Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En dus de volgende keer ga je ook tigdubbel bestellen? Self fulfilling prophecy ..mrnn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:24:
Vooraf werd er stevig gewaarschuwd dat je bij het aanvragen een overeenkomst aangaat die niet vrijblijvend is en je bij toewijzing van kaarten verplicht bent tot afname.
Om die reden hebben wij met zijn zessen slechts één keer ingeschreven.
Nu blijkt dat half Nederland tigdubbel ingeschreven heeft en kaartjes gewoon weer vrij komen als iemand niet binnen de gestelde termijn betaalt.
Toch te braaf geweest dus, lesje geleerd...
Prachtig dit iemand die zn afwijzingsmail wil verkopenJackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:28:
Zoek voor de gein eens op marktplaats naar F1 kaarten, wat een vermaak. Allemaal huilies die geen kaarten hebben maken daar nu klaagadvertenties![]()
![]()
we kennen nu wel iedereen zijn standpunt en dat iedereen er allemaal tegen is etc...etc..etc..
Bijvoorbeeld de tribune indeling.
Zelf heb ik een "Arena Grandstand 2 Silver 1" kaartje.
Deze ligt bij de Audi S bocht (T11/12), de gold tribunes liggen echt om de bocht heen zo te zien, en de Silver er net naast. Hopelijk zien we daar ook een beetje actie

En als niemand de kaartjes op marktplaats overneemt, zijn er iig een aantal mensen die er een mooie financiële strop aan over houden
@TripleQ ik hoop voor je dat je niet net last hebt van de silver tribunes vlak voor de audi-s. Tenzij je helemaal einde bocht zit, maar als je midden in die bocht zit denk ik dat het best nog weleens kan tegenvallen hoeveel je echt ziet.
Exact expert nodig?
Ik zit juist op de silver tribunes vlak voor de bocht (silver 1)Crazy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:22:
@TripleQ ik hoop voor je dat je niet net last hebt van de silver tribunes vlak voor de audi-s. Tenzij je helemaal einde bocht zit, maar als je midden in die bocht zit denk ik dat het best nog weleens kan tegenvallen hoeveel je echt ziet.
Maar inderdaad wat je zegt, de gold tribunes zouden best wel eens last kunnen hebben van de zilveren, of de zilveren moeten iets meer naar achter gezet worden.
Dat is nog een discussie apart, veel hebben nog aardige twijfel of er uberhaubt actie zal zijnTripleQ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:19:
Hopelijk zien we daar ook een beetje actie
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op de tribune tussen de dronken tokkiesSinergyX schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Dat is nog een discussie apart, veel hebben nog aardige twijfel of er uberhaubt actie zal zijn
Er zijn een helehoop mensen die niet snappen wat het doel is van kaartverkoopErapaz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:12:
Ik vraag me af of het hele ticketaanvraag systeem voor Zandvoort nu echt een probleem oplost, of gewoon artificiële schaarste creëert en het nodeloos complex maakt. Nu zitten er mensen met te veel kaarten, mensen zonder kaarten en handelaren.
Bij de poort gaan weigeren gaat veel te veel gedoe opleveren. Waarom niet een clubcard achtig systeem? Je kunt dan 1 clubcard aanvragen met een geldig ID. 2 tot 4 kaarten per clubcard en de kaart heb je nodig om binnen te komen. Als je binnen bent krijg je een bandje zodat je in en uit kunt. Dan is er alsnog ruimte, maar moet je met de verkoper tegelijk mee naar binnen, wat de drempel wel een stuk hoger maakt.
Het doel is om kaarten te verkopen, aan wie maakt echt niet uit, de cash is gewoon binnen, daar ging het om.
Eerlijke verdeling maakt de verkopende partij werkelijk niks uit, of de helft nou bij handelaren of bij fans terecht komt maakt alleen uit voor de sfeer tijdens de race en of mensen de volgende jaren weer een kaartje gaan kopen maar zolang Verstappen succesvol blijft zal dat allemaal wel loslopen.
Eerlijke verdeling maakt het ook nodeloos prijzig dus waarom zou je, het doel was zo snel mogelijk cashen en dat is dus gelukt.
De resterende/overgebleven/geretourneerde kaartjes worden via een eigen platform alsnog verkocht aan belangstellenden en dan kan iedereen wel schande spreken over handelaren maargoed zo is de wet nou eenmaal en dat mag gewoon.
Eerlijk? nee...
Snel geld? ja
Tsja, ik vind loten nog altijd eerlijker dan dat mensen al 48 uur in de virtuele queue staan bij ticketmaster als eerste kaarten kunnen kopen. (met 6 browsers open uiteraard om de winkansen te vergroten)PalingDrone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Er zijn een helehoop mensen die niet snappen wat het doel is van kaartverkoop
Het doel is om kaarten te verkopen, aan wie maakt echt niet uit, de cash is gewoon binnen, daar ging het om.
Eerlijke verdeling maakt de verkopende partij werkelijk niks uit, of de helft nou bij handelaren of bij fans terecht komt maakt alleen uit voor de sfeer tijdens de race en of mensen de volgende jaren weer een kaartje gaan kopen maar zolang Verstappen succesvol blijft zal dat allemaal wel loslopen.
Eerlijke verdeling maakt het ook nodeloos prijzig dus waarom zou je, het doel was zo snel mogelijk cashen en dat is dus gelukt.
De resterende/overgebleven/geretourneerde kaartjes worden via een eigen platform alsnog verkocht aan belangstellenden en dan kan iedereen wel schande spreken over handelaren maargoed zo is de wet nou eenmaal en dat mag gewoon.
Eerlijk? nee...
Snel geld? ja
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar hoe eerlijk is het als diezelfde mensen met 10 mail adressen 6 kaarten "reserveren"? Net zo oneerlijk als met 6 tabs open refreshen...YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:21:
Tsja, ik vind loten nog altijd eerlijker dan dat mensen al 48 uur in de virtuele queue staan bij ticketmaster als eerste kaarten kunnen kopen. (met 6 browsers open uiteraard om de winkansen te vergroten)
Exact expert nodig?
Als dat het doel is, dan is deze methode gewoon te complex. Gewoon om 10:00 uur kaarten verkopen via je website, max. 2 of 4 kaarten per betaling, klaar.PalingDrone schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Er zijn een helehoop mensen die niet snappen wat het doel is van kaartverkoop
Eerlijk? nee...
Snel geld? ja
Dan krijg je weer gezeur over het feit dat handelaren alles opkopen, nu is er iig goede wil getoond door een poging te doen het handelaren moeilijk te maken.Erapaz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:27:
[...]
Als dat het doel is, dan is deze methode gewoon te complex. Gewoon om 10:00 uur kaarten verkopen via je website, max. 2 of 4 kaarten per betaling, klaar.
Plus nog de stok achter de deur dat kaarten ongeldig gemaakt kunnen worden, handelaren kopen (gelukkig voor de organisatie) toch wel, wanneer ik de stemming in dit topic zo las dan denk ik niet dat het zomaar uitverkocht zou raken (de vraag blijft of het ook daadwerkelijk uitverkocht is maargoed dat weet alleen de organisatie, en die houden dat wel binnenskamers)
Hoe vaak er bij een evenement niet gewoon nog kaarten bij de kassa te koop zijn, terwijl de organisatie vaak al royaal van te voren rondschreeuwt dat alles uitverkocht is om de populariteit/marktwaarde van het evenement maar hoog te houden.
In before the "Maar dat wordt dan uren in de rij staan, chaos bij de ingang".autje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:14:
Enige oplossing is dat je maar één kaart mag kopen, meteen op naam, en dat je jezelf moet legitimeren bij de ingang. Kun je alsnog niet? Jammer dan. Hooguit terugverkoop aan de organisatie (voor dezelfde prijs of iets lager), die de kaart dan opnieuw in de verkoop kunnen gooien.
Alsof dat nog wat uitmaakt als je eerst uren bezig bent geweest om überhaupt in de buurt van het circuit te kunnen komen.
Verder zit ik hier met enig leedvermaak de ophef te aanschouwen over die MP handelaren.
Werkelijk de meest idiote argumenten worden van stal gehaald om te 'bewijzen' dat diegene er meer recht op zou hebben dan de marktplaats verkopers.
En dan heeft marktplaats het ook nog eens gedaan.
Vervolgens gaan hele stoeten 'strijders' onzin-bieden op die advertenties om zo hun gram (denken te kunnen) halen.
Het is een LOTING mensen, ben je uitgeloot dan is het pech maar zo'n strijd als hierboven: wat schiet je daar nou mee op?
Nog even en ze slaan elkaar de koppen erover in.
You and I have memories longer than the road ahead
autje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:14:
Enige oplossing is dat je maar één kaart mag kopen, meteen op naam, en dat je jezelf moet legitimeren bij de ingang. Kun je alsnog niet? Jammer dan. Hooguit terugverkoop aan de organisatie (voor dezelfde prijs of iets lager), die de kaart dan opnieuw in de verkoop kunnen gooien.
Eerder: In before the "Maar ik wil alleen in een (grote) groep en ik wil alleen een kaartje als iedereen in de groep gaat; één iemand van de groep koopt altijd de kaartjes voor iedereen"SuBBaSS schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:38:
[...]
In before the "Maar dat wordt dan uren in de rij staan, chaos bij de ingang".
Ik bespeur enige naïviteit bij de organisatie. Ze hebben te maken met een probleem waar elke organisatie van events, concerten, etc. mee te maken heeft (en sommigen hebben dit probleem echt wel hoog op hun agenda staan, anderen minder), en ze lijken te denken 'het wel even beter te doen dan anders'. Maar nu komen ze erachter dat het probleem best wel complex is, en dat de simpele oplossingen niet zo heel effectief hoeven te zijn
[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 24-07-2019 15:44 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Yes, net de betaling voldaan. Kaartjes worden pas begin 2020 op naam gezet.Captain Planet schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:40:
heeft iemand al een betaallink ontvangen?
[ Voor 10% gewijzigd door Toewan op 24-07-2019 15:49 ]
Als we niet van die watjes in de tweede kamer hadden gehad dan waren dit soort praktijken ook gewoon inmiddels al verboden geweest. Want ja, het is wel extreem kansloos gedrag. Kaartjes kopen en dan tegen woekerprijzen aanbieden.SuBBaSS schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:38:
[...]
In before the "Maar dat wordt dan uren in de rij staan, chaos bij de ingang".
Alsof dat nog wat uitmaakt als je eerst uren bezig bent geweest om überhaupt in de buurt van het circuit te kunnen komen.
Verder zit ik hier met enig leedvermaak de ophef te aanschouwen over die MP handelaren.
Werkelijk de meest idiote argumenten worden van stal gehaald om te 'bewijzen' dat diegene er meer recht op zou hebben dan de marktplaats verkopers.
En dan heeft marktplaats het ook nog eens gedaan.
Vervolgens gaan hele stoeten 'strijders' onzin-bieden op die advertenties om zo hun gram (denken te kunnen) halen.
Het is een LOTING mensen, ben je uitgeloot dan is het pech maar zo'n strijd als hierboven: wat schiet je daar nou mee op?
Ik hoop dat ze allemaal verkocht worden en stuk voor stuk ongeldig verklaard worden
Ik heb mijn 5 kaarten gekregen dus voor nu boeit het mij niet, maar ik kan me de frustratie wel goed voorstellen
Hier ook nog niet binnen..Captain Planet schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:40:
heeft iemand al een betaallink ontvangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 24-07-2019 15:49 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Maar is het wel zo eerlijk gegaan daar vallen de meeste over. Ik ken namelijk heel veel mensen die "slechts" 1 of 2 kaarten wilde en hem niet hebben gekregen maar ik ken ook 2 mensen die voor 3 jaar voor 4 mensen hadden ingeschreven en beide hebben ze toegewezen gekregen.SuBBaSS schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Idd een loting is een loting maar ik vind wel dat ze max 2 kaarten pp hadden mogen aanbieden en niet zoals nu. Ik ben vanaf begin deze eeuw naar redelijk veel F1 races geweest en baal nu ook dat ik NIET ben ingeloot en vooral omdat nu allemaal gelegenheid "fans" wel kaarten hebben (alleen omdat Max er is).
Nogmaals niet dat ik er meer recht op heb hoor maar het voelt wel zuur als dit soort mensen en kopers groepen wel kaarten hebben. Ik begrijp dus heel goed de gevoelens.
zal wel in fases gaan, heb zelf nog niks ontvangen om te betalen.
You and I have memories longer than the road ahead
Dat heb je nou eenmaal met 'kans' en 'loting' he.... Zelfs als ze wel eerlijk zijn gegaan kun je altijd een paar individuele gevallen vinden waarmee het lijkt alsof het niet eerlijk gaat. Ik ga hier de kansen niet voorrekenen dat jouw voorbeeld gewoon prima past binnen de normaal-verdeling, maar met slechts 'ik ken heel veel mensen' ga je mij niet overtuigen dat deze loting niet eerlijk is gegaan. Daar zul je toch echt wat meer data voor mee moeten brengenrikoos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Maar is het wel zo eerlijk gegaan daar vallen de meeste over. Ik ken namelijk heel veel mensen die "slechts" 1 of 2 kaarten wilde en hem niet hebben gekregen maar ik ken ook 2 mensen die voor 3 jaar voor 4 mensen hadden ingeschreven en beide hebben ze toegewezen gekregen.
Wil jij een unieke herinnering overhouden aan jouw bezoek aan de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix? Kies dan in het betaalproces voor de optie ‘souvenirtickets’. Dan ontvang je naast jouw e-ticket per post een speciaal ontworpen Dutch GP ticket. Dit ticket is een echt collectors item! In de loop van 2019 ontvang je hier meer informatie over.
Je laat mijn opmerking nu achterwege dat ik vind dat er max 2 pp had mogen worden verloot en dat ik accepteer dat het een loting was. Zoals ik al schreef een vriend dus voor 3 jaar en 4 mensen kaarten gekocht (zaterdag en zondag) dat vind ik dus het niet eerlijke eraan. Nu hebben namelijk mensen die meer kaarten wilde evenredig mee geloot en dus de voorraad beschikbare kaarten kleiner gemaakt met dezelfde kans.naitsoezn schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:51:
[...]
Dat heb je nou eenmaal met 'kans' en 'loting' he.... Zelfs als ze wel eerlijk zijn gegaan kun je altijd een paar individuele gevallen vinden waarmee het lijkt alsof het niet eerlijk gaat. Ik ga hier de kansen niet voorrekenen dat jouw voorbeeld gewoon prima past binnen de normaal-verdeling, maar met slechts 'ik ken heel veel mensen' ga je mij niet overtuigen dat deze loting niet eerlijk is gegaan. Daar zul je toch echt wat meer data voor mee moeten brengen
Tuurlijk als hij uitgeloot was dan waren er weer meer beschikbaar dan als bij één enkel uitgeloot persoon maar deze manier was vragen om problemen.
Dus gewoon max 2pp was het eerlijkste geweest.
Nee, daar ga ik niet vanuit (want reken maar dat je meer kans hebt als je vriendje van Prins Moeilijke Bril bent, bijvoorbeeld).rikoos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Maar is het wel zo eerlijk gegaan daar vallen de meeste over. Ik ken namelijk heel veel mensen die "slechts" 1 of 2 kaarten wilde en hem niet hebben gekregen maar ik ken ook 2 mensen die voor 3 jaar voor 4 mensen hadden ingeschreven en beide hebben ze toegewezen gekregen.
Idd een loting is een loting maar ik vind wel dat ze max 2 kaarten pp hadden mogen aanbieden en niet zoals nu. Ik ben vanaf begin deze eeuw naar redelijk veel F1 races geweest en baal nu ook dat ik NIET ben ingeloot en vooral omdat nu allemaal gelegenheid "fans" wel kaarten hebben (alleen omdat Max er is).
Nogmaals niet dat ik er meer recht op heb hoor maar het voelt wel zuur als dit soort mensen en kopers groepen wel kaarten hebben. Ik begrijp dus heel goed de gevoelens.
Maar wat ik bijv. op twitter langs zie komen.... Ben zelf echt niet vies van een samenzweringstheorietje hier en daar, maar daar zit zelfs ik met een idee van "hoe zie je dit voor je".
Staat me iets bij van een figuur uit Haarlem, hij en 2 vrienden (allemaal uit Haarlem) waren uitgeloot.
Met daarbij de vraag: wat wil dat zeggen?
Nou ja, zeg het maar!

Iedereen heeft er zo zijn eigen argumenten voor, zo ook jij (die mi. hetzelfde is als de elitaire houding richting 'instappers' in de F1 topics).
En jammer voor jullie: zolang er nog niet een programma is waarbij je die ervaring in punten om kunt zetten zoals bijv. bij luchtvaartmaatschappijen ga je gewoon op de grote (loterij-)hoop.
Wmb. ook geen echt sterk argument, maar goed...
Voor de gevoelens kan ik ook wel begrip opbrengen hoor, ik zou er zelf ook goed zuur van zijn.
Maar dan dat sneue gedram met die advertenties verkloten. Grow up and take your loss denk ik dan.
Overigens heb ik ook geen goed woord over voor die handelaren, laat me duidelijk zijn.
Maar de mogelijkheid is er en het is nergens verboden (ondanks de halfslachtige pogingen om dat in voorwaarden te zetten).
Als de organisatie dat platform van ze nou op tijd klaar gehad had, hadden ze het zelf in de hand kunnen houden. Dan hadden ze dat als enige optie aan kunnen bieden.
Nu worden alternatieven gebruikt en zijn die alternatieven ineens het probleem.
Beetje omgekeerde wereld natuurlijk.
Wat er nu verder met de kaartjes gebeurd zou voor de organisatie geen probleem en/of zorg moeten zijn.
Ja, heb ik er maar bij besteld voor 12,50. Ik verwacht dat je dan zo'n plastic pasje krijgt.mannetje19 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:58:
Voor 12,50 extra:
Wil jij een unieke herinnering overhouden aan jouw bezoek aan de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix? Kies dan in het betaalproces voor de optie ‘souvenirtickets’. Dan ontvang je naast jouw e-ticket per post een speciaal ontworpen Dutch GP ticket. Dit ticket is een echt collectors item! In de loop van 2019 ontvang je hier meer informatie over.
Nu krijg ik een betaallink voor alle 3 de jaren gelijk; terwijl ik 100% zeker weet dat bij de aanvraag stond dat je moet betalen per jaar. Echter krijg ik nu alleen een betaling te zien van meteen het volledige bedrag. (Ik moet (gelukkig) nog ergens Screenshots hebben).
Ik kan 18 "Souvernir TIckets" bestellen (Why?)
In de betaalmail staat:
Echter vind ik dat helemaal niet verder in het betaalproces; ik durf in ieder geval niet verder te klikken dan:Gespreid betalen
Het is mogelijk om je toegewezen tickets gespreid te betalen. Let op: hier wordt een extra bedrag voor gerekend over het totaalbedrag (5%). Dit in verband met de financiële- en handelingskosten voor de organisator. Gespreid betalen is mogelijk voor zowel de 1-jaars tickets als de 3-jaars tickets. Meer informatie vind je in het betaalproces
Weet je het zeker?
Let op: na de stap kan je niets meer wijzigen.
Let op: ALS JE VOOR EEN ANDER BETAALT! Deze kaarten blijven te allen tijde eigendom van de originele aanvrager en worden ook naar deze persoon verzonden. Betaal dus alleen voor een ander als je deze persoon kent.
20*350ZO45°
Wat een gehuil. Groepen willen bij elkaar zitten, en kopen de kaarten dus tegelijkertijd. Normaal 4-10 kaarten in 1 keer is heel logisch bij ons.rikoos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:59:
[...]
Je laat mijn opmerking nu achterwege dat ik vind dat er max 2 pp had mogen worden verloot en dat ik accepteer dat het een loting was. Zoals ik al schreef een vriend dus voor 3 jaar en 4 mensen kaarten gekocht (zaterdag en zondag) dat vind ik dus het niet eerlijke eraan. Nu hebben namelijk mensen die meer kaarten wilde evenredig mee geloot en dus de voorraad beschikbare kaarten kleiner gemaakt met dezelfde kans.
Tuurlijk als hij uitgeloot was dan waren er weer meer beschikbaar dan als bij één enkel uitgeloot persoon maar deze manier was vragen om problemen.
Dus gewoon max 2pp was het eerlijkste geweest.
Ik had 5 kaarten besteld, maar ben ook niet ingeloot.. pech gehad
Dat niet alleen. Ook elke kaart moet gecontroleerd worden op naam+paspoort. Iedereen weet hoe lang dat al duurt op een luchthaven bij het instappen in een vliegtuig.Bushie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:45:
[...]
Lijkt me wel "gezellig" worden bij het toegangshek, mensen hebben veel geld betaald, uren in de file en dan mag je er niet in.
Laat staan als er bv 25.000 man per ingang gecontroleerd moeten worden.
Ik denk dat op naam absoluut niet haalbaar is als je wil dat iedereen op tijd binnen komt.
Daarnaast zullen er vast wel mensen zijn die vergeten hun id mee te nemen. Of een foutje in de naam.
Gaat inderdaad een gezellige boel worden als je daarover nadenkt.
Bij andere gp's waar alleen je kaart snel gescand werd waren al rijen

Ik kan me niet herinneren zoiets gelezen te hebben. Moest volgens mij gewoon in 1x.. (is ook logisch, want dan hebben zij gelijk meer geld om de verbouwing van te betalen)Richard schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:44:
Ik heb 2x 3 Year Passe Partout toegewezen gekregen.
Nu krijg ik een betaallink voor alle 3 de jaren gelijk; terwijl ik 100% zeker weet dat bij de aanvraag stond dat je moet betalen per jaar.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hier heb ik dus echt een verschrikkelijke bloedhekel aan. Of je nu de F1 instroomt door Senna, Schumacher, Verstappen, Grosjean of Stroll. Of in 1974, 1824 of 2051: fan is fan is fan. Zeker als je je bedenkt dat degenen die jij "fans" noemt een hele grote factor zijn geweest in het überhaupt naar Nederland krijgen van een Grand Prix.rikoos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:48:
[...]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Je blijft wel heel makkelijk met je stroman argumenten strooien.GAIAjohan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Ik kan me niet herinneren zoiets gelezen te hebben. Moest volgens mij gewoon in 1x.. (is ook logisch, want dan hebben zij gelijk meer geld om de verbouwing van te betalen)
PSN
Gevonden:GAIAjohan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Ik kan me niet herinneren zoiets gelezen te hebben. Moest volgens mij gewoon in 1x.. (is ook logisch, want dan hebben zij gelijk meer geld om de verbouwing van te betalen)
Dan moeten ze achteraf niet aan komen kakken dat je dat dan 5% gaat kosten.Ik wil mijn kaarten aanvragen voor 1 jaar / 3 jaar
Mochten 3-jaar tickets niet meer beschikbaar zijn dan krijg je automatisch een ticket voor 2020 toegewezen, als je daar volgens de loting recht op hebt. 3-jaar tickets kosten 3x de prijs voor 2020. (gespreid betalen mogelijk).
Ik ging er echt van uit dat je 3x 2020 in rekening gebracht zou worden; verdeeld over 3 jaar...
20*350ZO45°
In welk universum leen je gratis geld?Richard schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:00:
[...]
Gevonden:
[...]
Dan moeten ze achteraf niet aan komen kakken dat je dat dan 5% gaat kosten.
Ik ging er echt van uit dat je 3x 2020 in rekening gebracht zou worden; verdeeld over 3 jaar...
Ter incasso via gerechtsdeurwaarder natuurlijkHenvar schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:04:
Wat gebeurd er met mensen die niet betalen dan? Worden die gedwongen of gaan die kaarten naar hun eigen resell platform?
Er is niets shady aan iets wat nu niet bestaat, ergens volgend jaar gaat plaatsvinden, wat nog niet eens zeker is?naitsoezn schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:07:
[...]
In welk universum leen je gratis geld?Gespreid betalen is toch gewoon synoniem voor lenen (en dus rente), daar is niets shady aan imho
Vooruit financiering, ze trekken jaartje rente, oh en als bonus mag je ook nog % of wat extra betalen bij gespreid betalen? Jup, helemaal niets raars aan.De kaarten zelf ontvang je pas begin 2020
Nee, gespreid betalen voor een wasmachine die je vandaag hebt geleverd gekregen, daar is niets raar aan als je wat extra moet betalen, maar als jij nu iets betaald en ergens volgend jaar 'mogelijk' krijgt.. tja.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2019 17:22 ]
Welke precies?YakuzA schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:00:
[...]
Je blijft wel heel makkelijk met je stroman argumenten strooien.
Dat er bij het aanvragen toch echt stond 3x bedrag ticket?!
Of dat men hiervan makkelijker de verbouwing rond kan krijgen? Dat lijkt me toch ontzettend duidelijk
Stel gemiddeld bedrag ticket is €260.
Met 105.000 mensen krijg je 27,3 miljoen binnen.
Stel dat 20.000 daarvan voor 3 jaar met duurdere tickets a 400 gemiddeld gaan
Dan krijg je van die 20.000 al 24 miljoen binnen.
Voor de overige 85.000 die gemiddeld naar bv 230 gaan krijg je dan nog 19,5 miljoen.
Dat scheelt zeker bij een verbouwing een flinke slok op de borrel om direct 12miljoen extra binnen te hebben, zodat de grote initiële uitgaven tenminste gedekt zijn.
De verbouwing zou eerst 8 miljoen kosten, maar wordt duurder. https://www.gptoday.net/n...gaat-in-november-beginnen
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 24-07-2019 17:51 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja, Ideal of creditcard.jbergers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:52:
Kan je ook met creditcard betalen? Misschien wel verstandig
Ik kan me indenken dat dit afhankelijk gaat zijn van het aantal niet betaalde tickets. Als dit er veel zijn nog een ronde loten en als dit er enkelen zijn via een ander platform. Misschien is er zelfs al een wachtrij gemaakt in de loting, technisch niet moeilijk om te maken.Henvar schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:04:
Wat gebeurd er met mensen die niet betalen dan? Worden die gedwongen of gaan die kaarten naar hun eigen resell platform?
Hier een bestand van 163MB over alle side events, het zijn er erg veel.
https://zandvoort.raadsin...1d-43d4-bbd1-e622ea1e5582
Paar opvallende dingen:
Optreden van Armin van Buuren met het Metropole Orkest.
Er komt een speciale "single" van de GP gemaakt door Armin van Buuren of Martin Garrix.
Holland Party met Nederlandse artiesten.
Vanaf 35 dagen voor de GP zijn F1 races al op groot scherm op het circuit te zien, Studio Ziggo gaat dan live vanaf Zandvoort uitzenden.
De Dutch GP gaat ook uitgezonden worden in de Ziggo Dome
Jos en Max gaan samen in F1 auto's over het circuit
Olav Mol komt met zijn F1 theater show een openlucht editie geven
F1 film festival op het circuit
Formula E demo door Mercedes
Max gaat met z'n auto over het strand rijden, en deels door Amsterdam ter promotie
PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs
De organisatie waarschuwt niet voor oplichting, maar stelt gewoon keihard dat per defenitie geen toegang verleend wordt, omdat de tickets op naam staan. Jij zegt dat ook. Dat is gewoonweg niet waar... Je maakt je met dat soort claims niet bepaald geloofwaardig.Leviathius schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:55:
[...]
En hoe zou ik daar precies een graantje van meepikken?
[...]
Exact dit.
Stel je koopt kaartjes van iemand via bijvoorbeeld Marktplaats. Die verkoper blijft nog steeds de rechtmatige eigenaar van de tickets aangezien hij ze initieel betaald heeft en kan pas een paar weken vooraf aan de GP de tickets op naam zetten.
Allereerst, wat weerhoud die persoon ervan om ze lekker op een andere naam te zetten? Ten tweede, tegen die tijd is er het officiële resell platform waar tickets niet voor dubbel en dwars de aanschafprijs over de toonbank zullen gaan. Maar als mensen graag dat risico willen lopen en het risico niet binnen gelaten te worden.. Tja je bent gewaarschuwd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Volgens de algemene voorwaarden is gespreide betaling mogelijk, zie pagina 10 en 16.Richard schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:44:
Ik heb 2x 3 Year Passe Partout toegewezen gekregen.
Nu krijg ik een betaallink voor alle 3 de jaren gelijk; terwijl ik 100% zeker weet dat bij de aanvraag stond dat je moet betalen per jaar. Echter krijg ik nu alleen een betaling te zien van meteen het volledige bedrag. (Ik moet (gelukkig) nog ergens Screenshots hebben).
Ik kan 18 "Souvernir TIckets" bestellen (Why?)
In de betaalmail staat:
[...]
Echter vind ik dat helemaal niet verder in het betaalproces; ik durf in ieder geval niet verder te klikken dan:
[...]
https://dutchgp.com/c/u/A...rden-tickets-Dutch-GP.pdf
Nee, gaat hier goed.Fighting Power schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:20:
hebben er meer mensen last dat de betaallink niet goed werkt? krijg op het moment alleen een lege pagina te zien
Heb je wel javascript aanstaan? Het lijkt een Vuejs ding.
Zie je errors als je op F12 drukt?
Ik heb hetzelfde probleem met Chrome op MacOS...... eens proberen met een andere browserfrickY schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:44:
[...]
