Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.871.554 views

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28

The Zep Man

🏴‍☠️

Arator schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:29:
Ik vind het anders wel een mooie oplossing voor was extra m2 werkoppervlakte.
Idealiter heb je direct aanrecht links of rechts van een fornuis om mee te werken. Hier moet je toch best wel omheen lopen. Ook heb je nu meer potentiële plafondruimte die smerig wordt door dampen die langs de afzuigkap omhoog gaan.

Ik denk dat dit meer gedaan is om er hip uit te zien, net zoals de verlichting in de kasten. Die keuken had ook prima een fornuis in lijn met het aanrecht kunnen hebben. Zoveel ruimte had dat niet gescheeld.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Wilf schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:16:
[...]
Misschien moet Almere eens naar Ermelo op bezoek om te kijken hoe je wél een 21e eeuws kasteel bouwt:

https://www.funda.nl/koop...41923782-groot-horloo-93/
Kasteel Almere is gebaseerd op Kasteel Jemeppe in Hargimont, dit is niet vergelijkbaar met wat er in Ermelo staat

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:59
fonsoy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

En je vergeet de meest opmerkelijke foto ;)
[Afbeelding]
Dat een enkele wastafel te kort schiet, daar kan ik bij inkomen. Maar ik heb nog nooit 3 wastafels gezien in een badkamer _/-\o_
Het huis van mijn neef stond een tijdje terug te koop (helaas niet meer te vinden), en had 4 wastafels. Eén voor ieder kind, en nog een badkamer en-suite met 2 wastafels voor henzelf.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:59
Arator schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 03:29:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af of die bovenste rechtse lade wel open kan (komt die dan niet tegen het handvat de kade ernaast), en of het uberhaupt wel een lade is :?
Ik vind het anders wel een mooie oplossing voor was extra m2 werkoppervlakte.

[Afbeelding]
Lijkt wel of die oven er vandoor probeert te gaan.
Ik denk dat de rechterlade wel open kan, en dat de 'lade' bij de oven hooguit een klepgeval is of een mooi plekje om een handdoek op te hangen.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

R.Mats schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Kasteel Almere is gebaseerd op Kasteel Jemeppe in Hargimont, dit is niet vergelijkbaar met wat er in Ermelo staat
Het gaat mij vooral om hoe ze het op hadden kunnen lossen. Ze wilden het bestemmingsplan echter niet wijzigen. Gemiste kans.

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Verschil in bouwjaar van 5 jaar. Bijzonder.

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-12 12:01
TimmiX schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Verschil in bouwjaar van 5 jaar. Bijzonder.
En mening verschil over aantal kamers blijkbaar :)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:10
Rubbergrover1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:23:
Wat moet ik hier van denken. https://www.funda.nl/koop...s-41932834-julianalaan-9/
Op zich kan ik de stijl van de woning erg waarderen, maar het is wel heel verouderd allemaal.

[Afbeelding]

Wat is er met de kelder onder het terras gebeurd? (Verdacht ook dat er helemaal geen foto's van binnen in de kelder zijn...)
[Afbeelding]

En zes mini-slaapkamertjes plus een masterbedroom van 36 m2?

Ben benieuwd hoeveel geld je hier nog in moet stoppen om het weer bij de tijd de maken, met behoud van de authentieke sfeer. Sowieso is een half miljoen voor Veendam belachelijk veel geld.
Betonrot komt je tegemoet :X

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
fonsoy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:18:
En je vergeet de meest opmerkelijke foto ;)
[Afbeelding]
Dat een enkele wastafel te kort schiet, daar kan ik bij inkomen. Maar ik heb nog nooit 3 wastafels gezien in een badkamer _/-\o_
Hier heb je ∞ wastafels:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/114/704/444_2160.jpg

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-12 15:45

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Als het door loopt naar de buren kun je daar mooi een koud pilsje op de trein zetten.

• MrStiffler
  • Laatst online: 28-12 10:27
Staat ook al een tijdje te koop zo te zien.
- Oplevering: In overleg (richtlijn eind februari 2020)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 14:06
RTL 4 is daar langs geweest heb ik mij laten vertellen. Help mijn man heeft een hobby.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12 10:10

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ocrammarco
  • Laatst online: 14-12 12:01

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Het geeft de kamer in ieder geval meer persoonlijkheid dan alleen maar spierwitte muren.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik vind het "stenen" behang nog heftiger eigenlijk

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...936-rouwkuilenweg-35-35a/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/196/747_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/196/748_2160.jpg

8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Blaze85 op 04-08-2020 15:08 ]

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

vooghel

Cunning linguist

Ik zou echt *elke* keer mijn nek breken over die kutplant als ik de trap af kwam gedenderd.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:46
https://www.funda.nl/koop...41055077-ravelstraat-128/

Je moet hier ook niet met z'n tweeën gezellig gaan koken, in je eentje daar koken vind ik al claustrofobisch...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/234/471_2160.jpg

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Milo85 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:50:

Je moet hier ook niet met z'n tweeën gezellig gaan koken, in je eentje daar koken vind ik al claustrofobisch...

[Afbeelding]
Prima toch? Ik heb dit liever dan zo'n enorme woonkeuken. Je kookt vaak toch alleen.

Daarnaast zit de woonkamer aan de goede kant van het huis. Lijkt mij een prima combinatie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet echt, zelfs als je alleen bezig bent en je hebt een kastje open staan en je wilt ertegenover wat pakken zit je jezelf ook in de weg. :P Dus nee niet ideaal haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Milo85
Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Prima toch? Ik heb dit liever dan zo'n enorme woonkeuken. Je kookt vaak toch alleen.

Daarnaast zit de woonkamer aan de goede kant van het huis. Lijkt mij een prima combinatie.
Ieder zijn meug ;)

Wij staan toch geregeld met zijn tweeën in de keuken, ook al moet je even snel iets pakken. Ik zou me overal tegenaan stoten :P

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Prima als je met z'n tweetjes bent en er 1 eigenlijk nooit in de keuken komt. Wij hebben nu ook een U-keuken, maar dan met een 60 cm bredere opening. Je loopt of staat elkaar om de haverklap in de weg. Daar hebben we in ons nieuwe huis straks gelukkig wat minder last van. Ook een soort van U, maar dan is de ene poot van de U een schiereiland en de opening weer een stukje breder.

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:34
Je moet hier ook niet met z'n tweeën gezellig gaan koken, in je eentje daar koken vind ik al claustrofobisch
Sja, 2x3 meter. Da's wat veel mensen in Nederland aan keuken hebben, vaak nog minder. Is dit nou een raar huis, of maken we grappen over kleine huizen?

• Milo85
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Sja, 2x3 meter. Da's wat veel mensen in Nederland aan keuken hebben, vaak nog minder. Is dit nou een raar huis, of maken we grappen over kleine huizen?
Ik heb ook niks over de grootte van de keuken, ik heb het over de lay-out van de keuken. Mijn keuken is ook niet veel groter hoor ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:00:
Niet echt, zelfs als je alleen bezig bent en je hebt een kastje open staan en je wilt ertegenover wat pakken zit je jezelf ook in de weg. :P Dus nee niet ideaal haha.
Gewoon altijd de kastjes achter je reet dicht doen :P

De alternatieven in dit huis met deze vorm had ik erger gevonden :+
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Prima als je met z'n tweetjes bent en er 1 eigenlijk nooit in de keuken komt. Wij hebben nu ook een U-keuken, maar dan met een 60 cm bredere opening. Je loopt of staat elkaar om de haverklap in de weg. Daar hebben we in ons nieuwe huis straks gelukkig wat minder last van. Ook een soort van U, maar dan is de ene poot van de U een schiereiland en de opening weer een stukje breder.
Ja het is wat aan de smalle kant maar zeker in dit huis is het wel de beste locatie. Je hebt tenminste alles fatsoenlijk binnen handbereik.

Kookeilanden zijn overrated. Vind ze naast niet mooi ook niet echt handig.
Milo85 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Ik heb ook niks over de grootte van de keuken, ik heb het over de lay-out van de keuken. Mijn keuken is ook niet veel groter hoor ;)
Layout is echt wel het handigste en maximale op deze oppervlakte. Andere optie was het in de eetkamer te doen maar zelf zou ik liever deze oplossing hebben dan in de eetkamer :P

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 04-08-2020 16:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Zo heel klein is het huis niet eens. De keuken is alleen wat ongelukkig omdat hij zo klein is en min of meer gesloten. Net of ze koste wat kost de keuken en eethoek volledig van elkaar gescheiden wilden houden. En daar is het gewoon te klein voor.

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:05:
[...]

Gewoon altijd de kastjes achter je reet dicht doen :P

De alternatieven in dit huis met deze vorm had ik erger gevonden :+

[...]

Ja het is wat aan de smalle kant maar zeker in dit huis is het wel de beste locatie. Je hebt tenminste alles fatsoenlijk binnen handbereik.

Kookeilanden zijn overrated. Vind ze naast niet mooi ook niet echt handig.

[...]

Layout is echt wel het handigste en maximale op deze oppervlakte. Andere optie was het in de eetkamer te doen maar zelf zou ik liever deze oplossing hebben dan in de eetkamer :P
Een kookeiland (of schiereiland) kan ook lang niet in elke ruimte. En als je een kookeiland in een niet geschikte ruimte "propt", dan wordt het inderdaad niet mooi én niet handig. Maar in dit huis zou ik niet eens aan een eiland denken, meer aan die "toog" eruit breken en een langgerekte L-keuken plaatsen die een stukje de eetkamer in komt.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Zo heel klein is het huis niet eens. De keuken is alleen wat ongelukkig omdat hij zo klein is en min of meer gesloten. Net of ze koste wat kost de keuken en eethoek volledig van elkaar gescheiden wilden houden. En daar is het gewoon te klein voor.
Het lijkt wel alsof ze een inbouwkast hebben omgebouwd tot keuken. Ik vind het wat apart, maar uiteraard mag ieder zijn eigen keuzes maken.

• CVTTPD2DQ
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Zo heel klein is het huis niet eens. De keuken is alleen wat ongelukkig omdat hij zo klein is en min of meer gesloten. Net of ze koste wat kost de keuken en eethoek volledig van elkaar gescheiden wilden houden.
Heel veel mensen willen de rommel/geur/geluidsoverlast van hun keuken inderdaad gescheiden houden van hun woonkamer. De 'woonkeuken' hype is eigenlijk begonnen in kleine appartementen waar het écht niet anders kon.

Verwijderd

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Heel veel mensen willen de rommel/geur/geluidsoverlast van hun keuken inderdaad gescheiden houden van hun woonkamer. De 'woonkeuken' hype is eigenlijk begonnen in kleine appartementen waar het écht niet anders kon.
De keuken komt niet uit op de woonkamer, maar op de eetkamer.
Een "woonkeuken" is overigens in mijn beleving iets anders dan een "open keuken in je woonkamer". Een woonkeuken is iets wat je volledig naast je woonkamer hebt, staat er helemaal los van. In ons nieuwe huis krijgen we ook een woonkeuken, in de vorm van keuken + eetkamer. Daarnaast hebben we dan achter de ensuite deuren nog de woonkamer.

Nu hebben we een "open keuken aan de woonkamer".

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2020 16:35 ]

• jaikzelf
  • Laatst online: 19-01-2021
Joopieboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:00:
Ik heb jaren in de levensmiddelen gewerkt fabriek alles megagroot. Jaren later werkte ik in de catering en op evenementen. Ik hoeg niet zo'n grote keuken.
Ik bereid alles netjes voor en ben niet van plan om kilometers te maken in de keuken.
Is natuurlijk wel ieders zijn/haar eigen persoonlijke voorkeur.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-12 20:19

Sharky

Skamn Dippy!

De definitie van een woonkeuken is toch een keuken die zo groot is dat er een eettafel in past zodat een groot gedeelte van het dagelijks leven daar plaatsvindt? Vooral bij wat oudere woningen zoals (woon)boerderijen is dat heel normaal. Een keuken die één geheel vormt met de woonkamer lijkt me eerder gewoon een open keuken.

This too shall pass

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
Oud: https://www.funda.nl/koop...22-spaansevaartstraat-64/

Flipperdeflip en van 265k naar 499k.

Nieuw: https://www.funda.nl/koop...92-spaansevaartstraat-64/

Om eerlijk te zijn, vond ik het oude huis best sfeervol.

Ze hebben een gedeelte van de huidige uitbouw verwijderd en een nieuwe uitbouw neergezet. De tuin gaat dan van 7.5m bij 2.3m naar 5m bij 4m. Er is ook een balkon neergezet, waar ik me afvraag of er een vergunning voor is, want daar is de gemeente Haarlem meestal niet zo happig op.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/123/198/318_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/123/198/328_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/994/121_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/131/994/120_2160.jpg

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-12 11:54

[Afbeelding]
Dit zal wel de keuken zijn van een gynaecoloog.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

evleerdam schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:01:

Ze hebben een gedeelte van de huidige uitbouw verwijderd en een nieuwe uitbouw neergezet. De tuin gaat dan van 7.5m bij 2.3m naar 5m bij 4m. Er is ook een balkon neergezet, waar ik me afvraag of er een vergunning voor is, want daar is de gemeente Haarlem meestal niet zo happig op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou het lijkt mij dat je voor zo'n verbouwing wel een vergunning gaat aanvragen :X Anders ga je nog wel wat meer issues krijgen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben wat voor buurt is dit en is die zo in trek :P Aangezien dit een enorme verbouwing is.

• CVTTPD2DQ
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

De keuken komt niet uit op de woonkamer, maar op de eetkamer.
Dit vind ik dan weer geen eetkamer, het is allemaal één aaneengesloten ruimte.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:30:
Een "woonkeuken" is overigens in mijn beleving iets anders dan een "open keuken in je woonkamer".
Ik had de terminologie inderdaad ongelukkig gekozen, hoewel het volgens mij wel vaker door elkaar wordt gebruikt.

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12 22:39
Het gaat dan niet om koopwoningen, maar het is wel opvallend in het vastgoedwereldje
https://www.rtvnoord.nl/n...or-open-dagen-tiny-houses

400 kijkers voor 26 tiny houses in.... Oost Groningen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:32
Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Waar ik vooral benieuwd naar ben wat voor buurt is dit en is die zo in trek :P Aangezien dit een enorme verbouwing is.
Haarlem-Noord, rand Transvaalbuurt/Indische buurt, die straat ken ik wel. In de meeste buurten in Haarlem wil het per straat nog wel veel uitmaken maar in principe gaan de prijzen in dit soort woonwijken rondom het centrum sowieso sky high. Dus ik schrik hier niet van. Ik schat dat ons huis inmiddels bijna verdubbeld is in waarde sinds aankoop in 2013.

Als mijn buurman zo'n terras zou maken zou ik daar ernstig bezwaar tegen maken denk ik. Je kijkt zo in andermans tuintje.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2020 17:33 ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:52
Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Nou het lijkt mij dat je voor zo'n verbouwing wel een vergunning gaat aanvragen :X Anders ga je nog wel wat meer issues krijgen.

Ah, heb de vergunning gevonden. Nog toegekend ook: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-80833.html

Buurt is prima en ook deze buurt is zeker in trek. Wellicht niet de allerbeste buurt in Haarlem maar zeker wel goed.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
The Grand Slam schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:22:
Het gaat dan niet om koopwoningen, maar het is wel opvallend in het vastgoedwereldje

Zo gek vind ik het niet eens. Pakweg 40m² voor 500 in de maand.
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/d18f9c_c2b726a03cd449fba308e10280a39929~mv2_d_3218_1410_s_2.png/v1/fill/w_1465,h_642,al_c,q_95,usm_0.66_1.00_0.01/Schermafbeelding%202019-05-01%20om%2012_01_24_.webp

Oost-Groningen is dan wel wat ver weg maar als ze 1000 van die dingen in de buurt neerplempen wil ik er ook wel een.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:39
D-e-n schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:31:
[...]

Haarlem-Noord, rand Transvaalbuurt/Indische buurt, die straat ken ik wel. In de meeste buurten in Haarlem wil het per straat nog wel veel uitmaken maar in principe gaan de prijzen in dit soort woonwijken rondom het centrum sowieso sky high. Dus ik schrik hier niet van. Ik schat dat ons huis inmiddels bijna verdubbeld is in waarde sinds aankoop in 2013.

Als mijn buurman zo'n terras zou maken zou ik daar ernstig bezwaar tegen maken denk ik. Je kijkt zo in andermans tuintje.
De huizenprijzen zijn inderdaad gigantisch gestegen de afgelopen jaren. Ik wil zelf in Haarlem blijven wonen, maar dat is voor ons niet meer te doen. Ik ben nu ook meer aan het kijken naar Alkmaar. Daar zijn de prijzen nog redelijk normaal gebleven.

Indische buurt was vroeger trouwens behoorlijk tokkie.

[ Voor 3% gewijzigd door spijkerhoofd op 04-08-2020 17:42 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja dit is ook wel een speciaal ding. Dit is denk ik overal wel in trek ongeacht de plek. Dit is hot en happening en niet duur voor wat het is. Echt niet duur.
O88088 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

Zo gek vind ik het niet eens. Pakweg 40m² voor 500 in de maand.
[Afbeelding]

Oost-Groningen is dan wel wat ver weg maar als ze 1000 van die dingen in de buurt neerplempen wil ik er ook wel een.
Ja iedereen wil wel een huis voor die prijs en zeker in een landelijk gebied.

Vooral mooi in combinatie met een woongemeenschap zoals hier de bedoeling van is. Het is niet de bedoeling dat je er alleen woont maar als gemeenschap met allemaal tiny houses.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik zou ook wel op zo'n oppervlak kunnen leven denk ik.

Nadeel is dat je toch wel beperkt bent met bijv. opbergruimte. Je kunt maar 'tot zover' creatief zijn (of iets schuur-achtigs neerplempen maar dat zal vast niet de bedoeling zijn).
Verder zou me dat gemeenschapsgebeuren gestolen kunnen worden.
Keertje grasmaaien prima maar het hoeft voor mij echt niet zo'n "open deur commune" te zijn. :+

Blijf voorlopig maar lekker zitten hier. Heb ik tenminste een zolder waar al mijn computeronderdelen lekker kunnen scharrelen. <3

Edit:

Dik gezakt voor de lifestyle test van die woningbouwcorporatie. -O-
https://tinygroningerhuis.nl/lifestyle-test/
Oei!

Je hebt 0 punten gescoord.
Is wonen in een tiny house wel iets voor jou?
Mag niet eens bij de snackbar eten. :/ ;(

[ Voor 20% gewijzigd door SuBBaSS op 04-08-2020 18:16 ]

• Azrael
  • Laatst online: 11-11 19:19
SuBBaSS schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:11:

Dik gezakt voor de lifestyle test van die woningbouwcorporatie. -O-
https://tinygroningerhuis.nl/lifestyle-test/

[...]

Mag niet eens bij de snackbar eten. :/ ;(
Haha, 'Jij bent de ultieme tiny house bewoner.'
I think not, ik vind mijn appartement van 84m2 al aan de krappe kant. Die vragen hebben weinig te maken met je woonwensen.

[ Voor 36% gewijzigd door Azrael op 04-08-2020 19:32 ]

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Killjoy

Klingon lawn products

Azrael schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

I think not, ik vind mijn appartement van 84m2 al aan de krappe kant. Die vragen hebben weinig te maken met je woonwensen.
Hier ook. Vind mijn huidige woning van 100+ vierkante meter al zowat claustrofobisch.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Azrael schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Ja het gaat ook vooral om de gemeenschapszin die bij een tiny house komt.

Zou het best kunnen doen op 40 tot 50 vierkante meter maar dan is zo'n gemeenschap waar iedereen een min of meer gelijke manier van leven heeft wel een must.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Ja het gaat ook vooral om de gemeenschapszin die bij een tiny house komt.

Zou het best kunnen doen op 40 tot 50 vierkante meter maar dan is zo'n gemeenschap waar iedereen een min of meer gelijke manier van leven heeft wel een must.
Was mij ook duidelijk hoor. Ik nam er een loopje mee maar begrijp ook wel dat die test 3x niets zegt (en ook wat het idee achter die tiny houses icm. de gemeenschapszin is).
Leuk initiatief sowieso en hier in de buurt dus kan er makkelijk eens een blik gaan werpen.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fdr4d4uhwjKXXd6bjs9-AdbYWzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cJmAlDm7wsf5xtFPTnWYXEbK.png?f=user_large

Als je s’nachts thuis komt en naar je slaapkamer gaat :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV5A03_5ObQEg0_VwOrMmZTA64g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WG4kY3ZppfJyBPQcy42q8RS.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...erswoldseweg-829/#foto-22

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56

Wuursj

want worst is al bezet

evleerdam schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja het stikt van de flips hier in de wijk. Hier aan de overkant eveneens van 275k naar 560k gegaan. Mijn aannemer deed ook jaarlijks een flip maar is volgens hem nauwelijks rendabel meer nu opknaphuizen ook niet meer goedkoop zijn. Ik heb mijn opknaphuisje recent laten taxeren: 400k voor verbouwing, 550-570k na verbouwing. Ik speel met moeite quite en dan doe ik nog veel zelf...

Hmm dat dakterras is wel bijzonder. Ik heb bij mijn vergunning aanvraag het bestemmingsplan van Transvaal uitgeplozen en daar staat in dat je alleen aanspraak kan maken op dakterras als je geen ander buiten ruimte hebt (wat hier niet het geval is).
Overkant van het pleintje hier heeft ander bestemmingsplan en daar moet je schriftelijke toestemming van beide buren hebben. Wat ik uiteraard nooit zou geven aan een huizenflipper. De buren van de flipper hier tegenover hebben dan ook geen toestemming gegeven en dat dakterras is er niet gekomen.

Indische buurt Zuid / Transvaal was vroeger matig maar nu een erg prettige buurt, zeker in de wat bredere straten net de (oorspronkelijk) grotere huizen. Met dit soort prijzen komen er ook geen Tokkies meer in en nauwelijks sociale woningbouw.

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 04-08-2020 20:35 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
'Ik slaap door iedere wekker heen, maar ik heb nu toch wat gevonden'. Wat dan? 'een apparaat op mijn slaapkamer dat je vlak voor het slapen gaan aanzet op het langste programma, en als het apparaat begint te centrifugeren ben je in de ochtend gegarandeerd wakker, helaas de rest van de nacht ook'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1aYcocWcugVHRKgjQqyA-csS6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kX2wTDvijZjn9gvlAKX1h9Qy.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...1943963-nieuwe-aanleg-12/

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:44
thobe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:41:
'Ik slaap door iedere wekker heen, maar ik heb nu toch wat gevonden'. Wat dan? 'een apparaat op mijn slaapkamer dat je vlak voor het slapen gaan aanzet op het langste programma, en als het apparaat begint te centrifugeren ben je in de ochtend gegarandeerd wakker, helaas de rest van de nacht ook'.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...1943963-nieuwe-aanleg-12/
En een enorm dik matras ook. :o
Als je ervan uitgaat dat een wasmachine zo'n 80 cm hoog is, dit bed is net zo hoog... :X
Dat wordt klimmen bij het naar bed gaan, zeker voor kleinere mensen. ;)

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...is-87419922-elfershof-10/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/254/910_2160.jpg

Potentiële kopers kunnen de oud-eigenaar ook nog bezichtigen, die ligt namelijk nog even opgebaard in de slaapkamer (heel flauw dit :'))

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-41055273-binnenpolder-8/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/241/115_2160.jpg

Man: "Ik wil een huis met een ruime tuin!"
Vrouw: "Prima hoor, maar ik wil alleen een knus hoekje"

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 00:36
Aparte woning, maar ik moet eerlijk bekennen dat die rode keuken en badkamer mij wel kunnen bekoren. :7

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...uis-41943871-berkhaag-11/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/155/539_2160.jpg

Nadeel van een tv-nis op maat, man des huizes heeft al 25 jaar geen nieuwe tv kunnen kopen :P

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Blaze85 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:23:

[Afbeelding]

Nadeel van een tv-nis op maat, man des huizes heeft al 25 jaar geen nieuwe tv kunnen kopen :P
Heb even de rest van de foto's doorgebladerd. Best wel een warme sfeer..... voor een crematorium.

Verwijderd

Blaze85 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:23:

[Afbeelding]

Dus, als hij een keertje lekker film wil kijken, doet hij dat wel in de sportruimte. :9

O. Wacht. :z
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/155/497_1080.jpg

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:17
FordFiasco schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:11:
[...]

Aparte woning, maar ik moet eerlijk bekennen dat die rode keuken en badkamer mij wel kunnen bekoren. :7
640k voor een woning van gemiddeld formaat en dan een badkamer waar je amper je tandenborstel in kwijt kan 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/279/806_1440.jpg

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Amd RuLuzzz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

RTL 4 is daar langs geweest heb ik mij laten vertellen. Help mijn man heeft een hobby.
Geen idee of het sarcastiach/grappig bedoeld was of dat RTL daar echt langs geweest is (ik kan die John Williams niet luchten of zien), maar voor een Gartenbahn rijder is dit een dieptriest stukje rails. Erik de Zwart is ook regelmatig met zijn G-spoor op tv geweest en dat is toch wel een stukje indrukwekkender dan dit keerlusje met kopspoor.

Aan de andere kant als de beste man (ja, het zijn in 99,9% van de gevallen oude mannen) er blij mee is, dan is het eigenlijk ook helemaal prima.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ja dit is ook wel een speciaal ding. Dit is denk ik overal wel in trek ongeacht de plek. Dit is hot en happening en niet duur voor wat het is. Echt niet duur.

[...]
Klopt, die tiny houses zijn echt een hype. Vrijstaand wonen voor een prikkie, maar dan wel heel klein. Zelfs in Den Helder (waar gewone huizen ook nog wel betaalbaar zijn) loopt zo'n tiny house project. Daar is onder andere een 70-er zelf zo'n tiny house aan het bouwen. En als je de ruimte echt niet nodig hebt, is het volgens mij nog hartstikke leuk wonen ook.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Als je vaak winkelt, liever van de snackbar eet dan vers, of graag de verwarming hoger zet in plaats van een dikkere trui aan doet, is een tiny house misschien niet voor jou, aldus de stichting.
Wat heeft vaak winkelen of waar je wat voor eten vandaan haalt te maken met de grootte van je woning? :? Verder zou ik juist verwachten dat een klein huis snel en efficiënt warm te stoken is doordat het zo klein is.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2020 07:59 ]

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:44
Heel apart met die hoogteverschillen..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/288/130_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/132/288/166_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...s-87420538-maasheuvel-28/

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

[...]
Wat heeft vaak winkelen of waar je wat voor eten vandaan haalt te maken met de grootte van je woning? :? Verder zou ik juist verwachten dat een klein huis snel en efficiënt warm te stoken is doordat het zo klein is.
Tiny house = min of meer back to basic en zonder grote ecologische footprint. Winkelen leer je vanzelf wel af, want je kunt je aankopen heel snel niet meer kwijt. :)

Tiny house is hét voorbeeld van consuminderen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Tiny house = min of meer back to basic en zonder grote ecologische footprint. Winkelen leer je vanzelf wel af, want je kunt je aankopen heel snel niet meer kwijt. :)

Maar als je vaak eten bestelt, heb je geen keuken meer nodig, en kan je Tiny House nog wat kleiner!
;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Nog nooit van kijkshoppen gehoord? :F

Verder wordt 'vaak winkelen' genoemd. Even de stad in om de nieuwste AirPods te halen omdat de oude toch best wel oud zijn wordt hier echt niet mee tegengehouden, terwijl het juist bijvoorbeeld AirPods zijn die slecht zijn te recyclen. Verder kan je met de kostenbesparing van een tiny house een vette hummer ernaast rijden met twee jetski's erachter en vier keer per jaar op een vliegvakantie.

Een tiny house zegt niets over hoeveel je consumeert/hoe milieuvriendelijk je bent. Met een groot huis, goede isolatie, alles uit de kringloop, etc. komt men ook een eind. Tevens staat dat grote huis al, dus de 'ecologische footprint' om het te bouwen is 0.

Dit voelt een beetje als een vals, opgedrongen verkooppunt. Als je nu gewoon noemt dat een tiny house goedkoop is (wat in Nederland niet zo is omdat de grondprijs de waarde van de rest bepaalt)...
In Oost-Groningen kan ik mij dat prima voorstellen, ja. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2020 08:30 ]

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:21:
[...]

Maar als je vaak eten bestelt, heb je geen keuken meer nodig, en kan je Tiny House nog wat kleiner!
;)
Om dat te vertalen naar de denkwijze van de typische tiny house bewoner: dan ga je eten (halen) bij zo'n sociaal maaltijdeninitiatief, niet commerciëel.

Daarom kom je er als "saaie standaard Nederlander" ook niet tussen daar (en dat wil je waarschijnlijk ook helemaal niet).

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:23:
[...]
Nog nooit van kijkshoppen gehoord? :F

Verder wordt 'vaak winkelen' genoemd. Even de stad in om de nieuwste AirPods te halen omdat de oude toch best wel oud zijn wordt hier echt niet mee tegengehouden, terwijl het juist bijvoorbeeld AirPods zijn die slecht zijn te recyclen. Verder kan je met de kostenbesparing van een tiny house een vette hummer ernaast rijden met twee jetski's erachter en vier keer per jaar op een vliegvakantie.

Een tiny house zegt niets over hoeveel je consumeert/hoe milieuvriendelijk je bent. Met een groot huis, goede isolatie, alles uit de kringloop, etc. komt men ook een eind. Tevens staat dat grote huis al, dus de 'ecologische footprint' om het te bouwen is 0.

Dit voelt een beetje als een vals, opgedrongen verkooppunt. Als je nu gewoon noemt dat een tiny house goedkoop is (wat in Nederland niet zo is omdat de grondprijs de waarde van de rest bepaalt)...

[...]
In Oost-Groningen kan ik mij dat prima voorstellen, ja. ;)
Een tiny house is niet "gewoon een heel klein huis". Er zit veel meer achter. Er zijn genoeg "gewone kleine huizen", maar dat zijn toch echt geen tiny houses. Ga voor de gein maar eens een keer kijken / praten bij een "buurtje" met tiny houses. Het zal je opvallen dat daar toch een wat andere mentaliteit heerst. :)

Die mensen zitten echt niet op jouw Hummer met 2 jetski's te wachten. Die lopen eerder warm voor een mooie bakfiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 08:41 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:34:
[...]

Een tiny house is niet "gewoon een heel klein huis".
Uiteindelijk is dat het natuurlijk wel. Dat men er een 'lifestyle' aan hangt is wat anders.

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-10 00:08
Erg leuk huis, de vloer doet alleen wat kil aan, ik zou hier zelf hout neerleggen.

Het geheel zou trouwens niet misstaan in het bijbels openluchtmuseum

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12 16:28
Dit werkt wel goed bij inbrekers denk ik. :+

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
lorum schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Erg leuk huis, de vloer doet alleen wat kil aan, ik zou hier zelf hout neerleggen.

Het geheel zou trouwens niet misstaan in het bijbels openluchtmuseum
Off topic: zelfs dat is niet meer wat het was maar heet tegenwoordig Museumpark Orientalis.
Het zou er overigens nog steeds passen :+

• Rubbergrover1
The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Uiteindelijk is dat het natuurlijk wel. Dat men er een 'lifestyle' aan hangt is wat anders.
offtopic:
dat is dus juist het verschil tussen kleine huizen en een tiny house buurtje...

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

offtopic:
dat is dus juist het verschil tussen kleine huizen en een tiny house buurtje...
Het onderwerp is niet wat een tiny house buurtje (in jouw ogen) is, maar tiny houses an sich.

Om het toch wat ontopic te houden, deze was twee maanden geleden verkocht:
https://www.funda.nl/recr...uis-40091996-tiny-houses/

Dit valt volgens mij onder de grotere tiny houses, en heeft daardoor best wel wat ruimte voor 1 of 2 personen. Helaas is de locatie pal naast de snelweg. Zoiets op de Veluwe wat verder van de snelweg, dichter bij de natuur en met wat meer afstand van de buren zou ideaal zijn. :9~

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/106/608/034_2160.jpg

De locatie van die deur (gangkast of ketelruimte?) in combinatie met die bank. :')

[edit]

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/106/608/033_2160.jpg

Ik zou wel overwegen om de trap te vervangen met een ladder en het deel met de TV uit te bouwen tot een volledig bureau. Een goede monitor daar die ook als TV kan dienen en je hebt zowel entertainment vanaf de bank als een thuiswerkplek. Een professionele bureaustoel kan aan de zijkant eronder geschoven worden als die niet wordt gebruikt, om zo niet in de weg te staan. Alternatief is natuurlijk een professionele kruk die eronder geschoven kan worden. Maak het een elektronisch verstelbaar bureau en de hoogte van de TV/monitor kan ook makkelijk versteld worden.

[ Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2020 10:55 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-12 12:10

Metro2002

Memento mori

crematorium.
I see what you did there

• jaikzelf
  • Laatst online: 19-01-2021
PaT schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:38:
[...]

Geen idee of het sarcastiach/grappig bedoeld was of dat RTL daar echt langs geweest is (ik kan die John Williams niet luchten of zien), maar voor een Gartenbahn rijder is dit een dieptriest stukje rails. Erik de Zwart is ook regelmatig met zijn G-spoor op tv geweest en dat is toch wel een stukje indrukwekkender dan dit keerlus je met kopspoor.

Aan de andere kant als de beste man (ja, het zijn in 99,9% van de gevallen oude mannen) er blij mee is, dan is het eigenlijk ook helemaal prima.
Klopt helemaal dat heeft een maat van mij geheel gebouwd.
Is een zzp-er uit Hoogeveen.
Ook de ruimtes in Huis.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:48:
[...]
Het onderwerp is niet wat een tiny house buurtje (in jouw ogen) is, maar tiny houses an sich.

Om het toch wat ontopic te houden, deze was twee maanden geleden verkocht:
https://www.funda.nl/recr...uis-40091996-tiny-houses/

Dit valt volgens mij onder de grotere tiny houses, en heeft daardoor best wel wat ruimte voor 1 of 2 personen. Helaas is de locatie pal naast de snelweg. Zoiets op de Veluwe wat verder van de snelweg, dichter bij de natuur en met wat meer afstand van de buren zou ideaal zijn. :9~

[Afbeelding]

De locatie van die deur (gangkast of ketelruimte?) in combinatie met die bank. :')

[edit]

[Afbeelding]

Ik zou wel overwegen om de trap te vervangen met een ladder en het deel met de TV uit te bouwen tot een volledig bureau. Een goede monitor daar die ook als TV kan dienen en je hebt zowel entertainment vanaf de bank als een thuiswerkplek. Een professionele bureaustoel kan aan de zijkant eronder geschoven worden als die niet wordt gebruikt, om zo niet in de weg te staan. Alternatief is natuurlijk een professionele kruk die eronder geschoven kan worden. Maak het een elektronisch verstelbaar bureau en de hoogte van de TV/monitor kan ook makkelijk versteld worden.
Dat is een "tiny houses" recreatiewoning. Daar mag je dus niet permanent wonen. Dat huisje staat op een "Droompark" vakantiepark.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:37:
Dat is een "tiny houses" recreatiewoning. Daar mag je dus niet permanent wonen. Dat huisje staat op een "Droompark" vakantiepark.
Dat verklaart ook waarom die woningen zo dicht op elkaar staan.

Zoals ik schetste: zoiets als gewone (tweede) woning op een goede locatie zou echt niet verkeerd zijn. :)

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zo, het wordt de komende dagen warm in Nederland, maar het lijkt zo wel de Spaanse Costa met die blauwe lucht... (en dan t verschil met de 2e foto...)

https://www.funda.nl/koop...-st-nicolailaan-8/#foto-1

[ Voor 8% gewijzigd door Gijsje22 op 05-08-2020 12:48 ]

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:58
Gijsje22 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:47:
Zo, het wordt de komende dagen warm in Nederland, maar het lijkt zo wel de Spaanse Costa met die blauwe lucht... (en dan t verschil met de 2e foto...)

https://www.funda.nl/koop...-st-nicolailaan-8/#foto-1
Een vrijstaande benedenwoning.... t zal wel kloppen maar ik heb toch een ander beeld bij vrijstaand ;)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Iemand met genoeg geld en die z'n studerende kind het cadeau wil doen? Anders heb ik geen flauw idee wie hier in godsnaam voor dat geld zou willen wonen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
thunderfury schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 07:20:
[...]

640k voor een woning van gemiddeld formaat en dan een badkamer waar je amper je tandenborstel in kwijt kan 8)7

[Afbeelding]
En de verkoper is heel lelijk, of een vampier...
Wie heeft er nu geen spiegel in de badkamer?

TheS4ndm4n#1919

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-12 17:58
En in de kinderslaapkamer een zelf geknutselde Paw Patrol Uitkijktoren. Daar zou mijn oudste dochter een moord voor doen. Dat en het stapelbed.. :P

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bieden vanaf € 899.100 voor wat feitelijk alleen een stuk bouwgrond is. Het verbaast me niet dat het 6+ maanden te koop staat. In de nieuwbouwwijk er naast kon je voor iets meer een klant en klare nieuwbouw villa kopen. Oke niet zo'n groot perceel maar toch.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

synoniem schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:11:
Bieden vanaf € 899.100 voor wat feitelijk alleen een stuk bouwgrond is. Het verbaast me niet dat het 6+ maanden te koop staat. In de nieuwbouwwijk er naast kon je voor iets meer een klant en klare nieuwbouw villa kopen. Oke niet zo'n groot perceel maar toch.
het bouwvlak van de hoofdwoning is maximaal 80,12 m2 en daar mag één verdieping op en daarboven een zolderetage met een “puntdak”. Hierdoor ontstaat 3 x 80,12 m2 = 240,36 m2 woonoppervlakte.
Dit is misleiding; als er een 'puntdak' op moet, mag je niet de hele 80,12 m2 van de zolderetage rekenen als woonoppervlakte, alleen het gedeelte dat hoger is dan 1m50.

• Rubbergrover1
RocketKoen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

En de verkoper is heel lelijk, of een vampier...
Wie heeft er nu geen spiegel in de badkamer?
Zo voorkom je dat ze de badkamer te lang bezet houden. De rest doe je maar in je eigen kamer.

• Rubbergrover1
Bij zulk soort woningen/kavels vraag ik mij toch af wat de vorige bewoners van die verkoopmethode vinden. Heb je jarenlang met veel plezier en zorg in je mooie oude huis gewoond, komt het als bouwkavel op Funda te staan. Ik zou dat toch wel confronterend vinden.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:38
Staat een beetje raar in de tekst:
Het bouwperceel ligt ten minste 70 meter vrij van de nieuwbouw en wordt straks onderdeel van het wandel- en recreatiegebied “de nieuwe berg”.
Straks allemaal wandelaars door je tuin en mensen die komen barbecuen 8)7

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DasNieNix schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:53:
Staat een beetje raar in de tekst:

[...]

Straks allemaal wandelaars door je tuin en mensen die komen barbecuen 8)7
Zolang er geen verplichtingen zijn: Heras hekwerk van maximale hoogte eromheen. :P

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-12 13:23
Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Bij zulk soort woningen/kavels vraag ik mij toch af wat de vorige bewoners van die verkoopmethode vinden. Heb je jarenlang met veel plezier en zorg in je mooie oude huis gewoond, komt het als bouwkavel op Funda te staan. Ik zou dat toch wel confronterend vinden.
Toevallig dit weekend over gehad met vrienden die hun prima maar gedateerde huis uit willen. Zij zien ook dat er flink verbouwd moet worden om het van het huidige een meer toekomstbestendig huis te maken. Maar daar zelf gewoon geen zin/energie/tijd voor. Dus vinden het prima als de koper het stript en naar wens verbouwd.

• Andy Wachelder
  • Laatst online: 20:41
The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:55:
[...]
Zolang er geen verplichtingen zijn: Heras hekwerk van maximale hoogte eromheen. :P
Heeft hier ook eens iemand gedacht toen hij, volledig legaal, zijn perceel uitbreidde met een aankoop van een deel van het eromheen liggende bosperceel. Na twee weken was het Heras product gedeeltelijk gesloopt en liep er een pad dwars over zijn perceel. Heeft nog een paar keer de omheining laten repareren maar na enkele maanden toch maar de strijd opgegeven...

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Andy Wachelder schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:06:
Heeft hier ook eens iemand gedacht toen hij, volledig legaal, zijn perceel uitbreidde met een aankoop van een deel van het eromheen liggende bosperceel. Na twee weken was het Heras product gedeeltelijk gesloopt en liep er een pad dwars over zijn perceel.
Ik had het niet zo snel opgegeven. Er zijn zat manieren om dat te escaleren. :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2020 16:07 ]

• Azrael
  • Laatst online: 11-11 19:19
The Zep Man schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Ik had het niet zo snel opgegeven. Er zijn zat manieren om dat te escaleren. :P
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/568edd141c121029671096b2/1479118149468-QJUAU7XKGMQKZ4M9UB06/ke17ZwdGBToddI8pDm48kIisVeufsLaqPYS75OuX1FxZw-zPPgdn4jUwVcJE1ZvWEtT5uBSRWt4vQZAgTJucoTqqXjS3CfNDSuuf31e0tVGUIyZMpo6jDvOlV8ELZznZDi-rr9EJ6o3n8IpvEJDIMaEcAfnVBrEqrgp1UxUHGkY/image-asset.gif?format=500w

:P

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12 09:21

drooger

Falen is ook een kunst.

Andy Wachelder schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Heeft hier ook eens iemand gedacht toen hij, volledig legaal, zijn perceel uitbreidde met een aankoop van een deel van het eromheen liggende bosperceel. Na twee weken was het Heras product gedeeltelijk gesloopt en liep er een pad dwars over zijn perceel. Heeft nog een paar keer de omheining laten repareren maar na enkele maanden toch maar de strijd opgegeven...
Is dat toevallig in Noord-Brabant of Limburg, het land der drugsbazen?
Ik zie wandelaars of mountainbikers er niet voor aan om een hek tweemaal te slopen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1 ... 171 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.