Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:56
bartmaniac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:29:
@Koepert

via ssh. ik zoek het ip op van de container jc5x/firefly-iii:latest 172.20.0.3

doe ik ping 172.20.0.3 vanaf de windows 10 CMD terminal komt er Request timed out
doe ik ping -c 172.20.0.3 krijg ik Access denied. Option -c requires administrative privileges.

ga ik via docker exec -it --user root 142ada01e0dc bash in de container kom ik terecht bij deze prompt
root@142ada01e0dc:/var/www/firefly-iii#. Doe ik daar ssh zegt hij bash: ssh: command not found.Dus ik veronderstel dat dit ssh commando aan de C:\ prompt moet?

doe ik vanaf de C:\prompt ssh ipadrescontainer, gebeurt er enkele seconden niets en dan ssh: connect to host 172.20.0.3 port 22: Connection timed out

in het docker windows scherm bij Resources zie ik volgende staan
Configure the way Docker containers interact with the network
Docker subnet
192.168.65.0/28
default: 192.168.65.0/28
Eh.. [ code ] [ / code ] voor alle commands maakt het iets leesbaarder. maar anyway.

Ik weet niet hoe je exacte hardwareconfig is dus ik leg dit even uit vanuit mijn perspectief.

ik SSH de server op waar Docker op draait. (192.etc etc) vanaf mijn eigen laptop

code:
1
 ssh admin@192....

Daar aanwezig voor ik het command uit voor het aanmaken van de CSV-importer container. Dus dan zit ik op mijn Ubuntu server via SSH, op de commandline root (dus niet in een map, niet in docker, gewoon plain inlog).

dus:

code:
1
2
3
4
5
6
docker run -d \
--rm \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=blablaheellangtoken \
-e FIREFLY_III_URI=IPADRESCONTAINERZONDERPOORT \
-p 8081:80 \
fireflyiii/csv-importer:latest

Dat is alles. IK moet dan alleen opletten dat ik sudo-rechten op mijn user zet/heb.

Is het wellicht voor je een optie om Portainer [LINK] te gaan gebruiken? Dat is een webinterface waarmee je containers managed. Wellicht dat op die manier een container aanmaken iets eenvoudiger is. Daar kun je namelijk simpelweg de container openen om het IPadres te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
@bartmaniac
Dit klinkt als een klassiek docker-netwerk issue, als in dat anderen (inclusief mijzelf) vaak deze 'fout' maken. Kort door de bocht: het IP-adres dat je noemt is een intern docker adres, dat buiten docker niet (direct) te bereiken is. Docker zet automagisch een eigen mini-netwerk op met IP-adressen een een DNS-server om containers onderling te laten communiseren. De machine waar Docker op draait daarentegen heeft maar één IP-adres, namelijk die je router heeft toegewezen via DHCP of je statische IP (vaak 192.aaa.bbb.ccc). Bovendien is het Docker-netwerk hybride, dat wil zeggen dat containers niet hetzelfde IP krijgen toegewezen elke keer maar een 'willekeurig' vrij IP-adres.

Nou, dat is allemaal leuk en aardig zul je denken, maar wat is de oplossing? Elke container kan binnen de container elke poort gebruiken. Daarom kunnen twee containers bijv. poort 80 gebruiken voor een webserver. Maar om dan de juiste webserver te bereiken van buiten de container dan heb je een probleem aangezien ze dezelfde poort delen. Dit is waar poortmapping de oplossing voor is. Je zegt dus eigenlijk van container A is interne poort 80 bereikbaar op externe poort X en van container B op externe poort Y. Hierbij zijn de poorten X en Y poorten op de machine (192.aaa.bbb.ccc:X of 192.aaa.bbb.ccc:Y). Hierdoor kan je dus feitelijk twee webservers draaien die in de containers beiden op poort 80 werken, maar toch allebei bereiken via (unieke) andere poorten. M.a.w. je dient de poort van FireFly te mappen (-p 8081:80, en dan is in dit geval 8081 de gekozen externe poort), en dan de importer die poort laten gebruiken (-e FIREFLY_III_URI=192.aaa.bbb.ccc:8081).

Een andere optie is om de containernaam op te geven als URI. Dan zal via de interne DNS-resolver dan het betreffende interne IP-adres (en poort) resolved worden maar dan moeten ze wel in hetzelfde dockernetwerk zitten. Er leiden meerdere wegen naar Rome, maar ik hoop dat je zo ook begrijpt wat er (waarschijnlijk) mis gaat en ook snapt hoe het dan wel kan werken.

Voel je vrij om een DM te sturen bij meer/andere vragen. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Bojan023 op 10-07-2020 13:45 ]

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
victor538 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:35:
Dit is een goeie oplossing. Die codes kunnen best van pas komen bij het instellen van rules.

ASN Bank heeft ook een kolom voor "Saldo rekening voor mutatie" die "Geeft het saldo weer van de rekening voordat de mutatie is verwerkt. Als decimaal scheidingsteken wordt een punt gebruikt. Er wordt
een duizend separator gebruikt. In het geval van een negatieve waarde wordt het bedrag voorafgegaan van
en – (min) teken."

Kan Firefly hier iets mee? Dit zou er eigenlijk voor zorgen dat je niet meer zelf je beginsaldo hoeft in te vullen.
Helaas niet. Firefly III gebruikt een transactie als beginsaldo. Het is een soort eikpunt en niet een correctie die je telkens toepast.
Een andere kolom is "Betalingskenmerk" die "Het betalingskenmerk bevat de meest relevante gegevens zoals die door de betaler zijn opgegeven. Zoals debiteuren nummer en/of factuurnummer. Het
betalingskenmerk wordt tussen enkele quotes (’) geplaatst"

Wat is hiervoor het handigst? Bij notes of kunnen twee verschillende kolommen bij description? Die aanhalingstekens zorgen ervoor dat niet bij alle velden kan werken geloof ik.
Aanhalingstekens zijn in principe nooit een probleem. Wat je kan doen is "notes" of "description" gebruiken. Die twee velden kan je voor meerdere kolommen inzetten: de inhoud wordt achter elkaar geplakt.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor538
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 22:37
Firefly III schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:43:
[...]
Aanhalingstekens zijn in principe nooit een probleem. Wat je kan doen is "notes" of "description" gebruiken. Die twee velden kan je voor meerdere kolommen inzetten: de inhoud wordt achter elkaar geplakt.
Top, is helemaal duidelijk.

Klein ding bij het importeren van CSV bestanden. Ik had een kolom incorrect gelabeld waardoor een fout ontstaat en het importeren mislukt. Alleen was 'map data' niet geselecteerd voor die kolom. Zou het importeren niet gewoon door moeten gaan, ook al heb ik een fout gemaakt, omdat dat label toch niet 'gemapt' wordt? Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3RNz4fEs3WPgtKHLnRV5TZG4fU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/udicB3EWBcBLUSTJyDREkgaa.png?f=fotoalbum_large

Nog een ander ding. Bij pinbetalingen geeft mijn bank niet in kolom het 'destination account' weer, maar die staat wel in de beschrijving van de transactie. In de beschrijving zijn het dan altijd de woorden tot aan een '>'aan wie het betaald is. Zou het mogelijk zijn om een rule dat over te zetten naar het veld voor 'destination account'? Ik dacht aan iets als regex toepassen op de description? Is waarschijnlijk te ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
victor538 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Top, is helemaal duidelijk.

Klein ding bij het importeren van CSV bestanden. Ik had een kolom incorrect gelabeld waardoor een fout ontstaat en het importeren mislukt. Alleen was 'map data' niet geselecteerd voor die kolom. Zou het importeren niet gewoon door moeten gaan, ook al heb ik een fout gemaakt, omdat dat label toch niet 'gemapt' wordt? Zie screenshot.

[Afbeelding]
Het maakt op zich niet uit dat je niet hebt gemapped. Maar je hebt nu wel een buitenlandse valuta geselecteerd (met opzet of niet) maar geen bedrag. Daar valt de API over.
Nog een ander ding. Bij pinbetalingen geeft mijn bank niet in kolom het 'destination account' weer, maar die staat wel in de beschrijving van de transactie. In de beschrijving zijn het dan altijd de woorden tot aan een '>'aan wie het betaald is. Zou het mogelijk zijn om een rule dat over te zetten naar het veld voor 'destination account'? Ik dacht aan iets als regex toepassen op de description? Is waarschijnlijk te ingewikkeld...
Een rule gaat niet werken helaas, ik zou zelf wat pre-processing doen. Welke bank heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor538
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 22:37
Firefly III schreef op maandag 13 juli 2020 @ 06:54:
Een rule gaat niet werken helaas, ik zou zelf wat pre-processing doen. Welke bank heb je?
Bedoel je dan in PHP bij de importer? Ik zou zelf ook iets kunnen proberen lokaal in python o.i.d. het is namelijk erg simpel:

Als de 4de kolom leeg is, dan moet uit de 18de kolom de string gehaald worden totaan de '>' en het eerste teken (een aanhalingsteken) van die string moet verwijderd worden

Dit is voor de ASN Bank, maar dit zou ook moeten gelden voor SNS bank en Regio bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:46
even een vraagje: doe ik in win10 vanop de terminal ipconfig zie ik 2 IPv4 adressen.

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . : home
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.8
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet adapter vEthernet (WSL):

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::eded:6002:630f:9a2e%44
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 172.23.160.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

pingen naar dat 172. adres werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Omdat ik gewisseld ben van hosts kreeg ik een foutmelding bij het opstarten. Deze verholpen en hierna een foutmelding bij het importeren.

Ik heb daarop een backup van mijn database gemaakt en hierna via softaculous een nieuwe versie geïnstalleerd, databasse upgrade uitgevoerd en kan daarna zonder problemen inloggen. Ook al mijn transacties zijn nog aanwezig.

Vervolgens tot de ontdekking gekomen dat de CSV importer niet meer aanwezig is. Aangezien ik geen gebruik kan maken van composer heb ik de files van github gedownload en deze in een map csv-importer geplaatst. Hierna de env file gewijzigd.

Ik krijg nu de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Warning: require(/home/xxxx/subdomains/xxx/csv-importer/public/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/xxx/subdomains/xxx/csv-importer/public/index.php on line 68

Fatal error: require(): Failed opening required '/home/xxx/subdomains/xxxx/csv-importer/public/../vendor/autoload.php' (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/xxxxx/subdomains/xxxxl/csv-importer/public/index.php on line 68

Iemand die mij verder op weg kan helpen?
@Firefly III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:47
Kan er iemand uitleggen waarom de debiteuren een negatief saldo krijgen? Je ontvangt toch immers geld van hen?

Bij crediteuren staat dan weer een positief saldo terwijl je net geld uitgeeft?

Edit: op het rekeningoverzicht wordt dit wel goed weergegeven maar bij het afzonderlijke overzicht van de debit- en crediteuren niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Asterion op 24-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:19
bartmaniac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 01:48:
FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=eyJ0eXAiOiJKVenzoverder
FIREFLY_III_URI=http://172.20.0.3:80
Ik ben ook even aan het zoeken geweest om CSV import werkende te krijgen op mijn NAS ( nu werkt het :-) ), zou het kunnen dat je referentie moet leggen naar poort 8080 van je firefly_iii docker ?

code:
1
FIREFLY_III_URI=http://172.20.0.3:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Asterion schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:14:
Kan er iemand uitleggen waarom de debiteuren een negatief saldo krijgen? Je ontvangt toch immers geld van hen?

Bij crediteuren staat dan weer een positief saldo terwijl je net geld uitgeeft?

Edit: op het rekeningoverzicht wordt dit wel goed weergegeven maar bij het afzonderlijke overzicht van de debit- en crediteuren niet.
Wat je ziet, is het saldo van de debiteur/crediteur ten opzichte van jou, m.a.w. (de optelling van) de andere kant van jouw transacties met die debiteur/crediteur.

Jij krijgt geld van de debiteur (jij: +x); dat betekent dat de debiteur dan minder heeft (debiteur: -x). Aangezien de debiteur op 0 begint, krijgt ie dus een negatief saldo. Het omgekeerde geldt voor crediteuren.

Het rekeningoverzicht toont jouw kant van de transacties.

Zie ook: Wikipedia: Dubbel boekhouden

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-07-2020 23:34 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18
Ik heb een issue na de port wijziging, ik krijg de port niet gewijzigd in mijn docker/nginx set-up.
Dit is de eerste keer dat ik met dockers werk, dus waarschijnlijk vergeet ik iets simpels.

Iemand die me kan vertellen waarin de poort in jwilder/Nginx kan aanpassen?

Installatie heb ik via onderstaande handleiding gedaan:
https://gist.github.com/o...593dcdb7360f712d37a0cc657

zodra ik de update doe, krijg ik onderstaand melding in de nginx log:

nginx-proxy_1 | nginx.1 | 2020/07/27 08:46:07 [error] 33#33: *4 connect() failed (111: Connection refused) while connecting to upstream, client: <mijn ip>, server: <hostname>, request: "GET / HTTP/2.0", upstream: "http://172.18.0.6:80/", host: "<hostname>"

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
ik blijf het moeilijk vinden hoe poorten te begrijpen in de docker-compose yml file. ik wilde naast het programma zelf ook nog de csv-importer testen en wie weet later nog meer, maar het lukt me maar niet om de de importer te laten lopen.
momenteel kan ik op de fireflyiii webinterface na lang zoeken. Wat lukt is port 80:8080, wat niet werkt is 8080:80. voor de csvimporter staat het als volgt 8080:3306 maar daar geeft hij aan ERR_EMPTY_RESPONSE

docker ps geeft dit weer

image
fireflyiii/csv-importer:latest 80/tcp, 0.0.0.0:8080->3306/tcp dit geeft dus ERR_EMPTY_RESPONSE
jc5x/firefly-iii:latest 80/tcp, 0.0.0.0:80->8080/tcp dit werkt dus, krijg aanmeldscherm
yobasystems/alpine-mariadb:latest 3306/tcp

misschien toch maar best opgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:03
bartmaniac schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:22:
ik blijf het moeilijk vinden hoe poorten te begrijpen in de docker-compose yml file. ik wilde naast het programma zelf ook nog de csv-importer testen en wie weet later nog meer, maar het lukt me maar niet om de de importer te laten lopen.
momenteel kan ik op de fireflyiii webinterface na lang zoeken. Wat lukt is port 80:8080, wat niet werkt is 8080:80. voor de csvimporter staat het als volgt 8080:3306 maar daar geeft hij aan ERR_EMPTY_RESPONSE

docker ps geeft dit weer

image
fireflyiii/csv-importer:latest 80/tcp, 0.0.0.0:8080->3306/tcp dit geeft dus ERR_EMPTY_RESPONSE
jc5x/firefly-iii:latest 80/tcp, 0.0.0.0:80->8080/tcp dit werkt dus, krijg aanmeldscherm
yobasystems/alpine-mariadb:latest 3306/tcp

misschien toch maar best opgeven?
Bij docker heb je te maken met poorten binnen een container en poorten buiten de container.
Een voorbeeldje is bijvoorbeeld het volgende:
YAML:
1
2
 ports:
    - "80:8080/tcp"  

Dit geeft het resultaat dat port 8080 in de container wordt gelinkt aan port 80 buiten je container (bijvoorbeeld je NAS of een virtuele machine) Hierbij is het belangrijk dat de port aan de buitenkant uniek is. Je kan dus maar 1 keer poort 80 toewijzen.

Als je nu meerdere containers hebt met een web interface kan je aan deze een nieuwe port aan de buitenkant toekennen. Dus bijvoorbeeld container met als naam testcontainer02 krijgt dan het volgende toegewezen:
YAML:
1
- "80:8081/tcp"  
.

Het is echter niet mogelijk om elke container poort aan de binnenkant van de container te kiezen. Deze poort moet van te voren geconfigureerd zijn door de ontwikkelaar van de Docker container. Hierom is het raadzaam om altijd even op zoek te gaan naar een zogenoemde Dockerfile van je applicatie welke je wilt draaien. Binnen dat bestand kan je dan zoeken naar de EXPOSE instructie. Deze geeft namelijk aan welk poortnummer van de interne poort gekoppeld zit aan de applicatie.

Bij Firefly III zie je dan bijvoorbeeld dat de applicatie verwacht dat je poort 8080 aan de binnenkant gebruikt.
Zie daarvoor het het volgende Dockerfile
De genoemde CSV-importer gebruikt echter port 80 deze kan je dan bijvoorbeeld koppelen aan poort 8082 aan de buitenkant.

Je applicaties zijn dan op de volgende adressen:
Applicatie1: http://adresnas:8080
Applicatie2: http://adresnas:8081
Applicatie3: http://adresnas:8082

EDIT: Ik zie dat je het bijna goed hebt. Je zult alleen de poorten van de csv-importer iets moeten aanpassen naar bijvoorbeeld dit:
Bash:
1
 docker run -d  -p 8082:80 --name=csv-importer fireflyiii/csv-importer 

[ Voor 4% gewijzigd door leander-s op 27-07-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
marsman schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:54:
Ik heb een issue na de port wijziging, ik krijg de port niet gewijzigd in mijn docker/nginx set-up.
Dit is de eerste keer dat ik met dockers werk, dus waarschijnlijk vergeet ik iets simpels.

Iemand die me kan vertellen waarin de poort in jwilder/Nginx kan aanpassen?

Installatie heb ik via onderstaande handleiding gedaan:
https://gist.github.com/o...593dcdb7360f712d37a0cc657

zodra ik de update doe, krijg ik onderstaand melding in de nginx log:

nginx-proxy_1 | nginx.1 | 2020/07/27 08:46:07 [error] 33#33: *4 connect() failed (111: Connection refused) while connecting to upstream, client: <mijn ip>, server: <hostname>, request: "GET / HTTP/2.0", upstream: "http://172.18.0.6:80/", host: "<hostname>"
De ontwikkelaar van Firefly is recentelijk overgestapt van poort 80 binnen docker naar poort 8080. Ik zie dat de handleiding welke je hebt gebruikt deze wijziging niet heeft doorgevoerd. je zult dus in je docker-compose.yml van de applicatie poort 80 moeten aanpassen naar 8080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
krijg dus wederom een error (bij elke container die ik gemaakt heb.

localhost heeft geen gegevens verzonden.
ERR_EMPTY_RESPONSE

in de .yml file staat het als volgt

voor het programma zelf
ports:
- 80:8080/tcp

voor de 1e importer
ports:
- 8081:80/tcp
voor de 2de importer
ports:
- 8082:80/tcp

ik krijg enkel de inlogpagina van firefly, bij beide importers krijg ik
Deze pagina werkt momenteel niet
ERR_EMPTY_RESPONSE

kan dit zijn door nog ontbrekende elementen in de .env file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18
leander-s schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:42:
[...]

De ontwikkelaar van Firefly is recentelijk overgestapt van poort 80 binnen docker naar poort 8080. Ik zie dat de handleiding welke je hebt gebruikt deze wijziging niet heeft doorgevoerd. je zult dus in je docker-compose.yml van de applicatie poort 80 moeten aanpassen naar 8080.
Thanks, dat lukt wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
cat docker-compose.yml 
--- 
networks:
  default:
    external:
      name: nginx-proxy

services:

firefly_iii_app: 
    image: jc5x/firefly-iii:latest
    restart: unless-stopped
    depends_on:
      - firefly_iii_db
    ports: 
      - "8080"
    env_file: .env
    volumes: 
      - 
        source: firefly_iii_export
        target: /var/www/firefly-iii/storage/export
        type: volume
      - 
        source: firefly_iii_upload
        target: /var/www/firefly-iii/storage/upload
        type: volume

.......

maar dan blijft nginx nog steeds poort 80 proberen, wat natuurlijk niet meer werkt

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
@Firefly III Ik maak met veel plezier gebruik van je software en zoek eigenlijk nog iets extra's voor het dagelijks leven en wellicht is het iets om aan FireflyIII toe te voegen.

Ik heb zoals iedereen veel abonnementen, verzekeringen, contracten, etc. en ik zou deze graag met bijbehorende (ingangs/ afloop) datum in een overzicht hebben. Dan kan ik bijvoorbeeld altijd bijhouden wanneer ik van energie leverancier kan wisselen, wanneer ik mijn telefoonabonnement kan verlengen etc.

Aangezien alle transacties en bijbehorende crediteuren in FireflyIII staan zou het mij wel mooi lijken als er links een menu bij staat: Contracts met hier een overzicht van alle contracten die je hebt. Wanneer ze ingaan, aflopen en wanneer je kan overstappen.

Maar wellicht is dit totaal niet wat je wilt in FireflyIII :) is er eigenlijk fijne software hiervoor? (behalve een excelsheet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
bartmaniac schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 02:16:
krijg dus wederom een error (bij elke container die ik gemaakt heb.

ERR_EMPTY_RESPONSE

in de .yml file staat het als volgt

voor het programma zelf
ports:
- 80:8080/tcp

voor de 1e importer
ports:
- 8081:80/tcp
voor de 2de importer
ports:
- 8082:80/tcp

ik krijg enkel de inlogpagina van firefly, bij beide importers krijg ik
Deze pagina werkt momenteel niet
ERR_EMPTY_RESPONSE

kan dit zijn door nog ontbrekende elementen in de .env file?
Het zou niet direct uit moeten maken of er nog elementen ontbreken in je .env file. Dit is namelijk een foutmelding van je browser welke aangeeft dat er geen data opgehaald kan worden.
Je zou zonder configuratie de volgende melding van de csv-importer moeten krijgen:
code:
1
 Please set a valid value for "FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN" in the env file.

Gebruik je een enkele .yml voor Firefly en de csv-importer of heb je in 2 losse bestanden staan?
Wat mogelijk de oorzaak kan zijn is dat de wijziging voor de poorten niet is doorgevoerd in de containers.
Als je de csv-importer in een los bestand heb staan zou je met het commando:
Bash:
1
 docker-compose rm -s -v 
de containers kunnen weggooien en daarna opnieuw starten met
Bash:
1
 docker-compose up 

Ik ben zelf ook nog even aan het testen geslagen met Docker Desktop op Windows maar kan niet echt het probleem reproduceren. Mijn draaiende containers zien er momenteel zo uit:
Bash:
1
2
3
4
5
  PS C:\Windows\system32> docker ps -a
CONTAINER ID        IMAGE                     COMMAND             CREATED             STATUS              PORTS                  NAMES
08b9a5dc90e8        fireflyiii/csv-importer   "/entrypoint.sh"    2 minutes ago       Up 2 minutes        0.0.0.0:8083->80/tcp   testcontainer6
d70764658544        fireflyiii/csv-importer   "/entrypoint.sh"    3 minutes ago       Up 2 minutes        0.0.0.0:8082->80/tcp   testcontainer5
86dc24ef4eea        fireflyiii/csv-importer   "/entrypoint.sh"    4 minutes ago       Up 4 minutes        0.0.0.0:8081->80/tcp   testcontainer4 

De containers zijn bij mij dan zowel te benaderen op het lokale adres van de machine bijvoorbeeld (127.0.0.1:8081) als op localhost:8081.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
wederom update
het leek te lukken, zowel de firefly webinterface op poort 80:8080/tcp alsoook de 2 importcontainers op poorten 8081:80/tcp en 8082:80/tcp. (Alles zit in 1 docker-compose.yml file)

maar, weer een maar, ik loop al meteen tegen een volgend probleem aan, al eerder gemeld op github en staat als opgelost (maar blijkbaar heb ik er terug mee te maken)

Unfortunately, this error was not recoverable :(. Firefly III broke. The error is:

Return value of FireflyIII\Support\Amount::getDefaultCurrencyByUser() must be an instance of FireflyIII\Models\TransactionCurrency, null returned

de oplossing zou hetvolgende zijn volgens JC5
Run this query, you should be fine again.

update transaction_currencies SET deleted_at = NULL WHERE code = 'EUR';
I'll make sure this gets caught by Firefly III.

alleen weet ik nu niet hoe deze query te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:56
Toen Firefly naar poort 8080 is verhuisd, zou dat ook consequenties voor de cronjob gehad moeten hebben?

- Token is niet gewijzigd
- cronjob op basis Curl.
- URL in cronjob is zonder poortnummer.
- URL is http ivm lokaal adres (IP-adres) ipv weburl

What am i missing? Ik krijg in Firefly nl de melding dat de cronjob al 36u niet lijkt te draaien. Gezien de automatische transacties niet binnenkomen, lijkt dat te kloppen. Cronjob zelf lijkt te functioneren

Nevermind.. functioneerde NIET.. Poortnummer toegevoegd, nu wel goed.

Aanvullend: Hoe gaat Firefly om met de ' gemiste transacties' van die 36u? moet ik die handmatig toevoegen of corrigeert hij dat vanzelf (verwacht het niet) @Firefly III

[ Voor 20% gewijzigd door Koepert op 31-07-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Robbie T schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:45:
Omdat ik gewisseld ben van hosts kreeg ik een foutmelding bij het opstarten. Deze verholpen en hierna een foutmelding bij het importeren.

Ik heb daarop een backup van mijn database gemaakt en hierna via softaculous een nieuwe versie geïnstalleerd, databasse upgrade uitgevoerd en kan daarna zonder problemen inloggen. Ook al mijn transacties zijn nog aanwezig.

Vervolgens tot de ontdekking gekomen dat de CSV importer niet meer aanwezig is. Aangezien ik geen gebruik kan maken van composer heb ik de files van github gedownload en deze in een map csv-importer geplaatst. Hierna de env file gewijzigd.

Ik krijg nu de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Warning: require(/home/xxxx/subdomains/xxx/csv-importer/public/../vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/xxx/subdomains/xxx/csv-importer/public/index.php on line 68

Fatal error: require(): Failed opening required '/home/xxx/subdomains/xxxx/csv-importer/public/../vendor/autoload.php' (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/xxxxx/subdomains/xxxxl/csv-importer/public/index.php on line 68

Iemand die mij verder op weg kan helpen?
@Firefly III
Als dit nog niet gelukt is. Je zult de dependencies met composer moeten downloaden en dan uploaden naar je host.
hankee schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:53:
@Firefly III Ik maak met veel plezier gebruik van je software en zoek eigenlijk nog iets extra's voor het dagelijks leven en wellicht is het iets om aan FireflyIII toe te voegen.

Ik heb zoals iedereen veel abonnementen, verzekeringen, contracten, etc. en ik zou deze graag met bijbehorende (ingangs/ afloop) datum in een overzicht hebben. Dan kan ik bijvoorbeeld altijd bijhouden wanneer ik van energie leverancier kan wisselen, wanneer ik mijn telefoonabonnement kan verlengen etc.

Aangezien alle transacties en bijbehorende crediteuren in FireflyIII staan zou het mij wel mooi lijken als er links een menu bij staat: Contracts met hier een overzicht van alle contracten die je hebt. Wanneer ze ingaan, aflopen en wanneer je kan overstappen.

Maar wellicht is dit totaal niet wat je wilt in FireflyIII :) is er eigenlijk fijne software hiervoor? (behalve een excelsheet?)
Ik ben aan het nadenken om een einddatum en verlengdatum enzo toe te voegen aan de functie voor 'contracten'.
Koepert schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:34:

Nevermind.. functioneerde NIET.. Poortnummer toegevoegd, nu wel goed.

Aanvullend: Hoe gaat Firefly om met de ' gemiste transacties' van die 36u? moet ik die handmatig toevoegen of corrigeert hij dat vanzelf (verwacht het niet) @Firefly III
Je kan de cronjob handmatig uitvoeren met het argument:

code:
1
--date=yyyy-mm-dd

En eventueel ook met
code:
1
--force

Dan forceer je de boel voor de missende dag.

[ Voor 36% gewijzigd door Firefly III op 03-08-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Gebruik Firefly III al een tijdje naar alle tevredenheid. Zeker sinds ik twee maanden geleden ook ben gaan "leven" volgens de achterliggende gedachte.

Draai de boel via docker-compose waarmee ik vandaag ook de boel een update heb gegeven. Helaas krijg ik nu met de importer tool een 500 error, met de volgende stacktrace in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
[2020-08-09 19:47:03] production.DEBUG: Mappable role is "opposing-iban"  
[2020-08-09 19:47:03] production.DEBUG: Associated class is App\Services\CSV\Mapper\OpposingAccounts  
[2020-08-09 19:47:06] production.ERROR: Undefined variable: res {"exception":"[object] (ErrorException(code: 0): Undefined variable: res at /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/Request.php:210)
[stacktrace]
#0 /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/Request.php(210): Illuminate\\Foundation\\Bootstrap\\HandleExceptions->handleError()
#1 /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/GetAccountsRequest.php(89): GrumpyDictator\\FFIIIApiSupport\\Request\\Request->authenticatedGet()
#2 /var/www/html/app/Services/CSV/Mapper/GetAccounts.php(58): GrumpyDictator\\FFIIIApiSupport\\Request\\GetAccountsRequest->get()
#3 /var/www/html/app/Services/CSV/Mapper/OpposingAccounts.php(43): App\\Services\\CSV\\Mapper\\OpposingAccounts->getAllAccounts()
#4 /var/www/html/app/Http/Controllers/Import/MapController.php(105): App\\Services\\CSV\\Mapper\\OpposingAccounts->getMap()
#5 [internal function]: App\\Http\\Controllers\\Import\\MapController->index()
#6 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Controller.php(54): call_user_func_array()
#7 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ControllerDispatcher.php(45): Illuminate\\Routing\\Controller->callAction()
#8 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(239): Illuminate\\Routing\\ControllerDispatcher->dispatch()
#9 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(196): Illuminate\\Routing\\Route->runController()
#10 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(685): Illuminate\\Routing\\Route->run()
#11 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(128): Illuminate\\Routing\\Router->Illuminate\\Routing\\{closure}()
#12 /var/www/html/app/Http/Middleware/MappingComplete.php(50): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#13 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): App\\Http\\Middleware\\MappingComplete->handle()
#14 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Middleware/SubstituteBindings.php(41): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#15 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Routing\\Middleware\\SubstituteBindings->handle()
#16 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/VerifyCsrfToken.php(77): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#17 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\VerifyCsrfToken->handle()
#18 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/Middleware/ShareErrorsFromSession.php(49): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#19 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\View\\Middleware\\ShareErrorsFromSession->handle()
#20 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Session/Middleware/StartSession.php(116): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#21 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Session/Middleware/StartSession.php(62): Illuminate\\Session\\Middleware\\StartSession->handleStatefulRequest()
#22 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Session\\Middleware\\StartSession->handle()
#23 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Cookie/Middleware/AddQueuedCookiesToResponse.php(37): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#24 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Cookie\\Middleware\\AddQueuedCookiesToResponse->handle()
#25 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Cookie/Middleware/EncryptCookies.php(67): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#26 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Cookie\\Middleware\\EncryptCookies->handle()
#27 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#28 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(687): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
#29 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(662): Illuminate\\Routing\\Router->runRouteWithinStack()
#30 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(628): Illuminate\\Routing\\Router->runRoute()
#31 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(617): Illuminate\\Routing\\Router->dispatchToRoute()
#32 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(165): Illuminate\\Routing\\Router->dispatch()
#33 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(128): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->Illuminate\\Foundation\\Http\\{closure}()
#34 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#35 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
#36 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#37 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
#38 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/ValidatePostSize.php(27): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#39 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\ValidatePostSize->handle()
#40 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/CheckForMaintenanceMode.php(63): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#41 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\CheckForMaintenanceMode->handle()
#42 /var/www/html/vendor/fruitcake/laravel-cors/src/HandleCors.php(37): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#43 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Fruitcake\\Cors\\HandleCors->handle()
#44 /var/www/html/vendor/fideloper/proxy/src/TrustProxies.php(57): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#45 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Fideloper\\Proxy\\TrustProxies->handle()
#46 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#47 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(140): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
#48 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(109): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter()
#49 /var/www/html/public/index.php(99): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle()
#50 {main}
"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
DutchHammer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:51:
Gebruik Firefly III al een tijdje naar alle tevredenheid. Zeker sinds ik twee maanden geleden ook ben gaan "leven" volgens de achterliggende gedachte.

Draai de boel via docker-compose waarmee ik vandaag ook de boel een update heb gegeven. Helaas krijg ik nu met de importer tool een 500 error, met de volgende stacktrace in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
[2020-08-09 19:47:03] production.DEBUG: Mappable role is "opposing-iban"  
[2020-08-09 19:47:03] production.DEBUG: Associated class is App\Services\CSV\Mapper\OpposingAccounts  
[2020-08-09 19:47:06] production.ERROR: Undefined variable: res {"exception":"[object] (ErrorException(code: 0): Undefined variable: res at /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/Request.php:210)
[stacktrace]
#0 /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/Request.php(210): Illuminate\\Foundation\\Bootstrap\\HandleExceptions->handleError()
#1 /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/GetAccountsRequest.php(89): GrumpyDictator\\FFIIIApiSupport\\Request\\Request->authenticatedGet()
#2 /var/www/html/app/Services/CSV/Mapper/GetAccounts.php(58): GrumpyDictator\\FFIIIApiSupport\\Request\\GetAccountsRequest->get()
#3 /var/www/html/app/Services/CSV/Mapper/OpposingAccounts.php(43): App\\Services\\CSV\\Mapper\\OpposingAccounts->getAllAccounts()
#4 /var/www/html/app/Http/Controllers/Import/MapController.php(105): App\\Services\\CSV\\Mapper\\OpposingAccounts->getMap()
#5 [internal function]: App\\Http\\Controllers\\Import\\MapController->index()
#6 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Controller.php(54): call_user_func_array()
#7 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ControllerDispatcher.php(45): Illuminate\\Routing\\Controller->callAction()
#8 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(239): Illuminate\\Routing\\ControllerDispatcher->dispatch()
#9 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(196): Illuminate\\Routing\\Route->runController()
#10 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(685): Illuminate\\Routing\\Route->run()
#11 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(128): Illuminate\\Routing\\Router->Illuminate\\Routing\\{closure}()
#12 /var/www/html/app/Http/Middleware/MappingComplete.php(50): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#13 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): App\\Http\\Middleware\\MappingComplete->handle()
#14 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Middleware/SubstituteBindings.php(41): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#15 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Routing\\Middleware\\SubstituteBindings->handle()
#16 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/VerifyCsrfToken.php(77): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#17 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\VerifyCsrfToken->handle()
#18 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/Middleware/ShareErrorsFromSession.php(49): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#19 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\View\\Middleware\\ShareErrorsFromSession->handle()
#20 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Session/Middleware/StartSession.php(116): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#21 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Session/Middleware/StartSession.php(62): Illuminate\\Session\\Middleware\\StartSession->handleStatefulRequest()
#22 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Session\\Middleware\\StartSession->handle()
#23 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Cookie/Middleware/AddQueuedCookiesToResponse.php(37): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#24 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Cookie\\Middleware\\AddQueuedCookiesToResponse->handle()
#25 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Cookie/Middleware/EncryptCookies.php(67): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#26 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Cookie\\Middleware\\EncryptCookies->handle()
#27 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#28 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(687): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
#29 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(662): Illuminate\\Routing\\Router->runRouteWithinStack()
#30 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(628): Illuminate\\Routing\\Router->runRoute()
#31 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(617): Illuminate\\Routing\\Router->dispatchToRoute()
#32 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(165): Illuminate\\Routing\\Router->dispatch()
#33 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(128): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->Illuminate\\Foundation\\Http\\{closure}()
#34 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#35 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
#36 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#37 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
#38 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/ValidatePostSize.php(27): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#39 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\ValidatePostSize->handle()
#40 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/CheckForMaintenanceMode.php(63): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#41 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\CheckForMaintenanceMode->handle()
#42 /var/www/html/vendor/fruitcake/laravel-cors/src/HandleCors.php(37): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#43 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Fruitcake\\Cors\\HandleCors->handle()
#44 /var/www/html/vendor/fideloper/proxy/src/TrustProxies.php(57): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#45 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Fideloper\\Proxy\\TrustProxies->handle()
#46 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
#47 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(140): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
#48 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(109): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter()
#49 /var/www/html/public/index.php(99): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle()
#50 {main}
"}
Kun je aangeven van welke versie en naar welke versie je bent geupgrade?
Er was in de laatste versie een bug in de api-support-classes welke foutmeldingen gaf.
Dus ik zou aanraden het nogmaals te testen met versie 2.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

@leander-s Eerlijk gezegd weet ik niet van welke versie ik heb geüpgraded. De tag stond op develop (geen idee waarom ik dat gedaan heb..). De versie was toen 2.0.3, ik heb de tag nog even op latest gezet en toen bleef het 2.0.3.. Uiteindelijk nog de release tags van 2.0.3 en 2.0.2 gebruikt maar dat loste niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Dat is een bug, @DutchHammer / @leander-s. 2.0.4 is inmiddels uit. Thx voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

@Firefly III die bug lijkt inderdaad weg te zijn in 2.0.4. Heb nu alleen het volgende; maar dat kan ook een netwerk issue aan mijn kant zijn:

code:
1
production.ERROR: Could not download accounts: Tried "budget.int/api/v1/accounts?type=all&page=1&limit=250" 5 times but failed: cURL error 28: Operation timed out after 3141 milliseconds with 0 bytes received (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Dat zou kunnen @DutchHammer maar check voor de zekerheid 2.0.5. Ik heb de timeout wat versoepeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

@Firefly III dat heeft het probleem opgelost, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
ik update de Firefly III CSV Import Tool vandaag van 2.00 naar 2.05 maar is het normaal dat het altijd een tijdje duurt alvorens het werkt? doe ik meteen na de update localhost:poortnummer komt er een error, enige tijd later zonder iets te wijzigen krijg ik dan toch de welkomspagina van de importer

• bartmaniac
tot grote euforie kan ik vanop een externe pc inloggen op fireflyiii dat draait op mijn pc thuis via poort 80. Maar ik werd al meteen op de feiten gedrukt, want zo een verbinding lijkt niet veilig want firefox geeft een waarschuwing dat wat ik intyp kan onderschept worden. iemand raadde poort 443 aan ipv 80 maar sprak ook over nginx maar heb wat vrees om hieraan te beginnen en werkende zaken om zeep te helpen Nu draait alles in een docker(compose) omgeving. In hoofdzaak ga ik fireflyiii vanop de pc waarop het geinstalleerd is gebruiken maar af en toe eens extern inloggen is handig vb op reis om zo al meteen je financien up to date houden.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
@bartmaniac

Encryptie lijkt me wel handig voor financiële gegevens.

Kan evt. via een VPN of SSH-tunnel? Zodat je niet aan FireFly hoeft te komen.
Maar wat is het gevaar als het geheel is opgezet in een docker-compose?

Misschien kun je FFIII achter een nginx-proxy zetten? Bijvoorbeeld met:
https://github.com/jc21/nginx-proxy-manager
Die kan zelf ook zelf certificaten regelen met LetsEncrypt.

Die tool draai ik als addon in home assistant, er is zelfs een firefly iii addon (in de maak?)
https://github.com/hassio-addons/addon-firefly-iii

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
bartmaniac schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:31:
tot grote euforie kan ik vanop een externe pc inloggen op fireflyiii dat draait op mijn pc thuis via poort 80. Maar ik werd al meteen op de feiten gedrukt, want zo een verbinding lijkt niet veilig want firefox geeft een waarschuwing dat wat ik intyp kan onderschept worden. iemand raadde poort 443 aan ipv 80 maar sprak ook over nginx maar heb wat vrees om hieraan te beginnen en werkende zaken om zeep te helpen Nu draait alles in een docker(compose) omgeving. In hoofdzaak ga ik fireflyiii vanop de pc waarop het geinstalleerd is gebruiken maar af en toe eens extern inloggen is handig vb op reis om zo al meteen je financien up to date houden.
Ik heb een traefik proxy draaien in docker samen met firefly. Poort 80 en 443 gaan open naar traefik, die kijkt of je via poort 80 komt, word je automatische doorgestuurd naar poort 443 (https) en hij regels zelfs voor mij lets encrypt certificaten. Ik kan zelfs een second authenticatie layer toevoegen (wat lijkt op een htaccess file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:10
Hi, ik hoop dat ik hier een vraag mag stellen over de installatie?

Ik wil graag met deze software beginnen en heb een RPi 4 (4gb) liggen om een lokale server te bouwen. Wat zou de eenvoudigste methode zijn om hierop Firefly te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
@Falco

Installatie via Docker is over het algemeen bijzonder eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
RudolfR schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:33:
@Falco

Installatie via Docker is over het algemeen bijzonder eenvoudig.
Bedankt voor je reactie, dan ga ik daar naar kijken.

Bijzonder eenvoudig zou ik de installatie van dit pakket overigens niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

Het is geen Next > Next > Finish nee, ik heb er ook wel even mee zitten stoeien, zelfs met Docker. Maar met Docker-Compose is het wel simpel. Een paar pagina's terug heb ik een compose bestand geplaatst wat ik heb gebruikt voor mijn installatie op een Pi 3. M.i. zou dat ook moeten werken op een 4. En de enige wijziging ten opzichte van het officiële bestand is de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Heb ik dan buiten een werkende docker installatie verder nog iets nodig?

Ik ben nu RPi OS lite aan het installeren en daarop ga ik Docker installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Het is me zowaar gelukt een en ander in de lucht te krijgen. Nu loop ik helaas vast op het importeren van data.

Ik krijg de volgende melding, maar ik kom er helaas niet achter wat ik fout doe. Ik weet vrij zeker dat ik de juiste access token heb gebruikt, maar helaas...

Error :(

The Personal Access Token you added to the .env file is invalid. The error returned is:

Tried "http:/172.18.0.3//api/v1/about" 5 times but failed: cURL error 28: Connection timed out after 31415 milliseconds (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html)

This error can be a bit cryptic, and you can find common errors on this page in the documentation. Please refresh the page to validate your Personal Access Token again.

Remember!

Do not use the "command line token". That's the wrong one.
Do not use the "APP_KEY". That's the wrong one.

[ Voor 4% gewijzigd door Falco op 24-08-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
hankee schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:53:

Dit is wel een goed idee, ik heb al wat nieuwe velden opgevoerd voor de nieuwe release. Ik zit nog een beetje te zoeken naar de beste manier op dit te integreren. Sowieso in de nieuwe versie is het overzicht van bills al een stuk praktischer.
bartmaniac schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:42:
ik update de Firefly III CSV Import Tool vandaag van 2.00 naar 2.05 maar is het normaal dat het altijd een tijdje duurt alvorens het werkt? doe ik meteen na de update localhost:poortnummer komt er een error, enige tijd later zonder iets te wijzigen krijg ik dan toch de welkomspagina van de importer
Yes, dit duurt altijd een minuutje. Ik moet bepaalde opstartcode nog een x verplaatsen naar het image ipv het startup script.
Falco schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:44:
Het is me zowaar gelukt een en ander in de lucht te krijgen. Nu loop ik helaas vast op het importeren van data.

Ik krijg de volgende melding, maar ik kom er helaas niet achter wat ik fout doe. Ik weet vrij zeker dat ik de juiste access token heb gebruikt, maar helaas...

The Personal Access Token you added to the .env file is invalid. The error returned is:

Tried "http:/172.18.0.3//api/v1/about" 5 times but failed: cURL error 28: Connection timed out after 31415 milliseconds (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html)

This error can be a bit cryptic, and you can find common errors on this page in the documentation. Please refresh the page to validate your Personal Access Token again.

Remember!

Zou het kunnen dat de twee VM's elkaar niet kunnen bereiken? Wellicht kan je kijken of de machines elkaar kunnen pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Firefly III schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
Zou het kunnen dat de twee VM's elkaar niet kunnen bereiken? Wellicht kan je kijken of de machines elkaar kunnen pingen?
Hi, bedankt voor de reactie!

Ik ben helaas niet zo thuis in het werken met containers, dat probeer ik middels deze software te leren en vervolgens ook mijn financiën een beetje beter op orde te brengen.

Maar ik weet dus niet hoe ik van de ene VM naar de andere ping. Ik heb Firefly inmiddels draaien op een RPi4 en kan deze via het netwerk bereiken op een inter IP adres. Dit adres heb ik ook ingegeven in het CSV start script, maar dan dus deze error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Falco schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:44:

Remember!

Helaas krijg ik deze error ook!
Alles draait in docker containers waarbij firefly, mardiadb (via de compose file) in eenzelfde netwerk zitten.
Daar heb ik de csv importer aan toegevoegd maar deze error komt tevoorschijn.
De firefly_iii_uri in csv importer is het ip adres van firefly in docker (172.18.x.x)

Ik heb geen idee waar ik het nog moet zoeken.

Enkele maanden geleden heb ik firefly al eens geïnstalleerd en alles werkte goed maar heb mijn server helemaal opnieuw moeten installeren.
Nu terug de draad proberen oppikken maar ik loop vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Heeft iemand nog suggesties wat @Asterion en ik kunnen proberen om de import werkende te krijgen?

Zonder deze import is Firefly voor mij helaas onbruikbaar, want ik ga alle transacties niet handmatig overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:48
Falco schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:12:
Heeft iemand nog suggesties wat @Asterion en ik kunnen proberen om de import werkende te krijgen?

Zonder deze import is Firefly voor mij helaas onbruikbaar, want ik ga alle transacties niet handmatig overnemen.
tsss. ik heb 8 rekeningen waarvan er 5 teruggaan tot 2008. Tot nu toe al 2313 transacties ingetikt, het geeft wel veel inzicht in wat je 10 jaar geleden allemaal deed :P

Nu alleen nog de 2 lopende rekeningen met alle pinbetalingen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Weet er trouwens iemand waarom firefly niet wilt verbinden met een mysql als beiden in (default) bridge staan?
Wanneer ze beiden in een ander netwerk worden geplaatst lukt het wel om te verbinden.

Deze foutmelding komt tevoorschijn:
Could not poll the database: SQLSTATE[08006] [7] received invalid response to SSL negotiation: J (SQL: select "id", "name", "data" from "configuration" where "name" = is_demo_site and "configuration"."deleted_at" is null limit 1)
DB_HOST staat dan ingesteld met het ip dat docker uitdeelt: 172.17.x.x
Met het ip van de server 192.168.x.x werkt het ook niet.

PHPmyAdmin kan dan weer wel verbinden met het ip adres dat docker uitdeelt.

[ Voor 57% gewijzigd door Asterion op 28-08-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
3ssen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

tsss. ik heb 8 rekeningen waarvan er 5 teruggaan tot 2008. Tot nu toe al 2313 transacties ingetikt, het geeft wel veel inzicht in wat je 10 jaar geleden allemaal deed :P

Held, dat is echt bizar veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
Firefly III schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:40:
[...]

Dit is wel een goed idee, ik heb al wat nieuwe velden opgevoerd voor de nieuwe release. Ik zit nog een beetje te zoeken naar de beste manier op dit te integreren. Sowieso in de nieuwe versie is het overzicht van bills al een stuk praktischer.
Mooi! Ik ga er zeker gebruik van maken. Heb nooit een goeie website/ app kunnen vinden waarmee ik dit makkelijk bij kan houden.

Ik moet alleen nog even kijken hoe ik alles goed kan backuppen voordat ik ga updaten. Het kostte me best veel werk het allemaal draaiend te krijgen en 3 jaar historie in te voeren.

Het draait op mn Synology in docker. Ik heb wel een backup van de database, zou dat voldoende moeten zijn in geval van nood? Ik zie nog al eens wat issues voorkomen hier op het forum bij mensen die updaten, dat maakt me wat huiverig, het draait juist zo lekker nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:28:
Weet er trouwens iemand waarom firefly niet wilt verbinden met een mysql als beiden in (default) bridge staan?
Wanneer ze beiden in een ander netwerk worden geplaatst lukt het wel om te verbinden.

Deze foutmelding komt tevoorschijn:

[...]

DB_HOST staat dan ingesteld met het ip dat docker uitdeelt: 172.17.x.x
Met het ip van de server 192.168.x.x werkt het ook niet.

PHPmyAdmin kan dan weer wel verbinden met het ip adres dat docker uitdeelt.
Deel eens je docker-compose (exclusief secrets) of je startcommando?

Kan je pingen vanuit de image als-ie eenmaal draait? Ik loop zelf ook een beetje vast met de tips ben ik bang. Maar ik ken het probleem niet als een wijdverspreid issue met (mijn) Dockercontainers ben ik bang.
3ssen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Idem hier. We zijn geen van beiden recordhouder, en er zijn users die importeren die meer transacties hebben, maar buiten wat testwerk heb ik het zelf allemaal met de hand mogen doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5vm2K1r.png
hankee schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Mooi! Ik ga er zeker gebruik van maken. Heb nooit een goeie website/ app kunnen vinden waarmee ik dit makkelijk bij kan houden.

Ik moet alleen nog even kijken hoe ik alles goed kan backuppen voordat ik ga updaten. Het kostte me best veel werk het allemaal draaiend te krijgen en 3 jaar historie in te voeren.

Het draait op mn Synology in docker. Ik heb wel een backup van de database, zou dat voldoende moeten zijn in geval van nood? Ik zie nog al eens wat issues voorkomen hier op het forum bij mensen die updaten, dat maakt me wat huiverig, het draait juist zo lekker nu :)
Een backupje en je exacte versie is genoeg. Zorg dat je je APP_KEY ook weet just in case (voor je bijlagen).

Maar vergis je niet, in dit topic lees je natuurlijk wel *alles* dat fout gaat. En bij de rest gaat het goed, en dat zijn gelukkig ook niet weinig mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Firefly III schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Deel eens je docker-compose (exclusief secrets) of je startcommando?

Kan je pingen vanuit de image als-ie eenmaal draait? Ik loop zelf ook een beetje vast met de tips ben ik bang. Maar ik ken het probleem niet als een wijdverspreid issue met (mijn) Dockercontainers ben ik bang.
Je zal me even op weg moeten helpen met pingen vanuit de image?
Ik werk met portainer om de containers aan te maken en te beheren.

Wanneer ik via compose werk en jouw compose bestand gebruik worden Firefly en mariadb in een eigen netwerk geplaatst en dan werkt het ook.

Wanneer ik zelf Firefly en MySQL containers maak, dan gaat er iets fout. Vermoedelijk een connectie probleem?
En dat terwijl phpmyadmin wel verbinding kan maken.
Bij zowel Firefly als phpmyadmin gebruik ik hetzelfde ip waar de MySQL container op te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:17
Zitten ze ook in dezelfde IP reeks dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
g0lden23 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:04:
Zitten ze ook in dezelfde IP reeks dan ?
Ja, ze staan allemaal in de 172.17.0.x ip reeks wat de standaard ip reeks is voor de default bridge.
Wanneer ik ze in een apart netwerk steek dmv de compose file die een [map]_default netwerk aanmaakt, dan lukt het wel. Dit is toch ook een bridge netwerk?

Heb even in de logs gekeken en deze fouten komen ook tevoorschijn:
In PDOConnection.php line 31:,
SQLSTATE[08006] [7] received invalid response to SSL negotiation: J ,

In PDOConnection.php line 27:
SQLSTATE[08006] [7] received invalid response to SSL negotiation: J
Edit: een wordpress container maken en installeren gaat perfect met hetzelfde ip adres naar de mariadb container.

[ Voor 7% gewijzigd door Asterion op 29-08-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU6VgoaH98S0sT3CPjsqBjVOSJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yFjs8Wz3J5P0dBmLjj7jeXZo.png?f=user_large

Ik zit helaas nog altijd vast op deze foutmelding voor de CSV-importer. Het lijkt er overigens op dat de run-hosted niet goed geladen wordt.

Mijn Firefly docker lijkt te draaien op 172.18.0.3 wat ik ook ingegeven heb in het script, maar in de foutmelding zie ik dat gekeken wordt op 172.18.0.2... Moet ik de URL nog ergens anders ingeven?

En dat Personal Access Token vul je toch niet in in de .env file? Dat geeft de foutmelding echter wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Falco op 01-09-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Falco schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:21:
[Afbeelding]

Ik zit helaas nog altijd vast op deze foutmelding voor de CSV-importer. Het lijkt er overigens op dat de run-hosted niet goed geladen wordt.

Mijn Firefly docker lijkt te draaien op 172.18.0.3 wat ik ook ingegeven heb in het script, maar in de foutmelding zie ik dat gekeken wordt op 172.18.0.2... Moet ik de URL nog ergens anders ingeven?

En dat Personal Access Token vul je toch niet in in de .env file? Dat geeft de foutmelding echter wel.
welke ports gebruik je in je yaml file? voor de csvimporter mag je geen 8080 gebruiken. pas op is ook allemaal nieuw voor mij hoor en hou mijn hart vast voor het hier niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
bartmaniac schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:29:
[...]

welke ports gebruik je in je yaml file? voor de csvimporter mag je geen 8080 gebruiken. pas op is ook allemaal nieuw voor mij hoor en hou mijn hart vast voor het hier niet meer werkt.
Ik zal het straks eens nakijken als dat lukt, bedankt!

Maar wat ik er nu begrijp draait de importer wel (op poort 8081), echter er gaat iets fout met de verbinding met Firefly. Dat kan dan de daadwerkelijke route naar het Firefly ip zijn, of toch iets met de personal access token. Daar ben ik dus nog niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

rjong5

?

raar fenomeen in de mobiele weergave van firefly in de periode september.

als het menu geopend wordt is er geen zoekscherm en is de blauwe balk boven groter als anders.

schakel ik terug naar periode augustus is het weer normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c49JzAIM2jsdLrGc2_OKjAzVnqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H4EOKKxjkrW7RSwrrFoVtMMg.jpg?f=user_large

zowel op bijvoorbeeld chrome en edge browser op android.

desktopweergave is ook in orde.

nog meer mensen die dat ervaren.
herstart van de container biedt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehaas87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Falco schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:21:
[Afbeelding]

Ik heb dit probleem zojuist ook gehad. Voor mij was het verwijderen van de dubbele '/' de oplossing. Dus van http://172.18.0.2//api/v1/about naar http://172.18.0.2/api/v1/about. Ik draai de importer in docker maar voor de hosted oplossing moet je denk ik de '/' aan het eind van de FIREFLY_III_URI verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
dehaas87 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:43:
[...]

Ik heb dit probleem zojuist ook gehad. Voor mij was het verwijderen van de dubbele '/' de oplossing. Dus van http://172.18.0.2//api/v1/about naar http://172.18.0.2/api/v1/about. Ik draai de importer in docker maar voor de hosted oplossing moet je denk ik de '/' aan het eind van de FIREFLY_III_URI verwijderen.
Ach nee, zoiets sufs zal het toch niet wezen....
Ik kan het nu helaas niet proberen, maar in welke file staat deze // dan foutief? Ik gebruik ook Docker op een RPi4 voor zowel Firefly als de importer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehaas87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
Als ik me niet vergist is het een environment variable die je zet bij het creëren van de container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
dehaas87 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:36:
Als ik me niet vergist is het een environment variable die je zet bij het creëren van de container.
Check bedankt, dat zou ook de foutmelding over de .env file verklaren dan!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
rjong5 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:06:
raar fenomeen in de mobiele weergave van firefly in de periode september.

als het menu geopend wordt is er geen zoekscherm en is de blauwe balk boven groter als anders.

schakel ik terug naar periode augustus is het weer normaal.

[Afbeelding]

zowel op bijvoorbeeld chrome en edge browser op android.

desktopweergave is ook in orde.

nog meer mensen die dat ervaren.
herstart van de container biedt ook geen soelaas.
Geen flauw idee. Zal wel ergens een divje overflowen. Heb er op mijn eigen telefoon geen last van.

• Asterion
Asterion schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Ja, ze staan allemaal in de 172.17.0.x ip reeks wat de standaard ip reeks is voor de default bridge.
Wanneer ik ze in een apart netwerk steek dmv de compose file die een [map]_default netwerk aanmaakt, dan lukt het wel. Dit is toch ook een bridge netwerk?

Heb even in de logs gekeken en deze fouten komen ook tevoorschijn:

[...]

Edit: een wordpress container maken en installeren gaat perfect met hetzelfde ip adres naar de mariadb container.
Om mezelf even te quoten en mee te denken aan een oplossing.
Gebruikt Fireflyiii een ssl verbinding?

Ondertussen heb ik alles verwijderd en opnieuw toegevoegd als container.
MariaDB gebruikt ipv MySQL maar het probleem blijft.

Wat ik niet gebruik is de
"depends_on:
- fireflyiiidb"
gebruiken bij mijn eigen docker container.
Is dit een vereiste dat dit wel ingesteld staat?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm.. Ik probeer FF te draaien, maar het lukt niet.

Synology. Ik heb eerst MariaDB5 geinstalleerd, FF user/ww/db aangemaakt.
(Later ook nog MariaDB10, voor als het aan MariaDB5 lag, maar maakte niets uit)

Docker gepulld en de variabelen ingevuld. Als poorten 85 en 8085.

Nu is op IP:85 het helemaal niet te bereiken en op IP:8085 krijg ik een foutmelding ("Firefly III Exception"):
Could not poll the database: SQLSTATE[08006] [7] invalid port number: "sslmode=prefer" (SQL: select "id", "name", "data" from "configuration" where "name" = is_demo_site and "configuration"."deleted_at" is null limit 1)
Ik heb allerlei dingen geprobeerd.
DB_HOST het IP:POORT (zowel 3306 als 3307 voor MariaDB5 en MariaDB10)
Ook DB_HOST met alleen IP en dan DB_PORT met bovenstaande poorten.

Maakt allemaal geen verschil.

Kan iemand mij de juiste richting op duwen? Het is vast iets simpels dat ik over het hoofd zie?

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 04-09-2020 11:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Ik blijf helaas foutmeldingen krijgen met de importer. Wat ik ook niet begrijp is dat als ik in de run-hosted file/script een andere URL invoer, dan blijft de foutmelding 172.18.0.3x geven. Net alsof de gewijzigde URL niet geladen wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksbfrrN0OmXcFLZ7csGXxjZTTpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ilTJZfj8Y1saGN31xV5drqXa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:48:
[...]

Om mezelf even te quoten en mee te denken aan een oplossing.
Gebruikt Fireflyiii een ssl verbinding?

Ondertussen heb ik alles verwijderd en opnieuw toegevoegd als container.
MariaDB gebruikt ipv MySQL maar het probleem blijft.

Wat ik niet gebruik is de
"depends_on:
- fireflyiiidb"
gebruiken bij mijn eigen docker container.
Is dit een vereiste dat dit wel ingesteld staat?
Firefly III *kan* een SSL verbinding gebruiken naar je database toe. Zie ook .env.example.

Wat je exacte docker compose? Heb je wellicht een wachtwoord met "quotes?"
anandus schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:52:
Hmm.. Ik probeer FF te draaien, maar het lukt niet.

Synology. Ik heb eerst MariaDB5 geinstalleerd, FF user/ww/db aangemaakt.
(Later ook nog MariaDB10, voor als het aan MariaDB5 lag, maar maakte niets uit)

Docker gepulld en de variabelen ingevuld. Als poorten 85 en 8085.

Nu is op IP:85 het helemaal niet te bereiken en op IP:8085 krijg ik een foutmelding ("Firefly III Exception"):

[...]

Ik heb allerlei dingen geprobeerd.
DB_HOST het IP:POORT (zowel 3306 als 3307 voor MariaDB5 en MariaDB10)
Ook DB_HOST met alleen IP en dan DB_PORT met bovenstaande poorten.

Maakt allemaal geen verschil.

Kan iemand mij de juiste richting op duwen? Het is vast iets simpels dat ik over het hoofd zie?
Probeer eens een wachtwoord met alleen leestekens? Wat is je exacte commando als je start? Gebruik je docker compose, of een env file? Of keihard commandline?
Falco schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:32:
Ik blijf helaas foutmeldingen krijgen met de importer. Wat ik ook niet begrijp is dat als ik in de run-hosted file/script een andere URL invoer, dan blijft de foutmelding 172.18.0.3x geven. Net alsof de gewijzigde URL niet geladen wordt?

[Afbeelding]
Staat er wel http of https voor de URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Firefly III schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:47:
[...]

Firefly III *kan* een SSL verbinding gebruiken naar je database toe. Zie ook .env.example.

Wat je exacte docker compose? Heb je wellicht een wachtwoord met "quotes?"
Ik maakte gebruik van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
docker run -d \
-v firefly_iii_export:/var/www/firefly-iii/storage/export \
-v firefly_iii_upload:/var/www/firefly-iii/storage/upload \
-p 80:8080 \
-e APP_KEY=CHANGEME_32_CHARS \
-e DB_HOST=CHANGEME \
-e DB_PORT=3306 \
-e DB_DATABASE=CHANGEME \
-e DB_USERNAME=CHANGEME \
-e DB_PASSWORD=CHANGEME \
jc5x/firefly-iii:latest

Omdat de docker-compose file een link legde naar de mariadb welke ik niet wou.
Nu ik wat vertrouwder ben met Docker kan ik dat er waarschijnlijk uit laten (depends_on: - fireflyiiidb)

Ik probeer het binnenkort eens helemaal opnieuw maar dan met de compose en de .env bestanden.

Wordt er via de docker hub verwacht dat er een ssl verbinding wordt gestart terwijl de docker-compose kijkt in het .env bestand of dit zo is?

Waarom wordt er via de Composer wel met een .env bestand gewerkt en via de Hub niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Firefly III schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:47:
[...]
Probeer eens een wachtwoord met alleen leestekens? Wat is je exacte commando als je start? Gebruik je docker compose, of een env file? Of keihard commandline?
Bedankt voor de reactie :)

Ik gebruik gewoon de Synology docker.
Wachtwoord met leestekens maakt niets uit, helaas. Nog steeds de foutmelding
Could not poll the database: SQLSTATE[08006] [7] invalid port number: "sslmode=prefer" (SQL: select "id", "name", "data" from "configuration" where "name" = is_demo_site and "configuration"."deleted_at" is null limit 1)
Even voor de goede orde, ik heb de variabelen nu zo staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4li3i6YESvkukKGp49cEmr841aE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lcU1ssq3pUij6cpg1qQej3HD.png?f=user_large
Ook variaties geprobeerd met DB_PORT (dan krijg ik foutmelding "received invalid response to SSL negotiation")

De database zit op port 3306:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlkJWX6Qhg_SiMywt4ctmB5kIKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AC2GfphR5doJ9UG0ee8pLcRb.png?f=user_large

In phpmyadmin user (met gelijknamige database) aangemaakt met '...' als wachtwoord.

Dus ik weet niet precies wat ik fout doe.

Edit:
Mijn poort-instellingen zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdLWEr9tRB2xC4u_jLsHPj_LiZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1tDeCc0uqe6PJ9yhxpfRaDKi.png?f=user_large

Maffe is ook dat ik het niet kan bereiken op poort 85, alleen 8085.
(Maar misschien is het ene http, de ander https en hebben browsers standaard https-mode aan ofzo?)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 05-09-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:58:
[...]

Ik maakte gebruik van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
docker run -d \
-e APP_KEY=CHANGEME_32_CHARS \
-e DB_HOST=CHANGEME \
-e DB_PORT=3306 \
-e DB_DATABASE=CHANGEME \
-e DB_USERNAME=CHANGEME \
-e DB_PASSWORD=CHANGEME \

Omdat de docker-compose file een link legde naar de mariadb welke ik niet wou.
Nu ik wat vertrouwder ben met Docker kan ik dat er waarschijnlijk uit laten (depends_on: - fireflyiiidb)

Ik probeer het binnenkort eens helemaal opnieuw maar dan met de compose en de .env bestanden.

Wordt er via de docker hub verwacht dat er een ssl verbinding wordt gestart terwijl de docker-compose kijkt in het .env bestand of dit zo is?

Waarom wordt er via de Composer wel met een .env bestand gewerkt en via de Hub niet?
Nee SSL verbindingen worden normaal allemaal genegeerd. Je mag wel van me experimenteren en deze aarde meegeven in je lijstje. Even iets expliciet op false zetten.

code:
1
-e MYSQL_USE_SSL=false
anandus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:52:
[...]
Bedankt voor de reactie :)

Ik gebruik gewoon de Synology docker.
Wachtwoord met leestekens maakt niets uit, helaas. Nog steeds de foutmelding

[...]

Even voor de goede orde, ik heb de variabelen nu zo staan:
[Afbeelding]
Ook variaties geprobeerd met DB_PORT (dan krijg ik foutmelding "received invalid response to SSL negotiation")

De database zit op port 3306:
[Afbeelding]

In phpmyadmin user (met gelijknamige database) aangemaakt met '...' als wachtwoord.

Dus ik weet niet precies wat ik fout doe.

Edit:
Mijn poort-instellingen zijn
[Afbeelding]

Maffe is ook dat ik het niet kan bereiken op poort 85, alleen 8085.
(Maar misschien is het ene http, de ander https en hebben browsers standaard https-mode aan ofzo?)
Check, thx. Probeer ook eens bovenstaande mee te geven? Ik vermoed een bug aan mijn kant maar dat wil ik even dubbelchecken.

Voor de poorten:

Poort 80 en 8080 worden allebei door het Docker image "exposed". Poort 80 zit er standaard in en poort 8080 is er door mij ingezet. Helaas kan ik poorten niet "unexposen". Heeft dus niks met SSL te maken of https of weet ik veel. Je mag de verwijzing naar poort 80 ook gewoon weghalen want die gebruik ik niet.

Maar automagische systemen zoals Synology en Unraid detecteren die poort wel degelijk ook als er niks achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Firefly III schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:14:
[...]

Check, thx. Probeer ook eens bovenstaande mee te geven? Ik vermoed een bug aan mijn kant maar dat wil ik even dubbelchecken.
Helaas pindakaas, het maakt geen verschil.

Even voor de goede orde, moet ik DB_HOST met ip:poort gebruiken of DB_HOST met IP en DB_PORT met poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:05:
[...]
Helaas pindakaas, het maakt geen verschil.

Even voor de goede orde, moet ik DB_HOST met ip:poort gebruiken of DB_HOST met IP en DB_PORT met poort?
Nee die twee kan je los trekken. In het geval van Docker gebruik je de interne poort en niet de externe. Dus niet 3312 of wat je ook custom instelt maar 3306.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Hi, sorry voor mijn vragen weer, maar nog altijd de importer niet aan de praat.

Ik ben opnieuw begonnen met een verse install van zowel RPi OS, docker, docker-compose, etc. Alle handleidingen op de site gevolgd en ook de scripts gebruikt.

Ik heb Firefly draaien op mijn Pi en ik heb geverifieerd dat het draait op 172.17.0.3
Vervolgens ook de persoonlijke toegangstoken aangemaakt en in het run-hosted bestand gezet.

Maar nog altijd de volgende foutmelding. Ik snap gewoon niet waar het fout gaat, iemand nog een suggestie wat ik kan proberen om de importer werkende te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2I9yB45HqwR7y2qZEh4lEBDnZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oKkowRQJxkeM1s3ceULuG43F.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Iemand overigens ervaring met de Spectre importer, zou dat een goed alternatief zijn voor importeren van Triodos transacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Falco schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:26:
Hi, sorry voor mijn vragen weer, maar nog altijd de importer niet aan de praat.

Ik ben opnieuw begonnen met een verse install van zowel RPi OS, docker, docker-compose, etc. Alle handleidingen op de site gevolgd en ook de scripts gebruikt.

Ik heb Firefly draaien op mijn Pi en ik heb geverifieerd dat het draait op 172.17.0.3
Vervolgens ook de persoonlijke toegangstoken aangemaakt en in het run-hosted bestand gezet.

Maar nog altijd de volgende foutmelding. Ik snap gewoon niet waar het fout gaat, iemand nog een suggestie wat ik kan proberen om de importer werkende te krijgen?

[Afbeelding]
Heb je 80 gemapt naar 80 in de container?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Faddermakker schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:33:
[...]

Heb je 80 gemapt naar 80 in de container?
In ieder geval niet bewust, ik heb gewoon de scripts vanuit de Docker installatie uitleg gebruikt. Hoe map ik de ene container naar de andere?

Maar waarom geeft de foutmelding iets over de .env file eigenlijk, doet de CSV-importer daar iets mee? Ik dacht dat de .env file alleen voor Firefly zelf nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maf.
Net een complete kale installatie van mijn Synology (nouja, Xpenology). Versie 6.2.2
Niets anders gedaan of geïnstalleerd dan het volgende.

1. Vast IP-adres gegeven.
2. MariaDB native geïnstalleerd (op poort 3306)
3. PhpMyAdmin native geïnstalleerd
4. Database-user aangemaakt (user, passwd, gelijknamige database, bereikbaar vanaf "%")
5. Docker geïnstalleerd
6. Firefly geïnstalleerd (met vziw de juiste instellingen, (IP van Synology, poort van MariaDB: 3306))

... weer
Iemand anders die het op Synology heeft draaien: Zo doe ik het goed toch? Ik zie niets over het hoofd? :?

Edit:
Wat interessant is, ik weet niet of het helpt, is als ik kies voor DB_HOST = IP:POORT, dan krijg ik
invalid port number
Als ik kies voor DB_HOST = IP en DB_PORT = POORT, dan krijg ik
received invalid response to SSL negotiation
Edit2:
Als ik de poort van de database verander krijg ik wel een andere foutmelding:
could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "192.168.1.68" and accepting TCP/IP connections on port 3306
(Met gescheiden DB_PORT en DB_HOST, overigens)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 08-09-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
In de import worden alle regels dubbel geïmporteerd? Iemand 't zelfde probleem?

Edit: en nu drie x; de import houdt alles vast? Hoe verwijder je alle transacties? De optie binnen de webinterface werkt hiervoor niet.

[ Voor 48% gewijzigd door xzaz op 08-09-2020 19:57 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Falco schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:06:
[...]

In ieder geval niet bewust, ik heb gewoon de scripts vanuit de Docker installatie uitleg gebruikt. Hoe map ik de ene container naar de andere?

Maar waarom geeft de foutmelding iets over de .env file eigenlijk, doet de CSV-importer daar iets mee? Ik dacht dat de .env file alleen voor Firefly zelf nodig is.
Speel hier eens mee. Waarschijnlijk luistert je Fireflyiii docker aan de binnenkant wel op tcp80 maar aan de buitenkant(dockerhost) op een random poort. Die laatste poort heb je nodig in je .env file om de importer te laten werken.

[ Voor 16% gewijzigd door FDMK op 08-09-2020 16:17 ]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Voor de mensen met SSL problemen en MySQL: probeer deze eens?

code:
1
-e DB_CONNECTION=mysql

• Asterion
Firefly III schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:03:

code:
1
-e DB_CONNECTION=mysql
Hier werkt dit niet op een verse installatie.

Mijn docker bestand is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
docker create \
  --name=fireflyiii \
  --net=mcvlan \
  --ip=192.168.1.224 \
  -e APP_KEY=32codekarakterhier \
  -e DB_HOST=192.168.1.226 \
  -e DB_PORT=3306 \
  -e DB_CONNECTION=mysql \
  -e DB_DATABASE=weetwel \
  -e DB_USERNAME=weetwel \
  -e DB_PASSWORD=weetwel \

Samen met de 2 extra opties die je hier aanhaalde.

Opstarten lukt zelfs niet. Ik denk dat hij in een loop blijft hangen.
Ik leg ook geen '--link' naar de database zoals in de docker-compose voorbeeld. Dan werkt het namelijk wel maar dat zou toch geen verplichting mogen zijn?
Zoals je kan zien hebben ze ook beiden een apart ip-adres, dat zou toch geen probleem kunnen geven?

PHPmyAdmin kan wel verbinding maken met de database.

Hier kan je de laatste 500 regels vinden tijdens het opstarten van de container.
Misschien helpt dit om tot een oplossing te komen.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 10:53
.

[ Voor 186% gewijzigd door vanputten80 op 14-09-2020 19:47 ]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:42:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
docker create \
  --name=fireflyiii \
  --net=mcvlan \
  --ip=192.168.1.224 \
  -e DB_PORT=3306 \
  -e DB_CONNECTION=mysql \
  -e DB_DATABASE=weetwel \
  -e DB_USERNAME=weetwel \
  -e DB_PASSWORD=weetwel \

Ik leg ook geen '--link' naar de database zoals in de docker-compose voorbeeld. Dan werkt het namelijk wel maar dat zou toch geen verplichting mogen zijn?
Zoals je kan zien hebben ze ook beiden een apart ip-adres, dat zou toch geen probleem kunnen geven?

Hier kan je de laatste 500 regels vinden tijdens het opstarten van de container.
No route to host lees ik dus dat is idd een ander probleem. Maar dat is lokale config en geen Firefly III issue ben ik bang.

• Asterion
Firefly III schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:08:
[...]

No route to host lees ik dus dat is idd een ander probleem. Maar dat is lokale config en geen Firefly III issue ben ik bang.
Maar als phpmyadmin wel kan verbinden en fireflyiii niet?
Waar zou ik dan moeten zoeken?

Ik zal morgen een nieuwe log posten met alles vanaf de opstart.
Ik geloof dat er ook iets in stond dat hij niet kon verbinden met de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Faddermakker schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:16:
[...]

Speel hier eens mee. Waarschijnlijk luistert je Fireflyiii docker aan de binnenkant wel op tcp80 maar aan de buitenkant(dockerhost) op een random poort. Die laatste poort heb je nodig in je .env file om de importer te laten werken.
Na even wat vertraging ben ik daar nu mee aan het spelen. Met docker ps krijg ik het volgende...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nEgTKFrucaRg5Lzsuvu_tJR41M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Anl90m2srUnUzJxPjyYFckDF.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan naar de Fireflyiii port kijk lijkt hij op poort 80 te zitten, ik zie geen andere poorten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqqKlWWI4SsnZSWJLMDB6aBi3iA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/is7mlIt5f1RUbNpFuvD0OOpJ.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Falco op 14-09-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Dan moet je poort 8080 in je .env file zetten ipv 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Faddermakker schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:02:
Dan moet je poort 8080 in je .env file zetten ipv 80.
Bedankt voor je hulp!
Hieronder mijn .env, maar waar wijzig ik dat dan? Want ik zie in deze file nergens port 80?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
# You can leave this on "local". If you change it to production most console commands will ask for extra confirmation.
# Never set it to "testing".
APP_ENV=local

# Set to true if you want to see debug information in error screens.
APP_DEBUG=false

# This should be your email address.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using SITE_OWNER_FILE
SITE_OWNER=mail@example.com

# The encryption key for your sessions. Keep this very secure.
# Change it to a string of exactly 32 chars or use something like `php artisan key:generate` to generate it.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using APP_KEY_FILE
APP_KEY=

# Firefly III will launch using this language (for new users and unauthenticated visitors)
# For a list of available languages: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/tree/main/resources/lang
#
# If text is still in English, remember that not everything may have been translated.
DEFAULT_LANGUAGE=en_US

# The locale defines how numbers are formatted.
# by default this value is the same as whatever the language is.
DEFAULT_LOCALE=equal

# Change this value to your preferred time zone.
# Example: Europe/Amsterdam
# For a list of supported time zones, see [URL="https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tz_database_time_zones"]Wikipedia: List of tz database time zones[/URL]
TZ=Europe/Amsterdam

# TRUSTED_PROXIES is a useful variable when using Docker and/or a reverse proxy.
# Set it to ** and reverse proxies work just fine.
TRUSTED_PROXIES=

# The log channel defines where your log entries go to.
# Several other options exist. You can use 'single' for one big fat error log (not recommended).
# Also available are 'syslog', 'errorlog' and 'stdout' which will log to the system itself.
# A rotating log option is 'daily', creates 5 files that (surprise) rotate.
# Default setting 'stack' will log to 'daily' and to 'stdout' at the same time.

# - Docker + versions <= 4.8.1.8 and before: use "stdout"
# - Docker + versions >  4.8.1.8           : use "docker_out"
# - Docker + versions >=  5.1.1            : use "stack"
# - For everything else (als not Docker)   : use 'stack'

LOG_CHANNEL=stack

# Log level. You can set this from least severe to most severe:
# debug, info, notice, warning, error, critical, alert, emergency
# If you set it to debug your logs will grow large, and fast. If you set it to emergency probably
# nothing will get logged, ever.
APP_LOG_LEVEL=notice

# Database credentials. Make sure the database exists. I recommend a dedicated user for Firefly III
# For other database types, please see the FAQ: https://docs.firefly-iii.org/support/faq
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
# Use "pgsql" for PostgreSQL
# Use "mysql" for MySQL and MariaDB.
# Use "sqlite" for SQLite.
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=fireflyiiidb
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=secret_firefly_password

# MySQL supports SSL. You can configure it here.
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
MYSQL_USE_SSL=false
MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=true
# You need to set at least of these options
MYSQL_SSL_CAPATH=/etc/ssl/certs/
MYSQL_SSL_CA=
MYSQL_SSL_CERT=
MYSQL_SSL_KEY=
MYSQL_SSL_CIPHER=

# PostgreSQL supports SSL. You can configure it here.
PGSQL_SSL_MODE=prefer
PGSQL_SSL_ROOT_CERT=null
PGSQL_SSL_CERT=null
PGSQL_SSL_KEY=null
PGSQL_SSL_CRL_FILE=null

# If you're looking for performance improvements, you could install memcached.
CACHE_DRIVER=file
SESSION_DRIVER=file

# If you set either of these to 'redis', you might want to update these settings too
# If you use Docker or similar, you can set REDIS_HOST_FILE, REDIS_PASSWORD_FILE or
# REDIS_PORT_FILE to set the value from a file instead of from an environment variable

# can be tcp, unix or http
REDIS_SCHEME=tcp

# use only when using 'unix' for REDIS_SCHEME. Leave empty otherwise.
REDIS_PATH=

# use only when using 'tcp' or 'http' for REDIS_SCHEME. Leave empty otherwise.
REDIS_HOST=127.0.0.1
REDIS_PORT=6379

REDIS_PASSWORD=null
# always use quotes and make sure redis db "0" and "1" exists. Otherwise change accordingly.
REDIS_DB="0"
REDIS_CACHE_DB="1"

# Cookie settings. Should not be necessary to change these.
# If you use Docker or similar, you can set COOKIE_DOMAIN_FILE to set
# the value from a file instead of from an environment variable
COOKIE_PATH="/"
COOKIE_DOMAIN=
COOKIE_SECURE=false

# If you want Firefly III to mail you, update these settings
# For instructions, see: https://docs.firefly-iii.org/advanced-installation/email
MAIL_MAILER=log
MAIL_HOST=null
MAIL_PORT=2525
MAIL_FROM=changeme@example.com
MAIL_USERNAME=null
MAIL_PASSWORD=null
MAIL_ENCRYPTION=null

# Other mail drivers:
MAILGUN_DOMAIN=
MAILGUN_SECRET=

# If you are on EU region in mailgun, use api.eu.mailgun.net, otherwise use api.mailgun.net
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by appending it with _FILE
MAILGUN_ENDPOINT=api.mailgun.net

MANDRILL_SECRET=
SPARKPOST_SECRET=

# Firefly III can send you the following messages
SEND_REGISTRATION_MAIL=true
SEND_ERROR_MESSAGE=true
SEND_LOGIN_NEW_IP_WARNING=true

# These messages contain (sensitive) transaction information:
SEND_REPORT_JOURNALS=true

# Set a Mapbox API key here (see mapbox.com) so there might be a map available at various places.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by appending it with _FILE
MAPBOX_API_KEY=

# The map will default to this location:
MAP_DEFAULT_LAT=51.983333
MAP_DEFAULT_LONG=5.916667
MAP_DEFAULT_ZOOM=6

# Firefly III has two options for user authentication. "eloquent" is the default,
# and "ldap" for LDAP servers.
# For full instructions on these settings please visit:
# https://docs.firefly-iii.org/advanced-installation/authentication
LOGIN_PROVIDER=eloquent

# It's also possible to change the way users are authenticated. You could use Authelia for example.
# Authentication via the REMOTE_USER header is supported. Change the value below to "remote_user_guard".
#
# This will also allow Windows SSO.
#
# If you do this please read the documentation for instructions and warnings:
# https://docs.firefly-iii.org/advanced-installation/authentication
#
# This function is available in Firefly III v5.3.0 and higher.
AUTHENTICATION_GUARD=web

# If the guard is changed, Firefly III uses the 'REMOTE_USER' header as per RFC 3875.
# You can also use another header, like AUTH_USER when using Windows SSO.
# Some systems use X-Auth headers. In that case, use HTTP_X_AUTH_USERNAME or HTTP_X_AUTH_EMAIL
# Depending on your system, REMOTE_USER may need to be changed to HTTP_REMOTE_USER
#
# Firefly III won't be able to send emails when the header you use isn't an email address.
#
AUTHENTICATION_GUARD_HEADER=REMOTE_USER

# Likewise, it's impossible to log out users who's authentication is handled by an external system.
# Enter a custom URL here that will force a logout (your authentication provider can tell you).
# Setting this variable only works when AUTHENTICATION_GUARD != web
#
CUSTOM_LOGOUT_URI=

# LDAP connection configuration
# OpenLDAP, FreeIPA or ActiveDirectory
# # If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by appending it with _FILE
ADLDAP_CONNECTION_SCHEME=OpenLDAP
ADLDAP_AUTO_CONNECT=true

# LDAP connection settings
# You can set the following variables from a file by appending them with _FILE:
# ADLDAP_CONTROLLERS, ADLDAP_PORT, ADLDAP_BASEDN
ADLDAP_CONTROLLERS=
ADLDAP_PORT=389
ADLDAP_TIMEOUT=5
ADLDAP_BASEDN=""
ADLDAP_FOLLOW_REFFERALS=false

# SSL/TLS settings
ADLDAP_USE_SSL=false
ADLDAP_USE_TLS=false
ADLDAP_SSL_CACERTDIR=
ADLDAP_SSL_CACERTFILE=
ADLDAP_SSL_CERTFILE=
ADLDAP_SSL_KEYFILE=
ADLDAP_SSL_CIPHER_SUITE=
ADLDAP_SSL_REQUIRE_CERT=

ADLDAP_ADMIN_USERNAME=
ADLDAP_ADMIN_PASSWORD=

ADLDAP_ACCOUNT_PREFIX=
ADLDAP_ACCOUNT_SUFFIX=

# LDAP authentication settings.
ADLDAP_PASSWORD_SYNC=false
ADLDAP_LOGIN_FALLBACK=false

ADLDAP_DISCOVER_FIELD=distinguishedname
ADLDAP_AUTH_FIELD=distinguishedname

# field to sync as local username.
# You can set the following variable from a file by appending it with _FILE:
ADLDAP_SYNC_FIELD=userprincipalname

# You can disable the X-Frame-Options header if it interferes with tools like
# Organizr. This is at your own risk. Applications running in frames run the risk
# of leaking information to their parent frame.
DISABLE_FRAME_HEADER=false

# You can disable the Content Security Policy header when you're using an ancient browser
# or any version of Microsoft Edge / Internet Explorer (which amounts to the same thing really)
# This leaves you with the risk of not being able to stop XSS bugs should they ever surface.
# This is at your own risk.
DISABLE_CSP_HEADER=false

# If you wish to track your own behavior over Firefly III, set valid analytics tracker information here.
# Nobody uses this except for me on the demo site. But hey, feel free to use this if you want to.
# Do not prepend the TRACKER_URL with http:// or https://
# The only tracker supported is Matomo.
TRACKER_SITE_ID=
TRACKER_URL=

# Firefly III can collect telemetry on how you use Firefly III. This is opt-in.
# In order to allow this, change the following variable to true.
# To read more about this feature, go to this page: https://docs.firefly-iii.org/support/telemetry
SEND_TELEMETRY=false

# You can fine tune the start-up of a Docker container by editing these environment variables.
# Use this at your own risk. Disabling certain checks and features may result in lost of inconsistent data.
# However if you know what you're doing you can significantly speed up container start times.
# Set each value to true to enable, or false to disable.

# Check if the SQLite database exists. Can be skipped if you're not using SQLite.
# Won't significantly speed up things.
DKR_CHECK_SQLITE=true

# Run database creation and migration commands. Disable this only if you're 100% sure the DB exists
# and is up to date.
DKR_RUN_MIGRATION=true

# Run database upgrade commands. Disable this only when you're 100% sure your DB is up-to-date
# with the latest fixes (outside of migrations!)
DKR_RUN_UPGRADE=true

# Verify database integrity. Includes all data checks and verifications.
# Disabling this makes Firefly III assume your DB is intact.
DKR_RUN_VERIFY=true

# Run database reporting commands. When disabled, Firefly III won't go over your data to report current state.
# Disabling this should have no impact on data integrity or safety but it won't warn you of possible issues.
DKR_RUN_REPORT=true

# Generate OAuth2 keys.
# When disabled, Firefly III won't attempt to generate OAuth2 Passport keys. This won't be an issue, IFF (if and only if)
# you had previously generated keys already and they're stored in your database for restoration.
DKR_RUN_PASSPORT_INSTALL=true

# Leave the following configuration vars as is.
# Unless you like to tinker and know what you're doing.
APP_NAME=FireflyIII
ADLDAP_CONNECTION=default
BROADCAST_DRIVER=log
QUEUE_DRIVER=sync
CACHE_PREFIX=firefly
PUSHER_KEY=
PUSHER_SECRET=
PUSHER_ID=
DEMO_USERNAME=
DEMO_PASSWORD=
IS_HEROKU=false
FIREFLY_III_LAYOUT=v1

#
# If you have trouble configuring your Firefly III installation, DON'T BOTHER setting this variable.
# It won't work. It doesn't do ANYTHING. Don't believe the lies you read online. I'm not joking.
# This configuration value WILL NOT HELP.
#
# This variable is ONLY used in some of the emails Firefly III sends around. Nowhere else.
# So when configuring anything WEB related this variable doesn't do anything. Nothing
#
# If you're stuck I understand you get desperate but look SOMEWHERE ELSE.
#
APP_URL=http://localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Asterion schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:42:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
docker create \
  --name=fireflyiii \
  --net=mcvlan \
  --ip=192.168.1.224 \
  -e DB_PORT=3306 \
  -e DB_CONNECTION=mysql \
  -e DB_DATABASE=weetwel \
  -e DB_USERNAME=weetwel \
  -e DB_PASSWORD=weetwel \

Ik heb Firefly al enige tijd draaien in een docker op mijn Synology NAS
Begin september heb de laatste versie gedownload en alle settings 1 op 1 overgenomen en kreeg hem niet werkende. Onderstaande foutmeldingen kreeg ik.

Whoops! An error occurred.

Unfortunately, this error was not recoverable :(. Firefly III broke. The error is:

Could not poll the database: SQLSTATE[08006] [7] received invalid response to SSL negotiation: n (SQL: select "id", "name", "data" from "configuration" where "name" = is_demo_site and "configuration"."deleted_at" is null limit 1)

Log van MariaDB die ook draait in docker:
2020-09-14 17:35:35 1311 [Warning] Aborted connection 1311 to db: 'unconnected' user: 'unauthenticated' host: '172.17.0.3' (This connection closed normally without authentication)

Opgelost door de volgende regels toe te voegen aan mijn environment variable:
DB_CONNECTION=mysql
MYSQL_USE_SSL=false
MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=false

Tevens containerport naar 8080 gezet.

Welke had ik al staan:
DB_HOST=fireflyiiidb
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=secret_firefly_password
APP_KEY=CHANGEME_32_CHARS \

Misschien helpt andere dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Firefly III schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:03:

code:
1
-e DB_CONNECTION=mysql
vanputten80 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:48:
[...]
Opgelost door de volgende regels toe te voegen aan mijn environment variable:
DB_CONNECTION=mysql
MYSQL_USE_SSL=false
MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=false
Yes, het werkt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
@Firefly III
Hieronder de eerste logs dat hij maakt bij de opstart.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Now in entrypoint.sh for Firefly III,
Entrypoint script version is 1.0.6 (2020-06-07),
Running as www-data.,
Now parsing _FILE variables.,
done!,
Touch DB file (if SQLite)...,
Dump auto load...,
Cannot create cache directory /var/www/.composer/cache/repo/https---repo.packagist.org/, or directory is not writable. Proceeding without cache,
Cannot create cache directory /var/www/.composer/cache/files/, or directory is not writable. Proceeding without cache,
Generating optimized autoload files,
> Illuminate\Foundation\ComposerScripts::postAutoloadDump,
Generated optimized autoload files containing 4925 classes,
Discover packages...,
Discovered Package: adldap2/adldap2-laravel,
Discovered Package: davejamesmiller/laravel-breadcrumbs,
Discovered Package: fideloper/proxy,
Discovered Package: jc5/google2fa-laravel,
Discovered Package: laravel/passport,
Discovered Package: laravel/ui,
Discovered Package: laravelcollective/html,
Discovered Package: nesbot/carbon,
Discovered Package: rcrowe/twigbridge,
Package manifest generated successfully.,
Wait for the database.,
wait-for-it.sh: waiting 60 seconds for 192.168.1.226:3306,
wait-for-it.sh: timeout occurred after waiting 60 seconds for 192.168.1.226:3306,
DB is up. Time to execute artisan commands.,
Run various artisan commands...,
Running migration commands...,
Error when connecting to DB: SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host,
[2020-09-15 19:46:12] local.ERROR: SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = fireflyiii and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE') {"exception":"[object] (Illuminate\\Database\\QueryException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = fireflyiii and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE') at /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php:671)

Hij vind de host niet maar toch is die up and running..
MyPHPadmin kan er namelijk wel naartoe verbinden maar fireflyiii niet.

• vanputten80
Asterion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:53:
@Firefly III
Hieronder de eerste logs dat hij maakt bij de opstart.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Now in entrypoint.sh for Firefly III,
Entrypoint script version is 1.0.6 (2020-06-07),
Running as www-data.,
Now parsing _FILE variables.,
done!,
Touch DB file (if SQLite)...,
Dump auto load...,
Cannot create cache directory /var/www/.composer/cache/repo/https---repo.packagist.org/, or directory is not writable. Proceeding without cache,
Cannot create cache directory /var/www/.composer/cache/files/, or directory is not writable. Proceeding without cache,
Generating optimized autoload files,
> Illuminate\Foundation\ComposerScripts::postAutoloadDump,
Generated optimized autoload files containing 4925 classes,
Discover packages...,
Discovered Package: adldap2/adldap2-laravel,
Discovered Package: davejamesmiller/laravel-breadcrumbs,
Discovered Package: fideloper/proxy,
Discovered Package: jc5/google2fa-laravel,
Discovered Package: laravel/passport,
Discovered Package: laravel/ui,
Discovered Package: laravelcollective/html,
Discovered Package: nesbot/carbon,
Discovered Package: rcrowe/twigbridge,
Package manifest generated successfully.,
Wait for the database.,
wait-for-it.sh: waiting 60 seconds for 192.168.1.226:3306,
wait-for-it.sh: timeout occurred after waiting 60 seconds for 192.168.1.226:3306,
DB is up. Time to execute artisan commands.,
Run various artisan commands...,
Running migration commands...,
Error when connecting to DB: SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host,
[2020-09-15 19:46:12] local.ERROR: SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = fireflyiii and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE') {"exception":"[object] (Illuminate\\Database\\QueryException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] No route to host (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = fireflyiii and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE') at /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php:671)

Hij vind de host niet maar toch is die up and running..
MyPHPadmin kan er namelijk wel naartoe verbinden maar fireflyiii niet.
In herken de melding van mijn Synology Nas. Firefly in docker en MariaDB op Nas. Het is Mij nooit gelukt uiteindelijk gekozen voor MariaDB in docker.

Waar je nog naar kijken is via PHPadmin of je 172 adres toegang mag tot MariaDB. Je kunt dat ergens instellen bij toegang.

Of de env. Variabele in een eerdere post van mij gebruiken.

• Asterion
vanputten80 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:41:
[...]

In herken de melding van mijn Synology Nas. Firefly in docker en MariaDB op Nas. Het is Mij nooit gelukt uiteindelijk gekozen voor MariaDB in docker.

Waar je nog naar kijken is via PHPadmin of je 172 adres toegang mag tot MariaDB. Je kunt dat ergens instellen bij toegang.

Of de env. Variabele in een eerdere post van mij gebruiken.
Hier draai ik dus ook Fireflyiii en MariaDB in een docker met elk hun eigen ip-adres in de 192.168.1.xxx reeks.

Helaas werken onderstaande opties die je al aanhaalde niet bij mij.
  • DB_CONNECTION=mysql
  • MYSQL_USE_SSL=false
  • MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=false

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Verbindingsproblemen met docker containers zijn vaak te herleiden naar "verwarring" over het gebruik van IP-adressen (docker adressen, machine IP adres, poortmapping). Een poging tot verheldering:

Docker wijst willekeurig IP-adressen toe aan containers (één intern IP-adres per netwerk dat het deel van uitmaakt) middels DHCP (vandaar willekeurig), die alleen op de host bestaan en te bereiken zijn. Deze containers zijn dus per definitie niet vanaf een externe machine te bereiken maar wel door andere containers op dezelfde host (mits ze in hetzelfde netwerk zitten).

Om containers extern te bereiken moeten poorten worden gemapt. Dit is een vertaalslag tussen de poorten op de host (host:poort, bijv. 192.168.1.5:80) en docker (container_ip:container:poort, bijv. 172.10.10.9:8123). Als containerpoort 8123 gemapt wordt naar hostpoort 80, is de service in de container die draait op poort 8123 (extern) te bereiken op 192.168.1.5:80. Vanaf nu ben je dan ook op het punt gekomen waar je moet beseffen dat beveiliging een topic wordt, aangezien services nu direct te bereiken zijn zonder beperkingen (in principe alleen vanaf het netwerk waar de host deel van uitmaakt).

Het is nogal een uitdaging om handmatig deze willekeurig (wisselende) IP-adressen te beheren en services naar elkaar te linken in bijv. config files. Bijv. een herstart van de machine kan ervoor zorgen dat de IP-adressen anders worden uitgedeeld, afhankelijk in welke volgorde de containers starten. Mijn advies is dan ook om i.p.v. een (docker) IP-adres of poortmapping, de hostname van de container (docker run --name) te definiëren en daar naartoe te wijzen. Docker heeft een eigen DNS-server die altijd naar de juiste container zal wijzen. Enige waar in dat geval op moet worden gelet is of containers die elkaar moeten bereiken in hetzelfde netwerk zitten.

Een laatste noot m.b.t. @Asterion's klachten: een statisch IP-adres toewijzen aan een container is prima mogelijk echter vermoed ik dat de host in hetzelfde netwerk zit (de machine heeft een IP-adres 192.168.1.xxx). Dit werkt niet omdat de packets naar de router worden gestuurd omdat die verantwoordelijk is voor dit netwerk (192.168.1.xxx). De router weet helemaal niet van het bestaan af van de containers dus de router stuurt ze nergens heen. Wat ik zou doen is zorgen dat alle containers draaien met --name en hier naar verwijzen i.p.v. een IP-adres ( -e DB_HOST=naam_van_db_container). Succes!

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
Bojan023 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:34:
Verbindingsproblemen met docker containers zijn vaak te herleiden naar "verwarring" over het gebruik van IP-adressen (docker adressen, machine IP adres, poortmapping). Een poging tot verheldering:

Docker wijst willekeurig IP-adressen toe aan containers (één intern IP-adres per netwerk dat het deel van uitmaakt) middels DHCP (vandaar willekeurig), die alleen op de host bestaan en te bereiken zijn. Deze containers zijn dus per definitie niet vanaf een externe machine te bereiken maar wel door andere containers op dezelfde host (mits ze in hetzelfde netwerk zitten).

Om containers extern te bereiken moeten poorten worden gemapt. Dit is een vertaalslag tussen de poorten op de host (host:poort, bijv. 192.168.1.5:80) en docker (container_ip:container:poort, bijv. 172.10.10.9:8123). Als containerpoort 8123 gemapt wordt naar hostpoort 80, is de service in de container die draait op poort 8123 (extern) te bereiken op 192.168.1.5:80. Vanaf nu ben je dan ook op het punt gekomen waar je moet beseffen dat beveiliging een topic wordt, aangezien services nu direct te bereiken zijn zonder beperkingen (in principe alleen vanaf het netwerk waar de host deel van uitmaakt).

Het is nogal een uitdaging om handmatig deze willekeurig (wisselende) IP-adressen te beheren en services naar elkaar te linken in bijv. config files. Bijv. een herstart van de machine kan ervoor zorgen dat de IP-adressen anders worden uitgedeeld, afhankelijk in welke volgorde de containers starten. Mijn advies is dan ook om i.p.v. een (docker) IP-adres of poortmapping, de hostname van de container (docker run --name) te definiëren en daar naartoe te wijzen. Docker heeft een eigen DNS-server die altijd naar de juiste container zal wijzen. Enige waar in dat geval op moet worden gelet is of containers die elkaar moeten bereiken in hetzelfde netwerk zitten.

Een laatste noot m.b.t. @Asterion's klachten: een statisch IP-adres toewijzen aan een container is prima mogelijk echter vermoed ik dat de host in hetzelfde netwerk zit (de machine heeft een IP-adres 192.168.1.xxx). Dit werkt niet omdat de packets naar de router worden gestuurd omdat die verantwoordelijk is voor dit netwerk (192.168.1.xxx). De router weet helemaal niet van het bestaan af van de containers dus de router stuurt ze nergens heen. Wat ik zou doen is zorgen dat alle containers draaien met --name en hier naar verwijzen i.p.v. een IP-adres ( -e DB_HOST=naam_van_db_container). Succes!
Bedankt voor je uitleg!
Zeer mooi uitgelegd en informatief.

Bij mij zit inderdaad alles in hetzelfde host netwerk. De pc waar Docker op draait krijgt een vast ip-adres en alle containers krijgen ook hun eigen ip in datzelfde netwerk.

Het was voor mij echt niet duidelijk waarom PHPMyAdmin wel kon verbinden wanneer ik het ip-adres ingaf van de database maar Fireflyiii niet.
Daarom vermoedde ik ergens een fout bij Fireflyiii zelf en niet bij mij.
Maar het ligt dus aan een verkeerde instelling.

Hartelijk dank voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Ik zit nu wel met een ander probleem 8)7

Aangezien dat alle containers een eigen ip adres krijgen werkt dit niet met externe poorten doorverwijzen naar interne poorten.
Nu wil ik een container starten voor de CSV_importer maar die wil heel graag verbinden met poort 80 omdat dit in een standaard configuratie ook zo staat ingesteld bij de Firefly container. Poort 80 wordt doorverwezen naar poort 8080.

Hoe kan ik de csv_importer aanpassen zodat hij op poort 8080 gaat verbinden?

Edit: na wat trial and error is dit op te lossen door :8080 aan te vullen bij "FIREFLY_III_URI"

[ Voor 16% gewijzigd door Asterion op 22-09-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
zie dat nieuwe versie 5.4.1 uit is. Ik gebruik docker compose. Wil deze keer geen risico's lopen dat na upgrade firefly niet meer bereikbaar (lees dat ik er met mijn beperkt verstand niet meer bij kan) .
Om een backup te maken van de volumes, zie ik in doc's volgende staan

docker run --rm -v "firefly_iii_db:/tmp" -v "$HOME/backups/firefly:/backup" ubuntu tar -czvf /backup/firefly_db.tar /tmp

maar ik gebruik docker compose op een windows 10 en dit voorbeeld lijkt voor ubuntu te zijn of zie ik dat verkeerd. Kan ik dit voorbeeld zo plakken in de terminal en uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Asterion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:34:
Ik zit nu wel met een ander probleem 8)7

Aangezien dat alle containers een eigen ip adres krijgen werkt dit niet met externe poorten doorverwijzen naar interne poorten.
Nu wil ik een container starten voor de CSV_importer maar die wil heel graag verbinden met poort 80 omdat dit in een standaard configuratie ook zo staat ingesteld bij de Firefly container. Poort 80 wordt doorverwezen naar poort 8080.

Hoe kan ik de csv_importer aanpassen zodat hij op poort 8080 gaat verbinden?

Edit: na wat trial and error is dit op te lossen door :8080 aan te vullen bij "FIREFLY_III_URI"
Kan je misschien delen waar je die aanvulling hebt gedaan, want dat is volgens mij waar ik ook vast loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Falco schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:08:
[...]

Kan je misschien delen waar je die aanvulling hebt gedaan, want dat is volgens mij waar ik ook vast loop?
Bij enviroments moet je de URL ingeven waar de importe3 Firefly kan vinden.
Daar kan je gewoon de poort achter zetten.

Bvb: 192.168.1.xx:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Asterion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:46:
[...]

Bij enviroments moet je de URL ingeven waar de importe3 Firefly kan vinden.
Daar kan je gewoon de poort achter zetten.

Bvb: 192.168.1.xx:8080
In het run script van de importer bedoel je, of de .env file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Falco schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:51:
[...]

In het run script van de importer bedoel je, of de .env file?
Inderdaad, bij het runscript van de importer zet je bij de URL van firefly het poortnummer erachter.

Bij mij werkte dat alleszins wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Asterion schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:25:
[...]

Inderdaad, bij het runscript van de importer zet je bij de URL van firefly het poortnummer erachter.

Bij mij werkte dat alleszins wel.
Net eens geprobeerd, maar helaas nog altijd geen succes. De importer kan niet verbinden met Firefly, wat wel draait want ik kan gewoon inloggen. Is er nog iets wat ik kan proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skYhZ0pMoUPoa4JOWSLbzZ_bkVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1z9EYMpPBwqKGblCATGUwjX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Falco schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:45:
[...]

Net eens geprobeerd, maar helaas nog altijd geen succes. De importer kan niet verbinden met Firefly, wat wel draait want ik kan gewoon inloggen. Is er nog iets wat ik kan proberen?

[Afbeelding]
Welke code gebruik jij om de csv_importer aan te maken?
Mijn is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
docker create \
  --name=csv_importer \
  --net=mcvlan \
  --ip=192.168.1.xxx \
  -e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN= \
  -e FIREFLY_III_URI=fireflyiii:8080 \
  -p 8081:8080 \

Bij FIREFLY_III_URI heb ik de naam van de firefly container ingegeven ipv het ip-adres met daarachter de poort waarop hij moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik start de CSV importer met het run-hosted voorbeeld script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#
# This script will kick off the CSV importer on the command line, using Docker run.
# It will launch a web server on port 8081 that you can approach and use to import data.

#
# Create a personal access token in your Firefly III installation, under 'Profile'
#
PERSONAL_ACCESS_TOKEN=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJSUzI1NiJ9.eyJhdWQiOiIxIiwianRpIjoiMjU3MmI3OGY2NmM0ZjhjNDY2M2VkMTFjNGI3NTQzZjIyZDI3NDNhODc5Y2E2YzM0NDkwNzhmNTdmZGRhNGY5MjM4ZDUzNzBlZDBlM2EyZTciLCJpYXQiOjE1OTk0ODc1OTUsIm5iZiI6MTU5OTQ4NzU5NSwiZXhwIjoxNjMxMDIzNTk1LCJzdWIiOiIxIiwic2NvcGVzIjpbXX0.iehrEifF5WzCjZWmvbHOGhke8PnM-Sa3OT5llTsWYwa_5ZfEB-09709wtz2QP9A-dR0CTgDy3GpJKGT9yVs_DoVWr5HVzZx0gqGGaFaAT1L75Sr2addzpNP5FMX5JCJVX1ypaB-Gk1lVyikvahiuhLbx0eLFULLWLXHyjmEaSHuHg08bXHQt6nz-BLQx_g1NBm5E-goVf2K6MiYQgj_a34xozm0Y3EtRylnNTzoGZ-UJleJeyPHwGjtG-SJbO8buWulwPs5JBc7A65dR53Cd8rwsak-uCNiqLyyoOvtyZ6Pb0Mggj1NCOSNOCqiPjGRWae6D5vXwErohhcPgf_9Wb5u9RydqJkRy29yjFwHVLZyeqGH7jWIDjnW_7mcptts19HGsUSSGyaMRJsPHSGPbuqGzlInhjI5aarj4FctGRV5_jvJmHJYkN_iEsuajd_gDlbhV2j5Wls5RYSV0bff-r8gpZ-6n5KVQlaVZ__8jZB3KqxbvWhrMA7vStxiGjQCnsopKXS1yIvUEgSR7gt2W6iPaFOzIXeYo49oew0t-agq91Z8ylR9A8Q7uaVRULDZwCpIkNgp8CbNehSOB_K7ELiBw62zSx6SG4Mszfjumz0EE3MXAWBQ-QmzR1Gi7YdxW18ioU8XDvxOPf5wz6qJhHkwm37E8T-wX9mzxd5OjyF4
#
#
# This is the full path to your Firefly III installation:
#
FIREFLY_III_URI=http://192.168.1.190:8080

#
# There is no need to touch anything after this point, but if you're smart you're free to do so.
#

docker run -d \
--rm \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=$PERSONAL_ACCESS_TOKEN \
-e FIREFLY_III_URI=$FIREFLY_III_URI \
-p 8081:80 \
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste