Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 22 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zoals al in de topicwarning staat vermeld: de 'ik heb kaarten gekocht, ik heb tickets gekocht voor bocht x' mogen achterwege gelaten worden. Volgende posts worden gewoon weggevaagd naar de trashcan

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

NOS heeft weer wat inelkaar gedraait over Zandvoort:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
Hopelijk niet te veel off-topic, het gaat mij om eens een beeld te krijgen over
hoe het er allemaal momenteel bij ligt.

Momenteel is de GT4 op zandvoort, er is een live stream.

Ik zit het eens goed te bekijken, maar er is denk ik wel heel veel te doen
aan eigenlijk alles daar. Maar goed, ik heb er zin in!

YouTube: RACE 2 - ZANDVOORT - GT4 EUROPEAN SERIES 2019 - ENGLISH

[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 14-07-2019 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 15:05
Laten we ook niet overdrijven over de staat van de baan, die is in vergelijking met andere circuits best in orde. Op het TT-circuit schilderen ze twee weken voor de TT ook alle curbstones en uitloopstrookjes weer helemaal strak.

Waar ik me nog altijd de meeste zorgen over maak is de kwaliteit van de marshalls. Man man man wat een amateuristische bende is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
@Den_S85

Wellicht is het ook een vertekend beeld van wat zo een stream geeft
ten opzichte hoe het er in het echt bij ligt. En ik kan het ook enkel vergelijken
met beelden van andere races op de tv. Mei volgend jaar wordt mijn eerste F1 irl :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Den_S85 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:29:
Laten we ook niet overdrijven over de staat van de baan, die is in vergelijking met andere circuits best in orde. Op het TT-circuit schilderen ze twee weken voor de TT ook alle curbstones en uitloopstrookjes weer helemaal strak.
Ik hoop wel dat Jan Lammers naar de GP van Silverstone heeft gekeken en de baan meer dan een maand van te voren asfalteert en er daarna nog een paar races op laat lopen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ze hebben bij NOS ook weer een mooie animatie gemaakt van de Formule 1. Op zich een interessante analyse, waarbij de vraag die ze in de kop stellen meer een clickbait is.Denk dat we na de eerste race in 2020 deze bezwaren (en alle eerder geroepen kritiek in het forum) opnieuw te horen krijgen. Inderdaad het is lastig inhalen, dat zal blijven en veranderd niet. Het wordt een optocht, ook dit zal blijven.

De spanning zit naar mijn idee bij Zandvoort in de volgende elementen: 1. Kwalificatie, 2. Start van de race (met mogelijk incidenten) en 3. de pitstrategieën.

Als ze de andere bezwaren willen verhelpen moet je oplossingen introduceren, zoals: A. Layout baan aanpassen en extra recht stuk inpassen, B. Layout baan aanpassen door breder te maken bij de bochten voor meer inhaalmogelijkheden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:18
Woudloper schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:03:
Ze hebben bij NOS ook weer een mooie animatie gemaakt van de Formule 1. Op zich een interessante analyse, waarbij de vraag die ze in de kop stellen meer een clickbait is.Denk dat we na de eerste race in 2020 deze bezwaren (en alle eerder geroepen kritiek in het forum) opnieuw te horen krijgen. Inderdaad het is lastig inhalen, dat zal blijven en veranderd niet. Het wordt een optocht, ook dit zal blijven.

De spanning zit naar mijn idee bij Zandvoort in de volgende elementen: 1. Kwalificatie, 2. Start van de race (met mogelijk incidenten) en 3. de pitstrategieën.

Als ze de andere bezwaren willen verhelpen moet je oplossingen introduceren, zoals: A. Layout baan aanpassen en extra recht stuk inpassen, B. Layout baan aanpassen door breder te maken bij de bochten voor meer inhaalmogelijkheden.
Ik hoop gewoon dat het een flop wordt, en dat de organisatie erachter failliet gaat. Dan zijn we ook meteen van dat gezeur af. Als we f1 willen, dan moeten we een fatsoenlijk circuit hebben met fatsoenlijke faciliteiten. Dit is gewoon lachwekkend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Maasluip schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:54:
[...]

Ik hoop wel dat Jan Lammers naar de GP van Silverstone heeft gekeken en de baan meer dan een maand van te voren asfalteert en er daarna nog een paar races op laat lopen.
Waarom? Er was toch genoeg spektakel op Silverstone? Misschien juist vlak van te voren asfalteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Misschien ben ik gek (waarschijnlijk wel) maar zojuist een reclame van de Jumbo gehoord dat je F1 kaarten voor zandvoort kan winnen voor welteverstaan: 6-8 september?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 14:10
Tijn96 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:59:
Misschien ben ik gek (waarschijnlijk wel) maar zojuist een reclame van de Jumbo gehoord dat je F1 kaarten voor zandvoort kan winnen voor welteverstaan: 6-8 september?
Dat is dit: https://historicgrandprix.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:24
Jackson6 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Ik heb het ook niet over mezelf, ik vind 5 euro voor een biertje ook vrij 'normaal'. Als je het objectief gaat bekijken is het natuurlijk heel veel geld. Is een F1 race er uberhaupt om geld te verdienen, het is toch ook een groot deel prestige, regio/stad/land marketing? Zijn er cijfers bekend van Grand Prix die winst maken?

Het gaat mij er meer om dat je geen keuze hebt (ja niet gaan), maar in bijvoorbeeld een pretpark kan je kiezen om een biertje te kopen voor 5 euro (wat ik zelf dan ook gewoon doe), maar je kan ook je eigen spul meenemen waardoor je waarschijnlijk je parkeer/benzine kosten er uit haalt.
Ik moet dat ik dat niet zo heel gek vind. Ik heb jaren een seizoenskaart gehad bij een eredivisie club (voetbal). Daar mag je ook geen eigen eten/drinken meenemen en een biertje (0,4) kost ook gewoon 5 euro, dus als dat de prijzen gaan worden voor een consumptie zijn ze in mijn ogen gewoon normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik heb even wat reacties verplaatst naar het F1 2019 topic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:07
https://www.formule1.nl/n...van-dromo-circuit-design/

Goed om te lezen dat ze de lay-out niet willen verkloten :p

Dat ze naar coureurs luisteren is natuurlijk ook goed.
Maar zomaar een idee: maak die varianten eens beschikbaar in iracing. En dan laat je daar de community los om te racen. Natuurlijk is het mooi om met teams in simulatoren te rijden, maar echte actie op de baan krijg je alleen door echt te racen.
Elke week een paar races.. aanpassingen doorvoeren op basis van de opgedane ervaring..en pas als je tevreden bent met het echte asfalt aan de slag..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
De 23e krijgt iedereen het resultaat van de loting! Vanaf de 24e kan je dan betalen en dat moet dan ook nog eens binnen 5 dagen gebeuren. Ik vind het nog steeds belachelijk hoe dit aangepakt wordt. Er is nog vrijwel niks bekend maar we mogen, of nouja eigenlijk moeten, nu alles al beslissen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Zolang het aanbod van kaarten kleiner is dan de vraag naar kaarten zal dat ook niet veranderen.
Mmmm, don't believe the hype...

Allemaal heel leuk hoor zo'n marketingcampagne om de verbouwing rond te krijgen maar met zoveel onzekerheden geloof ik er geen snars van dat het helemaal uitverkocht gaat zijn.

Als je al ziet hoeveel moeite gerenommeerde circuits in onze buurlanden hebben om de boel enigszins rendabel te maken, terwijl die wel alle faciliteiten de afgelopen 30 jaar minstens 1x up-to-date hebben gemaakt.

Verder is het natuurlijk prima dat op deze manier tickethandelaren buitenspel gezet worden maar of er vollebak publiek prins bril zijn "investering" gaan lopen sponsoren betwijfel ik.

Wie heeft er in vredesnaam ooit 3 jaar van tevoren tickets gekocht voor bijvoorbeeld Spa of Oostenrijk?
En dat zijn banen die al eventjes bestaan en waar je weet wat je krijgt voor je centen.

De hele gang van zaken rond Zandvoort vind ik aardig op een Kickstarter campagne gaan lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
PalingDrone schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:36:
[...]

Mmmm, don't believe the hype...

Allemaal heel leuk hoor zo'n marketingcampagne om de verbouwing rond te krijgen maar met zoveel onzekerheden geloof ik er geen snars van dat het helemaal uitverkocht gaat zijn.

Als je al ziet hoeveel moeite gerenommeerde circuits in onze buurlanden hebben om de boel enigszins rendabel te maken, terwijl die wel alle faciliteiten de afgelopen 30 jaar minstens 1x up-to-date hebben gemaakt.

Verder is het natuurlijk prima dat op deze manier tickethandelaren buitenspel gezet worden maar of er vollebak publiek prins bril zijn "investering" gaan lopen sponsoren betwijfel ik.

Wie heeft er in vredesnaam ooit 3 jaar van tevoren tickets gekocht voor bijvoorbeeld Spa of Oostenrijk?
En dat zijn banen die al eventjes bestaan en waar je weet wat je krijgt voor je centen.

De hele gang van zaken rond Zandvoort vind ik aardig op een Kickstarter campagne gaan lijken.
Inderdaad en net als bij Kickstarters zal het wel niet goed geld toch weg zijn vrees ik. Vindt het ook vreemd dat de media hier niet vol in duikt want dit gebeuren stinkt. Wat als ze failliet gaan? Zijn we dan allemaal ons geld kwijt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:39
Betalen voor een GP waarvan de datum nog niet vast staat en zelfs nog niet definitief beslist is of deze GP wel door gaat? Volgens mij moet het circuit nog steeds definitief worden goedgekeurd door de FIA? Ik zou de kleine lettertjes erg goed lezen voordat je al betaalt. Of met een creditcard of Paypal betalen, omdat je dan makkelijker het bedrag kan terug claimen. Bij ideal kun je een betaald bedrag in ieder geval niet terugvragen volgens mij.

[ Voor 0% gewijzigd door PatrickC op 20-07-2019 20:23 . Reden: Onterecht tikkie vermeld ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:21
PcDealer schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:38:
[...]

Ik snap de binnen 5 dagen betalen niet. Nogal kort dag.
Omdat z.s.m. gestart moet worden met de bouw en dat moet betaald worden, als het geld uit de kaartverkoop vast binnen is geeft dat een hoop cash en zekerheid.

Ik zie het overigens wel gewoon doorgaan hoor, het koningshuis zal op het (op de achtergrond) hoe dan ook niet laten gebeuren dat het zaakje niet doorgaat/failliet gaat want dan staan ze er wereldwijd niet goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
B-Real schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Omdat z.s.m. gestart moet worden met de bouw en dat moet betaald worden, als het geld uit de kaartverkoop vast binnen is geeft dat een hoop cash en zekerheid.
Alsof ze geen tijdelijk krediet kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Misschien wel, misschien niet omdat het grotendeels met de kaartverkoop betaald kan worden. Misschien is het geld van de kaartverkoop wel nodig voor het verkrijgen van de financiering.

Wie zal het zeggen. Feit is dat ze de kaarten straks verkocht hebben en een hoop geld om wat mee te doen, want ik denk dat ze ze echt wel kwijtraken deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
B-Real schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Ik zie het overigens wel gewoon doorgaan hoor, het koningshuis zal op het (op de achtergrond) hoe dan ook niet laten gebeuren dat het zaakje niet doorgaat/failliet gaat want dan staan ze er wereldwijd niet goed op.
Ze hebben geluk dat het een uniek evenement is, en dus het monopolie hebben in Nederland.

Bij elke andere 'normale' transactie die onder deze voorwaarden zou moeten worden uitgevoerd zou er geen hond intrappen en zou iedereen roepen SCAM!!

Op stel en sprong honderden euro's vooruitbetalen voor een evenement waarvan je niet weet wanneer het is, of het überhaupt doorgaat en wat je ervoor terugkrijgt (overdekt ja of nee).

Daar trapt normaal toch niemand in?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:18
sanderb schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:45:
https://www.formule1.nl/n...van-dromo-circuit-design/

Goed om te lezen dat ze de lay-out niet willen verkloten :p

Dat ze naar coureurs luisteren is natuurlijk ook goed.
Maar zomaar een idee: maak die varianten eens beschikbaar in iracing. En dan laat je daar de community los om te racen. Natuurlijk is het mooi om met teams in simulatoren te rijden, maar echte actie op de baan krijg je alleen door echt te racen.
Elke week een paar races.. aanpassingen doorvoeren op basis van de opgedane ervaring..en pas als je tevreden bent met het echte asfalt aan de slag..
Heel positief dat Tilke er niet met zijn vingers aan komt. Zijn ergste project is natuurlijk Fuji.. maar rechte stukken met een hairpin heeft iedereen inmiddels wel een keer gezien.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zijn de kleine lettertjes nog ergens te lezen? Ik ben benieuwd aan wie je betaalt, welke verplichtingen zij zichzelf opleggen voor het geld en wat je rechten (volgens hen) zijn. Gewoon uit interesse :p Heb mij dus uiteindelijk niet ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PWM schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:15:
Zijn de kleine lettertjes nog ergens te lezen? Ik ben benieuwd aan wie je betaalt, welke verplichtingen zij zichzelf opleggen voor het geld en wat je rechten (volgens hen) zijn. Gewoon uit interesse :p Heb mij dus uiteindelijk niet ingeschreven.
https://dutchgp.com/c/u/A...rden-tickets-Dutch-GP.pdf

Die waren niet heel lastig te vinden ;)
[edit]en hoe meer in ervan lees, hoe enger ik ze ga vinden. Zomaar een voorbeeld: Als het mei 2020 niet doorgaat mag je annuleren, maar alleen als je een goede reden kan overleggen 8)7 . En als de boel afgelast wordt is het maar hopen dat ze een afdoende verzekering hebben, want meer dan het verzekerde bedrag keren ze niet uit...

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 21-07-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Goed. Voor zondag zijn dus 630.000 kaarten aangevraagd. Delen door 105.000 beschikbare kaarten is 1:6
Er van uitgaande dat iedere inschrijver gemiddeld 3 kaarten heeft besteld, is de kans op inloten dus zo'n 50% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Anoniem: 377816 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:29:
Goed. Voor zondag zijn dus 630.000 kaarten aangevraagd. Delen door 105.000 beschikbare kaarten is 1:6
Er van uitgaande dat iedere inschrijver gemiddeld 3 kaarten heeft besteld, is de kans op inloten dus zo'n 50% ?
Sommetje is iets ingewikkelder, want er is ook gezegd dat aanvragen in z'n geheel toegewezen worden. Dus 6 kaarten in één aanvraag worden allemaal toegewezen, of niet. Bovendien vraag ik me af of er wel 105.000 beschikbare kaarten voor deze loting beschikbaar zijn :P Er gaat normaal gesproken ook altijd een hele berg kaarten naar sponsors enzo.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Het blijft een bijzonder onbevredigend gebeuren. Waarom nu niet even gewacht tot de definitieve datum is vastgesteld (waarbij dan ook zeker is dat evenement an sich doorgaat)? Dat zou alles zoveel eenvoudiger maken.

Vanaf het moment dat het evenement definitief op de kalender staat is er ook vanuit de FOM een zekere rechtszekerheid richting Zandvoort. Nu is er helemaal niks. Alle financiële risico's worden bij de kopers van de kaartjes neergelegd.

Zandvoort heeft de centen blijkbaar hard nodig, anders hadden ze niet voor deze moeizame opzet gekozen. Ze hebben dat geld dus nodig voor de noodzakelijke verbouwingen. Maar als ondanks die verbouwingen (of de plannen daartoe) de FOM dit najaar zegt 'sorry, maar het gaat toch niet door' heb je als koper geen poot om op te staan.

Voor de circuitdirectie is dit een win/win scenario. Hetzij ze mogen een F1 race organiseren, hetzij ze worden in staat gesteld om voor een duppie hun hele circuit te moderniseren. Bernard ligt compleet in een deuk.

En ik weet al precies wat er gaat gebeuren als de F1 niet doorgaat... dan krijg je met je waardeloze ticket 'gratis' toegang tot de Jumbo racedagen, die dan nog een beetje extra opgeleukt gaan worden.

Dus jongens en meisjes, zet volgend jaar maar een rode cirkel om 16 en 17 mei, want dan gaan jullie naar Zandvoort. Misschien is Max er ook nog even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sponsort Ziggo deze GP ook? Ik heb volgens mij in geen enkele uitzending van Ziggo F1 een kritische vraag gehoord over deze vage organisatie.

Heb bij nader inzien toch spijt dat ik me heb ingeschreven voor de kaarten, het zal vast wel doorgaan maar ik gun zo'n een organisatie eigenlijk m'n geld niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

alexbl69 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:45:
Het blijft een bijzonder onbevredigend gebeuren. Waarom nu niet even gewacht tot de definitieve datum is vastgesteld (waarbij dan ook zeker is dat evenement an sich doorgaat)? Dat zou alles zoveel eenvoudiger maken.

Vanaf het moment dat het evenement definitief op de kalender staat is er ook vanuit de FOM een zekere rechtszekerheid richting Zandvoort. Nu is er helemaal niks. Alle financiële risico's worden bij de kopers van de kaartjes neergelegd.

Zandvoort heeft de centen blijkbaar hard nodig, anders hadden ze niet voor deze moeizame opzet gekozen. Ze hebben dat geld dus nodig voor de noodzakelijke verbouwingen. Maar als ondanks die verbouwingen (of de plannen daartoe) de FOM dit najaar zegt 'sorry, maar het gaat toch niet door' heb je als koper geen poot om op te staan.

Voor de circuitdirectie is dit een win/win scenario. Hetzij ze mogen een F1 race organiseren, hetzij ze worden in staat gesteld om voor een duppie hun hele circuit te moderniseren. Bernard ligt compleet in een deuk.

En ik weet al precies wat er gaat gebeuren als de F1 niet doorgaat... dan krijg je met je waardeloze ticket 'gratis' toegang tot de Jumbo racedagen, die dan nog een beetje extra opgeleukt gaan worden.

Dus jongens en meisjes, zet volgend jaar maar een rode cirkel om 16 en 17 mei, want dan gaan jullie naar Zandvoort. Misschien is Max er ook nog even :).
Iedereen loopt elkaar hier maar een beetje gek te maken, en het wordt steeds gekker.
Heeft de organisatie (snel) geld nodig? Ja, ongetwijfeld.
Is de gekozen opzet ideaal? Nee, het had vast beter gekund.
Maar het gaat hier momenteel om een weekend in mei (vermoedelijk het 1e of 2e). Die kun je nu gewoon alvast vrij houden.
Mocht het onverhoopt (doemscenario) allemaal toch niet doorgaan :? dan kun je gewoon je geld terug krijgen, want er wordt niets geleverd. Mij maak je niet wijs dat je dan je geld kwijt bent, en de organisatie zegt; bedankt!
Als je het er allemaal zo verschrikkelijk mee oneens bent, bestel dan lekker geen kaarten of had je niet ingeschreven. De bereikbaarheid is slecht, de tribunes zijn slecht, de kaartverkoop is slecht. Wat een gejank allemaal achteraf. Ga dan niet en blijf hier weg. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:58:
[...]
Mocht het onverhoopt (doemscenario) allemaal toch niet doorgaan :? dan kun je gewoon je geld terug krijgen, want er wordt niets geleverd. Mij maak je niet wijs dat je dan je geld kwijt bent, en de organisatie zegt; bedankt!
Het doemscenario lijkt onwaarschijnlijk maar mocht het gebeuren, waar komt het geld dan vandaan om mensen terug te betalen?

In de voorwaarden word slechts gesproken over een vergoeding via een verzekering die ze af hebben gesloten maar niets over of ze die hebben afgesloten voor 100% van de ticketkosten (in of ex transactiekosten) of voor maar 10%.

Mocht het niet doorgaan dan kunnen ze de Dutch GP BV failliet laten verklaren en het later via een nieuwe BV opnieuw proberen als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Het doemscenario lijkt onwaarschijnlijk maar mocht het gebeuren, waar komt het geld dan vandaan om mensen terug te betalen?

In de voorwaarden word slechts gesproken over een vergoeding via een verzekering die ze af hebben gesloten maar niets over of ze die hebben afgesloten voor 100% van de ticketkosten (in of ex transactiekosten) of voor maar 10%.

Mocht het niet doorgaan dan kunnen ze de Dutch GP BV failliet laten verklaren en het later via een nieuwe BV opnieuw proberen als ze dat willen.
Wellicht moet je dan de voorwaarden voor Sensation, Down The Rabbit Hole, TT-Assen, etc etc etc eens lezen. Daar staan dezelfde doemscenario's in.

ik sluit me aan bij @Anoniem: 377816 . Ik vind de gekozen opzet van Dutch GP logisch en best slim. Ik snap dat het niet ideaal is, maar voor mij is het genoeg om me toch voor kaarten. Vooral het "in 2020 pas op naam zetten" trok mij over de streep. Ik dacht wel genoeg mensen te vinden voor de kaarten die ik heb besteld, maar het blijkt nu al dat ik sowieso al niet genoeg kaarten heb voor de mensen die ik heb geïnformeerd daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 19:26
Homeland schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Zo onwaarschijnlijk vind ik het doemscenario niet. Persoonlijk denk ik dat het hele feest niet doorgaat, ze krijgen het nooit op tijd af. Of optie 2, de overheid mag dik en dik bij gaan springen en dat zal niet zonder slag of stoot gaan.. Vergunningen die nog niet rond zijn of rond te krijgen zijn, organisaties die het gebruik van het circuit nog tm november contractueel vastgelegd hebben enz enz.

We zullen het meemaken, vind het voor de fans mooi dat er een F1 race naar NL komt. Al denk ik dat het misschien organisatorisch een betere optie geweest was om de 1e race op Assen te doen. Daar is nagenoeg alles al geregeld en zo had Zandvoort dik 2 jaar de tijd gehad om die oude meuk wat op knappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Wat bedoel je met niet op tijd af krijgen?

Ik denk namelijk dat ze dat prima gaan redden. Althans, in dien mate dat de auto's kunnen racen. Dus het circuit en veiligheidsvoorzieningen voor de race zijn op wel op tijd in orde. Dat is niet het spannendste, hebben ze tijd en geld genoeg voor.

Als de rest qua faciliteiten voor de teams of de toeschouwers nog niet 100% op het gewenste niveau is, is dat geen ramp. De race kan gewoon doorgang vinden, de rest doen ze dan in de jaren er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 19:26
B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:51:
Wat bedoel je met niet op tijd af krijgen?

Ik denk namelijk dat ze dat prima gaan redden. Althans, in dien mate dat de auto's kunnen racen. Dus het circuit en veiligheidsvoorzieningen voor de race zijn op wel op tijd in orde. Dat is niet het spannendste, hebben ze tijd en geld genoeg voor.

Als de rest qua faciliteiten voor de teams of de toeschouwers nog niet 100% op het gewenste niveau is, is dat geen ramp. De race kan gewoon doorgang vinden, de rest doen ze dan in de jaren er na.
Ik bedoel beide. De baan zou tm november qua gebruik contractueel door verschillende partijen nog gebruikt worden (oa door Raceplanet). In de winter zal er niet heel veel gedaan kunnen worden.
Kan me niet voorstellen dat de FOM een en ander door laat gaan als de baan wel klaar is, maar de faciliteiten niet. Nogmaals, ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen maar snap de sceptici prima.

[ Voor 4% gewijzigd door e.looijenga op 23-07-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Wellicht moet je dan de voorwaarden voor Sensation, Down The Rabbit Hole, TT-Assen, etc etc etc eens lezen. Daar staan dezelfde doemscenario's in.
Dat zijn allemaal evenementen die al jaren worden georganiseerd en waarbij locaties geschikt zijn en data bekend op het moment van verkopen.

Dat is in mijn ogen echt een compleet ander iets dan de Dutch GP waarbij het circuit en de faciliteiten nog niet zijn goedgekeurd, er miljoenen nodig zijn om dat klaar te maken, een datum nog niet bekend is en er tevens een enorme berg externe factoren zijn die voor problemen kunnen zorgen.

Ik was een paar weekenden terug op het circuit bij de Blancpain GT, als je ziet wat de huidige staat is van het circuit dan is er echt wel een aardige upgrade nodig, zeker ook om er 105.000 mensen veilig aan te laten komen en rond te hebben lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Homeland op 23-07-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
e.looijenga schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Ik bedoel beide. De baan zou tm november qua gebruik contractueel door verschillende partijen nog gebruikt worden (oa door Raceplanet). In de winter zal er niet heel veel gedaan kunnen worden.
Kan me niet voorstellen dat de FOM een en ander door laat gaan als de baan wel klaar is, maar de faciliteiten niet. Nogmaals, ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen maar snap de sceptici prima.
Ik denk dat je de FOM onderschat. De FOM is alleen maar geïnteresseerd in de publiciteit op TV. Dus als de race doorgaat dan is dat voldoende.
Zolang de teams hun materieel kwijt kunnen, hoe krap het ook mogen zijn en water/elektra hebben zal het wel loslopen.

Dat er vervolgens nog wat tribunes gebouwd moeten worden en Zandvoort minder bezoekers kwijt kan of deze op een duin moeten zitten zal de FOM echt een zorg zijn hoor.
Slechte bereikbaarheid, te weinig eet/drinkgelegenheden of zelfs toiletten zal de FOM echt een zorg zijn aangezien je daar op TV toch niets van ziet. De negatieve publiciteit raakt de FOM ook niet en zal zich ook voornamelijk beperken tot de NL'se media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

e.looijenga schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:
[...]

In de winter zal er niet heel veel gedaan kunnen worden.
Dit bedoel ik nou.
Dus in de Nederlandse 'winter' wordt niet gebouwd of geasfalteerd ? Kunnen we niet meer werken in de winter.
Hoe kom je hier nou in vredesnaam bij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Modbreak:Ik heb zojuist een zwik posts naar TC gegooid, zie topicwarning:
Ook kunnen de reacties met 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe.
Daarbij geldt ook dat 'ik ben ingeloot' meldingen hier niet gepost hoeven te worden. Dat voeg wederom niks toe.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 23-07-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:22

SuBBaSS

-has Ryzen

B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Ik zal mijn voorspelling van afgelopen zaterdag even quoten :P

EDIT: zie nu de modbreak pas, excuses :)
Het zal toch eens in de mensen zelf opkomen dat het voor anderen geweldig interessant is om te weten of en hoeveel kaarten ze toegewezen hebben gekregen? Dat vind men zelf namelijk ook heel interessant om van anderen te horen (toch?).
/s

Nou in ieder geval weer wat ontwikkelingen na een tijdje stilte.
Benieuwd of de organisatie echt actief gaat afdwingen dat doorverkoop alleen via haar eigen platform kan.
Zolang het nog niet in de lucht is gaat dat moeilijk natuurlijk maar lijkt me wel zaak dat ze er vaart mee gaan maken.
We kunnen nl. op onze klompen aanvoelen dat de boel onderuit gaat als het allemaal op het laatste moment moet gebeuren (en ervoor ook al gok ik).

In ieder geval gefeliciteerd voor degenen die ze toegewezen hebben gekregen. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Vooraf werd er stevig gewaarschuwd dat je bij het aanvragen een overeenkomst aangaat die niet vrijblijvend is en je bij toewijzing van kaarten verplicht bent tot afname.

Om die reden hebben wij met zijn zessen slechts één keer ingeschreven.

Nu blijkt dat half Nederland tigdubbel ingeschreven heeft en kaartjes gewoon weer vrij komen als iemand niet binnen de gestelde termijn betaalt.

Toch te braaf geweest dus, lesje geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
mrnn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:24:
Vooraf werd er stevig gewaarschuwd dat je bij het aanvragen een overeenkomst aangaat die niet vrijblijvend is en je bij toewijzing van kaarten verplicht bent tot afname.

Nu blijkt dat half Nederland tigdubbel ingeschreven heeft en kaartjes gewoon weer vrij komen als iemand niet binnen de gestelde termijn betaalt.

Volgens mij staat de betalingsplicht wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Nope, je hebt 5 dagen. Na deze 5 dagen komen ze weer vrij..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is dus een dingetje inderdaad. Stel er zitten 30k kaarten tussen die niet betaald worden. Zullen ze dan 30k gerechtelijke procedures starten of komt er dan een tweede ronde?

Wij overigens ook 1 x voor 5 kaarten ingeschreven maar wel toegewezen. Vriend van mij heeft 2 kaarten aangevraagd en heeft pech .Voelt wel heel lullig... ;(
Web-Brielle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:26:
[...]

Waar haal je dat vandaag dan?

Er staat gewoon dat je verplicht bent te betalen. Zelfs dat ze gerechtelijke stappen kunnen ondernemen etc.. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 23-07-2019 14:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Joster schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Nee hoor, zie de laconieke quote van Lammers in dit artikel van de NOS:

"De kaartjes worden eerlijk verdeeld via een loting. Mogelijk komen er later nog wat meer kaartjes vrij, want aanvragen is één ding, betalen weer een ander. Als mensen hun kaartje niet binnen de gestelde termijn betalen, is dat weer gunstig voor anderen", zegt Lammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 09:32
Web-Brielle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:26:
[...]

Hoe kom je daarbij dan?

Lees dit op de site:
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Als je een definitieve aanvraag hebt gedaan, dan moet je de tickets betalen als deze worden toegewezen binnen de betaaltermijn van 5 werkdagen. Het is niet mogelijk op een andere manier te betalen dan via de betaallink. Indien je niet aan deze verplichting voldoet, dan kom je helaas niet de gesloten overeenkomst met de organisatie na. Hierdoor heeft de organisatie het recht om de betaling van rechtswege af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
low_n_slow schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:52:
[...]

Als je een definitieve aanvraag hebt gedaan, dan moet je de tickets betalen als deze worden toegewezen binnen de betaaltermijn van 5 werkdagen. Het is niet mogelijk op een andere manier te betalen dan via de betaallink. Indien je niet aan deze verplichting voldoet, dan kom je helaas niet de gesloten overeenkomst met de organisatie na. Hierdoor heeft de organisatie het recht om de betaling van rechtswege af te dwingen.
Jantje kan dat wel zeggen maar dit staat toch echt in de faq.

https://www.dutchgp.com/faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
petjekel schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:29:
[...]

Hoe kom je daarbij dan?

Lees dit op de site:
Deze kan ik mij ook herinneren (vandaar mijn stellingname) maar het lijkt erop alsof die vraag verdwenen is uit de FAQ nu :? https://dutchgp.com/faq-categorie/tickets/ Ik keek verkeerd :X

Tevens staat er nu dit;

Indien je meerdere aanvragen hebt gedaan die zijn toegewezen dan dien je de tickets te betalen. Check de algemene voorwaarden voor de betalingsvoorwaarden. Mocht je geen gebruik willen maken van je kaarten, dan kan je deze aan vrienden of anderen aanbieden tegen de waarde op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik voorzie ook nog wel een tweede ronde om in te schrijven. Die regel van betalingsverplichting hebben ze er gewoon ingezet wegens juridische redenen. Maar niemand heeft er belang bij om betaling af te dwingen voor kaarten die ongewenst zijn als je weet dat er tegelijk meer dan voldoende andere mensen wel blij gemaakt kunnen worden met die kaarten.

Ik gok dat er na de vijf dagen nog een herinnering volgt, en dat daarna de kaarten gewoon weer terug in de molen gaan. Kost een berg moeite om betaling af te dwingen, terwijl ze ook gewoon voor het simpele alternatief kunnen gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2019 14:38 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
Maarten_E schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:21:
Ik ben wel benieuwd of het ook zo wordt georganiseerd bij andere GP's. Komt allemaal best amateuristisch over, sorry dat ik het zeg.
Nee, bij andere GP's gebeurd dit voor zover ik niet. Daar komen de kaartjes op de markt en kan je die bij diverse organisaties kopen. Het lotingsysteem is alleen iets van de Dutch GP.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Nee, bij andere GP's gebeurd dit voor zover ik niet. Daar komen de kaartjes op de markt en kan je die bij diverse organisaties kopen. Het lotingsysteem is alleen iets van de Dutch GP.
Als ik ook de verhalen (meestal tijdens het commentaar op Ziggo) hoor rondom de andere races is het vaak zo dat ze de tribunes zelfs op zondag niet of nauwelijks vol krijgen. Er zijn al meerdere circuits failliet gegaan of landen gestopt met organiseren ivm gebrek aan interesse. Malaysia is gestopt, Nürburgring failliet dus GP van Duitsland is nu weer op Hockenheim terwijl ze dit zouden afwisselen.

De GP in Zandvoort heeft een luxe probleem in dit geval, te weinig plaatsen voor teveel belangstellenden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 11:16
redfoxert schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Als ik ook de verhalen (meestal tijdens het commentaar op Ziggo) hoor rondom de andere races is het vaak zo dat ze de tribunes zelfs op zondag niet of nauwelijks vol krijgen. Er zijn al meerdere circuits failliet gegaan of landen gestopt met organiseren ivm gebrek aan interesse. Malaysia is gestopt, Nürburgring failliet dus GP van Duitsland is nu weer op Hockenheim terwijl ze dit zouden afwisselen.

De GP in Zandvoort heeft een luxe probleem in dit geval, te weinig plaatsen voor teveel belangstellenden.
Ik denk alleen dat wanneer de Dutch GP op een logistiek drama gaat eindigen en de race niet spannend word als gehoopt dat het heel snel voorbij is.

Een soort van Paul-Ricard effect. Daar zijn de fans massaal afgeknapt op de saaie race en de slecht geregelde logistiek. Ik gun iedereen een leuke race, maar ik ga er niet heen. Ik houd me daarom ook verder maar afzijdig in dit topic ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Ik denk alleen dat wanneer de Dutch GP op een logistiek drama gaat eindigen en de race niet spannend word als gehoopt dat het heel snel voorbij is.

Een soort van Paul-Ricard effect. Daar zijn de fans massaal afgeknapt op de saaie race en de slecht geregelde logistiek. Ik gun iedereen een leuke race, maar ik ga er niet heen. Ik houd me daarom ook verder maar afzijdig in dit topic ;)
Persoonlijk hoop ik op een spannende race met een goed resultaat voor RBR. Het logistieke drama van Paul-Ricard kunnen alleen de Fransen zelf overtreffen :P Ik ga het ook niet live meemaken, lekker vanaf de bank kijken met een koud biertje uit een glas, ipv een lauw biertje in een plastic bekertje.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

He lui,

Ik was wat overmoedig met wat discussies te verplaatsen naar TC. Ik heb de posts die wat toevoegen over wat er gaat gebeuren weer teruggezet. Sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
en intussen: https://www.autobahn.eu/1...zandvoort-op-marktplaats/

Goed geregeld organisatie ! Ben benieuwd wat ze tegen die MP praktijken gaan doen

[ Voor 16% gewijzigd door mvrhrln op 23-07-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
mrnn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:24:

Wij hebben ook voor 6 personen besteld, gekozen voor 2 inschrijving van de 4. Om toch een grotere kans te hebben. Ook expres niet gekozen voor de goedkoopste kaarten omdat we daar de meeste drukte op verwachten. Maar volgens de regels mag dit ook. En je mag ze later via hun systeem verkopen. En ook binnen je vrienden/kennissen of familie kring mag het. Volgend jaar hoef je ze pas toe te schrijven. Alleen commercieel doorverkoop is verboden, en ja via Marktplaats is commercieel doorverkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:22:
[...]
Alleen commercieel doorverkoop is verboden, en ja via Marktplaats is commercieel doorverkoop. ;)
Hoe gaan hun het verschil aan tonen tussen commercieel/niet commercieel ?
Dat ga je aan de kaarten zelf niet zien, toch? (tenzij het om valse kaarten gaat, maar dat is weer een ander verhaal).

Wij vissen met 3 man achter het net.

[ Voor 4% gewijzigd door mvrhrln op 23-07-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mvrhrln schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:24:
[...]

Dat ga je aan de kaarten zelf niet zien, toch? (tenzij het om valse kaarten gaat, maar dat is weer een ander verhaal).

Anders lees je het topic of de voorwaarden door?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
mvrhrln schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:24:
[...]

Ja dat zijn weer moeilijkere vragen. Maar zoals ik al zei in een eerdere post (die volgens mij weg is) marktplaats neemt zelf een lakse houding in. Ik zou ook niet weten of er gerechtelijk iets tegen te doen valt. Tis wel jammer dat het zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
YakuzA schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:27:
[...]

Anders lees je het topic of de voorwaarden door?
Is een opmerking biij mijn normale post, harry nac.

Krijg vandaag net die mails binnen, ga niet ff op het gemak 44 pagina's doorlezen of ik wel of niet een bepaalde opmering mag maken.

Overigens, moet je wel gek zijn, om nu al via MP op die manier een kaart te kopen. Even euro's overmaken en dan afwachten of je begin 2020 nogwel een kaartje krijgt.

eerste reactie is er al:
https://www.telegraaf.nl/...doorverkoop-kaarten-f1-af

[ Voor 51% gewijzigd door mvrhrln op 23-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
Koop geen kaarten voor de Dutch GP via marktplaats!

Dit kan misschien zelfs in de topicwarning om gedupeerden te voorkomen?
Kaarten staan namelijk 100% op naam gebonden en kunnen alleen doorverkocht worden via het speciale resell platform dat in 2020 opgezet wordt.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het betalen in termijnen voor hun tickets, dat kan. Voor reguliere tickets die 1 jaar geldig zijn kun je in 3 termijnen betalen. Oftewel in 3x 4maanden. Als je 3 jaars tickets hebt, dan is dat 3x 3termijnen.

Bron: Collega die in het CM.com ticketing team zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 23-07-2019 19:56 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:52:

Kaarten staan namelijk 100% op naam gebonden en kunnen alleen doorverkocht worden via het speciale resell platform dat in 2020 opgezet wordt.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het betalen in termijnen voor hun tickets, dat kan. Voor reguliere tickets die 1 jaar geldig zijn kun je in 3 termijnen betalen. Oftewel in 3x 4maanden. Als je 3 jaars tickets hebt, dan is dat 3x 3termijnen.
Bronvermelding? Altijd handig voor de duidelijkheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Bronvermelding? Altijd handig voor de duidelijkheid
Oja goeie. Ik werk bij CM.com, het bedrijf dat de ticketing verzorgd :)

En daarbij staat het in de FAQ hier: https://dutchgp.com/faq-categorie/betalen/. Echter staat daar niet bij hoelang 1 termijn is, dat had ik even nagevraagd voor een vriend van me die tickets had gekocht. En wilde de GoT F1 fans deze info ook even geven :)

[ Voor 33% gewijzigd door Leviathius op 23-07-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:52:

Bron: Collega die in het CM.com ticketing team zit.
Maar dat geeft nog steeds geen oplossing voor mijn eerder systeem, er is maar 1 naam, dus iemand met 6 kaarten kan er nog steeds 4 verkopen, zolang jij de namen van de andere kaarthouders niet hoeft op te geven, houd de 'eigenaar' gewoon zijn kaarten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
SinergyX schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Maar dat geeft nog steeds geen oplossing voor mijn eerder systeem, er is maar 1 naam, dus iemand met 6 kaarten kan er nog steeds 4 verkopen, zolang jij de namen van de andere kaarthouders niet hoeft op te geven, houd de 'eigenaar' gewoon zijn kaarten.
Had die situatie niet gelezen, excuses. Ik kan deze vraag morgen wel doorspelen naar het team als je wilt. Herinner mij hier morgen aan, want dikke kans dat ik het ga vergeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SinergyX schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Zie de FAQ
Zijn de tickets persoonsgebonden/op naam?
Alle tickets zullen voor versturing op naam gezet moeten worden, dit kan je in de loop van 2020 online doen. Weekend en passe-partout tickets kunnen op elke dag een andere naam hebben.
Pas hierna zal je, kort voor het evenement, jouw tickets ontvangen. De aankoper blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor een correct gebruik van de tickets.
Dikke taalfouten in de FAQ, en dat stoort me. Komt bovendien erg onprofessioneel over..

offtopic:
te allen tijde

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GAIAjohan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:07:
[...]

Zie de FAQ

[...]

Dikke taalfouten in de FAQ, en dat stoort me...

offtopic:
te allen tijde
Precies, dus je kan nu gewoon nog steeds verkopen, dat regel je dat allemaal wel ergens in 2020 met de namen op de overige tickets, lijkt dus nog steeds zo lek te zijn als een mandje en hele 'niet op MP kopen' is beetje damage control.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Had die situatie niet gelezen, excuses. Ik kan deze vraag morgen wel doorspelen naar het team als je wilt. Herinner mij hier morgen aan, want dikke kans dat ik het ga vergeten O-)
Als je dan toch bezig bent, hoe gaan jullie dit nastreven? Als het wettelijk niet toegestaan is, gaan jullie dan ook de platforms die dit gangbaar maken aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:03:
[...]

Als je dan toch bezig bent, hoe gaan jullie dit nastreven? Als het wettelijk niet toegestaan is, gaan jullie dan ook de platforms die dit gangbaar maken aanpakken?
Je bedoeld het aanpakken van Marktplaats die toestaat dat mensen de tickets verkopen? Ik denk dat dat meer een geval is van 'Eigen schuld, dikke bult! Hebben het vaak genoeg uitgelegd hoe het werkt'. Want best kans dat dan de mensen die de tickets via Marktplaats hebben aangeschaft, bij de poortjes staan, dan simpelweg te horen krijgen 'sorry, maar jij bent niet de eigenaar van dit ticket ;w '.

Maar dit is meer speculeren vanuit mijn kant. Ik zal de vraag morgen doorspelen naar het betreffende team. Ik beloof niks dat ik een goed en duidelijk antwoord krijg, maar ga het proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Je bedoeld het aanpakken van Marktplaats die toestaat dat mensen de tickets verkopen? Ik denk dat dat meer een geval is van 'Eigen schuld, dikke bult! Hebben het vaak genoeg uitgelegd hoe het werkt'. Want best kans dat dan de mensen die de tickets via Marktplaats hebben aangeschaft, bij de poortjes staan, dan simpelweg te horen krijgen 'sorry, maar jij bent niet de eigenaar van dit ticket ;w '.
Ergens wel heel treurig hoe Nederlandse organisatoren denken. Ook met bv het verbod op eigen drinken.
Nog nooit ergens meegemaakt, daarnaast bij alle buitenlandse gp's nog nooit een ticket op naam gehad. Vind het eigenlijk best een eng controlemechanisme. Één hack in het systeem en alle gegevens van wie een weekend weg is liggen op straat, wel heel handig voor inbrekers

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 23-07-2019 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
GAIAjohan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:20:
[...]
Ook met bv het verbod op eigen drinken.
Nog nooit ergens meegemaakt,
Monza, mag je ook niks meenemen.

(ik hoop dat zet het systeem uit oostenrijk met de "debet-kaart", globaal maken voor alle gp's, zou wel makkelijk zijn. Tarieven voor de consumpties kunnen dan nog wel verschillen).

[ Voor 29% gewijzigd door mvrhrln op 23-07-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Maar dit is meer speculeren vanuit mijn kant. Ik zal de vraag morgen doorspelen naar het betreffende team. Ik beloof niks dat ik een goed en duidelijk antwoord krijg, maar ga het proberen :).
Ik bedoel eigenlijk meer tegen marktplaats zelf. Als het wettelijk niet is toegestaan, dan zou mp dit actief moeten weren (toch?).

Ondertussen heeft Jan Lammers ongeveer het zelfde gezegd als jij.
https://www.gpblog.com/nl...ts-komen-er-niet-in-.html
Toeval? :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
GAIAjohan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Ergens wel heel treurig hoe Nederlandse organisatoren denken. Ook met bv het verbod op eigen drinken.
Nog nooit ergens meegemaakt, daarnaast bij alle buitenlandse gp's nog nooit een ticket op naam gehad
Volledig mee eens, geen idee waarom dit zo gaat.

Wat ik wel weet is dat er in Nederland veel festivals plaatsvinden en veel mensen opgelicht worden met tickets kopen via 2dehands sites of Ticketswap. Want je koopt dan dat ticket en vervolgens gaat de verkoper gewoon zelf naar het festival voordat jij erheen gaat en scant dat ticket. Dan kan jij niet naar binnen.. Een andere truc die mensen doen is als ze in de rij staan bij het tickets scannen, gauw je ticket op ticketswap zetten en dan naar binnen gaan. Dit soort dingen willen ze waarschijnlijk voorkomen met dit systeem denk ik.
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Ik bedoel eigenlijk meer tegen marktplaats zelf. Als het wettelijk niet is toegestaan, dan zou mp dit actief moeten weren (toch?).

Ondertussen heeft Jan Lammers ongeveer het zelfde gezegd als jij.
https://www.gpblog.com/nl...ts-komen-er-niet-in-.html
Toeval? :+ :9
Stiekem ben ik in contact met Jan natuurlijk :9 :+

Maargoed, fijn dat ook meneer Lammers mijn vermoeden bevestigd heeft. Scheelt mij weer een vraag naar het ticketing team sturen :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Leviathius op 23-07-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
mvrhrln schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Monza, mag je ook niks meenemen.

(ik hoop dat zet het systeem uit oostenrijk met de "debet-kaart", globaal maken voor alle gp's, zou wel makkelijk zijn. Tarieven voor de consumpties kunnen dan nog wel verschillen).
Spa, hockenheim, Hongarije en Oostenrijk was het geen probleem.
Oostenrijkse systeem was goed idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
Dus, ze doen verder niks tegen doorverkoop. Beetje dreigen en bangmaken blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Laguna

Connaisseur

Dit lijkt nu al op 1 groot drama uit te lopen. Dubbele aanvragen, tickets die tegen de regels in doorverkocht worden, rellen bij de ingang omdat kaartjes ongeldig zijn, los van het feit dat er geen 100% garantie is dat het hele gebeuren überhaupt gaat plaatsvinden. Met daarnaast vage voorwaarden:
In geval van afgelasting van de Grand Prix, is de Toegewezen Aanvrager gerechtigd tot terugbetaling van de Entreekaarten die door de Toegewezen Aanvrager zijn gekocht, echter op voorwaarde dat:
1. eventuele restituties kunnen alleen worden verleend aan de Toegewezen Aanvrager(en niet aan de Tickethouder) en slechts tot het Aankoopbedrag dat door een dergelijke Toegewezen Aanvrager voor Entreekaarten is betaald (zonder handling fees), en zullen, om twijfel te voorkomen, de Aanvrager geen recht geven op een vergoeding van alle kosten en uitgaven die door de Toegewezen Aanvrager of Gast(en) zijn gemaakt in verband met reizen of accommodatie;
2. De eventuele restitutie geldt tot maximaal het bedrag gedekt door de verzekering van de Organisator;
3. Behouden het voorgaande draagt de Organisator en/of de Circuiteigenaar geen aansprakelijkheid jegens de Toegewezen Aanvrager of Tickethouder vanwege een dergelijke afgelasting, staking, uitstel of overnieuw verrijden, of enige andere mislukking of tekortkoming voor het uitvoeren van het Evenement.
Oftewel het is nog maar de vraag of je (al) je geld terugkrijgt (gezien punt 2).

Wel weer typisch Nederlands die massale run op kaarten, met het idee om er vervolgens een slaatje uit te slaan en de dubbele aanvragen zijn al helemaal te triest voor woorden.

Ik heb helaas hierdoor geen kaarten toegewezen gekregen, maar nu ik dit allemaal lees vind ik dat toch wat minder erg. Ook eerst maar eens zien of ze alles volgend jaar goed geregeld krijgen indien het doorgaat (hoeveelheid bezoekers, toegangswegen, faciliteiten, etc). Mogelijk dat ik nu uitwijk naar Spa om daar voor het eerst een F1 race bij te wonen (wat bovendien natuurlijk een veel spectaculairder circuit is).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:34:
Met daarnaast vage voorwaarden:

[...]

Oftewel het is nog maar de vraag of je je geld terugkrijgt.
Puntje 2 is wel een mooie, ze kunnen dus prima een verzekering afsluiten die dit geval niet uitkeert en dan krijg je dus niets terug :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Wij hebben ook voor 6 personen besteld, gekozen voor 2 inschrijving van de 4. Om toch een grotere kans te hebben. Ook expres niet gekozen voor de goedkoopste kaarten omdat we daar de meeste drukte op verwachten. Maar volgens de regels mag dit ook. En je mag ze later via hun systeem verkopen. En ook binnen je vrienden/kennissen of familie kring mag het. Volgend jaar hoef je ze pas toe te schrijven. Alleen commercieel doorverkoop is verboden, en ja via Marktplaats is commercieel doorverkoop. ;)
Klopt helemaal en wij hebben ook niet ingeschreven op de goedkope kaarten. Dat was meteen ook de reden om het maar één keer te doen. Want als je meerdere setjes toegeschreven krijgt moet je die wel even voorschieten tot ergens in 2020. In ons geval was dat 2500 euro per inschrijving geweest en daar hadden we niet zoveel trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Okay dus mensen die kaartjes hebben, moeten betalen ook al kunnen ze eventueel niet en pas later kunnne die kaarten opnieuw worden doorverkocht via hun systeem..
Waarom niet de kaarten die niet worden betaald meteen in een tweede lotterij gooien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kan me de teleurstelling heel goed voorstellen, het gemekker in dit topic is dan weer een beetje jammer. Bij een loterij zijn er altijd meer verliezers dan winnaars, dat is hoe het werkt. Pak lekker een kaartje voor Spa of de Red Bull Ring of Silverstone komend jaar en probeer het een jaartje later weer.

En je kunt je wel druk maken over scalpers, maar dat is hoe het werkt. Geld gaat voor sommigen boven fatsoen en daar is niets nieuws aan. Het heeft echt geen enkele zin om daar bij stil te staan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Ik heb ooit stage gelopen bij een concurrent, daar was het standaard antwoord helaas pindakaas..er word overal genoeg gewaarschuwd dus als je dan zo dom bent om toch de kaarten via mp te kopen..(uiteraard wel wat netter verwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Laguna schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:34:
...rellen bij de ingang omdat kaartjes ongeldig zijn..
Dacht daar ook nog aan. Ze zullen bij Zandvoort toch wel enige ervaring met toegangscontrole hebben?

De keren dat ik bij een GP ben geweest was het bij de diverse ingangen zo druk dat je het echt niet kan hebben dat zeg 5-10% eruit wordt gepikt met een 'ongeldige' kaart. Dan gaan heel veel toeschouwers de start van de race missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Zoek voor de gein eens op marktplaats naar F1 kaarten, wat een vermaak. Allemaal huilies die geen kaarten hebben maken daar nu klaagadvertenties :') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:29
Maargoed, fijn dat ook meneer Lammers mijn vermoeden bevestigd heeft. Scheelt mij weer een vraag naar het ticketing team sturen :Y)
Nee hoor, wij willen namelijk het geheim van smid Lammers ook weten ;) .

Of Lammers is een smid zonder geheim en wil mensen alleen maar bangmaken, of er is een manier om mensen buiten te houden. Maar aangezien je pas ergens in 2020 de kaarten op naam hoeft te zetten lijkt me dit lastig.

Ze kunnen je nog verplichten via hun eigen reseller platform te verkopen, maar de voorwaarden lijken dit niet te doen. Daarnaast, controle bij de ingang levert chaos op, afhankelijk van de methode. En als ze inderdaad mensen bij de ingang tegen willen houden zal legitimatie verplicht zijn, Dat maakt het allemaal niet voltter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ze verplichten je toch niet de kaarten op eigen naam te zetten? In dat geval kunnen ze er helemaal niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

autje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Nee hoor, wij willen namelijk het geheim van smid Lammers ook weten ;) .

Of Lammers is een smid zonder geheim en wil mensen alleen maar bangmaken, of er is een manier om mensen buiten te houden. Maar aangezien je pas ergens in 2020 de kaarten op naam hoeft te zetten lijkt me dit lastig.

Ze kunnen je nog verplichten via hun eigen reseller platform te verkopen, maar de voorwaarden lijken dit niet te doen. Daarnaast, controle bij de ingang levert chaos op, afhankelijk van de methode. En als ze inderdaad mensen bij de ingang tegen willen houden zal legitimatie verplicht zijn, Dat maakt het allemaal niet voltter.
Ik schat zo maar dat er geen geheim van de smid is en het allemaal bangmakerij is. Zodra een ticket is verkocht, is het kwaad al geschied. Je moet op het moment dat een ticket word verkocht maatregelen nemen, zoals dingen linken. Dit omdat dat het enige moment is waarop je als verkopende partij nog alle controle hebt over het toegangsrecht en zeker weet wie je aan de andere kant van de transactie hebt. Het word nu nog niet eens op naam gesteld. En zelfs als dat gebeurd word het waarschijnlijk nooit gecontroleerd, want dat duurt te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:09
De keren dat ik bij een GP ben geweest was het bij de diverse ingangen zo druk dat je het echt niet kan hebben dat zeg 5-10% eruit wordt gepikt met een 'ongeldige' kaart.
Lijkt me wel "gezellig" worden bij het toegangshek, mensen hebben veel geld betaald, uren in de file en dan mag je er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

Metalfreak

Hoije woh!

Leviathius schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Volledig mee eens, geen idee waarom dit zo gaat.

Wat ik wel weet is dat er in Nederland veel festivals plaatsvinden en veel mensen opgelicht worden met tickets kopen via 2dehands sites of Ticketswap. Want je koopt dan dat ticket en vervolgens gaat de verkoper gewoon zelf naar het festival voordat jij erheen gaat en scant dat ticket. Dan kan jij niet naar binnen.. Een andere truc die mensen doen is als ze in de rij staan bij het tickets scannen, gauw je ticket op ticketswap zetten en dan naar binnen gaan. Dit soort dingen willen ze waarschijnlijk voorkomen met dit systeem denk ik.
Ik heb ook al eens meegemaakt via Ticketswap, dat ik een volledig nieuw ticket kreeg. De oude barcode werd dan meteen ongeldig verklaard en alleen de nieuwe werkte. Dat werkte tenminste goed, dan kun je er ook op vertrouwen dat het in orde is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Metalfreak schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Ik heb ook al eens meegemaakt via Ticketswap, dat ik een volledig nieuw ticket kreeg. De oude barcode werd dan meteen ongeldig verklaard en alleen de nieuwe werkte. Dat werkte tenminste goed, dan kun je er ook op vertrouwen dat het in orde is.
Precies en daarom gewoon via de officiële weg kaartjes kopen voor de F1 (ook doorverkoop).

En daarbij, als mensen nu via marktplaats tickets kopen voor 3x de aanschafprijs zijn die ook niet slim bezig. Aangezien in 2020 het resell platform komt waar je tickets waarschijnlijk voor de normale aanschafprijs kunt overkopen van iemand anders. Dus als je nu tickets koopt via marktplaats...Tja dan doe je gewoon niet meer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 14:46

Chiron

Moderator Discord
Bushie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Lijkt me wel "gezellig" worden bij het toegangshek, mensen hebben veel geld betaald, uren in de file en dan mag je er niet in.
Zullen wel genoeg V'tjes bij de ingang staan om het op te lossen :Y)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Leviathius schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Precies en daarom gewoon via de officiële weg kaartjes kopen voor de F1 (ook doorverkoop).

En daarbij, als mensen nu via marktplaats tickets kopen voor 3x de aanschafprijs zijn die ook niet slim bezig. Aangezien in 2020 het resell platform komt waar je tickets waarschijnlijk voor de normale aanschafprijs kunt overkopen van iemand anders. Dus als je nu tickets koopt via marktplaats...Tja dan doe je gewoon niet meer mee :+
Ik heb meer het idee dat je een graantje mee gaat pikken uit het officiële resell platform dan dat het klopt wat je allemaal zegt. In de FAQ staat letterlijk dat je de kaarten begin 2020 pas op naam gaat zetten, wat weerhoud iemand om die op een andere naam te zetten?
Juist verkopen op MP kan dus gewoon. Er zullen vast oplichters tussen zitten en kopen via het resell platform zal vast veiliger zijn, maar het is niet zo dat kopen op MP per definitie betekend dat je er niet in komt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52

rammes

koekebakker 1e klas

Jackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:28:
Zoek voor de gein eens op marktplaats naar F1 kaarten, wat een vermaak. Allemaal huilies die geen kaarten hebben maken daar nu klaagadvertenties :') :') :')
ik heb ooit een keer een Max Verstappen schaalmodel verkocht had er 2. man man, wat een reacties ik daar op gehad heb. Hoe ik durfde! haatmails bedreigingen etc. niet normaal.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind het kopen en verkopen van kaarten voor evenementen sowieso iets waar eens een eerlijke en echt betrouwbare oplossing voor moet komen. Dus dat kaarten alleen door te verkopen zijn voor +/- dezelfde prijs.

Dat zou een hoop van die handelaren, die tig kaarten opkopen en direct weer doorverkopen, buitenspel zetten en hoef je als consument niet altijd er als de kippen bij zijn voor een kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 06-06 15:34
B-Real schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:37:
Ik vind het kopen en verkopen van kaarten voor evenementen sowieso iets waar eens een eerlijke en echt betrouwbare oplossing voor moet komen. Dus dat kaarten alleen door te verkopen zijn voor +/- dezelfde prijs.

Dat zou een hoop van die handelaren, die tig kaarten opkopen en direct weer doorverkopen, buitenspel zetten en hoef je als consument niet altijd er als de kippen bij zijn voor een kaartje.
Die zijn er ook, echter laten die waarschijnlijk geen F! tickets toe tot hun systeem.
Ticketswap onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:37:

Dat betekent dus dat ik niet als verassing voor iemand kaarten kan kopen, denk dat dat best vaak gebeurd. Ze kunnen hier gewoon vrij weinig aan doen, zolang een product een veel grotere vraag dan aanbod heeft blijven er mensen die er dikke winst op maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
miicker schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Ik heb meer het idee dat je een graantje mee gaat pikken uit het officiële resell platform dan dat het klopt wat je allemaal zegt.
En hoe zou ik daar precies een graantje van meepikken?
In de FAQ staat letterlijk dat je de kaarten begin 2020 pas op naam gaat zetten, wat weerhoud iemand om die op een andere naam te zetten?
Juist verkopen op MP kan dus gewoon. Er zullen vast oplichters tussen zitten en kopen via het resell platform zal vast veiliger zijn, maar het is niet zo dat kopen op MP per definitie betekend dat je er niet in komt.
Exact dit.
Stel je koopt kaartjes van iemand via bijvoorbeeld Marktplaats. Die verkoper blijft nog steeds de rechtmatige eigenaar van de tickets aangezien hij ze initieel betaald heeft en kan pas een paar weken vooraf aan de GP de tickets op naam zetten.
Allereerst, wat weerhoud die persoon ervan om ze lekker op een andere naam te zetten? Ten tweede, tegen die tijd is er het officiële resell platform waar tickets niet voor dubbel en dwars de aanschafprijs over de toonbank zullen gaan. Maar als mensen graag dat risico willen lopen en het risico niet binnen gelaten te worden.. Tja je bent gewaarschuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:51
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:57:
Geld gaat voor sommigen boven fatsoen en daar is niets nieuws aan. Het heeft echt geen enkele zin om daar bij stil te staan.
Nu weten we het wel

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 24-07-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19
matthijst schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Ook raar om fatsoen te verwachten, van een huisjesmelker :*)
Klinkt als je gevalletje: als een ander in de sloot springt, doe ik het ook 8)7
Jackson6 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Dat betekent dus dat ik niet als verassing voor iemand kaarten kan kopen, denk dat dat best vaak gebeurd. Ze kunnen hier gewoon vrij weinig aan doen, zolang een product een veel grotere vraag dan aanbod heeft blijven er mensen die er dikke winst op maken.
Dit is dus waarom ze een poging gedaan hebben om door verkoop te verbieden. Het is ze alleen niet goed gelukt.

[ Voor 48% gewijzigd door ThomasG op 24-07-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik vraag me af of het hele ticketaanvraag systeem voor Zandvoort nu echt een probleem oplost, of gewoon artificiële schaarste creëert en het nodeloos complex maakt. Nu zitten er mensen met te veel kaarten, mensen zonder kaarten en handelaren.

Bij de poort gaan weigeren gaat veel te veel gedoe opleveren. Waarom niet een clubcard achtig systeem? Je kunt dan 1 clubcard aanvragen met een geldig ID. 2 tot 4 kaarten per clubcard en de kaart heb je nodig om binnen te komen. Als je binnen bent krijg je een bandje zodat je in en uit kunt. Dan is er alsnog ruimte, maar moet je met de verkoper tegelijk mee naar binnen, wat de drempel wel een stuk hoger maakt.
Pagina: 1 ... 22 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen