Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 41 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ga dan toch liever naar Oostenrijk, in 2018 was dat 175 euro voor een heel weekend op de overdekte tribune. We hadden een airbnb op 40 minuten rijden van het circuit, was perfect te doen en heel betaalbaar uiteindelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:21
Icephase schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:17:
Ik ga dan toch liever naar Oostenrijk, in 2018 was dat 175 euro voor een heel weekend op de overdekte tribune. We hadden een airbnb op 40 minuten rijden van het circuit, was perfect te doen en heel betaalbaar uiteindelijk!
Tickets voor Oostenrijk (en Hongarije) zijn ook in de verkoop. Maar met Covid lijkt 2-4 Juli voor Oostenrijk wel een grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Zijn die tickets die ik voor de vrijdag had gekocht (vorig jaar, via de Jumbo), dit jaar niet meer geldig?
Heb er eigenlijk nooit iets meer over gelezen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

YakuzA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:13:
Totdat Max met pensioen gaat zullen de prijzen niet meer lager worden denk ik.
Het hangt natuurlijk wel af van zijn succes en status. Als Perez een paar races voor Verstappen eindigt kan zijn status als superster snel minder worden.

Het is inderdaad erg duur maar ik heb de optelsom gemaakt dat dit een 'once in a lifetime' evenement is en dat ik daar zo'n bedrag voor over heb.

- Verstappen lijkt dit seizoen echt een kans te hebben om het goed te doen. Het is maar zeer de vraag hoe het er volgend jaar voor staat.

- De enige reden dat we op Zandvoort rijden is zijn succes. Ik weet dat het circuit een meerjarige deal heeft, maar de kans is groot dat het daarna weer afgelopen is want de verwachtingen zijn dat het eigenlijk niet geschikt is voor moderne F1 auto's. De eerste race lijkt me de beste kans op een goede race omdat ze het circuit dan nog niet kennen. Een onbekende baan of onbekende omstandigheden is een recept voor spektakel gebleken.

- Het hele evenement wordt dus sowieso een groot Max love fest, ik verwacht dat de sfeer uitstekend gaat zijn (zolang Verstappen niet uitvalt). Niet dat ik zo van de persoonsverering ben, maar het is een uitstekende reden voor een bijzonder feestje.

- Ik ben al een jaar niet op vakantie ben geweest en het nog maar de vraag is of het deze zomer wel lukt.

- Ik volg F1 nu al heel wat jaren en wil tenminste eens in m'n leven een race bezoeken.

- Dat de race dichtbij genoeg is dat je met het OV heen en weer kan is ook wat waard. Als ik een auto moet huren en/of een hotelkamer om een buitenlandse race te bezoeken dan gaat het ook al snel om honderden euro's.

Zo'n race bezoeken is volgens mij toch iets dat je doet voor de totaalervaring, niet omdat je het dan beter kan zien dan thuis op TV. En ik ben iemand die niet van massa's hossende mensen houdt, dat is juist een reden voor mij om thuis te blijven. Maar ook ik ben een dier dat meedeint met de emoties van de kudde. Ik denk dat er weinig races zijn waarin de (verwachte) totaalervaring zo goed gaat zijn als deze race.

PS. Ja, ik heb mezelf al bijna overtuigd dat de race het geld waard is....

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 24-04-2021 17:50 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
Ach. Je leeft maar één keer. Ik ben erbij dit jaar als ie doorgaat, gister kaarten besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:35:
Zijn die tickets die ik voor de vrijdag had gekocht (vorig jaar, via de Jumbo), dit jaar niet meer geldig?
Heb er eigenlijk nooit iets meer over gelezen...
Weet iemand dit ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:32:
[...]

Weet iemand dit ook toevallig?
Eerste hit op google:
https://www.jumbo.com/acties/gp/ticket-info

Maar neem aan dat diegenen hier ook gewoon mail over gehad hebben. Een refund of kaartjes behouden voor de eerste volgende editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Sorry, domme vraag dan. Moet toegeven dat ik gewoon heb zitten wachten.. 😔😋

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Het kabinet geeft groen licht voor de F1 op Zandvoort met maximale capaciteit.

https://nl.motorsport.com...imale-capaciteit/6558279/

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Wie gaat het volkslied zingen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:49:
Olav Mol, ik heb namelijk gehoord dat hij een perfecte A heeft...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Wat het zingen van het volkslied betreft:
Laten we Davina Michelle maar sturen, die heeft wel haar visitekaartje afgegeven op het Songfestival

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 12-06-2021 11:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

sjaool schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:30:
[...]

Olav Mol, ik heb namelijk gehoord dat hij een perfecte A heeft...
Niet vergeten als hij het zingt de nieuwe verzen van het Nederlands volkslied te noteren, want als hij dat doet zoals hij verslag van een wedstrijd doet, zal een en ander wel niet helemaal zijn zoals het hoort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 20:07

reaL_G

G

Amphiebietje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:23:
[...]

Niet vergeten als hij het zingt de nieuwe verzen van het Nederlands volkslied te noteren, want als hij dat doet zoals hij verslag van een wedstrijd doet, zal een en ander wel niet helemaal zijn zoals het hoort. ;)
Hoezo nederlands.
Max verstappen is toch Belgisch?

GiTS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
De snollebollekes?
Speciale links-rechts Wilhelmus versie... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Iemand met een flinke bril? (euh, dus niet Guus Meeuwis... hehehe)
Tweede couplet zal wel vervangen worden door Money van Pink Floyd :')

Maar zonder dollen erg fijn voor de fans die nu eindelijk kunnen gaan genieten van hun kaartjes, hoop dat het een leuk evenement gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42

TinusTegengas

Formula Racing

reaL_G schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Hoezo nederlands.
Wie had het over Verstappen?
Dit gaat om het volkslied voor de race en dat is altijd het volkslied van het land waar de race gehouden wordt ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
[...]

Hoezo nederlands.
Nederlandse racelicentie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Hoezo nederlands.
Hij heeft een Nederlands paspoort, voelt zich Nederlands, koos bewust voor een Nederlandse race licentie, komt uit onder de Nederlandse vlag en loopt zelfs rond met speciale oranje petjes en soms ook schoenen.

Serieus, de enige mensen die Verstappen Belgisch noemen, zijn Belgen die hem willen claimen. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:25
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:04:
Serieus, de enige mensen die Verstappen Belgisch noemen, zijn Belgen die hem willen claimen. :z
Ik kwam er deze week achter dat niet alleen Verstappen en Stroll een Belgische moeder hebben, maar Lando Norris ook: https://www.formule1.nl/n...ische-mayonaise-tuurlijk/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42

TinusTegengas

Formula Racing

U123456 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Ik kwam er deze week achter dat niet alleen Verstappen en Stroll een Belgische moeder hebben, maar Lando Norris ook: https://www.formule1.nl/n...ische-mayonaise-tuurlijk/
[YouTube: Baby Lando Speaking Dutch]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 20:22
Hoop nu dat het door gaat voor de komende 3 jaren.. anders heb ik niets aan mijn kaarten en vrees ik dat ik mijn geld kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Technofreakz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:08:
Hoop nu dat het door gaat voor de komende 3 jaren.. anders heb ik niets aan mijn kaarten en vrees ik dat ik mijn geld kwijt ben.
Ik had ook drie jaar lang kaarten. Van het eerste jaar heb ik m'n geld terug gekregen. Twee weken terug ook mijn andere kaarten via hun reseller platform verkocht; maar dat geld heb ik nog niet teruggestort gekregen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Is er eigenlijk al wat bekend over de gepersonaliseerde"souvenirtickets"? Kreeg vandaag mail met de vraag welke namen ik hierop wilde zetten. Wat zou het voor een "blijvende aandenken" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Zijn er hier toevallig mensen die zich niet laten vaccineren maar wel alle 3 de dagen de Zandvoort GP willen bezoeken ?

Waarschijnlijk moet je dan een test halen maar die zijn maar 40 uur geldig en testen wordt alleen tussen 08 en 18 gedaan voor zover ik weet. Gaat een lastig verhaal worden ben ik bang als je niet gevaccineerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Crazy D

I think we should take a look.

TripleQ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:23:
Is er eigenlijk al wat bekend over de gepersonaliseerde"souvenirtickets"? Kreeg vandaag mail met de vraag welke namen ik hierop wilde zetten. Wat zou het voor een "blijvende aandenken" worden?
Dat je naam erop staat 8)7 en dat het extra geld kost? :+
GaHard schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:51:
Zijn er hier toevallig mensen die zich niet laten vaccineren maar wel alle 3 de dagen de Zandvoort GP willen bezoeken ?

Waarschijnlijk moet je dan een test halen maar die zijn maar 40 uur geldig en testen wordt alleen tussen 08 en 18 gedaan voor zover ik weet. Gaat een lastig verhaal worden ben ik bang als je niet gevaccineerd bent.
Niemand kan in de toekomst kijken maar PCR Test is 72 uur geldig vanaf moment van testen, dus donderdagochtend laten testen, en dan zondag zorgen dat je voor dat tijdstip binnen bent....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Crazy D schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Dat je naam erop staat 8)7 en dat het extra geld kost? :+

[...]

Niemand kan in de toekomst kijken maar PCR Test is 72 uur geldig vanaf moment van testen, dus donderdagochtend laten testen, en dan zondag zorgen dat je voor dat tijdstip binnen bent....
Hmmm ik lees dit op coronacheck.nl en daar wordt toch echt over 40 uur gesproken.
Een testbewijs is geldig tot 40 uur na het moment van testen. Binnen deze 40 uur kun je met het bewijs (de QR-code) dus meerdere locaties of activiteiten bezoeken. En de QR-code steeds opnieuw laten scannen. Een bewijs van vaccinatie is minstens 365 dagen geldig. Ook deze QR-code kun je meerdere keren laten scannen.

De eerste 48 uur na het moment van testen is de kans dat je anderen besmet klein. Daarom kun je alleen toegang krijgen tot 40 uur na het moment van testen. Hierbij gaan we ervan uit dat een activiteit niet langer dan 8 uur duurt.
https://coronacheck.nl/nl...meerdere-keren-gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GaHard schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Hmmm ik lees dit op coronacheck.nl en daar wordt toch echt over 40 uur gesproken.

[...]

https://coronacheck.nl/nl...meerdere-keren-gebruiken/
Oh dat is weer anders de normale PCR test voor reizen (en voor toegang tot de Red Bull Ring...). Lekker overzichtelijk. Beetje eenduidig beleid kan geen kwaad... Ok uh ja dan wordt t lastig, dan zou je vrijdagmiddag nog een test moeten plannen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:17
Afgelopen zaterdag zijn we vanaf Amsterdam naar Zandvoort gereden. Vanaf Haarlem was het erg druk op de weg er naartoe, terwijl daar eigenlijk geen reden voor was. Het rijdt voor geen meter met de vele stoplichten. Er waren geen evenementen in de buurt en op het strand was het rustig.

Er zitten geen grote parkeerhavens om het circuit, behalve die rond de boulevard. Als daar iemand loopt te sukkelen dan loopt de hele boel vrij gemakkelijk vast. Ik houd mijn hart vast voor wanneer ze daar 100.000 bezoekers verwachten...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is dan ook helemaal niet de bedoeling dat je met de auto naar Zandvoort gaat om naar de GP te kijken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Alle Beide toegangswegen worden afgesloten, je komt niet eens in de buurt van Zandvoort met een auto ;)

offtopic:
Over toegang: Je kunt je ook gewoon laten vaccineren natuurlijk O-) Beter voor jezelf, beter voor de maatschappij, makkelijker om toegang te krijgen tot van alles en nog wat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 29-06-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met de auto naar de F1 in Zandvoort betekent parkeren bij de Keukenhof of de Beverwijkse Bazaar en 45 minuten met de bus.

Ben heel benieuwd hoe het NS vergaat dat weekend. Dat is een moment om te shinen maar het kan ook heel erg mis gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:17
naitsoezn schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:50:
Alle Beide toegangswegen worden afgesloten, je komt niet eens in de buurt van Zandvoort met een auto ;)
Ah slim (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Hele gekke vraag misschien maar ik kan er op de officiële websites geen info over vinden. Ik heb twee kaarten voor de zaterdag en zondag, op de GrandStand 1 tribune. Nu moeten we van een behoorlijke afstand komen (gaan met de trein, beide dagen) dus we zullen niet om 06.30 bij het circuit zijn.

Nu vraag ik mij af of je vaste zitplekken krijgt op de tribune? Of is het gewoon passen en meten? Ik kan mij voorstellen dat als je dan te laat bent, je net niet meer op de tribune past (omdat er overal tussenstoeltjes tussen twee groepen mensen worden gelaten bijvoorbeeld) en je dus niet meer met elkaar bij elkaar kunt staan.

Dit wordt mijn eerste GP die ik zelf bezoek dus misschien mensen hier die daar meer over weten? Ik zou het jammer vinden dat ik 900+ euro heb betaald voor goeie plekken en dan daar helemaal niet zo makkelijk gebruik van kan maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
Normaliter is het gewoon passen en meten, dus kom je laat dan kan het zijn dat je ergens bovenin een hoekje terecht komt.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mijn plan is vrijdag en zaterdag met de trein en zondag met de e-bike. We gaan het zien. Om de een of andere manier zie ik er meer tegenop dan dat ik naar Hockenheim (parkeren goed geregeld) of Spa (parkeren goed geregeld, wegrijden k*t) ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Djerro123 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:45:
Hele gekke vraag misschien maar ik kan er op de officiële websites geen info over vinden. Ik heb twee kaarten voor de zaterdag en zondag, op de GrandStand 1 tribune. Nu moeten we van een behoorlijke afstand komen (gaan met de trein, beide dagen) dus we zullen niet om 06.30 bij het circuit zijn.

Nu vraag ik mij af of je vaste zitplekken krijgt op de tribune? Of is het gewoon passen en meten? Ik kan mij voorstellen dat als je dan te laat bent, je net niet meer op de tribune past (omdat er overal tussenstoeltjes tussen twee groepen mensen worden gelaten bijvoorbeeld) en je dus niet meer met elkaar bij elkaar kunt staan.

Dit wordt mijn eerste GP die ik zelf bezoek dus misschien mensen hier die daar meer over weten? Ik zou het jammer vinden dat ik 900+ euro heb betaald voor goeie plekken en dan daar helemaal niet zo makkelijk gebruik van kan maken :P
In Austin hebben ze altijd vaste zitplekken (met nummers). Dus zo "normaliter" is de normaliter van @xavento niet :)

Denk dat alleen de organisatie het weet.

Vind die vast zitplekken wel zo praktisch omdat je altijd bij elkaar kan zitten, ook al ga je allemaal even weg om een drankje te halen bijv.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 29-06-2021 12:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
xavento schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:50:
Normaliter is het gewoon passen en meten, dus kom je laat dan kan het zijn dat je ergens bovenin een hoekje terecht komt.
Normaliter? Geregeld bij races gewoon een vaste zitplek gehad, juist de norm om dat te doen als iets erg populair is want dan verzeker je in elk geval iedereen met het juiste ticket van een zitplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:46
xavento schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:50:
Normaliter krijg je gewoon een vaste zitplaats, als je een toeslag betaald voor een bepaalde tribune.

Alleen als er één kaartje voor algemene toegang is, dan wordt er niet met genummerde zitplaatsen gewerkt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Homeland schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Normaliter? Geregeld bij races gewoon een vaste zitplek gehad, juist de norm om dat te doen als iets erg populair is want dan verzeker je in elk geval iedereen met het juiste ticket van een zitplaats.
Yes. Zeker op een Grandstand.

Wat je ziet zonder vaste zitplaatsen: veel mensen gaan zitten met 1 leeg stoeltje tussen de buurman. Dan kom je uiteindelijk gegarandeerd plaatsen tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:06
Glashelder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:34:
[...]
In Austin hebben ze altijd vaste zitplekken (met nummers). Dus zo "normaliter" is de normaliter van @xavento niet :)
In Monza ook al sinds jaar en dag genummerde plaatsen.

Kan me niet voorstellen dat het in Zandvoort niet zo is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het zal genummerd zijn. Heb eerder geïnformeerd om een extra kaartje te kopen voor de stand waar wij zitten want er was er een vrij gekomen. Echter kon dat niet naast ons gepland worden, want het schuiven met plaatsen konden ze niet doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb nog nooit een F1 meegemaakt waar tribunes geen genummerde plaatsen hebben. Op vrijdag had je vaak free seets (dus plemp maar neer waar je wilt), op zaterdag en zondag toch echt gewoon je stoeltje. Het zal wel heel gek zijn als ze dat op Zandvoort opeens niet doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Er lopen nog steeds rechtszaken rondom het circuit en de werkzaamheden die er zijn uitgevoerd. Momenteel gaat het in de rechtszaak over CO2, zie ook het volgende artikel:
Kunnen stikstof en een zandhagedis het Formule 1-feest alsnog gaan verstoren?
e provincie Noord-Holland, Circuit Park Zandvoort en verschillende natuur- en milieuclubs treffen elkaar vandaag opnieuw voor de rechtbank in Haarlem. De natuurliefhebbers vinden dat de provincie ten onrechte toestemming heeft verleend aan het circuit om werkzaamheden te verrichten en zo de komst van de Formule 1 mogelijk te maken. Daardoor zou het leefgebied van de beschermde zandhagedis en rugstreeppad zijn verwoest.

Daarnaast draait het vandaag om de vraag of de komst van de Formule 1 wel of niet te veel stikstofuitstoot met zich mee zal brengen. Kortom, in hoeverre gaat het omliggende Natura 2000-gebied daar last van krijgen?

Provincie en circuit wonnen eerste ronde

In oktober 2019, toen de race nog in mei 2020 zou zijn, troffen de partijen elkaar al voor de voorzieningenrechter. Ook toen stonden beide onderwerpen centraal. De natuurpartijen eisten dat de werkzaamheden aan het circuit direct werden stilgelegd, maar ze konden de rechter niet overtuigen. Die stelde de provincie en Circuit Park Zandvoort in het gelijk. De werkzaamheden mochten doorgaan. De natuurpartijen lieten het er niet bij zitten en zijn in beroep gegaan tegen die uitspraak. Vandaag hoort de rechter opnieuw alle argumenten van beide partijen aan.
Zijn alle tribunes noodzakelijk?

Door de graafwerkzaamheden rond het circuit zijn grote leef- en voortplantingsgebieden van de beschermde zandhagedis en de rugstreeppad voorgoed verwoest. Tenminste, dat stellen natuurorganistaties als stichting Duinbehoud en Rust bij de Kust. De directie van het circuit zegt er juist alles aan gedaan te hebben om de beestjes te beschermen. Er zijn tijdens de werkzaamheden amfibieschermen geplaatst, er zijn exemplaren weggevangen en de schade zou zeer beperkt zijn gebleven.

De werkzaamheden waren onder meer bedoeld om tijdelijke tribunes te kunnen plaatsen. Van 3 tot en met 5 september zijn er dagelijks ruim 100.000 toeschouwers op het terrein aanwezig. De plaatsing van tribunes is uit het oogpunt van veiligheid hard nodig, stelt het circuit. De rechter was het daar mee eens en concludeerde dat de schade voor de beschermde soorten beperkt bleef, tot zo'n twee hectare leefgebied. De natuurclubs denken daar heel anders over. De rechter zal nu opnieuw moeten bepalen of de ontheffing voor de werkzaamheden rechtmatig is verleend, of dat er straks wellicht toch minder tribunes opgesteld mogen worden.

Formule 1 van groot openbaar belang?

Ook zal er in de rechtbank in Haarlem weer gediscussiëerd worden over of de komst van de Formule 1 'een dwingende reden van groot openbaar belang' is. Want alleen dan mag het leefgebied van de beschermde soorten verstoord worden. De rechter vond in oktober 2019 dat de provincie en Circuit Park Zandvoort voldoende hadden onderbouwd waarom de Formule 1 van groot belang is. Robert van Overdijk, directeur van Circuit Park Zandvoort, zei daar destijds het volgende over:

[b]Wel of niet te veel stikstofuitstoot?[/b[

De tweede zaak die vandaag dient, gaat om de uitstoot van stikstof rond het Formule 1-evenement. De provincie en Circuit Park Zandvoort stellen dat uit onderzoek blijkt dat de stikstofuitstoot juist af zal nemen. Ook omdat de baan tijdens de werkzaamheden niet gebruikt is en datzelfde geldt straks ook tijdens de opbouwperiode voorafgaand aan de race. Ook beroept het circuit zich op vergunningen die al jaren geleden zijn verleend door de provincie. De rechter ging daar in mee.

In deze zaak neemt 'Mobilisation for the Environment' (MOB) het voortouw aan de kant van de natuurorganisaties. Valentijn Wösten, advocaat van MOB, was in oktober 2019 uiterst verbolgen over het stikstofonderzoek van de provincie en het circuit. "Alles moest besloten worden in een hogedrukketel. Zulke moeilijke rekensommen hebben tijd nodig om ze goed te maken. Als het snel moet, dan worden er fouten gemaakt. Ik heb met verschillende adviseurs naar de cijfers gekeken en niemand kan er een touw aan vast knopen, het zijn flauwekulgetallen."

Andere conclusie

Inmiddels hebben de natuurorganisaties ook hun eigen onderzoek gedaan naar de stikstofuitstoot rond de Formule 1. Zij concluderen dat die met vijftien procent zal toenemen en dat de gevolgen voor het omliggende Natura 2000-gebied 'desastreus' zullen zijn.

Organisatie Dutch Grand Prix (DGP) heeft het voornemen om in Zandvoort het meest duurzame racefestival op de internationale Formule 1-kalender neer te zetten. Uit een steekproef onder bezoekers zou blijken dat dagelijks zo'n 40.000 mensen op de fiets naar Zandvoort komen, en een groot deel met de trein. Het kustdorp zal zo goed als afgesloten worden voor autoverkeer.

De rechter zal beide stikstofrapporten moeten bestuderen en afwegen welke het sterkst onderbouwd is. Over maximaal zes weken volgt een uitspraak. Het Formule 1-festival in Zandvoort wordt er niet door weerhouden, dat is ook niet het belangrijkste doel van de natuurclubs. Ze willen de, in hun ogen, grote overlast van lawaai en uitstoot van racewagens op het circuit gedurende het hele jaar zoveel mogelijk terugdringen.
Benieuwd wat de rechter gaat besluiten in deze zaak. Als de rechter stelt dat het onrechtmatig is vraag ik mij af wie de rechter gaat overrulen in deze (en of dat zomaar kan)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Djerro123
@xavento , @Erapaz , @Glashelder , @Homeland , @Joris748 , @StealthyPeanut , @alexbl69 , @majoh , @Crazy D (een ieder die antwoord heeft gegeven op mijn vraag of deelnam in de mini discussie die daaruit volgde):

Voor de volledigheid heb ik deze vraag ook gesteld aan DGP zelf via email en heb ik zojuist een antwoord gekregen:
Hoi .......,

Dank voor je bericht. leuk dat jullie erbij zijn! De tickets uit 1 bestelling zullen gekoppeld worden aan stoelen op de tribune. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat jullie niet naast elkaar kunnen zitten. Het wordt op korte termijn zichtbaar in de MYDGP omgeving welke stoelnummers jullie hebben. Hier zijn we momenteel druk mee bezig.

Tot ziens in Zandvoort!
We krijgen dus gewoon genummerde stoeltjes gelukkig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 19:51

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Even doorklikken voor de tweet, maar ze zijn druk bezig! https://twitter.com/f1_dutchgp/status/1412418803292676098

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Is er al zicht op de transportplannen en met name die van de NS?
Ik ben van plan om met het OV te komen en ik moet wat verder dan de meesten. Ik vind het nogal een gok om op de bonnefooi in de trein te stappen en te hopen dat ik op tijd daar ben en niet tegen race tijd nog ergens in de rij sta bij de coronacheckers.

Misschien is wel de beste oplossing om het laatste stuk op de fiets te doen. Daar heb ik twee jaar geleden wel eens iets over gehoord, maar sindsdien is het (begrijpelijk) stil geworden.

Heeft iemand al informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:23:
Ik ben van plan om met het OV te komen en ik moet wat verder dan de meesten. Ik vind het nogal een gok om op de bonnefooi in de trein te stappen en te hopen dat ik op tijd daar ben en niet tegen race tijd nog ergens in de rij sta bij de coronacheckers.

Misschien is wel de beste oplossing om het laatste stuk op de fiets te doen. Daar heb ik twee jaar geleden wel eens iets over gehoord, maar sindsdien is het (begrijpelijk) stil geworden.

Laatste stuk op de fiets kan helaas niet, de fiets parkeerplaatsen zijn op ongeveer 5 km vanaf het circuit. Laatst stuk wordt dus lopen. Ik ga 2 dagen met de trein denk ik en dan op raceday met de fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:23:

Heb je de email niet gehad? Daar verwijzen ze hier naar: https://dutchgp.com/vervoer/
Erapaz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Laatste stuk op de fiets kan helaas niet, de fiets parkeerplaatsen zijn op ongeveer 5 km vanaf het circuit.
5km? Hoe kom je daarbij? Da's bijna Haarlem :D Volgens bovengenoemde site zijn de fietsenstallingen ongeveer een kwartiertje lopen. Tenzij je een flinke sprint trekt, doe je 5km niet in 15 minuten :P Ik vermoed dat ze de parkeerplaatsen aan de boulevard of in Bloemendaal aan zee zullen gebruiken voor fietsen. Vanaf P1 Bloemendaal aan zee is het ongeveer 1.5km naar de ingang achter de hoofdtribune.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 08-07-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
naitsoezn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Heb je de email niet gehad? Daar verwijzen ze hier naar: https://dutchgp.com/vervoer/

[...]

5km? Hoe kom je daarbij? Da's bijna Haarlem :D Volgens bovengenoemde site ongeveer een kwartiertje lopen. Tenzij je een flinke sprint trekt, doe je 5km niet in 15 minuten :P Ik vermoed dat ze de parkeerplaatsen aan de boulevard of in Bloemendaal aan zee zullen gebruiken voor fietsen. Vanaf P1 Bloemendaal aan zee is het ongeveer 1.5km naar de ingang achter de hoofdtribune.
Je hebt gelijk, het is 15 minuten wandelen. Zal dus niet meer dan 2 km zijn. Ik weet niet waar ik 5 km vandaan had.

Nu nog bedenken wie ik zondag meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

naitsoezn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Nee, niks ontvangen. Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Leuk die trein tickets maar ik heb een business card. Zodat ik de rekening netjes zakelijk krijg :P Die zijn toch ook gewoon te gebruiken lijkt me?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Crazy D schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:46:
Leuk die trein tickets maar ik heb een business card. Zodat ik de rekening netjes zakelijk krijg :P Die zijn toch ook gewoon te gebruiken lijkt me?
Ja ik ging er van uit dat ze dit doen om een zo’n goed mogelijk beeld te krijgen van wanneer hoeveel mensen met de trein willen gaan. Het blijft toch gewoon een NS station?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Niet om een party-pooper te zijn, maar is er nog een kans dat de organisatie het af blaast? Vorig jaar was de reden van afblazen dat ze per-se met publiek wilden racen, en gezien de ontwikkeling rond de covid-19 besmettingen lijkt het me een denkbaar scenario dat grote evenementen met publiek niet door zullen gaan.

Zou het erg jammer vinden, want ik ben heel benieuwd naar de baan en hoe de teams het gaan doen om onbekend terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

boxlessness schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:04:
Niet om een party-pooper te zijn, maar is er nog een kans dat de organisatie het af blaast? Vorig jaar was de reden van afblazen dat ze per-se met publiek wilden racen, en gezien de ontwikkeling rond de covid-19 besmettingen lijkt het me een denkbaar scenario dat grote evenementen met publiek niet door zullen gaan.

Zou het erg jammer vinden, want ik ben heel benieuwd naar de baan en hoe de teams het gaan doen om onbekend terrein.
De go-nogo-beslissing is al geweest dus vrijwillig afblazen zullen ze niet doen. Geldt voor veel evenementen, da's niet per se iets voor Zandvoort, dat het veel 'makkelijker' is voor een organisatie als een evenement verboden wordt dan zelf te beslissen om niet door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
naitsoezn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:12:
[...]

De go-nogo-beslissing is al geweest dus vrijwillig afblazen zullen ze niet doen. Geldt voor veel evenementen, da's niet per se iets voor Zandvoort, dat het veel 'makkelijker' is voor een organisatie als een evenement verboden wordt dan zelf te beslissen om niet door te gaan.
Goed om te horen dat de organisatie zelf al een "go" heeft besloten, maar het zal me benieuwen hoe ze de nuance tussen "verboden" vs "verboden met publiek" op zullen pikken, ALS het zo ver komt natuurlijk. Laten we hopen dat er veel oranje rook mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

boxlessness schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Goed om te horen dat de organisatie zelf al een "go" heeft besloten, maar het zal me benieuwen hoe ze de nuance tussen "verboden" vs "verboden met publiek" op zullen pikken, ALS het zo ver komt natuurlijk. Laten we hopen dat er veel oranje rook mag zijn.
Hoe kom je erbij dat het "verboden met publiek" is dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
naitsoezn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Hoe kom je erbij dat het "verboden met publiek" is dan? :?
Oh nee... NU nog niet... ik acht het alleen een mogelijk scenario dat het die kant op gaat. Dat schoot toenstraks even door me heen toen ik dit topic zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben ook benieuwd, in de persco van deze avond gaan ze het hebben over het al dan niet afblazen van meerdaagse evenementen :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Onder de huidige nieuwe maatregelen zou er geen ruimte voor zijn lijkt het, maar september is nog ver weg. Je kunt nu nog niet zeggen hoe het er dan voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ja, maar je kan als organisatie ook niet lekker afwachten wat de overheid nu weer bedenkt. Dus gaan gokken dat het wel mag doorgaan met nog maar 1 1/2 maand te gaan kan niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
Dat was dan ook mijn opmerking/vraag wat betreft "verboden" vs "verboden met publiek".
Mogelijk dat ze wel mogen racen in hun eigen bubble omdat het dan geen "evenement" is? Maar ik kan me ook voorstellen dat de organisatie dan de gemakkelijkere/goedkopere weg neemt en er de stekker uit trekt voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Organisatie roept al sinds corona "we racen hier niet zonder publiek". Dus als de overheid zegt, mag niet doorgaan, zal het niet doorgaan lijkt me.... Er is vast wel weer een leuk circuit in Italie of Portugal waar ze dan wel heen kunnen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Gezien de duur van de zojuist aangekondigde maatregelen, is het einde verhaal voor Zandvoort dit jaar vrees ik. De tijd tot aan de GP is denk ik te kort om op het laatste moment te besluiten of het wel of niet kan doorgaan. Ik hoop echter dat het nog goed komt, want in het kampioensjaar van Max moet er toch een Dutch GP zijn?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:47
PatrickC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:08:
Gezien de duur van de zojuist aangekondigde maatregelen, is het einde verhaal voor Zandvoort dit jaar vrees ik. De tijd tot aan de GP is denk ik te kort om op het laatste moment te besluiten of het wel of niet kan doorgaan. Ik hoop echter dat het nog goed komt, want in het kampioensjaar van Max moet er toch een Dutch GP zijn?
Ah ze hebben dus nog een paar jaar de tijd.. }:O ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 20:44
Beaves schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:41:
Ik ben ook benieuwd, in de persco van deze avond gaan ze het hebben over het al dan niet afblazen van meerdaagse evenementen :(
Het werd net verduidelijkt dat het gaat om evenementen met overnachting.

Maar dat maximum van 2/3 capaciteit met een test of toegangsbewijs en verplichte zitplaatsen gaat wel de capaciteit van Zandvoort halveren als het er in september nog is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Het werd net verduidelijkt dat het gaat om evenementen met overnachting.

Maar dat maximum van 2/3 capaciteit met een test of toegangsbewijs en verplichte zitplaatsen gaat wel de capaciteit van Zandvoort halveren als het er in september nog is.
Ik denk niet dat het door gaat met de helft van de capaciteit. Sowieso zijn er veel staanplaatsen verkocht, die zullen dus al geschrapt moeten worden, en dan mogen op de tribunes maar 2/3 van de mensen zitten. Ze zouden het kunnen oplossen door meer tribunes neer te zetten, maar denk niet dat dat gaat gebeuren.

En wat moeten ze dan? Gaan loten wie wel en wie niet mee mag? Dat zou ook behoorlijk kut zijn.

Ik hoop dat het door gaat, maar lijkt me toch sterk. Zou erg jammer zijn, het leek me behoorlijk gaaf om bij de eerste GP in Zandvoort te zijn waar Max rijdt en dan ook nog in het jaar waar er zoveel spanning is om de titel. Wie weet zijn eerste WK titel ooit.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

boxlessness schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:04:

Dat is inmiddels denk ik vrij realistisch.
Want de explosie in besmettingsaantallen van de afgelopen dagen is ongekend, terwijl de vaccinatiegraad met eerste inenting hier toch aardig is, alsmede de hoeveelheid die al tweemaal zijn gevaccineerd. Je weet nu al dat het enkele weken gaan duren voordat het weer genormaliseerd en afgenomen is. Dan zit je al diep in augustus in zelfs een relatief gunstig scenario. R getal is nu 1,37, maar dat is zoals altijd gebaseerd op gegevens van twee weken geleden. Het werkelijke getal zal inmiddels veel hoger zijn.

De kans dat Nederland gemarkeerd zal worden als een gebied waar je niet naartoe kan reizen zonder quarantaine bij terugkeer, is zeker aanwezig en dat kan het Formule 1 circus al stoppen. Die kunnen niet in quarantaine gaan zitten na een paar dagen Zandvoort. Daarnaast kan het evenement ook nog eens verboden worden met publiek en dan is het ook klaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:34:
[...]

Want de explosie in besmettingsaantallen van de afgelopen dagen is ongekend, terwijl de vaccinatiegraad met eerste inenting hier toch aardig is, alsmede de hoeveelheid die al tweemaal zijn gevaccineerd. Je weet nu al dat het enkele weken gaan duren voordat het weer genormaliseerd en afgenomen is. Dan zit je al diep in augustus in zelfs een relatief gunstig scenario. R getal is nu 1,37, maar dat is zoals altijd gebaseerd op gegevens van twee weken geleden. Het werkelijke getal zal inmiddels veel hoger zijn.

De kans dat Nederland gemarkeerd zal worden als een gebied waar je niet naartoe kan reizen zonder quarantaine bij terugkeer, is zeker aanwezig en dat kan het Formule 1 circus al stoppen. Die kunnen niet in quarantaine gaan zitten na een paar dagen Zandvoort. Daarnaast kan het evenement ook nog eens verboden worden met publiek en dan is het ook klaar.
Wil het nog wel een maandje aankijken.
In September zit je toch wel op 100% eerste vaccinatie en groot gedeelte van bevolking al 2e vaccinatie.

Dan zit je ruim in het stadium waar men nu al dacht te zitten dat er met goed testbeleid alles weer mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
D-dark schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Wil het nog wel een maandje aankijken.
In September zit je toch wel op 100% eerste vaccinatie en groot gedeelte van bevolking al 2e vaccinatie.

Dan zit je ruim in het stadium waar men nu al dacht te zitten dat er met goed testbeleid alles weer mogelijk is.
Qua vaccinaties kan je kijken naar wanneer mensen mochten aanmelden en ervan uitgaan dat een groot deel ook zeer snel (<1 week) heeft gedaan. Dan is tegen eerste week september ongeveer de leeftijden 22-25 volledig gevaccineerd (2 prikken plus 2 weken).

Een hele andere benadering is de volgende. Gisteren hebben zich zo’n 100.000 mensen laten testen door tvt. Hier kwamen zo’n 10k besmettingen uit (uit m’n hoofd was het percentage 8%). Dat betekent dat echt 80% van de bevestigde besmettingen uit tvt kwam. Vandaag is het grootste deel van die tvt testen geannuleerd, er kwam 16k mensen opdagen. Morgen is het aantal positieve testen dus (rekenkundig) ruim gehalveerd.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we in een situatie komen waarin meer testen == meer bevestigde besmettingen, waarbij dit an sich niet slecht voor de maatschappij is. Maar we willen niet het slechtste (Europese) jongetje in de klas zijn, dus nu trekken we de teugels aan. Ik maak me zeer weinig zorgen om Zandvoort, het is nog twee maanden ver weg en dan zijn de vaccinatie cijfers veel beter en tegen die tijd hebben we omringende landen wellicht ook overtuigd dat besmettingscijfers zelf weinig zeggen zonder context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:34:
[...]

Ik vrees er ook voor. En ik had 't al aan zien komen en om deze reden heb ik mijn kaarten op hun resell platform aangeboden op 2 juni (5 weken terug). Die waren binnen een paar uur verkocht. Echter heb ik, ondanks herhaaldelijke e-mails, mijn geld nog niet teruggestort gekregen. Ik kan ze ook alleen maar bereiken via hun support e-mail; je kan ze niet bellen. Mijn e-mails worden gewoon niet beantwoord...

Ik vermoed inmiddels dat als de race niet doorgaat de toko op de fles gaat - en dat ik daarom m'n geld nog niet terug heb gekregen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Djerro123 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:14:
[...]

Qua vaccinaties kan je kijken naar wanneer mensen mochten aanmelden en ervan uitgaan dat een groot deel ook zeer snel (<1 week) heeft gedaan. Dan is tegen eerste week september ongeveer de leeftijden 22-25 volledig gevaccineerd (2 prikken plus 2 weken).

Een hele andere benadering is de volgende. Gisteren hebben zich zo’n 100.000 mensen laten testen door tvt. Hier kwamen zo’n 10k besmettingen uit (uit m’n hoofd was het percentage 8%). Dat betekent dat echt 80% van de bevestigde besmettingen uit tvt kwam. Vandaag is het grootste deel van die tvt testen geannuleerd, er kwam 16k mensen opdagen. Morgen is het aantal positieve testen dus (rekenkundig) ruim gehalveerd.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat we in een situatie komen waarin meer testen == meer bevestigde besmettingen, waarbij dit an sich niet slecht voor de maatschappij is. Maar we willen niet het slechtste (Europese) jongetje in de klas zijn, dus nu trekken we de teugels aan. Ik maak me zeer weinig zorgen om Zandvoort, het is nog twee maanden ver weg en dan zijn de vaccinatie cijfers veel beter en tegen die tijd hebben we omringende landen wellicht ook overtuigd dat besmettingscijfers zelf weinig zeggen zonder context.
Alleen worden de TVT testen niet meegenomen in het totaal. Alleen de testen die bij de GGD zijn gedaan tellen. De aantallen die je hier noemt komen dus bovenop de cijfers die dagelijks bekend worden gemaakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
redwing schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:15:
[...]

Alleen worden de TVT testen niet meegenomen in het totaal. Alleen de testen die bij de GGD zijn gedaan tellen. De aantallen die je hier noemt komen dus bovenop de cijfers die dagelijks bekend worden gemaakt.
Dat klopt niet.
Particuliere organisaties en individuen nemen echter ook tests af. De uitslagen hiervan worden niet altijd bij de GGD gemeld of de melding telt niet mee omdat de gebruikte test niet voldoet aan de normen van het RIVM. Commerciële testers zijn wel verplicht positieve testgevallen te melden aan de GGD.
De testen van TVT tellen wel degelijk mee voor de gemelde aantallen in de media. Dat maakt deze maatregelen ook zo dubbel; enerzijds voelt het alsof er moet worden ingegrepen want de cijfers schieten omhoog, anderzijds killen we de route waarop de cijfers tot stand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Djerro123 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:30:
[...]

Dat klopt niet.

[...]

De testen van TVT tellen wel degelijk mee voor de gemelde aantallen in de media. Dat maakt deze maatregelen ook zo dubbel; enerzijds voelt het alsof er moet worden ingegrepen want de cijfers schieten omhoog, anderzijds killen we de route waarop de cijfers tot stand komen.
Je mist dit stuk :
Het (dagelijks) aantal besmettingen dat we op het dashboard tonen geeft dus geen compleet beeld. Houd daar rekening mee bij het interpreteren van dit cijfer.
Er is al vaker door het GGD gezegd dat TVT testen maar voor een klein gedeelte meetellen. Blijft apart, maar is helaas wel het geval. Ook veel positieve commerciele testen die wel worden doorgegeven worden niet meegenomen. Ik heb hier al heel wat discussies over gehad met het GGD die aangaven dat ze niets konden doen met positieve testen totdat er een hertest is gedaan bij de GGD.

Dus of de GGD zelf weet er geen bal van, of de testen worden echt maar amper meegenomen. Al moet ik wel zeggen dat ik ook de 1e optie niet heel raar zou vinden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
redwing schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Je mist dit stuk :

[...]

Er is al vaker door het GGD gezegd dat TVT testen maar voor een klein gedeelte meetellen. Blijft apart, maar is helaas wel het geval. Ook veel positieve commerciele testen die wel worden doorgegeven worden niet meegenomen. Ik heb hier al heel wat discussies over gehad met het GGD die aangaven dat ze niets konden doen met positieve testen totdat er een hertest is gedaan bij de GGD.

Dus of de GGD zelf weet er geen bal van, of de testen worden echt maar amper meegenomen. Al moet ik wel zeggen dat ik ook de 1e optie niet heel raar zou vinden.
als je bij een commerciële test een positief resultaat krijgt moeten ze je ook aanraden om naar de GGD te gaan.

En dat is ook voor die besmette personen interresssant. Met een positieve GGD test krijg je namelijk na 2 weken een herstelbewijs. En dan hoefde je dus niet meer naar tvt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RocketKoen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:08:
[...]
als je bij een commerciële test een positief resultaat krijgt moeten ze je ook aanraden om naar de GGD te gaan.

En dat is ook voor die besmette personen interresssant. Met een positieve GGD test krijg je namelijk na 2 weken een herstelbewijs. En dan hoefde je dus niet meer naar tvt.
Klopt, alleen is mijn ervaring dat de meeste na 5 dagen naar de GGD gaan voor een negatieve test of het simpelweg later opnieuw proberen bij tvt. Dat werd voorheen ook al heel veel gedaan met commerciële testen bij b.v. bedrijven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
redwing schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:16:
[...]

Klopt, alleen is mijn ervaring dat de meeste na 5 dagen naar de GGD gaan voor een negatieve test of het simpelweg later opnieuw proberen bij tvt. Dat werd voorheen ook al heel veel gedaan met commerciële testen bij b.v. bedrijven.
Vroeger zeker. Maar die hebben nu ook spijt dat ze niet bij de GGD zijn geweest. Omdat een commerciële positieve test niet geldig is als herstelbewijs.

Maar we zullen het zien de komende weken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RocketKoen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Vroeger zeker. Maar die hebben nu ook spijt dat ze niet bij de GGD zijn geweest. Omdat een commerciële positieve test niet geldig is als herstelbewijs.

Maar we zullen het zien de komende weken.
Waarom spijt? Je kunt met een vaccinatie of test precies hetzelfde doen. Oftewel ipv een test in het verleden moet je nu diezelfde test doen. Daarnaast is dat herstelbewijs maar 6 maanden geldig, dus moet je daarna alsnog testen/vaccineren. Bij de mensen in mijn omgeving zie ik iig maar zelden dat ze na een positieve test bij TVT of hun werk nog naar de GGD gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zojuist mail gehad van DutchGP

De inhoud van de mail is grotendeels gelijk aan ondwrstaande pagina. Mooi plattegrondje erbij.
Heb er zin in! Tribune nr 31 ga ik mij vertoeven op zondag. Wel helemaal alleen. Dus hopelijk wat 'normale' mensen om mij heen waar je een halve dag naast moet zitten.

https://www.dutchgp.com/b...eineken-dutch-grand-prix/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
TripleQ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:24:

De inhoud van de mail is grotendeels gelijk aan ondwrstaande pagina. Mooi plattegrondje erbij.
Heb er zin in! Tribune nr 31 ga ik mij vertoeven op zondag. Wel helemaal alleen. Dus hopelijk wat 'normale' mensen om mij heen waar je een halve dag naast moet zitten.

Tribune 25 hier ;)

Zal wel loslopen joh, je kunt de pech hebben dat je door de locatie van die Max fanboys naast je hebt zitten die alleen voor Max komen en niet voor de sport.

Ik ben een paar jaar geleden naar Le Mans geweest super toffe mensen die allemaal voor de sport kwamen. Op een tribune van allerlei nationaliteiten vlogen de felicitaties van en aan iedereen in het rond na een spectaculaire finish van de GTE Pro series.

Ik hoop stiekem dat we zoiets toch mee kunnen nemen naar de DutchGP, ben alleen bang dat het chauvinisme de overhand zal krijgen hier. :+

Wat ik alleen niet helemaal thuis kan brengen of je nu gewoon via alle ingangen naar binnen kunt en van daaruit naar je tribune kunt, of speciaal buitenom moet lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 12-07-2021 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

TIGER1125 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Wat ik alleen niet helemaal thuis kan brengen of je nu gewoon via alle ingangen naar binnen kunt en van daaruit naar je tribune kunt, of speciaal buitenom moet lopen.
De ingang waar je naar binnen mag komt op je kaartje te staan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
TripleQ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:24:

Ik ga meestal alleen naar F1, je komt altijd leuke mensen tegen. Alleen een keer bijna in elkaar geslagen door een dronken Duitser toen Max in Hockenheim won in 2019. Er stonden allemaal mensen voor zijn neus (te wachten tot het hek open ging), ik kwam terug van de toilet en liep naar mijn plek, stond net naast hem toen hij overliep. Gelukkig hield zijn vriendin hem in bedwang.

Verder maak je meestal vrienden, genoeg leuke F1 fans op de tribunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...streep-door-festivalzomer

Tot 1 september geen meerdaagse festivals, erg benieuwd wat dit voor Zandvoort gaat betekenen, zo vlak erna, vraag me af of ze het risico willen gaan lopen op en last-minute annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:25
Gaat idd spannend worden. Ze moeten natuurlijk eerder al een go/nogo hebben....die zal dan op 13 augustus komen? Maar ben je dan niet al te laat. Hoop eerder dat hij doorgaat en dan maar met een halve bezetting...hoe jammer dat ook is. Ik vind het prima als mijn kaartje doorschuift naar volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al eerder festivals/concerten/evenementen/voetbal wedstrijden/etc geweest waar er ineens maar 50% minder mensen mochten komen? Terwijl er wel al 100% verkocht was? En hoe hebben die dat opgelost? Loting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het wordt spannend; maar de belangen zijn groot en het evenement is geheel outdoors. Dus ik heb nog wel goede hoop dat het doorgaat.

Overigens; ik wacht nog steeds op m'n geld nadat ik m'n tickets aangeboden en verkocht heb via hun eigen Resell platform. Inmiddels 8 weken al; en op e-mails en whatsapp berichten wordt gewoon niet gereageerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
TripleQ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:21:
Zijn er eigenlijk al eerder festivals/concerten/evenementen/voetbal wedstrijden/etc geweest waar er ineens maar 50% minder mensen mochten komen? Terwijl er wel al 100% verkocht was? En hoe hebben die dat opgelost? Loting?
Zie bijvoorbeeld:
https://www.rtlnieuws.nl/...-ek-kaartjes-dit-zo-balen

Bij het EK was ook 100% verkocht en kon er in eerste instantie 25% het stadion in, daar is geloot.
Later is het nog uitgebreid tot een derde van de capaciteit.
Bij uitgeloot kreeg je je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 19:37
Dat gaat natuurlijk never nooit in volledige capaciteit door. Hoogstens als 'testevenement' met een 50% capaciteit ofzo. Ze gaan niet nog een keer de fout maken door alles meteen volledig open te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

VFRRijder schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:17:
Gaat idd spannend worden. Ze moeten natuurlijk eerder al een go/nogo hebben....die zal dan op 13 augustus komen? Maar ben je dan niet al te laat. Hoop eerder dat hij doorgaat en dan maar met een halve bezetting...hoe jammer dat ook is. Ik vind het prima als mijn kaartje doorschuift naar volgend jaar...
Volgens mij had Jan Lammers vorig jaar al ergens gezegd dat de race alleen doorgang kan vinden wanneer gewoon 100% kon komen ivm de financiën.
Luckeh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:22:
Het wordt spannend; maar de belangen zijn groot en het evenement is geheel outdoors. Dus ik heb nog wel goede hoop dat het doorgaat.
Festivals zijn ook outdoors en door de festivalzomer is zojuist een streep gezet...

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gaat dit niet om evenementen waar geen toegewezen plaatsen zijn? Lijkt mij dat je met genummerde plaatsbewijzen het wat beter in de hand kunt houden.

Los van de 'regels' is het natuurlijk sowieso oppassen en maar helemaal de vraag of het verantwoord is met 100% bezetting. Zelf met vaccinatiebewijs etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:58
Luckeh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:22:

Overigens; ik wacht nog steeds op m'n geld nadat ik m'n tickets aangeboden en verkocht heb via hun eigen Resell platform. Inmiddels 8 weken al; en op e-mails en whatsapp berichten wordt gewoon niet gereageerd.
Als het om een fors bedrag gaat en nog een schuldeiser kent dan kan het lonen voor de grote bubs faillissement aan te vragen ;) Als ze de conceptdagvaarding ontvangen is het geld zo binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Ik zou echt zo verdrietig worden als het nu weer niet doorgaat, om moedeloos van te worden zeg. Tweede zomer die naar de gallemiezen is zo, Zandvoort was nog mijn enige lichtpuntje :’(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Dat de belangen groot zijn zegt natuurlijk helemaal niets.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:43:
Volgens mij had Jan Lammers vorig jaar al ergens gezegd dat de race alleen doorgang kan vinden wanneer gewoon 100% kon komen ivm de financiën.
Ik dacht dat het al te laat was nu om het af te lasten om deze reden, maar ik kan even niet meer vinden waar ik dit gehoort/gelezen heb. Met andere woorden: als Jan Lammers de F1 belt om te zeggen het kan niet doorgaan, want geen 100% publiek. Dan zal de F1 reageren: jammer joh, betaal X bedrag of door laten gaan. Zoiets ;)

Het F1 weekend is natuurlijk wel heel anders dan een festival. Er kan gewerkt worden met vaste plekken. Betere spreiding. Ook zouden ze nog wat randzaken weg kunnen laten.
Maargoed, we gaan het zien tegen die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 17:12
Plenkske schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Ik dacht dat het al te laat was nu om het af te lasten om deze reden, maar ik kan even niet meer vinden waar ik dit gehoort/gelezen heb. Met andere woorden: als Jan Lammers de F1 belt om te zeggen het kan niet doorgaan, want geen 100% publiek. Dan zal de F1 reageren: jammer joh, betaal X bedrag of door laten gaan. Zoiets ;)

Het F1 weekend is natuurlijk wel heel anders dan een festival. Er kan gewerkt worden met vaste plekken. Betere spreiding. Ook zouden ze nog wat randzaken weg kunnen laten.
Denk dat het eerder andersom zal zijn. F1 Management moet even wat kosten dekken voor Zandvoort anders gaat de race niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Racing-Paradise schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Denk dat het eerder andersom zal zijn. F1 Management moet even wat kosten dekken voor Zandvoort anders gaat de race niet door.
Hmm, zou kunnen. Echter lijkt me dan het voordeel voor Zandvoort wel erg groot (financieel gezien). Zal dan wel alleen gelden bij bepaalde uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ga er ook wel vanuit dat degenen met kaarten verder op de hoogte worden gehouden door de organisatie van het circuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik verwacht niet dat het raceweekend een 100% publieksbezetting gaat krijgen. Ondanks dat het buiten is, ondanks dat er genummerde plaatsen zijn, het gaat gewoon om heel veel mensen. Qua logistiek was het al een gepuzzel om alle bezoekers in zandvoort te krijgen, laat staan wanneer er beperkende maatregelen zijn.

Ik verwacht dat de race zal doorgaan, maar dat er 0-50% publiek bij mag. En ik vrees voor heul weinig publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Als ze het moeten annuleren dan laten ze gewoon DGP Race BV failliet gaan en blijft het circuit zelf mooi buiten schot. Dat zullen ze heel goed ingedekt hebben.
Pagina: 1 ... 41 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen