Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 35 ... 75 Laatste
Acties:

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-12-2025
Voor de liefhebber een uitzending van 'Road to Zandvoort' waarin Prorail te gast was

#14 ProRail vernieuwt spoor voor Dutch GP
12 treinen per uur, 50.000 bezoekers per dag. Het mobiliteitsplan van de Dutch Grand Prix-organisatie leunt tijdens het raceweekend sterk op het vervoer van Formule 1-fans met de trein. Maar eerst moet spoorbeheerder ProRail de komende maanden het traject naar Zandvoort vernieuwen. 'Het is best een behoorlijk project. Met name door de tijdsdruk', zegt Kees Rutten, regiodirecteur Randstad Noord bij ProRail. Hij is te gast in The Road to Zandvoort.

https://www.bnr.nl/player/audio/10143390/10401416

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:38
zonoskar schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:31:
Niet? Die wals valt zowat om van de hellingshoek!
Wellicht is het optisch bedrog maar dacht te hebben begrepen dat er direct naast de baan een muur kwam dus nam aan dat het asfalt op de bovenkant (het nog schuinere deel) kwam te liggen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:06:
[...]
Wellicht is het optisch bedrog maar dacht te hebben begrepen dat er direct naast de baan een muur kwam dus nam aan dat het asfalt op de bovenkant (het nog schuinere deel) kwam te liggen.
Hangt er vanaf welke kombocht je bedoeld.
De hugenholz of de luijendijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
YakuzA schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:59:
Hangt er vanaf welke kombocht je bedoeld.
De hugenholz of de luijendijk.
Degene op de foto hierboven, de Luyendijk dus...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:21:
[...]

Degene op de foto hierboven, de Luyendijk dus...
Luyendijk heb ik altijd incl grindbak gezien op de schetsen/renders. Hugenholz meestal met muur.

PSN

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EP7JzNXXUAAFjJC?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EP7JzNYXsAE8mIC?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Er hebben er hier een paar zo ongelofelijk veel mazzel met het weer :) Zo'n lauwe winter hebben we niet vaak en vooral februari is meestal erg fris.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Breezers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Ach, gewoon een paar van die ouderwetse diesellocomotieven inzetten, eentje voor en eentje achter de treinstellen en flink gas geven werkt prima >:)
Met beetje mazzel zijn er nog wat van deze beschikbaar, en soort van werkende: https://www.treinreiziger...-weer-eigenaar-van-dm-90/ :p Of anders paar Stoomlocs neergooien, mooier geluid :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Reinier

\o/

Die Pirelli's zijn wel heel erg breed B)

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2025
Zo te zien zijn ze al aan het racen daar met de walsen :+

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PalingDrone schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:40:
Er hebben er hier een paar zo ongelofelijk veel mazzel met het weer :) Zo'n lauwe winter hebben we niet vaak en vooral februari is meestal erg fris.
Dat valt in een kustplaats als Zandvoort reuze mee ;) Lastig om gedetailleerde historische data te vinden, maar bv in 2012, 2014 en 2015 was het niet heel anders. Bovendien zijn er heus nog wel wat uitloopdagen mogelijk mocht het écht nodig zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 04-02-2020 11:54 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• basvn

basvn

Breezand - NHN

NyceNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Zo te zien zijn ze al aan het racen daar met de walsen :+
Alle lijnen zijn racelijnen *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

3x Hammilton? Da's wel vreemd

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Meusel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-10-2023
YakuzA schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Luyendijk heb ik altijd incl grindbak gezien op de schetsen/renders. Hugenholz meestal met muur.
De kuhmobocht krijgt een grindbak. De luyendijkbocht krijgt een muur met hek. Dat zie je goed in de video animatie op YouTube. Achter de muur komt een pad. Achter/boven dit pad komt een talud met gras. Ik weet niet of dat straks ook open is voor publiek. Bovenop het talud komt de championslounge.

Zie deze tekeningen https://www.zandvoort.nl/...it_overview__anoniem_.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Meusel op 04-02-2020 14:47 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Meusel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:45:
[...]
De kuhmobocht krijgt een grindbak. De luyendijkbocht krijgt een muur met hek. Dat zie je goed in de video animatie op YouTube. Achter de muur komt een pad. Achter/boven dit pad komt een talud met gras. Ik weet niet of dat straks ook open is voor publiek. Bovenop het talud komt de championslounge.

Zie deze tekeningen https://www.zandvoort.nl/...it_overview__anoniem_.pdf
Tnx. Zal dan idd vanaf het begin van de Luyendijk wel een barrier verschijnen binnenkort :)
Was me iig eerder niet opgevallen dat daar een muur begon.

PSN

• Meusel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-10-2023
YakuzA schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Tnx. Zal dan idd vanaf het begin van de Luyendijk wel een barrier verschijnen binnenkort :)
Was me iig eerder niet opgevallen dat daar een muur begon.
Het wordt inderdaad een barrier met hek volgens de YouTube animatie

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hugenholt krijgt geen grind maar asfalt aan de buitenkant, stukje uitloop dus.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EP8R8b4W4AEQaDN?format=jpg&name=large

Altijd weer die aso's.
dikke bak, niet parkeren in het parkeervak

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

En nog geen wielklem mazzel weer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01 12:26
basvn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:33:
[Afbeelding]

Altijd weer die aso's.
dikke bak, niet parkeren in het parkeervak
Hoe kan zo'n auto daar staan zonder dat er continue mensen omheen staan? De maker van de foto heeft of lang moeten wachten of veel geluk gehad.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Pompi schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Hoe kan zo'n auto daar staan zonder dat er continue mensen omheen staan? De maker van de foto heeft of lang moeten wachten of veel geluk gehad.
Straatje afzetten kan ook nog :P

• Homeland
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...novatie-op-zandvoort.html

"Als het af is, krijgen ze de data."

Dat van geen data geven was dus niet waar, ben benieuwd of de FIA ze heeft teruggefloten daarover.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
Homeland schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:26:
ben benieuwd of de FIA ze heeft teruggefloten daarover.
Zou best kunnen onder mom van veiligheid.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pompi schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Ik ben ooit eens een Enzo tegen gekomen die in een parkeervak stond. Ik was toen ook de eerste die een foto maakte. Na 10 min stond de hele straat vol bij wijze.Je moet maar geluk hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Homeland schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:26:
https://nos.nl/artikel/23...novatie-op-zandvoort.html

"Als het af is, krijgen ze de data."

Dat van geen data geven was dus niet waar, ben benieuwd of de FIA ze heeft teruggefloten daarover.
Er is nooit gezegd geen data. Er is gezegd 'niet teveel' of 'niet alle'.
Uit een artikel op Autosport.com:
Zandvoort's deliberate decision to not offer up all its track data to Formula 1 teams, in a bid to hamper their headstart in preparations for the Dutch Grand Prix, will certainly have divided opinion depending on which side of the pitwall you sit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Beaves

Usque ad Finem

Erwin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Heb het volle pond betaald. Wil eigenlijk ook niet tussen 60k Jumbo mensen zitten ;( .
En bedankt :+, heb achter het net gevist toen ik reguliere kaartjes wilde kopen, nu heb ik alsnog een kaartje voor de vrijdag (duinen). Kan ik toch nog zien hoe het circuit veranderd is sinds de laatste DTM race waar ik bij was.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Inflatable schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:30:
Hier nieuwe drone opname van Zandvoort waar de Arie Luyendijk bocht helemaal geasfalteerd is: YouTube: Zandvoort February 5th 2020

Ziet er vet uit hoor.. oOo

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dromo stuurt toch wel gewoon scans van het circuit na de homologatie naar alle teams:

https://www.gptoday.net/n...oort-achter-voor-de-teams

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-12-2025

sjaool

Every life should have 9 cats

Chiron schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:04:
Dromo stuurt toch wel gewoon scans van het circuit na de homologatie naar alle teams:

https://www.gptoday.net/n...oort-achter-voor-de-teams
Ik ben benieuwd of de maker van F1 2020 deze data ook meteen krijgen zodat het circuit meteen goed in het spel komt. Die versie ga ik in ieder geval wel aanschaffen al was het alleen al maar om Zandvoort.

"When you grow up your heart dies"

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Ik ben benieuwd of de maker van F1 2020 deze data ook meteen krijgen zodat het circuit meteen goed in het spel komt. Die versie ga ik in ieder geval wel aanschaffen al was het alleen al maar om Zandvoort.
Aangezien het spel pas na de GP beschikbaar is (vorig jaar was releasedatum 28 juni)
denk ik dat het wel goed komt

• Chiron

Chiron

[...]

Zal ongetwijfeld wel gebeuren.
Volgens mij zijn dit ook alleen maar de afmetingen in 3d tot op de millimeter van het circuit, daarnaast blijven er nog zoveel factoren onbekend.

Hoe is het temperatuurverloop van het baanoppervlak bijvoorbeeld, de stroefheid, het effect van het asfalt op de slijtage van de banden.. en als het regent kan sowieso alle data het raam uit :z

Hoe zit het qua simulatie bij de teams trouwens? RBR heeft de meest geavanceerde, eentje die ze ook nog eens aan de PU testbanken kunnen hangen. Mercedes zal ook wel een aardige rig hebben staan en bij Ferrari komt de nieuwste simulator pas halverwege dit seizoen :P

Maar hoe doet een Williams of een Renault het qua sim?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Chiron schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Maar hoe doet een Williams of een Renault het qua sim?
Er zijn een aantal teams die een simulator van Red Bull Advanced Technologies hebben staan.
Redbull zelf had volgens mij een V3, en verkochten de V2. (STR) had ook een V2.

Maar kan hier niks meer over vinden..

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
[...]

Misschien zijn andere games wel wat eerder. >:) In de rFactor 2 roadmap van december 2019 stond namelijk:
“ As you are probably aware, the track is currently undergoing changes. Expect more news about those early next year!”
De laatste tracks van Studio397, de NL ontwikkelaar van rFactor 2, waren allemaal laser scanned, dus dat zou helemaal geweldig zijn. De versie die ze nu van Zandvoort hebben is namelijk niet laser scanned volgens mij.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• sjaool

sjaool

PatrickC schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Misschien zijn andere games wel wat eerder. >:) In de rFactor 2 roadmap van december 2019 stond namelijk:
“ As you are probably aware, the track is currently undergoing changes. Expect more news about those early next year!”
De laatste tracks van Studio397, de NL ontwikkelaar van rFactor 2, waren allemaal laser scanned, dus dat zou helemaal geweldig zijn. De versie die ze nu van Zandvoort hebben is namelijk niet laser scanned volgens mij.
Klopt, maar ik speel geen rFactor 2 aangezien ik een Xbox One heb. Mijn pc heeft als sinds jaren niet meer aan gestaan. ;)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EQKUbD9X0AECRgQ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EQKURLBX0AAvAPr?format=jpg&name=large

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

Wom

Had ik het nu goed begrepen dat niet het volledige circuit opnieuw geasfalteerd wordt?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Wom schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:36:
Had ik het nu goed begrepen dat niet het volledige circuit opnieuw geasfalteerd wordt?
Volgens mij alleen de delen waar aan verbouwd word. de rest zou zover ik weet het oude asfalt houden.
De rest ligt er pas sinds begin 2017 in

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:14
Klopt, Zandvoort was er nogal happy mee om te zeggen dat ze verschillende types asfalt gingen combineren voor meer spektakel.Is ook een manier om te zeggen dat ze niet het hele circuit gaan/kunnen asfalteren :+

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45
Nieuwe video van vandaag.. Men is kennelijk bezig met spul voor grasbeplanting gok ik, al dat groene spul.. iemand die weet wat dat precies is? Zie: YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part V

De heuvel rechts voor de Audi-S bocht waar ook de Dutch Grand Prix Lounce staat is ook zo goed als af lijkt het, helemaal beplant met Helm gras.. Ziet er goed uit.. Echt bizar hoe intensief en snel gewerkt wordt aan het circuit.. _/-\o_

• PalingDrone
  • Niet online
Inflatable schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:51:
Nieuwe video van vandaag.. Men is kennelijk bezig met spul voor grasbeplanting gok ik, al dat groene spul.. iemand die weet wat dat precies is? Zie: YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part V

De heuvel rechts voor de Audi-S bocht waar ook de Dutch Grand Prix Lounce staat is ook zo goed als af lijkt het, helemaal beplant met Helm gras.. Ziet er goed uit.. Echt bizar hoe intensief en snel gewerkt wordt aan het circuit.. _/-\o_
Hydroseed
Dat zorgt er o.a. voor dat niet alles wegwaait zondag en dat ze maandag niet weer opnieuw hoeven te gaan zaaien.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 07-02-2020 21:36 ]

• Inflatable
Even opgezocht en het lijkt inderdaad op 'hydroseeding'.. Men zegt dat je daarmee na een aantal weken al gras krijgt, dus dan moet het wel lukken mooi groen gras te krijgen op die plekken voor mei.. Ik verwacht ondanks dat sowieso nog wel een beetje aanblik van een bouwplaats met zandhopen etc bij de 1e GP dit jaar.. Bij de 2e in 2021 zal het er allemaal een stuk gelikter en af uitzien vermoed ik.. Maar we gaan het allemaal wel zien, nog 12 weken..

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Inflatable schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:41:
Even opgezocht en het lijkt inderdaad op 'hydroseeding'.. Men zegt dat je daarmee na een aantal weken al gras krijgt, dus dan moet het wel lukken mooi groen gras te krijgen op die plekken voor mei.. Ik verwacht ondanks dat sowieso nog wel een beetje aanblik van een bouwplaats met zandhopen etc bij de 1e GP dit jaar.. Bij de 2e in 2021 zal het er allemaal een stuk gelikter en af uitzien vermoed ik.. Maar we gaan het allemaal wel zien, nog 12 weken..
Asfalteren gaan nu erg snel, denk dat ze daar over een paar weken wel klaar mee zijn.
dan is het alles opruimen, en netjes maken.

er zijn voor de GP ook andere races/events. dan moet het er ook netjes uit zien :)
Ze zullen op een aantal plekken ook gras planten, inplaats van zaaien

• Inflatable
basvn schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Ze zullen op een aantal plekken ook gras planten, inplaats van zaaien
Klopt, dat zei ik al, als je op die video kijkt zie je de heuvel rechts voor de Audi-S bocht waar ook de Dutch Grand Prix Lounce staat dat die al helemaal beplant is met Helm gras.. Ziet er mooi uit.. Het is sowieso een erg mooie baan om te zien zo in het duinengebied.. Daar gaat de buitenlandse pers straks ook wel enthousiast over zijn denk ik..

• PalingDrone
  • Niet online
Inflatable schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:41:
Die zandhopen blijf je houden bij een baan in de duinen ;) maar dat bouwplaatserige is er echt wel af tijdens de GP, wanneer de boel aangekleed is met sponsorborden, hospitality units, vlaggen, tribunes, schermen en een berg volk zie je daar helemaal niks meer van. Geen enkel leeg circuit is gezellig.

• TechnoHead
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07-2025
Met mensen op de baan zie je net wat beter hoe stijl het is :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EQRrAZ3XkAAKWxG?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EQRrAa8WoAEL08L?format=jpg&name=large

https://twitter.com/Jeroe...tatus/1226222659295498242

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-01 23:31
Hmm, als je het zo ziet had ik het in mijn hoofd toch iets steiler.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:06
Het is niet extreem stijl en F1 zal er probleemloos doorheen knallen. Hell, met zoveel downforce kunnen ze zelfs op de kop rijden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat lijkt die baan smal zeg, kunnen er wel twee auto's naast elkaar rijden?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:14
hjs schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:11:
3, misschien wel 4

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Had iets gelezen van volgens mij 8 meter
Kasteel bij Baku is 7.6 :+

@TechnoHead hier een foto vanaf de andere kant
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/bqjrn5c9lrf41.jpg?width=640&height=311&crop=smart&auto=webp&s=6fe4ff0e910e96b17493c7601c5a58b4b92cccd3

[ Voor 27% gewijzigd door basvn op 09-02-2020 10:08 ]

• hoevenpe
basvn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:49:
Had iets gelezen van volgens mij 8 meter
Kasteel bij Baku is 7.6 :+
Kasteel bij Baku lijkt me niet maatgevend voor een redelijke breedte, had eerlijk gezegd verwacht dat ze met al deze veranderingen er wel een metertje of twee bij hadden geasfalteerd.

• TechnoHead
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07-2025

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01-2025
Begint er echt uit te zien als een hedendaags circuit. Ben ik de enige?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

Wom

daniellammers schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:22:
De enige in? Het vinden dat het er als een circuit begint uit te zien?

Nee, dan zijn we al met twee :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38

vhal

ಠ_ಠ

Best een knappe bocht zo, hopelijk krijgen we geen gekloot met de banden of van die freakaccidents. Al is er vast wel ruimte voor een extra chicane gemaakt van bandenstapels mocht het in de soep lopen :+

Strava

• Homeland
  • Niet online
Is er al iets concreets bekend over het verkoop platform voor tickets?

En hebben mensen überhaupt alle tickets die ze toegewezen kregen moeten kopen? Hoe is dat afgelopen?

[ Voor 42% gewijzigd door Homeland op 09-02-2020 21:33 ]

Verwijderd

Homeland schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:33:
En hebben mensen überhaupt alle tickets die ze toegewezen kregen moeten kopen?
Helaas zijn al die tering ratjes met de schrik vrij gekomen...

(En mensen die 4 kaartje willen en er 6 kregen bedoel ik hier niet mee, die hoeven zich niet aangesproken te voelen. De tering ratjes zijn de mensen met 20 registraties en 20x6 kaarten toegewezen.. en vervolgens janken.)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Vuvuzela

My spire is forming

daniellammers schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:22:
Ja en nee. Baan zelf wel. Maar alles daaromheen is helaas nog vrij droevig. Het pitgebouw is onwijs minimaal.. en de tribune lachwekkend. Ik snap dat ze met tijdelijke bouwwerken het wel kunnen pimpen. Maar hoop dat er straks ook echt iets moois staat wat zich met de andere circuits kan meten.

I served in a company of heroes.

• Inflatable
Is dat belangrijk dan? We hebben het hier over de laatste bocht voor het rechte stuk waar sowieso toch niet ingehaald wordt.. De hele bedoeling van de banking is dat men in F1 eerder DRS open kan zetten en zo infeite het rechte stuk verlengt zodat men hopelijk richting de Tarzanbocht kan gaan inhalen..

• sjaool

sjaool

Vuvuzela schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Ja en nee. Baan zelf wel. Maar alles daaromheen is helaas nog vrij droevig. Het pitgebouw is onwijs minimaal.. en de tribune lachwekkend. Ik snap dat ze met tijdelijke bouwwerken het wel kunnen pimpen. Maar hoop dat er straks ook echt iets moois staat wat zich met de andere circuits kan meten.
Niet zo negatief, de werkzaamheden zijn nog druk bezig. En ja, ook het pitgebouw wordt uitgebreid. ;)
Ik denk dat je je lelijk verkijkt op de breedte van de baan. Die lijkt op een foto al gauw veel smaller dan die daadwerkelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 10-02-2020 13:14 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58

pro_6or

amateur_60r

Ik vind het ook een hele gave baan en ik denk dat de accomodaties waarschijnlijk voor volgend jaar verder zullen worden aangepakt? Nu geen tijd meer voor?

Het enige dat ik hoop is dat er ingehaald kan gaan worden met deze wijzigingen, verder is het soweiso een mooie/moeilijke baan.

een treffende spreuk

• sjaool

sjaool

pro_6or schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:01:
Ik vind het ook een hele gave baan en ik denk dat de accomodaties waarschijnlijk voor volgend jaar verder zullen worden aangepakt? Nu geen tijd meer voor?

Het enige dat ik hoop is dat er ingehaald kan gaan worden met deze wijzigingen, verder is het soweiso een mooie/moeilijke baan.
Ze hebben nog tot eind april de tijd. In die periode kunnen ze nog heel veel doen. De andere activiteiten op het circuit hebben niet zoveel ruimte als de F1 nodig.

• PalingDrone
  • Niet online
Mocht je nog een slaapplaats zoeken rond de GP in Zandvoort, volgens BNR: Veel kamers Zandvoort nog leeg tijdens F1-weekend

[ Voor 32% gewijzigd door PalingDrone op 10-02-2020 13:44 ]

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Niet zo negatief, de werkzaamheden zijn nog druk bezig. En ja, ook het pitgebouw wordt uitgebreid. ;)
Komt een stuk achter als uitbreiding maar als je het pitgebouw vergelijkt met bijvoorbeeld Silverstone (oke, dat is misschien ook wel mooiste voorbeeld wat er is) dan is het wel heel schraal/klein/oud/lelijk.

• sjaool

sjaool

Homeland schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Komt een stuk achter als uitbreiding maar als je het pitgebouw vergelijkt met bijvoorbeeld Silverstone (oke, dat is misschien ook wel mooiste voorbeeld wat er is) dan is het wel heel schraal/klein/oud/lelijk.
Het hele pitgebouw wordt gerenoveerd en uitgebreid. Ze hebben natuurlijk maar beperkte ruimte en daarmee moeten ze het doen. Ik denk dat het eindresultaat er gewoon goed uit gaat zien. De rest van het circuit ziet er ook goed uit dus zullen ze de rest echt niet achter laten blijven. :)

• Pompi
PalingDrone schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:41:
Mocht je nog een slaapplaats zoeken rond de GP in Zandvoort, volgens BNR: Veel kamers Zandvoort nog leeg tijdens F1-weekend
Tja dat krijg je als je woekerprijzen moet betalen, Nederlanders kiezen er dan waarschijnlijk voor om gewoon vroeger op te staan en van thuis te vertrekken en buitenlanders gaan voor die prijzen dan waarschijnlijk liever in Amsterdam zitten want de hotels zijn niet op eens 4 of 5 sterrenhotels geworden die zulke prijzen kunnen vragen.

Ze hebben zichzelf dus weggecijferd door bergen met geld te zien in plaats van realistisch na te denken.

• sjaool

sjaool

Pompi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Tja dat krijg je als je woekerprijzen moet betalen, Nederlanders kiezen er dan waarschijnlijk voor om gewoon vroeger op te staan en van thuis te vertrekken en buitenlanders gaan voor die prijzen dan waarschijnlijk liever in Amsterdam zitten want de hotels zijn niet op eens 4 of 5 sterrenhotels geworden die zulke prijzen kunnen vragen.

Ze hebben zichzelf dus weggecijferd door bergen met geld te zien in plaats van realistisch na te denken.
Dat is wat het persbericht ook al zegt. Ze hebben zich de kop gek laten maken door de pers. De meeste Nederlanders gaan op de camping staan of komen gewoon met het OV naar het circuit.

• Chiron

Chiron

Vuvuzela schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel van de gebouwen/tribunes op de F1 circuits tijdens de grand prixes over de hele wereld stiekem toch 'tijdelijk' zijn :)

Stratencircuits zijn uiteraard ook weer een uitzondering hierop, maar het blijft indrukwekkend wat er neergezet wordt voor de race:

[YouTube: F1 2016 - Baku City circuit - Paddock building timelapse (European GP)]

[ Voor 31% gewijzigd door Chiron op 10-02-2020 13:58 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chiron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel van de gebouwen/tribunes op de F1 circuits tijdens de grand prixes over de hele wereld stiekem toch 'tijdelijk' zijn :)
Alsof Monaco vol staat met vaste tribunes :P.
Edit: damn, niet wijzigen als ik reageer ja? :P ;) :(

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-02-2020 13:59 ]

• Pompi
sjaool schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Dat is wat het persbericht ook al zegt. Ze hebben zich de kop gek laten maken door de pers. De meeste Nederlanders gaan op de camping staan of komen gewoon met het OV naar het circuit.
Weet ik maar ik kan mij dit verhaal nog herinneren: Haarlemmer verhuurt huis tijdens Grand Prix Zandvoort voor €18.900,- en elk weldenkend persoon gaat weten dat niemand hier op ingaat want mensen die dit zouden kunnen betalen nemen wel een kamer in het Krasnapolsky want zulke mensen gaan echt niet op de fiets of elektrische scooter naar het circuit zoals in dat verhaal staat en zijn meer luxe gewend dan een al reeds bewoont huis.
De mensen die nu nog lege kamers hebben zijn "goudzoekers", want er zijn ook mensen die de prijs niet of een klein beetje verhoogd hebben en die zitten nu vast wel vol.
Zandvoort telt veel pensions, bed and breakfasts en eenvoudige hotelletjes. De hoeders van deze ‘Zimmer frei’-cultuur zijn terughoudend in hun prijsbeleid, leert een rondgang door de straten. „We zullen zeker wat op de prijs doen, maar ik vind het niet netjes om enorme bedragen te vragen”, zegt Nicole Kind, beheerder van pension Aquarius. Ook eigenaar Lenie Welsink van het gelijknamige pension schudt het hoofd over de hoge prijzen. „Vragen andere mensen 4.000 euro per nacht? Laat ze er blij mee zijn. Ik ben blij met fijne gasten, dat vind ik veel belangrijker.”
https://www.nrc.nl/nieuws...ens-de-formule-1-a3974303

• Inflatable
Kwestie van vraag en aanbod.. Als je belachelijk hoge prijzen denkt te kunnen vragen blijf je vanzelf met je product zitten, totaal geen medelijden met dat soort profiteurs.. De prijzen zullen dus moeten dalen naar meer normalere waarden, dan verhuren ze het echt nog wel voor die tijd..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 10-02-2020 14:25 ]

• sjaool

sjaool

Even ingezoomd op de PDF van het circuit van Zandvoort en een paar screenshots gemaakt van Paddock 1 en 2. De ruimteverdeling valt mij nog mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mlRs8Az.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F6jaWEC.jpg

• Inflatable
Zandvoort is vrij krap, maar er is nog steeds genoeg ruimte voor een 2e F1 hospitality paddock, dus het valt allemaal wel mee.. Als het op plekken zoals Monaco kan kan het in Zandvoort zeker.. Ruimte is geen probleem..

• World Citizen
  • Laatst online: 13:42

World Citizen

FreeReef.nl

De kamers zijn niet te duur. Het is gewoon nog te vroeg.

Straks tegen de tijd dat het weekend er aan komt worden de rijke der aarde pas wakker en lekker voor deze race. Als ze toevallig dat weekend wat tijd hebben boeken ze spontaan voor een ton een heel weekend met wat vrienden.

Een week of 2 van te voren worden de persoonlijke reisassistentes op pad gestuurd voor een pasje en een huis of kamer. Overigens word dan alles eruit gehaald en vaak helemaal ingericht met eigen meubels en worden er verschillende assistente mee ingevlogen.

Dit breekt pas los zo 4/3 weken voor de race.

(overigens zitten die inderdaad liever in Amsterdam, maar ook Zandvoort zal uitverkocht zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 10-02-2020 19:15 ]

FreeReef.nl

• Chiron

Chiron

sjaool schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:29:
Even ingezoomd op de PDF van het circuit van Zandvoort en een paar screenshots gemaakt van Paddock 1 en 2. De ruimteverdeling valt mij nog mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ik daar nou een McLaren/Honda paviljoen? B)

• Inflatable
Chiron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Ja.. Dus of iemand heeft een foutje gemaakt of deze tekening is ouder dan we denken.. :D

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
Inflatable schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Ja.. Dus of iemand heeft een foutje gemaakt of deze tekening is ouder dan we denken.. :D
Lijkt me een foutje. McLaren rijdt al 2 jaar met Renault motoren en zo oud zullen deze tekeningen toch niet zijn?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er staat ook Racing Point en Alfa Romeo B) :P

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58

pro_6or

amateur_60r

Mclaren/Honda. I neverrrrr drrrrrew with less carrrrre.

een treffende spreuk

• sjaool

sjaool

[...]

Lol, ja nu je het zegt. Kun je nagaan hoe oud de tekening moet zijn.

Helaas staat er geen datum bij, wel dat het versie V is. Maar aangezien McLaren/Honda erop staat dan zou het in ieder geval een ontwerp uit 2017 moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e0EgYra.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 11-02-2020 08:20 ]

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-01 23:15
[...]

Dat is een boksring :+ .

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben benieuwd waar ze gekeken hebben. Er is echt helemaal niks te krijgen in de buurt. Nog een hotel in Haarlem, Velsen-Zuid en dan is het Hoofddorp en verder.

Wellicht dat er nog wat hele kleine hotels die nergens bij aangesloten zijn, beschikbaar zijn. Maar de reguliere hotels zitten echt helemaal vol.

Als er nog ergens een kamer was, zou ik die wel nemen. Krijg nog elke week (zakelijk) een belletje of ik nog aub kaartjes wil kopen :p Zal lastminute denk ik ook nog wel redelijk wat beschikbaar komen, wat zakelijk niet afgenomen word.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Da's voor de GP2 :P

• sjaool

sjaool

Je kunt het weekend van de Grand Prix in ieder geval om de 5 minuten op een trein richting Zandvoort stappen.

NS: elke 5 minuten trein naar Formule 1 Zandvoort

Bron: Telegraaf

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:15:
Je kunt het weekend van de Grand Prix in ieder geval om de 5 minuten op een trein richting Zandvoort stappen.

NS: elke 5 minuten trein naar Formule 1 Zandvoort

Bron: Telegraaf
NS raadt aan nu al een kaartje te kopen, omdat het begin mei op de stations en bij de kaartjesautomaten vermoedelijk drukker is dan normaal.
Hoe dan?
Als ik mijn reis plan op ns.nl dan staat hier:
U kunt een kaartje kopen tot en met 30 dagen voor vertrek.
Had overigens wel een speciale NS/F1 actie verwacht voor als je met de trein zou gaan...

De komende tijd maar weer eens de blokker/kruidvat/AH acties afwachten om een NS dagkaart met korting te scoren. Anders is een retourtje zandvoort tweede klas weer 40euro per persoon extra...

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 11-02-2020 15:38 ]

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2025
TripleQ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:37:
[...]

[...]

Hoe dan?

[...]

Had overigens wel een speciale NS/F1 actie verwacht voor als je met de trein zou gaan...

De komende tijd maar weer eens de blokker/kruidvat/AH acties afwachten om een NS dagkaart met korting te scoren. Anders is een retourtje zandvoort tweede klas weer 40euro per persoon extra...
Ligt er aan hoe groot je groep is, anders kun je ook een groepsticket overwegen ;)

https://www.ns.nl/product...ht/p/groepsticket-daluren

• sjaool

sjaool

[...]

[...]

Hoe dan?
Ik denk dat NU.nl zich daar een beetje journalistieke vrijheid heeft gegeven. De NS zal vast gezegd hebben om begin april al een kaartje te kopen. Zo niet, dan zijn ze een beetje dom bezig. Ik zou in ieder geval nog even wachten want er zouden inderdaad zomaar nog wat acties voorbij kunnen komen.

• Devian
  • Laatst online: 23:55
[...]

[...]

Hoe dan?

[...]

Hier?

https://www.ns.nl/uitgeli...9078-188375340.1581359078
Dutch Grand Prix Retour
Voor dit race-event hebben we een speciaal Dutch Grand Prix Retour beschikbaar gesteld. Heel handig! Dit ticket bestaat namelijk uit 2 enkele reizen, één voor de heenreis en één voor de terugreis (de terugreis kan op een andere dag plaatsvinden dan de heenreis). Beide tickets zijn geldig in de 2e klasse en zijn te gebruiken op 30 april, 1 mei, 2 mei of 3 mei. Voor de vroege vogels: koop je het ticket vóór 25 februari, dan ontvang je 20% korting. Vanaf 25 februari betaal je het normale tarief.

[ Voor 30% gewijzigd door Devian op 11-02-2020 15:52 ]

https://wren.co/join/Devian

• Damian
  • Laatst online: 18:10

Damian

Insane Obtrusion

[YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part V]

Elke dag 20 drones boven die baan volgens mij :P

Ze hebben op grote delen van de het circuit ook dat zand een groen kleurtje gegeven. Zal wel Heineken groen zijn ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Damian op 11-02-2020 16:01 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Pompi
@DaniëlWW2 is het misschien handig om deze link ook in de topic warning te zetten? Want dan kunnen mensen die nu al treinkaartjes willen bestellen gemakkelijk die 20% korting krijgen.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb niet zo'n zin om alles door te spitten, maar wordt het mogelijk om naar het circuit te fietsen, of moet je dan alsnog ergens overstappen op een bus?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

PcDealer

HP ftw \o/

Damian schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:54:
Ze hebben op grote delen van de het circuit ook dat zand een groen kleurtje gegeven. Zal wel Heineken groen zijn ;)
Ik dacht eerder wat Inflatable in "[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort" schreef.

LinkedIn WoT Cash Converter

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pompi schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:56:
[...]

@DaniëlWW2 is het misschien handig om deze link ook in de topic warning te zetten? Want dan kunnen mensen die nu al treinkaartjes willen bestellen gemakkelijk die 20% korting krijgen.
Ach waarom niet? Staat er ook eens iets positiefs in een topicwaarschuwing. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Inflatable

Dat groene is hydroseed, wordt dus uiteindelijk gras.. En wat die drones betreft, ik denk dat het wel meevalt, ik heb tot nu toe maar 3 verschillende mensen gezien die video's op Youtube gezet hebben.. Volgens de website van het circuit mag het officieel niet zonder toestemming, dus ik hoop niet dat er nog meer mensen op het idee komen.. Zou zonde zijn als we straks helemaal geen beelden meer krijgen omdat teveel mensen daar met drones gaan rondvliegen en ze er tegen gaan optreden..

• TripleQ
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:22:
[...]

Ach waarom niet? Staat er ook eens iets positiefs in een topicwaarschuwing. :)
Moet wel zeggen,.die aanbieding kost 30,40 euro als ik zondag heen/terug ga. En een 'normale' NS 'dagje uit' ticket die ze eigenlijk altijd wel op spoorwinkel.nl hebben staan, kost maar 19 Euro..en krijg je nog een kop koffie bij ook. Scheelt weer 10 euro

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TripleQ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Moet wel zeggen,.die aanbieding kost 30,40 euro als ik zondag heen/terug ga. En een 'normale' NS 'dagje uit' ticket die ze eigenlijk altijd wel op spoorwinkel.nl hebben staan, kost maar 19 Euro..en krijg je nog een kop koffie bij ook. Scheelt weer 10 euro
Wie verplicht je om van die aanbieding gebruik te maken dan? :? Het expliciete voordeel is toch juist dat je niet op dezelfde dag heen en weer hoeft? :/
Dit ticket bestaat namelijk uit 2 enkele reizen, één voor de heenreis en één voor de terugreis (de terugreis kan op een andere dag plaatsvinden dan de heenreis).

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 11-02-2020 19:28 ]

• TripleQ
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:26:
[...]

Wie verplicht je om van die aanbieding gebruik te maken dan? :? Het expliciete voordeel is toch juist dat je niet op dezelfde dag heen en weer hoeft? :/

[...]
Dat zeg ik ook niet, maar ze brengen het als een mooie aanbieding. 'dagje uit' aanbieding over meerdere dagen kost overigens ook maar 24 euro.

Maar idd, niemand verplicht je ergens toe :>

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TripleQ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:32:
[...]

Dat zeg ik ook niet, maar ze brengen het als een mooie aanbieding.
Ik begrijp het zure / negatieve echt niet. Wat houdt je tegen om een betere aanbieding te posten en onder de aandacht te brengen? 8)7

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21

Ik hoop dat ze die heuvel op 5:31 nog gaan verlagen. Als je op de tribune daar zit O-) is het wel leuk om die hele hoek te kunnen zien.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik vind sowieso alles wel erg overpriced hoor.
Op die 538 camping, een weekend in een kuttentje 500pp.
In Oostenrijk was dat afgelopen jaar met die slam FM gedoe toch wel een flink stuk goedkoper. Andere plekken waar ik ben geweest waren hotels in stukken goedkoper dan wat ik langs zie komen.

Heb nu wel zilver 1 tickets bij Audi S, en qua hotel in Noordwijkerhout iets gevonden voor 70pppn.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 11-02-2020 20:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 35 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen