De website van het circuit geeft dat inderdaad aan, maar is volgens mij niet de juiste informatie. En heeft vooral betrekking op drone-inzet tijdens events. Al snap ik dat zij het niet wenselijk vinden en liever zelf delen.Inflatable schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:39:
[...]
Dat groene is hydroseed, wordt dus uiteindelijk gras.. En wat die drones betreft, ik denk dat het wel meevalt, ik heb tot nu toe maar 3 verschillende mensen gezien die video's op Youtube gezet hebben.. Volgens de website van het circuit mag het officieel niet zonder toestemming, dus ik hoop niet dat er nog meer mensen op het idee komen.. Zou zonde zijn als we straks helemaal geen beelden meer krijgen omdat teveel mensen daar met drones gaan rondvliegen en ze er tegen gaan optreden..
Uiteindelijk gaan zij als circuit namelijk niet over het luchtruim erboven. Het betreft hier beelden door particulieren (professionele amateurs?) En van een privacyinbreuk kan je in dit geval niet echt spreken.
Zie ook de website van de Rijksoverheid hierover.
https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier
Tijdens het weekend zal het ongetwijfeld een temporary no flight zone worden, maar dat is echt anders dan nu in de aanbouw.