soort pareltjes willen bewaren totdat ze weer retro-cool zijn.Blaze85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:33:
Niet heel bijzonder, maar ik kan het toch niet laten om deze Almere/Lelystad pareltjes te posten:
Almere is een gemeente gebouwd op nieuw ontgonnen land; vrijwel niets is daar meer dan vijftig jaar oud, en waar oudere Nederlandse steden nog wel eens iets spontaans of rommeligs hebben, is de stad vrijwel geheel aangelegd door projectontwikkelaars: eentonig en strak, alle bouw- en woontrends vanaf de jaren '70 zichtbaar als de jaarringen van een boom.Li1quid schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:19:
Kan er iemand me vertellen wat er zo speciaal aan Almere is? Als Belg snap ik de mop vaak niet
Bedenk daarbij dat in Nederland nieuw vooral voor gezinnen wordt gebouwd, en je kunt je wellicht iets voorstellen bij de reputatie van Almere
Wat is er mis met een kookeiland (niet dat ik er een heb), mag dat ook al niet? De afzuigkap is mischien een persoonlijk tintje, weer eens wat anders, anders rijg je weer het kritiek dat het allemaal hetzelfde is (vigraat, taatsdeur, wit, etc)CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:20:
[...]
Prachtig. Dit moet in de jaren '90 een heel hippe keuken zijn geweest; kookeiland, zwevende afzuigkap. Eigenlijk zou je dit soort pareltjes willen bewaren totdat ze weer retro-cool zijn.
Kans is reëelAndy Wachelder schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:08:
[...]
Die business class tickets worden toch door de zaak betaaltDaarom heten ze toch business class

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Eerste bewoners stammen van 75/76 en werd/is symbool voor de truttige nieuwbouw en experimentele bouwvormen zoals zelf bouw met eigen ontwerp maar ook enorme eenheids worst wijken. In eerste instantie is het bedacht met allemaal losse kernen en veel groen, dat groen hebben ze ivm efficiëntie van de m2 snel achterwege gelaten en de losse kernen zitten inmiddels aan elkaar. Daarbij heeft het ook de reputatie van de Amsterdammers die Amsterdam niet meer konden betalen, maar inimiddels word het daar ook wel duur.CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:25:
[...]
Almere is een gemeente gebouwd op nieuw ontgonnen land; vrijwel niets is daar meer dan vijftig jaar oud, en waar oudere Nederlandse steden nog wel eens iets spontaans of rommeligs hebben, is de stad vrijwel geheel aangelegd door projectontwikkelaars: eentonig en strak, alle bouw- en woontrends vanaf de jaren '70 zichtbaar als de jaarringen van een boom.
Bedenk daarbij dat in Nederland nieuw vooral voor gezinnen wordt gebouwd, en je kunt je wellicht iets voorstellen bij de reputatie van Almere
Ik denk dat je sarcasme in mijn zin las dat ik er niet ingestopt heb. Ik vrees juist dat deze keuken (die waarschijnlijk nog prima voldoet) door de aankomende bewoner met fiscaal voordeel eruit wordt gehaald en vervangen door een nieuwer model. Dat over tien jaar waarschijnlijk ook gedateerd aandoet.icarus007 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:37:
[...]
Wat is er mis met een kookeiland (niet dat ik er een heb), mag dat ook al niet? De afzuigkap is mischien een persoonlijk tintje, weer eens wat anders, anders rijg je weer het kritiek dat het allemaal hetzelfde is (vigraat, taatsdeur, wit, etc)
Het zorgt voor een stad met weinig ziel. Het centrum is dan ook (vrij) modern en strak maar gezelligheid en warmte straalt het niet uit.CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:25:
[...]
Almere is een gemeente gebouwd op nieuw ontgonnen land; vrijwel niets is daar meer dan vijftig jaar oud, en waar oudere Nederlandse steden nog wel eens iets spontaans of rommeligs hebben, is de stad vrijwel geheel aangelegd door projectontwikkelaars: eentonig en strak, alle bouw- en woontrends vanaf de jaren '70 zichtbaar als de jaarringen van een boom.
De combinatie van veel ouderen en forenzen met kinderen zorgt er ook voor dat veel mensen zich 's avonds niet meer onder de mensen begeven, mensen zijn op zichzelf. Horeca heeft het dan ook wel moeilijk. al gaat dit beter trouwens.
staat dan weer tegenover dat de meeste wijken best groen zijn, het ov prima is en dat je door de dreven rond de wijken overal vrij vlot bent.
* mystic woont best prettig in Almere
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dit inderdaad, erg herkenbaar. Als iemand die eigenlijk uit een dorp komt is dit toch best anders en de buren die ik gesproken heb komen ook allemaal van buiten Lelystad. Als introvert persoon vind ik het niet heel erg.mystic schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
Het zorgt voor een stad met weinig ziel. Het centrum is dan ook (vrij) modern en strak maar gezelligheid en warmte straalt het niet uit.
De combinatie van veel ouderen en forenzen met kinderen zorgt er ook voor dat veel mensen zich 's avonds niet meer onder de mensen begeven, mensen zijn op zichzelf. Horeca heeft het dan ook wel moeilijk. al gaat dit beter trouwens.
staat dan weer tegenover dat de meeste wijken best groen zijn, het ov prima is en dat je door de dreven rond de wijken overal vrij vlot bent.
* mystic woont best prettig in Almere
Aan de andere kant lijkt het een beetje een Nederlands ding te zijn dat we misschien erg individualistisch zijn. Mijn vriendin is Filipijns en heeft sinds ze is gaan werken best veel vrienden gemaakt door de stad heen (maar goed ik werk dan niet in Lelystad zelf en zij wel).
Leesvoer: https://www.trouw.nl/nieu...h-niet-te-maken~b2988d3d/Li1quid schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:19:
Kan er iemand me vertellen wat er zo speciaal aan Almere is? Als Belg snap ik de mop vaak niet
Zijn kritiek met een knipoog wordt niet door iedereen op prijs gesteld. Eén uitspraak van hem, afgelopen maand in het maanblad Quote, groeide zelfs uit tot een relletje. "Ik heb veel van de wereld gezien", zo werd de schrijver geciteerd, "maar Almere is by far de lelijkste stad ooit gebouwd. En dan die kudde kunstolifanten langs de A6. Is daar nooit een minister voor ontslagen?"
[ Voor 37% gewijzigd door mwa op 03-08-2020 10:08 ]
:strip_exif()/f/image/wYpaPLaAe6ykstp0R9Q6VXty.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...41943866-juwelenstraat-1/
Lijkt erop dat er vroeger een (afgesloten) trapkast zat, gezien de aansluiting voor de wasmachine/droger.R.Mats schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:07:
Dit wordt weer eens een oer oude vraag: Waarom?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...41943866-juwelenstraat-1/
Almere is altijd leuk om over te 'klagen', maar ik zou daar liever wonen dan in bijvoorbeeld Den Helder. In Almere kan je met de nodige cognitieve dissonantie nog jezelf het gevoel geven dat je in/aan de Randstad woont en niet in een lege provincie, ook als je de stad zelf niets vindt. Met iets als Den Helder is dat wel anders (en is ook foeilelijk
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Almere is een beetje als een Opel Agila of Yaris Verso; superpraktisch ingericht, ergonomisch voor oude mensen maar je wil er eigenlijk niet in gezien worden.
Amsterdam is dan weer als een Bentley of Rolls Royce; je weet dat je veel te veel betaalt alleen maar vanwege de naam, alles wat je maar kan bedenken zit er op en er aan en je weet dat je er zelf graag in gezien wordt maar anderen je wellicht snobistisch vinden
Als je als autokraker een Lidl autoradio steelt dan ben je wel heel diep gezakt. Dat zijn geen criminelen, maar mensen die psychische hulp nodig hebben.Wilf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:28:
Zelfs nadat ze m'n Lidl-radio hadden gejat zijn ze een week later in een lege auto nogmaals huis gaan houden.
Wat je noemt is inderdaad een bijkomstig probleem van Almere. Het is (was) een betaalbare buitenwijk van Amsterdam, dus iedereen die Amsterdam niet meer kon betalen verhuisde naar Almere. De mensen die Amsterdam niet meer konden betalen kwamen uit vergelijkbare sociaaleconomische cirkels, en zitten in Almere lekker op elkaar. Het resultaat is een broeihaard van ellende.
Ironisch daarbij is dat vaak (juist) ook de vrije kavels vaak eentonig worden ingevuld met inwisselbare cataloguswoningen. Omdat dat blijkbaar toch vaak de smaak van veel van de (nieuwe) bewoners is.CVTTPD2DQ schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:25:
[...]
En tegelijk worden woningen die boven het maaiveld uitsteken in dit topic juist óók weer afgebrand, zoals bv. de vaker voorbij gekomen Chartreusestraat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ffi82p43Ot6GTxlmwcG84uqj.jpg?f=user_large)
Vind ik persoonlijk prachtige woningen, maar ik weet tegelijk dat er ook heel veel mensen zijn die het foeilelijk vinden.
Ook probeert de geneente volgens mij wel anders-dan-anders woningen te krijgen. Zoals bv wat ze in Oosterwold willen, dat er daar niet de standaard Vinex-wijk komt, maar dat je er juist anders woont dan elders. En de Fantasie is ook niet bepaald een standaard dertien in een dozijn buurtje
https://www.architectuurgidsalmere.nl/almere/de-fantasie
Maar het is natuurlijk wel zo dat het gros van de woningen de extreem burgerlijke en nette standaard van Nederland representeert.
Eigenlijk is dat iets wat je in heel veel steden en plaatsen hebt. Met een hoop de zelfde ketens in de winkelstraten en vaak een hoop jaren 70/80/90 winkelgebouwen met vooral veel m2 vloer en etalage. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen op.mystic schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:54:
[...]
Het zorgt voor een stad met weinig ziel. Het centrum is dan ook (vrij) modern en strak maar gezelligheid en warmte straalt het niet uit.
Dat is zeker een lastig punt, wat trouwens ook bij heel veel nieuwbouwwijken in andere steden speelt. Is dus niet echt iets van Almere. Maar ik kan mij voorstellen dat in Almere nog meer speelt dat een hoop mensen het vertier in een andere stad zoeken.De combinatie van veel ouderen en forenzen met kinderen zorgt er ook voor dat veel mensen zich 's avonds niet meer onder de mensen begeven, mensen zijn op zichzelf. Horeca heeft het dan ook wel moeilijk. al gaat dit beter trouwens.
Als nieuwe bewoner van Almere vind ik dit een geweldig stuk haha.
Buiten het centrum om is Almere prachtig groen en omringd door natuur. Ja niet elke wijk is mooi, maar dat kan ook niet anders als je "goedkope" bouw wilt voor de middenklasse.
Het gaat niet per sé om de winkels natuurlijk, vooral om de bebouwing. Maar het centrum van Almere is inmiddels ook een exportproduct voor steden met veel oudere bebouwing. Zo zijn Nieuwegein en Emmen ook voorzien van een Almere-centrum.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Eigenlijk is dat iets wat je in heel veel steden en plaatsen hebt. Met een hoop de zelfde ketens in de winkelstraten en vaak een hoop jaren 70/80/90 winkelgebouwen met vooral veel m2 vloer en etalage. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen op.
En als je echt lelijk wil gum dan Rotterdam ook niet uit. Het begint de afgelopen jaren wat te kenteren maar wat een armoe was dat. De Lijnbaan is een monument voor die tijd.
Volgens mij is het centrum van Almere trouwens voor een modern centrum niet echt verkeerd.
Het oude gedeelte is wat armoedig, het nieuwe gedeelte is zeker niet verkeerd.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:55:
Dat bedoel ik. Het centrum van Almere heeft natuurlijk geen oude bebouwing, maar wordt daardoor dus ook niet heel erg gehinderd in de ontwikkeling van het centrum. In veel andere plaatsen heb je nog wel 'sporen van oude bebouwing', maar is dit in de praktijk niet zozeer sfeerverhogend, maar vooral onhandig bij het ontwikkelen van nieuwe winkelpanden.
Volgens mij is het centrum van Almere trouwens voor een modern centrum niet echt verkeerd.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Op zich kan ik de stijl van de woning erg waarderen, maar het is wel heel verouderd allemaal.
:strip_exif()/f/image/86By1n8szsuTs8xz1P64ToN6.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is er met de kelder onder het terras gebeurd? (Verdacht ook dat er helemaal geen foto's van binnen in de kelder zijn...)
:strip_exif()/f/image/1veYYgmRurFH8SYkNCObLBds.jpg?f=fotoalbum_large)
En zes mini-slaapkamertjes plus een masterbedroom van 36 m2?
Ben benieuwd hoeveel geld je hier nog in moet stoppen om het weer bij de tijd de maken, met behoud van de authentieke sfeer. Sowieso is een half miljoen voor Veendam belachelijk veel geld.
Nou als ik kijk naar wat voor grond er is hint het ziet in de naam van de plekRubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:23:
Wat moet ik hier van denken. https://www.funda.nl/koop...s-41932834-julianalaan-9/
Op zich kan ik de stijl van de woning erg waarderen, maar het is wel heel verouderd allemaal.
[Afbeelding]
Wat is er met de kelder onder het terras gebeurd? (Verdacht ook dat er helemaal geen foto's van binnen in de kelder zijn...)
[Afbeelding]
Ben benieuwd hoeveel geld je hier nog in moet stoppen om het weer bij de tijd de maken, met behoud van de authentieke sfeer. Sowieso is een half miljoen voor Veendam belachelijk veel geld.
Die prijs is dwaas hoog. Je mag ALLES aanpakken. vermoedelijk echt alles. Al is de hoeveelheid grond wel best fors.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
:strip_exif()/f/image/zaZzlB1CbeeXHIOZ37k13qX4.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...1937015-noorderstraat-41/
Wel heel extreem inderdaad. Enerzijds fijn/goed om te investeren in je huis om er een fijne plek van te maken: beter een goed aangeklede maar kleinere woning dan een kast van een huis zonder budget voor inrichting. Tegelijkertijd maak je mij niet wijs dat dit soort trends nou echt je ding zijn. Die hoge (bar?)stoelen zijn pure marteling wat mij betreft. Ik zou ook direct een normaal huisnummerbordje regelenthobe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:44:
Deze woning heeft een dusdanig hoog VT-wonen gehalte dat zelfs het konijnenverblijf is meegenomen.
[Afbeelding]
Wat an sich nog een vreemd fenomeen is. Wellicht zijn jullie kinderen niet eens meer van de planned obsolescence. Dat waren onze grootouders immers ook niet.
Is toch ook duidelijk te zien op foto 7?thobe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:44:
Deze woning heeft een dusdanig hoog VT-wonen gehalte dat zelfs het konijnenverblijf is meegenomen.
[Afbeelding]

De woning staat dan ook in het dorp 'Dieren'thobe schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:44:
[Afbeelding]
zo flauw dat ik de grap moest maken
Zo'n gigantisch nummer is in ieder geval wel handig voor de postbode.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Oeh, grappig. Da's mien durpie.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:23:
Wat moet ik hier van denken. https://www.funda.nl/koop...s-41932834-julianalaan-9/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel mooie locatie zo vlak bij het centrum en het park.
Maar die doorgaande weg ga je echt niet blij van worden. Da's de drukste verkeersader van Veendam zo'n beetje (en geloof me, dat is vooral rond de spitsuren geen pretje).
Beste prijs inderdaad, wat een gedateerde zooi allemaal...

Zelfs nog een leuke feesthal

Ik vind die gele woningen best leuk en vrolijkRubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Ironisch daarbij is dat vaak (juist) ook de vrije kavels vaak eentonig worden ingevuld met inwisselbare cataloguswoningen. Omdat dat blijkbaar toch vaak de smaak van veel van de (nieuwe) bewoners is.
En tegelijk worden woningen die boven het maaiveld uitsteken in dit topic juist óók weer afgebrand, zoals bv. de vaker voorbij gekomen Chartreusestraat:
[Afbeelding]
Steenbergen. Kun je altijd nog lid (hurhur) worden van het piemelkoor.Milo85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:03:
Wie wilt er een privé bos? Oh ja, er staat ook nog een huis ergens in. 86.300 m2 grond!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind dit soort locaties altijd schitteren, tot ik me als ware Tweaker bedenk dat je daar natuurlijk nooit een fatsoenlijke internetverbinding kunt krijgen (voor een redelijke prijs).
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Als je dat perceeltje opkoopt dan is het aanleggen van een eigen glasverbinding je minste zorgen hoorralpje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Steenbergen. Kun je altijd nog lid (hurhur) worden van het piemelkoor.
Ik vind dit soort locaties altijd schitteren, tot ik me als ware Tweaker bedenk dat je daar natuurlijk nooit een fatsoenlijke internetverbinding kunt krijgen (voor een redelijke prijs).
Heb jij even geluk! Je kan gelijk bellen, bod doen en hoppa! Supersnel glasvezel internetralpje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Er is al een bestelling op uw adres geplaatst
Als u een glasvezelpakket bij DELTA heeft besteld, dan kunt u uw bestelling eenvoudig aanpassen via de link in de bevestigingsmail. Daarmee keert u terug naar uw persoonlijke bestelpagina.
Heeft u bij ons besteld, maar geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 0118-225571.
Wel kut als ze vragen naar je straatnaam.Milo85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:03:
Wie wilt er een privé bos? Oh ja, er staat ook nog een huis ergens in. 86.300 m2 grond!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgeslechtedijk.
Wat?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
En je vergeet de meest opmerkelijke fotoWobcat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:55:
En dan zet je een huis in Bennekom te koop voor € 1.750.000 k.k maar voor een goede fotograaf of fotosessie is blijkbaar geen geld.
Ook vreemd dat de foto's van de kids bijna altijd geblurred zijn en ze hier volop in beeld komen.
Mooie deurknop hoor
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dat een enkele wastafel te kort schiet, daar kan ik bij inkomen. Maar ik heb nog nooit 3 wastafels gezien in een badkamer
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Best een goed idee eigenlijk als je bijvoorbeeld een gezin met een paar pubers hebt.fonsoy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:18:
[...]
En je vergeet de meest opmerkelijke foto![]()
[Afbeelding]
Dat een enkele wastafel te kort schiet, daar kan ik bij inkomen. Maar ik heb nog nooit 3 wastafels gezien in een badkamer
Zo te zien is dat gewoon stucwerk dat los laat, denk dat er vroeger een kolderiek hekje heeft gestaan.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ach wat, man.. Die staan toch nooit samen met hun ouders op, hoeven dus ook niet tegelijk met hun ouders van de badkamer gebruik te maken...B-lex schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Best een goed idee eigenlijk als je bijvoorbeeld een gezin met een paar pubers hebt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik vind het huis zo.... 👍Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Ironisch daarbij is dat vaak (juist) ook de vrije kavels vaak eentonig worden ingevuld met inwisselbare cataloguswoningen. Omdat dat blijkbaar toch vaak de smaak van veel van de (nieuwe) bewoners is.
Vind ik persoonlijk prachtige woningen, maar ik weet tegelijk dat er ook heel veel mensen zijn die het foeilelijk vinden.
:strip_exif()/f/image/CtVguR4GhydZw2Q17O911TJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
Duim staat er raar vertekend op, maar in het echt zit alles goed hoor
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
En toen gingen de makelaar en fotograaf he-le-maal los. Kranen met stromend water, nonchalant gedrapeerde tijdschriften... The full wax! En dan maar niet verkocht krijgen... Zou dat soms aan de vreemde indeling liggen?
[ Voor 6% gewijzigd door Andy Wachelder op 03-08-2020 16:59 . Reden: Geen benul van HTML... ]
Andy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
Deze viel mij in eerste instantie door de straatnaam op: Koning Kyriëweg... Daarna door de slechte render op de https://www.funda.nl/koop...koning-kyrieweg-6/#foto-1
En toen gingen de makelaar en fotograaf he-le-maal los. Kranen met stromend water, nonchalant gedrapeerde tijdschriften... The full wax! En dan maar niet verkocht krijgen... Zou dat soms aan de [https://www.funda.nl/koop/veldhoven/huis-41715164-koning-kyrieweg-6/#plattegrond-1] liggen?

De garagedeur is blijkbaar ook stuk...
Het totaal heeft wel wat weg van een versleten centerparcs bungalow.
[ Voor 4% gewijzigd door B-lex op 03-08-2020 17:01 ]
Oei, wat leefbaarder maken zal een uitdaging worden als monument, als de karakteristieke zaken intact moeten blijven..SuBBaSS schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Oeh, grappig. Da's mien durpie.![]()
Wel mooie locatie zo vlak bij het centrum en het park.
Maar die doorgaande weg ga je echt niet blij van worden. Da's de drukste verkeersader van Veendam zo'n beetje (en geloof me, dat is vooral rond de spitsuren geen pretje).
Beste prijs inderdaad, wat een gedateerde zooi allemaal...
"In het INTERIEUR zijn ondermeer van belang: de indeling van de plattegronden, de houten deuren, in de hal de houten trap met aan de rechterzijde een koperen leuning en aan de linkerzijde een afscherming van ronde ijzeren profielen waarin een decoratie van riet, de lamp in helmvorm, in de woonkamer de betonnen troggewelven, bij de haard de tegelvloer, in de kelder de tegelvloer, op de eerste verdieping de ingebouwde houten kasten deels met wasbak en de parketvloeren."
Man, wat specifiek zeg.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:02:
[...]
Oei, wat leefbaarder maken zal een uitdaging worden als monument, als de karakteristieke zaken intact moeten blijven..
"In het INTERIEUR zijn ondermeer van belang: de indeling van de plattegronden, de houten deuren, in de hal de houten trap met aan de rechterzijde een koperen leuning en aan de linkerzijde een afscherming van ronde ijzeren profielen waarin een decoratie van riet, de lamp in helmvorm, in de woonkamer de betonnen troggewelven, bij de haard de tegelvloer, in de kelder de tegelvloer, op de eerste verdieping de ingebouwde houten kasten deels met wasbak en de parketvloeren."
Tot de lamp aan toe.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zouden ze ook een wedstrijdje doen wie het grootste lid is?ralpje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
Als .... de zonwering recht hangt, zakt de dakgoot in ieder geval door.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:04:
Ligt het aan mij dat ik het dak er een beetje uit vind zien alsof het huis in Heesch staat?
[Afbeelding]
Oud: https://www.funda.nl/koop...huis-41576380-oudeweg-56/
vs.
Nieuw: https://www.funda.nl/koop...huis-41941831-oudeweg-56/
In december verkocht, direct een laminaatvloer over de houten vloer heen gebonjourd, terras in de voortuin (of extra parkeer (spatie) ruimte volgens de makelaar), nieuwe tegels in de achtertuin, wat andere zaken om het visueel wat aan te kleden en als klap op de vuurpijl: 2 spiksplinternieuwe potplaten voor op de parkeerplaats/terras aan de doorgaande weg richting Engelbert.
Ohja, en een mooie quote van de makelaar: 'zeer gezellige buren waarbij een ieder zich gelijk welkom voelt.'. Als je kijkt naar de Google maps: https://www.google.com/ma...2!3d53.184894!4d6.6852076 hoop ik inderdaad dat de buren van 54 alleen een zwemschool hebben en geen (auto)sloperij..
De vaste zaken in het huis zijn luxueus noch modern. En idd uitgevoerd in de typische woonwagenkampbetonstenen(*). Men heeft wel slim trendy meubels er in gezet.Andy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
Deze viel mij in eerste instantie door de straatnaam op: Koning Kyriëweg... Daarna door de slechte render op de presentatiepagina
En toen gingen de makelaar en fotograaf he-le-maal los. Kranen met stromend water, nonchalant gedrapeerde tijdschriften... The full wax! En dan maar niet verkocht krijgen... Zou dat soms aan de vreemde indeling liggen?
Eerlijk gezegd, de woning lijkt mij goed boomerproof, en nog best redelijk geprijsd voor de regio. Tenzij er bouwkundige problemen zijn zie ik het probleem niet zo.
(*) Tussen haakjes, weet iemand waarom men in kampen altijd dit type stenen gebruikt? Is dit een speciaal type dat je ook weer heel snel kunt afbreken ofzo? Of gewoon de mode?
Vergeet niet dat de muur knalroze geschilderd is, en voorzien van een citaat van Bob Marley. Ik denk niet dat de koper echt op snelle waardevermeerdering uit is geweest, maar door onverwachte omstandigheden nu moet verkopen.evjatar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:12:
In december verkocht, direct een laminaatvloer over de houten vloer heen gebonjourd, terras in de voortuin (of extra parkeer (spatie) ruimte volgens de makelaar), nieuwe tegels in de achtertuin, wat andere zaken om het visueel wat aan te kleden en als klap op de vuurpijl: 2 spiksplinternieuwe potplaten voor op de parkeerplaats/terras aan de doorgaande weg richting Engelbert.
Leuk voor een AirBnB, alleen ligt dat niet voor de hand in die omgeving. Alles is gewoon oud. Dat kun je o.a. zien aan de schaatsbaan laminaatvloer waarbij de randen omhoog staan.Andy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
Deze viel mij in eerste instantie door de straatnaam op: Koning Kyriëweg... Daarna door de slechte render op de presentatiepagina
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wel mooi sfeer licht in de kamertimovd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:26:
[...]
Leuk voor een AirBnB, alleen ligt dat niet voor de hand in die omgeving. Alles is gewoon oud. Dat kun je o.a. zien aan de schaatsbaan laminaatvloer waarbij de randen omhoog staan.

Nu ja, dat mensen geen Nederlands kunnen is natuurlijk niet direct jouw probleem als eigenaar. Dit is in de context niet zo'n gek woord, vlakgemaakt. Dus ik neem aan dat daar vroeger een dijk was maar die ooit plat is geschoven. Leuk stukje geschiedenis in je straatnaam dan meteen.Sport_Life schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:10:
Wel kut als ze vragen naar je straatnaam.
Afgeslechtedijk.
Wat?
Ach, welnee joh:

https://www.funda.nl/koop...08634-harstenhoekweg-208/
Van 475.000 naar 399.000 in 4 maanden, da's een beste afprijzingAndy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
En wat te denken van de literatuur dat in de aanbieding was!Andy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:

Pak dan een boek zonder prijsplakker.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Als ik die vloer zie dan moet ik aan sokken, haast en de HAP denken.Andy Wachelder schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:55:
En dan die trendy designmeubels op die vloer… Die zijn in bruikleen door de makelaar geplaatst want die staan zo misplaatst als een cliniclown op een begrafenis.
Makelaar heeft een bijzondere kijk op deze (welliswaar riante) hoekwoning:
Omschrijving
KASTEEL OP DE HOEK VAN CA. 160M2
Sowieso bijzonder. Zo'n diepe woonkamer en dan zo'n donkerkleurige vloer, wanden en plafond. Dit terwijl ze wisten hoe donker het was, gezien het skylight in de uitbouw. Lijkt zo echt een donker hol, ondanks al het daglicht.The Grand Slam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:49:
https://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-41943347-welhaak-33/
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 03-08-2020 20:02 ]
I know. Maar het blijft irritant met een niet alledaags woord.Wilke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:03:
[...]
Nu ja, dat mensen geen Nederlands kunnen is natuurlijk niet direct jouw probleem als eigenaar. Dit is in de context niet zo'n gek woord, vlakgemaakt. Dus ik neem aan dat daar vroeger een dijk was maar die ooit plat is geschoven. Leuk stukje geschiedenis in je straatnaam dan meteen.
Als een Brabander het zegt klinkt het al heel anders
[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2020 20:23 ]
Mooie kogelgaten , of zijn het spotjes?The Grand Slam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:49:
https://www.funda.nl/koop/delfzijl/huis-41943347-welhaak-33/
Omschrijving
KASTEEL OP DE HOEK VAN CA. 160M2Hier valt zeker in ruimte te leven... deze prachtig hoekwoning is gelegen in een rustige

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2020 20:27 ]
Ik krijg een beetje een kamp gevoel.Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:04:
Ligt het aan mij dat ik het dak er een beetje uit vind zien alsof het huis in Heesch staat?
[Afbeelding]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Man: "Schat mag ik een nieuwe tv kopen? Ik wil een grotere"
Vrouw: "Ja hoor lieffie, maar dan wil ik wel extra prullaria als compensatie"
Tuin is echter nog erger

[ Voor 23% gewijzigd door Blaze85 op 03-08-2020 23:38 ]

Deze woning is ook om door een ringetje te halen...
heeft een hoop verborgen easter eggs voor de liefhebbers
zo droogSport_Life schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:25:
[...]
Mooie kogelgaten , of zijn het spotjes?
[Afbeelding]

Ik vraag me eigenlijk af of die bovenste rechtse lade wel open kan (komt die dan niet tegen het handvat de kade ernaast), en of het uberhaupt wel een lade isBlaze85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:54:
https://www.funda.nl/koop...08541-pius-xii-plein-4-b/
[Afbeelding]
Deze woning is ook om door een ringetje te halen...
heeft een hoop verborgen easter eggs voor de liefhebbers
Ik vind het anders wel een mooie oplossing voor was extra m2 werkoppervlakte.
:strip_exif()/f/image/Bd4W14OFbyrNGePumqS9XclP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Gewoon een diep blad of rare groothoeklens, waardoor het net lijkt of de kast voor de deur gaat. Maar als je naast de deur kijkt zie je dat het blad nog 5 cm van deur kozijn afzit.Arator schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:29:
[...]
Ik vraag me eigenlijk af of die bovenste rechtse lade wel open kan (komt die dan niet tegen het handvat de kade ernaast), en of het uberhaupt wel een lade is![]()
[Afbeelding]
Het ligt er voornamelijk aan welke wijk je woont en hoeveel politie controle er is in die wijk. Ik woon me hele leven al in almere en heb nog nooit een woning inbraak gehad, ook in de rest van de familie niet. Maar een maat van me die in het wat duurdere gedeelte van de literatuur wijk woont hoort regelmatig dingen bij het hek onder zijn slaap kamer raam en de laatste keer dat ik er was zaten er nieuwe braak sporen bij de deur naar zijn garage (mislukt natuurlijk).The Zep Man schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
Wat je noemt is inderdaad een bijkomstig probleem van Almere. Het is (was) een betaalbare buitenwijk van Amsterdam, dus iedereen die Amsterdam niet meer kon betalen verhuisde naar Almere. De mensen die Amsterdam niet meer konden betalen kwamen uit vergelijkbare sociaaleconomische cirkels, en zitten in Almere lekker op elkaar. Het resultaat is een broeihaard van ellende.
Daarin tegen woon ik ook in een wat prijziger gedeelte van Almere en heb nog nooit ook maar een poging mee gemaakt of ontdekt.
Vindt toch dat wij die moeten hebben, waar kunnen we anders klagen over de gemeente die stom geld blijft pompen in de bodemloze put, de Floriade, omdat ze anders "imago schade" lopen, maar tegelijkertijd elk bestemmingsplan van het onafgemaakte kasteel de schande tegen werken?Outerspace schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:59:
[mbr]Volgens mij hebben we geen separaat Almere topic en dat wil ik graag zo houden ook. Discussie over hoe geweldig of niet geweldig Almere is, is hier toch redelijk offtopic :)[/]
De deur is niet het probleem. Maar als je de meest rechtse bovenste lade open wilt doen, dan lijkt het er op dat je tegen het handvat (of handdoekenrek?) komt dat tegen het schuine kook-deel gemonteerd is. Ik neem aan dat het wel goed zal gaan, maar dat is dan wel heel precies uitgekiend. Het ziet er namelijk uit alsof dat niet gaat lukken.TrekDr0p schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:50:
[...]
Gewoon een diep blad of rare groothoeklens, waardoor het net lijkt of de kast voor de deur gaat. Maar als je naast de deur kijkt zie je dat het blad nog 5 cm van deur kozijn afzit.
Je ziet de kamer in de deurknop, heel artistiek, maar verder heb je er weinig aan inderdaadWobcat schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:55:
Mooie deurknop hoor
[Afbeelding]
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die lade links daarvan zit tegen de oven geplakt. Die zit daar puur voor de show, die andere lade zal daar wel langs af gaan.Arator schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:29:
[...]
Ik vraag me eigenlijk af of die bovenste rechtse lade wel open kan (komt die dan niet tegen het handvat de kade ernaast), en of het uberhaupt wel een lade is![]()
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Pand 1: https://www.funda.nl/koop/dwingeloo/huis-87308445-brink-51/
Pand 2:
https://www.funda.nl/koop/dwingeloo/huis-41055403-brink-51/
Heeft de verkoper nou 2 makelaars in de arm genomen?
Misschien moet Almere eens naar Ermelo op bezoek om te kijken hoe je wél een 21e eeuws kasteel bouwt:R.Mats schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:04:
[...]
Vindt toch dat wij die moeten hebben, waar kunnen we anders klagen over de gemeente die stom geld blijft pompen in de bodemloze put, de Floriade, omdat ze anders "imago schade" lopen, maar tegelijkertijd elk bestemmingsplan van het onafgemaakte kasteel de schande tegen werken?
https://www.funda.nl/koop...41923782-groot-horloo-93/
Is dat nou echt behang met een (oud) baksteenmotief?Wilf schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:16:
[...]
Misschien moet Almere eens naar Ermelo op bezoek om te kijken hoe je wél een 21e eeuws kasteel bouwt:
https://www.funda.nl/koop...41923782-groot-horloo-93/
Jazeker! Baksteenbehang zagen we een paar pagina’s geleden ook nog.MrCostanzo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:20:
[...]
Is dat nou echt behang met een (oud) baksteenmotief?
[ Voor 19% gewijzigd door Wilf op 04-08-2020 08:25 ]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.