Nee, gaat hier goed.
Heb je wel javascript aanstaan? Het lijkt een Vuejs ding.
Zie je errors als je op F12 drukt?
Mij is het inmiddels ook gelukt. Macbook met chrome deed het idd niet. Windows 10 Met chrome ook het zelfde probleem. Ik heb het toen op mijn systeem geprobeerd waar java 8 geinstalleerd was voor de unifi controller en hier werkte het wel met chromeawenger schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:55:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met Chrome op MacOS...... eens proberen met een andere browser
PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Die tickets waren er, de passe partout voor het hele weekend.Speedy55 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:46:
Ik had 4 tickets voor de vrijdag besteld van de pitgrandstand en 2 vrienden hadden allebei 4 tickets voor de zaterdag en zondag van de pitgrandstand voor meer kans. Maar nu heb ik die 4 tickets wel van vrijdag, maar hebben wij nu geen enkele ticket voor het weekend. Dus ik ga die tickets van vrijdag ook niet betalen, want wij krijgen niet wat wij wilde. Ze komen het maar halen, als ze nu gewoon tickets gehad hadden voor het hele weekend, dan was dat gewoon makkelijker geweest.
Niet voor de pit - grandstand. Wel voor de main grandstand inderdaad. Maar goed wij wilde dus de Pit grandstand, maar misschien hadden wij beter voor die andere kunnen gaan inderdaad, maar dat is altijd achteraf de koe in zijn kont kijken.Homeland schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Die tickets waren er, de passe partout voor het hele weekend.
[ Voor 25% gewijzigd door Speedy55 op 25-07-2019 16:41 ]
Heerlijk dit, ik heb er geen seconden aan gedacht naar Zandvoort te willen afreizen, maar o wat heerlijk dit nieuws. Bier und popcorn! Hoe gaat dit verlopen?Holkers schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:50:
Ah gossie. Net een item op RTL nieuws over mensen die teveel kaarten hebben besteld en nu niet kunnen betalen. Kan ik geen medelijden mee hebben he, meerdere keren inschrijven en dan met puppieogen melden dat je het niet kunt betalen..
https://www.rtlnieuws.nl/...-1-zandvoort-afnameplicht
[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 26-07-2019 20:02 ]
De organisatie wil snel cashen want die moeten een verbouwing betalen. Al die kaarten zijn gewoon een verkapte financiering. Nergens anders doen ze dit zo.Speedy55 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:03:
Als de organisatie slim is gaan ze daar niet te moeilijk doen, en brengen ze die kaarten zo snel mogelijk weer opnieuw in de verkoop aan mensen die uitgeloot zijn, dan zijn ze er sneller klaar mee.
Voor mij reden om daar niet aan mee te werken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ook nergens anders is een F1 gp 10 dubbel uitverkocht?Phusebox schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:10:
[...]
De organisatie wil snel cashen want die moeten een verbouwing betalen. Al die kaarten zijn gewoon een verkapte financiering. Nergens anders doen ze dit zo.
Voor mij reden om daar niet aan mee te werken.
PSN
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk waar. Zie het voorbeeld van RTL nieuws. Het is niet 10x uitverkocht, hooguit 10x gereserveerd. Nu zit je al met een hele zooi gelukszoekers.YakuzA schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:37:
[...]
Ook nergens anders is een F1 gp 10 dubbel uitverkocht?
Overigens zou ik als organisatie helemaal niets terug nemen. Voor mij is het een beetje wie A zegt moet B zeggen. Zowel de afnemers als de organisatie. Als de organisatie nu zonder gevolgen de kaarten terugneemt zijn ze zelf in strijd met algemene voorwaarden.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Mwah eerste jaar hier, nieuwigheid, relatief rijk land, goede gehypte marketing.YakuzA schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:37:
[...]
Ook nergens anders is een F1 gp 10 dubbel uitverkocht?
Maar 10 dubbel uitverkocht omdat iedereen 10x kaarten heeft besteld
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het systeem van cm.com om kaarten 'terug te verkopen' komt pas veel later beschikbaar. Wellicht was guts.tickets dan toch een betere optie geweest...
Anoniem: 991847
Wat mij betreft incasso erop. Ik lees de site netjes, schrijf me 1x voor een paar duinkaarten en heb nu niks. Die mafkezen lezen niks of denken van "zal wel loslopen" en schrijven de hele familie + hond in voor 3 jaar tickets op de grandstand en zijn nu verbaasd dat ze 4x teveel tickets hebben. Dan ben je gewoon dom.... hoop dat de organisatie het ze flink lastig maakt, dan schrikt het misschien af als er nog eens wat georganiseerd word.Holkers schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:50:
Ah gossie. Net een item op RTL nieuws over mensen die teveel kaarten hebben besteld en nu niet kunnen betalen. Kan ik geen medelijden mee hebben he, meerdere keren inschrijven en dan met puppieogen melden dat je het niet kunt betalen..
Als de organisatie nu ineens alle kaarten kan verkopen hebben ze ook ineens de miljoenen die ze nodig hebben om het evenement überhaupt te organiseren. Denk de grootste reden waarom er nu al kaarten verkocht worden en ze zo strikt zijn. Het doorverkoopsysteem in voorjaar 2020 is om alles netjes en ordelijk te laten verlopen maar gaat denk ik tegenvallen hoeveel kaarten daar voor vrij komen. De kaarten die niet afgenomen worden weer in de loterij gooien is heel veel extra werk en kosten, snap de organisatie wel. Stel persoon X wil z’n 4 kaarten niet. Deze gaan in de mand en persoon Y komt als winnaar eruit. Maar hij wil er maar 3. Die ene kaart raak je niet kwijt (tribune) dus is de organisatie een kaart (inkomsten) ‘kwijt’. Of meneer Z wil er 5, probleem... ik heb m’n 4 kaarten betaald, weet van 2 personen zeker en die andere zoek ik er wel bij, genoeg mensen die voor 101 euro op een vrijdag naar het circuit willen (en ik vraag dan even een drankje of broodje worst als ‘beloning’)Tackleberry schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:26:
Ik snap niet dat de organisatie zo moeilijk doet. Je koopt vraagt kaarten aan voor een evenement waarvan de datum nog niet eens vaststaat. De kaarten die mensen terug willen geven komen ze gegarandeerd weer kwijt. Dus ze lopen niet eens inkomsten mis. Nu werk je juist het doorverkopen tegen belachelijke prijzen in de hand. (ook al proberen ze dat te voorkomen of detecteren, waterdicht is het nooit)
Het systeem van cm.com om kaarten 'terug te verkopen' komt pas veel later beschikbaar. Wellicht was guts.tickets dan toch een betere optie geweest...
Inderaad. Hoop ook dat de organisatie hooguit een platform biedt om de kaarten te verkopen en daarmee van naam te wijzigen, maar niet dat ze extra kaarten die mensen hebben terug gaan nemen. Hadden ze inderdaad maar niet met zoveel mail adressen kaarten moeten registreren. Eigen schuld.Anoniem: 991847 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:42:
Wat mij betreft incasso erop. Ik lees de site netjes, schrijf me 1x voor een paar duinkaarten en heb nu niks. Die mafkezen lezen niks of denken van "zal wel loslopen" en schrijven de hele familie + hond in voor 3 jaar tickets op de grandstand en zijn nu verbaasd dat ze 4x teveel tickets hebben. Dan ben je gewoon dom.... hoop dat de organisatie het ze flink lastig maakt, dan schrikt het misschien af als er nog eens wat georganiseerd word.
Exact expert nodig?
Denk je niet dat het idee juist is dat men op deze manier de prijzen juist normaal kan houden? Want er staan weliswaar kaarten op marktplaats, maar je kan ze pas echt kopen een paar weken voor de race. En tegen die tijd is het officiële platform ook beschikbaar.Tackleberry schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:26:
Ik snap niet dat de organisatie zo moeilijk doet. Je koopt vraagt kaarten aan voor een evenement waarvan de datum nog niet eens vaststaat. De kaarten die mensen terug willen geven komen ze gegarandeerd weer kwijt. Dus ze lopen niet eens inkomsten mis. Nu werk je juist het doorverkopen tegen belachelijke prijzen in de hand. (ook al proberen ze dat te voorkomen of detecteren, waterdicht is het nooit)
Je moet echt wel heel dom zijn om nu kaarten tegen woekerprijzen op bijv. marktplaats te gaan kopen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dat is niet heel veel extra werk. Geef iedereen x dagen de tijd om de kaarten te claimen. Doe je dat niet (of geef je ze daadwerkelijk terug), dan komen die weer beschikbaar. Desnoods gooi je iedereen dan nogmaals in de loterij om die vrijgekomen kaarten te verdelen.Holkers schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:40:
Als de organisatie nu ineens alle kaarten kan verkopen hebben ze ook ineens de miljoenen die ze nodig hebben om het evenement überhaupt te organiseren. Denk de grootste reden waarom er nu al kaarten verkocht worden en ze zo strikt zijn. Het doorverkoopsysteem in voorjaar 2020 is om alles netjes en ordelijk te laten verlopen maar gaat denk ik tegenvallen hoeveel kaarten daar voor vrij komen. De kaarten die niet afgenomen worden weer in de loterij gooien is heel veel extra werk en kosten, snap de organisatie wel.
[..]
Maar ook als je ze al wél hebt afgenomen, moet je ze gemakkelijk terug kunnen verkopen (desnoods tegen een minimale vergoeding). Dus precies wat bijvoorbeeld guts.tickets al kan. Het idee van de organisatie is helemaal prima, maar de technische infrastructuur had al klaar moeten zijn voor het hele plaatje.
Je krijgt sowieso een herinnering.miicker schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:14:
Zijn er hier mensen die niet gaan betalen en kijken wat er gebeurt?
Heb mijn vrijdag kaarten nog niet betaald.
Hoop eigelijk op wat duidelijkheid over het doorverkopen van kaarten. Zeker na alle heisa in pers verwacht ik binnenkort wat duidelijkheid.
Was glad vergeten dat ik de eerste weken van Mei op reis ben

[ Voor 7% gewijzigd door Henvar op 28-07-2019 22:06 ]
Ik zou zeggen email de organisatie even ze willen vast die kaarten wel terugnemen omdat jij "vergeten" was dat je op reis moet .Henvar schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:05:
[...]
Je krijgt sowieso een herinnering.
Hoop eigelijk op wat duidelijkheid over het doorverkopen van kaarten. Zeker na alle heisa in pers verwacht ik binnenkort wat duidelijkheid.
Was glad vergeten dat ik de eerste weken van Mei op reis bendus sowieso 2 kaartjes van de bestelling wil ik met normale prijs doorverkopen via de officiële kanalen. Maar of het kan om een deel van de kaartjes door te verkopen is mij dus niet duidelijk.
Bovenstaande is een typisch voorbeeld van mensen die kaarten bestellen en er nu "ineens" vanaf willen .
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze iedereen die kaarten besteld heeft een deurwaarder achter de broek aan sturen en volgend jaar elk kaartje persoonlijk kontroleren op naam bij de ingang ,
Dat zou gelijk een berg van die doorverkopers eens goed genezen .
"Beautiful Clean Coal"
Dat zou potentiele bezoekers voor het jaar erop ook goed genezen, want met zo'n 100% controle bij de ingang zal 80% de start van de race missen, en een groot deel zal helemaal niks zien.leekers schreef op maandag 29 juli 2019 @ 06:01:
[...]
Ik zou zeggen email de organisatie even ze willen vast die kaarten wel terugnemen omdat jij "vergeten" was dat je op reis moet .
Bovenstaande is een typisch voorbeeld van mensen die kaarten bestellen en er nu "ineens" vanaf willen .
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze iedereen die kaarten besteld heeft een deurwaarder achter de broek aan sturen en volgend jaar elk kaartje persoonlijk kontroleren op naam bij de ingang ,
Dat zou gelijk een berg van die doorverkopers eens goed genezen .
Alleen als je 1 toegangspoort per zeg 200 bezoekers maakt is zo'n controle realistisch mogelijk. Niet alleen de controle kost heel veel tijd, ook het gezeur over misverstanden zal veel tijd vergen. Om maar niet te spreken over de mogelijke agressie als mensen die met hun kinderen uren gereisd hebben bij de ingang verteld wordt dat ze niet naar binnen mogen.
Dat betekent dus een paar honderd toegangspunten met meerdere controleurs en bewakers met een V-tje. Dat is in de praktijk veel te duur.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
https://www.rtlnieuws.nl/...-1-zandvoort-afnameplichtHenvar schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:05:
[...]
Je krijgt sowieso een herinnering.
Was glad vergeten dat ik de eerste weken van Mei op reis bendus sowieso 2 kaartjes van de bestelling wil ik met normale prijs doorverkopen via de officiële kanalen. Maar of het kan om een deel van de kaartjes door te verkopen is mij dus niet duidelijk.
Organisator Dutch GP is duidelijk: wie is ingeloot, moet betalen en het er niet op aan te laten komen. Wie niet op tijd betaalt, krijgt in eerste instantie herinneringen, maar daarna kunnen ook aanmaningen volgen. Of daar kosten aan verbonden zijn, wil de organisatie niet zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 29-07-2019 10:47 ]
alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:58:
[...]
Dat zou potentiele bezoekers voor het jaar erop ook goed genezen, want met zo'n 100% controle bij de ingang zal 80% de start van de race missen, en een groot deel zal helemaal niks zien.
Alleen als je 1 toegangspoort per zeg 200 bezoekers maakt is zo'n controle realistisch mogelijk. Niet alleen de controle kost heel veel tijd, ook het gezeur over misverstanden zal veel tijd vergen. Om maar niet te spreken over de mogelijke agressie als mensen die met hun kinderen uren gereisd hebben bij de ingang verteld wordt dat ze niet naar binnen mogen.
Dat betekent dus een paar honderd toegangspunten met meerdere controleurs en bewakers met een V-tje. Dat is in de praktijk veel te duur.

PSN
Anoniem: 320788
Paar 100 van die poortjes huren.
Ticket er in, id/paspoort er in.
Canada vergelijkt face met paspoort en naam ticket and go.
Bij problemen de handmatige rij in.. suc6
En sja, als je ondanks 100 x gewaarschuwd te zijn je ID bewijs "vergeet", niet naar binnen mag en dan aggresief wordt: gewoon afvoeren die handel
Of Zandvoort het daadwerkelijk gaaf afdwingen of na een paar herringeringsmails de kaarten toe gaat wijzen aan andere geïnteresseerden ben ik wel benieuwd naar. (ik gok op het laatste).
Kaartcontrole a.h.v. paspoort zoals systemen op vliegvelden lijken mij wel een goede en gaan doorgaans best vlot. Reguliere kaart plus tascontrole kost toch ook al tijd.
En ach, wat is een uurtje in de rij voor de ingang nou na de uren reistijd plus file voor/na de race?
Bij zo'n evenement is er meer vraag dan aanbod, er zijn dus altijd mensen teleurgesteld.
Kaarten zijn verloot en worden op naam gezet. Wat mij betreft is dat voldoende gedaan door de organisatie. Ik heb liever dat ze €200k uitgeven aan het leuker maken van het evenement dan aan een 100% controle.
Verder moet de organisatie zich niet zo druk maken om wie er nou komt met dat betaalde kaartje.
Alles heeft z'n prijs, dus als iemand toch liever verkoopt, lekker laten doen. Als iemand hier nu aanbelt en €15k voor m'n auto biedt of €10k voor m'n motor, dan geef ik het zo mee. Ook al hoef ik er niet vanaf. Met kaartjes precies hetzelfde.
En de organisatie moet zich ook niet zo druk maken over de verkoop en zeker niet allemaal extra geld investeren om mensen maar te laten betalen, ze worden toch wel uitverkocht.
Gewoon de kaarten die niet binnen 5 dagen worden betaald de pot in en nog een ronde loten. Mensen die in de eerst ronde zijn ingeloot tellen niet meer mee. Nieuwe ronde weer 5 dagen geven en alles wat dan nog niet is verkocht de vrije verkoop in, waarbij degene die in ronde 1 en 2 zijn uitgeloot een week eerder mogen bestellen.
Hoe kun je iemand verwijten kaarten te kopen terwijl hij/zij er niet is als de datum van het evenement nog niet eens vast staat?Holkers schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:12:
[...]
Nu niet de vermoorde onschuld uitgaan hangen, want je verhaal past precies in de marktplaats schare die ineens op wereldreis is of een verhuizing heeft en ineens niet meer kan. Die schijn heb je tegen.
Neemt niet weg dat je gewoon 6 kaarten moet afnemen en ook al raak je die twee wel kwijt via MP of het interne ruilsysteem, betalen zul je ze toch moeten
@alexbl69 Ik gok er op dat ze de duinkaarten laten voor wat het is en de tribunes wel controleren op naam. Die zijn prima te doen en als je een beetje op tijd bent mis je ook niets.
Iedereen heeft het over begin mei, maar nu het erop lijkt dat Barcelona gewoon op de kalender blijft staan zal dat op z'n minst passen en meten worden.
Daarnaast heeft de FIA vanochtend bekend gemaakt dat de aanpassingen voor Zandvoort nog niet goed zijn gekeurd.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Anoniem: 100197

Er zijn zelfs zandvoorders die hun 65m2 stulp gaan verhuren voor 18K + scooters voor 3k + Mercedes incl chaffeur voor 8k
https://www.rtlnieuws.nl/...p-bereikbaar-airbnb-hotel
En nu maar hopen dat die race doorgaat op Zandvoort
[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 100197 op 29-07-2019 13:47 ]
Niet fout, want je "jankt" er niet over en neemt ze gewoon af conform de "spelregels" zoals deze vooraf bekend waren.Jackson6 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:06:
[...]
Fles azijn leeggedronken? Ik heb ook 6 kaarten besteld terwijl ik nog niet zeker wist of we met 4 of met 6 man zouden gaan. Heb nu dus een kaart over die keurig verkocht kan worden op het resellplatform.. dan ben ik in jouw ogen ook fout bezig toch?
Mensen die met een groepje van 10 personen zich allemaal hebben ingeschreven voor zes kaarten en dus ook allemaal kaarten hebben gekocht moeten dan ook niet janken. Want vooraf gokten ze er op dat ze dan tenminste zes kaarten zouden hebben om er sowieso bij te zijn, nu ze ineens allemaal zes kaarten hebben deugt het systeem niet en schreeuwen ze moord en brand want ze moeten ineens zoveel euro's over maken.
Tja, gegokt én gewoon gewonnen én dus ook verloren. Netjes wachten totdat de wederverkoop beschikbaar komt en dan loopt het wel los, want animo genoeg ga ik vanuit. Alleen moet je het wel "even" voorschieten, als je dat niet kunt dan had je misschien toch iets anders moeten gokken
Maar nogmaals, gewoon niet betalen en kijken waar het op uit draait is ook een optie. Ik vraag me echt af of Zandvoort iedereen aan de verplichting gaat houden of voor de makkelijk uitweg kiest en niet betaalde kaarten volgende maand aan iemand anders toewijst. Sowieso staat de deurwaarder niet zomaar op de stoep natuurlijk
Anoniem: 100197
Kan deze stemmingsmakerij ook niet eens stoppen? Zoals in dat artikel staat: het proces loopt gewoon, het is alleen nog niet klaar.alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:42:
[...]
Hoe kun je iemand verwijten kaarten te kopen terwijl hij/zij er niet is als de datum van het evenement nog niet eens vast staat?
Iedereen heeft het over begin mei, maar nu het erop lijkt dat Barcelona gewoon op de kalender blijft staan zal dat op z'n minst passen en meten worden.
Daarnaast heeft de FIA vanochtend bekend gemaakt dat de aanpassingen voor Zandvoort nog niet goed zijn gekeurd.
Die goedkeuring gaat er echt wel komen.
Die hebben geld zat om alle toegewezen kaarten te kopen en door te verkopen, maar hoe wil jij als normale fan hier tegen op boksen?
Ja schrijf maar 1 keer in zeggen sommigen dan.
Stiekem weet je al dat je dan kansloos bent door die bovenstaande figuren.
Volgens Zandvoort waren er 1 miljoen gegadigden voor de kaarten, denk het in werkelijkheid maximaal de helft is, eventueel zelfs maar 300.000 echte personen.
Snap dat Zandvoort aan de enne kant graag vroegtijdig het geld ontvangt en door middel van deze looting het eerlijk probeert te maken, maar had dan geopteerd voor een optie met verschillende rondes van kaarten aanbieden.
Dan heb je als koper alsnog de kans de kaarten af te wijzen en kan Zandvoort ze opnieuw aanbieden aan de afvallers van de eerste ronde.
Zo krijgt Zandvoort alsnog hun geld binnen redelijk snelle termijn, voorkom je dat mensen driedubbel kaarten krijgen tenzij ze dat willen en hebben "afvallers" alsnog kans kaarten te bemachtigen omdat deze opnieuw in rolatie komen.
Nu zou Zandvoort extra kosten moeten maken met deurwaarders ect, is er veel frustratie bij fans, heb je weer de illegale handel doe hoogtij viert en verliest eigenlijk iedereen.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Een kaartje over hier en daar vind ik ook normaal, maar 21K teveel aan kaarten bestellen vind ik schofterig en daardoor zit de meneer die zich door RTL liet interviewen nu geheel terecht in zak en as.Anoniem: 100197 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:45:
21K aan kaarten?
Er zijn zelfs zandvoorders die hun 65m2 stulp gaan verhuren voor 18K + scooters voor 3k + Mercedes incl chaffeur voor 8k
https://www.rtlnieuws.nl/...p-bereikbaar-airbnb-hotel
En nu maar hopen dat die race doorgaat op Zandvoort
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Anoniem: 282679
Nope, was niet mogelijk. Verstuurde inschrijving was definitieve inschrijving.Anoniem: 282679 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:07:
Was het mogelijk om een foutieve aanvraag aan te passen? Dus stel dat je zaterdagtickets aangevraagd had, kon je dan wijzigen naar weekendtickets binnen dezelfde aanvraag?
Eigenlijk ook absurd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een foute inschrijving doorgemaakt heeft (zoals die gozer bij RTL), gedwongen kan worden tot de aanschaf van de kaarten.Toewan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:58:
[...]
Nope, was niet mogelijk. Verstuurde inschrijving was definitieve inschrijving.
Waarom precies niet? Er staat constant aangegeven dat je een bindende niet aanpasbare overeenkomst aan gaat. Zelfs voor je definitief je aanvraag verstuurd wordt je hier _weer_ op gewezen.Anoniem: 282679 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:32:
[...]
Eigenlijk ook absurd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een foute inschrijving doorgemaakt heeft (zoals die gozer bij RTL), gedwongen kan worden tot de aanschaf van de kaarten.
Omdat mensen die zich via het internet inschrijven lang niet alles lezen. Waarom wordt het niet georganiseerd zoals booking.com, waarbij je je creditcardgegevens vooraf moet invullen? Dat werkt een stuk helderder.Glashelder schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:36:
[...]
Waarom precies niet? Er staat constant aangegeven dat je een bindende niet aanpasbare overeenkomst aan gaat. Zelfs voor je definitief je aanvraag verstuurd wordt je hier _weer_ op gewezen.
Je kunt natuurlijk wel met een vingertje wijzen "haha wat een domme mensen", maar in alle eerlijkheid heb ik hier ook overheen gelezen. Niet dat het voor mij problemen oplevert, want ik heb de kaarten die ik wil, maar ik heb wel medelijden met iemand die zich één keer inschrijft en per abuis de zaterdag pakt in plaats van de zondag.
Naar mijn mening valt de organisatie hier niets te verwijzen. Je bent er zó vaak op gewezen. Hoe kan je zoiets gemist hebben
Het is hetzelfde als een concertkaartje kopen waarbij dan blijkt dat je toch niet kan gaan, alleen is dit allemaal een flink stuk duurder.
Zelfs de Consumentenbond heeft aangegeven dat het allemaal rechtsgeldig is en dat mensen moeten betalen.
Bij die gozer die liep te janken bij RTL was geen sprake van een foutieve aanvraag, die heeft met vrienden bewust veel teveel kaarten besteld en moet nu ze toevallig allemaal toegewezen zijn terecht op de blaren zitten.Anoniem: 282679 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:32:
[...]
Eigenlijk ook absurd. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een foute inschrijving doorgemaakt heeft (zoals die gozer bij RTL), gedwongen kan worden tot de aanschaf van de kaarten.
Ik vermoed dat Zandvoort de claims tegen die tijd allang verkocht heeft aan zo'n partij die incasso's inkoopt en het geld dan al binnen heeft.Darkasantion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
Nu zou Zandvoort extra kosten moeten maken met deurwaarders ect,
Die kosten komen allemaal bij de wanbetalers terecht, Zandvoort kan er zelfs nog rente over rekeken en zo nog wat extra binnenhalen.Darkasantion schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:23:
Nu zou Zandvoort extra kosten moeten maken met deurwaarders ect, is er veel frustratie bij fans, heb je weer de illegale handel doe hoogtij viert en verliest eigenlijk iedereen.
inderdaad... en tot begin 2020 een liquiditeitsprobleem hebben. Dat wordt geen nieuwe VW Golf tot die tijdDoeEensGek schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:51:
Als die afnameplicht er niet was, had iedereen 100x kunnen inschrijven. Ik hoop daarom dat ze gewoon deze jongens dwingen te betalen. Kunnen ze straks mooi via hun platform de teveel genomen kaarten gaan aanbieden.
Ik vraag mij af of de algemene voorwaarden niet te streng zijn voor een consument en dus nietig? Vooral het stuk over 100 % annuleringskosten is niet reëel. En ik denk dus dat dat hele beding niet rechtsgeldig is daarom en je dus recht hebt op een annulering.Homeland schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:16:
Die inschrijving moet je zien als het tekenen van een koop contract waarbij alleen de organisatie het contract vervolgens nog kan verscheuren.
Het is hetzelfde als een concertkaartje kopen waarbij dan blijkt dat je toch niet kan gaan, alleen is dit allemaal een flink stuk duurder.
Zelfs de Consumentenbond heeft aangegeven dat het allemaal rechtsgeldig is en dat mensen moeten betalen.
Bron: https://www.charlotteslaw.nl/annuleringskosten/ stukje bij diensten
/edit: nu lees ik dat de wet koop op afstand ook kan gelden voor concerttickets geld volgens de rechter
https://www.dirkzwager.nl...n-de-wet-koop-op-afstand/
maar ik ga deze uitspraak even opzoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door Speedy55 op 30-07-2019 11:06 ]
Als je een vliegticket koopt heb je over het algemeen ook 100% annuleringskosten.Speedy55 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:13:
[...]
Ik vraag mij af of de algemene voorwaarden niet te streng zijn voor een consument en dus nietig? Vooral het stuk over 100 % annuleringskosten is niet reëel. En ik denk dus dat dat hele beding niet rechtsgeldig is daarom en je dus recht hebt op een annulering.
Bron: https://www.charlotteslaw.nl/annuleringskosten/ stukje bij diensten
/edit: nu lees ik dat de wet koop op afstand ook kan gelden voor concerttickets geld volgens de rechter
https://www.dirkzwager.nl...n-de-wet-koop-op-afstand/
maar ik ga deze uitspraak even opzoeken.
Kan me niet herinneren daar ooit een rechtszaak over te hebben gezien.
Verder heeft de WKOA geen relevantie, aangezien de loting na de 14 dagen bedenktijd na inschrijving was.
PSN
Is dat zo ? Heb je daar ook een bron van ?
Als ik dit artikel lees heb ik toch mijn vraagtekens.
https://www.autoblog.nl/n...p-antwoord-van-fia-128379
Stel het zou niet door gaan, krijg je dan je geld terug ? ik kan daar niks over vinden op de website.
Als de FIA teveel gaat lopen muggenziften dan er is altijd nog Liberty om wat druk op de ketel te zetten. Verder heeft de FIA de laatste jaren zoveel geloofwaardigheid ingeleverd de afgelopen jaren dat die wel op hun tellen gaan passen.
Overigens heb ik op die laatste reden die je opnoemt met CC betaald. Belletje naar de bank en het geld is weer terug. Er is immers niet geleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 30-07-2019 13:00 ]
Ik hoop het eigenlijk wel, diegene heeft het goed verziekt voor de overige fans. Er zijn veel mensen niet ingeloot en hij heeft bewust zichzelf te veel ingeschreven.Anoniem: 282679 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:32:
[...]
Dan mag hij nu lekker de kaarten aftikken, en straks voor een (iets) lagere prijs verkopen. Je krijgt namelijk niet je "handling fee" terug.
Zelf heb ik bewust 2 kaarten gereserveerd en ben met veel geluk ook ingeloot. Ik had mijzelf ook 6 x kunnen inschrijven, maar heb dat juist niet gedaan omdat er van te voren duidelijk werd verteld dat als je word ingeloot dat je ook verplicht bent om de kaarten af te nemen.
Dat hoop ik toch wel, maar heb voor de zekerheid mijn kaarten met de CC betaald. Zodat als het echt lastig word om mijn geld terug te vragen dat ik het dan via mijn CC kan terug vragen.Slux schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:53:
[...]
Stel het zou niet door gaan, krijg je dan je geld terug ? ik kan daar niks over vinden op de website.
[ Voor 18% gewijzigd door Nogne op 30-07-2019 13:03 ]
PS/XBL: Nogne
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen