Ik denk dat dat nog wel eens tegen/mee kan gaan vallen. Als die opwarming van de aarde zo doorgaat gaat het niet lang duren voordat we genoodzaakt worden in de duinen flink te verhogen. Rara waar dan geen ruimte meer voor is.franssie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:15:
[...]
Rationeel was Assen veel logischer geweest (en had een hoop gezeik gescheeld) maar emotioneel snap ik de keuze voor Zandvoort in de duinen wel, alleen dat pakt nog steeds niet goed uit (en omdat het Natura 2000 is zal dat ook wel blijven jaar op jaar).
Geen idee, duinen kan je niet verhogen per definitie want dan worden het dijken. en het gaat best offtopic maar die zeespiegelstijging duurt wel wat langer dan het contract voor de drie races - waar hebben we het overtoolkist schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:20:
[...]
Ik denk dat dat nog wel eens tegen/mee kan gaan vallen. Als die opwarming van de aarde zo doorgaat gaat het niet lang duren voordat we genoodzaakt worden in de duinen flink te verhogen. Rara waar dan geen ruimte meer voor is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De discussie Zandvoort vs Assen is zinloos. De F1 heeft vanwege historische redenen gekozen voor Zandvoort. Sandevoort heeft bij het publiek toch een meer magische klank dan Assen. Ik meende ook dat de motorcoureurs er niet blij zouden zijn als de F1 op het circuit van Assen zouden gaan rijden.
"When you grow up your heart dies"
Dat is alleen als de F1 vlak voor de MotoGP verreden zou worden, aangezien dat niet het geval is, is dat geen probleem.sjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:24:
De discussie Zandvoort vs Assen is zinloos. De F1 heeft vanwege historische redenen gekozen voor Zandvoort. Sandevoort heeft bij het publiek toch een meer magische klank dan Assen. Ik meende ook dat de motorcoureurs er niet blij zouden zijn als de F1 op het circuit van Assen zouden gaan rijden.
Dan blijft de historische waarde voor de F1 over.SniperGuy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
Dat is alleen als de F1 vlak voor de MotoGP verreden zou worden, aangezien dat niet het geval is, is dat geen probleem.
Ondertussen zijn onze kaarten nog steeds verdwenen in onze accounts 👎👎
En het feit dat Prins Bernhard en hele dikke vinger in de pap heeftsjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Dan blijft de historische waarde voor de F1 over.
Die oude verbastering laten we in de sloot aub.
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 27-08-2021 22:04 ]
Marketingtechnisch is Zandvoort toch ook een heel veel betere keuze dan zo'n zielloos baantje als Assen. De enige reden om voor Assen te kiezen is "het ligt in Nederland", meer niet. Zandvoort is wel een iconische baan, of het iconische races gaat opleveren is nog maar de vraag. Maar goed, die discussie voeren is verder eigenlijk onzin.SniperGuy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
En het feit dat Prins Brilen hele dikke vinger in de pap heeft
Ik hoop dat de ophef nu een beetje gaat liggen en dat we vooral kunnen gaan uitkijken naar een GP in Nederland en dat het vooral één groot feest wordt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Je kent duidelijk de historie van Circuit Assen nietMetalfreak schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:43:
[...]
Marketingtechnisch is Zandvoort toch ook een heel veel betere keuze dan zo'n zielloos baantje als Assen. De enige reden om voor Assen te kiezen is "het ligt in Nederland", meer niet. Zandvoort is wel een iconische baan, of het iconische races gaat opleveren is nog maar de vraag. Maar goed, die discussie voeren is verder eigenlijk onzin.
Ik hoop dat de ophef nu een beetje gaat liggen en dat we vooral kunnen gaan uitkijken naar een GP in Nederland en dat het vooral één groot feest wordt.
Alhoewel ik van mening ben dat CPZ meer voor de 4 wielers is en Circuit Assen een 2 wieler circuit is wat ook uitermate geschikt is voor de 4 wielers
Die heeft contacten voor de rest denk ik dat je hem veel te veel eer geeft. De andere mensen zoals Lammers en de directeur van het circuit hebben zich er ook een slag voor in de rondte gewerkt.SniperGuy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
En het feit dat Prins Brilen hele dikke vinger in de pap heeft
Btw. Prins Bril kom op zeg...
Dit. Misschien eens stoppen met "de prins".sjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Die heeft contacten voor de rest denk ik dat je hem veel te veel eer geeft. De andere mensen zoals Lammers en de directeur van het circuit hebben zich er ook een slag voor in de rondte gewerkt.
Als hij niks had gedaan was het ook niet goed. Hij werkt voor zijn centen, beter dan alleen geld vangen met een titel.
Ben nu echt benieuwd wanneer Verstappen Travel met de tickets of een update gaat komen of wachten ze zoiezo tot na de uitspraak van de rechter.
Voorpret is aardig verpest.
Voorpret is aardig verpest.
In dat wereldje moet je het hebben van je Contacten. Ons-kent-ons die in dit geval wellicht goed van pas komen voor z'n doel (F1 in Zandvoort).sjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Die heeft contacten voor de rest denk ik dat je hem veel te veel eer geeft. De andere mensen zoals Lammers en de directeur van het circuit hebben zich er ook een slag voor in de rondte gewerkt.
Hij blijft natuurlijk ook een autosport liefhebber en wat is er dan mooier dan bij te dragen aan de terugkeer van F1 op Zandvoort? Afgezien van z'n soms bedenkelijke manier van werken (pandjesmelker): van mij mag hij bij wijze van spreke wel een lintje krijgen, o wacht
[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 27-08-2021 09:56 ]
Dat geldt niet alleen in die wereld hoor. Een goed netwerk om je heen hebben (al dan niet via werk) is altijd handig en vaak ‘goedkoper’ dan via de normale weg.SniperGuy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:55:
In dat wereldje moet je het hebben van je Contacten. Ons-kent-ons die in dit geval wellicht goed van pas komen voor z'n doel (F1 in Zandvoort).
Hij blijft natuurlijk ook een autosport liefhebber en wat is er dan mooier dan bij te dragen aan de terugkeer van F1 op Zandvoort? Afgezien van z'n soms bedenkelijke manier van werken (pandjesmelker): van mij mag hij bij wijze van spreke wel een lintje krijgen, o wacht
Een bevriende schilder of tuinman kost mij ook minder (of een kratje pils o.i.d.) dan als ik via Google opzoek ga.
Is niks mis mee, draait de hele maatschappij om. En als de Prins mij zou vragen om op te treden voor een VIP kaart, zou ik het direct doen.
Weet iemand dit toevallig, als je 3 jaar kaarten neemt, kan je die na 1 jaar dan weer op een andere naam zetten?
Ik ben geen muzikant maar als ik een hobby-muzikant zou zijn dan zeg ik geen nee idd, maar als ik moet leven van mijn optredens dan geef ik de organisatie ook een dikke middelvinger ook al ben ik F1 fan. Er gaan miljarden om in deze industrie, de eigenaar van Circuit Zandvoort heeft een vermogen van 80 miljoen (https://pureluxe.nl/2020/12/vermogen-van-prins-bernhard/) en dan wordt mij als beroepsmuzikant gevraagd of ik gratis kan optreden, ja dag zo werkt het niet.SniperGuy schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:55:
[...]
In dat wereldje moet je het hebben van je Contacten. Ons-kent-ons die in dit geval wellicht goed van pas komen voor z'n doel (F1 in Zandvoort).
Oh oh oh wat is iedereen toch weer zielig. Nee heb je, ja kun je krijgen hoor. Die plaatsvervangende verontwaardiging is echt nergens voor nodig. Wil je niet gratis optreden, zeg je nee. Wat een ophef om niets.
Ik denk dat je totaal het punt gemist hebt. . lees even een paar reacties door van afgelopen dagen door om door te krijgen wat het probleem hiermee is.goldcard schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:27:
Oh oh oh wat is iedereen toch weer zielig. Nee heb je, ja kun je krijgen hoor. Die plaatsvervangende verontwaardiging is echt nergens voor nodig. Wil je niet gratis optreden, zeg je nee. Wat een ophef om niets.
kunnen we het anders gewoon weer over het evenement (De race op zandvoort) hebben ipv de randzaken als de rechtzaak en de publieke reactie rondom gratis optreden en VIP-kaarten...
...
Mee eens. Ik als bezoeker heb geen zin om elke dag pagina's aan reacties door te moeten lezen die gaan over rechtzaken/covid/Assen/prins etc...koentjuh1987 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:56:
kunnen we het anders gewoon weer over het evenement (De race op zandvoort) hebben ipv de randzaken als de rechtzaak en de publieke reactie rondom gratis optreden en VIP-kaarten...
Laten we het hier gewoon een beetje positief houden. Wel zo leuk voor de mensen die er wel zin in hebben.
Oh ik heb het punt niet gemist hoor. En ook zeker alles wel gelezen. Ik heb gewoon een andere mening over 'het probleem'.RodeStabilo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat je totaal het punt gemist hebt. . lees even een paar reacties door van afgelopen dagen door om door te krijgen wat het probleem hiermee is.
Back to the order of business... racing!
Davina gooit ook nog even haar portie erover.
Davina Michelle zingt alleen bij GP als andere artiesten betaald krijgen
https://www.nu.nl/muziek/...sten-betaald-krijgen.html
"Davina Michelle vindt het een eer om het volkslied te zingen bij de F1, onder voorwaarde dat de acts die in het raceweekend optreden betaald krijgen", luidt de verklaring van het management van de zangeres.
Ben benieuwd wie dan het volkslied gaat zingenDoeEensGek schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:50:
[...]
Vind het trouwens een prima actie. Als je als branche/muzikant zoiets niet vind kunnen, moet je er ook voor staan. En dat doet ze blijkbaar.
Maar goed, ze vinden vast wel een ander
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 27-08-2021 13:53 ]
Dan zullen ze wel een symbolisch bedrag van €1,- krijgen. 🤣DoeEensGek schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:50:
[...]
Misschien denkt Bill van Dijk wel aan een comeback? Hij zal de tekst van het Wilhelmus nog wel weten denk ik…Waah schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Ben benieuwd wie dan het volkslied gaat zingen![]()
Vind het trouwens een prima actie. Als je als branche/muzikant zoiets niet vind kunnen, moet je er ook voor staan. En dat doet ze blijkbaar.
Maar goed, ze vinden vast wel een anderDenkt niet dat Max er een traan om laat
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Waarom is Rick Winkelman nog steeds niet commentator tijdens de vrije trainingen? Nog steeds ziek of iets anders? Want die omhoog gevallen tandarts trek ik echt niet.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verkeerde topic. Je moet hier zijn: https://gathering.tweaker...ist_messages/2086400/lastHari-Bo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:58:
Waarom is Rick Winkelman nog steeds niet commentator tijdens de vrije trainingen? Nog steeds ziek of iets anders? Want die omhoog gevallen tandarts trek ik echt niet.
Rick Winkelman heeft een operatie gehad dat ik hoorde. Dus vandaar dat ie er nog niet bij is.
Gelukkig! Trekken is zijn werkWant die omhoog gevallen tandarts trek ik echt niet.
Andersom vinden de F1 coureurs geen zak aan Assen want het is net een parkeerplaats zo plat. Daar het een motorcircuit betreft is de baan ook te smal voor F1, waardoor je weer aanpassingen moet maken.sjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:24:
En dat is waar de motorcoureurs niet blij mee zullen zijn. Laat Assen lekker voor de motorraces en Zandvoort voor de vierwielers, deze discussie hebben we hier al eens eerder gehad en gaan we nooit uit komen.
Zullen we ook ophouden met de term "Prins Bril"? Want dat zet ook direct al een bepaalde toon en impliceert een bepaalde mening/oud zeer.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zandvoort bied ook vrijwel geen mogelijkheden om in te halen, maar heeft dan in elk geval een mooiere omgeving en de historie.Chiron schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:02:
[...]
Andersom vinden de F1 coureurs geen zak aan Assen want het is net een parkeerplaats zo plat. Daar het een motorcircuit betreft is de baan ook te smal voor F1, waardoor je weer aanpassingen moet maken.
En dat is waar de motorcoureurs niet blij mee zullen zijn. Laat Assen lekker voor de motorraces en Zandvoort voor de vierwielers, deze discussie hebben we hier al eens eerder gehad en gaan we nooit uit komen.
Zullen we ook ophouden met de term "Prins Bril"? Want dat zet ook direct al een bepaalde toon en impliceert een bepaalde mening/oud zeer.
Er vliegen nu volgens mij dagelijks wel heel veel drones boven het circuit, komen veel videoś op Youtube te staan elke dag en zie dat nog wel problemen geven tijdens het raceweekend.
YouTube: Voorbereidingen Circuit Zandvoort 26 aug Deze heeft ook wat beelden vanaf de grond.
FYI: Zandvoort en Assen zijn net zo smal. Zandvoort is om sommige stukken zelfs smaller dan Assen. En qua hoogteverschil praten we over "geen" versus "miniem".Chiron schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:02:
[...]
Andersom vinden de F1 coureurs geen zak aan Assen want het is net een parkeerplaats zo plat. Daar het een motorcircuit betreft is de baan ook te smal voor F1, waardoor je weer aanpassingen moet maken.
Assen wordt niet alleen gebruikt voor motoren, misschien leuk om 17-19 September daar de DTM eens te gaan kijken.
Maar de discussie is idd zinloos, keuze is op Zandvoort gevallen en over nog maar 2 weken weten we wat voor race het wordt.
Ik zal hem na de race nogmaals vragen, maar ben wel benieuwd (voor 2022) wat de goede plaatsen zijn en waar de schermen staan. Ik kijk net een nieuw filmpje en zie dat ze binnen de tarzanbocht ook iets bouwen. Daar zie je dus niet meer het uitkomen van de bocht.
Arena 1206-1210 & 1216-1218 lijken mij het beste (= meeste zicht op het circuit) te hebben. Dus
[ Voor 22% gewijzigd door jan390 op 27-08-2021 15:32 ]
Als ze actief optreden niet, zover ik weet geld er een compleet drone-verbod vanaf maandag tot maandag na de race, dus elke drone die dan in de lucht is, mag van mij worden neergehaald.Homeland schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:14:
Er vliegen nu volgens mij dagelijks wel heel veel drones boven het circuit, komen veel videoś op Youtube te staan elke dag en zie dat nog wel problemen geven tijdens het raceweekend.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1 week.jan390 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:15:
[...]
Maar de discussie is idd zinloos, keuze is op Zandvoort gevallen en over nog maar 2 weken weten we wat voor race het wordt.
Gewoon uit de lucht laten schieten door een paar JSF’s en Apache helikopters. Krijgen de bezoekers van de grandprix toch nog een luchtmacht show.SinergyX schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:19:
[...]
Als ze actief optreden niet, zover ik weet geld er een compleet drone-verbod vanaf maandag tot maandag na de race, dus elke drone die dan in de lucht is, mag van mij worden neergehaald.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Op een grote Nederlandse streamingdienst staat een nieuwe documentaire over de geschiedenis en terugkeer van Grand Prix Zandvoort. Best wel leuk om te zien zo vlak voor de race
Er is volgens mij zoiezo een drone verbod ivm natura2000 en schiphol.SinergyX schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:19:
[...]
Als ze actief optreden niet, zover ik weet geld er een compleet drone-verbod vanaf maandag tot maandag na de race, dus elke drone die dan in de lucht is, mag van mij worden neergehaald.
Nee. Kijk maar op de drone kaart. https://aeret.kaartviewer...basic&mobiel=true#mappageDDX schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:48:
[...]
Er is volgens mij zoiezo een drone verbod ivm natura2000 en schiphol.
Er geldt een tijdelijk verbod van 3 tm 5 Sept. Maar het ligt buiten de zone van Schiphol.
Klinkt mysterieus, Videoland?Dynazap schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:47:
Op een grote Nederlandse streamingdienst
Videoland inderdaad, vier afleveringen van een klein half uurtje elk. Vond hem eerlijk gezegd erg saai opgezet. De oude beelden zijn wel leuk, maar verder is het een vrij droge opsomming van jaartallen. 2 / 5, would not recommend
[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 27-08-2021 16:05 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Haha, inderdaad Videoland. Niet de beste docu.. maar zo vlak voor de race wel leuk om na werk even zonder teveel inspanning / moeite te kijken
Het uitkomen van de tarzan is denk ik niet zo interessant, als daar iets gebeurt gaan ze aan het begin van de tarzan al rechtdoor de grindbak in.jan390 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:15:
[...]
Ik zal hem na de race nogmaals vragen, maar ben wel benieuwd (voor 2022) wat de goede plaatsen zijn en waar de schermen staan. Ik kijk net een nieuw filmpje en zie dat ze binnen de tarzanbocht ook iets bouwen. Daar zie je dus niet meer het uitkomen van de bocht.
En ik mag aannemen dat er vanaf elke tribuneplek er een scherm is te zien.
Scheivlak en de 'arena' die ze gebouwd hebben bij Audi S zijn daarna de interessante plekken denk ik.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Toch even benieuwd, we weten dat het circuit niet een hele lange baan is. Maar hoeveel laps gaan er volgende week zondag gereden worden denken jullie? Iets van 70 laps misschien?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Lengte: 4,259mAW_Bos schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:14:
Toch even benieuwd, we weten dat het circuit niet een hele lange baan is. Maar hoeveel laps gaan er volgende week zondag gereden worden denken jullie? Iets van 70 laps misschien?
Standaard f1-race is minimaal 305km => 305/4.259 = 71.61. Zal omhoog afgerond worden, zal op 72 rondjes uitkomen
Wikipedia: Circuit Zandvoort
72 rondes inderdaad.
edit: funfact van een besloten facebookpagina (je bent pas echt Haarlemmer als)
72 rondes inderdaad.
In 1948 werd het circuit van Zandvoort geopend met de eerste wedstrijden voor 'internationale racewagens'.
In feite de eerste GP die de ' Prijs van Zandvoort' als naam kreeg. Van een 'Grote' Prijs durfde men schijnbaar nog niet te spreken.
De racewagens kwamen via de Britse bond, die al veel vaker grote races organiseerde, via zee naar Nederland.
De pits op het circuit van Zandvoort was destijds totaal anders dan nu.
Het pitgebouw was niet meer dan een rij van een soort kleine schuurtjes waar je allicht net even in kon schuilen, of waar je wat spullen droog kon bewaren. In ieder geval geen plek voor racewagens in ruste. Die paste er letterlijk niet eens in.
In Zandvoort was in 1948 ook geen andere geschikte plek om de racewagens te stallen. Wel in Haarlem. In de kazerne. En zo geschiedde.
Men reed in collone heen en terug met de naoorlogse renwagens van circuit Zandvoort naar de Ripperda kazerne in Haarlem en vica versa. Hiermee was de voormalige Ripperda kazerne te Haarlem dus ooit eigenlijk de allereerste Formule 1 paddock voor de (Grote) Prijs van Zandvoort.
[ Voor 84% gewijzigd door franssie op 27-08-2021 18:43 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je had ze toen moeten horen, de hele weg tussen Haarlem en Zandvoort ingenomen door F1 auto's, geen normaal mens kon er meer langs, geen doorkomen aan, alles afgezet en de stoomtram liep ook al helemaal in het honderdfranssie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:39:
Wikipedia: Circuit Zandvoort
72 rondes inderdaad.
[...]
Daar zal zeker over geklaagd zijn inderdaad ;-)PalingDrone schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:08:
[...]
Je had ze toen moeten horen, de hele weg tussen Haarlem en Zandvoort ingenomen door F1 auto's, geen normaal mens kon er meer langs, geen doorkomen aan, alles afgezet en de stoomtram liep ook al helemaal in het honderd
In het Wikipedia artikel staat ook expliciet benoemd dat er vanaf het begin al milieu bezwaren waren, niets nieuws onder de zon - allen op een wat grotere schaal.
edit: en OT en wel heel zijdelings gerelateerd maar ik moest er aan denken door die opmerking over die tram
offtopic:
Sam en Saar zitten in de tram naar Zandvoort en per halte stappen er meer en meer mensen in. Op een gegeven moment is het zo druk in de tram dat Saar aanbied om plaats te maken voor een ander en gaat op schoot zitten bij Sam. Die tram schommelt lekker heen en weer en op een gegeven moment fluistert Sam tegen Saar "Saar door al dat geschommel heb ik wel zin".
Saar snapt dat en trekt haar jurk achter wat omhoog en bukt voorover in de tram om aan degene tegenover haar te vragen "Is dit de tram naar Zandvoort?" Ja zegt diegene en ze gaat weer zitten maar Sam fluistert "mis, nog eens".
Dus nogmaals vraagt ze aan degene tegenover haar "Is dit de tram naar Zandvoort?" En die antwoord weer "ja". Sam fluiterst, "weer mis".
Dus nogmaals vraagt ze terwijl ze voor de derde keer voorover bukt "is dit de tram naar Zandvoort?" en de andere passagier antwoord nu geïrriteerd "JA DIT IS DE TRAM NAAR ZANDVOORT" en Sam roept "JA".
Saar begint te zingen en op en neer te hoppen op de schoot van Sam "We gaan naar Zandvoort aan de zee, van je .... [etc]
Sam en Saar zitten in de tram naar Zandvoort en per halte stappen er meer en meer mensen in. Op een gegeven moment is het zo druk in de tram dat Saar aanbied om plaats te maken voor een ander en gaat op schoot zitten bij Sam. Die tram schommelt lekker heen en weer en op een gegeven moment fluistert Sam tegen Saar "Saar door al dat geschommel heb ik wel zin".
Saar snapt dat en trekt haar jurk achter wat omhoog en bukt voorover in de tram om aan degene tegenover haar te vragen "Is dit de tram naar Zandvoort?" Ja zegt diegene en ze gaat weer zitten maar Sam fluistert "mis, nog eens".
Dus nogmaals vraagt ze aan degene tegenover haar "Is dit de tram naar Zandvoort?" En die antwoord weer "ja". Sam fluiterst, "weer mis".
Dus nogmaals vraagt ze terwijl ze voor de derde keer voorover bukt "is dit de tram naar Zandvoort?" en de andere passagier antwoord nu geïrriteerd "JA DIT IS DE TRAM NAAR ZANDVOORT" en Sam roept "JA".
Saar begint te zingen en op en neer te hoppen op de schoot van Sam "We gaan naar Zandvoort aan de zee, van je .... [etc]
[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 27-08-2021 19:32 ]
Wiki entry edited by J. Vollenbroek?franssie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:15:
[...]
Daar zal zeker over geklaagd zijn inderdaad ;-)
In het Wikipedia artikel staat ook expliciet benoemd dat er vanaf het begin al milieu bezwaren waren, niets nieuws onder de zon - allen op een wat grotere schaal.
Milieu was nog totaal geen dingetje destijds, hooguit viel de geluidsoverlast daar onder.
Destijds verstookte men overal nog rustig loodhoudend dinosap dus vrees dat er een of ander militante paddenfetishist heeft lopen editten aan dat artikel om rechtvaardiging van zijn huidige standpunten te bewerkstelligen.
Nu hebben we het over langetermijneffecten van CO2, destijds liep je als coureur of als publiek achter de strobalen een veel concreter risico op blijvende gezondheidsschade, vroegah, toen roken nog gezond was
Andere tijden, moeilijk te vergelijken. Ooit was milieubescherming een hoop van de conservatieve adel die geen gepeupel op hun jachtterrein wilde.
Ik denk dat vroegste milieubezwaren tegen Zandvoort zo iets moeten zijn geweest. Geen linkse activisten die zich zorgen maken om planten en dieren maar rechtse ballen die zich zorgen maakten om hun privileges. De rijke inwoners in de omgeving zaten niet te wachten op een (inderdaad) lawaaig circuit en wilden geen ordinair volk in 'hun' natuur. Andere redenen, andere belangen, zelfde resultaat.
De inhoud van 'milieubescherming' is in de loop der jaren nogal veranderd. Het begon met de conservatieve adel die geen gepeupel in hun jachtgebieden wilden en de kerk die zichzelf als baas van al God's schepping zag.PalingDrone schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:30:
Milieu was nog totaal geen dingetje destijds, hooguit viel de geluidsoverlast daar onder.
Ik denk dat vroegste milieubezwaren tegen Zandvoort zo iets moeten zijn geweest. Geen linkse activisten die zich zorgen maken om planten en dieren maar rechtse ballen die zich zorgen maakten om hun privileges. De rijke inwoners in de omgeving zaten niet te wachten op een (inderdaad) lawaaig circuit en wilden geen ordinair volk in 'hun' natuur. Andere redenen, andere belangen, zelfde resultaat.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Er zou inderdaad wel weerstand zijn toen eind jaren 40 het circuit gebouwd werd. Voor zover ik altijd heb begrepen kwam die van eigenaren van de stukjes grond waarop het circuit zou komen te liggen. Daarvoor zou die grond gebruikt zijn voor landbouw en misschien ook wel andere zaken. De meest dwars liggende grond eigenaar zou iemand geweest zijn met de bijnaam Tarzan.
ik zeg niet dat je ongelijk hebt want het lijkt me erg logisch, maar in deze video YouTube: Formula 1 Dutch Grand Prix Circuit Zandvoort Grand Stands | F1 Build... op ongeveer 1:55 viel me op dat het toch aflopend naar boven lijkt te zijn.....Locque schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 00:22:
[...]
Ik heb vastgesteld dat de lagere rijnummers zich onderaan de tribune bevinden en dat de nummering oploopt voor de hoger gelegen rijen. Dit kan worden geconcludeerd door op het Resell Platform te kijken naar de toegewezen plaatsen voor Tarzan-In Grandstand 3 (Silver). Dit is het onderste deel van de tribune, waarbij het bovenste deel bestaat uit Tarzan-In Grandstand 2 (Gold). De rijnummers van Tarzan-In 3 bevinden zich in het lagere segment.
Ik zie niets van rijnummers op dat stukje, alleen stoelnummers, maar die komen op iedere rij terug.arene schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
ik zeg niet dat je ongelijk hebt want het lijkt me erg logisch, maar in deze video YouTube: Formula 1 Dutch Grand Prix Circuit Zandvoort Grand Stands | F1 Build... op ongeveer 1:55 viel me op dat het toch aflopend naar boven lijkt te zijn.....[Afbeelding]
Dat zijn inderdaad stoelnummers, maar op 1:53/1:54 zie je links onderaan bij de trap 'R 01' staan! Dus laagste nummer idd onderaan.
Overigens @Locque via het resell platform zijn kaartjes voor Tarzan-In Grandstand 2 te vinden met hele lage rijnummers (op dit moment bijv. een ticket voor vrijdag op rij 2). Dus het lijkt erop dat ze voor dat vak apart nummeren.
Overigens @Locque via het resell platform zijn kaartjes voor Tarzan-In Grandstand 2 te vinden met hele lage rijnummers (op dit moment bijv. een ticket voor vrijdag op rij 2). Dus het lijkt erop dat ze voor dat vak apart nummeren.
[DPC] help conquer cancer @ WCG
Jullie hebben gelijk. Ik maakte een denkfout.
Dan maar over het weer: verwachtingen voor het raceweekend blijven eigenlijk al een paar dagen hetzelfde en volgens de weer pluimen is er ook vrij weinig onzekerheid: half bewolkt, rustige wind, een graad of 21, geen of nauwelijks regen, met een iets grotere kans op zondag. Kortom: heerlijk weer voor een mooi weekend.
Dan maar over het weer: verwachtingen voor het raceweekend blijven eigenlijk al een paar dagen hetzelfde en volgens de weer pluimen is er ook vrij weinig onzekerheid: half bewolkt, rustige wind, een graad of 21, geen of nauwelijks regen, met een iets grotere kans op zondag. Kortom: heerlijk weer voor een mooi weekend.
[ Voor 34% gewijzigd door arene op 28-08-2021 09:24 ]
Weet je zeker dat het er niet op staat? Als ik mijn bestelling download met alle tickets staat er welke tribune+trap, rij+zitplaatsen en gate ik moet gebruiken.21x2 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:45:
Welke gate dien je te gebruiken voor hairpin 2 ( staat niet vermeld op mijn ticket)
Als ik de plattegrond verder mag geloven, moet je gate 4 hebben voor de Hairpin tribunes.
Bedankt Transportman,Transportman schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:54:
[...]
Weet je zeker dat het er niet op staat? Als ik mijn bestelling download met alle tickets staat er welke tribune+trap, rij+zitplaatsen en gate ik moet gebruiken.
Als ik de plattegrond verder mag geloven, moet je gate 4 hebben voor de Hairpin tribunes.
Het verbaasde mij ook
Ik heb tickets via Verstappen Travel en het staat niet op mijn tickets.
Wel een zitplaats en een tribune nummer .
Nog geen ticket gezien in de mail. Inlog op pc staan de tickets wel. Inloggen op mobiel weer niet. Meer mensen dit probleem ?
Dan zou Verstappen Travel het aan moeten kunnen geven. Ik vermoed dat Verstappen Travel een soort omgebouwde kaartjes heeft verstuurd die niet alle informatie bevatten die de officiële tickets via DPG wel bevatten.21x2 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:22:
[...]
Bedankt Transportman,
Het verbaasde mij ook
Ik heb tickets via Verstappen Travel en het staat niet op mijn tickets.
Wel een zitplaats en een tribune nummer .
De kaartjes zoals ik ze bij DPG vandaan kan halen bevatten van boven naar beneden de plattegrond met welke gates voor welke tribune zijn, de voorwaarden, en vervolgens een blok met de daadwerkelijke ticket-informatie (barcode, bestelcode, wat voor ticket het is, tribune/zitplaats/rij en gate, en een QR-code).
Edit: Je kan ook jouw ticket aan de DGP app toevoegen, dan staat er wel een gate bij. Daarvoor heb je de QR-code nodig, of als je die niet hebt, de barcode die op jouw ticket staat, daarmee moet je dan even de QR-code genereren (QR-code is niets anders dan de barcode).
Ik heb alleen een mail gekregen dat ik de tickets kon downloaden vanuit de DPG omgeving, maar geen daadwerkelijke tickets. Stond in die mail ook wel dat ik als besteller er voor moest zorgen dat de tickets bij de juiste mensen terecht komen.marhem schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:41:
Nog geen ticket gezien in de mail. Inlog op pc staan de tickets wel. Inloggen op mobiel weer niet. Meer mensen dit probleem ?
[ Voor 9% gewijzigd door Transportman op 28-08-2021 23:13 ]
De info is tegenstrijdig. Zelf zie ik de op mijn naam gezette ticket wel in myDGP, maar dat is geen echt ticket.Transportman schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:05:
Ik heb alleen een mail gekregen dat ik de tickets kon downloaden vanuit de DPG omgeving, maar geen daadwerkelijke tickets. Stond in die mail ook wel dat ik als besteller er voor moest zorgen dat de tickets bij de juiste mensen terecht komen.
In één bericht stond dat de daadwerkelijke toegangsbewijzen in “een later stadium” zichtbaar worden, in een ander bericht staat dat je de QR code vanaf het scherm van de besteller moet scannen.
Morgen maar eens met de besteller kjjken wat hij ziet,
Je hebt gelijk, het is heel tegenstrijdig allemaal. Ik zie in myDGP het op naam gezette nep-ticket, maar ik ben ook de besteller geweest dus ik kan via die route de echte tickets downloaden.Den_S85 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
De info is tegenstrijdig. Zelf zie ik de op mijn naam gezette ticket wel in myDGP, maar dat is geen echt ticket.
In één bericht stond dat de daadwerkelijke toegangsbewijzen in “een later stadium” zichtbaar worden, in een ander bericht staat dat je de QR code vanaf het scherm van de besteller moet scannen.
Na 1,5 week (onbeantwoorde) mails gestuurd te hebben, ben ik zelf eens gaan spitten op internet/en de mails/app, omdat ze maar niet reageren, en zie ik via de DutchGP app ook geen namen op de tickets. (knopje My Tickets, in de app, die dus niet gebruiken, is niet volledigDen_S85 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:21:
[...]
De info is tegenstrijdig. Zelf zie ik de op mijn naam gezette ticket wel in myDGP, maar dat is geen echt ticket.
Let op dat je de juiste tickets gebruikt
Er is denk ik, een technisch probleem, die ze hopelijk nog tijdig oplossen.
Ik heb 2 tickets, die geen naam vertonen, om de juiste te krijgen die je de volgende stappen te doen.
Download de tickets via de rode knop "Mijn tickets" uit de (Je bent erbij) mail hebt gehad.
Je krijgt dan iets vergelijkbaars als dit
:strip_exif()/f/image/k1KYAsWNvKYh7jRgP0dDj7mb.jpg?f=fotoalbum_large)
Klik op PDF versie (omcirkeld) daar staat de juiste info op. De andere tickets die je kan downloaden (de versie via de MyDGP genereren een andere QR code, die wellicht niet geldig is, ondanks dat het ticketnr precies hetzelfde is.
/f/image/f5WrF4d931I40q1lKqB2oHmb.png?f=fotoalbum_large)
Hebben meer mensen dit probleem?
Ook kan je de ticket via de DutchGP app, niet in de apple wallet toevoegen, wellicht vanwege hetzelfde probleem.
Ook via de link uit mail, lukt dit wel, en staan ze nu ook in de Wallet app van Apple, met naam.
Ervaren jullie ook de volgende dingen?
- Slechte/late communicatie (er word niet gereageerd op whatsapp/messenger/mail berichten)
- App alleen in Engels?
- FAQ beantwoord niet alle vragen
- Mag je rond lopen?
- Mag je eten halen?
- Mag je naar de WC?
10 uur stilzitten, lijkt mij niet realistisch
- Heeft iemand zijn souvenir ticket al gehad?
Na flink zoeken heb ik een telefoonnummer van CM.com gebeld (en die namen om 22:30 gewoon nog op) kunnen ze bij DutchGP een voorbeeld aan nemen (1 überhaupt een een telefoonnr, en 2 nemen gelijk op)
Maar ze vonden het goed dat ik het melde, maar moet wel morgen even terugbellen om doorverbonden te worden met de juiste technische mensen.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Wat een gekut man met die kaarten, maar mijn kaarten stonden al weet ik het hoe lang op naam. Bij printen krijg ik geen naam. Heb ze wel in de DutchGP app kunnen fietsen gisteren. Daar staat overigens ook geen naam op.Juan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:04:
[...]
Na 1,5 week (onbeantwoorde) mails gestuurd te hebben, ben ik zelf eens gaan spitten op internet/en de mails/app, omdat ze maar niet reageren, en zie ik via de DutchGP app ook geen namen op de tickets. (knopje My Tickets, in de app, die dus niet gebruiken, is niet volledig
Let op dat je de juiste tickets gebruikt
Er is denk ik, een technisch probleem, die ze hopelijk nog tijdig oplossen.
Ik heb 2 tickets, die geen naam vertonen, om de juiste te krijgen die je de volgende stappen te doen.
Download de tickets via de rode knop "Mijn tickets" uit de (Je bent erbij) mail hebt gehad.
Je krijgt dan iets vergelijkbaars als dit[Afbeelding]
Klik op PDF versie (omcirkeld) daar staat de juiste info op. De andere tickets die je kan downloaden (de versie via de MyDGP genereren een andere QR code, die wellicht niet geldig is, ondanks dat het ticketnr precies hetzelfde is.
[Afbeelding]
Hebben meer mensen dit probleem?
Ook kan je de ticket via de DutchGP app, niet in de apple wallet toevoegen, wellicht vanwege hetzelfde probleem.
Ook via de link uit mail, lukt dit wel, en staan ze nu ook in de Wallet app van Apple, met naam.
Ervaren jullie ook de volgende dingen?
- Slechte/late communicatie (er word niet gereageerd op whatsapp/messenger/mail berichten)
- App alleen in Engels?
- FAQ beantwoord niet alle vragen
- Mag je rond lopen?
- Mag je eten halen?
- Mag je naar de WC?
10 uur stilzitten, lijkt mij niet realistisch
- Heeft iemand zijn souvenir ticket al gehad?
Na flink zoeken heb ik een telefoonnummer van CM.com gebeld (en die namen om 22:30 gewoon nog op) kunnen ze bij DutchGP een voorbeeld aan nemen (1 überhaupt een een telefoonnr, en 2 nemen gelijk op)
Maar ze vonden het goed dat ik het melde, maar moet wel morgen even terugbellen om doorverbonden te worden met de juiste technische mensen.
Ik ben er wel een beetje klaar mee met dat gedoe omtrent die kaarten, kost me alweer veel te veel tijd. Ze kijken maar even wat ze doen, dit is wat ik heb, digitaal en fysiek en daar doen ze het maar mee.
Als dat niet goed genoeg is ga ik daar aan de poort wel stennis staan schoppen en als ik dan nog niet naar binnen mag aangifte doen van oplichting.
In de mail je bent erbij staat geen knop naar de kaarten, en de je kaarten staan klaar mail leveren dezelfde kaarten als aan de rechterzijde van jou afbeelding.
Ik ben overigens net al jou zeer benieuwd naar hoe dat dat zit met die souveniertickets...
Update:
Voor grap nog eens even geprobeerd de tickets te resetten en opnieuw te personaliseren. (ja ik was er klaar mee...
Update 2:
QR code veranderd overigens telkens wanneer je een fysiek ticket download, dus dat zal wel goed zijn...
@dutchgio Ik denk overigens dat het wel zo strict is, want ze wilden die doorverkoop toch zo beperken. Maar dat het eerder is dat je net als met je eigen Corona QR code dat zij alleen de noodzakelijke gegevens kunnen zien.
Update 3:
Zojuist vanuit een mobiele omgeving de kaarten "aan laten maken" zoals @Juan in zijn post weergeeft en dan komen er ineens wel namen op de kaarten te staan. Héél bijzonder. (maar snel even toegevoegd als digitale pdf's op m'n telefoon en afgedruk)
Update 4:
In de app van de DutchGP komen er inderdaad geen namen bij, wanneer je ze overigens via de knop uit de post van @Juan aan je apple wallet toevoegd komen er wel direct namen bij te staan.
[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 30-08-2021 15:22 ]
Ik ga er vanuit dat het wel goed gaat, dit is hoe zij de tickets aanleveren.
Mogelijk is het op naam zetten toch niet zo strict, aan de digitale tickets te zien.
Mogelijk is het op naam zetten toch niet zo strict, aan de digitale tickets te zien.
Ik heb er zin in! Wij hebben erg veel geluk gehad:
1. Überhaupt kaarten weten te bemachtigen, de kaarten die we wilde (2 jaar geleden dus).
2. Opnieuw ingeloot bij de laatste loting (we hebben gouden kaarten, volgens mij zijn daar geen of weinig mensen uitgeloot).
3. Relatief goedkoop huisje op een vakantiepark in Noordwijkerhout geboekt (we komen daar vrijdag aan en hebben het tot maandagochtend, en dat voor nog geen €200 p.p.). Vanuit daar kunnen we op de fiets naar het circuit.
4. Aanwezig mogen zijn in een spannend kampioenschapsjaar waarbij Max voor de eerste keer kans heeft om wereldkampioen te worden
Daarbij ben ik zondag 5 september jarig, dus hopelijk is Max zo vriendelijk de race ook nog even voor me te winnen
1. Überhaupt kaarten weten te bemachtigen, de kaarten die we wilde (2 jaar geleden dus).
2. Opnieuw ingeloot bij de laatste loting (we hebben gouden kaarten, volgens mij zijn daar geen of weinig mensen uitgeloot).
3. Relatief goedkoop huisje op een vakantiepark in Noordwijkerhout geboekt (we komen daar vrijdag aan en hebben het tot maandagochtend, en dat voor nog geen €200 p.p.). Vanuit daar kunnen we op de fiets naar het circuit.
4. Aanwezig mogen zijn in een spannend kampioenschapsjaar waarbij Max voor de eerste keer kans heeft om wereldkampioen te worden
Daarbij ben ik zondag 5 september jarig, dus hopelijk is Max zo vriendelijk de race ook nog even voor me te winnen
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dankje voor de reacties, ik bel CM.com voor de zekerheid nog even.
Maar mag je nu rondlopen voor eten/drinken/wc?
Voor wat betreft het weer zie ik nu bij buienradar 24 graden zaterdag, en zelfs 27 graden voor zondag (echter vanaf 15:00 onweer) goede timing...
Laatste vakantieweek hier.. dus lijkt een mooie week te worden.
Voor wat betreft het weer zie ik nu bij buienradar 24 graden zaterdag, en zelfs 27 graden voor zondag (echter vanaf 15:00 onweer) goede timing...
[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 30-08-2021 10:08 ]
Het is voornamelijk tegen scalpers die kaarten kopen met als enige doel deze weer door te verkopen en winst maken. Doorverkopen kan via het reseller platform, waar je het tegen een eerlijke prijs kaarten kan kopen en verkopen. Win-win, toch?BasvanS schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:34:
Dat hele op naam zetten is gewoon 1 grote hoax om iedereen te weerhouden van doorverkopen..
[ Voor 21% gewijzigd door P1nGu1n op 30-08-2021 10:14 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Zeker! Bedoelde het ook niet negatief! Probeerde alleen te verklaren waarom ze er niet echt werk van gemaakt hebben, dat op naam zetten.P1nGu1n schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Het is voornamelijk tegen scalpers die kaarten kopen met doorverkopen en winst maken als enige doel en het verpesten voor fans. Doorverkopen kan via het reseller platform, waar je het tegen een eerlijke prijs kan kopen en verkopen. Win-win, toch?
Mijn weer app gaf zondag laat in de middag regen aan. Dat was gisteren. Inmiddels is het 15% kans voor 0.2 mm over de hele zondag, vooral na 18:00.Juan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:07:
Ik denk gewoon 3 droge dagen, half bewolkt, 19-20 graden afgaande op de Meteoconsult weer app. Verwacht dus geen regenbanden of intermediates te zien.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee je moet je behoefte doen op je stoeltje.Juan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:07:
Het is net als bij voetbalwedstrijden, het is de bedoeling dat je op een vaste plaats zit, voor wc/eten/drinken kun je uiteraard wel rondlopen.
De eerste vrachtauto's zijn geariveerd!
:strip_exif()/f/image/tQX5kb4sgaApT3HWihZCGrJk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fb.watch/7IjAZphIJ6/
:strip_exif()/f/image/tQX5kb4sgaApT3HWihZCGrJk.jpg?f=fotoalbum_large)
https://fb.watch/7IjAZphIJ6/
[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 30-08-2021 10:24 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Ik denk dat je moet blijven zitten zodra je de tribune oploopt. Naar de wc mag niet. Drinken mag je ook niet meenemen, ze hebben genoeg personeel om alles naar iedereen op de tribune te brengenJuan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:07:
Als ze nu duidelijk vermelden dat je wel mag lopen voor eten/drinken etc, dat weet je het.
Ik ga nooit naar voetbalwedstrijden, dus is mij niet bekend wat er wel en niet mag bij een evenement (ivm Corona)
Sorry voor de domme vraag
Ik ga nooit naar voetbalwedstrijden, dus is mij niet bekend wat er wel en niet mag bij een evenement (ivm Corona)
Je mag gewoon van de tribune af voor eten/drinken/toilet, in principe zou je als je niet op de tribune zit 1.5m afstand moeten houden en word je verzocht zo snel mogelijk weer terug naar de tribune te gaan (oftwel, niet met de hele groep bier halen en gezellig onder de tribune opdrinken) (teminste, zo is het bij het voetbal)Juan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:31:
Als ze nu duidelijk vermelden dat je wel mag lopen voor eten/drinken etc, dat weet je het.
1.5m is niet nodig bij een testen-voor-toegang evenement.Puc van S. schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
Je mag gewoon van de tribune af voor eten/drinken/toilet, in principe zou je als je niet op de tribune zit 1.5m afstand moeten houden en word je verzocht zo snel mogelijk weer terug naar de tribune te gaan (oftwel, niet met de hele groep bier halen en gezellig onder de tribune opdrinken) (teminste, zo is het bij het voetbal)
https://www.rijksoverheid...t/regels-voor-evenementen
Op de tribunes niet, bij het voetbal werd ons toch vriendelijk verzocht de 1.5m afstand te houden bij de horeca/toiletten...naitsoezn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
1.5m is niet nodig bij een testen-voor-toegang evenement.
https://www.rijksoverheid...t/regels-voor-evenementen
(daar werd verwezen naar de regels voor "doorstroomlocaties")
Regels voor evenementen in doorstroomlocaties, waaronder kermissen
Voor (zakelijke) evenementen in doorstroomlocaties, waarbij publiek kort in dezelfde ruimte is en er geen vaste zitplaatsen zijn, geldt een uitzondering op bovenstaande regels voor evenementen.
De bezoekersnorm is voor deze evenementen 1 bezoeker per 5m2 (met onderling 1,5 meter afstand).
De organisatoren zorgen dat bezoekers zich gemakkelijk kunnen houden aan de 1,5 meter afstand via crowdcontrol en werken met gescheiden bezoekersstromen.
[ Voor 41% gewijzigd door Puc van S. op 30-08-2021 10:58 ]
Leuker kunnen we het niet maken, wel dubbelzinnigerPuc van S. schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Op de tribunes niet, bij het voetbal werd ons toch vriendelijk verzocht de 1.5m afstand te houden bij de horeca/toiletten...
[...]
Zo te zien blijft het tot 20:00 droog. Zou toch wat zijn als je dezelfde situatie krijgt als op SpaJuan schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:17:
Had hier op buienradar gekeken, maar het is al deels teruggeschroefd
Maar lig warm
[Afbeelding]
Nee joh. Je zit direct aan zee, niet in een dal als Spa. Komt goed. Al is een buitje nooit uit te sluiten natuurlijkRev! schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Zo te zien blijft het tot 20:00 droog. Zou toch wat zijn als je dezelfde situatie krijgt als op Spa
Ja ik denk dat je bij de hapjes/drankjes en wc's gewoon 1,5 meter moet houden, maar op de tribune naast elkaar zit. Het gaat om verminderen van contact, voorkomen ga je toch nooit helemaal.Puc van S. schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Op de tribunes niet, bij het voetbal werd ons toch vriendelijk verzocht de 1.5m afstand te houden bij de horeca/toiletten...
[...]
Ik heb in ieder geval zin in de vrijdag, zit dan bij het rechte stuk en zie hopelijk wat moois in de pitlane.
Bedankt voor je antwoord.Transportman schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:05:
[...]
Dan zou Verstappen Travel het aan moeten kunnen geven. Ik vermoed dat Verstappen Travel een soort omgebouwde kaartjes heeft verstuurd die niet alle informatie bevatten die de officiële tickets via DPG wel bevatten.
De kaartjes zoals ik ze bij DPG vandaan kan halen bevatten van boven naar beneden de plattegrond met welke gates voor welke tribune zijn, de voorwaarden, en vervolgens een blok met de daadwerkelijke ticket-informatie (barcode, bestelcode, wat voor ticket het is, tribune/zitplaats/rij en gate, en een QR-code).
Edit: Je kan ook jouw ticket aan de DGP app toevoegen, dan staat er wel een gate bij. Daarvoor heb je de QR-code nodig, of als je die niet hebt, de barcode die op jouw ticket staat, daarmee moet je dan even de QR-code genereren (QR-code is niets anders dan de barcode).
[...]
Ik heb alleen een mail gekregen dat ik de tickets kon downloaden vanuit de DPG omgeving, maar geen daadwerkelijke tickets. Stond in die mail ook wel dat ik als besteller er voor moest zorgen dat de tickets bij de juiste mensen terecht komen.
Ik denk ook dat Verstappen Travel wat aangepaste tickets heeft uitgebracht.
Ik houd het maar op Gate 4
Mijn vrouw zit een loop herstel proces dus ik hoop dat het de goede Gate is.
Heeft iemand de Verkeersmaatregelensite bekeken? Dat is niet voor de poes. Ik kom uit Heemstede en wil vrijdag met de fiets naar Bloemendaal aan Zee (daar parkeer ik m'n fiets) maar dat is nog niet zo makkelijk. Bijna alles lijkt, ook voor de fiets, afgesloten. Het kan ook zijn dat de kaart niet helemaal duidelijk is... of dat ik m niet snap
Interessante website en leuk dat het openbaar is. Maar hier staat vooral op wat niet mag. Om het makkelijker te maken kun je beter kijken wat wel mag.colossos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:27:
Heeft iemand de Verkeersmaatregelensite bekeken? Dat is niet voor de poes. Ik kom uit Heemstede en wil vrijdag met de fiets naar Bloemendaal aan Zee (daar parkeer ik m'n fiets) maar dat is nog niet zo makkelijk. Bijna alles lijkt, ook voor de fiets, afgesloten. Het kan ook zijn dat de kaart niet helemaal duidelijk is... of dat ik m niet snap
Bijvoorbeeld dit plaatje. Er komen diverse (gratis) fietsenstallingen, dus er zal allicht een route daar naartoe gaan.

Ze raden wel aan een plekje te reserveren: https://www.mobian.global/en/events/dutchgp-bike-parking
Had die link een week of twee geleden al geplaatst. Je kunt inzoomen en daar zie je dat er nog best wat open is. Als je erop klikt dan kan je zien dat enkele dingen alleen op bepaalde momenten dicht zijn....en dat bijvoorbeeld "fietssluiptroutes" door de duinen dicht zijn. Maar de Zeeweg en de Zandvoortselaan kan je gewoon gebruiken (ik ga via de Zeeweg vanuit Haarlem).colossos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:27:
Ik weet niet welke fietsparkeerplek je heen moet, maar als je ten zuiden van het circuit zit (grootste kans) dan is je route via de oude trambaan naar Zandvoort. In Zandvoort staan dan borden die je kunt volgen (om het station heen, want de stationsovergang aan de Van Lennepweg is afgesloten). Voor de terugweg zijn er iets andere routes ingesteld, maar die zullen zich wel wijzen wanneer je weer weg wilt denk ik..colossos schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:27:
Vind de kaart inderdaad ook niet heel duidelijk. Er staan vooral veel borden op, maar niet altijd is even duidelijk welk bord nu precies voor welke weg / wegdeel geldt.
Realiseer je wel dat de boulevard van Bloemendaal aan zee naar Zandvoort ook voor fietsers afgesloten is. Dus als je bij de fietsparkeerplaatsen in Bloemendaal aan zee moet zijn:VFRRijder schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:49:
(ik ga via de Zeeweg vanuit Haarlem).
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 30-08-2021 11:51 ]
Ja, heb fietsparkeerplek "RedBull Ring"naitsoezn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet welke fietsparkeerplek je heen moet, maar als je ten zuiden van het circuit zit (grootste kans) dan is je route via de oude trambaan naar Zandvoort. In Zandvoort staan dan borden die je kunt volgen (om het station heen, want de stationsovergang aan de Van Lennepweg is afgesloten). Voor de terugweg zijn er iets andere routes ingesteld, maar die zullen zich wel wijzen wanneer je weer weg wilt denk ik..
Vind de kaart inderdaad ook niet heel duidelijk. Er staan vooral veel borden op, maar niet altijd is even duidelijk welk bord nu precies voor welke weg / wegdeel geldt.
[...]
Realiseer je wel dat de boulevard van Bloemendaal aan zee naar Zandvoort ook voor fietsers afgesloten is. Dus als je bij de fietsparkeerplaatsen in Bloemendaal aan zee moet zijn:Anders: Omfietsen via Aerdenhout.
vandaag en/of(?) morgen nog een rechtbank uitspraak of de GP door kan gaan, afgelopen donderdag was er ook een uitspraak?
Krijgen we de komende weken steeds van deze rechtbank uitspraken of de gp wel of niet door kan gaan?
stikstof/co2 uitstoot.... kijk vanaf zandvoort even naar het noorden, dan zie je de rookpluimen van TATA steel....
Krijgen we de komende weken steeds van deze rechtbank uitspraken of de gp wel of niet door kan gaan?
stikstof/co2 uitstoot.... kijk vanaf zandvoort even naar het noorden, dan zie je de rookpluimen van TATA steel....
Morgen rond 15:30 de uitspraak....Bloodclot schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:01:
vandaag en/of(?) morgen nog een rechtbank uitspraak of de GP door kan gaan, afgelopen donderdag was er ook een uitspraak?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Yup https://www.nhnieuws.nl/n...et-morgenmiddag-uitspraak
Rechtbank Noord-Holland doet dinsdagmiddag 31 augustus uitspraak in de voorlopige voorziening over het Circuit Zandvoort. Rond half 4 volgt een persbericht op https://t.co/Qja09EJ8kh. https://t.co/PmGcVDiAxZ
— Rb Noord-Holland (@rb_noordholland) 30 augustus 2021
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 30-08-2021 12:18 ]
is dit nu het officiële race topic? of komt dat nog? nu hebben we :
https://gathering.tweaker...ist_messages/2086400/last
https://gathering.tweaker...ist_messages/2040784/last
https://gathering.tweaker...ist_messages/1886955/last
In alle topics gaat het over de DutchGP gaat maar het officiële topic gaat pas donderdag open? of wat is het plan?
https://gathering.tweaker...ist_messages/2086400/last
https://gathering.tweaker...ist_messages/2040784/last
https://gathering.tweaker...ist_messages/1886955/last
In alle topics gaat het over de DutchGP gaat maar het officiële topic gaat pas donderdag open? of wat is het plan?
Ik zou het doen!
Nee, het race topic komt donderdag (DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"). Dit topic gaat over alles Zandvoort behalve de race zelf.rammes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:48:
is dit nu het officiële race topic? of komt dat nog?
[ Voor 11% gewijzigd door noo op 30-08-2021 13:09 ]
Ik vind vanuit Heemstede naar de Zeeweg komen al een hele opgaveVFRRijder schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:49:
[...]
Had die link een week of twee geleden al geplaatst. Je kunt inzoomen en daar zie je dat er nog best wat open is. Als je erop klikt dan kan je zien dat enkele dingen alleen op bepaalde momenten dicht zijn....en dat bijvoorbeeld "fietssluiptroutes" door de duinen dicht zijn. Maar de Zeeweg en de Zandvoortselaan kan je gewoon gebruiken (ik ga via de Zeeweg vanuit Haarlem).
Yep, net ook bij Eindhoven gezien. Op Reddit ook iemand die vanochtend al de Ferrari truck zag passeren (incl foto's) in LimburgRivanov schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:16:
De trucks zijn onderweg. Foto van m'n baas net doorgestuurd.
[Afbeelding]
De grafisch designer van Alpine is duidelijk nog nooit in Nederland geweest, een berg op de achtergrond?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat is een duin jonguh!Chakotay schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:37:
De grafisch designer van Alpine is duidelijk nog nooit in Nederland geweest, een berg op de achtergrond?
YouTube: How to get to the Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
Hier nog wat tips met betrekking tot de reis naar het circuit.
Hier nog wat tips met betrekking tot de reis naar het circuit.
Dacht dat het zondag droog zou blijven, kom maar op met die regenrace 
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Dat is Nederland anno 2021, hypocrisie ten top.Bloodclot schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:01:
Volgens mij ging het meer over het platleggen van het bijprogramma, F3 en Porsche Supercup.
Zou graag willen weten of de actievoerders anders ook zo met ons milieu begaan zijn? Ze zullen vast allemaal in een kleine zuinige elektrische stadsauto rijden, of beter nog, zich alleen maar op de fiets voortbewegen.
Testing, one, two ...
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
/f/image/b9Itn6H5Uqw0OUFBBYdauKW9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FhNM2CW80mq2KydLuCYq36rO.jpg?f=fotoalbum_large)