Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste
Acties:

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Beetje populistisch gebracht ook natuurlijk. Maar het is toch ook wel vreemd dat hier nou niet van tevoren over nagedacht is? Ohja, we hebben ook teams die naar het circuit moeten 8)7

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dus het officiële baanrecord staat nu op naam van een Volkswagen Touran met 3:17? :+

En van mij mogen ze die pionnen wel laten staan voor de race, maakt het alleen maar spannender!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

PWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Beetje populistisch gebracht ook natuurlijk. Maar het is toch ook wel vreemd dat hier nou niet van tevoren over nagedacht is? Ohja, we hebben ook teams die naar het circuit moeten 8)7
In het begin dacht ik ook, van daar heb je hem weer. Maar aan de andere kant neemt hij ook de natuurbeschermers in de zeik door te stellen dat die zeehonden en strandvogels het geen biet scheelt waar ze op het strand liggen of lopen.

Het is een prestige-project van een actieve natuurliefhebber en die ziet natuurlijk niet graag dat er daar auto's over het strand rijden. Nu gebeurt dat misschien maar twee of drie keer per dag en dat gedurende een week. Je kunt je dus ook afvragen waar ze zich zo druk om maken. Maar we zullen het meemaken wat de beslissing van de gemeente Zandvoort is.

"When you grow up your heart dies"

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Er blijkt niet dat er niet over nagedacht is volgens mij. De teams zelf doen het verzoek voor zover ik begreep omdat het sneller is, niet de organisatie.

en anders huren de teams toch lekker een dikke hovercraft en gaan ze over zee ;)

[ Voor 8% gewijzigd door P.O. Box op 25-02-2020 12:06 ]

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:29
Je video heeft de status Privé. Ik mag hem niet zien...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:04

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Je video heeft de status Privé. Ik mag hem niet zien...
aw.. zie dat hij dat ondertussen ook is geworden..

was een onboard vanuit een normale auto.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool

sjaool

basvn schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:45:
[...]

aw.. zie dat hij dat ondertussen ook is geworden..

was een onboard vanuit een normale auto.
Nieuwe video.
[YouTube: Driving on the new Dutch F1 circuit]

• Jasphur
@sjaool Ben zeer benieuwd wat de coureurs er van vinden

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:13
Scheivlak gaat ook nog wel een dingetje worden hoor. Blind ingaan, volle bak net over het heuveltje. Smullen

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:36:
@sjaool Ben zeer benieuwd wat de coureurs er van vinden
Anders ik wel. Het is toch wel een uitdagend circuit voor de coureurs lijkt mij. Als je ziet hoe fout het in de simulator bij Ziggo kan gaan. En dan nu ook nog eens de nieuwe layout. Spektakel gegarandeerd lijkt mij.

• Jasphur
sjaool schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Anders ik wel. Het is toch wel een uitdagend circuit voor de coureurs lijkt mij. Als je ziet hoe fout het in de simulator bij Ziggo kan gaan. En dan nu ook nog eens de nieuwe layout. Spektakel gegarandeerd lijkt mij.
Wat ging er niet goed bij de Ziggo simulator? Heb geen Ziggo dus heb dat even gemist denk ik.
Verwacht dat de Dutch GP óf een spektakel wordt óf een flop :P Er zal niks tussen in zitten verwacht ik :D

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57
sjaool schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:54:
[...]
Nu gebeurt dat misschien maar twee of drie keer per dag en dat gedurende een week. [...]
Het is ook dat er BOA's schijnen te staan om te controleren of je op het strand loopt of fietst. Maar auto's, geen probleem! Vroem vroem :+

• sjaool

sjaool

Jasphur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:13:
[...]

Wat ging er niet goed bij de Ziggo simulator? Heb geen Ziggo dus heb dat even gemist denk ik.
Verwacht dat de Dutch GP óf een spektakel wordt óf een flop :P Er zal niks tussen in zitten verwacht ik :D
Mensen gingen soms te snel op het gas of remden op het verkeerde punt en dat eindigde niet altijd even goed etc. Gewoon elk ding wat maar fout kan gaan bij een uitdagend circuit. Ik denk echt dat coureurs hier een op hoop lol gaan beleven. Zeker omdat een rondje krap aan een minuut duurt. Ik reken dan ook op een race met 72 ronden. Eén meer dan Oostenrijk. :P

[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 25-02-2020 15:53 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een schuin bochtje is oké, maar dit vind ik echt heel erg overdreven, alsof we op een oval gaan rijden.
Ik hoop dat het tijdens de race wel iets toevoegt, al denk ik dat het vooral veel moeilijker wordt om iemand uit te remmen. We zullen het zien.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ernemmer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Een schuin bochtje is oké, maar dit vind ik echt heel erg overdreven, alsof we op een oval gaan rijden.
Ik hoop dat het tijdens de race wel iets toevoegt, al denk ik dat het vooral veel moeilijker wordt om iemand uit te remmen. We zullen het zien.
De bedoeling is juist dat je er met DRS al voorbij bent voordat er überhaupt geremd gaat worden.

• sjaool

sjaool

[...]

Die bocht gingen ze al vol gas door. Nu met de banking sluit het beter aan op het rechte stuk en moet het inhalen en uitremmen mogelijk maken voor de Tarzan bocht.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:01
[...]

Dit is gedaan zodat IN de bocht de DRS al opengezet kan worden, zodat men aan het einde van het rechte stuk een inhaalactie kan doen.

Ook geeft dit misschien de mogelijkheid om een andere lijn te pakken in deze bocht, of zelfs 2 dik de bocht in te gaan.

Overigen is dit allemaal terug te lezen in zo'n beetje elk bericht over Zandvoort en de verbouwing van het afgelopen jaar..

https://wren.co/join/Devian

• Ernemmer
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:12:
[...]

Dit is gedaan zodat IN de bocht de DRS al opengezet kan worden, zodat men aan het einde van het rechte stuk een inhaalactie kan doen.

Ook geeft dit misschien de mogelijkheid om een andere lijn te pakken in deze bocht, of zelfs 2 dik de bocht in te gaan.

Overigen is dit allemaal terug te lezen in zo'n beetje elk bericht over Zandvoort en de verbouwing van het afgelopen jaar..
1-2 bochten is ook vast wel leuk, maar volgens mij ligt nu elke bocht onder een beste hoek.

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:34:
Komt er nog een platform waar je je kaartjes kwijt kan? Hoe werkt dat eventueel met kaarten die je voor drie jaar gekocht hebt? Mijn zoon blijkt in de week na de GP examen te hebben en haakt af.
Dat begon ik me ook steeds meer af te vragen. Ik heb op 10 feb daarom een mail gestuurd.
De reactie:
Hoi Kelly,

Het resell platform stelt fans die hun kaarten niet wensen te gebruiken in staat om deze via een officieel kanaal aan andere fans aan te bieden. Het platform zal actief blijven tot tijdens het event. Meer informatie hierover volgt in februari. Deze informatie zullen we tevens ook op onze website vermelden.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

DutchGP Race Engineer
Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020

Dus ze hebben nog een paar dagen ;)

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

petjekel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Dat begon ik me ook steeds meer af te vragen. Ik heb op 10 feb daarom een mail gestuurd.
De reactie:
Hoi Kelly,

Het resell platform stelt fans die hun kaarten niet wensen te gebruiken in staat om deze via een officieel kanaal aan andere fans aan te bieden. Het platform zal actief blijven tot tijdens het event. Meer informatie hierover volgt in februari. Deze informatie zullen we tevens ook op onze website vermelden.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

DutchGP Race Engineer
Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020

Dus ze hebben nog een paar dagen ;)
Oh dank je voor deze bevestiging. Ik had ze al op Marktplaats aangeboden, maar als ze nog met een platform komen dan biedt mij hoop dat ik alsnog van m'n kaartjes af geraak tegen de kosten die ik gemaakt heb.

Het circuit ziet er wel gaaf uit hoor.

iRacing Profiel

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ook een interview van Smeets met Ecclestone daaronder.
leuk om te zien, had die nog niet eerder gezien :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• renzo4000
  • Laatst online: 10:51
Je kan zeggen wat je wil van Ecclestone, maar in de genoemde interviews had hij wel gewoon gelijk. En die irritante Smeets is ook geen haar veranderd wat dat betreft. Hij probeert hier de kritische interviewer te zijn en op het moment dat er kritische vragen terug gestelde worden negeert hij dat volledig en stelt weer een andere vraag(zoals op 2m17)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• sjaool

sjaool

Ernemmer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:15:
[...]

1-2 bochten is ook vast wel leuk, maar volgens mij ligt nu elke bocht onder een beste hoek.
Er zijn maar twee bochten waar banking in is toegepast. De rest van de bochten is niks aan gedaan. ;)

• Ernemmer
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Er zijn maar twee bochten waar banking in is toegepast. De rest van de bochten is niks aan gedaan. ;)
Ik ken het circuit verder niet, hoe het eerder was. Ik vond alleen in dat filmpje dat alle bochten onder een hoek lagen. De meeste circuits hebben een stuk vlakkere bochten volgens mij.

• Holk
Ernemmer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Ik ken het circuit verder niet, hoe het eerder was. Ik vond alleen in dat filmpje dat alle bochten onder een hoek lagen. De meeste circuits hebben een stuk vlakkere bochten volgens mij.
Nee hoor, bijna alle bochten hebben een kleine banking. Zelfde op de wegen, snelwegen vooral. Heb je als bestuurder bijna niet door maar de wegen zijn niet vlak

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Banking is zodat regenwater eraf rolt ipv plassen vormt

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-01 21:22
Goed bedoeld wellicht maar ik haak altijd gelijk af als "die" muziek begint. Waarom ..

• sjaool

sjaool

ISaFeeliN schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:51:
[...]

Goed bedoeld wellicht maar ik haak altijd gelijk af als "die" muziek begint. Waarom ..
Het geluid kan uit hè. Het geluid wat die bakjes voortbrengen is ook niet zo bijzonder. Dan zoek je een ander filmpje erbij op met racegeluiden en die speel je dan op de achtergrond af. ;)

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-01 21:22
sjaool schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Het geluid kan uit hè. Het geluid wat die bakjes voortbrengen is ook niet zo bijzonder. Dan zoek je een ander filmpje erbij op met racegeluiden en die speel je dan op de achtergrond af. ;)
Dat deed ik ook maar dan wordt het saai. Ik hoor dan liever gewoon het gepruttel van een gewone auto dan muziek er onder. Maar misschien ben ik dat hoor.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DRaakje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:49:
Banking is zodat regenwater eraf rolt ipv plassen vormt
Ook wel bekend als wegverkanting op zijn hollandsch.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Holk
En ook van Zandvoort mag RBR door natuurgebied Noordvoort rijden over het strand... blijf dat niet begrijpen. Soit

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12-2025

Taakbalk

weergeven

Holkers schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:15:
En ook van Zandvoort mag RBR door natuurgebied Noordvoort rijden over het strand... blijf dat niet begrijpen. Soit
Het is natuurlijk niet zo dat ze het hele gebied omploegen ofzo.

Ze gebruiken een smalle strook, op het strand, ze doen daar echt geen kwaad mee. Het gedeelte wat ze mogen gebruiken wordt gewoon gecontroleerd van te voren en er zal iets van markering of afbakening zijn. Daarnaast gaat het om een beperkte (verkeers)bewegingenen wordt er bij hoge uitzondering een vergunning verleend, waar ze ook nog alléén gebruik van mogen maken als het echt niet anders kan. De boeren deden vorige week veel meer schade, hoor je niemand over.

Ik zie het probleem niet zo.

Computing bit by bit

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vind het echt belachelijk, je mag er niet eens wandelen. Het is niet voor niets een beschermd gebied. Het gaat ook "maar" om de technische staf.

Heel de grondsector ligt plat i.v.m. stikstofdeeltjes maar zodra een prins met een grote bril zich ermee bemoeit (en er flink mee gaat verdienen) maakt het allemaal niet uit. Normaal worden er nog alternatieven bepaald, nu gewoon simpelweg er doorheen gedrukt.

Ik hou van F1, ik heb kaartjes, maar ik vind dit echt idioot.

• Holk
Gaat me meer om de manier van beslissingen nemen. Dit is volledig vanwege de F1 en het mee willen doen in de hype van de F1, op politiek niveau.

Als er een concert zou worden georganiseerd in Zandvoort en de crew slaapt in Noordwijk, dan zouden ze niet via het strand mogen, dan zou iedereen heel raar opkijken over het verzoek alleen. Ja, helemaal mee eens, dan hebben we geen files etc., maar daar gaat het niet over. Dit gaat over het gemak van teamleden en 30 minuten later je bed uit. Veiligheid is echt onzin, zeker als je ziet dat alleen RBR de ontheffing heeft aangevraagd en Mercedes niet. Als je heel zwart/wit gaat kijken zouden die eerder slachtoffer kunnen zijn, maar dat is spijkers op laag water zoeken.

Nu rijden er een hoeveelheid busjes (las ergens Audi eTron) over het strand van A naar B. Dan komen ze door een gebied waar je normaal gewoon niet mag komen vanwege broedseizoen (dat is nu nog niet dus kom niet weer met die boeren aan zetten). Als je er wandelt ga je op de bon en nu laten we er doodleuk auto’s door rijden? Belachelijk in mijn ogen.

Dit is puur vanwege wat enthousiaste en zenuwachtig ogende locale politici die graag willen zeggen dat ze de F1 mede mogelijk hebben gemaakt. Zelfde type die hun schoonmoeder zouden verkopen voor nog eens 4 jaar in het college en ze krijgen hun hond er bij als ze wethouder mogen worden

Verwijderd

Tesla een paar trucks vragen te leen.
Leuke reclame voor Tesla.
Milieu mensen meer happy door het ontbreken van motor geluid.
Rb happy want ze kunnen over het strand raggen.

Diertjes mensen minder happy,. Zeehondjes horen de vrachtwagen niet meer aankomen.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:41:
Tesla een paar trucks vragen te leen.
Leuke reclame voor Tesla.
Milieu mensen meer happy door het ontbreken van motor geluid.
Rb happy want ze kunnen over het strand raggen.

Diertjes mensen minder happy,. Zeehondjes horen de vrachtwagen niet meer aankomen.
Waarom in vredesnaam dat "greenwashen" met elektrische voertuigen, behalve dat die veel zwaarder zijn en in het zand zakken en dan weer losgetrokken moeten worden door een Toyota op dinosaurussap, is dat echt stompzinnig gedacht.
Maarja Benno van Vollenhoven wil wat centjes verdienen met een F1 feestje en voor hem (en zijn gasten) gelden de regels overduidelijk niet in dit land.
T is wel weer duidelijk wie de nukubu's zijn hier.

De coureurs kunnen die 15km met een heli overbruggen en de crew gaat dan maar gewoon een half uurtje eerder van huis lijkt mij.

De Fransen hadden tenminste nog een leuke revolutie om de "adel" een lesje te leren, wel aardig dat iedereen in NL nu weer ff weet wie de regeltjes bepaalt in dit land, democratie? :z
(Ik had dit trouwens wel verwacht, een gemiddelde gemeente kruipt voor die oranje macht)

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 25-02-2020 23:03 ]

Verwijderd

Ik dacht meer aan lostrekken met een ypr of een Leopard.

Maar dat moeten we de tegenstanders niet laten weten.

Gewoon positief op electra. Fluitende vogeltjes. Zeehondjes die door kunnen slapen.. etcetcetc. En voor je het geval je het niet helemaal door had,. Ik ben 1% serieus... Of ze nu over het strand gaan, of over de weg. Desnoods met een hovercraft over de zee. Het maakt me niet uit.

Lets race.

Edit.. krijg nu wat. Lees ik het nieuws nog even hebben ze het idd over hybride of elektrische voertuigen... En personen vervoer. Dus los trekken met een Defender of land cruiser moet geen probleem worden... Ypr terug in de garage...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2020 23:10 ]

• PalingDrone
  • Niet online
Rag er dan maar overheen met een Aston Martin DBX maar daar gaat het hier niet om, de regeltjes ombuigen voor persoonlijk gewin stoort mij nogal.

[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 25-02-2020 23:12 ]

Verwijderd

Ik gok dat je het hele evenement nu bedoeld?

Wat ik kan werkelijk niet zien wie er 1 euro extra gaat verdienen aan de hand van de beslissing wel of niet over het strand rijden .

O wacht.
De raadsleden voor de vergadering hier over.
De shell/BP/Esso als ze over er de weg gaan (iets langere afstand 4 km ofzo)

• PalingDrone
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:30:
Ik gok dat je het hele evenement nu bedoeld?

Wat ik kan werkelijk niet zien wie er 1 euro extra gaat verdienen aan de hand van de beslissing wel of niet over het strand rijden .

O wacht.
De raadsleden voor de vergadering hier over.
De shell/BP/Esso als ze over er de weg gaan (iets langere afstand 4 km ofzo)
Voor alle teams moet het gewoon zo soepel mogelijk verlopen, wanneer het een puinzooi wordt of men is ontevreden dan is het snel afgelopen met Zandvoort en zit dhr. v. Vollenhoven met een investering in een circuit wat net zoveel, of nog minder waard is dan de afgelopen paar jaar.
Wanneer alles lekker soepel gaat en er komt flink wat cash binnen en iedereen is blij dan blijft de F1 (ook over 3 jaar) gewoon op de kalender staan en dat verhoogt de waarde behoorlijk.
Daarom gaat de organisatie en alles wat daaromheen hangt geen strobreed in de weg gelegd worden.

Verwijderd

Tja. We hebben nog steeds de gp van Frankrijk..
En dat was een shitshow kwa verkeer.

En de gp van brazil.. volgens mij weer een paar team die goederen afmochten geven onderweg..

Ik denk dus dat een strand beslissing geen verschil maakt.

Tuurlijk zullen er in de gemeenten besluiten zijn genomen waardoor er ergens meer geld binnen komt. Aan de andere kant, iedereen kan een rechtzaak starten.. en volgens mij zijn de gene die gehouden zijn niet in het nadeel van het evenement uitgevallen.. en ik hou en heb er een hard hoofd in dat elke rechter die die zaken had in de zak zit van een prins.

En daarbij hoop ik dat de race nog vele jaren op de kalender staat.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:36
De bestuurders die toestemming gegeven hebben om over het strand te rijden, zijn echt alle verbinding met de werkelijkheid verloren.

Je geeft tegenstanders van de GP zo wel een hele grote stok om (er terecht) heel hard mee te slaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 23:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, dit is echt een domme beslissing. Ook al is het eenmalig en is het netjes afgezet. Er is geen grote (maatschappelijke) noodzaak om deze regels niet te volgen. Het ondermijnt alleen maar de bestaande regels.

Ik gok dat de vogels er een heel klein beetje en de zeehonden geen last van zullen hebben, maar damn... Ik vind het zo dom.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Joris748 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 03:34:
De bestuurders die toestemming gegeven hebben om over het strand te rijden, zijn echt alle verbinding met de werkelijkheid verloren.

Je geeft tegenstanders van de GP zo wel een hele grote stok om (er terecht) heel hard mee te slaan.
Er staat helemaal niet vast dát er over het strand gereden wordt. Er is tot op heden alleen maar een vergunning afgegeven die het mogelijk maakt.

Ik citeer: "B en W van Zandvoort doen dat wel onder de voorwaarde dat dit alleen mag als vervoer over de weg of door de lucht echt niet mogelijk blijkt."

Er zijn naar mijn mening nog voldoende stokken om mee te slaan voor milieuorganisaties. Verleende vergunning is ook maar één jaar geldig.

https://www.noordhollands...en-f1-vervoer-over-strand

Computing bit by bit

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-01 12:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Taakbalk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:43:
[...]

Er staat helemaal niet vast dát er over het strand gereden wordt. Er is tot op heden alleen maar een vergunning afgegeven die het mogelijk maakt.

Ik citeer: "B en W van Zandvoort doen dat wel onder de voorwaarde dat dit alleen mag als vervoer over de weg of door de lucht echt niet mogelijk blijkt."

Er zijn naar mijn mening nog voldoende stokken om mee te slaan voor milieuorganisaties. Verleende vergunning is ook maar één jaar geldig.

https://www.noordhollands...en-f1-vervoer-over-strand
Ik ben het ook niet eens met de beslissing, maar wat nog veel erger is maar je weinig mensen over hoorde, is dat een paar maanden geleden de hele boerenbeweging met trekkers en al hier doorheen is geploegd. Echt ongehoord schofterig. Goed het is geen broedseizoen zoals in mei, maar gesloten natuurgebeid blijft een natuurgebied. Ik hoop dat ze een sjofel klaar hebben staan want ik verwacht zomaar een aantal betonblokken aan de rand die de nacht voor de GP geplaatst waren..

• sjaool

sjaool

Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over een stukje strand. Kom op mensen het is maar een paar dagen per jaar en de beesten merken er geen ene mallemoer van. Die hebben er ook totaal geen besef van. Weet je wel hoeveel boten die zeehonden tegenkomen daar op de Noordzee of hoeveel vogels daar omheen vliegen terwijl ze varen. En broeden doen die beestjes echt niet op het strand zelf.

Nu klink ik misschien hard maar ik ben wel realistisch. Het heeft trouwens ook niks met een prins met bril te maken zoals een aantal denigrerend zeggen maar gewoon met praktisch denken. Regels zijn er om gevolgd te worden maar ook om uitzonderingen op te maken. Of willen we echt een Kafkaiaanse samenleving creëren waarbij iedereen zich strak aan protocollen en regeltjes houdt?

• Joris748
sjaool schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:02:
Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over een stukje strand. Kom op mensen het is maar een paar dagen per jaar en de beesten merken er geen ene mallemoer van. Die hebben er ook totaal geen besef van. Weet je wel hoeveel boten die zeehonden tegenkomen daar op de Noordzee of hoeveel vogels daar omheen vliegen terwijl ze varen. En broeden doen die beestjes echt niet op het strand zelf.

Nu klink ik misschien hard maar ik ben wel realistisch. Het heeft trouwens ook niks met een prins met bril te maken zoals een aantal denigrerend zeggen maar gewoon met praktisch denken. Regels zijn er om gevolgd te worden maar ook om uitzonderingen op te maken. Of willen we echt een Kafkaiaanse samenleving creëren waarbij iedereen zich strak aan protocollen en regeltjes houdt?
Het is geen stukje strand, maar een natuurgebied. Vervolgens gaat men daar iets toestaan, wat volledig tegen de geest van dat natuurgebied indruist.

Dat vind ik eerder opportunistisch, dan realistisch.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-01 16:29
De Boeren die er tijdens de boerenprotesten overheen gereden hebben kregen in ieder geval geen bekeuring. Dus waarom bij een officiele aanvraag dan wel moeilijk doen?
En het gebeurd alleen als er geen andere opties zijn, dwz als er geen grote verkeersopstoppingen zijn dan gaan ze gewoon over de weg.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

• Devian
Toch zijn de raceteams niet de eerste voertuigen die door het net aangelegde natuurgebied Noordvoort willen rijden. In januari en oktober vorig jaar was de MTB Beachrace. In beide gevallen doorkruisten zo'n duizend mountainbikers het natuurgebied, begeleid door vijf tot tien motorvoertuigen.

Kitesurfers en wandelaars
Ook werd er in september ontheffing verleend aan 258 kitesurfers en acht begeleidende auto's die over het strand meereden. En in oktober was er nog een 11-strandentocht: een wandeltocht met 2400 deelnemers, begeleid door zeven motorvoertuigen.

De Formule 1-teams willen met twee colonnes van tien auto's over het strand rijden, overigens gaat het hierbij niet om de racewagens zelf. Ze zouden van 30 april tot en met 5 mei zowel 's ochtends als 's avonds met elektrische auto's over het strand gaan.
https://www.omroepwest.nl...en-Noordwijk-en-Zandvoort

Zo bijzonder is het dus allemaal niet...

Daarnaast is het ook alleen maar voor als, vanwege het weer bvb, vervoer met helicopter niet lukt...of indien toch blijkt dat het verkeer helemaal vast komt te zitten..
De Formule 1-teams mogen dan over het strand rijden als vervoer over de weg of per helikopter tijdens de Grand Prix niet mogelijk zou mogen zijn.
Dus..nu dit klaar is, kunnen we het weer over leuke dingen hebben :)

[ Voor 27% gewijzigd door Devian op 26-02-2020 12:20 ]

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over een stukje strand. Kom op mensen het is maar een paar dagen per jaar en de beesten merken er geen ene mallemoer van.
Ik snap dat hele gedoe niet om over de openbare weg te rijden. Kom op mensen, het is maar 23 km over asfalt rijden, daar hebben die auto's helemaal geen enkele mallemoer last van. Want er zouden toch geen files zijn, toch? Sowieso al dit gedoe om met een zootje opgefokte auto's rondjes te gaan rijden op een stukje afvalt.

Edit: maar goed, verassend is deze beslissing natuurlijk niet, als je ziet wie de grootste partijen zijn in deze gemeentes... niet echt de partijen die bekend staan om rekening houden met de natuur en gevolgen voor langere termijn (lees: cda en vvd)

[ Voor 17% gewijzigd door segil op 26-02-2020 12:20 ]

Verwijderd

@segil @Mel33 het staat jullie vrij een rechtzaak te starten tegen deze beslissing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2020 12:43 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 21:52
Als het met een beetje verstand wordt bekeken dan zeg je nee tegen het rijden door een natuurgebied. Bedoel: mensen gaan al verhuizen als er 1 keer per jaar een voor hun itererend spektakel plaatsvind, wat denk je dat een bijzonder dier doet, die komt daar ook niet weer, daar gaat het toch om. Die ene kleine minderheid die geen stem heeft, en ons gezond verstand nodig heeft.
Formule 1 zou respect verdienen van mij als ze nu zelf zeggen we doen het niet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Devian
Mel33 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:27:
Als het met een beetje verstand wordt bekeken dan zeg je nee tegen het rijden door een natuurgebied. Bedoel: mensen gaan al verhuizen als er 1 keer per jaar een voor hun itererend spektakel plaatsvind, wat denk je dat een bijzonder dier doet, die komt daar ook niet weer, daar gaat het toch om. Die ene kleine minderheid die geen stem heeft, en ons gezond verstand nodig heeft.
Formule 1 zou respect verdienen van mij als ze nu zelf zeggen we doen het niet.
En de 2400 wandelaars, 1000 mountainbikers, 260 kitesurfers en 25 auto's/bussen die hier eerder het afgelopen jaar al langs mochten dan? Die hebben jou respect ook niet meer? Scheelt wel, na bovenstaande zijn alle dieren, volgens jou, al verhuisd..hoeven we ons daar niet meer druk om te maken.

• Holk
(RSH) schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:03:
De Boeren die er tijdens de boerenprotesten overheen gereden hebben kregen in ieder geval geen bekeuring. Dus waarom bij een officiele aanvraag dan wel moeilijk doen?
En het gebeurd alleen als er geen andere opties zijn, dwz als er geen grote verkeersopstoppingen zijn dan gaan ze gewoon over de weg.
Derde keer: dat was buiten het broedseizoen. Plus daarbij rekenen dat de gemiddelde ‘pet’ geen bekeuring durft uit te schrijven aan iemand op een trekker (eveneens een belachelijk feit; de persoon met de grootste mond of trekker komt er mee weg)

• Mel33
Devian schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:39:
[...]

En de 2400 wandelaars, 1000 mountainbikers, 260 kitesurfers en 25 auto's/bussen die hier eerder het afgelopen jaar al langs mochten dan? Die hebben jou respect ook niet meer? Scheelt wel, na bovenstaande zijn alle dieren, volgens jou, al verhuisd..hoeven we ons daar niet meer druk om te maken.
Precies, die zijn allemaal respectloos door de tuin van die dieren gelopen, maar dat weet je zelf ook wel.

Je vraagt mij nu andere punten goed te keuren die ook respectloos zijn geweest?
Welk doel dient dat dan, dat het oke is?, sorry zeggen en door? niks herstellen niks goed maken? bedoel je dat?
Daar stik het wat mij betreft al veel te veel van hier in Nederland.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Joris748 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Het is geen stukje strand, maar een natuurgebied. Vervolgens gaat men daar iets toestaan, wat volledig tegen de geest van dat natuurgebied indruist.

Dat vind ik eerder opportunistisch, dan realistisch.
De optie die nu op tafel ligt is nog altijd beter en minder schadelijk dan een MTB wedstrijd die werden begeleidt door motorvoertuigen.

Heb je überhaupt wel gelezen hoe de vork in de steel zit?

Computing bit by bit

• Joris748
Taakbalk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:18:
[...]

De optie die nu op tafel ligt is nog altijd beter en minder schadleijk dan een MTB wedstrijd die werden begeildt door motorvoertuigen.

Heb je überhaupt wel gelezen hoe de vork in de steel zit?
Het ene slechte, maakt het andere niet goed.

Heb zelf in een grijs verleden ook eens aan dezelfde MTB wedstrijd meegedaan. Daar moest ik toen ook om de haven van Scheveningen en om de hoogovens heen. Lijkt me niet zo'n probleem om ook voor een natuurgebied een stukje om te rijden.

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Joris748 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Het ene slechte, maakt het andere niet goed.

Heb zelf in een grijs verleden ook eens aan dezelfde MTB wedstrijd meegedaan. Daar moest ik toen ook om de haven van Scheveningen en om de hoogovens heen. Lijkt me niet zo'n probleem om ook voor een natuurgebied een stukje om te rijden.
'
Dan ga je er vanuit dat dit slecht is, lekker makkelijk. Nogmaals, ook voor de anderen die hun tenen zo neerzetten zodat er op getrapt wordt:

Er is een vergunning verleend, met strenge voorwaarden daaraan verbonden. Het is helemaal niet gezegd dat er gebruik word gemaakt van het stuk strand dat door een natuurgebied loopt. Er is een optie. Niks meer en niks minder.

Computing bit by bit

• sjaool

sjaool

Is er eigenlijk al eens onderzocht of de zeehonden daar daadwerkelijk rusten of dat de vogels daar ook allemaal broeden? In onderstaande video zie ik alleen een verdwaalde aalscholver en wat meeuwen. Die komen hier in de polder verschrikkelijk veel voor en trekken zich niks aan van verkeer of wie dan ook. Dit gebied doet mij een beetje denken aan de eekhoorntjesbrug waar welgeteld maar één eekhoorn over gelopen heeft. :P

• Mel33
sjaool schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:29:
Is er eigenlijk al eens onderzocht of de zeehonden daar daadwerkelijk rusten of dat de vogels daar ook allemaal broeden? In onderstaande video zie ik alleen een verdwaalde aalscholver en wat meeuwen. Die komen hier in de polder verschrikkelijk veel voor en trekken zich niks aan van verkeer of wie dan ook. Dit gebied doet mij een beetje denken aan de eekhoorntjesbrug waar welgeteld maar één eekhoorn over gelopen heeft. :P

[YouTube: Natuurreservaat Noordvoort een rustplek voor vogels en zeehonden - OMROEP WEST]
In het zand zit ook leven, misschien ligt er wel een stuk koraal in de zee, (beetje olie en dat is dan ook weer kapot) nee ik weet het niet, maar ze spreken het af om het leven daar ook een kans te geven, en niet alleen om te behouden.

Vind het gewoon niet meer van deze tijd om bruusk door te zetten, ik zie F1 de laatste jaren bewuster met alles omgaan, en kwaliteiten laten spreken en dan is dit zoiets waar ze een toekomst mee kunnen leggen< We houden gewoon niet meer van wie het hardste schreeuwt heeft gelijk mentaliteit, we willen echt en eerlijk en netjes zien. en niet een handje van Maradona.
Ik zou het gewoon niet willen kapot maken als F1 baas.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-01 23:15
Wat ook meespeelt is dat veel van die anderen (MTB/kitesurfen/wandelaars) daar effectief moesten/wilden zijn. Het F1 circus heeft een alternatief: de gewone weg. Of een tweede alternatief: een ander hotel. Die willen cru gezegd gewoon uit gemak erdoor rijden. Blijkbaar slagen de andere teams er wel in om er niet door te moeten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Giesber schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:
Wat ook meespeelt is dat veel van die anderen (MTB/kitesurfen/wandelaars) daar effectief moesten/wilden zijn. Het F1 circus heeft een alternatief: de gewone weg. Of een tweede alternatief: een ander hotel. Die willen cru gezegd gewoon uit gemak erdoor rijden. Blijkbaar slagen de andere teams er wel in om er niet door te moeten.
Mercedes heeft ook mensen overnachten in hotels in Noordwijk, maar die hoeven niet over het strand idd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Mercedes heeft ook mensen overnachten in hotels in Noordwijk, maar die hoeven niet over het strand idd.
Die gaan met 5 heli's laagvliegend over het natuurgebied naar het circuit. :+

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:28
Giesber schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:15:
Ja dit, en waar sommige mensen hier gemakshalve overheen stappen is dat de organisatie achter F1 Zandvoort hoog en laag heeft beweerd dat de infrastructuur en toegangswegen naar het circuit allemaal afdoende zijn (blijkbaar niet dus). Daarnaast is tijdens de gunnigs-periode door de organisatie en gemeentes beloofd aan natuur-beheerorganisaties rekening te houden met de natuur. En dat wordt nu bij het eerste de beste 'probleem' terzijde geschoven. Dus neu, niet heel gek dat hier mensen vragen over gaan stellen...

Maargoed iedereen had dit aan kunnen zien komen, de belangen zijn te groot, en dat gaat zoals wel vaker boven alles.

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 26-02-2020 16:07 ]

• Chiron

Chiron

https://www.nhnieuws.nl/n...trand-naar-circuit-rijden

Dus behalve de F1 teams ook nog een colonne ME-busjes en waterkanonnen dat natuurgebied in?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:54:

Dus behalve de F1 teams ook nog een colonne ME-busjes en waterkanonnen dat natuurgebied in?
Iets met Much ado about nothing... :P Echt hoor. Laat ze eens gaan protesteren voor iets wat echt een maatschappelijk belang dient zoals de zorg, pensioen, onderwijs, gratis OV, de hoge benzineprijzen, het kabinetsbeleid etc. Er zijn zoveel meer dingen die een veel groter doel dienen.

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:54:

Benieuwd of ze net als de F1 teams toestemming vragen aan de gemeente....

*knip* Deze reacties zijn niet acceptabel

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2020 21:40 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53
sjaool schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Iets met Much ado about nothing... :P Echt hoor. Laat ze eens gaan protesteren voor iets wat echt een maatschappelijk belang dient zoals de zorg, pensioen, onderwijs, gratis OV, de hoge benzineprijzen, het kabinetsbeleid etc. Er zijn zoveel meer dingen die een veel groter doel dienen.
Vind het altijd heel bijzonder dat mensen die opkomen voor iets anders dan hun eigen belang (de natuur kan niet voor zichzelf opkomen, fijn dat anderen dit dan wel doen) als lastig worden gezien. Maar dat men wel begrip toont voor mensen die enkel opkomen voor hun eigen portemonnee (je noemt de voorbeelden gelukkig zelf al).

PSN: DutchTrickle PVoutput

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maverick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Vind het altijd heel bijzonder dat mensen die opkomen voor iets anders dan hun eigen belang (de natuur kan niet voor zichzelf opkomen, fijn dat anderen dit dan wel doen) als lastig worden gezien.
offtopic:
Die mensen komen niet op voor de natuur, maar voor hunzelf. Ze verpakken het alleen vrij hypocriet in een pakketje waarmee ze het doen voorkomen dat ze opkomen voor de natuur. Was er geen aandacht voor dit geheel geweest, dan zouden ze namelijk ook niet op deze manier 'opkomen voor hun principes'. Rationeel gezien is wat ze doen namelijk vrij zinloos (als in: Er zijn betere manieren om meer te bereiken, en wat er straks *mogelijk* staat te gebeuren heeft echt vrijwel nul effect op 'de natuur' daar). Maar die betere manieren leveren minder media-aandacht. Ergo: Ze doen het niet voor de natuur, maar voor de media-aandacht, en daarmee doen ze het imho dus niet voor de natuur maar voor hunzelf.

/off-topc :+

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 26-02-2020 19:16 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• MrAngry
  • Laatst online: 11:32
Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over mannen die rondjes rijden in lelijke wagens. Waarom moet dat in een kwetsbaars gebied plaatsvinden, het is tenslotte maar 1 van 20 races, die had ook makkelijk ergens anders gehouden kunnen worden. In een tijd waarin de natuur en het klimaat als nooit tevoren onder druk staan moet je dit soort keuzes niet willen maken. Door dit soort besluiten blijf je de natuur stukje voor stukje afkalven, en al die stukjes zelf kan je heel denigrerend, kleinerend en marginaliserend over doen, maar uiteindelijk gaat alles naar de klote en verdwijnt iets met positieve externaliteiten voor iets dat louter negatieve externaliteiten heeft.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• sjaool

sjaool

MrAngry schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over mannen die rondjes rijden in lelijke wagens. Waarom moet dat in een kwetsbaars gebied plaatsvinden, het is tenslotte maar 1 van 20 races, die had ook makkelijk ergens anders gehouden kunnen worden. In een tijd waarin de natuur en het klimaat als nooit tevoren onder druk staan moet je dit soort keuzes niet willen maken. Door dit soort besluiten blijf je de natuur stukje voor stukje afkalven, en al die stukjes zelf kan je heel denigrerend, kleinerend en marginaliserend over doen, maar uiteindelijk gaat alles naar de klote en verdwijnt iets met positieve externaliteiten voor iets dat louter negatieve externaliteiten heeft.
De natuur kan zichzelf heel goed redden, dat heeft ze al miljoenen jaren heel goed bewezen. Doet de mens gekke dingen dan zullen ze zelf de gevolgen moeten dragen. Nu valt met je fiets, wandelen of met je auto ergens rustig langs rijden daar bij mij niet onder. Maar daar valt bij mij wel vuil storten, verontreingingen achterlaten etc. onder. Zo simpel is het. Dat angstvallige beschermen ben ik dan weer niet zo voor. O, en als we het dan over zinloos vermaak hebben? Wat dacht je van voetbal waar miljoenen gemeenschapsgeld per jaar heen gaat. Zo kunnen we wel bezig blijven natuurlijk. ;)
Maverick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Vind het altijd heel bijzonder dat mensen die opkomen voor iets anders dan hun eigen belang (de natuur kan niet voor zichzelf opkomen, fijn dat anderen dit dan wel doen) als lastig worden gezien. Maar dat men wel begrip toont voor mensen die enkel opkomen voor hun eigen portemonnee (je noemt de voorbeelden gelukkig zelf al).
Ik kom heus wel voor dingen op maar in dit geval is het opkomen voor een stukje duingebied dat verder geen geweld aan gedaan wordt een beetje overtrokken. Het is nu niet zo dat daar duizenden mensen op het strand gaan liggen en rotzooi achterlaten. Je moet het wel in perspectief zien. Voor de rest zie mijn reactie hier boven.

En naar mijn mening zijn de door mij genoemde redenen een stuk belangrijker voor de Nederlandse bevolking. Het beschermen van kleine stukjes natuur is prima maar je moet het niet gaan overdrijven. Er worden inmiddels hele stukken bos gekapt, of hele stukken groen gebied in Nederland bezet door windmolens en zonnepanelenweides. Dat lijkt mij een stuk schadelijker voor de natuur in zijn geheel in Nederland. Maar goed dat is mijn mening.

[ Voor 0% gewijzigd door sjaool op 27-02-2020 09:11 . Reden: Wat correcties gedaan. ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MrAngry schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Ik snap dat hele dramatische gedoe niet zo over mannen die rondjes rijden in lelijke wagens. Waarom moet dat in een kwetsbaars gebied plaatsvinden, het is tenslotte maar 1 van 20 races, die had ook makkelijk ergens anders gehouden kunnen worden.
Het is helemaal geen kwetsbaar gebied. Dat hebben wij ervan gemaakt door bordjes neer te zetten. Mijn achtertuin heeft per cm2 meer leven dan het duingebied.

Ook dat stuk strand was gewoon een hoop zand, totdat iemand op een dag zei: Nu is het beschermd. Tegenstanders doen nu net alsof er om de zeehonden heen gemanoeuvreerd moet worden. In de praktijk is het voorpagina nieuws als er daadwerkelijk een zeehond gaat liggen, zo weinig komen er.

Dat laat onverlet dat ik er ook op tegen ben :p Het signaal is niet goed en regels zijn op de manier niets meer waard. Dus dat is absoluut een reden om het niet te doen.

Maar laten we aub niet doen alsof we de Serengeti aan het asfalteren zijn.

• Jelte
  • Niet online
@PWM Doordat er minder leven is dan in jouw achtertuin, maar wel leven dat niet in jouw achtertuin voorkomt, máákt het juist een kwetsbaar gebied.
Als het leven daar overal al voor zou komen, zoals in jouw achtertuin, zou het geen bal uitmaken. Dan komt het vanzelf wel goed.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:34:
[...]

https://dutchgp.com/c/u/A...rden-tickets-Dutch-GP.pdf

Die waren niet heel lastig te vinden ;)
[edit]en hoe meer in ervan lees, hoe enger ik ze ga vinden. Zomaar een voorbeeld: Als het mei 2020 niet doorgaat mag je annuleren, maar alleen als je een goede reden kan overleggen 8)7 . En als de boel afgelast wordt is het maar hopen dat ze een afdoende verzekering hebben, want meer dan het verzekerde bedrag keren ze niet uit...
Even doemdenken :X
Nog 2 maanden te gaan en het corona virus komt steeds dichterbij. Daarmee wordt de kans op algehele aflasting dus ook steeds ietsje groter (cq minder klein).
Ik ben inmiddels heel benieuwd voor welk bedrag die verzekering maximaal uitkeert.

Uiteraard hoop ik dat het bij dit doemdenken blijft...

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 11:01
sjaool schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:29:

[YouTube: Natuurreservaat Noordvoort een rustplek voor vogels en zeehonden - OMROEP WEST]
Zoals (bijna) overal in Nederland... er is geen oorspronkelijke natuur meer in Nederland:

https://awd.waternet.nl/b...oordvoort/projectdetails/

Ook dit noem ik een "hobby project", men grijpt in de "natuur" om iets anders er voor in de plek te krijgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• loekf2
toolkist schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Even doemdenken :X
Nog 2 maanden te gaan en het corona virus komt steeds dichterbij. Daarmee wordt de kans op algehele aflasting dus ook steeds ietsje groter (cq minder klein).
Ik ben inmiddels heel benieuwd voor welk bedrag die verzekering maximaal uitkeert.

Uiteraard hoop ik dat het bij dit doemdenken blijft...
Ik zelf acht de kans klein... vergeet niet we hebben ook nog:

EK Voetbal, overal en nergens in Europa
OS in Japan
Tour de France
Giro
Wimbledon en Roland Garos
Wielerklassiekers

en back on topic, GPs overal in Europa.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Chiron

Chiron

En dat is nog maar de banking van de Hugenholz, niet de Luyendijk :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Banden voor zandvoort
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERxY6uSXsAA8PyA?format=jpg&name=large

• MrAngry
  • Laatst online: 11:32
loekf2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:14:
[...]

Zoals (bijna) overal in Nederland... er is geen oorspronkelijke natuur meer in Nederland:

https://awd.waternet.nl/b...oordvoort/projectdetails/

Ook dit noem ik een "hobby project", men grijpt in de "natuur" om iets anders er voor in de plek te krijgen.
Dit heet moving the goal posts. Eerst zou de Grand Prix de natuur niet raken, maar nu dat wel zo is is het geen natuur meer, want niet origineel, of is het niet erg, want door de mens gedefinieerd en niet door de zeehond. Volgende move is de natuur naar de klote en dan is dat weer niet erg, want er is toch nog natuur in mijn achtertuin.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.autosport.com...andvoort-banking-revealed

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/dcb/image/dcbefb10727a21817e999be6ab588d06.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/a67/image/a670d26ee8716ed373a11871b715be46.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/424/image/42419269eaba8c0c0639218b14c5343f.jpg
Heeft wel een 'oval look and feel' door die hekken :)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Crazy D

I think we should take a look.

Ben benieuwd hoeveel er vanaf de tribune en aan de buitenkant van de bocht op de duinen nog echt van de bocht te zien is,...

Exact expert nodig?

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Er is een trackday (driving-fun) vandaag op CPZ. Iemand hier beelden van?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• toolkist
  • Niet online
Welke F1 coureur zou als 1e de sterkte van die hekken gaan uitproberen?

• Mel33
toolkist schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:03:
[...]

Welke F1 coureur zou als 1e de sterkte van die hekken gaan uitproberen?
Kvyat

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 20:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alleen jammer dat die hekken ver buiten de tracklimits staan. Bij een oval staan ze direct naast de baan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• toolkist
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Alleen jammer dat die hekken ver buiten de tracklimits staan. Bij een oval staan ze direct naast de baan.
Nascar en Indycar zijn dan ook ietsje steviger gebouwd dan een F1 wagen ;)

• loekf2
Crazy D schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:52:
Ben benieuwd hoeveel er vanaf de tribune en aan de buitenkant van de bocht op de duinen nog echt van de bocht te zien is,...
Hoop dat de FOM/FIA/Zandvoort je met een keukentrapje binnen laat. Ik sta daar op de vrijdag tijdens FP1 & 2....

Die ene tribune blijft beetje een lullig gezicht, maar je gaat niet voor tienduizenden vaste tribunes bouwen voor 1x per jaar.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

snellere onboard!

• loekf2
Tja... een rondje in 3:14 kan ik ook ;-)

Zal ie gereden hebben ... 70-80 km/u ? Gaat ook wel erg traag door die kombochten !

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
loekf2 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:46:
[...]
Tja... een rondje in 3:14 kan ik ook ;-)

Zal ie gereden hebben ... 70-80 km/u ? Gaat ook wel erg traag door die kombochten !
Nieuw asfalt met lekkere gladde olielaag er nog niet afgereden in combinatie met regen en harde wind. Nee dan kun je niet vol gas raggen.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Dank voor de video. Blij dat ik besloten heb om niet in te schrijven vandaag.

Peug 205 met 260 pk en 6 jaar oude toyo's semi's gaan niet goed samen met dit weer.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Jasphur
smurf_nl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:54:
[...]

Nieuw asfalt met lekkere gladde olielaag er nog niet afgereden in combinatie met regen en harde wind. Nee dan kun je niet vol gas raggen.
Worden er nog officiële races gereden voordat de F1 komt rijden eigenlijk?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Worden er nog officiële races gereden voordat de F1 komt rijden eigenlijk?
Tuurlijk, paasraces enzo:
https://www.circuitzandvoort.nl/en/main-calendar/

ping 127.212.23.124

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Wel goed te zien (ondanks lagere snelheid) hoe lastig Hugenholz kan gaan zijn als krappe kombocht. Op hoge snelheid laag in, dan hoog door de kom op en onmiddelijk weer proberen zo snel mogelijk de rechte lijn uit te pakken. Denk dat een aantal coureurs hier nog even aan moeten zullen gaan wennen voordat ze hem echt lekker nemen.

• TechnoHead
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07-2025
Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen