Als je tot 1-9 alles niet door laat gaan (zonder enige uitzondering of gesprekken mogelijk), dan kun je het toch niet maken als overheid om een event met +100k mensen per dag door te laten gaan 2 dagen later (3 4 5 sept)?
Lowlands: 55.000 bezoekers (totaal)
F1 Zandvoort: 105.000 bezoekers (per dag)
Denk niet dat ik nog veel hoef te zeggen.
Hoeveel weken aan voorbereiding heeft zo'n F1 race eigenlijk nodig?
[ Voor 22% gewijzigd door psy op 26-07-2021 14:48 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Lowlands is ook outdoor (tenten, maar open aan de zijkanten) en daar zouden 60k mensen komen maar gaat nu niet door. Zou er dus niet al te hard op hopen.Luckeh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:22:
Het wordt spannend; maar de belangen zijn groot en het evenement is geheel outdoors. Dus ik heb nog wel goede hoop dat het doorgaat.
Maar met dat argument kan je nooit meer iets doen natuurlijk. "Oh een ander event mocht gisteren niet doorgaan, dus dit event ook niet" kan je oneindig toepassenStealthyPeanut schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:47:
Als je tot 1-9 alles niet door laat gaan (zonder enige uitzondering of gesprekken mogelijk), dan kun je het toch niet maken als overheid om een event met +100k mensen per dag door te laten gaan 2 dagen later (3 4 5 sept)?
Maar ergens verwacht ik idd wel dat dit niet helemaal los gaat. Of ze maken er een test event van (als in, iedereen had gevaccineerd kunnen zijn, we laten Zandvoort doorgaan en kijken of we weer alles vrij kunnen geven of dat dit nog niet kan) en dat ze op 15 september alles opengooien obv de besmettingen op Zandvoort? One can hope...
Zelf ben ik er niet bij maar dat vind ik toch wat voorbarig. Zien jullie echt niet het verschil tussen iemand naar de DGP gaat en iemand die 4 dagen naar lowlands gaat en en duizenden mensen als close contact heeft.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:52:
[...]
Lowlands is ook outdoor (tenten, maar open aan de zijkanten) en daar zouden 60k mensen komen maar gaat nu niet door. Zou er dus niet al te hard op hopen.
Een race kijken kun je met een goeie regulering van in en uit gangen en vaste plaatsen doen met een fractie van dat aantal close contacts.
Ze zijn al bezig om tijdelijke gebouwen neer te zetten, overigens waren ze voor Lowlands ook al bezig met opbouwen.psy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:47:
Denk dat het grootste risico het (trein)verkeer van en naar het circuit gaat zijn. Je kan bezoekersstromen nog zo goed reguleren op het circuit. Als ze voor en na samengepakt in de trein zitten heb je alsnog veel potentiële besmettingen te pakken.
Maar bij Lowlands moeten de mensen dicht op elkaar staan (vooraan bij het podium) en is afstand houden 100% niet te handhaven.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:52:
[...]
Lowlands is ook outdoor (tenten, maar open aan de zijkanten) en daar zouden 60k mensen komen maar gaat nu niet door. Zou er dus niet al te hard op hopen.
Bij de F1 zouden ze wat minder mensen naar binnen kunnen laten en makkelijker toezien op de 1,5m. Daar heeft iedereen een stoel en hoeft er niemand vooraan te staan.
Gewoon voor de race een vaccinatieplicht afdwingen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gaan ze niet doen. DGP gaat alleen door als iedereen mag komen. Anders verdienen ze niet genoeg.Ernemmer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Maar bij Lowlands moeten de mensen dicht op elkaar staan (vooraan bij het podium) en is afstand houden 100% niet te handhaven.
Bij de F1 zouden ze wat minder mensen naar binnen kunnen laten en makkelijker toezien op de 1,5m. Daar heeft iedereen een stoel en hoeft er niemand vooraan te staan.
Turkije stond eerder voor Juni gepland maar werd in Mei, 16 dagen na het toevoegen van de race aan de kalander, weer geannuleerd.
Inmiddels is Turkije weer toegevoegd en gepland voor oktober.
Ze zouden dus wellicht ook de planning nog wat om kunnen gooien.
Op Zandvoort heeft niet iedereen een stoel, er zijn namelijk ook duinplaatsen.Ernemmer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Maar bij Lowlands moeten de mensen dicht op elkaar staan (vooraan bij het podium) en is afstand houden 100% niet te handhaven.
Dit inderdaad, ze hebben een liefde voor het racen maar de liefde voor geld verdienen is nog net wat sterker.StealthyPeanut schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:06:
[...]
Gaan ze niet doen. DGP gaat alleen door als iedereen mag komen. Anders verdienen ze niet genoeg.
Ik kan me in deze wel voorstellen dat ze het financieel anders gewoon niet rond krijgen.Homeland schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:08:
[...]
Dit inderdaad, ze hebben een liefde voor het racen maar de liefde voor geld verdienen is nog net wat sterker.
Laten we eerlijk zijn: als je ziet hoeveel 105.000 bezoekers per dag op zouden brengen aan omzet (inclusief festival-achtige-taferelen), denk ik niet dat ze met 60.000 bezoekers rond kúnnen komen.
Op https://www.nhnieuws.nl/n...op-zandvoort-kan-doorgaan staat een reactie van de organisatie. Op basis van dat ze een sport-evenement zijn en geen muziek-evenement, is hun verwachting (/ hoop
) dat het gewoon door kan gaan met max. bezetting.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wanneer dan ? Qua weer wordt het steeds lastiger (lees: een risico). Dat is ook de reden dat ze in het najaar meestal niet in Europa rijden.dutchgio schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:07:
Turkije stond eerder voor Juni gepland maar werd in Mei, 16 dagen na het toevoegen van de race aan de kalander, weer geannuleerd.
Ik snap het punt dat je maken wilt, maar je neemt belangrijke componenten niet mee; vaccinatiegraad en het 'soort' publiek. Naar een festival komt een ander (minder divers) publiek dan naar een F1 race. In dat op zicht is de kans groter dat er tijdens de Dutch GP meer gevaccineerden rond lopen groter dan op een festival als Lowlands.psy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:47:
Men is al bezig.Hoeveel weken aan voorbereiding heeft zo'n F1 race eigenlijk nodig?
Zelfs met coronatoegangbewijzen en een vastre zitplek is de huidige richtlijn 2/3 van de capaciteit voor sportevenementen en niet 100%, aangezien overal 1,5 meter waarschijnlijk niet haalbaar is. Dus dat lijkt me sowieso nog wat voorbarig.
https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport
https://www.rijksoverheid...ur-uitgaan-en-sport/sport
Nu zal ik vast generaliseren, maar ik denk dat best veel Verstappen fan's ook niet de grootste vaccinatiefans zijn (wellicht ben ik verpest door twitterCH4OS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:21:
[...]
Ik snap het punt dat je maken wilt, maar je neemt belangrijke componenten niet mee; vaccinatiegraad en het 'soort' publiek. Naar een festival komt een ander (minder divers) publiek dan naar een F1 race. In dat op zicht is de kans groter dat er tijdens de Dutch GP meer gevaccineerden rond lopen groter dan op een festival als Lowlands.
[...]
Men is al bezig.
Ook wordt er behoorlijk gefeest op die tribunes.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 26-07-2021 15:28 ]
De organisatie van de Dutch GP op CM.com Circuit Zandvoort gaat er nog altijd vanuit de race in het eerste weekend van september zoals gepland met 105.000 fans per dag te kunnen houden. Dit ondanks dat het kabinet heeft besloten alle meerdaagse festivals tot en met 1 september niet door te laten gaan.
De Dutch GP staat daarbij van 3 – 5 september op de kalender, net na deze datum, dus. In een reactie aan FORMULE 1 Magazine benadrukt de organisatie echter dat de Dutch GP een sportevenement is. De race valt dus niet onder de festivalregeling. De organisatie achter de race stelt verder zich nog altijd voor te bereiden op een Dutch GP met ‘volledige capaciteit’.
Uiteindelijk is het als organisator van het evenement echter wel ‘afhankelijk van de regels en voorwaarden’ die de overheid stelt. Momenteel gelden ook voor sportevenementen nog strenge restricties, waaronder de anderhalvemeterregel. Circuit Zandvoort heeft eerder al gezegd de Dutch GP niet te kunnen houden met een vol huis van 105.000 bezoekers per dag als de anderhalvemeterregel begin september nog geldt
Demissionair minister-president Mark Rutte verklaarde maandagochtend tegenover RTL Nieuws dat Circuit Zandvoort op 13 augustus duidelijkheid kan verwachten. Dat is dan ook de datum waar ook de organisatie zich met goede hoop op richt: “We gaan ervan uit dat de huidige maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben.” Is dat het geval, dan zullen deze regels na 13 augustus immers worden afgeschaald of ingetrokken.
De organisatie van de Dutch GP heeft altijd gezegd de race alleen met een ‘vol huis’ te willen houden. CEO Robert van Overdijk vertelde onlangs aan FORMULE 1 Magazine open te staan voor middelen als toegangstesten of een vaccinatiebewijs.
https://www.formule1.nl/n...delijkheid-over-dutch-gp/
De Dutch GP staat daarbij van 3 – 5 september op de kalender, net na deze datum, dus. In een reactie aan FORMULE 1 Magazine benadrukt de organisatie echter dat de Dutch GP een sportevenement is. De race valt dus niet onder de festivalregeling. De organisatie achter de race stelt verder zich nog altijd voor te bereiden op een Dutch GP met ‘volledige capaciteit’.
Uiteindelijk is het als organisator van het evenement echter wel ‘afhankelijk van de regels en voorwaarden’ die de overheid stelt. Momenteel gelden ook voor sportevenementen nog strenge restricties, waaronder de anderhalvemeterregel. Circuit Zandvoort heeft eerder al gezegd de Dutch GP niet te kunnen houden met een vol huis van 105.000 bezoekers per dag als de anderhalvemeterregel begin september nog geldt
Demissionair minister-president Mark Rutte verklaarde maandagochtend tegenover RTL Nieuws dat Circuit Zandvoort op 13 augustus duidelijkheid kan verwachten. Dat is dan ook de datum waar ook de organisatie zich met goede hoop op richt: “We gaan ervan uit dat de huidige maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben.” Is dat het geval, dan zullen deze regels na 13 augustus immers worden afgeschaald of ingetrokken.
De organisatie van de Dutch GP heeft altijd gezegd de race alleen met een ‘vol huis’ te willen houden. CEO Robert van Overdijk vertelde onlangs aan FORMULE 1 Magazine open te staan voor middelen als toegangstesten of een vaccinatiebewijs.
https://www.formule1.nl/n...delijkheid-over-dutch-gp/
Zie het verband tussen die 2 zaken niet direct...psy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Nu zal ik vast generaliseren, maar ik denk dat best veel Verstappen fan's ook niet de grootste vaccinatiefans zijn (wellicht ben ik verpest door twitter)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zal inderdaad helemaal prima gaan, met z'n allen in de trein en bus gepropt.. Met z'n allen voor een eet- of drinkstal, bij de toiletten, de in- en uitgang, etcBasvanS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:58:
[...]
Zelf ben ik er niet bij maar dat vind ik toch wat voorbarig. Zien jullie echt niet het verschil tussen iemand naar de DGP gaat en iemand die 4 dagen naar lowlands gaat en en duizenden mensen als close contact heeft.
Een race kijken kun je met een goeie regulering van in en uit gangen en vaste plaatsen doen met een fractie van dat aantal close contacts.

Ho ho, iedereen moet op de fiets komen... Zie de Red Bull reclame bijvoorbeeld.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Zal inderdaad helemaal prima gaan, met z'n allen in de trein en bus gepropt.. Met z'n allen voor een eet- of drinkstal, bij de toiletten, de in- en uitgang, etc
"When you grow up your heart dies"
En toch denk ik dat je tijdens een Race veel minder mensen 'kunt besmetten' geen muffe klamme tenten waar je met 5 man op 1m2 staat.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Zal inderdaad helemaal prima gaan, met z'n allen in de trein en bus gepropt.. Met z'n allen voor een eet- of drinkstal, bij de toiletten, de in- en uitgang, etc
Die 5 man is nog te overzien, maar elke 5 minuten zijn het 5 ander mensen.
precies ook in restaurant zijn zitplaatsen het probleem niet. Juist al het gedoe eromheen. De maatregelen borgen in de verkeersruimte is heel moeilijk, zeker wanneer je rekening houdt met het menselijk gedrag. Als een restaurant een eenrichtingsroute hanteert dan houden maar zeer weinig mensen zich daar aan.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Ik durf te stellen dat Lowlands een meer divers publiek trekt dan een f1 race (90% man, merendeel 30-40 gok ik zoCH4OS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:21:
[...]
Ik snap het punt dat je maken wilt, maar je neemt belangrijke componenten niet mee; vaccinatiegraad en het 'soort' publiek. Naar een festival komt een ander (minder divers) publiek dan naar een F1 race. In dat op zicht is de kans groter dat er tijdens de Dutch GP meer gevaccineerden rond lopen groter dan op een festival als Lowlands.
en hoe denk jij je hamburger te gaan halen? wat drinken? naar de wc? de route naar je stoel. de route naar het circuit? en je gaat ook naar huis?BasvanS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:27:
[...]
En toch denk ik dat je tijdens een Race veel minder mensen 'kunt besmetten' geen muffe klamme tenten waar je met 5 man op 1m2 staat.
Die 5 man is nog te overzien, maar elke 5 minuten zijn het 5 ander mensen.
Het is simpel. Er zal een verkeerinfarct van ongekende proporties plaatsvinden waardoor het gros van de mensen het circuit nooit zal bereiken, en er bij het circuit dus geen superspreader momenten zullen zijn. 
Bij de ruzies in de file op de Zandvoortse Laan daarentegen...
Aan de andere kant. Als het in september niet kan, wanneer dan wel ?toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Tegen die tijd heeft iedereen de mogelijkheid gehad om zich 2x te vaccineren inclusief wat tijd erna.
Als ze dom genoeg zijn om dat weekend met de auto naar Zandvoort te gaan zullen we ze niet echt missen.Amphiebietje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:33:
Het is simpel. Er zal een verkeerinfarct van ongekende proporties plaatsvinden waardoor het gros van de mensen het circuit nooit zal bereiken, en er bij het circuit dus geen superspreader momenten zullen zijn.
De overheid geeft aan dat bij meerdaagse festivals vooral het tussentijds testen vanwege beperkte geldigheid van testresultaten een probleem is. Wanneer de bezoekers iedere dag opnieuw verantwoordelijk zijn voor een geldige QR code is dat volgens mij prima aan de deur te handhaven.
You are not a beautiful and unique snowflake.
honderden, duizenden mensen aan de deur weigeren!....die mensen gaan briesend elkaar besmettenZartos schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:40:
De overheid geeft aan dat bij meerdaagse festivals vooral het tussentijds testen vanwege beperkte geldigheid van testresultaten een probleem is. Wanneer de bezoekers iedere dag opnieuw verantwoordelijk zijn voor een geldige QR code is dat volgens mij prima aan de deur te handhaven.
Er moet een harde grens getrokken worden. Als die "tot 1 september" is, dan kan op 1 september dus een hoop meer dan op 31 augustus. Een zachte grens gaat niet, een verschuivende harde grens wel.StealthyPeanut schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:47:
Daarnaast is het genoemde argument tegen meerdaagse evenementen het hertesten van de bezoekers tijdens het evenement (nodig vanwege beperkte 'houdbaarheid' van een testresultaat), dat is niet aan de orde bij een reeks ééndaagse evenementen waarbij het terrein buiten openingsuren geheel verlaten is.
Op 13 augustus volgt een besluit over ééndaagse evenementen, dus dan weten we meer (en of de grens van 1 september wordt verschoven). Gezien de politieke connecties van de eigenaar van het circuit verwacht ik dat achter de schermen echt wel eerder duidelijkheid zal zijn, al zal de organisatie ook bij een voortijdig ingefluisterd nee waarschijnlijk voor de buhne blijven roepen dat het vooral door moet gaan, want marketing.
Mijn voorspelling: het mag doorgaan als er geen nieuwe post-vakantie golf is (en of die er niet komt... daar twijfel ik wél hard aan). Maar enkel binnen met een groen vinkje, dus testen voor toegang of 2+ weken volledig gevaccineerd. Met voldoende politie stand by om de niet-gevinkte kaarthouders van het terrein weg te geleiden.
[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 26-07-2021 16:49 ]
Afgaande op de fieldlabs voor eendaagse evenementen is dat controleerbaar. Het risico lijkt me nu dat er ook buitenlandse bezoekers zullen zijn, en die moet je goed voorlichten en de kans geven om ook zo'n QR code te bemachtigen, bijvoorbeeld door het inrichten van een dedicated teststraat vlakbij het circuit.groggy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:41:
[...]
honderden, duizenden mensen aan de deur weigeren!....die mensen gaan briesend elkaar besmetten
You are not a beautiful and unique snowflake.
Is er nog ruimte op de F1-kalender en op Zandvoort om de race naar later dit jaar te verschuiven?
Nee, denk ook niet dat de coureurs en de teams daarop zitten te wachten. Zie bijvoorbeeld https://racingnews365.com/formula-1-calendar-2021kraanwagen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:07:
Is er nog ruimte op de F1-kalender en op Zandvoort om de race naar later dit jaar te verschuiven?
Ja in Nederland zijn er helemaal geen meldingen van vervalste QR-codes en ging het bij de heropening van de feestavonden erg soepel.Zartos schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Afgaande op de fieldlabs voor eendaagse evenementen is dat controleerbaar. Het risico lijkt me nu dat er ook buitenlandse bezoekers zullen zijn, en die moet je goed voorlichten en de kans geven om ook zo'n QR code te bemachtigen, bijvoorbeeld door het inrichten van een dedicated teststraat vlakbij het circuit.
Je weet nu al dat de toegangscontrole een rommeltje wordt. Bij de TT stonden mensen in de rij zonder coronatest uitslag maar omdat ze hun afspraak lieten zien, mochten ze er alsnog in.
Persoonlijk moet alles volgens mij al prima open kunnen gaan. Als je nu kijkt naar het aantal besmettingen van de afgelopen tijd en de toestroom naar ziekenhuizen dan valt het allemaal reuze mee. Op een gegeven moment moet je er ook mee leren leven anders wordt het nooit een 2e griep. In september is iedereen die wil al 2x gevaccineerd en de rest wil niet, daar hoef je de maatschappij niet op in te richten.
Ik mag toch hopen dat Nederland na 1 september zo open gaat net als Engeland? Tegen die tijd heeft iedereen 2 vaccinaties kunnen krijgen. In Engeland neemt de piek ook weer af, zo lijkt het.
DarkFire1985 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:11:
In september is iedereen die wil al 2x gevaccineerd en de rest wil niet, daar hoef je de maatschappij niet op in te richten.
offtopic:
Behalve dat die lui die zich niet hebben willen laten inenten dan nog steeds voor een overdosis op de IC's kunnen zorgen waardoor de mensen die zich wel hebben laten inenten vervolgens niet meer voor gewone zorg in het ziekenhuis terecht kunnen
Behalve dat die lui die zich niet hebben willen laten inenten dan nog steeds voor een overdosis op de IC's kunnen zorgen waardoor de mensen die zich wel hebben laten inenten vervolgens niet meer voor gewone zorg in het ziekenhuis terecht kunnen

Ik hoop met je mee maar ik verwacht eigenlijk dat ze nu gaan kijken wat er in Engeland gaat gebeuren. En gezien de vorige keer zo’n (politieke) dreun op de neus was, is het aannemelijk dat ze nu extra voorzichtig gaan doen. En dat in oogschouw nemende kan het dus best zijn dat ze (overheid) Zandvoort als sportevenement niet volledig met ‘vol huis’ toestaan.TheBrut3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:26:
Ik mag toch hopen dat Nederland na 1 september zo open gaat net als Engeland? Tegen die tijd heeft iedereen 2 vaccinaties kunnen krijgen. In Engeland neemt de piek ook weer af, zo lijkt het.
Maar ik ben het verder met je eens overigens: als iedereen gevaccineerd had kunnen zijn dan *zou* alles weer moeten kunnen. Maar ja, pas 2 weken na de laatste prik is iedereen echt beschermd (daar ging het de vorige keer zo mis op, dansen met Jansen enzo). Ik hoop echt dat ze het door laten gaan maar ze gaan echt geen gokjes meer nemen verwacht ik.
Aangezien Rutte vandaag de pers heeft beloofd dat we niet net als Frankrijk en Duitsland naar een verplichte vaccinatie gaan. Dat het altijd mogelijk blijft om je te laten testen. Verwacht ik over 2 weken de aankondiging dat we vaccinaties gaan verplichten en dat alleen testen niet meer volstaat.Zartos schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Afgaande op de fieldlabs voor eendaagse evenementen is dat controleerbaar. Het risico lijkt me nu dat er ook buitenlandse bezoekers zullen zijn, en die moet je goed voorlichten en de kans geven om ook zo'n QR code te bemachtigen, bijvoorbeeld door het inrichten van een dedicated teststraat vlakbij het circuit.
Totaal OT, maar als Duitsland en Frankrijk vaccinatie gaan verplichten zal Nederland niet achter (kunnen) blijven. Tenzij het aantal vrijwillige vaccinaties hoog genoeg zal zijn natuurlijk.RocketKoen schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:57:
[...]
Aangezien Rutte vandaag de pers heeft beloofd dat we niet net als Frankrijk en Duitsland naar een verplichte vaccinatie gaan. Dat het altijd mogelijk blijft om je te laten testen. Verwacht ik over 2 weken de aankondiging dat we vaccinaties gaan verplichten en dat alleen testen niet meer volstaat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je denkt serieus dat 90% van de bezoekers van Lowlands man is tussen de 30-40? Ik denk dat je dan een andere Lowlandsd voor je hebt dan het Lowlands festival die ik voor mij heb.toolkist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:28:
Ik durf te stellen dat Lowlands een meer divers publiek trekt dan een f1 race (90% man, merendeel 30-40 gok ik zo
Gaat hier niet gebeuren. NL is altijd een wat liberaler land geweest, waar eea net wat meer vrijheden kent. Dat gaat men ondermijnen en zelfs de grondwet overtreden als een vaccinatie verplicht wordt.alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:30:
Totaal OT, maar als Duitsland en Frankrijk vaccinatie gaan verplichten zal Nederland niet achter (kunnen) blijven. Tenzij het aantal vrijwillige vaccinaties hoog genoeg zal zijn natuurlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2021 22:34 ]
Ik ga er in ieder geval van uit dat je voor de grand prix gevaccineerd moet zijn. Of dat je toegangstesten zelf moet betalen.alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:30:
[...]
Totaal OT, maar als Duitsland en Frankrijk vaccinatie gaan verplichten zal Nederland niet achter (kunnen) blijven. Tenzij het aantal vrijwillige vaccinaties hoog genoeg zal zijn natuurlijk.
Rutte is ook heel betrouwbaar in zijn uitspraken.alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:30:
[...]
Tenzij de overheid dit uit het noodfonds betaald ...StealthyPeanut schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:06:
[...]
Gaan ze niet doen. DGP gaat alleen door als iedereen mag komen. Anders verdienen ze niet genoeg.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Haha nee ik dacht dat hij de mannelijke 30-40 jarige populatie associeerde met de F1 populatie en dat de Lowlands populatie juist veel diverser isCH4OS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Je denkt serieus dat 90% van de bezoekers van Lowlands man is tussen de 3-40? Ik denk dat je dan een andere Lowlandsd voor je hebt dan het Lowlands festival die ik voor mij heb.
Hoe werkt dat eigenlijk met de tickets? Ik heb 7 kaarten in twee orders (6/1). Allemaal in hetzelfde vak. Hebben we de vrijheid om bij elkaar te gaan zitten of wordt er wat toegewezen? Grand Stand Pit, op zaterdag.
Je krijgt plekken toegewezen, par pagina’s terug heb ik een mailtje geplakt van de organisatie waarin ik hetzelfde vroeg. Je kan dus niet zomaar bij elkaar staan.Daan.Gonning schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:17:
Hoe werkt dat eigenlijk met de tickets? Ik heb 7 kaarten in twee orders (6/1). Allemaal in hetzelfde vak. Hebben we de vrijheid om bij elkaar te gaan zitten of wordt er wat toegewezen? Grand Stand Pit, op zaterdag.
Edit: hier
[ Voor 9% gewijzigd door Djerro123 op 26-07-2021 22:10 ]
Allemaal niet, behalve plassen en naar huis. Vorig jaar naar Mugello geweest en daar ging het precies zo. Je mag alleen naar je tribune plaats en naar de WC, verder was het zitten blijven of mondkapje op als je stond/liep. Alle bezoekersstromen waren gescheiden en je kon dus alleen naar je eigen tribune of het circuit af.groggy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:29:
[...]
en hoe denk jij je hamburger te gaan halen? wat drinken? naar de wc? de route naar je stoel. de route naar het circuit? en je gaat ook naar huis?
Ik verwacht niet dat ze nu nog vaccinatie gaan verplichten voor Zandvoort. Het zal altijd testen of vaccinatie worden. Is ook een beetje lastig als je dat vlak van tevoren gaat verplichten, dan red je het qua tijd niet meer met je tweede prik.alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:30:
[...]
Dat enorme familieweekend op Zandvoort?Djerro123 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:54:
[...]
Haha nee ik dacht dat hij de mannelijke 30-40 jarige populatie associeerde met de F1 populatie en dat de Lowlands populatie juist veel diverser is
Hele ladingen gezinnen die via Jumbo acties en met koters genaamd Max er een leuk dagje van gaan maken.
Da's wel ff een andere groep dan de diehards die voor de F1 naar het buitenland afreizen om een weekendje op een oranjetribune te gaan juichen.
Lowlands begint zo'n beetje vanaf 16 waarbij het merendeel tussen de 18 en halverwege 30 is. Qua festivals is Lowlands ook een beetje "My first Sony festival" al lopen daar gelukkig weinig basisschoolleerlingen rond, <16 wordt ook afgeraden door de organisatie, maar het mag wel.
Op Zandvoort is de kans dat je een ongevaccineerd juichend kind tegenkomt stukken groter dan in Biddinghuizen iig.
Voor beiden klopt het niet, overigens.Djerro123 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:54:
Haha nee ik dacht dat hij de mannelijke 30-40 jarige populatie associeerde met de F1 populatie en dat de Lowlands populatie juist veel diverser is
Heb jij gezien wat de kaartjes kosten? Ik verwacht niet dat er veel mensen een gezinsuitje van maken, misschien op vrijdag, maar dan zijn de meeste mensen die naar de race gaan kijken er niet.PalingDrone schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Dat enorme familieweekend op Zandvoort?
Hele ladingen gezinnen die via Jumbo acties en met koters genaamd Max er een leuk dagje van gaan maken.
Da's wel ff een andere groep dan de diehards die voor de F1 naar het buitenland afreizen om een weekendje op een oranjetribune te gaan juichen.
Lowlands begint zo'n beetje vanaf 16 waarbij het merendeel tussen de 18 en halverwege 30 is. Qua festivals is Lowlands ook een beetje "My first Sony festival" al lopen daar gelukkig weinig basisschoolleerlingen rond, <16 wordt ook afgeraden door de organisatie, maar het mag wel.
Op Zandvoort is de kans dat je een ongevaccineerd juichend kind tegenkomt stukken groter dan in Biddinghuizen iig.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Lowlands niet, F1 welCH4OS schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:38:
[...]
Je denkt serieus dat 90% van de bezoekers van Lowlands man is tussen de 30-40? Ik denk dat je dan een andere Lowlandsd voor je hebt dan het Lowlands festival die ik voor mij heb.
Het wordt mijn eerste GP dus van mij zul je geen stellige beweringen horen over de populatie of demografie. Ik reageerde enkel op iemand die dacht dat er met de mannelijke 30-40 jarige populatie gerefereerd werd naar de Lowlands populatie terwijl die persoon juist de F1 populatie mee bedoelde.PalingDrone schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Dat enorme familieweekend op Zandvoort?
Dat gezegd hebbende, het zou mij wel verbazen als er veel dagjes mensen met kinderen daar zijn, gegeven hoe duur de kaartjes zijn en hoe moeilijk aan te komen. Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben, hopelijk gaan we het zien begin september
Hier zal Zandvoort niet mee akkoord gaan. Ik denk dat grofweg 40 / 50% van de inkomsten komt uit alle uitgaven naast de ticketverkoop.Erapaz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:21:
[...]
Allemaal niet, behalve plassen en naar huis. Vorig jaar naar Mugello geweest en daar ging het precies zo. Je mag alleen naar je tribune plaats en naar de WC, verder was het zitten blijven of mondkapje op als je stond/liep. Alle bezoekersstromen waren gescheiden en je kon dus alleen naar je eigen tribune of het circuit af.
Annuleren zal ook niet goedkoop zijn.StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:38:
[...]
Hier zal Zandvoort niet mee akkoord gaan. Ik denk dat grofweg 40 / 50% van de inkomsten komt uit alle uitgaven naast de ticketverkoop.
Kunnen ze toch prima paar van die shirt/merc winkeltjes langs de specifieke routes neerzetten.StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:38:
[...]
Hier zal Zandvoort niet mee akkoord gaan. Ik denk dat grofweg 40 / 50% van de inkomsten komt uit alle uitgaven naast de ticketverkoop.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als de onkosten te hoog zijn gaat de organisatie failliet en starten ze een nieuwe BV als ze het nog eens willen proberen.
Dan wens ik de mensen die voor 3jr kaarten gekocht hebben sterkte 🤔Homeland schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Als de onkosten te hoog zijn gaat de organisatie failliet en starten ze een nieuwe BV als ze het nog eens willen proberen.
Dit inderdaad, denk dat als het nu niet doorgaat ze er misschien wel de stekker uit moeten trekken, dan heb je 300.000 kaarten terug te betalen, dat gaat nooit (volledig) lukken, dan zie ik ze ook niet snel een nieuwe BV opstarten om het nog eens te proberen want het vertrouwen zal volledig weg zijn.e.looijenga schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Dan wens ik de mensen die voor 3jr kaarten gekocht hebben sterkte 🤔
Hoop dus echt dat het dit jaar met volle capaciteit door kan gaan al zal dat dus afhangen van hoe de cijfers er de komende weken uit zien.
Ach, er is vast een prins met kenmerkende bril die de kosten wel op zich kan nemen, dan moet hij maar een pandje verkopen elders.
Ze zullen eerder doorgaan met voorbereidingen tot de overheid het annuleert.FabianGTI schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Ach, er is vast een prins met kenmerkende bril die de kosten wel op zich kan nemen, dan moet hij maar een pandje verkopen elders.
Gelukkig zakken de besmettingen alweer een stuk. Ze zouden ook meer moeten focussen op ziekenhuisopnamen volgens mij.Homeland schreef op Tuesday 27 July 2021 @ 10:37:
[...]
Dit inderdaad, denk dat als het nu niet doorgaat ze er misschien wel de stekker uit moeten trekken, dan heb je 300.000 kaarten terug te betalen, dat gaat nooit (volledig) lukken, dan zie ik ze ook niet snel een nieuwe BV opstarten om het nog eens te proberen want het vertrouwen zal volledig weg zijn.
Hoop dus echt dat het dit jaar met volle capaciteit door kan gaan al zal dat dus afhangen van hoe de cijfers er de komende weken uit zien.
Waarom, dan loop je altijd 1-2 weken achter. Waarschijnlijk is het aantal bestemmingen dat uiteindelijk in het ziekenhuis beland redelijk constant, of mss zelf afnemend (omdat er meer jongeren besmet zijn).TheVMaster schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Gelukkig zakken de besmettingen alweer een stuk. Ze zouden ook meer moeten focussen op ziekenhuisopnamen volgens mij.
Straks is er een Kappa variant die bijna iedereen naar de IC stuurt, loop je mooi 2 weken achter de feiten aan
Het vervelende is dat je dit nooit goed kan doen. Want het kan ook zijn dat de besmettingen oplopen en er niemand in het ziekenhuis beland. Dan heb je de boel voor niets op slot gezet. Lastig, lastig....BasvanS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Waarom, dan loop je altijd 1-2 weken achter. Waarschijnlijk is het aantal bestemmingen dat uiteindelijk in het ziekenhuis beland redelijk constant, of mss zelf afnemend (omdat er meer jongeren besmet zijn).
Straks is er een Kappa variant die bijna iedereen naar de IC stuurt, loop je mooi 2 weken achter de feiten aan

Xbox Live: Miesjh NL
Je loopt altijd twee weken achter, dat is nu ook het lastige met dit soort situaties. Zolang het aantal ziekenhuisopnamen niet oploopt zou je bepaalde evenementen door kunnen laten gaan. Graag wel alleen voor mensen die gevaccineerd zijn, dan is de kans dat je mensen besmet ook nog eens een stuk kleiner.BasvanS schreef op Tuesday 27 July 2021 @ 12:01:
[...]
Waarom, dan loop je altijd 1-2 weken achter. Waarschijnlijk is het aantal bestemmingen dat uiteindelijk in het ziekenhuis beland redelijk constant, of mss zelf afnemend (omdat er meer jongeren besmet zijn).
Of gewoon iedereen laten testen zodat je van iedereen weet dat ie niet besmettelijk is op dat moment.TheVMaster schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
[...]
Je loopt altijd twee weken achter, dat is nu ook het lastige met dit soort situaties. Zolang het aantal ziekenhuisopnamen niet oploopt zou je bepaalde evenementen door kunnen laten gaan. Graag wel alleen voor mensen die gevaccineerd zijn, dan is de kans dat je mensen besmet ook nog eens een stuk kleiner.
Exact expert nodig?
Crazy D schreef op Tuesday 27 July 2021 @ 12:49:
[...]
Of gewoon iedereen laten testen zodat je van iedereen weet dat ie niet besmettelijk is op dat moment.

De vrijdag wordt uiteraard wel wat anders dan de zondag...Djerro123 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:37:
[...]
Het wordt mijn eerste GP dus van mij zul je geen stellige beweringen horen over de populatie of demografie. Ik reageerde enkel op iemand die dacht dat er met de mannelijke 30-40 jarige populatie gerefereerd werd naar de Lowlands populatie terwijl die persoon juist de F1 populatie mee bedoelde.
Dat gezegd hebbende, het zou mij wel verbazen als er veel dagjes mensen met kinderen daar zijn, gegeven hoe duur de kaartjes zijn en hoe moeilijk aan te komen. Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben, hopelijk gaan we het zien begin september
Met 50% Jumbokorting op die tickets, Lil Kleine op een podium + de palingen van Nick en Simon wordt het al snel een familiefeestje.
Vrijwel geen enkele GP krijgt de FP vrijdag ramvol dus vandaar die lokkertjes, de vrijdag hoort toch echt net als de Q en de race bij het hele GP weekend, de prijzen voor de zondag zorgen er uiteraard wel voor dat het aantal jongeren dan wel flink minder zal zijn.
Verwacht zelfs op zondag nog wel een behoorlijk aantal miniMaxjes in de duinen te zien, meer dan op LowLands iig.
F1 is behoorlijk populair geworden onder de jeugd en wanneer zo'n race nu eindelijk vlakbij live te zien is dan zullen er genoeg ouders zijn die koste wat het kost een kaartje regelen voor hun prinsje of prinsesje.
Voor gewone stervelingen is een ticket de hoofdprijs en is er lastig aan te komen maar vergeet niet dat er veel sponsors zijn die beloond worden met toegangskaarten die ze aan relaties of personeel kunnen uitdelen.
In de tijd van papa Jos ben ik zo ook een paar keer voor 3 tientjes incl. busreis op Spa beland (vriend van me werkte toen bij een grote sponsor van Arrows), jaren daarna nog een keertje Duitsland, dat was helemaal voor noppes al was dat wel toen wel met eigen vervoer. (Zeker niet iedereen die je daar ziet rondlopen betaalt de volle mep iig)
Vrijdag of zaterdag de sfeer proeven en dan zondag lekker thuis kijken zou mijn persoonlijke keuze zijn voor een GP in Nederland maar dat is voor iedereen uiteraard anders.
Hoop dat het een leuk event wordt in september, kan me voorstellen dat je je er behoorlijk op verheugd, je 1e keer is toch altijd iets speciaals
Ik heb een vraagje. Zojuist kreeg ik weer een mail van DGP met daarin ook weer het verzoek van te voren treintickets te boeken. Het probleem is echter dat ik een kortingskaart heb (40%) die je niet kan toepassen als je van te voren een treinkaartje koopt.
Nu snap ik dat ze graag van te voren willen weten hoeveel mensen er ongeveer met de trein gaan, maar zo weten ze alsnog niet van de mensen die een abonnement hebben. Hoe gaan jullie daarmee om? Gewoon maar afwachten? Of toch maar een (veel duurder) treinkaartje kopen? Bij mij is het verschil voor 2 personen 2 dagen al weer 50 euro namelijk, daar zat ik niet helemaal op te wachten
Nu snap ik dat ze graag van te voren willen weten hoeveel mensen er ongeveer met de trein gaan, maar zo weten ze alsnog niet van de mensen die een abonnement hebben. Hoe gaan jullie daarmee om? Gewoon maar afwachten? Of toch maar een (veel duurder) treinkaartje kopen? Bij mij is het verschil voor 2 personen 2 dagen al weer 50 euro namelijk, daar zat ik niet helemaal op te wachten
Helder toch? Gewoon normale kaartjes kopen of op saldo met ov-chipkaart reizen, als dat voor jullie voordeliger is.Het DGP Retour is niet geldig i.c.m. Samenreiskorting, kortingsabonnementen en andere
kortingsacties.
[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 31-07-2021 08:15 ]
Weekend programma is nu ook bekend.
Op zondag enkel de F3 en de Porsche Supercup en natuurlijk de F1. Had nog een beetje gehoopt dat de Formule W ook zou gaan rijden op zondag. Maar die doen dat dus al op zaterdag
Op zondag enkel de F3 en de Porsche Supercup en natuurlijk de F1. Had nog een beetje gehoopt dat de Formule W ook zou gaan rijden op zondag. Maar die doen dat dus al op zaterdag
Hoe doen ze dat trouwens met busvervoer? Want ik wel kwalificatie op zaterdag kijken maar wil daar niet de hele dag hangen.
Ik weet niet hoe ze het gaan doen, maar ik vrees voor je dat het 's ochtends een bus heen is vanaf het opstappunt en 's avonds een bus terug. Ik zou er niet op rekenen dat voor 1 sessie je op en neer zal kunnen met de bus. Misschien heb je geluk dat er vlak na de kwalificatie al bussen terug gaan rijden, omdat mensen de sessies daarna niet af gaan wachten.Katseviool schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:12:
Hoe doen ze dat trouwens met busvervoer? Want ik wel kwalificatie op zaterdag kijken maar wil daar niet de hele dag hangen.
Bedenk ook, dat als je pas vlak voor de kwalificatie aankomt, de goede plekken bezet kunnen zijn als je geen tribunekaart hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Transportman op 31-07-2021 09:38 ]
Weet iemand of je bij elke gate naar binnen kan? Kan er niks over vinden en op het kaartje staat ook niks. Dit i.v.m. fietsplek reserveren.
Welk busvervoer bedoel je precies? Er zijn bustickets voor touringcars vanuit het hele land, daarvan wordt duidelijk aangegeven dat die tussen 8:00 en 9:00 in Zandvoort (Bloemendaal) aankomen en rond 19:00 weer vertrekken.Katseviool schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:12:
Pendelbussen van en naar de Park+Ride zullen vast de hele dag rijden, maar mogelijk onregelmatig. Ik denk dat er wel meer mensen na de quali direkt naar huis gaan en dat ze niet pas in de avond iedereen in een keer naar de Park+Ride willen (of kunnen) vervoeren.
Sterker nog: ik denk dat een deel van die touringcars gewoon het pendelverkeer naar de Park+Ride gaan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 31-07-2021 13:50 ]
Signatures zijn voor boomers.
https://nos.nl/artikel/23...ikte-voorwaarden-mogelijk
Erg benieuwd wat ons te wachten staat m.b.t. Zandvoort...!Kleine eendaagse buitenfestivals, voor maximaal 750 bezoekers zonder vaste zitplaats, zijn vanaf 14 augustus onder "strikte voorwaarden" weer mogelijk.
Twitter Fons Lambie
@fonslambie
Dem. premier #Rutte over Formule 1 op #Zandvoort: "Huidig pakket loopt t/m 13 aug. Afspraken voor evenementen gelden tot 1 sep." Met andere woorden: de F1 op 3, 4 & 5 september kan doorgaan. Of capaciteitsbeperking (max. 2/3e) in september blijft, beslist kabinet volgende week.
@fonslambie
Dem. premier #Rutte over Formule 1 op #Zandvoort: "Huidig pakket loopt t/m 13 aug. Afspraken voor evenementen gelden tot 1 sep." Met andere woorden: de F1 op 3, 4 & 5 september kan doorgaan. Of capaciteitsbeperking (max. 2/3e) in september blijft, beslist kabinet volgende week.
I intend to live forever. So far, so good.
Valt dat niet onder "sport" of "meerdaags sporttoernooi"?mikkelnl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:20:
https://nos.nl/artikel/23...ikte-voorwaarden-mogelijk
[...]
Erg benieuwd wat ons te wachten staat m.b.t. Zandvoort...!
Dan gelden er opeens hele andere regels... Al zullen er wel een aantal festivalorganisatoren gaan stuiteren wanneer daar optredens zijn van Lil Kleine of palingzangers, maarja het is geen muziekfestival.
Meer een sporttoernooi met wat aankleding.
Volgens de organisatie zijn ze geen "festival", maar een "sportevenement"PalingDrone schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Valt dat niet onder "sport" of "meerdaags sporttoernooi"?
Dan gelden er opeens hele andere regels... Al zullen er wel een aantal festivalorganisatoren gaan stuiteren wanneer daar optredens zijn van Lil Kleine of palingzangers, maarja het is geen muziekfestival.
Meer een sporttoernooi met wat aankleding.
bronOp 26 juli heeft de overheid aangekondigd dat meerdaagse muziekfestivals worden gecanceld. Voor alle duidelijkheid: de F1 Heineken Dutch Grand Prix is een sportevenement en valt daarom niet onder de regeling voor meerdaagse muziekfestivals.
Misschien een ideetje voor ID&T, organiseer een karttoernooi met Sensation er aan vastgeplakt, zet Duncan een dikke bril op en gaaaaaaanDen_S85 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Volgens de organisatie zijn ze geen "festival", maar een "sportevenement"
[...]
bron
ontopic:
100k bezoekers per dag gaat hoe dan ook voor scheve gezichten zorgen, al helemaal met optredende artiesten op grote podia en alle bijzaken die precies hetzelfde zijn als op willekeurig welk groot festival dan ook.
Ik heb al besloten om gewoon niet te gaan, ook al gaat het door met publiek. Geen zin om als sardientjes in een trein te zitten, terwijl ik het nu al vreemd vind als er een wildvreemd iemand binnen handbereik komt.
Of misschien een hele dag op een stoeltje te moeten zitten, terwijl ik juist rond wil lopen en het hele circuit wil bekijken.
Andere keer misschien.
(ik zou met een vriend meegaan op de vrijdag, kaartje wil ik best gewoon betalen aan hem)
Of misschien een hele dag op een stoeltje te moeten zitten, terwijl ik juist rond wil lopen en het hele circuit wil bekijken.
Andere keer misschien.
(ik zou met een vriend meegaan op de vrijdag, kaartje wil ik best gewoon betalen aan hem)
Mocht je met 4 personen of meer reizen is een groepsticket de goedkoopste optie:Djerro123 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:04:
Ik heb een vraagje. Zojuist kreeg ik weer een mail van DGP met daarin ook weer het verzoek van te voren treintickets te boeken. Het probleem is echter dat ik een kortingskaart heb (40%) die je niet kan toepassen als je van te voren een treinkaartje koopt.
https://www.ns.nl/product...ht/p/groepsticket-daluren
32,- voor 4 personen enkele reis en 2,- voor elke extra persoon tot maximaal 7, wel alleen geldig in de dal-uren, maar dat is prima te doen.
Wat ze eerder aangaven is dat er op je definitieve kaartje een gat staat waar je naar binnen moet. Je kan niet zomaar overal naar binnen dus.colossos schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:30:
Weet iemand of je bij elke gate naar binnen kan? Kan er niks over vinden en op het kaartje staat ook niks. Dit i.v.m. fietsplek reserveren.
PSN: Shiver23
Dat is dan tegenstrijdig met wat Dutch GP zelf zegt. Ik heb vandaag per e-mail contact met ze gehad. Dit was mijn vraag en hun antwoord.Shiver23 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:30:
[...]
Wat ze eerder aangaven is dat er op je definitieve kaartje een gat staat waar je naar binnen moet. Je kan niet zomaar overal naar binnen dus.
V:
Kan je met je ticket bij elke gate naar binnen? Of is er een vaste gate dichtbij je staan- zitplaats waar je naar binnen moet? Ik kan niks op het ticket vinden. Ik vraag dit ivm met reservering fietsparkeerplek.
A:
Je kunt met je ticket bij elke gate naar binnen. Echter zijn er natuurlijk gates welke gunstiger zijn ten opzichte van je tribune plek.
Als je ons kunt vertellen welke tickets je hebt, kunnen wij je helpen met het uitzoeken van de beste gate.
Hier staat het op de eigen site:colossos schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:47:
[...]
Dat is dan tegenstrijdig met wat Dutch GP zelf zegt. Ik heb vandaag per e-mail contact met ze gehad. Dit was mijn vraag en hun antwoord.
V:
Kan je met je ticket bij elke gate naar binnen? Of is er een vaste gate dichtbij je staan- zitplaats waar je naar binnen moet? Ik kan niks op het ticket vinden. Ik vraag dit ivm met reservering fietsparkeerplek.
A:
Je kunt met je ticket bij elke gate naar binnen. Echter zijn er natuurlijk gates welke gunstiger zijn ten opzichte van je tribune plek.
Als je ons kunt vertellen welke tickets je hebt, kunnen wij je helpen met het uitzoeken van de beste gate.
"Vier ingangen voor de fans
Om alle fans veilig en comfortabel toegang te geven zijn er vier ingangen en twee extra tunnels gecreëerd. Op het ticket zal de gate staan vermeld waar je straks naar binnen kan."
https://dutchgp.com/bekij...eineken-dutch-grand-prix/
PSN: Shiver23
Ik heb vorig jaar die Jumbo vrijdag tickets gekocht en netjes op de Dutch GP website de zaken ingevuld voor personalisering, maar de kaarten tot op heden niet gehad. Begrijp ik nu goed dat andere mensen deze wel al thuis hebben gekregen?
.LewisVries schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:42:
Ik heb vorig jaar die Jumbo vrijdag tickets gekocht en netjes op de Dutch GP website de zaken ingevuld voor personalisering, maar de kaarten tot op heden niet gehad. Begrijp ik nu goed dat andere mensen deze wel al thuis hebben gekregen?
Nee...
Staat in de mail van afgelopen weekend. Nog even geduld dus.Om jouw tickets te kunnen ontvangen is het verplicht om deze op eerst op naam te zetten. Pas wanneer dit is gedaan, kun je de tickets vanaf half augustus in je mailbox verwachten!
Ja, dat is dus wat ik ook gelezen heb. Vandaar dat ik dus dacht: 'huh, hoe dan?'TripleQ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:49:
[...]
.
Nee...
[...]
Staat in de mail van afgelopen weekend. Nog even geduld dus.
Qua vervoer, ik ga proberen naar Utrecht te komen, vanaf daar naar Amsterdam met trein. Dan naar Zandvoort met trein en laatste stuk lopen. Of ben ik nu veel te optimistisch qua loopafstand
Qua lopen is het goed te doen vanaf het station. Het spannende is meer hoeveel treinen ze laten rijden. Als er 50.000 man met de trein wil komen, en die willen allemaal tussen 8 en 10 aankomen, dan wordt het behoorlijk druk gok ik.. ik ben zelf ook op de trein aangewezen dus ben echt benieuwd hoe ze dat gaan doen!LewisVries schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:52:
[...]
Ja, dat is dus wat ik ook gelezen heb. Vandaar dat ik dus dacht: 'huh, hoe dan?'
Qua vervoer, ik ga proberen naar Utrecht te komen, vanaf daar naar Amsterdam met trein. Dan naar Zandvoort met trein en laatste stuk lopen. Of ben ik nu veel te optimistisch qua loopafstand![]()
?
Ik ben diegene met dat oranje shirt aanDjerro123 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:00:
[...]
Qua lopen is het goed te doen vanaf het station. Het spannende is meer hoeveel treinen ze laten rijden. Als er 50.000 man met de trein wil komen, en die willen allemaal tussen 8 en 10 aankomen, dan wordt het behoorlijk druk gok ik.. ik ben zelf ook op de trein aangewezen dus ben echt benieuwd hoe ze dat gaan doen!
Hmmm, ik heb vip tickets van Heineken voor vrijdag, maar de beloofde entertainment wordt dus lil kleine en nick en simon? Niet mijn ding, oordoppen mee dan maar
McLarenfanLewisVries schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:02:
[...]
Ik ben diegene met dat oranje shirt aan
Ik verwacht dat als onderdeel van de maatregelen ze die optredens moeten cancellen, als tenminste na 1 sept de maatregelen voor festivals van kracht blijven. 2/3e van het aantal toeschouwers lijkt me dan ook een reële verwachting gezien bv het voetbalsig69 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:13:
Hmmm, ik heb vip tickets van Heineken voor vrijdag, maar de beloofde entertainment wordt dus lil kleine en nick en simon? Niet mijn ding, oordoppen mee dan maar
Zijn er meer mensen die issues hebben met het resell platform?
Ik probeer mijn tickets te verkopen omdat ik me toch niet helemaal safe voel om met zoveel man daar te lopen. Plus dat er nog weinig duidelijkheid is wat mij betreft.
Ik heb ze via mijn account op het resell platform aangeboden maar ze komen maar ik kan ze niet terug vinden in het lijst met kaartjes die te koop zijn. Heb al meedere malen gemaild naar cmtickets en nu ook maar naar info @ dutchgp, maar nog geen antwoord. Tijd begint te dringen ivm op naam zetten en sluiting van het platform. Straks moet ik ze op marktplaats zitten, dat zie ik helemaal niet zitten.
Ik probeer mijn tickets te verkopen omdat ik me toch niet helemaal safe voel om met zoveel man daar te lopen. Plus dat er nog weinig duidelijkheid is wat mij betreft.
Ik heb ze via mijn account op het resell platform aangeboden maar ze komen maar ik kan ze niet terug vinden in het lijst met kaartjes die te koop zijn. Heb al meedere malen gemaild naar cmtickets en nu ook maar naar info @ dutchgp, maar nog geen antwoord. Tijd begint te dringen ivm op naam zetten en sluiting van het platform. Straks moet ik ze op marktplaats zitten, dat zie ik helemaal niet zitten.
Ja, ik wacht al bijna 3 maanden op m'n geld nu, heb m'n tickets in mei verkocht via hun resell platform. Je kunt ze niet bereiken behalve e-mail en whatsapp. En al mijn berichtjes worden gewoon stelselmatig genegeerd. Daar zit gewoon iets niet goed.SpeedfreakR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:58:
Zijn er meer mensen die issues hebben met het resell platform?
Wauw! Dat geeft geen goede hoop. Ik zet ze toch maar op marktplaats denk ik.Luckeh schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:47:
[...]
Ja, ik wacht al bijna 3 maanden op m'n geld nu, heb m'n tickets in mei verkocht via hun resell platform. Je kunt ze niet bereiken behalve e-mail en whatsapp. En al mijn berichtjes worden gewoon stelselmatig genegeerd. Daar zit gewoon iets niet goed.
3maanden? Er staat gewoon 10 werkdagen. Echt asociaal.
Ben benieuwd, heb mijn kaartjes afgelopen week ook verkocht via het reseller platform. zodra ik geld heb ontvangen zal ik het wel laten weten.
had er op zich wel heen willen gaan, kon zelfs op de scooter heen. Maar als het vervoer er heen al een grote clusterfuck lijkt te zijn, dan heb ik al geen zin meer om er heen te gaan.
ik ga wel weer een keer op een vrijdag of zaterdag naar een ander circuit, wel de auto's gezien en gehoord en de wedstrijd gewoon lekker op zondag thuis kijken. (Zo heb ik Spa 2016 ook gedaan)
had er op zich wel heen willen gaan, kon zelfs op de scooter heen. Maar als het vervoer er heen al een grote clusterfuck lijkt te zijn, dan heb ik al geen zin meer om er heen te gaan.
ik ga wel weer een keer op een vrijdag of zaterdag naar een ander circuit, wel de auto's gezien en gehoord en de wedstrijd gewoon lekker op zondag thuis kijken. (Zo heb ik Spa 2016 ook gedaan)
[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 03-08-2021 12:21 ]
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen