Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 52 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Allen,

Ik heb met heel veel mazzel kaarten voor zondag kunnen bemachtigen voor de Arena Grandstand, ik ga samen met mijn Pa die graag nog een keer een F1 race in het echt wil meemaken (gezondheid gaat het niet heel goed mee :( ).

Hoe doet iedereen het met parkeren en waar moet ik dit regelen?
Ik heb zitten googelen maar kom er niet helemaal uit. Zijn er mensen die gebruiken maken van de P+R in Beverwijk (beverwijkse bazaar via dutchgp.com) en dan een retour ticket met de bus hebben gekocht?

Of kunnen we beter met de trein gaan? Of heeft iemand anders nog een tip of beter idee?

Excuus als dit niet het juiste topic voor deze vraag is.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
TIGER1125 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:09:
Wat een clowns: :+

[...]

[...]

Geen vrije training geen kwalificatie... _O- Gelukkig kan de W-series wel doorgaan :9
,,Hier kan een redelijke oplossing worden gevonden Geen zwart-wit." Ook de milieu-advocaat begrijpt dat de FIA kwaad wordt als de race zomaar niet doorgaat. Maar, zijn stelling: alleen een 'hoofdprogramma' van F1 scheelt heel veel stikstof-uitstoot. Zou een 'goede middenweg' zijn
8)7

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Nou inderdaad, wát een gunst heeft 'de prins' toch weer voor 'het volk' gedaan. Wil het gepeupel nu verder stoppen met klagen? :')
Amen.

• Erapaz
MaxPelle12 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Ik ben zeker blij dat het er is. Maar mensen horen nog steeds geld te verdienen. Dus als je artiesten niet kan betalen dan moet je wat anders verzinnen. Gratis werk verlenen is geen optie.
Volgens mij lees je niet goed. Het is helemaal uitverkocht. Waarom zou men een cent uitgeven aan een artiest? Hoogstwaarschijnlijk staan er genoeg te trappelen die wel graag komen. Het is ook de markt hé, als ie geld wil verdienen had ie misschien voor een baan met zekerheid moeten kiezen ipv doen wat ie leuk vindt.

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Kupauw schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:09:
Allen,

Ik heb met heel veel mazzel kaarten voor zondag kunnen bemachtigen voor de Arena Grandstand, ik ga samen met mijn Pa die graag nog een keer een F1 race in het echt wil meemaken (gezondheid gaat het niet heel goed mee :( ).

Hoe doet iedereen het met parkeren en waar moet ik dit regelen?
Ik heb zitten googelen maar kom er niet helemaal uit. Zijn er mensen die gebruiken maken van de P+R in Beverwijk (beverwijkse bazaar via dutchgp.com) en dan een retour ticket met de bus hebben gekocht?

Of kunnen we beter met de trein gaan? Of heeft iemand anders nog een tip of beter idee?

Excuus als dit niet het juiste topic voor deze vraag is.
De trein lijkt mij een beter idee, tenzij je uren in de file wilt staan. Mensen zullen wel extra vroeg vertrekken, en zodra het over is is de chaos nog groter bij het weg gaan. Laatste stukje met de trein lijkt mij beter dan al dat parkeer chaos en mega file. ;)

Veel plezier alvast!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Nou inderdaad, wát een gunst heeft 'de prins' toch weer voor 'het volk' gedaan. Wil het gepeupel nu verder stoppen met klagen? :')
Sowieso, we moeten heel blij zijn met een Prins Bernard, hij regels veel woningen voor de inwoners van het land en fixt gewoon een evenement wat niemand is gelukt (hoe dat kan is een tweede)

Er zou een standbeeld van Prins Bernard onthuld moeten worden en misschien moeten we gewoon direct wat belastinggeld in zijn bankrekening storten om het verlies aan winst te compenseren. Prins Bernard zou een voorbeeld voor eenieder in dit land moeten zijn!

/s

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Volgende week vrijdag zal m’n eerste keer zijn dat ik er eens bij mag zijn. Zie ik het goed dat het vrijdag programma start om 9.15 en afgelopen is rond 18.45 uur? Of zie ik iets over het hoofd?
Wordt een vroege treinreis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Volgens mij lees je niet goed. Het is helemaal uitverkocht. Waarom zou men een cent uitgeven aan een artiest?
Was dat niet de propositie die gedaan is met de Nederlandse GP. Ze zijn zelf met de lijst gekomen. Illegal_Alien in "[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort" . Daar dan opeens vanaf zien want kosten is bijzonder matg.
Hoogstwaarschijnlijk staan er genoeg te trappelen die wel graag komen. Het is ook de markt hé, als ie geld wil verdienen had ie misschien voor een baan met zekerheid moeten kiezen ipv doen wat ie leuk vindt.
:/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:36

Trouble

Everything is awesome

[...]

Volgens mij lees je niet goed. Het is helemaal uitverkocht. Waarom zou men een cent uitgeven aan een artiest? Hoogstwaarschijnlijk staan er genoeg te trappelen die wel graag komen. Het is ook de markt hé, als ie geld wil verdienen had ie misschien voor een baan met zekerheid moeten kiezen ipv doen wat ie leuk vindt.
Wat is dat voor onzin dat je maar gratis moet optreden omdat ze iets doen wat ze leuk vinden?

Je gaat toch ook niet aan een schilder vragen of die voor de 'exposure' even je kozijnen wil schilderen? Of aan de bakker vragen of die gratis een brood voor je wil maken? Loon naar werken. Klaar.

En Chef'Special is een band die een flinke naam heeft inmiddels, meerdere albums gemaakt heeft en verschillende hits heeft gehad. Dus zeker niet een 'lokaal indibandje' zoals je ze eerder noemde, doe dan ook je due dilligence en zoek ze echt even op.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• Erapaz
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Wat is dat voor onzin dat je maar gratis moet optreden omdat ze iets doen wat ze leuk vinden?

Je gaat toch ook niet aan een schilder vragen of die voor de 'exposure' even je kozijnen wil schilderen? Of aan de bakker vragen of die gratis een brood voor je wil maken? Loon naar werken. Klaar.

En Chef'Special is een band die een flinke naam heeft inmiddels, meerdere albums gemaakt heeft en verschillende hits heeft gehad. Dus zeker niet een 'lokaal indibandje' zoals je ze eerder noemde, doe dan ook je due dilligence en zoek ze echt even op.
Waarom niet, als je een schilder kent die al 1,5 jaar op de bank zit en je hebt een huis waar heel de wereld naar kijkt? Hij mag toch nee zeggen?

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
[...]

Dat is lekker kort door de (Tarzan)bocht.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
[...]

Volgens mij begreep ik het goed. Jij zegt dat ze blij moeten zijn om daar gratis te komen zwoegen. Ik vond dat niet kunnen. Ja het is helemaal uitverkocht maar dan had je de kaartjes een paar euro duurder moeten maken en dan had je genoeg artiesten kunnen betalen. Het is zeker markt. Maar dat je iemand die wat doet dat begint als hobby en uitwerkt als baan gaat vragen om gratis te werken. Doe ik toch ook niet als ik een winkel binnen loop van iemand? Dan vraag ik ook niet van "oh jij doet dit zo graag toch. Dan mag ik het vast gratis of voor jouw inkoopprijs?" Dan zegt zo persoon gewoon nee want zij moeten ook gewoon een pand en eten betalen. Dat mensen het doen is een eigen keuze maar door hier mee in te stemmen blijft er wel een gedachtegang levend die het goed praat om mensen gratis werk te laten verlenen. Bernhard wil dat die mensen optreedt voor entertainment dus dan moet je daar gewoon voor betalen.
Ik doe ook werk wat ik leuk vind. Maar dat betekent niet dat ik het gratis doe. Wil familie of een vriend graag helpen met de computer maar daar krijg ik ook gewoon wat voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Waarom niet, als je een schilder kent die al 1,5 jaar op de bank zit en je hebt een huis waar heel de wereld naar kijkt? Hij mag toch nee zeggen?
Als toch de hele wereld kijkt, heb je blijkbaar ook genoeg geld om iemand in te huren tegen betaling, want dat kijken levert geld op immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@ikmattie en @Napo en anderen, volgens mij hebben jullie niet helemaal door hoe het organiseren van een F1 GP werkt en wat voor kosten daar aan verbonden zijn. En nu moet men het ook nog met 2/3 capaciteit doen. We mogen onze handjes dicht knijpen dat het geluk is. De keerzijde is dat men nu gratis entertainment moet zoeken en wij straks voor 8 euro patat moeten halen omdat de bammetjes met pindakaas niet mee mogen.

Maar ga nu niet verontwaardigd lopen doen dat Prins Bernhard het in ieder geval probeert om nog een artiest te regelen. Het kan ook zonder (en mag van mij ook zonder). Ik kom voor de F1, niet voor de lijst artiesten uit @Napo zijn quote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Als toch de hele wereld kijkt, heb je blijkbaar ook genoeg geld om iemand in te huren tegen betaling, want dat kijken levert geld op immers.
Nee, de TV rechten gaan niet naar de circuits, die moeten het doen van de kaartverkoop, waarvan ze nu 1/3 missen. Lees je even in hoe de financiën rond een GP organisatie liggen. Je moet sowieso 30 miljoen storten aan de FOM voordat je überhaupt mag gaan dromen over het uitnodigen van artiesten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Nee, de TV rechten gaan niet naar de circuits, die moeten het doen van de kaartverkoop, waarvan ze nu 1/3 missen. Lees je even in hoe de financiën rond een GP organisatie liggen. Je moet sowieso 30 miljoen storten aan de FOM voordat je überhaupt mag gaan dromen over het uitnodigen van artiesten.
Als ik me inlees over de financien rond een GP, lees jij je dan in over het idee 'loon naar werken'?
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:27:
@ikmattie en @Napo en anderen, volgens mij hebben jullie niet helemaal door hoe het organiseren van een F1 GP werkt en wat voor kosten daar aan verbonden zijn. En nu moet men het ook nog met 2/3 capaciteit doen. We mogen onze handjes dicht knijpen dat het geluk is. De keerzijde is dat men nu gratis entertainment moet zoeken en wij straks voor 8 euro patat moeten halen omdat de bammetjes met pindakaas niet mee mogen.

Maar ga nu niet verontwaardigd lopen doen dat Prins Bernhard het in ieder geval probeert om nog een artiest te regelen. Het kan ook zonder (en mag van mij ook zonder). Ik kom voor de F1, niet voor de lijst artiesten uit @Napo zijn quote.
En hoezo mogen we in onze handjes knijpen?

Ik was prima gelukkig zonder F1 in Nederland. Voor mij had het niet gehoeven. En blijkbaar is die gratis entertainment niet zo gratis als het minimaal 30 miljoen kost.

En ja ik kijk al een aantal jaren F1 - betekend niet dat ik het hier hoef te hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Trouble op 26-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Als ik me inlees over de financien rond een GP, lees jij je dan in over het idee 'loon naar werken'?
[...]

En hoezo mogen we in onze handjes knijpen?

Ik was prima gelukkig zonder F1 in Nederland. Voor mij had het niet gehoeven. En blijkbaar is die gratis entertainment niet zo gratis als het minimaal 30 miljoen kost.

En ja ik kijk al een aantal jaren F1 - betekend niet dat ik het hier hoef te hebben.
Wat doe je in dit topic dan, klagen? Ik wacht hier al sinds de jaren 90 op, gun een ander een plezier en open een "klagen over de F1 in Zandvoort topic" als je daar behoeft aan hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 26-08-2021 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxPelle12

Ik snap zeker wel dat het organiseren van F1 of wat voor event veel geld kost. En heel jammer dat ze niet met het volle publiek kunnen zitten. Maar een artiest betaal je gewoon. Dat iemand het in ze hoofd haalt om gratis werk te vragen. Het zijn geen slaven. Op deze manier is het alleen de prins die eraan verdient omdat de mensen langer blijven hangen vanwege de artiesten. Maar zij krijgen niks. Oh ja een kaartje.
Maar volgens mij heb jij niet door dat het organiseren van artiesten ook geld kost. Ook al is het maar voor 70.000 man.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Goofyduck384 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:18:
Volgende week vrijdag zal m’n eerste keer zijn dat ik er eens bij mag zijn. Zie ik het goed dat het vrijdag programma start om 9.15 en afgelopen is rond 18.45 uur? Of zie ik iets over het hoofd?
Wordt een vroege treinreis :)
Geen idee wat de inhoud van 'Promotor activity - Showteam' is, dat is het eerste wat start om 09:15.
Vanaf 10:05 vrije training F3 en om 11:30 de eerste training van de F1, dus er is nog wel wat marge om er iets later te zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek

Ha leuk... Dit wordt net genoemd in rechtbank:
Directeur Van Overdijk: ,,Verbouwing heeft ruim 15 miljoen gekost. Uitiendelijk werken we met F1-begroting van ruim 60 miljoen. Dat zijn investeringen die gedaan zijn om circuit klaar te maken voor evenement in 2021."
Maar goed, ik heb eerder het idee dat jij het niet helemaal begrijpt. Geeft niks kan gebeuren. Kleine side note, ze zouden voor het publiek optreden, niet voor televisie of de hele wereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Wat doe je in dit topic dan, klagen? Ik wacht hier al sinds de jaren 90 op, gun een ander een plezier en open een "klagen over de F1 in Zandvoort topic" als je daar behoeft aan hebt.
En die artiesten wachten al 2 jaar op normaal kunnen optreden. Dat je niet inziet hoe schofferend het is om welke artiest dan ook te vragen om op te treden voor niks, helemaal na de afgelopen tijd met corona, zegt meer over jou dan over mij en mijn reacties in dit topic.

• Erapaz
DoeEensGek schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Ha leuk... Dit wordt net genoemd in rechtbank:

[...]

Maar goed, ik heb eerder het idee dat jij het niet helemaal begrijpt. Geeft niks kan gebeuren. Kleine side note, ze zouden voor het publiek optreden, niet voor televisie of de hele wereld.
Ik begrijp prima dat een artiest betaald wil worden, ik begrijp ook dat Prins B. het probeert om voor niks voor elkaar te krijgen. Ik begrijp niet dat de artiest vervolgens gaat lopen mauwen op twitter en het hier uitgebreid herhaald wordt. Nogmaals, er zal vast wel een artiest van vergelijkbare kwaliteit te vinden zijn die wel komt voor een paar VIP tickets. Je weet dat de marshals langs de baan van alle GP's ook vrijwilligers zijn? Zelfs de artsen van MotoGP doen het voor een paar tickets voor bekenden. Dit soort evenement kan niet bestaan zonder vrijwilligers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

En het zal vast niet alleen de band zijn die eventjes gratis moet komen werken, alle technici (zoals audio of visueel) zullen dan ook niet betaald krijgen en vast geen "exposure" of VIP tickets krijgen. Daarom is het goed dat de top van de foodchain zich er nu boos overmaakt want alle mensen er onder die geen stem hebben kunnen dat niet.

• Erapaz
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

En die artiesten wachten al 2 jaar op normaal kunnen optreden. Dat je niet inziet hoe schofferend het is om welke artiest dan ook te vragen om op te treden voor niks, helemaal na de afgelopen tijd met corona, zegt meer over jou dan over mij en mijn reacties in dit topic.
In 2 jaar kun je je ook laten omscholen als je het geld nodig hebt, genoeg sectoren met tekorten aan werknemers. Of je pakt de kans om je na 2 jaar weer op een podium kan laten zien om je carrière te relaunchen door je naam aan een GP te verbinden.

• MaxPelle12
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Ik begrijp prima dat een artiest betaald wil worden, ik begrijp ook dat Prins B. het probeert om voor niks voor elkaar te krijgen. Ik begrijp niet dat de artiest vervolgens gaat lopen mauwen op twitter en het hier uitgebreid herhaald wordt. Nogmaals, er zal vast wel een artiest van vergelijkbare kwaliteit te vinden zijn die wel komt voor een paar VIP tickets. Je weet dat de marshals langs de baan van alle GP's ook vrijwilligers zijn? Zelfs de artsen van MotoGP doen het voor een paar tickets voor bekenden. Dit soort evenement kan niet bestaan zonder vrijwilligers.
Aan zo event werken inderdaad al honderden vrijwilligers. Maar die hebben taken die daar geschikt voor zijn en worden hier ook voor gevraagd. Een artiest die 70.000 mensen moet entertainen en dit fulltime doet is naar mijn idee niet een plek voor een vrijwilliger. Maar dit gebeurt overal. Niet alleen bij de F1. En het is vooral bij kleine bands waar deze vragen vaak komen. Die durven vaak geen nee te zeggen want dat is wat ze graag doen optreden en anders komen ze nooit meer bij die bepaalde kroeg. Hun werken vaak het hardst. Overdag op kantoor en in de avond nog een mager betaalt optreden. Maar hierdoor wordt de discussie te breed voor dit topic.

• Erapaz
MaxPelle12 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Aan zo event werken inderdaad al honderden vrijwilligers. Maar die hebben taken die daar geschikt voor zijn en worden hier ook voor gevraagd. Een artiest die 70.000 mensen moet entertainen en dit fulltime doet is naar mijn idee niet een plek voor een vrijwilliger. Maar dit gebeurt overal. Niet alleen bij de F1. En het is vooral bij kleine bands waar deze vragen vaak komen. Die durven vaak geen nee te zeggen want dat is wat ze graag doen optreden en anders komen ze nooit meer bij die bepaalde kroeg. Hun werken vaak het hardst. Overdag op kantoor en in de avond nog een mager betaalt optreden. Maar hierdoor wordt de discussie te breed voor dit topic.
De vader van een vriend van mij was arts, die stond vrijwillig altijd naast de baan als arts, 4 hele dagen lang bij de TT in Assen. Hier was hij voor gevraagd. In ruil hiervoor kregen mijn vriend en ik staanplaatsen (geen VIP tickets!). Wat is het verschil met Chef Speciali?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxPelle12
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

In 2 jaar kun je je ook laten omscholen als je het geld nodig hebt, genoeg sectoren met tekorten aan werknemers. Of je pakt de kans om je na 2 jaar weer op een podium kan laten zien om je carrière te relaunchen door je naam aan een GP te verbinden.
Publiciteit betaalt de rekening niet. En de kans is best groot dat hij dit najaar een redelijk volle agenda had en dit door het kabinet weer helemaal leeg is komen te staan. Volgens mij heeft hij de publiciteit van F1 niet nodig hoor. Zij zijn al redelijk groot en blijft een Nederlandse groep nog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

De vader van een vriend van mij was arts, die stond vrijwillig altijd naast de baan als arts, 4 hele dagen lang bij de TT in Assen. Hier was hij voor gevraagd. In ruil hiervoor kregen mijn vriend en ik staanplaatsen (geen VIP tickets!). Wat is het verschil met Chef Speciali?
Dat die arts de rest van het jaar wel aan het werk is en muzikanten (én alle crew die hun helpen om te kunnen optreden) al 2 jaar niet kunnen optreden en dus hun werk niet kunnen doen?

Oh en vermoedelijk dat die arts wel interesse heeft in racen, wat echt niet voor iedereen geldt?

[ Voor 12% gewijzigd door Trouble op 26-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxPelle12
[...]

Ja maar krijgt die vriend deze vraag elke week of vaak? Want artiesten namelijk wel. Vooral de lokale artiesten die nog in het begin staan van hun carrière krijgen weinig tot niks betaalt voor zulke avonden. Maar ze mogen wel van alles aanschaffen om een optreden te geven. Ik sta ook vaak genoeg achter een bar als vrijwilliger een aantal keer per jaar. Doe het met plezier. Maar als ik dit om de week moet gaan doen dan wordt het meer werken dan vrijwilliger en dat gaat me te ver. Ik doe het ernaast af en toe een avond. Jullie vriend doet het dan een weekend en misschien nog wat meer op andere momenten. Maar hij zou het ook niet elke week willen doen voor niks.

• Napo
  • Niet online
[...]

Wordt de arts gevraagd om vrijwillig naast de baan te staan of meld hij zichzelf aan?

• Erapaz
Napo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Wordt de arts gevraagd om vrijwillig naast de baan te staan of meld hij zichzelf aan?
Er staat in mijn post dat hij ervoor is gevraagd.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:19
dutchgio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Geen idee wat de inhoud van 'Promotor activity - Showteam' is, dat is het eerste wat start om 09:15.
Vanaf 10:05 vrije training F3 en om 11:30 de eerste training van de F1, dus er is nog wel wat marge om er iets later te zijn. :)
Ja, lekker uitslapen en gewoon later gaan....is het ook niet zo druk met de fiets en hoef ik niet eens eten mee >:)

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Wel een interessant verhaal zowel de Provincie als het circuit zeggen dat de F1 gewoon binnen de vergunning uit 2011 past. MOB vind van niet en zegt: ,,Formule 1 in de versie van de 2021 is niet te beschouwen als iets dat is toegelaten op het circuit", volgens de milieu-activiteit.

Wel mooi dat nu alle wagens uitgerust zijn met hybride technologie en destijds alleen vrijwillig KERS hoefden te gebruiken. :+

Maar het vergelijk mag geloof ik niet gemaakt worden door MOB:
Samenvatting van het betoog van de MOB-advocaat: er zou door een jaren90-bril worden gekeken naar een race die in 2021, met huidige uitstootwaardes én stikstoftoestand, moet worden georganiseerd.
We mogen alleen maar kijken naar het nu, dus circuit vooral niet gebruiken begrijp ik een beetje uit het betoog...

Man man man, lekker voorbereid hoor... MOB: ;(
Er wordt weer gewezen op hoe lastig het is om een F1-race af te lasten, een kleine week voordat de eerste auto's de baan opgaan. MOB herhaalt het verzoek van het begin: een uitgeklede race, zonder voorprogramma's en publiek, kan wel doorgaan als zodanig.
Dat zou namelijk, betoogt de milieuclub, al enorm veel stikstof schelen in kwetsbaar gebied. Hij refereert aan de fly-past en vraagt zich af waar 'die 186 kilo stikstof bij wordt geschreven'. Advocaat MOB lijkt niet op hoogte van aflasting van de vliegshow.
https://twitter.com/nielskalkman/status/1430891324064997379

[ Voor 61% gewijzigd door TIGER1125 op 26-08-2021 15:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Joh, kap nou eens even met dat gezeik over het wel en niet vragen om gratis op te treden. Het is geen normale situatie maar dat wil niet zeggen dat hij het niet mag vragen. Ja kan je hebben nee kan je krijgen :+
De ene artiest denkt mooie gratis promotie en de andere denkt ik doe het niet voor een VIP kaart. Dat mogen ze gelukkig allemaal zelf bepalen en dat is niet aan ons 8)7

System | Racing is in my Blood

• Erapaz
Trouble schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Dat die arts de rest van het jaar wel aan het werk is en muzikanten (én alle crew die hun helpen om te kunnen optreden) al 2 jaar niet kunnen optreden en dus hun werk niet kunnen doen?

Oh en vermoedelijk dat die arts wel interesse heeft in racen, wat echt niet voor iedereen geldt?
*knip*
Troll, nogmaals flamebait.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxPelle12
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ja hallo, dat F1 is geen liefdadigheidsinstelling. In de Nederland hebben we een coronafonds en desnoods een uitkering. Niet zielig gaan doen he.
F1 is zeker geen liefdadigheid groep. Maar een miljarden business. En Zandvoort betaalt miljoenen voor het circus dan is er volgens mij voldoende geld om een artiest te betalen. Dan moet de prins maar niet zielig gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ja hallo, dat F1 is geen liefdadigheidsinstelling. In de Nederland hebben we een coronafonds en desnoods een uitkering. Niet zielig gaan doen he.
Gefeliciteerd, je hebt het bijna goed. Optreden is ook geen liefdadigheidsinstelling namelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Waarom komt trouwens het F1 circus zelf niet gratis naar Zandvoort voor 'de exposure'? Kunnen ze zich aan de hele wereld presenteren.
(het is tenslotte een beetje een marge sport, zoals Mart Smeets zei 'gewooon een beetje rondjes rijden')

[ Voor 28% gewijzigd door noo op 26-08-2021 15:56 ]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze dat gaan die om alles overal neer te zetten op en rond het terrein.
Als je al ziet hoeveel teams er komen met hun vrachtwagens etc.

Dan alle catering, personeel etc nog.
Waar laten ze dat.

Vorig jaar toevallig stuk gewandeld daar, maar ik zou zeggen nergens ruimte.

Dan heb je alle toeschouwers nog met auto, bus of fiets

Zal hier vast wel wel besproken zijn hoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:50:
Joh, kap nou eens even met dat gezeik over het wel en niet vragen om gratis op te treden. Het is geen normale situatie maar dat wil niet zeggen dat hij het niet mag vragen. Ja kan je hebben nee kan je krijgen :+
De ene artiest denkt mooie gratis promotie en de andere denkt ik doe het niet voor een VIP kaart. Dat mogen ze gelukkig allemaal zelf bepalen en dat is niet aan ons 8)7
Prins Bernard heeft anders genoeg geld - belastinggeld...

https://www.ad.nl/sport/d...-co-het-flikten~af33fb4c/

40 miljoen om de Grand Prix binnen te halen en dan geen geld hebben voor een artiest...

Door deze Bernhard gaat de F1 door, als Prins Bernard was van Mojo zouden ook de festivals doorgaan..

Ligt eraan waar je lobbyt bij de regering ;)

Maar ik wens toch iedereen veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
arene schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:53:
Ik zag op mijn kaartje een nummer staan, in mijn geval 1209/1210, en zocht of ik kon vinden waar op de tribune dat precies was. Dat lukte niet dus ben ik op onderzoek uitgegaan. En met een combinatie van verschillende sites ben ik tot onderstaande plaatjes gekomen. Misschien help ik mensen er mee die ook in deze regio zitten...

Overigens ben ik erg blij met mijn plek, ik zie ze recht in de ogen....[Afbeelding]

[Afbeelding]
edit: ook hier de verbeterde versie neergezet

Bronnen: stills uit deze film: YouTube: Circuit Zandvoort 25 augustus 2021 en
https://shop.ticketing.cm...af-411b-8f5e-87f9dd8c4934
En daarmee gepuzzeld.
Je 1e plaatje klopt niet, dat is Hairpin 2 waar je naar kijkt, en de rug van Hairpin 1 tribune.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zie de F1 ook heel graag naar Zandvoort komen en kijk ook wel uit naar de race van volgende week, maar ik merk ook dat er een beetje een zure nasmaak aan begint te komen door die omliggende zaken zoals een organisatie die niet voor artiesten wil betalen, rechtszaken van milieuorganisaties ter bescherming van ongedierte of een paar korreltjes zand enz enz. Zo gaat de zin wel een beetje verloren en kijk je misschien wel meer uit naar buitenlandse GP's waar je deze zaken allemaal niet van meekrijgt. Ik heb ook echt het idee dat hier in Nederland alles enorm onder een vergrootglas ligt op dit moment.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
Update zitting:
Er wordt hier langzaamaan afgerond. De voorzieningenrechter laat weten 'de tijd te nemen' en zijn uitspraak 'over het weekend te tillen'. Uitspraak volgt misschien maandag, maar in ieder geval dinsdag.
https://twitter.com/nielskalkman/status/1430895648665006084

Vooralsnog horen we volgende week pas meer.

Standpunt Provincie en Circuit, F1 is geen onderdeel van de betreffende vergunning, en had zonder die vergunning ook doorgang kunnen vinden. Milieuvergunning ging over de uitbreiding van het circuit en er is dus geen belang (t.a.v. de milieuvergunning) van de natuur bij het daadwerkelijke evenement.

MOB, vind het vooral slecht voor de stikstof uitstoot en beroept zich vooral op het feit dat er uitgestoten wordt en niet zo zeer of het meer is dan normaal. Al verwijzen ze wel naar de technische uitrusting van de wagens. (compromis voorstel was overigens uitgekleed evenement met alleen een race op zondag, en geen publiek) Lijken overigens vorige week gestopt met het verzamelen van informatie want refereerden zojuist ook naar de 186 kg stikstof uitstoot van de Flypast door de Luchtmacht. :+

Overigens wijst de advocaat van MOB ook op het feit dat er uitgegaan wordt van alleen de F1, v.w.b. de stikstof uitstoot en niet ook nog van de support races.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 26-08-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
TIGER1125 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:15:
Update zitting:

[...]

Standpunt Provincie en Circuit, F1 is geen onderdeel van de betreffende vergunning, en had zonder die vergunning ook doorgang kunnen vinden. Milieuvergunning ging over de uitbreiding van het circuit en er is dus geen belang (t.a.v. de milieuvergunning) van de natuur bij het daadwerkelijke evenement.

MOB, vind het vooral slecht voor de stikstof uitstoot en beroept zich vooral op het feit dat er uitgestoten wordt en niet zo zeer of het meer is dan normaal. Al verwijzen ze wel naar de technische uitrusting van de wagens. (compromis voorstel was overigens uitgekleed evenement met alleen een race op zondag, en geen publiek) Lijken overigens vorige week gestopt met het verzamelen van informatie want refereerden zojuist ook naar de 186 kg stikstof uitstoot van de Flypast door de Luchtmacht. :+
Je hebt het draadje ook een beetje gevolgd? Er werd vooral heel veel bijzaken bijgehaald. Niet echt een sterk punt waarom de rechter een streep hierdoor moet zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Rockvee2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Prins Bernard heeft anders genoeg geld - belastinggeld...

https://www.ad.nl/sport/d...-co-het-flikten~af33fb4c/

40 miljoen om de Grand Prix binnen te halen en dan geen geld hebben voor een artiest...

Door deze Bernhard gaat de F1 door, als Prins Bernard was van Mojo zouden ook de festivals doorgaan..

Maar ik wens toch iedereen veel plezier.
Alsof de prins daar alleen voor gezorgd heeft. Dat is wel heel kort door de bocht. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
DoeEensGek schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Je hebt het draadje ook een beetje gevolgd? Er werd vooral heel veel bijzaken bijgehaald. Niet echt een sterk punt waarom de rechter een streep hierdoor moet zetten.
Eens, het feit dat de F1 al doorgang kan vinden op basis van de vergunning van 2011 zou volgens mij al voldoende moet wegen in deze.

Je zou hoogstens nog iets kunnen vinden van de verbouw van het circuit waar die milieuvergunning dus op sloeg volgens de Provincie. Maar daar lopen nog 2 zaken over dus ik zou als voorzieningen rechter lekker terug verwijzen naar die zaken. Zeker nadat er om aanvullende onderzoeken is gevraagd in die zitting.

Overigens moet de natuur in, ik meen, 2025 weer in oorspronkelijke staat worden teruggebracht las ik van de week.

[ Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 26-08-2021 16:24 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rockvee2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Als je beschuldigingen van corruptie en/of nepotisme in het rond slingert, doe dat dan enigszins onderbouwd, of vertel het tegen de spiegel dan heb je een luisterend oor.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TIGER1125 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:15:
Update zitting:

[...]

Overigens wijst de advocaat van MOB ook op het feit dat er uitgegaan wordt van alleen de F1, v.w.b. de stikstof uitstoot en niet ook nog van de support races.
Uit alle opmerkingen van de MOB blijkt ook wel dat het ze niet om de F1 gaat maar om randzaken. En om heel eerlijk te zijn ontbreekt het ze ook aan de nodige kennis van zaken als ik hun redenaties zo gelezen heb. Een bureau inhuren en dan een uitslag willen hebben gebeurt vaker. Maar het is maar de vraag of dat onderzoek klopt.

Naar mijn mening ontbreekt het ook aan enige relativeringsvermogen. Het circuit ligt er al tientallen jaren en er wordt ook al tientallen jaren gereden maar de natuur tiert daar welig... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
TIGER1125 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Eens, het feit dat de F1 al doorgang kan vinden op basis van de vergunning van 2011 zou volgens mij al voldoende moet wegen in deze. Je zou hoogstens nog iets kunnen vinden van de verbouw van het circuit waar die milieuvergunning dus op sloeg volgens de Provincie.
Maar daar loopt toch juist al een bodemprocedure over?
Daar gaat die rechter nu echt niet zijn vingers aan branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Het feit dat ze het over het weekend heen tillen zegt al genoeg, Maandag komen de eerste wagens al en dan kunnen ze echt niets anders meer beslissen dan doorgang.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
DoeEensGek schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Maar daar loopt toch juist al een bodemprocedure over?
Daar gaat die rechter nu echt niet zijn vingers aan branden.
Lijkt mij ook niet, maar goed ik vind het wel best eerlijk gezegd nu er argumenten komen als:
"Hij wijst erop dat andere grote evenementen, zoals Lowlands, Mysteryland en de Tour de France ('dat lijkt me toch een groter evenement dan deze GP'), eerder ook zijn afgelast."

Vraag me toch af waar ik dit jaar en vorig naar heb zitten kijken dan? Toen Pogacar 2x de tour won :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
TIGER1125 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Lijkt mij ook niet, maar goed ik vind het wel best eerlijk gezegd nu er argumenten komen als:
"Hij wijst erop dat andere grote evenementen, zoals Lowlands, Mysteryland en de Tour de France ('dat lijkt me toch een groter evenement dan deze GP'), eerder ook zijn afgelast."

Vraag me toch af waar ik dit jaar en vorig naar heb zitten kijken dan? Toen Pogacar 2x de tour won :+
En ook al corona erbij halen. Dan sta je toch niet zo heel sterk in je positie.
En hij wijst op festivals die door corona zijn afgelast, maar voorzieningenrechter tikt hem op de vingers; ,,We gaan het hier niet over corona hebben."
https://twitter.com/nielskalkman/status/1430897583543578624

[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 26-08-2021 16:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.dailybits.be/wp-content/2019/01/exposure-997x1024.jpg

8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:27:
Het feit dat ze het over het weekend heen tillen zegt al genoeg, Maandag komen de eerste wagens al en dan kunnen ze echt niets anders meer beslissen dan doorgang.
Jawel hoor, kijk maar naar Australie vorig jaar en hoe ze daar op het laatste moment alles stopten. Qua situatie heel anders natuurlijk maar het geeft wel aan dat je op elk moment zo'n evenement kan stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
[...]

Je aan aan GP te verbinden en je carriere relaunchen… LOL

Dit alles doet mij denken aan die mensen die je dan helpt met hun internet of zo en niks krijgt ‘want je vindt het toch leuk’. Wat een rare takes hier zeg…

Hoe dan ook wel zin in de race volgende week maar alle randzaken trek ik mij liever verder van af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Tsja niet voor het een of ander, maar het is wel een beetje vreemd dat er midden in een natuurgebied een motorsport terrein ligt niet? Wat dat betreft had Assen het veel beter voor elkaar.

Maar de charme van een F1 race, welke toch echt forse intenationale proporties en allure heeft, is niet te versmaden.

Daarom is het goed dat in een land als NL het niet zwart wit is, maar dat beide kanten worden belicht. De xposure voor de natuurclub is ook welkom voor hen, dus ook al is het voor de buhne, toch een winst situatie.

Ik voel me altijd aardig schizofreen als eht gaat om motorsport. Ik houd er van met heel mijn alles, maar dat doe ik minstens net zoveel als van moeder natuur. Ik rijd regelmatig trails offroad met de terreinwagen, maar wandel veel meer met de hond in de natuurgebieden. Tsja, wat is het juiste.

Ik denk dat we elkaar in de ogen moeten blijven kijken en elkaar het nodige moeten gunnen. Dus ja, wel een race circuit, maar ook ja: maximale inzet tot milieuvriendelijke invulling daarvan met bijbehorende financiële compensatie, zodat andere gebieden verder kunnen worden ontwikkeld. En dus NIET vette winsten voor het circuit en de natuur niets, en zeker NIET afgelasting van de race zodat de de fans worden gedupeerd.

Komt goed. Ze doen het niet slecht. Ik merk dat de (grote) artiesten ook hun xposure krijgen door aan te geven dat ze niet gratis willen optreden. Het zou leuk zijn als ze zoiets aan een minder grote naam hadden aangeboden: die hadden er mee kunnen winnen.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Jawel hoor, kijk maar naar Australie vorig jaar en hoe ze daar op het laatste moment alles stopten. Qua situatie heel anders natuurlijk maar het geeft wel aan dat je op elk moment zo'n evenement kan stoppen.
Dat was in Australie, da's een eindje weg van Nederland, en bovendien niet door de rechter om twijfelachtige argumenten verboden ;)

Joh, dit is toch gewoon één grote poppenkast. Enkel en alleen ingezet om even een paar minuutjes fame te pakken. Als ze serieus waren hadden ze wel eerder de gang naar de rechter kunnen maken. O wacht, dat hebben ze gedaan maar toen ongelijk gekregen. Net als dat ze ongelijk hebben gekregen tijdens de bezwaarprocedure voor de vergunning, etc. Als de rechter hier nu nog een streep door zou willen zetten, moet je wel zeer sterke argumenten hebben. Zo'n rechter gaat echt niet zomaar het besluit van al z'n collega's eerder aan de kant schuiven.

[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 26-08-2021 16:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Homeland
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Dat was in Australie, da's een eindje weg van Nederland, en bovendien niet door de rechter om twijfelachtige argumenten verboden ;)
Maar dat gaf ik ook aan, qua situatie niet vergelijkbaar maar als de rechter maandag of dinsdag zegt dat het niet door gaat, dan maakt het niet uit wat er al qua materieel is, dan gaat het namelijk gewoon niet door. En als de rechter dat pas zaterdag 1 minuut voor de kwalificatie zegt, dan gaat het alsnog niet door.

Kan me bijna niet voorstellen dat ze het nu nog tegen houden overigens.

• sjaool

sjaool

Homeland schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Appels en peren... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
wowly schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:34:
Tsja niet voor het een of ander, maar het is wel een beetje vreemd dat er midden in een natuurgebied een motorsport terrein ligt niet? Wat dat betreft had Assen het veel beter voor elkaar...

.......
Met de aanleg van het circuit is in de jaren 40 gestart. De Duisters hebben er nog aan mee geholpen. Met een natuurgebied hadden ze toen niet zo veel te maken denk ik zo. :)

Edit: Overigens ligt het circuit van Assen ook gewoon in een natuurgebied _/-\o_ |:(

[ Voor 8% gewijzigd door mannetje19 op 26-08-2021 16:43 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Maar dat gaf ik ook aan, qua situatie niet vergelijkbaar
Waarom gebruik je het dan als argument, als het toch niet vergelijkbaar is? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Homeland schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:39:
[...]
Kan me bijna niet voorstellen dat ze het nu nog tegen houden overigens.
Als een rechter dit nu nog tegenhoudt is Nederland weer het lachertje van de wereld. Het is ook allemaal zo relatief. Iets wat een paar dagen duurt proberen tegen te houden terwijl er ik weet niet hoeveel stikstof wordt uitgestoten op andere plekken. Bovendien is MOB verschrikkelijk aan het zwalken om maar redenen te verzinnen om het tegen te houden. Ze halen er vergelijkingen bij die kant nog wal raken en ga zo maar door.

Nu ben ik ook niet echt objectief omdat ik het hele gezeur over het klimaat en CO2 gewoonweg beu ben. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Waarom gebruik je het dan als argument, als het toch niet vergelijkbaar is? 8)7
Ik reageerde op een bericht dat het niet tegen zou kunnen worden gehouden omdat er maandag al autoś aanwezig zijn... maar dat is een non argument, op elk moment kan je een race tegenhouden als rechter/overheid zijnde, daar ging het om. En dan als voorbeeld gaf ik Australie waar ze dus ook last minute het hele circus stil legden, ja, om een andere reden maar het gaat erom dat de aanwezigheid van materiaal/mensen of duizenden fans dus geen bal uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Als een rechter dit nu nog tegenhoudt is Nederland weer het lachertje van de wereld. Het is ook allemaal zo relatief. Iets wat een paar dagen duurt proberen tegen te houden terwijl er ik weet niet hoeveel stikstof wordt uitgestoten op andere plekken. Bovendien is MOB verschrikkelijk aan het zwalken om maar redenen te verzinnen om het tegen te houden. Ze halen er vergelijkingen bij die kant nog wal raken en ga zo maar door.

Nu ben ik ook niet echt objectief omdat ik het hele gezeur over het klimaat en CO2 gewoonweg beu ben. ;)
MOB heeft enorm veel voor elkaar gekregen in het verleden maar de aanpak van deze rechtszaak lijkt amateuristisch en kansloos en bij voorbaat gedoemd om te falen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Als een rechter dit nu nog tegenhoudt is Nederland weer het lachertje van de wereld. Het is ook allemaal zo relatief. Iets wat een paar dagen duurt proberen tegen te houden terwijl er ik weet niet hoeveel stikstof wordt uitgestoten op andere plekken.
Whataboutisme
Onderbouw dan even wat er mis aan de post is of maak een TR.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die hele rechtszaak is een Whataboutisme... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ug8amSgNi6HLwkTZl-RdikjaiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S79UUYLC5c08v2gskr9jTrO2.jpg?f=fotoalbum_large

• sjaool

sjaool

Btw wat ik wel kan vertellen dat ze in België in een natuurgebied als de Ardennen niet zo moeilijk doen. Het lijkt wel alsof Nederland het alleenrecht heeft op partijen als de MOB. ;)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Ik reageerde op een bericht dat het niet tegen zou kunnen worden gehouden omdat er maandag al autoś aanwezig zijn... maar dat is een non argument, op elk moment kan je een race tegenhouden als rechter/overheid zijnde, daar ging het om. En dan als voorbeeld gaf ik Australie waar ze dus ook last minute het hele circus stil legden, ja, om een andere reden maar het gaat erom dat de aanwezigheid van materiaal/mensen of duizenden fans dus geen bal uitmaakt.
Goed argument, mij heb je niet overtuigd ;) Kansloze zaak dit, enkel en alleen voor de bühne en een paar minuutjes fame :z

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 26-08-2021 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIfndL1ONjYcJurb0Uw3X76Wc-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLEEhih55aniPVz0c2MYlhH3.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens wat voor mail ik krijg van de dutch gp met het antwoord op mijn vraag..

Hebben ze de klantenservice uitbesteed?

Ik heb dus alle gegevens van die bewoner zwart gemaakt. Zijn dus niet mijn gegevens!

[ Voor 7% gewijzigd door Technofreakz op 26-08-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:54:
Btw wat ik wel kan vertellen dat ze in België in een natuurgebied als de Ardennen niet zo moeilijk doen.
Goed argument, mij heb je niet overtuigd ;)
Het lijkt wel alsof Nederland het alleenrecht heeft op partijen als de MOB. ;)
Hoewel ze het niet altijd op de beste manier doen ben ik toch blij dat er groepen zijn die pogen iets te doen voor het klimaat.

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Technofreakz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:05:
[Afbeelding]

Kijk eens wat voor mail ik krijg van de dutch gp met het antwoord op mijn vraag..

Hebben ze de klantenservice uitbesteed?
7(8)7

Helder verhaal toch? :P

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Btw wat ik wel kan vertellen dat ze in België in een natuurgebied als de Ardennen niet zo moeilijk doen. Het lijkt wel alsof Nederland het alleenrecht heeft op partijen als de MOB. ;)
Dat gevoel begint mij ook te bekruipen. Allemaal belangengroepjes die uiteindelijk er gewoon voor zorgen dat niks meer georganiseerd kan worden, want er is altijd wel iemand aangevallen door personages, teveel vervuiling, geluidsoverlast whatever..
En ja festivals hebben last van klagers over geluidsoverlast. Tamelijk idioot voor iets dat hooguit een week op een jaar duurt..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
Zal dat tel nr eens bellen, en vragen hoe het met meneer z’n kraan is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
wowly schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:34:
Tsja niet voor het een of ander, maar het is wel een beetje vreemd dat er midden in een natuurgebied een motorsport terrein ligt niet? Wat dat betreft had Assen het veel beter voor elkaar.
Het circuit ligt er al 70 jaar, je doet net alsof het afgelopen jaren daar aangelegd is. Ook Assen begon midden in de bossen en ligt nu nog redelijk in de natuur.
Dat klopt ook redelijk, op zo ongeveer elk onderwerp bijten mensen zich hier he-le-maal vast. Niks meer een ander gunnen. Overigens ligt de Nürburgring/Nordschleife ook in de natuur en eigenlijk bijna elk circuit wel. De meeste begonnen ooit buiten het dorp/stad, kan wel zijn dat deze langzaam naar het circuit toe is gegroeid. Er zijn maar een paar circuits die midden in de bewoonde wereld liggen a-la Brazilië.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:15:
[...]

Het circuit ligt er al 70 jaar, je doet net alsof het afgelopen jaren daar aangelegd is. Ook Assen begon midden in de bossen en ligt nu nog redelijk in de natuur.
70 jaar geleden waren er nog geen natura2000-gebieden. Nu ligt er zo'n gebied naast het circuit.
Dat klopt ook redelijk, op zo ongeveer elk onderwerp bijten mensen zich hier he-le-maal vast. Niks meer een ander gunnen.
Dezelfde politiek die vergunningen verleent voor Zandvoort zorgt ook voor regelgeving in natuurgebieden binnen Europa. Nederlandse clubjes maken daar graag gebruik van. Heeft het dan nog iets met gunnen te maken?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
[...] Het lijkt wel alsof Nederland het alleenrecht heeft op partijen als de MOB. ;)
Ik denk dat jullie allemaal onderschatten hoe veel van dit soort partijen er in bijvoorbeeld Duitsland zijn :+

• Erapaz
*knip*
Niet op de man.

Het gaat over stikstof, de bijdrage van de DutchGP is daar in niet significant. Als je als groepering er iets aan wilt toen kun je je pijlen beter ergens anders op richten. Het is dezelfde stikstof, dezelfde groeperingen en dezelfde energie (tijd/geld) dat er wordt ingestoken. Het is dus geen Whataboutisme.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 22:39 ]

• sjaool

sjaool

Napo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:06:
[...]

Hoewel ze het niet altijd op de beste manier doen ben ik toch blij dat er groepen zijn die pogen iets te doen voor het klimaat.
Het is vooral een eenmansgebeuren (J. Vollenbroek) met een aantal mensen om zich heen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
*knip*
Niet zelf op ingaan aub.
Het gaat over stikstof, de bijdrage van de DutchGP is daar in niet significant. Als je als groepering er iets aan wilt toen kun je je pijlen beter ergens anders op richten. Het is dezelfde stikstof, dezelfde groeperingen en dezelfde energie (tijd/geld) dat er wordt ingestoken. Het is dus geen Whataboutisme.
Alles wat we doen heeft inpact en zullen we dus op een juiste manier moeten wegen en daarbij dus ook de DutchGP. We kunnen niet weg blijven kijken of naar partijen wijzen die een grote uitstoot hebben. We hebben allemaal een verantwoordelijkheid om er naar te kijken.

Kan je de grootste winst halen bij de DutchGP? Waarschijnlijk niet maar ook alle kleine beetjes kunnen meehelpen aan het beperken van de stikstofuitstoot. Veel kleine zaken dragen ook bij aan de uitstoot. Dus ja, enkel het wijzen naar Haarlemmermeer of de boeren of de buurlanden draagt weinig bij aan de uitstoot die een DutchGP met zich meebrengt.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

En ja festivals hebben last van klagers over geluidsoverlast. Tamelijk idioot voor iets dat hooguit een week op een jaar duurt..
En als het bij één festival per jaar zou blijven zouden er waarschijnlijk veel minder weerwoord zijn. Het punt is dat één specifiek festival wellicht maar één keer per jaar plaatsvindt maar menig festivalgebied is niet gerealiseerd voor één festival maar juist voor een set. Er zitten grenzen aan de verleende vergunningen en zelfs daar kunnen omwonende moeite mee hebben, zij die het meeste de overlast ervaren.

Dat zie je op een breed scale van zaken zoals evenementen in stadscentra, evenemtentereinen en andere locaties die drukker of anders gebruikt worden dan initieel verwacht. Niet zeggende dat het netjes de procedures doorloopt maar het is wat meer dan één evementen dat één keer per jaar plaatsvindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Het is vooral een eenmansgebeuren (J. Vollenbroek) met een aantal mensen om zich heen. ;)
dan is het toch al geen eenmansgebeuren meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:13:
[...]

knip

[...]

Alles wat we doen heeft inpact en zullen we dus op een juiste manier moeten wegen en daarbij dus ook de DutchGP. We kunnen niet weg blijven kijken of naar partijen wijzen die een grote uitstoot hebben. We hebben allemaal een verantwoordelijkheid om er naar te kijken.

Kan je de grootste winst halen bij de DutchGP? Waarschijnlijk niet maar ook alle kleine beetjes kunnen meehelpen aan het beperken van de stikstofuitstoot. Veel kleine zaken dragen ook bij aan de uitstoot. Dus ja, enkel het wijzen naar Haarlemmermeer of de boeren of de buurlanden draagt weinig bij aan de uitstoot die een DutchGP met zich meebrengt.
*knip*
Maak het niet persoonlijk.

Nogmaals, start een “probleem rond de DutchGP” topic en bespreek dit soort dingen daar. Hier zitten de mensen die wel graag naar de GP willen en over de leuke dingen van F1 willen praten.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2021 22:42 ]

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Nogmaals, start een “probleem rond de DutchGP” topic en bespreek dit soort dingen daar. Hier zitten de mensen die wel graag naar de GP willen en over de leuke dingen van F1 willen praten.
Ook prima maar niet mijn ambitie, realiseer je wel dat je zelf deze deur hebt geopend, ik heb overigens niets tegen een Formule 1 evenement in Nederland.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Napo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

En als het bij één festival per jaar zou blijven zouden er waarschijnlijk veel minder weerwoord zijn. Het punt is dat één specifiek festival wellicht maar één keer per jaar plaatsvindt maar menig festivalgebied is niet gerealiseerd voor één festival maar juist voor een set. Er zitten grenzen aan de verleende vergunningen en zelfs daar kunnen omwonende moeite mee hebben, zij die het meeste de overlast ervaren.

Dat zie je op een breed scale van zaken zoals evenementen in stadscentra, evenemtentereinen en andere locaties die drukker of anders gebruikt worden dan initieel verwacht. Niet zeggende dat het netjes de procedures doorloopt maar het is wat meer dan één evementen dat één keer per jaar plaatsvindt.
Het geval waar ik het over heb is normaal waterrecreatie. Elk jaar normaal in augustus is er 1 festival, verder niks. Alle boerenweilanden daaromheen worden dan ook parkeerplaats.
duurt 3 dagen, en toch zijn er mensen die gaan klagen. Ik woon er zelf 5km vandaan, en ja bij ons hoor je het in de achtertuin ook.

En nee, verder dus echt 0 festivals. Op zo'n manier zorg je dat er niks meer georganiseerd kan worden

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dear majoh,

Following our communication regarding the FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2021 last week, we are pleased to inform you that your tickets to the event are confirmed and you will be attending the 2021 Dutch GP.

You will receive your e-ticket between 3 to 2 days before the event. Please look out for an email notification that we will send with all needed information.

In the meantime, we thank you for your patience.

Kind regards,
The F1® Ticket Store
*O*

• Napo
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Het geval waar ik het over heb is normaal waterrecreatie. Elk jaar normaal in augustus is er 1 festival, verder niks. Alle boerenweilanden daaromheen worden dan ook parkeerplaats.
duurt 3 dagen, en toch zijn er mensen die gaan klagen. Ik woon er zelf 5km vandaan, en ja bij ons hoor je het in de achtertuin ook.
vandaar ook de connotaties die ik maak, daar zomaar overheen lezen en dit zo neerzetten gaat daar enigszins aan voorbij.
En nee, verder dus echt 0 festivals. Op zo'n manier zorg je dat er niks meer georganiseerd kan worden
Bij alles ga je personen hebben die er geen voorstander van zijn en zelfs tegenstander ervan kunnen zijn. Ieder heeft zo zijn redenen er voor om niet in het hosanna verhaal mee te gaan. Ze gemakshalve wegzetten als klager helpt daarbij niet om een constructief gesprek te voeren. Er kunnen diverse redenen zijn waarom men neit zo'n festival wil in de vorm waarin hij er is gekomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Echt Nederland verdiend geen evenementen. Blijkbaar wil men saai land waar niks mag worden georganiseerd want milieu. Kan de DutchGP naar een land gaan waar men wel dankbaar is dat ze een GP mogen organiseren?

• Glorfindel76
  • Laatst online: 21-03 11:16
Wie is dit ?
In mijn omgeving heeft nog nooit iemand van hem gehoord.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Glorfindel76 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Wie is dit ?
In mijn omgeving heeft nog nooit iemand van hem gehoord.
Chef'Special.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
magnifor schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:42:
Echt Nederland verdiend geen evenementen. Blijkbaar wil men saai land waar niks mag worden georganiseerd want milieu. Kan de DutchGP naar een land gaan waar men wel dankbaar is dat ze een GP mogen organiseren?
Moet ik nu op mijn knieën gaan dat er hier een GP wordt georganiseerd?

Ik ben een F1 fan maar alles stinkt aan deze GP en is gewoon een spit in the face naar echte evenementen. Het blijft gewoon niet uit te leggen dat het door gaat

• Erapaz
Ik heb nog een fietsparkeerplaats over op Sochi voor zaterdag en zondag (gratis), als iemand die wil hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
dglavimans schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:18:
[...]

Moet ik nu op mijn knieën gaan dat er hier een GP wordt georganiseerd?

Ik ben een F1 fan maar alles stinkt aan deze GP en is gewoon een spit in the face naar echte evenementen. Het blijft gewoon niet uit te leggen dat het door gaat
Stel je niet zo aan man. Als je dit een spuug in het gezicht vindt van de evenementenbranche dan zijn alle voetbalwedstrijden dat ook. Zo'n GP met enkel zitplaatsen komt daar namelijk een stuk dichter bij in de buurt. Zo kun je alles wel vergelijken.

De BBQ van mijn buurman gister waarbij 15 mensen in een kleine tuin stonden is ook echt spugen in het gezicht van de evenementenbranche!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
dglavimans schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:18:
Hoezo? "Echte" evenementen mogen ook doorgaan met 2/3 van de zitplaatsen bezet en testen voor toegang. Dat die evenementen zelf niet door willen gaan, dat is wat anders. En volgens mij is een GP een echt evenement, tenzij jij een andere definitie hebt dan de rest van het land.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waarom staan de namen niet op de de e-tickets, maar alleen de stoelnummers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

magnifor schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:42:
Rationeel was Assen veel logischer geweest (en had een hoop gezeik gescheeld) maar emotioneel snap ik de keuze voor Zandvoort in de duinen wel, alleen dat pakt nog steeds niet goed uit (en omdat het Natura 2000 is zal dat ook wel blijven jaar op jaar). Dus een andere provincie was achteraf al genoeg geweest - de koe van achteren bekijkende :+
Maar niet alle keuzes zijn rationeel als de politiek ons wil doen geloven.

Hoe dan ook, de kans dat de rechter de race verbied of zonder publiek laat rijden lijkt me zeer klein daar deze ook al aangaf niet de rechters van de bodem procedure voor de voeten te willen lopen.

Dus ja er kan genoeg georganiseerd worden in NL als je het goed aanpakt, en dat was bij DutchGP/Zandvoort niet het geval.

En verder, eerst nog even Spa en dan Zandvoort! Hoop dat Zandvoort geen trein Circuit blijkt te zijn want daar hebben we er al genoeg van.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
franssie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Rationeel was Assen veel logischer geweest (en had een hoop gezeik gescheeld) maar emotioneel snap ik de keuze voor Zandvoort in de duinen wel, alleen dat pakt nog steeds niet goed uit (en omdat het Natura 2000 is zal dat ook wel blijven jaar op jaar). Dus een andere provincie was achteraf al genoeg geweest - de koe van achteren bekijkende :+
Maar niet alle keuzes zijn rationeel als de politiek ons wil doen geloven.

Hoe dan ook, de kans dat de rechter de race verbied of zonder publiek laat rijden lijkt me zeer klein daar deze ook al aangaf niet de rechters van de bodem procedure voor de voeten te willen lopen.

Dus ja er kan genoeg georganiseerd worden in NL als je het goed aanpakt, en dat was bij DutchGP/Zandvoort niet het geval.

En verder, eerst nog even Spa en dan Zandvoort! Hoop dat Zandvoort geen trein Circuit blijkt te zijn want daar hebben we er al genoeg van.
Ik denk dat Assen net zo goed gezeik had gegeven over van alles en nog wat. Was het niet over de diertjes en Natura 2000 en stikstof zoals nu, was het wel over iets anders geweest.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Transportman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

Ik denk dat Assen net zo goed gezeik had gegeven over van alles en nog wat. Was het niet over de diertjes en Natura 2000 en stikstof zoals nu, was het wel over iets anders geweest.
Zou best kunnen hoor. Maar er is daar minder juridische minutie om mee te schieten, Zandvoort is natuurlijk wel een sitting duck, dus het viel me al mee dat het al rond kwam (ik ben pro de race, Assen had me beter geleken, Zandvoort leuker omdat ik er ooit met mijn opa geweest ben
offtopic:
"Toen elfjes bestonden, en een heks in een huisje van koek En de wolven, die geitjes verslonden, mochten niet bij je oma op bezoek"

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

In Nederland wordt inderdaad over alles geklaagd en eindeloos gepolderd en af en toe is dat vermoeiend, maar dat is de keerzijde van hoe goed we een hoop dingen geregeld hebben in Nederland. Het is misschien een beetje saai maar het heeft ook z'n voordelen. In dit geval put ik daar vertrouwen uit. Er is al zo lang door alles en iedereen geprotesteerd en geklaagd dat de vergunningen enzo echt wel goed in elkaar zitten anders was het hele circus al veel eerder onderuit gehaald. Er hebben er genoeg het geprobeerd.
Het is jammer dat er zo last-minute nog ophef over is, maar ik reken er op dat de race door gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Homeland
  • Niet online
Jackson6 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:04:
Waarom staan de namen niet op de de e-tickets, maar alleen de stoelnummers?
Omdat ze toch niet gaan controleren of naam/ID matchen bij de ingang denk ik.

• dglavimans
miicker schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:52:
[...]

Stel je niet zo aan man. Als je dit een spuug in het gezicht vindt van de evenementenbranche dan zijn alle voetbalwedstrijden dat ook. Zo'n GP met enkel zitplaatsen komt daar namelijk een stuk dichter bij in de buurt. Zo kun je alles wel vergelijken.

De BBQ van mijn buurman gister waarbij 15 mensen in een kleine tuin stonden is ook echt spugen in het gezicht van de evenementenbranche!
Maar voetbalwedstrijden (en het EK) zijn dat ook. Denk is na.

Laatste deel ga ik niet eens op in over de BBQ want dat gaat gewoon nergens over :p
Pagina: 1 ... 52 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen